Zo, bah, ik voel me niet zo goed!
Ik slaap de laatste tijd erg slecht, hoofdoorzaak is maagzuur en oprispingen. Ik heb mijn matras aan mijn hoofdzijde al opgehoogd, maar ook dat mag niet baten. Daarbij heb ik al 3 nachten last van een oorwurm, een CD die ik 2 keer heb beluisterd blijft zich maar herhalen in mijn hoofd, het is dan wel een heel leuke CD maar hier word ik niet goed van... ik kan het ook erg moeilijk uit mijn hoofd zetten. Laatst ook al van die onbenullige ingen die ik heel slecht kon verwerken, een plaatsje kon geven, het is echt iets kernmerkend voor deze zwangerschap.
En dan ook nog andere gekke dingen die me wakker houden, zoals een rare lucht, ik heb laatst om 4 's nachts nog op het balkon gestaan in mijn pyama om even een frisse neus te halen, echt zo zwanger vond Remco het...
![]()
Die opmerking was wel grappig, maar verder voel ik me er heel beroerd onder, ik ben wel moe, maar kan niet in slaap komen, ik kan er maar slecht tegen. En een keer 1 nachtje trek ik wel, maar dit duurt al ruim een week.
Vanacht had ik als tegengewicht van de oorwurm een klassieke CD opgezet, hier dommelde ik rustig van in slaap, maar schrok weer wakker, met de nodige maagzuur, van de operazangeres die inzette, dat schoot ook niet op.
's Ochtends vroeg begint de dag weer met een vrolijke en actieve Chiara, ik kan maar moeilijk in actie komen en voel me daar erg schuldig over, echt nu ik het hier ook type stromen de tranen over mijn wangen, want dat ik me schuldig naar haar toe voel vind ik vreselijk. Het lukt me niet goed om lekker met dr leuke dingen te doen, stoeien is al een poos te intensief, het is ook niet super lekker weer om buiten te spelen en dan ben ik ook al zo vermoeid en snel prikkelbaar, ik vind het echt even helemaal niet leuk zo op deze manier. Gelukkig is Chiara nog heel tevreden en merk ik weinig aan dr, zo vindt Chiara het heerlijk om samen boekjes te lezen, te tekenen, helpen met koken, samen boodschapjes te doen en is ze dol op massages, maar toch, mijn gevoel he ...
Als Chiara 's middags naar bed gaat, ga ik er ook even in, ik tank wel weer een beetje bij. En 's avonds leef ik dan wel weer een beetje op. Ik moet van mezelf wat eerder mijn bed op zoeken, dus ik ga dat maar proberen waar te maken...
Ik heb net ook met de huisarts gebeld, en heb 2 middeltjes voorgeschreven gekregen, 1 om oprispingen te verminderen of minder erg te maken en een (onschuldig) middeltje om iets rustiger in mijn hoofd te worden voor het slapen gaan. Ik hoop dat ik een beetje van opknap en weer gezellig kan genieten van alles!