Sorry, piet, ik val eigenlijk meer op vriendinnetjes.quote:Op zondag 30 januari 2005 17:32 schreef Pietverdriet het volgende:
Zoek een leuk vriendje.
quote:Geachte directeur van het Cals College IJsselstein,
In elk land ter wereld wordt men geprezen als men een zichtbaar teken draagt van vaderlands liefde.
Alleen hier in Nederland schijnt het een onuitsprekelijke schande te zijn om trots te zijn op je vaderland, derhalve wordt de NATIONALE vlag bij elke gelegenheid geweerd omdat er misschien een onaangepaste en/of niet ingeburgerde allochtoon zich er door geïntimideerd zou kunnen voelen. Een ingeburgerde en aangepaste allochtoon zou deze vlag namelijk ook als zijn nationale vlag moeten erkennen, of gaan naar een land waar hij de nationaliteit wel van accepteert.
Ik begin steeds minder redenen te zien om trots te zijn op mijn land en zal derhalve ook nooit met een Nederlandse vlag (of een vlag van welk ander land dan ook) op mijn kleding of accessoires rondlopen. Maar ik vind het ronduit een schande dat Nederland zo laag is gezonken dat ze heeft toegelaten dat de nationale vlag ‘gestolen’ is door rechts extremisten, en hen vervolgens er nog mee weg laten komen ook.
Ik zou zeggen tegen iedereen, autochtoon of allochtoon, die niet rechts extremistisch is: “Draag de Nederlandse vlag massaal, zodat de rechts extremistische betekenis ervan vervaagd, en de nationale vlag weer gewoon kan staan waar die voor staat. Voor Nederland, met multiculturele samenleving.”
Ik verzoek u dan ook om de scholier die u wilt verbieden van zijn land te houden, gewoon zijn vaderlandsliefde uit te laten dragen door het zichtbaar dragen van een vlag.
Niet hoogachtend Rucksichlos
PS. Ik ben zelf absoluut niet nationalistisch ingesteld, maar ik vind het standpunt wat door de samenleving en de regering word ingenomen inzake het dragen van de nationale vlag storend en onacceptabel.
Mooi verwoord.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 20:27 schreef xFriendx het volgende:
Wat een gezever allemaal. Ik zei dit ook al op de FP/
Misschien moesten we allemaal maar eens een Nederlands vlaggetje dragen. Of is het Nederlander dan opeens racistisch? Als iedereen het draagt is het voor racisten geen teken meer om iets uit te dragen, immers iedereen heeft dat teken en dat staat voor wat anders dan zij graag zouden zien. Uiteraard niet alleen belachelijk van die Marokkanen dat zij de Nederlandse vlag als slecht zien, maar ook van die racisten die denken er een statement mee te kunnen maken.
De Nederlandse vlag is van iedereen, en is niet behouden voor een stel lompe en achterlijke kneuzen die denken dat de vlag staat voor verhevenheid boven alles wat niet Nederlands is.
Tijdens de Tweede Wereldoorlog had je een plaats genaamd Oranjehaven (of Oranjehuis, iets in die zin) waar mensen van Java, Sumatra, Nederland en nog meer bijeen kwamen, en waar menig hart warm werd, als men daar de driekleur in volle glorie zag wapperen. Zij samen hebben gevochten om de hatelijke vlag met hakenkruis uit het leven te laten verdwijnen, en nu verdwijnt de driekleur nog makkelijker.
Tevens is men kortzichtig als iemand met een Nederlands vlaggetje op zijn mouw direct ziet als racist. Misschien is het verstandig eerst die persoon eens te leren kennen, een gesprek te hebben, voordat men conclusies trekt.
En iedereen die zegt: maak je niet zo druk om die vlag.... erg leuk, tot blijkt dat racisten zich veelal in bmw's vervoeren, en je dan maar je bmw de deur uit doet, right.
In plaats van die vlag toe te schrijven aan racisten moet men de vlag voor Nederland houden, en racisme voor racisten.
Als dat zou kunnenquote:Op maandag 31 januari 2005 07:07 schreef BaajGuardian het volgende:
vroeger.....................................................zucht......... (wil terug)
Helaas kan ik de link niet openen.quote:Op zondag 30 januari 2005 13:41 schreef Swolly het volgende:
[..]
CNN news submit: http://www.cnn.com/feedback/forms/form11.html?1
Precies! Er wordt over veel symboliek veel te krampachtig gedaan.quote:
Ja en in het oranje gekleed naar een voetbalwedstrijd....is al helemaal tragisch....bruinhemden zijn het .... extremistenquote:Op zaterdag 29 januari 2005 15:26 schreef Verbal het volgende:
Tsja
Ik vind het tragisch als mensen hun identiteit moeten ontlenen aan een vlaggetje op hun kleding of, in dit geval, tas. En het zal ongetwijfeld gedaan zijn om een standpunt uit te dragen.
Maar om het te verbieden...
V.
Ben je nou zo dom, of doe je alsof?quote:Op maandag 31 januari 2005 10:09 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Ja en in het oranje gekleed naar een voetbalwedstrijd....is al helemaal tragisch....bruinhemden zijn het .... extremisten
Of skinheads die met een afrokapsel gaan lopen.quote:Op maandag 31 januari 2005 09:38 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Ik hoorde laatst iemand het idee opperen om bv voor liberale moslima's een hoofddoek in VVD kleuren en VVD-opdruk te gaan dragen.
Precies!quote:Op maandag 31 januari 2005 10:48 schreef Elgigante het volgende:
Misschien is het beter om het oude schoolkostuum weer eens uit de kast te halen zodat dergelijke discussies niet meer aan de orde zijn?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |