Who's That Knocking at My Door?De eerste full length van Martin Scorsese met Harvey Keitel in de hoofdrol. Keitel is een wannabe gangster (
![]()
) die verliefd wordt op een meisje en daardoor voor enkele keuzes wordt geplaatst. Het is een degelijke film met vrij veel symboliek. Het is duidelijk een voorbode van wat nog zou komen, jammer genoeg kan het verhaal niet altijd blijven boeien. Trouwens ook de eerste film van Keitel (en de tweede van Thelma Schoonmaker).
Sweet and LowdownMockumentary over guitarist Emmet Ray van Woody Allen met Sean Penn in de hoofdrol. Leuke film, vooral omdat het gewoon een leuk verhaal is. Sean Penn is erg goed, net als Samantha Morton als één van z'n love interests. Uiteraard zit het ook erg goed met de muziek, daar draait de film dan ook rond. Oh ja, Uma Thurman doet ook mee en ik vond haar (zoals wel vaker) erg overbodig.
The Harder They FallEen film over boksen met Humphrey Bogart en Rod Steiger in de hoofdrollen. Het gaat vooral over de uitbuiting van de boksers door hun managers en de omkooppraktijken die schering en inslag zijn in het milieu. Vooral Bogey steelt de show in wat z'n laatste rol zou worden. Tijdens de opnames was hij al zwaar ziek. Uiteindelijk is dit gewoon een sterke film met Bogart in één van z'n beste rollen.
Angels with Dirty FacesMaar deze was nog iets beter. Ook hier doet Bogart mee, maar slechts in een bijrol. De hoofdrollen zijn weggelegd voor Pat O'Brien en een erg sterke James Cagney. Cagney en O'Brien zijn twee straatjongens die wanneer ze volwassen zijn voor een ander pad kiezen. Cagney gaat in de misdaad, O'Brien wordt priester. De regie is van Michael Curtiz. Dit is gewoon een topfilm, ik vond 'm verrassend goed. Dit is een klassieker die het verdiend om wat bekender te zijn.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.