abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24835636
Piet, nu snap ik er helemáál niets meer van. De chaos.
  zondag 30 januari 2005 @ 17:25:09 #242
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_24835725
Dat antwoord dat ik gefaked quote, als jij dat had gegeven, had je game set en match gehad.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_24835764
Och, och, dat kan wel zo zijn. Maar, let wel, ik raak toch altijd mijn dame kwijt met schaken, dus veel verwacht ik niet van mijzelf.
  zondag 30 januari 2005 @ 17:32:08 #244
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_24835859
Zoek een leuk vriendje.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_24835895
quote:
Op zondag 30 januari 2005 17:32 schreef Pietverdriet het volgende:
Zoek een leuk vriendje.
Sorry, piet, ik val eigenlijk meer op vriendinnetjes.

Zeg maar.
  zondag 30 januari 2005 @ 18:20:24 #246
105471 rucksichlos
BALL !!!!!!!!!!
pi_24836724
quote:
Geachte directeur van het Cals College IJsselstein,

In elk land ter wereld wordt men geprezen als men een zichtbaar teken draagt van vaderlands liefde.

Alleen hier in Nederland schijnt het een onuitsprekelijke schande te zijn om trots te zijn op je vaderland, derhalve wordt de NATIONALE vlag bij elke gelegenheid geweerd omdat er misschien een onaangepaste en/of niet ingeburgerde allochtoon zich er door geïntimideerd zou kunnen voelen. Een ingeburgerde en aangepaste allochtoon zou deze vlag namelijk ook als zijn nationale vlag moeten erkennen, of gaan naar een land waar hij de nationaliteit wel van accepteert.

Ik begin steeds minder redenen te zien om trots te zijn op mijn land en zal derhalve ook nooit met een Nederlandse vlag (of een vlag van welk ander land dan ook) op mijn kleding of accessoires rondlopen. Maar ik vind het ronduit een schande dat Nederland zo laag is gezonken dat ze heeft toegelaten dat de nationale vlag ‘gestolen’ is door rechts extremisten, en hen vervolgens er nog mee weg laten komen ook.

Ik zou zeggen tegen iedereen, autochtoon of allochtoon, die niet rechts extremistisch is: “Draag de Nederlandse vlag massaal, zodat de rechts extremistische betekenis ervan vervaagd, en de nationale vlag weer gewoon kan staan waar die voor staat. Voor Nederland, met multiculturele samenleving.”

Ik verzoek u dan ook om de scholier die u wilt verbieden van zijn land te houden, gewoon zijn vaderlandsliefde uit te laten dragen door het zichtbaar dragen van een vlag.

Niet hoogachtend Rucksichlos

PS. Ik ben zelf absoluut niet nationalistisch ingesteld, maar ik vind het standpunt wat door de samenleving en de regering word ingenomen inzake het dragen van de nationale vlag storend en onacceptabel.
Life is a bitch, and it sucks......
..... Hey what else do you need.
Shit happens..., at least once a day.
rechts op de roltrap
  zondag 30 januari 2005 @ 19:27:13 #247
87694 Robin__
letitredno
pi_24837834
Dit is voor mij bijna genoeg reden om een vlaggetje achter op mn tas te prikken

Belachelijk
  zondag 30 januari 2005 @ 22:16:14 #248
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_24840036
Gelukkig hebben de leerlingen wel nog de keus uit de twee onderstaande symbolen van massamoord en concentratiekampen, deze zijn immers wel kies.

Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  zondag 30 januari 2005 @ 22:39:38 #249
105471 rucksichlos
BALL !!!!!!!!!!
pi_24840454
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 20:27 schreef xFriendx het volgende:
Wat een gezever allemaal. Ik zei dit ook al op de FP/

Misschien moesten we allemaal maar eens een Nederlands vlaggetje dragen. Of is het Nederlander dan opeens racistisch? Als iedereen het draagt is het voor racisten geen teken meer om iets uit te dragen, immers iedereen heeft dat teken en dat staat voor wat anders dan zij graag zouden zien. Uiteraard niet alleen belachelijk van die Marokkanen dat zij de Nederlandse vlag als slecht zien, maar ook van die racisten die denken er een statement mee te kunnen maken.
De Nederlandse vlag is van iedereen, en is niet behouden voor een stel lompe en achterlijke kneuzen die denken dat de vlag staat voor verhevenheid boven alles wat niet Nederlands is.

Tijdens de Tweede Wereldoorlog had je een plaats genaamd Oranjehaven (of Oranjehuis, iets in die zin) waar mensen van Java, Sumatra, Nederland en nog meer bijeen kwamen, en waar menig hart warm werd, als men daar de driekleur in volle glorie zag wapperen. Zij samen hebben gevochten om de hatelijke vlag met hakenkruis uit het leven te laten verdwijnen, en nu verdwijnt de driekleur nog makkelijker.
Tevens is men kortzichtig als iemand met een Nederlands vlaggetje op zijn mouw direct ziet als racist. Misschien is het verstandig eerst die persoon eens te leren kennen, een gesprek te hebben, voordat men conclusies trekt.
En iedereen die zegt: maak je niet zo druk om die vlag.... erg leuk, tot blijkt dat racisten zich veelal in bmw's vervoeren, en je dan maar je bmw de deur uit doet, right.
In plaats van die vlag toe te schrijven aan racisten moet men de vlag voor Nederland houden, en racisme voor racisten.
Mooi verwoord.
Life is a bitch, and it sucks......
..... Hey what else do you need.
Shit happens..., at least once a day.
rechts op de roltrap
  zondag 30 januari 2005 @ 23:58:22 #250
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_24842271
quote:
Op zondag 30 januari 2005 15:15 schreef N_I_ het volgende:

Met dank aan Cohen&uitschot.
Jeweetwel, Cohen, de burgemeester van IJsselstein.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_24844496
Tja, het Cals Ijsselstein........ Vroegah had je daar de RK-Mavo en daar tegenover de LTS. Toen was er ook nog geen sprake van allochtonenproblematiek. Toen kwam de vaderlandse onderwijs-fusie-golf, en werden deze twee kleine, doch kwalitatief zeer behoorlijke scholen overgenomen door het Cals-college. Het waren echt twee totaal verschillende culturen, en de schooltjes voldeden zelfstandig perfect. In hun grote wijsheid verordoneerde de Cals-moloch vervolgens dat daar ook HAVO-VWO-onderwijs voor de onderbouw angeboden moest worden, dat lijkt natuurlijk een aantrekkelijke uitdaging voor het personeel. Affijn, de twee kleine schooltjes werden samengevoegd in nieuwbouw, er is nu te Ijsselstein een moloch ontstaan, waar vooral kansarme kinderen zoals dat wel eens denigrerend wordt genoemd onderwijs volgen. Het hoeft geen verbazing te wekken dat het aandeel allochtone leerlingen op een dergelijke lokatie groot is. Steekpartijen zijn daar reeds een aantal keren voorgevallen........ Kinderen zijn totaal niet tevreden over het onderwijs dat ze krijgen, evenals de ouders, wat ik overigens wel uit eerste hand heb. En als dan zaken minder lekker lopen dan bureaufunctionarissen die een klaslokaal in een ver verleden voor het laatst hebben gezien verwachten, dan zoek je de oorzaak vooral niet bij de allerbelabberste opzet van een onderwijsinrichting, maar zoek je de oorzaak bij autochtone nederlanders, want die zouden niet genoeg rekening houden met onze allochtone broeders.........

In plaats dat de directeur stelt dat ieder stuk gal dat iets tegen de nederlandse vlag heeft in zijn onderwijsinrichting niet meer welkom is, reageert de knuppel slap, de nederlandse vlag moet wijken. De man is zodoende een puur landverrader, en ondermijnt de nederlandse maatschappij, daarmede als lichtend voorbeeld dienend voor zijn leerlingen. Schoolbestuurders........ Zum Kotzen.
Ik ben spijkerhard. Sommigen noemen dat egoïstisch. Ik noem dat rechtvaardig.
Ik stem Wilders. U ook?
Kijk ook eens op mijn web-log
  maandag 31 januari 2005 @ 07:07:44 #252
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_24845683
vroeger.....................................................zucht......... (wil terug)
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_24845717
quote:
Op maandag 31 januari 2005 07:07 schreef BaajGuardian het volgende:
vroeger.....................................................zucht......... (wil terug)
Als dat zou kunnen
pi_24845990
quote:
Op zondag 30 januari 2005 13:41 schreef Swolly het volgende:

[..]

CNN news submit: http://www.cnn.com/feedback/forms/form11.html?1

Helaas kan ik de link niet openen.
pi_24846429
quote:
Op zondag 30 januari 2005 22:39 schreef rucksichlos het volgende:

[..]

Mooi verwoord.
Precies! Er wordt over veel symboliek veel te krampachtig gedaan.
Het is veel verstandiger om over bepaalde zaken een nieuw fenomeen in te voeren.
Namelijk: humor.
Dat neemt de lading weg.
Ik hoorde laatst iemand het idee opperen om bv voor liberale moslima's een hoofddoek in VVD kleuren en VVD-opdruk te gaan dragen.
Een idee dat volgens mij de boel eens een keer helemaal uit zijn gespannen sfeer trekt.
Zodat we eindelijk weer eens een beetje Nederlands ludiek worden.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_24846706
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 15:26 schreef Verbal het volgende:
Tsja

Ik vind het tragisch als mensen hun identiteit moeten ontlenen aan een vlaggetje op hun kleding of, in dit geval, tas. En het zal ongetwijfeld gedaan zijn om een standpunt uit te dragen.

Maar om het te verbieden...

V.
Ja en in het oranje gekleed naar een voetbalwedstrijd....is al helemaal tragisch....bruinhemden zijn het .... extremisten

Het is Nederland Potverdomme, Ons Land
(En Ons is de bewoners en als dat je niet aanstaat rot je maar op)
Ik ben trots op de Nederlandse Historie
Ik WAS ooit trots Nederlander te zijn voordat het Nederlanderschap te grabbel gegooid werd

Ik ben nog steeds trots op het Rood Wit en Blauw
Oranje Boven
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
  maandag 31 januari 2005 @ 10:34:59 #257
136 V.
pi_24846988
quote:
Op maandag 31 januari 2005 10:09 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Ja en in het oranje gekleed naar een voetbalwedstrijd....is al helemaal tragisch....bruinhemden zijn het .... extremisten
Ben je nou zo dom, of doe je alsof?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  maandag 31 januari 2005 @ 10:38:37 #258
136 V.
pi_24847026
quote:
Op maandag 31 januari 2005 09:38 schreef Twentsche_Ros het volgende:

Ik hoorde laatst iemand het idee opperen om bv voor liberale moslima's een hoofddoek in VVD kleuren en VVD-opdruk te gaan dragen.
Of skinheads die met een afrokapsel gaan lopen.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_24847124
Alle gekheid op een stokje wederom en we hebben twee visies op het gebeuren.
Een aan de zijde van de directeur, een een van de vader van de jongen. Beide waarschijnlijk subjectief.
Een school mag m.i. een eigen beleid voeren als het gaat om kledingvoorschriften, waar de tas uiteraard onder valt, hoewel het niet op muggenzifterij moet uitlopen en het beleid moet uiteraard verdedigbaar zijn (door de school) en moet consequent zijn.
Als Nederlandse vlaggen niet zijn toegestaan, geldt dat uiteraard ook voor de USA-truien, de CCCP-t-shirts, de Che Guevarra uittingen, voetbashirts van het Turkse elftal en noem maar op.
Allemaal kan het, om in de woorden van de drecteur te blijven, niet de bedoeling zijn dat de school een platform wordt voor provoatie.
Misschien is het beter om het oude schoolkostuum weer eens uit de kast te halen zodat dergelijke discussies niet meer aan de orde zijn?
Yeah baby Yeah!
  maandag 31 januari 2005 @ 10:56:50 #260
3542 Gia
User under construction
pi_24847226
quote:
Op maandag 31 januari 2005 10:48 schreef Elgigante het volgende:

Misschien is het beter om het oude schoolkostuum weer eens uit de kast te halen zodat dergelijke discussies niet meer aan de orde zijn?
Precies!

Wat zou er gebeuren als die jongen het vlaggetje er niet vanaf haalt?
Schorsing?

Dan zou ik toch echt naar de rechter stappen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')