Dan moet het de Grieks-Spaanse schilder Domenikos Theotokopoulos (a.k.a. El Greco) zijn.quote:Op woensdag 2 februari 2005 18:35 schreef Z het volgende:
De titel van het schiderij is dus eigenlijk al geraden; De Doop van Jesus. Nu de schilder nog. Zoals jullie kunnen zien typeert de schilder zich door het schilderen van langgerekte figuren...
Mooi hč ... en ze kijkt ook zo zwoel.quote:
Ik heb precies hetzelfdequote:Op woensdag 2 februari 2005 20:10 schreef Z het volgende:
Het is toch een vrij bekend schilderij, of niet? Daarom durf ik nauwelijks te reageren, ik herken het, maar er wil me nikst te binnen schieten .
In hoeverre sprake is van brede bekendheid, zou ik kunnen vaststellen met een aselecte steekproef onder pakweg 1000 Nederlanders. Stel dat de uitkomst 10 is, is het dan vrij bekend?quote:Op woensdag 2 februari 2005 20:10 schreef Z het volgende:
Het is toch een vrij bekend schilderij, of niet? Daarom durf ik nauwelijks te reageren, ik herken het, maar er wil me nikst te binnen schieten .
Héél warm ... maar wel zijn naam correct spellen (voor het geval je de zoekmachine wil gebruiken).quote:Op woensdag 2 februari 2005 20:22 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ik heb precies hetzelfde
[sub[Bij mij komt iets binnen van Klimmt of Klee..., maar ik weet het ook niet..[/sub]
Ook voor mij is dit schilderij een vertouwde verschijning. Ik vermoed dat wij het allemaal kennen dankzij een posteruitvoering.quote:Op woensdag 2 februari 2005 20:41 schreef Z het volgende:
Klimt dan? Ik denk dat een steekproef van 400 groot genoeg is overigens. Met vrij bekend bedoel ik dat het schilderij wel eens op posters/kalanders is beland enz ...
Helemaal mee eensch.quote:Op woensdag 2 februari 2005 20:43 schreef Z het volgende:
Mij schoot dit schilderij me te binnen...
[afbeelding]
Ook mooi
Eigenlijk zou ik jouw hint ook ter harte moeten nemen. maar daar ga ik dan wel eerst een nachtje over slapen.quote:
Het door u gegeven antwoord is helemáál goed.quote:Op woensdag 2 februari 2005 22:38 schreef De-oneven-2 het volgende:
Vrouw met hoed, of zo?
Ja, ik heb niet zo ontzettend veel met fotografie, maar voor deze man maak ik graag een uitzondering.quote:Op donderdag 3 februari 2005 01:02 schreef Gajus het volgende:
Ik heb wat zitten goegelen met de zoekterm "Joel Peter Witkin". Hier een representatief linkje http://www.art-forum.org/z_Witkin/gallery.htm .
Voor degene die de Hollywoodse schoonheidsidealen als maatstaf neemt, zal het werk van Witkin slechts walging oproepen. Witkin toont de totale ontluistering van de mensheid, zoals eertijds ook gebeurde met mismaakte mensen als kermisattractie.
Verder kijkend naar zijn bonte stoet van misbaksels, daagt de humor achter zijn taferelen op. Niet zijn modellen worden op de hak genomen, maar de gerespecteerde meesters zoals Picasso, Miro e.v.a.. Het is een grote parodie op de gevestigde schildercultuur.
Just a guess: schilderij getiteld "ik heb lief" van de schilder Do2.quote:Op donderdag 3 februari 2005 01:13 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik zal ondertussen een nieuwe plaatsen:
[afbeelding]
quote:Op donderdag 3 februari 2005 02:04 schreef Gajus het volgende:
[..]
Just a guess: schilderij getiteld "ik heb lief" van de schilder Do2.
Art Brut, erotisch, chaotisch, dynamisch ... kortom, Do2.
Voor nu, welterusten.![]()
Zo groot is ons leeftijdsverschil toch ook weer niet dacht ik, maar Babar ken ik toch echt nietquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Image doet het niet
Zelfde schilder, zelfde gebeurentroel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
Het begin is er!quote:Op donderdag 3 februari 2005 08:46 schreef Automatic_Rock het volgende:
oh, Do2, had ik jou al gefeliciteerd met je 10 aflerving van je topic reeks!!!
Van harte, en dat er nog maar vele mogen volgen!!![]()
*biertje pakt
En in de gootsteen leeg kiepert
quote:Op donderdag 3 februari 2005 13:49 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik zag er een koalabeer in.
Een koalabeer? Jawel, een koalabeer...
Maar een blauwe olifant mag ook, of zelfs een kangoeroe,
zolang ze allemaal maar lief hebben! ( Verdomme! )
Zie je nu wel,Troel
, jij hoort hier gewoon thuis,
want die twee druiven hadden het toch nooit geraden.
Ik snapte je wel hoorquote:Op donderdag 3 februari 2005 13:56 schreef De-oneven-2 het volgende:
En daarmee doel ik niet op deze topic-reeks, he...
Laat dat alsjeblieft een grapje zijn...quote:Op donderdag 3 februari 2005 14:28 schreef Z het volgende:
Mijn moeder heeft van dit schilderij een puzzel, die was nog knap lastig te maken zeg ik jullie
Het lijkt op een close up van de pas aangelegde A50 tussen Oss en Eindhoven...quote:Op donderdag 3 februari 2005 14:28 schreef Z het volgende:
Een makkie voor Troel dan:
[afbeelding]
Mijn moeder heeft van dit schilderij een puzzel, die was nog knap lastig te maken zeg ik jullie
Dat is dus een van die twee uit het vorige topic... Rothko of die anderquote:Op donderdag 3 februari 2005 14:28 schreef Z het volgende:
Een makkie voor Troel dan:
[afbeelding]
Je ziet het verkeerd...quote:Op donderdag 3 februari 2005 14:41 schreef Automatic_Rock het volgende:
Nu ben ik wel benieuwd naar een afbeelding van Do2's koalabeertje...
PS
Volgens mij is het gewoon een persoon, die een ander persoon liggend op zijn/haar schoot heeft hoor.., maargoed. Als jullie er een dierentuin in zien...
Ooit aangeschaft toen dat nog een noviteit was. Lopen er nou twee opgaven? Ik dacht dat de mieren eter van DO2 een Heijboer was ...? En dan is het waarschijnlijk een kip...quote:Op donderdag 3 februari 2005 14:39 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Laat dat alsjeblieft een grapje zijn...
Een koalabeer is nog daar aan toe, maar een kip zie ik er helemaal niet inquote:Op donderdag 3 februari 2005 14:47 schreef Z het volgende:
[..]
Ooit aangeschaft toen dat nog een noviteit was. Lopen er nou twee opgaven? Ik dacht dat de mieren eter van DO2 een Heijboer was ...? En dan is het waarschijnlijk een kip...
Ik sluit niks uit.., maar Rothko heeft normaal gesproken 2 kleurvlakken, en dan nog gescheiden door een (dun) lijn van een derde kleur, of kleurtint...quote:Op donderdag 3 februari 2005 14:45 schreef Troel het volgende:
[..]
Dat is dus een van die twee uit het vorige topic... Rothko of die ander
Ja, maar anders zie ik niet in waarom ik hem zou moeten kennenquote:Op donderdag 3 februari 2005 14:51 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Ik sluit niks uit.., maar Rothko heeft normaal gesproken 2 kleurvlakken, en dan nog gescheiden door een (dun) lijn van een derde kleur, of kleurtint...
Maar wie weet, Z zal er wel iets zinnigs over kunnen zeggen hoop ik
Omdat jij in 2 personen nog een olifant meent te herkennen denk ik...quote:Op donderdag 3 februari 2005 14:53 schreef Troel het volgende:
[..]
Ja, maar anders zie ik niet in waarom ik hem zou moeten kennen
quote:Op donderdag 3 februari 2005 14:55 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Omdat jij in 2 personen nog een olifant meent te herkennen denk ik...
NIJLPAARD!! Ik zie een nijlpaard!! Overigens zie ik de olifant ook wel, maar een koala DO2??quote:Op donderdag 3 februari 2005 13:49 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik zag er een koalabeer in.
Een koalabeer? Jawel, een koalabeer...
Maar een blauwe olifant mag ook, of zelfs een kangoeroe,
zolang ze allemaal maar lief hebben! ( Verdomme! )
Ja zeg, ga jij je er nu ook al mee bemoeien..quote:Op donderdag 3 februari 2005 15:19 schreef Citroenschilletje het volgende:
[..]
NIJLPAARD!! Ik zie een nijlpaard!! Overigens zie ik de olifant ook wel, maar een koala DO2??
Ben ik niet welkom dan?quote:Op donderdag 3 februari 2005 15:23 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Ja zeg, ga jij je er nu ook al mee bemoeien...
je bent meer dan welkom!quote:Op donderdag 3 februari 2005 15:26 schreef Citroenschilletje het volgende:
[..]
Ben ik niet welkom dan?![]()
Do2quote:Op donderdag 3 februari 2005 21:26 schreef De-oneven-2 het volgende:
Er mag dus gewoon gereageerd worden, he mensen.
Gajusquote:Op donderdag 3 februari 2005 21:38 schreef Gajus het volgende:
[..]
Do2![]()
Mijn vorige gok was een falikante misser. Maar ik had ik niet kunnen bevroeden dat jij die charlatan Anton Heyboer in de schijnwerper zou zetten.
Toch doe ik andermaal een gok, ingegeven door jouw Spaanse vreugdekreet. Ik denk dat dit een schilderij is van Estaban Vicente.
Ik ook. Pas toen ik jouw bewerking zag, begreep ik wat jij met die olifant bedoelde.quote:Op donderdag 3 februari 2005 21:39 schreef Troel het volgende:
Logician vindt die olifant ook op twee mensen bij elkaar op schoot lijken.
Als je pakweg enige tienduizenden schilderijen gezien hebt, dan mag het ook wel eens raak zijn.quote:Op donderdag 3 februari 2005 21:46 schreef De-oneven-2 het volgende:
... Andermaal een gok, dit maal een voltreffer! ...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |