Command & Conquer: Red Alert 3 komt naar de Nintendo DS. Dat wordt met de vingers klikken op troepen.Command & Conquer: Red Alert 3 komt ook naar de Nintendo DS. Dit werd door een werknemer bij spelontwikkelaar en –uitgever EA tegenover Sen Gamer bevestigd. En toen ik dit te horen kreeg was het eerste dat door mijn hoofd schoot ‘wat ontzettend logisch’.
Command & Conquer is een spelreeks die draait om strategisch oorlogvoeren. Jij speelt voor een soort van God (oorlogsgod) en hebt de leiding over een aantal troepen: soldaten, tanks, vliegtuigen, speciaal wapentuig. Deze troepen bestuur jij indirect; in plaats van met de tank te rijden geef jij de bestuurder van de tank als het ware een commando, bijvoorbeeld ‘ik wil dat jij van punt A naar punt B rijdt en je niks aantrekt van vijanden of vijandelijke aanvallen’. Dit doe jij door de muisknop van de computermuis in te drukken als de muiscursor op de tank staat. Ditzelfde idee geldt voor alle andere troepen.
Je klikt en klikt en klikt je een weg naar de overwinning. Jaren geleden toen ik zo af en toe een Command & Conquer spel speelde raakte ik met mijn vinger het scherm aan met de hoop de troepen zo aan te kunnen sturen. Maar helaas, zoals verwacht – de troepen luisterden alleen naar de muisknop. Toen dagdroomde ik over hoe handig en tof het zou zijn als ik met mijn vinger de troepen commando’s kon geven. Ik klik op een tank, omcirkel met mijn vinger een tiental soldaten, tik elders op het scherm en ze komen in beweging.
Dankzij de creatieve breinen bij Japans bedrijf Nintendo, de bedenker van het Nintendo DS draagbaar spelsysteem, worden mijn dagdromen werkelijkheid. Het onderste scherm van dit spelsysteem is namelijk ‘touch screen’, oftewel gevoelig voor aanraking. Ik kan nu met mijn vingers troepen commanderen. In feite ben je echt een God – jij kijkt neer op de troepen en bestuurt deze troepen – of onderdanen – met je goddelijke vinger. De vinger die alles voor elkaar krijgt en door niemand wordt genegeerd.
Command & Conquer: Red Alert 3 voor de Nintendo DS verschijnt ergens laat in 2005 en bestaat officieel nog niet. De afbeeldingen die je ziet zijn overigens niet van Command & Conquer: Red Alert 3, maar van een ander Command & Conquer spel.
![]()
![]()
bron:Sengamer.
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.