quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 22:38 schreef Randa_v het volgende:Voor iedereen die meer wil weten over zijn menstruatie,
ik ben gaan zoeken naar meer informatie voor mezelf en het uitblijven ervan. www.menstruatie.net, misschien wel goed voor in het lijstje?
Hey Randa_v!
Allereerst heel vervelend dat je menstruatie (nog) uitblijft.
Ik weet als geen ander hoe dat voelt, uiteindelijk heb ik er 14 maanden op moeten wachten na het stoppen met de pil.
en ik moet nog maar afwachten of het nu regelmatig blijft, maar ik heb goede hoop!Ik heb even teruggelezen, en ik begrijp dat je 31 dec. 2004 Implanon hebt laten verwijderen, en dus nu wacht op een cyclus.
Heb je op menstruatie.net iets kunnen vinden wat een antwoord kan zijn op jouw situatie? Toen ik net met de pil gestopt was, en maar niet ongesteld werd, ben ik ook wel eens op die site geweest.
Maar vrij snel, in januari '04, ben ik toch naar de HA gegaan, een paar maanden na mijn pil-stop. In eerste instantie raadde hij me aan om te temperaturen, gelukkig was ik daar al mee begonnen. In maart/april terugkomen. Met de temp. curves bleek hij niks te kunnen, dus gaf hij me Orgametril, hopende dat dat mijn cyclus wakker zou schudden. Nee dus. Doorverwezen naar gyn. In juni '04 eerste afspraak gehad. Na een inwendige echo, 2 x bloedprikken en een MRI-scan in sept. '04 conclusie: PCO en een prolactinoom. Dankzij medicatie eindelijk op 6 febr.'05 weer een (eerste) menstruatie.
Al met al ruim een jaar in de weer; als ik jou was zou ik dus geen half jaar wachten met naar de HA gaan. Het is natuurlijk niet gezegd dat jou HA net zo snel doorverwijst naar een gyn als de mijne (sommige HA's zeggen rustig: ''komt u over een jaartje maar terug''), maar het is zeker te proberen! Nee heb je, ja kun je krijgen. Hoe eerder je ''uitsluitsel'' zou kunnen hebben over je situatie hoe beter, lijkt me. Want die onzekerheid is 3 x niks...''heb ik nou wel een cyclus of niet?'', ''waarom word ik maar niet ongesteld'', etc. En ondertussen toch een soort van hoop hebben dat je wellicht zwanger zou kunnen zijn...heel frustrerend.
In ieder geval heel veel succes!
Ook met je PDS trouwens, want dat is evenmin een pretje
![]()
....mijn vriendlief heeft het ook. Hopelijk stabiliseert het zich snel en voel je je wat fitter.
![]()
LW
Je kunt beter spijt hebben van de dingen die je wél gedaan hebt dan van de dingen die je niet gedaan hebt...