én ik was degene die in Fok! Muziek Trivia deel CCCXVIII het licht uitdeed...quote:Op woensdag 2 februari 2005 14:18 schreef ranja het volgende:
deze heeft de juiste topic titel
en openingspost trouwens ook
Nee, bij dit duo komt de voornaam van de man voor die van de vrouw.quote:Op woensdag 2 februari 2005 14:33 schreef GLO het volgende:
Sandra & Andres?
Die dusquote:Op woensdag 2 februari 2005 14:36 schreef GLO het volgende:
Hm, nee, daar is die mevrouw te donker voor.
Tuck & Patti anders?
Nee, dat niet. En het moeten ook allemaal verschillende zijn belsenquote:Op woensdag 2 februari 2005 14:45 schreef ranja het volgende:
mag de bandnaam ook gelijk zijn aan de eigen songtitel?
De namen moeten 'schoon' zijn, dus The Beatles & The Stones valt af, net als Lady Madonna en Mr. Ramones. En ik vroeg om bandnamen, geen soloartiesten. Je houdt er dus vier over: Ride (2x), Cream en Solo.quote:Op woensdag 2 februari 2005 14:55 schreef belsen het volgende:House Of Love - The Beatles & The Stones Weezer - Buddy Holly Mr. T Experience - Mr. Ramones P - Michael Stipe The Dandy Warhols - Ride The Vines - Ride The Beatles - Lady Madonna Prince - Solo Prince - Cream PUSA - Peaches
Helemaal top!quote:Op woensdag 2 februari 2005 14:58 schreef ranja het volgende:
"Nirvana" - Juliana Hatfield
"Red Kross" - Shonen knife
"Shonen knife" - Red kross
"Eric's trip" - Sonic youth
"Blue" - Eve's plum
"Centerfold" - J.Geils band
"Texas" - 360's
"Heart" - Pet shop boys
"Spice girls" - Period pains
"Cars" - Gary Numan
Uiteindelijk ben je nog een heel eind gekomen zag ik, maar te laat...quote:
quote:Op woensdag 2 februari 2005 15:17 schreef belsen het volgende:
Dat nummer van Motorhead heet R.A.M.O.N.E.S. Je overtreedt je eigen regels.
Er zijn er idd nog véél meer.quote:Op woensdag 2 februari 2005 15:16 schreef Berkery het volgende:
Volgens mij is er ook een heel oud topic met veel meer bandnamen
met de nodige fok-problemen, newbiedoobiedoo +1quote:Op woensdag 2 februari 2005 16:39 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Suzi Quatro
Zo istie goed , jaquote:Op woensdag 2 februari 2005 17:23 schreef bukgeit het volgende:
Zonder die eerste h, Bill Withers
In het buitenland? Within Temptation?quote:Op woensdag 2 februari 2005 17:30 schreef bukgeit het volgende:
Welke Nederlandse band of artiest was in 2004 het meest succesvol, sales wise?
=Oeps, in het buitenland=
Ik vind er geen klap aan...quote:Op woensdag 2 februari 2005 17:47 schreef GLO het volgende:
Blijft een erg fijne live-act, toch?
Als je van opblaascactussen houdt, dan wel ja.quote:Op woensdag 2 februari 2005 17:47 schreef GLO het volgende:
Blijft een erg fijne live-act, toch?
Niet veel gezien dan zeker?quote:Op woensdag 2 februari 2005 17:49 schreef belsen het volgende:
[..]
Ik vind er geen klap aan...
Live op Lowlands was het zo oer- en oerslecht, dat ik gewoon ben weggelopen. Verrewg het slechtste wat ik dit jaar gezien heb op Lowlands.
Daar vind ik nu weer geen klap aan. Zag ze op Noorderslag en ben er zelfs bij in slaap gevallen (echt waar).quote:Ook Epica gezien, die waren veel en veel beter!
quote:Op woensdag 2 februari 2005 17:52 schreef GLO het volgende:
[..]
Niet veel gezien dan zeker?
[..]
Daar vind ik nu weer geen klap aan. Zag ze op Noorderslag en ben er zelfs bij in slaap gevallen (echt waar).
O nee, dat was Autumnquote:Op woensdag 2 februari 2005 17:52 schreef GLO het volgende:
Daar vind ik nu weer geen klap aan. Zag ze op Noorderslag en ben er zelfs bij in slaap gevallen (echt waar).
Dan noem je er ook een op zeg.quote:Op woensdag 2 februari 2005 17:54 schreef GLO het volgende:
[..]
O nee, dat was Autumn
Nou ja, die bandjes lijken ook allemaal op elkaar. Behalve dan Within Temptation.![]()
The glamerous life in 1984 als eerste hit.quote:Op woensdag 2 februari 2005 17:56 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Sheila E
quote:Op woensdag 2 februari 2005 18:00 schreef methodmich het volgende:
Epica is toch met die rooie huppelmuts?
Dacht ik ook. Annie Golden.quote:Op woensdag 2 februari 2005 18:02 schreef ranja het volgende:
Die is ook al eerder geweest, zangeres van The shirts toch?
quote:Op woensdag 2 februari 2005 18:01 schreef ranja het volgende:
Ja, Epica heeft een goeie stem maar de muziek,Doet me een beetje aan LOTR vechtscenes ofzo denken. In het beste geval. In het ergste geval aan MP's Holy grail vecht scenes
Dat is!quote:Op woensdag 2 februari 2005 19:09 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Dat begrijp ik, maar dan doe je toch die 5 andere knakkers tekort..
en je kon natuurlijk stiekem zijn achternaam vergeten zijn..
quote:
Blur en de Kinks zijn er twee.quote:
Bright Eyes?quote:Op woensdag 2 februari 2005 20:25 schreef methodmich het volgende:
Bright Eyes, Das Pop en Daryll-Ann
Nou, zo ruig hoeft het nu ook weer niet. Ik ben een heuse verzamelaar van een legendarische Engelse band...quote:Op woensdag 2 februari 2005 20:28 schreef methodmich het volgende:
Metallica, Guns 'n Roses en QOTSA.
Ik heb een paar platen van The Beatles en eentje van The Who. Denk later.quote:
The Clash heb ik inderdaad compleet, alhoewel dat niet de band was die ik bedoelde.quote:Op woensdag 2 februari 2005 20:33 schreef Grobbel het volgende:
The Clash?
Led Zeppelin, nee.quote:Op woensdag 2 februari 2005 20:41 schreef Gambolputty het volgende:
Of The Jam?
quote:Op woensdag 2 februari 2005 20:44 schreef Gambolputty het volgende:
....Queen...
Alleen de eerste met Syd Barret.quote:Op woensdag 2 februari 2005 20:46 schreef Gambolputty het volgende:
...Pink Floyd....
quote:
quote:Op woensdag 2 februari 2005 20:48 schreef Gambolputty het volgende:
[..], mooi, daar hebben we dus ook geen misverstand meer over...
Ja, dat oevre heb ik compleet, maar dat zijn dan ook maar twee platen, dus die telt niet.quote:Op woensdag 2 februari 2005 20:56 schreef dolle_hond het volgende:
johan?
Nee, geen fan van, ik zag ze laatst in het naprogramma van Voicst, viel me weer erg tegen.quote:Op woensdag 2 februari 2005 20:58 schreef dolle_hond het volgende:
of betty serveert?
Dat maakt vijf en zes.quote:
Bingo!quote:
Daar ben ik weer en wat lees ik nu? Heb jij Ivy Green compleet? Ook inclusief Whatever They Hype en alle collector's singletjes?quote:Op woensdag 2 februari 2005 21:14 schreef belsen het volgende:
Verder had ik op mijn vluchtige rijtje: Sex Pistols, Dead Kennedys, Rancid, Ivy Green, Frans Halsema, Jacques Brel en The (International) Noise Conspiracy.
O nou ja, dat is toch ook al iets wat weinigen je na zullen zeggen. Whatever They Hype heb je toch wel inclusief biografie hè?quote:
Real Slow Burn is (of was...) samen met het debuut de makkelijkste om aan te komen, alleen al omdat die twee als enige op cd uit zijn.quote:Alhoewel heb ik de laatste...
Ja, de techniek staat voor niets tegenwoordig.quote:Op woensdag 2 februari 2005 22:45 schreef GLO het volgende:
Huh? Oh, zelf gebrand natuurlijk. Of niet
Als ik daar aan begin...quote:Op woensdag 2 februari 2005 22:49 schreef belsen het volgende:
[..]
Ja, de techniek staat voor niets tegenwoordig.
Ik heb zo langzamerhand alles wat een beetje de moeite waard was van mijn platen op CD gebrand.
En Moonraised ook nietquote:En nu heb je Fonos, maar ik zie gek genoeg dat ze de beste (All on the beat) daar amper hebben.
Applaus voor jezelf!quote:Op woensdag 2 februari 2005 23:10 schreef newbiedoobiedoo het volgende:Da's The House Of Love met Shine On
Nummer 8.quote:Op woensdag 2 februari 2005 23:21 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Yellow van Coldplay?
Idioteque op 7.quote:Op woensdag 2 februari 2005 23:28 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Pffff, dan weet ik 't ff niet hoor. Heeft Radiohead nog nieuwe ellende uitgebraakt in 2000?
resp 63 en 56, maar Outkast dan in 2001..quote:Op woensdag 2 februari 2005 23:32 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Feel Good Hit Of The Summer van Queens Of The Stone Age? Of Ms. Jackson van Outkast.....dat zijn de enige die ik zo snel in m'n cd-rek zie staan uit dat jaar die nog enigsinds zouden kunnen
Caught Out There van Kelis?quote:Op woensdag 2 februari 2005 23:28 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
het is niet een nummer dat je zou verwachten...
Wanhoop niet, "geen nummer dat je zou verwachten," zei nbdbdquote:Op woensdag 2 februari 2005 23:38 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Pfff, dan ben ik dus geen gemiddelde VPRO, want ik kan verder niets bedenken
Is 't dan geen Marco B. of Frans B. ?quote:Op woensdag 2 februari 2005 23:39 schreef GLO het volgende:
[..]
Wanhoop niet, "geen nummer dat je zou verwachten," zei nbdbd
Warm.quote:Op woensdag 2 februari 2005 23:40 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Is 't dan geen Marco B. of Frans B. ?
Warmste tot nu toe.quote:Op woensdag 2 februari 2005 23:43 schreef Gambolputty het volgende:
Twarres - Wo bist do¿ Ofzo??
35e positie.quote:Op woensdag 2 februari 2005 23:44 schreef GLO het volgende:
The Artful Dodger - Re-Rewind The Crowd Say Bo Selectah?
Of natuurlijk Krezip - I Would Stayquote:Op woensdag 2 februari 2005 23:40 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
toch hebben jullie waarschijnlijk, tegen wil en dank, dit nummer heeeel vaak gehoord dat jaar.
Bingo!quote:Op woensdag 2 februari 2005 23:46 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Of natuurlijk Krezip - I Would Stay![]()
Who, Oh Who Are This?quote:Op woensdag 2 februari 2005 23:48 schreef Grobbel het volgende:
Krezip met I would stay... Een regelrechte grammaticale nachtmerrie voor anglofielen en taalpuristen.
Kijk, dat is nou het voordeel als je nooit op de tekst letquote:Op woensdag 2 februari 2005 23:48 schreef Grobbel het volgende:
Krezip met I would stay... Een regelrechte grammaticale nachtmerrie voor anglofielen en taalpuristen.
Hoe snel kan een mens reageren?quote:Op woensdag 2 februari 2005 23:52 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Primus
Ik zie net dat ik alleen maar The Brown Album en Antipop heb....ik dacht dat ik er meer had.quote:Op donderdag 3 februari 2005 00:03 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Het is te raden...![]()
Wel jammer dat je nu juist de 2 beste niet hebt.
Maar wel goed!quote:Op donderdag 3 februari 2005 00:10 schreef Jostie het volgende:
ze beginnen allebei hetzelfde (ja, dat is wel heel makkelijk gedacht)
Nou... ik ben bang dat je ons overschat. Als die hoezen al 'vrij makkelijk' zijn...quote:Op donderdag 3 februari 2005 00:48 schreef Jostie het volgende:
hmmm ik zal het proberen, zonder het té makkelijk te maken.
als je het antwoord weet is het echt logisch hoorquote:Op donderdag 3 februari 2005 00:50 schreef GLO het volgende:
[..]
Nou... ik ben bang dat je ons overschat. Als die hoezen al 'vrij makkelijk' zijn...
precies. Nu 2 nog. Ik was nog wel zo trots op mijn creatie...quote:Op donderdag 3 februari 2005 00:59 schreef bukgeit het volgende:
3. Radiohead - OK Computer
Zonder die bandrebussen was ik er iig niet opgekomen.quote:Op donderdag 3 februari 2005 00:59 schreef Jostie het volgende:
[..]
als je het antwoord weet is het echt logisch hoor. De albums zijn voor trivia begrippen vrij bekend volgens mij. (3) in ieder geval.
moa, met een beetje gokken misschien...?quote:Op donderdag 3 februari 2005 01:03 schreef bukgeit het volgende:
Absoluut. Ik denk dat ze zonder de bandnaam-hints door niemand geraden zouden zijn.
Oh djiez, maak me gekquote:Op donderdag 3 februari 2005 01:05 schreef bukgeit het volgende:
Wat is de titel van Arrested Development's debuut?
Nee, echt niet. Zoals je zegt: als je het antwoord weet is het logisch. Maar als je het antwoord niet weet, moet je je in de gedachtengang van de vragensteller zien te verplaatsen. En dat was bij die hoezen ondoenlijk. De bandplaatjes daarentegen...quote:Op donderdag 3 februari 2005 01:08 schreef Jostie het volgende:
[..]
moa, met een beetje gokken misschien...?
hmmmm... ik zal de volgende keer proberen de plaatjes wat eenduidiger te makenquote:Op donderdag 3 februari 2005 01:13 schreef GLO het volgende:
[..]
Nee, echt niet. Zoals je zegt: als je het antwoord weet is het logisch. Maar als je het antwoord niet weet, moet je je in de gedachtengang van de vragensteller zien te verplaatsen. En dat was bij die hoezen ondoenlijk. De bandplaatjes daarentegen...
Ik heb 'm erbij gepakt, dus weet nu het antwoord. Ik was close, but no cigarquote:Op donderdag 3 februari 2005 01:10 schreef GLO het volgende:
[..]
Oh djiez, maak me gek
Ehm, 3 Days, 2 Years, ehm... shit man... In The Life Of... k*t
quote:Op woensdag 2 februari 2005 23:10 schreef newbiedoobiedoo het volgende:Da's The House Of Love met Shine On
Grobbel +1quote:Op donderdag 3 februari 2005 08:15 schreef Grobbel het volgende:
3 years, 5 months and 2 days in the life of (...Arrested Development)
Het is leuk als je de track erbij kunt noemen, maar dan wordt het al gauw weer te lastig. Kudos als je deze er toch kunt bijgeven.quote:Look, I know whatsounds like! I saw them open for Fugazi like five years ago! They play terse, humorless, flailing post-punk skree. They're, um, Dutch, and they've been around for like eighty years. Their singer is a red-faced bald dude who looks like he's dealing with some serious anal discomfort, and he sings about how we shouldn't buy stuff. So what's this? This is not
! A warm, fluid, joyous cover of an African freedom song? Sung in Eritrean, which sounds like French? Driven by gentle but propulsive hand-claps and a couple of spare, winding plucked guitar lines? Starting out sparse and carefree but evolving into a controlled but furious swirling jam? With infectiously sunny multi-tracked female vocals that build and rise until they sound like an army of Björks? Come on! Who's been fucking with my CDs?
quote:Op donderdag 3 februari 2005 09:47 schreef iggy_in_the_house het volgende:
gang of four?
quote:Op donderdag 3 februari 2005 10:04 schreef Bimmel het volgende:
Cryptische vraag...'meer naar rock zal smaken' = Taste more rock?
is toch geen band...quote:Op donderdag 3 februari 2005 10:07 schreef RoofingBurner het volgende:
Robbie Williams?
quote:Op donderdag 3 februari 2005 10:29 schreef GLO het volgende:
Backstreet Boys?
quote:AMSTERDAM - Het nieuwe album van de Backstreet Boys verschijnt begin juni. Deze maand komt de eerste single van het nog titelloze album uit. Dat zegt de band in een interview met MTV.com. Volgens bandlid Howie Dorough nemen de Backstreet Boys met hun nieuwe album afstand van de popmuziek en schuiven de vijf heren meer op richting rock.
De laatste jaren was het stil rond de Amerikaanse band. Het laatste album van de heren, 'Black & blue' stamt uit 2000. De band heeft het afgelopen jaar aan de nieuwe cd gewerkt. "De inhoud van de nummers is serieuzer dan voorheen", zegt manager Johnny Wright in het interview. Dorough, Kevin Richardson, Brian Littrell, A.J. McLean en Nick Carter zouden volwassen zijn geworden en nu zingen over de liefdesperikelen van mannen in plaats van jongens.
In juli gaan de Backstreet Boys op wereldtournee om hun nieuwe album te promoten.
quote:Op donderdag 3 februari 2005 10:42 schreef RoofingBurner het volgende:
Tom Yorke van Radiohead?
quote:to come dear Susie, to make us a passage make. Precisely outside there after the beach. I know that you are connected soon. The knowledge and you wish, where the crane to come. Well it is never meant with all
Nope, het gaat om een Engelstalige tekst.quote:Op donderdag 3 februari 2005 11:05 schreef Berkery het volgende:
Henk WIjngaard - Hey Suzie?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |