abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25068257
Un long dimanche de fiançailles

Van de maker van Amelie, erg sterke en leuke film, veel aspecten van amelie komen er in voor, verhaal zit ook leuk in elkaar. Weer een prachtige film van Jeunet
  zondag 13 februari 2005 @ 03:47:08 #182
76143 Forumschorem
Het schorem van Fok!forum
pi_25068458
Evil Dead 2 op de BBC. Geile film!
weg
  zondag 13 februari 2005 @ 04:09:48 #183
67643 iDex
opdondertje
pi_25068556
Meet the Fockers
  zondag 13 februari 2005 @ 10:01:45 #184
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_25069320
Grand Hotel (Edmund Goulding, 1932)
Erg goede Hollywoodklassieker vol met kleurrijke personages. De film begint erg sterk met de introductie van de verschillende personages en van daaruit volgt een serie boeiende verwikkelingen in het hotel. Nergens zakt de film en weet de aandacht goed vast te houden door telkens met een nieuwe verrassende ontwikkeling in de plot te komen. Het acteerwerk van grote namen als Greta Garbo, Lionel Barrymore en Joan Crawford is ook erg sterk. ****½

(#585) Stavisky (Alain Resnais, 1974)
Door de montage en gebruik van muziek is dit een levendige film van Alain Resnais. Jean-Paul Belmondo zet een goede performance neer in de titelrol. Zoals altijd bij films van Alain Resnais is niet alles meteen duidelijk. Mede door de a-chronologische montage wordt er een mysterie rond Stavisky gecreëerd wat mondjesmaat ontrafeld, maar ook weer gevoed wordt naarmate de film vordert. ***½
  zondag 13 februari 2005 @ 10:54:36 #185
4180 Hare
Come fly with me!
pi_25069560
Mar Adentro (The Sea Inside)

Wat een film. Werd echt echt heel erg stil van. En verdrietig. Alles was echt heel herkenbaar.
Deze film behandelt het onderwerp echt zo goed. Door de advocate ook aan een degeneratieve ziekte te laten leiden en haar de weg van de 'liefde' te laten kiezen kreeg je een goed idee van wat Euthenasie nou kan betekenen. Helpt natuurlijk wel dat ik volledig voor ben, dus niet tegen de borst gestoten werd qua onderwerp. De muziek is is echt de beste die ik in lange tijd heb gehoord. Wat ontzettend prachtig mooi! En dan ook nog eens het indrukwekkende filmwerk. De close-ups werken echt versterkend voor de hele situatie. Nog 1 ding vergeten en dat is het acteerwerk. Naast het feit dat Amenábar heel erg mooie mensen heeft gekozen voor deze film presteren ze allemaal ook nog eens op hun toppen. Het is alsof de belangrijkheid van deze film ze tot grote hoogte heeft gedreven.
Wat belangrijk is deze film wel. Het behandeld het punt van euthenasie vanuit verschillende oogpunten zodat misschien meer mensen hun ogen kunnen openen voor het gewoon toestaan ervan.

Gaat samen met 2046 heel erg ver komen voor wat betreft beste film die ik dit jaar heb gezien!
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
  zondag 13 februari 2005 @ 11:05:18 #186
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_25069660
quote:
Op zondag 13 februari 2005 10:01 schreef Gorro het volgende:
Grand Hotel (Edmund Goulding, 1932)
Het acteerwerk van grote namen als Greta Garbo, Lionel Barrymore en Joan Crawford is ook erg sterk.
Ik vond Garbo nogal overdreven overacteren. OK, het mens komt uit de stomme films en daar was dat gebruikelijk, maar ze gaat er soms erg ver in.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zondag 13 februari 2005 @ 12:53:40 #187
13148 Shogo
Psycho...
pi_25071046
The World Is Not Enough
Vermakelijke film, die een stuk subtieler is dan Die Another Day gelukkig. Goeie actie en de twist van elektra king is ook wel leuk. Niet zo briljant als Goldfinger of Goldeneye maar absoluut vermakelijk en toch een tikkie beter dan Die Another Day naar mijn mening.
  zondag 13 februari 2005 @ 13:14:44 #188
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_25071370
Deliverance (1972)

Erg goede rafting movie. 4 gasten gaan een brute rivier kanoen. Onderweg worden ze lastig gevallen en begint de trammelant. Acteurs hebben alle stunts zelf gedaan. Met oa Burt Reynolds. 3 oscar nominaties.

7.4 / Imdb 7.8
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_25073011
Y Tu Mamá También.
Ja, ik vond het wel een goede film. Het was nou niet dat ik helemaal ondersteboven was van het geheel, maar toch. Het was een leuk verhaal met mooie beelden erbij.

Amores Perros.
Geweldige film. Prachtig hoe de verhalen lopen. Echt heel erg goed. Iedereen moet 'm gezien hebben.

Lolita.
Ook een goede film. Erg goed.

Ik heb niet echt veel te zeggen over de films. .
  zondag 13 februari 2005 @ 19:55:10 #190
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_25074871
Vandaag Dawn Of The Dead (2004) nog maar eens bekeken. Ditmaal de Director's Cut, maar ik zou niet weten wat er anders aan is eerlijk gezegd. Schijnt wat meer gore in te zitten en sommige personages zouden meer uitgediept zijn, maar voor mijn gevoel had ik alles al een keer gezien. Of misschien was de vhs-screener die ik destijds zag ook wel meteen de director's cut.
Het blijft een leuke zombie film. Niet zo naargeestig en grimmig als het origineel, maar in ieder geval wel met betere zombie make-up.
Aan het einde zit trouwens wel een grote fuck-up. Ze rijden met een busje naar een hek. Als je dit ziet is het vrijwel donker en op het moment dat ze het hek rammen is het opeens helemaal licht.
7,5.
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
pi_25075415
Shark Tale!!! haha vrijdag avond.. best lachen film en wil de soundtrack hebbuh!! nou dat was het.. verder kijk ik nie zoveel films
  zondag 13 februari 2005 @ 21:33:45 #192
52357 Lambiekje
pi_25076287
quote:
Op zondag 13 februari 2005 15:13 schreef Tom_Tom- het volgende:

Lolita.
Ook een goede film. Erg goed.

Ik heb niet echt veel te zeggen over de films. .
Welke Lolita.?
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zondag 13 februari 2005 @ 21:39:07 #193
52357 Lambiekje
pi_25076381
The Exorcist IV
mmm vond niet echt nodig vervolg/prequel.
En antonie kamerling zie je amper.

5.0 / imdb 5.0
  zondag 13 februari 2005 @ 21:47:08 #194
82525 Little_Angel
Labiel kudtwijf.
pi_25076504
Stigmata.
Don’t touch the girl,
she will cut your hands off,
and call it an accident.
  zondag 13 februari 2005 @ 22:00:40 #195
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_25076673
BASEketball

Moet zeggen ik had verwacht dat het een buttfilm zou zijn maar ik lag af en toe echt dubbel van het lachen. Heerlijke foute humor. Wel de aanschaf van een DVDtje waard vind ik.
The Light Is Leaving Us All
  zondag 13 februari 2005 @ 23:11:53 #196
67640 SaintOfKillers
pi_25077917
Who's That Knocking at My Door?
De eerste full length van Martin Scorsese met Harvey Keitel in de hoofdrol. Keitel is een wannabe gangster ( ) die verliefd wordt op een meisje en daardoor voor enkele keuzes wordt geplaatst. Het is een degelijke film met vrij veel symboliek. Het is duidelijk een voorbode van wat nog zou komen, jammer genoeg kan het verhaal niet altijd blijven boeien. Trouwens ook de eerste film van Keitel (en de tweede van Thelma Schoonmaker).

Sweet and Lowdown
Mockumentary over guitarist Emmet Ray van Woody Allen met Sean Penn in de hoofdrol. Leuke film, vooral omdat het gewoon een leuk verhaal is. Sean Penn is erg goed, net als Samantha Morton als één van z'n love interests. Uiteraard zit het ook erg goed met de muziek, daar draait de film dan ook rond. Oh ja, Uma Thurman doet ook mee en ik vond haar (zoals wel vaker) erg overbodig.

The Harder They Fall
Een film over boksen met Humphrey Bogart en Rod Steiger in de hoofdrollen. Het gaat vooral over de uitbuiting van de boksers door hun managers en de omkooppraktijken die schering en inslag zijn in het milieu. Vooral Bogey steelt de show in wat z'n laatste rol zou worden. Tijdens de opnames was hij al zwaar ziek. Uiteindelijk is dit gewoon een sterke film met Bogart in één van z'n beste rollen.

Angels with Dirty Faces
Maar deze was nog iets beter. Ook hier doet Bogart mee, maar slechts in een bijrol. De hoofdrollen zijn weggelegd voor Pat O'Brien en een erg sterke James Cagney. Cagney en O'Brien zijn twee straatjongens die wanneer ze volwassen zijn voor een ander pad kiezen. Cagney gaat in de misdaad, O'Brien wordt priester. De regie is van Michael Curtiz. Dit is gewoon een topfilm, ik vond 'm verrassend goed. Dit is een klassieker die het verdiend om wat bekender te zijn.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_25078376
quote:
Op zondag 13 februari 2005 23:11 schreef SaintOfKillers het volgende:
Who's That Knocking at My Door?
Die heb ik nog niet gezien en als Scorsese completist wil ik die nog een x kopen, heb jij hem gekocht?

zo ja, welke uitgave is het?

zondag 13 februari 2005 @ 23:39:42 #198
24361 Neva
Mania lovin'
pi_25078401
dirty dancing.. na al die keren zien blijft die toch leuk die jeugdsentimenen
  zondag 13 februari 2005 @ 23:44:24 #199
67640 SaintOfKillers
pi_25078467
quote:
Op zondag 13 februari 2005 23:38 schreef kinky_queen het volgende:

[..]

Die heb ik nog niet gezien en als Scorsese completist wil ik die nog een x kopen, heb jij hem gekocht?

zo ja, welke uitgave is het?

Dat was nog een kerstcadeautje. Het is de versie die in de Scorsese Collection-box zit. Deze dus.
pi_25078640
quote:
Op zondag 13 februari 2005 23:44 schreef SaintOfKillers het volgende:

Dat was nog een kerstcadeautje. Het is de versie die in de Scorsese Collection-box zit. Deze dus.
Merci

FOK!-Schrikkelbaas zondag 13 februari 2005 @ 23:58:41 #201
862 Arcee
Look closer
pi_25078672
quote:
Op zondag 13 februari 2005 15:13 schreef Tom_Tom- het volgende:
Amores Perros.
Geweldige film. Prachtig hoe de verhalen lopen. Echt heel erg goed. Iedereen moet 'm gezien hebben.
Amen.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  maandag 14 februari 2005 @ 00:50:01 #202
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_25079815
Lethal Weapon 4
In dit vierde en laatste deel van de Lethal Weapon reeks stuiten Riggs en Murtaugh op een groepje illegale Chinezen. Aan hen de taak om uit te zoeken waar de ilegalen vandaan komen en (nog belangerijker) door wie ze t land zijn ingesmokkeld. Hierbij worden ze uiteraard weer geholpen door Leo Getz (Joe Pesci) en de nieuwe agent Lee Butters (Chris Rock)...
Normaal gesproken worden de vervolg films alleen maar slechter naarmate er meer delen uitkomen, maar in het geval van Lethal Weapon is t laatste deel t op 1 na leukste deel. Uiteraard zijn alle bekende ingredienten ook in dit deel weer aanwezig: een hoop (droge) humor, veel actie en een leuk verhaaltje.
Mel Gibson en Danny Glover doen alweer eens goed hun best waarbij ze worden bijgestaan door een leuke rol van Pesci. De toevoeging aan de cast van Chris Rock is een goede keuze geweest. Hierdoor krijgt zowel de cast als t gevoel voor humor in de film een nieuwe impuls. Goede zet.
Waardige afsluiter van een serie hele leuke films

IMDB Cijfer: 6,3/10
Mijn Cijfer: 6,7/10
  maandag 14 februari 2005 @ 00:57:25 #203
25527 FallenAngel666
Think of the kittens!
pi_25079977
BASEketball. Erg leuke film
Signature:
Maximaal
4
regels
  maandag 14 februari 2005 @ 01:39:53 #204
4180 Hare
Come fly with me!
pi_25080625
Sanshô dayû (Sansho the Bailiff)

Goeie film. Maar dat deze film gemiddeld een 9 op imdb staat ontgaat me even. Daarvoor is het verhaal naar mijn idee toch echt wat te rommelig soms en is het verhaal op dat moment even lastig te volgen. Door rustig verder te kijken kom je er dan wel weer achter wat er nou precies gebeurde. Verder vond ik het allemaal goed geacteerd, mooi gefilmd, met erg goede muziek, maar geen moment steeg het boven gewoon goed uit. Het verhaal vond ik daarvoor ook te weinig bijzonder. Met het einde erg voorspelbaar zelfs. Maar goed, eerste film van Mizoguchi die ik heb gezien en ben wel geinteresseerd in een volgende
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
  maandag 14 februari 2005 @ 02:02:26 #205
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_25080902
Vet Hard: het was dit of The Grudge, dus ach. Wouterse is best okay, bepaalde cameo's zijn grappig, sommige stunts zijn leuk en daarmee is alles wel gezegd eigenlijk. Wat Johnny de Mol en Cas Jansen er precies in deden is me nog steeds niet helemaal duidelijk en doordat de grappen zo ontzettend voorspelbaar zijn is het zelden echt grappig. Het is verder best uit te zitten en ik heb me over het algemeen niet al te vaak verveeld. Voor als ie een keer op TV komt en je niets beters te doen hebt. 6.
O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
  maandag 14 februari 2005 @ 09:05:27 #206
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_25082390
King Arthur
Ik heb gisteravond deze film gezien. Ik had al eens flarden ervan gezien en in een lange busreis naar Tsjechie heb ik hem ook half meegekeken. Nu dus maar eens in 1 geheel gekeken. De film begint met flink hakwerk met zwaarden en schieten met pijl en boog. Dan even wat gelul en daarna gaat het nogal met veel geweld weer verder. Ik heb de gewone versie gekeken, niet de director's cut, dus mensen konden op elkaar inhakken zonder problemen en bloed, behalve dan op de zwaarden. Er wordt getracht een verhaal te maken rond de actiescenes maar eigenlijk gaat het over weinig. Als ik nu ook over de film nadenk kan ik de film eigenlijk opdelen in ruwweg 3 a 4 grote scenes. Beetje sneu eigenlijk. Ik vond het maar lichtelijk amusement. Een 6,5.
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
  maandag 14 februari 2005 @ 09:25:36 #207
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_25082556
Peyton Place (Mark Robson, 1957)
De film is gebaseerd op een fictief boek wat in de jaren '50 nogal wat oproer veroorzaakte over de inhoud. Dat in een klein Amerikaans dorpje dingen als verkrachting, moord en sex voor kwamen kon er bij de meeste Amerikanen toentertijd niet in. Nu zijn de onderwerpen vrij gedateerd en komen de moraallessen wat prekerig over en stoort de dik aangezette muziek nogal eens. Desondanks erg genietbaar vooral dankzij het sterke acteerwerk. Van de 9 Oscar-nominaties (o.a. beste film, beste regie, beste screenplay en vijf voor het acteerwerk) werd er niet één verzilverd. Later zou er nog twee tv-serie en vier films volgen. ***½

Sheltering Sky, The (Bernardo Bertolucci, 1990)
De cinematografie is fantastisch. De woestijn wordt prachtig in beeld gebracht met mooie zwepende camerabewegingen die kenmerkend zijn voor Bertolucci's werk. Het is dan ook eeuwig zonde dat er geen intessant verhaal aan verbonden is. Het verhaal is uitgerekt en dwaalt zonder duidelijk doel door de film. Het nut van de verteller was me ook niet helemaal duidelijk. ***
  maandag 14 februari 2005 @ 12:13:06 #208
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_25084533
quote:
Op maandag 14 februari 2005 02:02 schreef Sai het volgende:
Vet Hard: Wat Johnny de Mol en Cas Jansen er precies in deden is me nog steeds niet helemaal duidelijk
mij ook niet en volgens mij vele anderen met ons. Dus als iemand t weet...

pi_25084544
Vorige week gezien-
Take Care of my Cat
Een groep van 5 vriendinnen probeert na de collegeperiode contact te houden met elkaar. Onbewust gaat toch ieder z'n eigen kant op en is het regelmatig blijven zien een moeilijke opgaaf. Een goed gebracht drama die een realistisch beeld geeft van meisjes/vrouwen in hedendaags Korea, althans dat denk ik. De film heeft niet echt een doel maar is ook nergens vervelend, er worden goeie rollen neergezet en het blijft altijd leuk om naar te kijken.
Best de moeite waard

Barton Fink
De minst duidelijke Coen film die ik ken, maar daarom zeker niet minder interessant. Het verhaal gaat over Barton Fink, uitstekend gespeelt door John Turturro, een schrijver met een writersblock die door ze agent een flink contract in Hollywood krijgt. In het hotel waar hij verblijft ontmoet hij Charlie (John Goodman) die op de kamer naast hem verblijft, en vanaf dit moment is niet alles meer zoals het is. Verschillende dingen zijn op allerlei manieren te interpreteren, en zelfs na t lezen van reviews e.d. is er nog steeds niemand die zeker weet wat de Coens met de bepaalde dingen nu bedoelen. Dit is niet de minste Coen film, maar zeker wel anders als de anderen

Spring, Summer, Fall, Winter ... and Spring
Aardige aziatische film, maar ik vond hem niet heel erg speciaal. De beelden zijn een lust voor t oog, maar na 20 keer een shot van dezelfde omgeving had ik t wel gezien. Het verhaal is goed, maar het gebrek aan dialoog en de ultieme rust gingen me af en toe wat tegenstaan.
Where facts are few, experts are many.
  maandag 14 februari 2005 @ 12:31:50 #210
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_25084785
Palabras encadenadas (Killing Words)

Maak kennis met Ramón, een universitair docent esthetiek en een compleet geflipte psychopaat. Na al eerder 18 mensen in koelen bloede vermoord te hebben houdt hij nu zijn ex-vrouw vast. Een woordspelletje lijkt het enige te zijn wat haar kan redden van een zekere dood, maar is alles wel wat het lijkt te zijn en vooral... is Ramón wie hij lijkt te zijn?

Een érg sterke film, erg sfeervol, goede dialogen en continu verrassend. Een absolute aanrader.

9.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lithion op 14-02-2005 12:38:45 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')