abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26635548
He Liejannuh, goed zeg, die -7,6 kg!

Ik zit nog steeds op de -2. Afgelopen vrijdag was ik helemaal misselijk ervan en had ik ook (vies ruikende) diarree jaja, ik weet dat dit onsmakelijk klinkt, maar iedereen die hier leest heeft toch een lege maag . Toen heb ik een plak ontbijtkoek en twee rijstwafels gegeten (koolhydraten) en ging het gelukkig weer een stuk beter. Ik zit nu weer (onder voorbehoud) op south beach, maar hou wel goed in de gaten hoe ik me voel. Ook ga ik nu vaker peulvruchten eten (relatief groot gehalte zeer langzaam verteerbare koolhydraten, fase 1 verantwoord), want ik heb het idee dat het aan de koolhydraten ligt. Misschien ga ik zelfs wat sneller over op fase 2 met hier en daar wat eigen aanpassingen (zie ook quote aan het eind van deze post). In ieder geval, gisteren heb ik iets simpels en south beach proofs buiten de recepten in het boek om gemaakt en dat was erg lekker!:

Bij slager mager rundvlees kopen en vragen of hij dit door de gehaktmolen wil draaien. Gehakt rundvlees in olijfolie opbakken, met wat peper en paprikapoeder en wat je maar lekker vindt. Veel gesneden prei meebakken en tot slot een blik kikkererwten erbij mikken. Als je wil kun je er wat creme fraiche light doorheen roeren. Lekker met komkommer-tomatensla.

Bedankt voor de tip over de kwark trouwens Babbelzz en Liejannuh. Dat is een stuk beter!

En welkom Libris (als je mee gaat doen)!

Zoals hierboven vermeld nog wat wetenschappelijke info, om alles in perspectief te zien.
quote:
Lancet. 2004 Sep 4;364(9437):897-9.

Atkins and other low-carbohydrate diets: hoax or an effective tool for weight loss?

Astrup A, Meinert Larsen T, Harper A.

CONTEXT: The Atkins diet books have sold more than 45 million copies over 40 years, and in the obesity epidemic this diet and accompanying Atkins food products are popular. The diet claims to be effective at producing weight loss despite ad-libitum consumption of fatty meat, butter, and other high-fat dairy products, restricting only the intake of carbohydrates to under 30 g a day. Low-carbohydrate diets have been regarded as fad diets, but recent research questions this view. STARTING POINT: A systematic review of low-carbohydrate diets found that the weight loss achieved is associated with the duration of the diet and restriction of energy intake, but not with restriction of carbohydrates. Two groups have reported longer-term randomised studies that compared instruction in the low-carbohydrate diet with a low-fat calorie-reduced diet in obese patients (N Engl J Med 2003; 348: 2082-90; Ann Intern Med 2004; 140: 778-85). Both trials showed better weight loss on the low-carbohydrate diet after 6 months, but no difference after 12 months. WHERE NEXT?: The apparent paradox that ad-libitum intake of high-fat foods produces weight loss might be due to severe restriction of carbohydrate depleting glycogen stores, leading to excretion of bound water, the ketogenic nature of the diet being appetite suppressing, the high protein-content being highly satiating and reducing spontaneous food intake, or limited food choices leading to decreased energy intake. Long-term studies are needed to measure changes in nutritional status and body composition during the low-carbohydrate diet, and to assess fasting and postprandial cardiovascular risk factors and adverse effects. Without that information, low-carbohydrate diets cannot be recommended.
Edit: dit gaat vooral over Atkins (wat sowieso ongezonder is, vanwege hoog gehalte verzadigde vetten), maar ook over South Beach.

Succes allemaal !

[ Bericht 0% gewijzigd door muesli op 01-05-2005 10:21:22 ]
  zondag 1 mei 2005 @ 10:25:28 #152
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_26635725
De ontlastingsproblemen horen er een beetje bij volgens mij. Heb daar op het South Beach forum het nodige over voorbij zien komen.
Hou er in ieder geval rekening mee dat je je voedingspatroon verandert en dan is het dus niet helemaal raar dat je dat merkt in je ontlasting.

Ik heb gister trouwens lekker chili con carne gegeten. Had een blik bruine bonen gekocht en bedacht me toen ineens dat chili dus wel lekker south beach proof is!
  zondag 1 mei 2005 @ 11:04:16 #153
19840 Libris
Live from Singapore
pi_26636336
quote:
Op zondag 1 mei 2005 09:31 schreef Babbelzz het volgende:
Top resultaat Liannuh..... ik ben bij ouders en kan me hier niet correct wegen... komt wel weer
Hopelijk tot snel Libris
Heb inmiddels het boekje in huis, 2 uur op zoek geweest naar een weegschaal, 4 winkels afgelopen, maar niets... erg vreemd...
  zondag 1 mei 2005 @ 12:39:19 #154
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_26638435
Wegen mensen zich niet in Signapore?

Ik heb net ruim een uur geskate. Ben het duidelijk niet meer gewend!
pi_26642902
Ik wil er ook graag aan beginnen. Ik heb het boek hier al 2 maanden liggen geloof ik.

Maar ik lust zo weinig. EN als ik dan die receptjes lees die erin sta, denk ik gedverderrie.

Ik heb dat boek, meet veel leesvoer aan het begin, en achterin staan er recepten. En veel van die recepten lust ik niet eens....

Als ik jullie ervaringen zo lees, zie ik dit dieet als mijn laatste redding, want ik heb echt al van alles geprobeerd.

Maar hoe weet je wat je wel en niet mag eten??? Please tell me!

Voor de rest weeg ik nu 83 kilo, en wil weer 65 wegen....... (ok liefst mijn ouder gewicht van 58 kilo weer terug, maar dat is niet reeel vind ik)

EN echt, als ik zeg dat ik weinig lust, dan is het ook echt superweinig!

15 augustus ga ik op vakantie en dan wil ik echt 75 kilo wegen! Gaat dat lukken???
  zondag 1 mei 2005 @ 16:58:18 #156
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_26643572
De recepten in het boek moet je zoveel mogelijk negeren! Ik heb me aan 1 recept gewaagd: de spinazie mini quiches. Niet te eten!

Wat je beter kunt doen is voor jezelf bedenken wat je lekker vindt en dat vergelijken met de lijst dingen die je wel mag eten. Je zult er van versteld staan hoeveel lekkere dingen je mag eten!

In het boek staan overigens overzichten van wat goed is en wat niet goed is.
De overzichten staan ook op www.southbeachforum.net
Hier vind je alles over wat wel en niet mag in fase 1.
Datzelfde forum is trouwens ook erg handig om recepten te vinden. En als je inspiratie nodig hebt, dan moet je je gewoon even melden, denken wij met je mee!

Die 75 kg in augustus moet lukken volgens mij!
Succes alvast!
  zondag 1 mei 2005 @ 17:25:52 #157
19840 Libris
Live from Singapore
pi_26644216
quote:
Op zondag 1 mei 2005 12:39 schreef Liejannuh het volgende:
Wegen mensen zich niet in Signapore?

Ik heb net ruim een uur geskate. Ben het duidelijk niet meer gewend!
Tja erg vreemd... maar het lopen was wel goed... hehe.. Net even bij wat mensen gevraagd en weet nu een winkel waar ze ze wel verkopen...

Sommige recepten zien er niet slecht uit vind ik zelf. Ik ga morgen eens creatief denken...

Ik ben ook weer aan het hardlopen en kom dan langs het huis van onze premier, de bewakers zwaaien altijd vriendelijk
pi_26647616
quote:
Op zondag 1 mei 2005 16:58 schreef Liejannuh het volgende:
De recepten in het boek moet je zoveel mogelijk negeren! Ik heb me aan 1 recept gewaagd: de spinazie mini quiches. Niet te eten!

Wat je beter kunt doen is voor jezelf bedenken wat je lekker vindt en dat vergelijken met de lijst dingen die je wel mag eten. Je zult er van versteld staan hoeveel lekkere dingen je mag eten!

In het boek staan overigens overzichten van wat goed is en wat niet goed is.
De overzichten staan ook op www.southbeachforum.net
Hier vind je alles over wat wel en niet mag in fase 1.
Datzelfde forum is trouwens ook erg handig om recepten te vinden. En als je inspiratie nodig hebt, dan moet je je gewoon even melden, denken wij met je mee!

Die 75 kg in augustus moet lukken volgens mij!
Succes alvast!
Bedankt! Ik ga zeker even op die site kijken.

Weet je wat het probleem bij mij is? Ik lust wel groente (niet veel) maar ik prak het altijd (jah jah net als een klein kind) door mijn aardappelen. Anders lust ik het gewoon niet.

Dus ben bang dat ik dalijk alleen maar aan de kip, kalkoen biefstuk en sla zit.
  maandag 2 mei 2005 @ 08:38:05 #159
19840 Libris
Live from Singapore
pi_26658141
quote:
Op zondag 1 mei 2005 17:25 schreef Libris het volgende:

[..]

Tja erg vreemd... maar het lopen was wel goed... hehe.. Net even bij wat mensen gevraagd en weet nu een winkel waar ze ze wel verkopen...

Sommige recepten zien er niet slecht uit vind ik zelf. Ik ga morgen eens creatief denken...

Ik ben ook weer aan het hardlopen en kom dan langs het huis van onze premier, de bewakers zwaaien altijd vriendelijk
Weegschaal gehaald, een digitale met zelfs een vetpercentage meter

81.5 kilo, valt me eigenlijk nog wel mee, dacht dat ik dichter bij de 85 zat. In elk geval wil ik terug naar zo'n 72 kilo. Zit recepten uit te pluizen, kijken wat ik thuis kan eten en wat ik mee kan nemen naar mijn werk, ben bang dat het veel hardgekookte eieren worden Vanavond een kipfiletje op de BBQ
pi_26660231
En ook ik ben vanochtend begonnen.
Na de boeken gekocht te hebben en ze doorgelezen te hebben dacht ik och, hemel die recepten.
Nu besloten om me eigen recepten te maken met de boeken als leidraad en we gaan eens kijken hoe het bevalt
  dinsdag 3 mei 2005 @ 07:56:24 #161
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_26686258
En, hoe is de eerste dag gegaan Jolene?
Ben jij ook echt begonnen Libris?
Ik merk dat het me steeds makkelijker afgaat eigenlijk. En hoe stom het ook klinkt: ik mis het brood nog steeds niet!

Zondag had ik wel een beetje een dipdagje, want ik heb een hele zak pistache noten leeggeten. Maar dat kwam natuurlijk door dat veel te vermoeiende rondje skaten waarvan ik maar niet wilde herstellen!
pi_26686322
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 07:56 schreef Liejannuh het volgende:
Ik merk dat het me steeds makkelijker afgaat eigenlijk. En hoe stom het ook klinkt: ik mis het brood nog steeds niet!

Zondag had ik wel een beetje een dipdagje, want ik heb een hele zak pistache noten leeggeten. Maar dat kwam natuurlijk door dat veel te vermoeiende rondje skaten waarvan ik maar niet wilde herstellen!
Wel goed geen honger gehad.
Het is een beetje aftasten.

Vanavond ga ik de weegschaal even opruimen.
Stond er vanochtend meteen op en dat is fout.
  dinsdag 3 mei 2005 @ 08:10:58 #163
19840 Libris
Live from Singapore
pi_26686331
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 07:56 schreef Liejannuh het volgende:

Ja, ben begonnen, maar het is wel even moeilijk, zit nog een beetje in de uitzoekfase van wat ik wil en kan eten. Vandaag iets teveel water gedronken en werd wat licht in mijn hoofd. Morgen maar eens wat tonijn mee naar mijn werk nemen. Vanavond een salade met bebbqde kip denk ik.

Snoepen deed ik al niet, dus dat valt wel mee. Veel eten in Azie is erg vettig (vandaar dat ik waarschijnlijk ook een aantal kilo ben aangekomen) en het is lastig om buiten de deur te eten. Maar ik dacht net aan Gado gado: tauge, boontjes, ei, en satesaus... geen rijst of noodles. Zou dat een beetje in fase 1 passen?

Daarnaast weer aan het hardlopen wat bij deze temperaturen (30 graden) niet erg meevalt.
  dinsdag 3 mei 2005 @ 08:25:14 #164
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_26686439
Moeilijk idd in het begin om te bedenken wat je gaat eten. Zeker als de dingen die je wel mag misschien niet zo veel voorradig zijn in Signapore.

Maar even wat tips van mijn kant:
ontbijten doe ik meestal met een omelet (met bacon! ) of met pannekoekjes van hüttenkase en eieren.
Lunch is bij mij meestal een bakje sla met wat lekkers er doorheen. Meestal is dat kip of tonijn en een eitje en een lekkere dressing.
De basis voor mijn diner is vlees met roerbakgroente. Kijk uit met sausjes, want daar zit vaak suiker in. Geen idee of er in de saté saus voor gado gado ook suiker zit eigenlijk.

Tussendoor eet ik vaak blokjes kaas, of tomaatjes, komkommers, paprika of cashewnootjes of pistache nootjes. Of wat kwark of yoghurt natuurlijk.

Overigens kan ik me erg goed voorstellen dat 30 graden een beetje warm is om in hard te lopen! Ik had zondag ook ernstige problemen met een rondje skaten!
pi_26686862
Die pistache nootjes halen jullie die nog ergens speciaal of gewoon bij de supermarkt.
  dinsdag 3 mei 2005 @ 09:06:08 #166
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_26686930
Ik haal de cashew en pistache nootjes gewoon bij de aldi of lidl!
Ze smaken uitstekend!
  dinsdag 3 mei 2005 @ 09:19:08 #167
19840 Libris
Live from Singapore
pi_26687107
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 08:25 schreef Liejannuh het volgende:
Moeilijk idd in het begin om te bedenken wat je gaat eten. Zeker als de dingen die je wel mag misschien niet zo veel voorradig zijn in Signapore.

Maar even wat tips van mijn kant:
ontbijten doe ik meestal met een omelet (met bacon! ) of met pannekoekjes van hüttenkase en eieren.
Lunch is bij mij meestal een bakje sla met wat lekkers er doorheen. Meestal is dat kip of tonijn en een eitje en een lekkere dressing.
De basis voor mijn diner is vlees met roerbakgroente. Kijk uit met sausjes, want daar zit vaak suiker in. Geen idee of er in de saté saus voor gado gado ook suiker zit eigenlijk.

Tussendoor eet ik vaak blokjes kaas, of tomaatjes, komkommers, paprika of cashewnootjes of pistache nootjes. Of wat kwark of yoghurt natuurlijk.

Overigens kan ik me erg goed voorstellen dat 30 graden een beetje warm is om in hard te lopen! Ik had zondag ook ernstige problemen met een rondje skaten!
Vanmorgen had ik een fat free, low-glucine yoghurtje, dat beviel me goed, ik ontbijt 's ochtends eigenlijk nooit... 2 gekookte eieren op als lunch / tussendoortje, straks een la vache qui rit light als tussendoortje en dan vanavond kipfilet salade.

Trouwens, nog een berg recepten: http://southbeach.allrecipes.com/

-edit- Hoe zit het trouwens met olijven? Mogen die in Phase 1?
  dinsdag 3 mei 2005 @ 09:32:28 #168
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_26687340
Ah, handig een receptensite! Die kende ik nog niet.

Olijven zijn toegstaan in fase 1! Gelukkig maar!
En ontbijten is enorm belangrijk om je stofwisseling op gang te brengen. Moet je echt niet overslaan!
  woensdag 4 mei 2005 @ 03:01:28 #169
19840 Libris
Live from Singapore
pi_26717679
Menu voor vandaag:
  • net ontbeten met 2 scrambled eggs (bacon is nog een beetje te zwaar voor me als ontbijt)
  • Lunch salade met kip, rode paprika, en tomaat (ben alleen de dressing vergeten mee te nemen naar mijn werk)
  • Paar snacks bij me, kuipje yoghurt, 2 gekookte eieren en een lichte lachende koe

Alleen weet ik nog niet wat ik vanavond eet... eens rondneuzen op sites.
    Maar vanmorgen op de weegschaal, 9 ons sinds gisteren en 1.3 kilo sinds eergisteren (toen ik halverwege de dag gestart ben), valt me dus zeker niet tegen. Ga me niet doodstaren op onsjes, maar toch wel motiverender als er iets af is.

Ontlasting inderdaad wat geuriger en minder vast :x Maar niet zo heel erg... Wat eet de rest vandaag?
  • pi_26718151
    quote:
    Op woensdag 4 mei 2005 03:01 schreef Libris het volgende:
    Wat eet de rest vandaag?
    Ontbijt: gebakken eitje, tomatensap
    Lunch: sla met kappertjes, lente-ui, paprika, komkommer, artisjok en hüttekase + pijnboompitjes.
    Diner: weet ik nog niet. Het wordt óf die kikkererwten + prei + gehaktschotel van hierboven met wat sla óf vis met gebakken groente (ui, courgette, champignons, knoflook).
    Tussendoor: moet ik nog even verzinnen. Ik loop zometeen voor mijn werk even naar de winkel.

Mijn resultaat: -3 kg in 1 week! En dat zonder sporten (nog geen gelegenheid voor gehad). Ik voel me ook weer normaal (alleen heb ik nu weer helemaal geen ontlasting meer , toch even zien te sporten, dat helpt vast).
      woensdag 4 mei 2005 @ 07:46:49 #171
    1348 Liejannuh
    MCCCXLVIII
    pi_26718159
    Way to go Libris! Geweldig hè, dat je gelijk resultaat ziet!

Mijn menu voor vandaag:
    ontbijt: pannekoekjes van ei, hüttenkase en kaneel
    lunch: salade met tomaat, spekjes en ei
    diner: denk een restje chili van afgelopen weekend
    tussendoor: pistache nootjes en komkommer.

Gister weer verantwoord uit eten geweest! Lekker tonijnsteak gegeten met wat groenten. De aardappelgratin heb ik gewoon laten staan.
      woensdag 4 mei 2005 @ 07:49:52 #172
    1348 Liejannuh
    MCCCXLVIII
    pi_26718168
    Way to go muesli!!!
    Gaat goed joh!

De ontlastingsverhalen zijn redelijk bekend. Is ook niet helemaal raar, want je lichaam moet wennen aan je veranderde eetpatroon. Mocht je er problemen mee houden, eet dan wat bruine bonen bij je diner of gooi wat lijnzaad door je yoghurt heen. Schijnt allemaal goed te helpen.
    pi_26718266
    quote:
    Op woensdag 4 mei 2005 07:49 schreef Liejannuh het volgende:
    Way to go muesli!!!
    Gaat goed joh!

De ontlastingsverhalen zijn redelijk bekend. Is ook niet helemaal raar, want je lichaam moet wennen aan je veranderde eetpatroon. Mocht je er problemen mee houden, eet dan wat bruine bonen bij je diner of gooi wat lijnzaad door je yoghurt heen. Schijnt allemaal goed te helpen.
    Ja, ik heb ondertussen ook rondgesnuffeld op dat South Beach forum. Had dezelfde klacht al zien staan. Ga vandaag ook maar even op zoek naar lijnzaad.

Hoe maak jij trouwens die pannekoekjes met huttekase? Gewoon ei + huttekase + kaneel? Klinkt best lekker!
      woensdag 4 mei 2005 @ 08:37:48 #174
    1348 Liejannuh
    MCCCXLVIII
    pi_26718401
    quote:
    Op woensdag 4 mei 2005 08:17 schreef muesli het volgende:

[..]

Ja, ik heb ondertussen ook rondgesnuffeld op dat South Beach forum. Had dezelfde klacht al zien staan. Ga vandaag ook maar even op zoek naar lijnzaad.
    Kijk in het reformschap van de supermarkt bij de zonnatura producten.
    quote:
    Hoe maak jij trouwens die pannekoekjes met huttekase? Gewoon ei + huttekase + kaneel? Klinkt best lekker!
    Ze smaken een beetje als wentelteefjes! En dat is best goed weg te krijgen!
    Recept staat ook op het south beach dieet forum. Ik gooi meestal een bakje huttenkase (van de Lidl, want die is tenminste te betalen!) met een stuk of 5 eieren en wat kaneel in de blender en die bak ik dan. Het grote voordeel van die dingen is dat ze koud nog goed te eten zijn en dat ik er gewoon een aantal klaar kan maken voor een paar dagen.
      woensdag 4 mei 2005 @ 09:06:25 #175
    19840 Libris
    Live from Singapore
    pi_26718726
    Hier gaat het een stuk beter dan gisteren.

Mijn lunch salade was heerlijk, alhoewel een paar collega's me voor gek verklaarden..

Net een gekookt eitje op (nu 15:00 hier), straks een la vache qui rite
    Ik kon nog op niets voor vanavond komen, maar een tonijnsteak lijkt me inderdaad een goede... Mijn BBQ wordt denk ik vaak gebruikt de komende tijd

Het moeilijke voor mij is dat ik tot vorige week 3 keer per dag buiten de deur at, en nu opeens zelf mijn maaltijden klaar moet maken. Ik zit ook met de gado gado in mijn hoofd, maar misschien is dat meer fase 2.

Vanavond denk ik weer even hardlopen, ook lekker
    Succes iedereen
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')