maar je wil neem ik aan iets met je opleiding gaan doen, kan je bv een aanvullende opleiidng volgen waardoor je kansen toenemen op werk. Ik weet niet of je je dat financieel kan veroorloven. Mss tegelijktijd snookerles geven of zo? ik roep ook maar iets hoorquote:Op woensdag 2 februari 2005 18:53 schreef djenneke het volgende:
[..]
Dat ben ik ook wel van plan, maar hoop toch eigenlijk dan al wel werk te vinden.
Ik stop met snooker. EN wil dus echt gaan werken, het enige dat ik daar aan kan doen, is blijven schrijven, aan iedereen vragen of er bij hun werkgever niet nog werk is, uitzendbureaus af blijven gaan, vacaturesites in de gaten blijven houden. Anders weer ik het dus ook niet....
daar komt het wel op neer en het zijn producten die ik niet nodig heb...quote:Op woensdag 2 februari 2005 17:51 schreef ozzyat105 het volgende:
[..]
dus jij moet verplicht de producten van dit bedrijf waar je zelf werkt kopen???
Je hebt gelijk. Oprotten met dit kabinet!quote:Op donderdag 3 februari 2005 02:02 schreef Forumschorem het volgende:
Zo, kwam er vandaag achter dat ik mijn limiet heb bereikt. Kan dus geen geld meer opnemen. En er lagen ook nog eens 2 rekeningen in de bus; een van de gemeente en een van ENECO. Stelletje uitzuigers. Straks (over een uurtje of 6) maar eens bellen met Sociale Zaken voor een voorschot op mijn uitkering want ik kan geen kant meer op! En diegene die zei dat Nederland diploma geil is heeft wat mij betreft wel gelijk. Ben vanmiddag alle UZB's langsgeweest en tegenwoordig vragen ze zelfs om een diploma zakkenbinden! Wat de fok, dat kan toch iedere mongool??? Met al die idiote regeltjes hier kom je nooit aan werk!
Vreemd verhaal. Kun je wat duidelijker zijn over die secundaire arbeidsvoorwaarden? 'Gedwongen winkelnering' is bij wet verboden.quote:Op woensdag 2 februari 2005 22:45 schreef Freeflyer het volgende:
[..]
daar komt het wel op neer en het zijn producten die ik niet nodig heb...
dat probleem heb ik dus ookquote:Op woensdag 2 februari 2005 00:20 schreef Forumschorem het volgende:
Maar ondertussen wordt je financiele situatie er niet beter op. Maar ik vertik het om straks mijn flat te worden uitgekickt omdat ik het niet meer kan betalen. Ik zet mijn trots morgen even opzij en ga gewoon solliciteren voor een of ander saai kutbaantje. (Maar dan moeten ze dus niet met dat 'je bent te hoog opgeleid'-gelul komen!) Je wil werken, je bent bereidt om onder je niveau en salaris te werken en dan kan het niet. Hoe krom is dat???
Dat helpt niet. Nou ja, het helpt wel iets, maar de grote blokkade zit bij de werkgevers, die compleet geilen op jonge mensen met diploma en werkervaring. Ben je wat ouder en heb je alleen werkervaring (die toch volgens mij veel belangrijker is), kun je het echt schudden.quote:Op donderdag 3 februari 2005 02:15 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Oprotten met dit kabinet!
of ben je jong en heb je een diploma en geen werkervaring, dan kan je het ook schuddenquote:Op donderdag 3 februari 2005 11:29 schreef Julius_Vanderdecker het volgende:
[..]
Dat helpt niet. Nou ja, het helpt wel iets, maar de grote blokkade zit bij de werkgevers, die compleet geilen op jonge mensen met diploma en werkervaring. Ben je wat ouder en heb je alleen werkervaring (die toch volgens mij veel belangrijker is), kun je het echt schudden.
Schuld van Paarsquote:Op donderdag 3 februari 2005 02:15 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Oprotten met dit kabinet!
In veel mindere mate. Men is eerder bereid een jongere in dienst te nemen met diploma (de diplomageilheid in dit land) en die 2 maanden lang in te werken. Ik verdenk sexismequote:Op donderdag 3 februari 2005 11:31 schreef komrad het volgende:
[..]
of ben je jong en heb je een diploma en geen werkervaring, dan kan je het ook schudden
je moet em even wat ruimer zien dan winkelnering.quote:Op donderdag 3 februari 2005 08:32 schreef Koobus het volgende:
[..]
Vreemd verhaal. Kun je wat duidelijker zijn over die secundaire arbeidsvoorwaarden? 'Gedwongen winkelnering' is bij wet verboden.
Laag uitgesneden bloesjes en korte rokjes, denk ikquote:Op donderdag 3 februari 2005 11:50 schreef Freeflyer het volgende:
ik vraag me werkelijk waar af hoe iedereen aan werk komt momenteel
quote:Op donderdag 3 februari 2005 11:58 schreef Julius_Vanderdecker het volgende:
[..]
Laag uitgesneden bloesjes en korte rokjes, denk ik
De dames dan, he?
Ik probeer al jaren Personeelsfunctionaris te wordenquote:Op donderdag 3 februari 2005 12:03 schreef Freeflyer het volgende:
[..]
tsja... dan maak ik geen kans natuurlijk![]()
juist... heb ik toch de verkeerde studie gekozen toendertijd...quote:Op donderdag 3 februari 2005 12:04 schreef Julius_Vanderdecker het volgende:
[..]
Ik probeer al jaren Personeelsfunctionaris te worden
Ik heb prima papieren, ben jong en wordt afgewezen door...gebrek aan werkervaring.quote:Op donderdag 3 februari 2005 11:50 schreef Freeflyer het volgende:
over werkervaring en diploma's;
een jaartje of 5 geleden lag de nadruk op werkervaring, als starter had ik het toen redelijk moeilijk om werk te vinden. als werkloze heb ik het nu weer moeilijk omdat de aandacht verschoven is naar papieren en leeftijd. en ja... ik ben nu te oud.
+1quote:ik vraag me werkelijk waar af hoe iedereen aan werk komt momenteel
Ach, als soms heeft men niet de papieren en soms niet de werkervaring. Het is nooit goed voor de recruiters.quote:Op donderdag 3 februari 2005 11:50 schreef Freeflyer het volgende:
over werkervaring en diploma's;
een jaartje of 5 geleden lag de nadruk op werkervaring, als starter had ik het toen redelijk moeilijk om werk te vinden. als werkloze heb ik het nu weer moeilijk omdat de aandacht verschoven is naar papieren en leeftijd. en ja... ik ben nu te oud.
ik vraag me werkelijk waar af hoe iedereen aan werk komt momenteel
Het gekke is juist dat ik zowel de papieren heb, als de ervaring.quote:Op donderdag 3 februari 2005 12:28 schreef Bijsmaak het volgende:
[..]
Ach, als soms heeft men niet de papieren en soms niet de werkervaring. Het is nooit goed voor de recruiters.
Same here dusquote:Op donderdag 3 februari 2005 12:28 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ik heb prima papieren, ben jong en wordt afgewezen door...gebrek aan werkervaring.
Volgens mij moeten ze aan iedereen gewoon iets vertellen. Er zijn gewoon geen banen.
schuld van Brinkhorstquote:Op donderdag 3 februari 2005 11:29 schreef Julius_Vanderdecker het volgende:
[..]
Dat helpt niet. Nou ja, het helpt wel iets, maar de grote blokkade zit bij de werkgevers, die compleet geilen op jonge mensen met diploma en werkervaring. Ben je wat ouder en heb je alleen werkervaring (die toch volgens mij veel belangrijker is), kun je het echt schudden.
Hoe kan je als wiskundige te werk gaan als software-engineer?quote:Op donderdag 3 februari 2005 12:35 schreef MizzEnroe het volgende:
[..]
Het gekke is juist dat ik zowel de papieren heb, als de ervaring.
Ik heb net 6 jaar studie achter de rug (o.a. vertraging door het snooker, en niet doorgaan van stage na een half jaar overleg, en door te veel erbij te werken). Ik ben even wel weer klaar met studeren. Daarnaast kan ik me dat inderdaad financieel niet meer veroorloven... Snookerles geven is moeilijk (je komt moeilijk aan mensen die daar les voor willen, daarnaast willen ze meestal liever les van een mannelijke topper), en daarnaast loont dat niet echt.... Voor mij zijn dat dus geen opties...quote:Op woensdag 2 februari 2005 19:04 schreef komrad het volgende:
[..]
maar je wil neem ik aan iets met je opleiding gaan doen, kan je bv een aanvullende opleiidng volgen waardoor je kansen toenemen op werk. Ik weet niet of je je dat financieel kan veroorloven. Mss tegelijktijd snookerles geven of zo? ik roep ook maar iets hoor
mij wel, als je echter aankomt met randstad die daar mensen voor zoekt dan haak ik gelijk af...quote:Op donderdag 3 februari 2005 13:06 schreef Bijsmaak het volgende:
[..]
Hoe kan je als wiskundige te werk gaan als software-engineer?
P.S.
Interesseert financiering je misschien???
door het stukmaken van de economie met zijn ondoordachte geprivatiseerquote:
zoals ik al zei, ik roep ook maar wat. Het probleem is dat je natuurlijk gewoon geld nodig hebt om rond te komen. Ik heb, zoals net vermeld, een baan via het uitzendbureau voor een paar dagen per week dus dat is wel oke. Verder heb ik vandaag weer een brief verstuurd en hoop ik maar op betere tijden. Ik heb wel het geluk dat ik, omdat ik weer thuis ben gaan wonen (ja je moet ietsquote:Op donderdag 3 februari 2005 13:13 schreef djenneke het volgende:
[..]
Ik heb net 6 jaar studie achter de rug (o.a. vertraging door het snooker, en niet doorgaan van stage na een half jaar overleg, en door te veel erbij te werken). Ik ben even wel weer klaar met studeren. Daarnaast kan ik me dat inderdaad financieel niet meer veroorloven... Snookerles geven is moeilijk (je komt moeilijk aan mensen die daar les voor willen, daarnaast willen ze meestal liever les van een mannelijke topper), en daarnaast loont dat niet echt.... Voor mij zijn dat dus geen opties...
Wel fijn, heb je tenminste wat te doen, en nog inkomen ook. En een uitzendbaan is altijd opzegbaar, dus kun je meteen weg als je wat beters tegenkomt... Gelukkig woon ik samen met mijn vriend, maar ik vind het niet prettig om afhankelijk van hem te moeten worden. Nu kan ik nog wel rondkomen van mijn stipendium van het noc-nsf, maar als dat over is, zal ik mijn handje bij mijn vriend moeten gaan omhooghouden. Iets wat ik gewoon echt niet wil.... Daarnaast zou hij heel graag een andere baan willen, maar ivm met financiele onzekerheid, moet hij nu wel blijven werken waar hij zit.... anders hebben we straks helemaal niks....quote:Op donderdag 3 februari 2005 13:18 schreef komrad het volgende:
[..]
zoals ik al zei, ik roep ook maar wat. Het probleem is dat je natuurlijk gewoon geld nodig hebt om rond te komen. Ik heb, zoals net vermeld, een baan via het uitzendbureau voor een paar dagen per week dus dat is wel oke. Verder heb ik vandaag weer een brief verstuurd en hoop ik maar op betere tijden. Ik heb wel het geluk dat ik, omdat ik weer thuis ben gaan wonen (ja je moet iets) nu heel erg weinig onkosten heb en dus niet zo heel veel nodig heb om van rond te komen
Nee, ik dacht aan een sollicitatie bij Abn amro/ING.quote:Op donderdag 3 februari 2005 13:14 schreef Freeflyer het volgende:
[..]
mij wel, als je echter aankomt met randstad die daar mensen voor zoekt dan haak ik gelijk af...
wat een zakkenwassers zijn dat
ah ok, ABN en ING heb ik beide mijn CV etc. toegestuurd. ik wacht nog op een reactie.quote:Op donderdag 3 februari 2005 13:25 schreef Bijsmaak het volgende:
[..]
Nee, ik dacht aan een sollicitatie bij Abn amro/ING.
Alle uitzuigbureau's zijn zakkenwassers.
Je handje moeten ophouden is nooit fijn, zowel niet bij het CWI als bij je vriend/vriendin. Ik hoef gelukkig nu ook al die papieren niet meer in te vullen, scheelt me ook een hoop werk. Ik heb namelijk iets van 40 vellen van het CWI gekregen die ik in moet vullen voordat ik een uitkering kan aanvragen.quote:Op donderdag 3 februari 2005 13:25 schreef djenneke het volgende:
[..]
Wel fijn, heb je tenminste wat te doen, en nog inkomen ook. En een uitzendbaan is altijd opzegbaar, dus kun je meteen weg als je wat beters tegenkomt... Gelukkig woon ik samen met mijn vriend, maar ik vind het niet prettig om afhankelijk van hem te moeten worden. Nu kan ik nog wel rondkomen van mijn stipendium van het noc-nsf, maar als dat over is, zal ik mijn handje bij mijn vriend moeten gaan omhooghouden. Iets wat ik gewoon echt niet wil.... Daarnaast zou hij heel graag een andere baan willen, maar ivm met financiele onzekerheid, moet hij nu wel blijven werken waar hij zit.... anders hebben we straks helemaal niks....
Niet als je meer quantitative richting hebt gestudeerd (wiskunde, econometrie , natuurkunde).quote:Op donderdag 3 februari 2005 13:32 schreef Freeflyer het volgende:
[..]
ah ok, ABN en ING heb ik beide mijn CV etc. toegestuurd. ik wacht nog op een reactie.
verhaal is echter wel dat zowel de ABN als de ING heel veel met trainees werken, ben dus benieuwd wat de reactie zal zijn.
ik lees hierboven dat iemand besloten heeft om maar weer thuis te gaan wonen... same here, ik heb geen inkomen en dan zal ik toch ergens kosten moeten besparen![]()
En heb je als bouwkunde daar nog iets te zoekn toevallig??quote:Op donderdag 3 februari 2005 13:43 schreef Bijsmaak het volgende:
[..]
Niet als je meer quantitative richting hebt gestudeerd (wiskunde, econometrie , natuurkunde).
Bij ABN en ING hebben ze bepaalde functies in bijv. risk management waarbij deze studies de voorkeur hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |