quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 16:21 schreef methodmich het volgende:Precies, dat is hetgene dat Gullit steeds doet. Zie Ghaly, zie Bosschaart, zie Buffel, nu weer Babos voor de tweede keer, zie Smolarek, zie Pardo en Lazovic.
Ja, ik had niet helemaal meegekregen dat hij dat heeft gezegd. Jij weet natuurlijk net zo goed als ik dat het iets ingewikkelder ligt, omdat Lodewijks volgend jaar stopt. gullit kan Babos niet zomaar op het tweede plan poneren en hopen dat het in de zomer helemaal goedkomt. (Ook al doet Aerts het nu fantastisch bij RBC.)
En de rest van wat je noemt vind ik nog wel meevallen. Buffel en Smolarek waren vanaf het begin op het tweede plan, en hebben eieren voor hun geld gekozen. Van Ghaly weet iedereen wat het probleem ligt, en die was in principe al weken basisspeler voor zijn blessure. Bosschaart heeft ook zo z'n probleempjes gehad, zoals een schorsing, en is bovendien op linksback hard nodig geweest wat het ook niet simpel maakt. Op het middenveld is de concurrentie gewoon hevig, met de spelers die jij hier al noemt en daarnaast Goor, Leonardo, De Graaf, Ono, Magrão, Paauwe, Castelen en Hofs.
Op zich vind ik het al goed dat Gullit zo rechtlijnig kan zijn als hij nu is, met het bijvoorbeeld wegsturen van bepaalde spelers (Acuña, Smolarek en in mindere mate Magrão). Het is mij überhaupt een raadsel waarom men het middenveld blijft aanvullen met spelers. Een Braziliaan halen die de sterren van de hemel speelt in Jong Feyenoord op linksbuiten, terwijl de verdediging van het eerste nog steeds niet helemaal in orde is. Dat vind ik gewoon raar.
Dat er zoveel concurrentie is is op zich niet kwalijk, het niet nemen van beslissingen wel. Op zich ben ik het wel met je eens dat dat gebeurt, zie bijvoorbeeld Basto/Mtiliga/Bosschaart. Make up your mind, Ruud...