dat probleem heb ik dus ookquote:Op woensdag 2 februari 2005 00:20 schreef Forumschorem het volgende:
Maar ondertussen wordt je financiele situatie er niet beter op. Maar ik vertik het om straks mijn flat te worden uitgekickt omdat ik het niet meer kan betalen. Ik zet mijn trots morgen even opzij en ga gewoon solliciteren voor een of ander saai kutbaantje. (Maar dan moeten ze dus niet met dat 'je bent te hoog opgeleid'-gelul komen!) Je wil werken, je bent bereidt om onder je niveau en salaris te werken en dan kan het niet. Hoe krom is dat???
Dat helpt niet. Nou ja, het helpt wel iets, maar de grote blokkade zit bij de werkgevers, die compleet geilen op jonge mensen met diploma en werkervaring. Ben je wat ouder en heb je alleen werkervaring (die toch volgens mij veel belangrijker is), kun je het echt schudden.quote:Op donderdag 3 februari 2005 02:15 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Oprotten met dit kabinet!
of ben je jong en heb je een diploma en geen werkervaring, dan kan je het ook schuddenquote:Op donderdag 3 februari 2005 11:29 schreef Julius_Vanderdecker het volgende:
[..]
Dat helpt niet. Nou ja, het helpt wel iets, maar de grote blokkade zit bij de werkgevers, die compleet geilen op jonge mensen met diploma en werkervaring. Ben je wat ouder en heb je alleen werkervaring (die toch volgens mij veel belangrijker is), kun je het echt schudden.
Schuld van Paarsquote:Op donderdag 3 februari 2005 02:15 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Oprotten met dit kabinet!
In veel mindere mate. Men is eerder bereid een jongere in dienst te nemen met diploma (de diplomageilheid in dit land) en die 2 maanden lang in te werken. Ik verdenk sexismequote:Op donderdag 3 februari 2005 11:31 schreef komrad het volgende:
[..]
of ben je jong en heb je een diploma en geen werkervaring, dan kan je het ook schudden
je moet em even wat ruimer zien dan winkelnering.quote:Op donderdag 3 februari 2005 08:32 schreef Koobus het volgende:
[..]
Vreemd verhaal. Kun je wat duidelijker zijn over die secundaire arbeidsvoorwaarden? 'Gedwongen winkelnering' is bij wet verboden.
Laag uitgesneden bloesjes en korte rokjes, denk ikquote:Op donderdag 3 februari 2005 11:50 schreef Freeflyer het volgende:
ik vraag me werkelijk waar af hoe iedereen aan werk komt momenteel
quote:Op donderdag 3 februari 2005 11:58 schreef Julius_Vanderdecker het volgende:
[..]
Laag uitgesneden bloesjes en korte rokjes, denk ik
De dames dan, he?
Ik probeer al jaren Personeelsfunctionaris te wordenquote:Op donderdag 3 februari 2005 12:03 schreef Freeflyer het volgende:
[..]
tsja... dan maak ik geen kans natuurlijk![]()
juist... heb ik toch de verkeerde studie gekozen toendertijd...quote:Op donderdag 3 februari 2005 12:04 schreef Julius_Vanderdecker het volgende:
[..]
Ik probeer al jaren Personeelsfunctionaris te worden
Ik heb prima papieren, ben jong en wordt afgewezen door...gebrek aan werkervaring.quote:Op donderdag 3 februari 2005 11:50 schreef Freeflyer het volgende:
over werkervaring en diploma's;
een jaartje of 5 geleden lag de nadruk op werkervaring, als starter had ik het toen redelijk moeilijk om werk te vinden. als werkloze heb ik het nu weer moeilijk omdat de aandacht verschoven is naar papieren en leeftijd. en ja... ik ben nu te oud.
+1quote:ik vraag me werkelijk waar af hoe iedereen aan werk komt momenteel
Ach, als soms heeft men niet de papieren en soms niet de werkervaring. Het is nooit goed voor de recruiters.quote:Op donderdag 3 februari 2005 11:50 schreef Freeflyer het volgende:
over werkervaring en diploma's;
een jaartje of 5 geleden lag de nadruk op werkervaring, als starter had ik het toen redelijk moeilijk om werk te vinden. als werkloze heb ik het nu weer moeilijk omdat de aandacht verschoven is naar papieren en leeftijd. en ja... ik ben nu te oud.
ik vraag me werkelijk waar af hoe iedereen aan werk komt momenteel
Het gekke is juist dat ik zowel de papieren heb, als de ervaring.quote:Op donderdag 3 februari 2005 12:28 schreef Bijsmaak het volgende:
[..]
Ach, als soms heeft men niet de papieren en soms niet de werkervaring. Het is nooit goed voor de recruiters.
Same here dusquote:Op donderdag 3 februari 2005 12:28 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ik heb prima papieren, ben jong en wordt afgewezen door...gebrek aan werkervaring.
Volgens mij moeten ze aan iedereen gewoon iets vertellen. Er zijn gewoon geen banen.
schuld van Brinkhorstquote:Op donderdag 3 februari 2005 11:29 schreef Julius_Vanderdecker het volgende:
[..]
Dat helpt niet. Nou ja, het helpt wel iets, maar de grote blokkade zit bij de werkgevers, die compleet geilen op jonge mensen met diploma en werkervaring. Ben je wat ouder en heb je alleen werkervaring (die toch volgens mij veel belangrijker is), kun je het echt schudden.
Hoe kan je als wiskundige te werk gaan als software-engineer?quote:Op donderdag 3 februari 2005 12:35 schreef MizzEnroe het volgende:
[..]
Het gekke is juist dat ik zowel de papieren heb, als de ervaring.
Ik heb net 6 jaar studie achter de rug (o.a. vertraging door het snooker, en niet doorgaan van stage na een half jaar overleg, en door te veel erbij te werken). Ik ben even wel weer klaar met studeren. Daarnaast kan ik me dat inderdaad financieel niet meer veroorloven... Snookerles geven is moeilijk (je komt moeilijk aan mensen die daar les voor willen, daarnaast willen ze meestal liever les van een mannelijke topper), en daarnaast loont dat niet echt.... Voor mij zijn dat dus geen opties...quote:Op woensdag 2 februari 2005 19:04 schreef komrad het volgende:
[..]
maar je wil neem ik aan iets met je opleiding gaan doen, kan je bv een aanvullende opleiidng volgen waardoor je kansen toenemen op werk. Ik weet niet of je je dat financieel kan veroorloven. Mss tegelijktijd snookerles geven of zo? ik roep ook maar iets hoor
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |