Edit: dit gaat vooral over Atkins (wat sowieso ongezonder is, vanwege hoog gehalte verzadigde vetten), maar ook over South Beach.quote:Lancet. 2004 Sep 4;364(9437):897-9.
Atkins and other low-carbohydrate diets: hoax or an effective tool for weight loss?
Astrup A, Meinert Larsen T, Harper A.
CONTEXT: The Atkins diet books have sold more than 45 million copies over 40 years, and in the obesity epidemic this diet and accompanying Atkins food products are popular. The diet claims to be effective at producing weight loss despite ad-libitum consumption of fatty meat, butter, and other high-fat dairy products, restricting only the intake of carbohydrates to under 30 g a day. Low-carbohydrate diets have been regarded as fad diets, but recent research questions this view. STARTING POINT: A systematic review of low-carbohydrate diets found that the weight loss achieved is associated with the duration of the diet and restriction of energy intake, but not with restriction of carbohydrates. Two groups have reported longer-term randomised studies that compared instruction in the low-carbohydrate diet with a low-fat calorie-reduced diet in obese patients (N Engl J Med 2003; 348: 2082-90; Ann Intern Med 2004; 140: 778-85). Both trials showed better weight loss on the low-carbohydrate diet after 6 months, but no difference after 12 months. WHERE NEXT?: The apparent paradox that ad-libitum intake of high-fat foods produces weight loss might be due to severe restriction of carbohydrate depleting glycogen stores, leading to excretion of bound water, the ketogenic nature of the diet being appetite suppressing, the high protein-content being highly satiating and reducing spontaneous food intake, or limited food choices leading to decreased energy intake. Long-term studies are needed to measure changes in nutritional status and body composition during the low-carbohydrate diet, and to assess fasting and postprandial cardiovascular risk factors and adverse effects. Without that information, low-carbohydrate diets cannot be recommended.
Heb inmiddels het boekje in huis, 2 uur op zoek geweest naar een weegschaal, 4 winkels afgelopen, maar niets... erg vreemd...quote:Op zondag 1 mei 2005 09:31 schreef Babbelzz het volgende:
Top resultaat Liannuh..... ik ben bij ouders en kan me hier niet correct wegen... komt wel weer
Hopelijk tot snel Libris
Tjaquote:Op zondag 1 mei 2005 12:39 schreef Liejannuh het volgende:
Wegen mensen zich niet in Signapore?
Ik heb net ruim een uur geskate. Ben het duidelijk niet meer gewend!
Bedankt! Ik ga zeker even op die site kijken.quote:Op zondag 1 mei 2005 16:58 schreef Liejannuh het volgende:
De recepten in het boek moet je zoveel mogelijk negeren!Ik heb me aan 1 recept gewaagd: de spinazie mini quiches. Niet te eten!
Wat je beter kunt doen is voor jezelf bedenken wat je lekker vindt en dat vergelijken met de lijst dingen die je wel mag eten. Je zult er van versteld staan hoeveel lekkere dingen je mag eten!
In het boek staan overigens overzichten van wat goed is en wat niet goed is.
De overzichten staan ook op www.southbeachforum.net
Hier vind je alles over wat wel en niet mag in fase 1.
Datzelfde forum is trouwens ook erg handig om recepten te vinden.En als je inspiratie nodig hebt, dan moet je je gewoon even melden, denken wij met je mee!
Die 75 kg in augustus moet lukken volgens mij!![]()
Succes alvast!
Weegschaal gehaald, een digitale met zelfs een vetpercentage meterquote:Op zondag 1 mei 2005 17:25 schreef Libris het volgende:
[..]
Tjaerg vreemd... maar het lopen was wel goed... hehe.. Net even bij wat mensen gevraagd en weet nu een winkel waar ze ze wel verkopen...
Sommige recepten zien er niet slecht uit vind ik zelf. Ik ga morgen eens creatief denken...
Ik ben ook weer aan het hardlopen en kom dan langs het huis van onze premier, de bewakers zwaaien altijd vriendelijk
Wel goed geen honger gehad.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 07:56 schreef Liejannuh het volgende:
En, hoe is de eerste dag gegaan Jolene?
Ben jij ook echt begonnen Libris?
Ik merk dat het me steeds makkelijker afgaat eigenlijk.En hoe stom het ook klinkt: ik mis het brood nog steeds niet!
![]()
Zondag had ik wel een beetje een dipdagje, want ik heb een hele zak pistache noten leeggeten.Maar dat kwam natuurlijk door dat veel te vermoeiende rondje skaten waarvan ik maar niet wilde herstellen!
Ja, ben begonnen, maar het is wel even moeilijk, zit nog een beetje in de uitzoekfase van wat ik wil en kan eten. Vandaag iets teveel water gedronken en werd wat licht in mijn hoofd. Morgen maar eens wat tonijn mee naar mijn werk nemen. Vanavond een salade met bebbqde kip denk ik.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 07:56 schreef Liejannuh het volgende:
En, hoe is de eerste dag gegaan Jolene?
Ben jij ook echt begonnen Libris?
Ik merk dat het me steeds makkelijker afgaat eigenlijk.En hoe stom het ook klinkt: ik mis het brood nog steeds niet!
![]()
Zondag had ik wel een beetje een dipdagje, want ik heb een hele zak pistache noten leeggeten.Maar dat kwam natuurlijk door dat veel te vermoeiende rondje skaten waarvan ik maar niet wilde herstellen!
Vanmorgen had ik een fat free, low-glucine yoghurtje, dat beviel me goed, ik ontbijt 's ochtends eigenlijk nooit... 2 gekookte eieren op als lunch / tussendoortje, straks een la vache qui rit light als tussendoortje en dan vanavond kipfilet salade.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 08:25 schreef Liejannuh het volgende:
Moeilijk idd in het begin om te bedenken wat je gaat eten. Zeker als de dingen die je wel mag misschien niet zo veel voorradig zijn in Signapore.
Maar even wat tips van mijn kant:
ontbijten doe ik meestal met een omelet (met bacon!) of met pannekoekjes van hüttenkase en eieren.
Lunch is bij mij meestal een bakje sla met wat lekkers er doorheen. Meestal is dat kip of tonijn en een eitje en een lekkere dressing.
De basis voor mijn diner is vlees met roerbakgroente. Kijk uit met sausjes, want daar zit vaak suiker in. Geen idee of er in de saté saus voor gado gado ook suiker zit eigenlijk.
Tussendoor eet ik vaak blokjes kaas, of tomaatjes, komkommers, paprika of cashewnootjes of pistache nootjes.Of wat kwark of yoghurt natuurlijk.
Overigens kan ik me erg goed voorstellen dat 30 graden een beetje warm is om in hard te lopen!Ik had zondag ook ernstige problemen met een rondje skaten!
Ontbijt: gebakken eitje, tomatensapquote:Op woensdag 4 mei 2005 03:01 schreef Libris het volgende:
Wat eet de rest vandaag?
Ja, ik heb ondertussen ook rondgesnuffeld op dat South Beach forum. Had dezelfde klacht al zien staan. Ga vandaag ook maar even op zoek naar lijnzaad.quote:Op woensdag 4 mei 2005 07:49 schreef Liejannuh het volgende:
Way to go muesli!!!![]()
Gaat goed joh!
De ontlastingsverhalen zijn redelijk bekend. Is ook niet helemaal raar, want je lichaam moet wennen aan je veranderde eetpatroon. Mocht je er problemen mee houden, eet dan wat bruine bonen bij je diner of gooi wat lijnzaad door je yoghurt heen. Schijnt allemaal goed te helpen.
Kijk in het reformschap van de supermarkt bij de zonnatura producten.quote:Op woensdag 4 mei 2005 08:17 schreef muesli het volgende:
[..]
Ja, ik heb ondertussen ook rondgesnuffeld op dat South Beach forum. Had dezelfde klacht al zien staan. Ga vandaag ook maar even op zoek naar lijnzaad.
Ze smaken een beetje als wentelteefjes!quote:Hoe maak jij trouwens die pannekoekjes met huttekase? Gewoon ei + huttekase + kaneel? Klinkt best lekker!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |