abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 3 februari 2005 @ 11:24:25 #126
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_24898815
ik ken het probleem ook.
ben ook sinds kort werkeloos en solliciteer me rot maar aangenomen worden ho maar
maakt me nog niet eens zoveel uit wat voor werk het is maar zelfs vacatures als vuilnisman bestaan niet eens meer. simpele werkzaamheden als schoonmaak, supermarkt enzo kan je helemaal niet meer vinden.
bovendien heb je tegenwoordig echt OVERAL een diploma voor nodig, je hebt zelfs voor afwasser in een restaurant nog een cursus zeepsop nodig volgens mij
kutnederland
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  donderdag 3 februari 2005 @ 11:28:47 #127
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_24898893
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 00:20 schreef Forumschorem het volgende:
Maar ondertussen wordt je financiele situatie er niet beter op. Maar ik vertik het om straks mijn flat te worden uitgekickt omdat ik het niet meer kan betalen. Ik zet mijn trots morgen even opzij en ga gewoon solliciteren voor een of ander saai kutbaantje. (Maar dan moeten ze dus niet met dat 'je bent te hoog opgeleid'-gelul komen!) Je wil werken, je bent bereidt om onder je niveau en salaris te werken en dan kan het niet. Hoe krom is dat???
dat probleem heb ik dus ook
je mag blijkbaar niet onder je niveau werken
hallooooo er IS NIKS ANDERS
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_24898905
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 02:15 schreef Harry_Sack het volgende:

[..]

Je hebt gelijk. Oprotten met dit kabinet!
Dat helpt niet. Nou ja, het helpt wel iets, maar de grote blokkade zit bij de werkgevers, die compleet geilen op jonge mensen met diploma en werkervaring. Ben je wat ouder en heb je alleen werkervaring (die toch volgens mij veel belangrijker is), kun je het echt schudden.
pi_24898948
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 11:29 schreef Julius_Vanderdecker het volgende:

[..]

Dat helpt niet. Nou ja, het helpt wel iets, maar de grote blokkade zit bij de werkgevers, die compleet geilen op jonge mensen met diploma en werkervaring. Ben je wat ouder en heb je alleen werkervaring (die toch volgens mij veel belangrijker is), kun je het echt schudden.
of ben je jong en heb je een diploma en geen werkervaring, dan kan je het ook schudden
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_24899080
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 02:15 schreef Harry_Sack het volgende:

[..]

Je hebt gelijk. Oprotten met dit kabinet!
Schuld van Paars
pi_24899122
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 11:31 schreef komrad het volgende:

[..]

of ben je jong en heb je een diploma en geen werkervaring, dan kan je het ook schudden
In veel mindere mate. Men is eerder bereid een jongere in dienst te nemen met diploma (de diplomageilheid in dit land) en die 2 maanden lang in te werken. Ik verdenk sexisme
  donderdag 3 februari 2005 @ 11:46:57 #132
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_24899235
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 08:32 schreef Koobus het volgende:

[..]

Vreemd verhaal. Kun je wat duidelijker zijn over die secundaire arbeidsvoorwaarden? 'Gedwongen winkelnering' is bij wet verboden.
je moet em even wat ruimer zien dan winkelnering.
het gaat hier om o.a. de collectieve ziektenkostenverzekering die bijna 40 euro duurder uitvalt dan dezelfde die ik nu heb. exacte details heb ik hier niet meer liggen maar dit is wel het meest extreme voorbeeld. in totaal zou het mij op deze manier ongeveer 150 euro per maand meer kosten in vergelijking met als ik het zelf regel.

edit: ik zie nu dat ik "producten" heb gekozen als woord in mijn vorige post, is niet het woord wat de situatie het best omschrijft
Neerkomen wel!
  donderdag 3 februari 2005 @ 11:50:12 #133
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_24899297
over werkervaring en diploma's;

een jaartje of 5 geleden lag de nadruk op werkervaring, als starter had ik het toen redelijk moeilijk om werk te vinden. als werkloze heb ik het nu weer moeilijk omdat de aandacht verschoven is naar papieren en leeftijd. en ja... ik ben nu te oud.

ik vraag me werkelijk waar af hoe iedereen aan werk komt momenteel
Neerkomen wel!
pi_24899457
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 11:50 schreef Freeflyer het volgende:

Laag uitgesneden bloesjes en korte rokjes, denk ik

De dames dan, he?
pi_24899473
Ik heb pas nog op een vacature gesolliciteerd voor een software engineer. Die baan paste volledig bij mijn kennis en ervaring.

Kreeg ik een afwijzing. Dat de baan voor consultant (huh?) niet bij me paste en dat ik niet de juiste ervaring had voor de baan. Het was een startersfunctie. En ja, oke, ik heb nu al 9 maanden werkervaring, maar dan nog. Pfft.
.: Let epsilon be smaller than zero :.
  donderdag 3 februari 2005 @ 12:03:11 #136
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_24899553
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 11:58 schreef Julius_Vanderdecker het volgende:

[..]

Laag uitgesneden bloesjes en korte rokjes, denk ik

De dames dan, he?

tsja... dan maak ik geen kans natuurlijk
Neerkomen wel!
pi_24899572
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 12:03 schreef Freeflyer het volgende:

[..]

tsja... dan maak ik geen kans natuurlijk
Ik probeer al jaren Personeelsfunctionaris te worden
  donderdag 3 februari 2005 @ 12:09:24 #138
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_24899669
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 12:04 schreef Julius_Vanderdecker het volgende:

[..]

Ik probeer al jaren Personeelsfunctionaris te worden
juist... heb ik toch de verkeerde studie gekozen toendertijd...
Neerkomen wel!
pi_24900042
quote:

een jaartje of 5 geleden lag de nadruk op werkervaring, als starter had ik het toen redelijk moeilijk om werk te vinden. als werkloze heb ik het nu weer moeilijk omdat de aandacht verschoven is naar papieren en leeftijd. en ja... ik ben nu te oud.
Ik heb prima papieren, ben jong en wordt afgewezen door...gebrek aan werkervaring.
Volgens mij moeten ze aan iedereen gewoon iets vertellen. Er zijn gewoon geen banen.
quote:
+1
Ga deze maand een traject in met een werkstage. Een groter losergevoel kun je je niet voorstellen, maar misschien helpt het.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_24900043
quote:

Ach, als soms heeft men niet de papieren en soms niet de werkervaring. Het is nooit goed voor de recruiters.
pi_24900194
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 12:28 schreef Bijsmaak het volgende:

[..]

Ach, als soms heeft men niet de papieren en soms niet de werkervaring. Het is nooit goed voor de recruiters.
Het gekke is juist dat ik zowel de papieren heb, als de ervaring.
.: Let epsilon be smaller than zero :.
pi_24900244
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 12:28 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Ik heb prima papieren, ben jong en wordt afgewezen door...gebrek aan werkervaring.
Volgens mij moeten ze aan iedereen gewoon iets vertellen. Er zijn gewoon geen banen.
Same here dus
  donderdag 3 februari 2005 @ 12:48:48 #143
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_24900400
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 11:29 schreef Julius_Vanderdecker het volgende:

[..]

schuld van Brinkhorst
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
pi_24900447
Waarom nemen ze niet de ene helft aan met werkervaring, en de andere helft met de papieren. Goede combinatie dacht ik zo! En ook goedkoop, en je helpt er heel veel mensen mee
pi_24900482
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 12:48 schreef Harry_Sack het volgende:

[..]

schuld van Brinkhorst
Want?
pi_24900516
Dat heb ik ook al zo vaak gehoord.
Je bent een geschikt iemand alleen we hebben toch gekozen voor iemand met meer werkervaring.

Ja hallo met zo'n instelling kom ik nooit aan het werk.
pi_24900592
Ik vind personeelsvolk altijd zo'n mietjes omdat ze niet rechtuit zijn en altijd om alles heendraaien. Er zijn ook wel goeie; maar hoevaak hoor je dit:
- Je bent wel goed maar we hebben iemand die nog beter is;
- eigenlijk hebben we helemaal geen banen maar kijken wat voor mensen een baan zoeken;
Ze geven de afgewezen sollicitant vaak het gevoel dat het aan hem zelf ligt terwijl dit helemaal niet zo hoeft te zijn. En detachering- en uitzendburos zijn gewoon mensenhandelaren.
I don't know what's gonna happen but I'm gonna get my kicks before the whole shithouse blows up in flames! All right!
pi_24900683
Een klein wondertje heeft zojuist plaatsgevonden: ik ben zojuist door een uitzendbureau gebeld en ik kan iig voor 3/4 dagen per week in een magazijn werken. Dus dat lost mijn verzekeringsprobleem op en ik krijg wat geld binnen. Het zal wel niet veel verdienen maar het geeft wat meer tijd om naar echt werk te zoeken.
pi_24900701
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 12:35 schreef MizzEnroe het volgende:

[..]

Het gekke is juist dat ik zowel de papieren heb, als de ervaring.
Hoe kan je als wiskundige te werk gaan als software-engineer?

P.S.
Interesseert financiering je misschien???

[ Bericht 1% gewijzigd door Bijsmaak op 03-02-2005 13:12:53 ]
pi_24900826
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 19:04 schreef komrad het volgende:

[..]

maar je wil neem ik aan iets met je opleiding gaan doen, kan je bv een aanvullende opleiidng volgen waardoor je kansen toenemen op werk. Ik weet niet of je je dat financieel kan veroorloven. Mss tegelijktijd snookerles geven of zo? ik roep ook maar iets hoor
Ik heb net 6 jaar studie achter de rug (o.a. vertraging door het snooker, en niet doorgaan van stage na een half jaar overleg, en door te veel erbij te werken). Ik ben even wel weer klaar met studeren. Daarnaast kan ik me dat inderdaad financieel niet meer veroorloven... Snookerles geven is moeilijk (je komt moeilijk aan mensen die daar les voor willen, daarnaast willen ze meestal liever les van een mannelijke topper), en daarnaast loont dat niet echt.... Voor mij zijn dat dus geen opties...
I'm just a Soul whose Intentions are Good
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')