Bron: Fokquote:Nederlandse vlag moet van schooltas
Een leerling van het Cals College in IJsselstein moet met onmiddellijke ingang een Nederlandse vlag van zijn schooltas verwijderen. Volgens waarnemend directeur Rob Bijeman moet het vlaggetje beschouwd worden als 'provocerend gedrag' ten opzichte van leerlingen van vooral Marokkaanse afkomst.
De vader van de 16-jarige Patrick Balk, de leerling die de vlag moet verwijderen, zegt dat Marokkanen druk hebben uitgeoefend op de directie om het vlaggetje te verwijderen. ''Mijn zoon is geregeld doelwit van bedreigingen door Marokkanen. Ze vallen over zijn kleding. Hij wil graag in het leger en heeft daarom vaak legerkleren aan. Ook zijn tas doet militair aan. Maar Patrick is absoluut niet vechtlustig. Niettemin vinden ze dat hij hen uitdaagt, ook met zo'n vlaggetje. Het is te gek voor woorden''
Volgens directeur Bijman is er geen pressie op hem uitgeoefend om het vlaggetje te laten verbieden. Verder zegt hij dat zijn school geen platform is voor provocerend gedrag. Patrick moet maandag laten weten of hij de Nederlandse driekleur van de tas haalt. De leerling in kwestie voelt daar weinig voor.
''Provocerend''
Stelletje flikkers heb ik net gemaild, "Met zure groetjes".quote:Op zaterdag 29 januari 2005 15:27 schreef Arnold_fan het volgende:
Het lijkt mij slim op op een normale manier te mailen naar ijsselstein@cals.nl en uit te leggen dat we hier in Nederland leven
Dit is de eerste keer dat ik een normale bijdrage van Meki ziequote:Op zaterdag 29 januari 2005 15:29 schreef Meki het volgende:
gewoon niet doen
niet luisteren naar de domme direkteur
quote:Op zaterdag 29 januari 2005 15:26 schreef Verbal het volgende:
Tsja
Ik vind het tragisch als mensen hun identiteit moeten ontlenen aan een vlaggetje op hun kleding of, in dit geval, tas. En het zal ongetwijfeld gedaan zijn om een standpunt uit te dragen.
Maar om het te verbieden...
V.
quote:Op zaterdag 29 januari 2005 15:30 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Dit is de eerste keer dat ik een normale bijdrage van Meki zieJe leert het wel
![]()
quote:Op zaterdag 29 januari 2005 15:29 schreef Meki het volgende:
gewoon niet doen
niet luisteren naar de domme direkteur
Dat zeg ik niet.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 15:33 schreef veldmaatpp het volgende:
[..]
Dus je mag niet trots zijn op je eigen land?
Tuurlijk wel.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 15:33 schreef veldmaatpp het volgende:
[..]
Dat is gewoon een reactie op veel Marokkaanse (en Mollukse) jongeren, die zichzelf afzetten tegen de Nederlandse maatschappij en keihard schijnen te moeten roepen en laten merken dat ze Marokkanen(/Molukkers) zijn, en dat Nederlanders enkel rascisten zijn.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 15:35 schreef popolon het volgende:
[..]
Tuurlijk wel.
't Is alleen jammer dat het zo'n symbool is geworden.
Daar doe je nu ook weinig meer aan.
Ze geven zelf dus al aan geen deel uit te maken van deze samenleving. Maar dat was mij allang duidelijk helaas hebben bepaalde politici dat niet door. "De boel bij elkaar houden"quote:Op zaterdag 29 januari 2005 15:33 schreef veldmaatpp het volgende:
En trouwens, die Marokkaanse leerlingen maken ook deel uit van Nederland hoor. Die vlag is dus ook van hun. Waarom zou dat aanstootgevend oid moeten zijn?
Hij reageert wel vaker normaal hoor.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 15:30 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Dit is de eerste keer dat ik een normale bijdrage van Meki zieJe leert het wel
![]()
En jij wilde zeggen dat het Nederlandse vlaggetje op die tas er zit om tegen alle allochtonen te zeggen: 'Sjonge, wat leven we allemaal samen in dat land waar we trots op mogen zijn'?quote:Op zaterdag 29 januari 2005 15:40 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ze geven zelf dus al aan geen deel uit te maken van deze samenleving.
Knap dat jij de achtergrond van deze jongen zo goed kent.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 15:42 schreef Verbal het volgende:
[..]
En jij wilde zeggen dat het Nederlandse vlaggetje op die tas er zit om tegen alle allochtonen te zeggen: 'Sjonge, wat leven we allemaal samen in dat land waar we trots op mogen zijn'?
Dat zou dan mooi de eerste zijn.
V.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |