abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 29 januari 2005 @ 11:25:26 #1
83103 yvette1982
Respect is slechts een trend.
pi_24812105
Zelf heb ik haaien en piranhas gehad.
En ik wil nu graag een pinguin hebben. Echter woon ik nog thuis en mag ik geen huisdieren meer van mijn vader.
Hebben jullie nog aparte huisdieren of staan ze in de planning?
In het dagelijks leven is iedereen een acteur.
  zaterdag 29 januari 2005 @ 11:27:30 #2
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_24812127
Een pinguin???
Lijkt me voor dat beestje ook niet echt prettig om in een doorzonwoning te moeten leven.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_24812154
Krijgt je pinguin dan een diepvries als hok?

Je bent wel gestoord trouwens, als je een pinguin in huis neemt. Je bent toch geen klein kind. Wat is er met die vissen gebeurd trouwens?
  zaterdag 29 januari 2005 @ 11:31:08 #4
39643 MadRotorHead
Some call me mad...
pi_24812167
Hetzelfde als er met de pinguin gaat gebeuren... ze sterven omdat ze in een omgeving zitten waar ze niet thuis horen...... WAY TO GO!!!
  zaterdag 29 januari 2005 @ 11:31:57 #5
83103 yvette1982
pi_24812177
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 11:29 schreef Cosworth het volgende:
Krijgt je pinguin dan een diepvries als hok?

Je bent wel gestoord trouwens, als je een pinguin in huis neemt. Je bent toch geen klein kind. Wat is er met die vissen gebeurd trouwens?
jullie zitten er helemaal naast. In zuid afrika leven ook gewoon pinguins op het strand. Niet alle pinguins hebben kou nodig.
pi_24812181
Of ze zijn naar het vissenasiel, omdat na een paar maanden de nieuwheid eraf is en het dus niet leuk meer is.
pi_24812188
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 11:31 schreef yvette1982 het volgende:

[..]

jullie zitten er helemaal naast. In zuid afrika leven ook gewoon pinguins op het strand. Niet alle pinguins hebben kou nodig.
En jij zit er helemaal naast door een pinguin als huisdier te willen. Laat je nakijken, ofzo.
pi_24812208
ik denk niet zozeer dat yvette1982 een plaatje nodig heeft... eerder gezond verstand
  zaterdag 29 januari 2005 @ 11:35:44 #9
39643 MadRotorHead
Some call me mad...
pi_24812220
quote:

[..]

Oh sorry, dit kon jij niet weten maar het strand en het zout-water golfslag bad dat ik in mijn kamer heb is al in gebruik door kolonie zeerobben en daar kan ik geen pinguins bij hebben.....

DJIEZUS!!!
pi_24812228
-edit laat maar-
  zaterdag 29 januari 2005 @ 11:36:31 #11
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_24812231
quote:

En die Zuidafrikaanse pinguins kunnen ook heel goed aarden in ons kikkerlandjesklimaat?
pi_24812234
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 11:35 schreef MadRotorHead het volgende:
Oh sorry, dit kon jij niet weten maar het strand en het zout-water golfslag bad dat ik in mijn kamer heb is al in gebruik door kolonie zeerobben en daar kan ik geen pinguins bij hebben.....
Foto...
pi_24812253
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 11:36 schreef Copycat het volgende:

[..]

En die Zuidafrikaanse pinguins kunnen ook heel goed aarden in ons kikkerlandjesklimaat?
Ik denk dat het klimaat het grootste probleem niet is. Dierentuinbeesten overleven immers ook. Maar je gaat toch geen pinguin in een hokkie stoppen? Zielig voor dat beest.

Dit komt echt op mij over als een tot in den treuren verwend kind dat eerst een haai leuk vind, 3 maanden later een piranha, even later opeens een hond wil, dan een konijn en nu een pinguin. En die andere beesten? Ach, asiel, de pan of gewoon loslaten in het bos.
  zaterdag 29 januari 2005 @ 11:41:13 #14
39643 MadRotorHead
Some call me mad...
pi_24812290
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 11:36 schreef Cosworth het volgende:

[..]

Foto...
Ik zou graag een foto voor je maken maar het probleem is dat ik aan het plafond een zeer zeldzame groep vleerhonden heb hangen en die schrikken zich rot van de flits en vliegen op. Dat maakt vervolgens mijn tijgers wakker die denken dat er naderend onheil is waardoor die achter mijn 7 zebra's aan gaan.... het zal niet de eerste keer zijn dat er een hele stampede door de straat gaat omdat ik een foto wil maken van mijn bijzondere huisdieren....

Dus ik kan helaas niet aan je verzoek voldoen maar ik neem aan dat je me gewoon op mijn woord gelooft....
  zaterdag 29 januari 2005 @ 11:41:28 #15
83103 yvette1982
pi_24812293
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 11:32 schreef Cosworth het volgende:

[..]

En jij zit er helemaal naast door een pinguin als huisdier te willen. Laat je nakijken, ofzo.
jullie hoeven niet zo raar te doen. Zoiets moet gewoon kunnen hoor. En ik kan echt wel voor zo'n dier zorgen, ik ben dol op pinguins.
  zaterdag 29 januari 2005 @ 11:42:59 #16
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_24812313
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 11:38 schreef Cosworth het volgende:
Ik denk dat het klimaat het grootste probleem niet is. Dierentuinbeesten overleven immers ook. Maar je gaat toch geen pinguin in een hokkie stoppen? Zielig voor dat beest.
Dat is inderdaad waar. Maar ik denk dat dierentuinen ook iets beter uitgerust zijn om de natuurlijke leefomgeving van hun dieren na te kunnen bootsen.
Al met al is en blijft het een absurd idee.
  zaterdag 29 januari 2005 @ 11:44:16 #17
23218 Blue-eyes
Spanning & sensatie
pi_24812326
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 11:41 schreef yvette1982 het volgende:

[..]

jullie hoeven niet zo raar te doen. Zoiets moet gewoon kunnen hoor. En ik kan echt wel voor zo'n dier zorgen, ik ben dol op pinguins.
Wel eens nagedacht over het welzijn van het beesie zelf ??
Heb ik eindelijk de zin van het leven in elkaar gepuzzeld, blijven er 3 schroefjes over.
  zaterdag 29 januari 2005 @ 11:44:34 #18
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_24812328
quote:
Zoiets moet gewoon kunnen hoor. En ik kan echt wel voor zo'n dier zorgen, ik ben dol op pinguins.
Hoe zie je het dan in realiteit voor je?
  zaterdag 29 januari 2005 @ 11:45:27 #19
71650 djowij
denkt altijd aan wat onnuttig
pi_24812333
Is het wel legaal??
 Goed voornemen: minder bier en meer fitness. (lukt al aardig)
 Nothing is so good that somebody won't hate it. Nothing is so bad that everybody will hate it.
  zaterdag 29 januari 2005 @ 11:46:02 #20
83103 yvette1982
pi_24812338
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 11:36 schreef Copycat het volgende:

[..]

dat lijkt me wel. Als ik het huis uit ga dan heb ik ook nog wel een tuin of balkon zodat hij buiten kan spelen. En in de winter kan ik de vacht insmeren met vet zodat hij het lekker warm heeft plus dat hij dan nog beter kan glijden. En ik wil toch graag een bad dus dan kan hij ook samen met mij in bad spetteren. Hij zal weinig tekort komen hoor.
  zaterdag 29 januari 2005 @ 11:47:30 #21
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_24812351
---> F&F
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  zaterdag 29 januari 2005 @ 11:48:16 #22
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_24812355

Mag ik jou erg naïef vinden?
  zaterdag 29 januari 2005 @ 11:49:59 #23
39643 MadRotorHead
Some call me mad...
pi_24812371
quote:

[..]

ik ben dol op pinguins.
Zijn pinguins ook zo dol op jou? Is er liever een pinguin alleen bij jou dan in plaats van bij z'n soortgenootjes. Pinguins leven in groepen dat is je bekend he?
Hoe zie je dit voor je?
Er komen een paar mensen-hufters bij een pinguin kolonie en die pikken er een paar tussen uit om die vervolgens te verkopen.
Ver weg van huis en vriendjes zit zo'n pinguin dan bij jou in de badkuip zich te vervelen omdat jij de hele dag naar school/werk bent. 'S avonds krijgt ie een haring en mag ie even bij jou op schoot want jij bent dol op pinguins....

Weet je wat? Neem je huis mee naar de pinguin kolonie en als er een pinguin VRIJWILLIG bij jou in huis gaat wonen dan neem je die gezellig mee terug.... is dat 'n idee?
  zaterdag 29 januari 2005 @ 11:50:06 #24
83103 yvette1982
pi_24812373
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 11:44 schreef Blue-eyes het volgende:

[..]

Wel eens nagedacht over het welzijn van het beesie zelf ??
tuurlijk die zal dol zijn op het baasje.
Plus denk jij aan het welzijn van de huisdieren die jij hebt?

p.s. ik ken wel wat winkels waar je alles kan bestellen, en dus moet het mogelijk zijn om die pinguin te kopen. Het zal alleen wat prijzig zijn.
  zaterdag 29 januari 2005 @ 11:51:48 #25
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_24812392
Honden, katten ed. zijn gedomesticieerde dieren, dat geldt volgens mij niet voor pinguins.
  zaterdag 29 januari 2005 @ 11:53:09 #26
83103 yvette1982
pi_24812404
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 11:49 schreef MadRotorHead het volgende:

[..]

Zijn pinguins ook zo dol op jou? Is er liever een pinguin alleen bij jou dan in plaats van bij z'n soortgenootjes. Pinguins leven in groepen dat is je bekend he?
Hoe zie je dit voor je?
Er komen een paar mensen-hufters bij een pinguin kolonie en die pikken er een paar tussen uit om die vervolgens te verkopen.
Ver weg van huis en vriendjes zit zo'n pinguin dan bij jou in de badkuip zich te vervelen omdat jij de hele dag naar school/werk bent. 'S avonds krijgt ie een haring en mag ie even bij jou op schoot want jij bent dol op pinguins....

Weet je wat? Neem je huis mee naar de pinguin kolonie en als er een pinguin VRIJWILLIG bij jou in huis gaat wonen dan neem je die gezellig mee terug.... is dat 'n idee?
tja zo ken ik er ook nog een paar.
Vele huisdieren leven in kuddes en dat mag zeker dan wel. net als vissen in een aquarium en het is zeker ook goed om een puppe na 6 weken uit zijn nest te halen.
En pinguins zijn vast dol op mij, ik ben erg lief en geliefd.
  zaterdag 29 januari 2005 @ 11:57:00 #27
39643 MadRotorHead
Some call me mad...
pi_24812457
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 11:50 schreef yvette1982 het volgende:

[..]

p.s. ik ken wel wat winkels waar je alles kan bestellen, en dus moet het mogelijk zijn om die pinguin te kopen. Het zal alleen wat prijzig zijn.
Dat geloof ik graag. Er zijn zelfs 'mensen' die olifanten slachten omdat ze van die fraaie tanden hebben. Het verbaast me helemaal niets dat er gore hufters zijn die over de rug van het welzijn van het dier geld proberen te verdienen aan mensen zoals jij die denken dat ieder die in huis te houden is....

Ik lees net in een ander topic (ik zal zo de link even posten) dat een Leeuw op zoek is naar een verwend mollig meisje dat hij als huisdier kan houden... Leeuwen zijn namelijk dol op lieve verwende mollige meisjes.... Als er een zwart busje met hoge snelheid aan komt rijden en met piepende banden naast je tot stilstand komt dan denk ik dat het de medewerkers zijn van 'wat winkels waar je alles kan bestellen'.... REN MEISJE!!!! REN!!!!!
  zaterdag 29 januari 2005 @ 11:58:03 #28
39240 jagermaster
stof en water, dat ben ik
pi_24812471
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 11:53 schreef yvette1982 het volgende:

[..]

tja zo ken ik er ook nog een paar.
Vele huisdieren leven in kuddes en dat mag zeker dan wel. net als vissen in een aquarium en het is zeker ook goed om een puppe na 6 weken uit zijn nest te halen.
En pinguins zijn vast dol op mij, ik ben erg lief en geliefd.
ga eerst maar ff bestuderen hoe groepen dieren inelkaar zitten voor je zulke uitspraken doet. Een pinguin is geen hond en er ook absoluut niet mee te vergelijken qua gedrag.
dit is meer iets voor jou

of bestel gewoon anders TUX
Where's my fear???
  zaterdag 29 januari 2005 @ 11:58:32 #29
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_24812478
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 11:47 schreef HeatWave het volgende:
---> F&F
Ben je het schoppen verleerd?
Ik schop 'm wel even naar F&F.

pi_24812621
ik wil een goudvis apart hè? heeft niemand
Bram! Boterham!
pi_24812727
Dit is echt niet serieus. Het houden van dit soort exoten is in Nederland niet eens toegestaan.
  zaterdag 29 januari 2005 @ 12:28:39 #32
83103 yvette1982
pi_24812787
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 12:22 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Dit is echt niet serieus. Het houden van dit soort exoten is in Nederland niet eens toegestaan.
dat zeg jij. Je moet eens weten wat voor dieren er allemaal te koop zijn in dit land.
En misschien ben ik dan niet eens de enige met een pinguin als huisdier.
En voor die grapjas van daarnet, ik ben dus geen mollig meisje.
pi_24812846
Ja, je kunt bijna elk dier krijgen als je echt wil. Maar legaal is het niet.
pi_24813459
Exotische dieren als trendy huisgenoot
Miljoenen tropische vissen, amfibieδn, reptielen, vogels en zoogdieren worden jaarlijks het slachtoffer van een wereldwijde handel. Ook in ons land worden vele dieren uit verre landen ge∩mporteerd. Deze dieren worden gewoonweg uit de vrije natuur geroofd, met desastreuze gevolgen voor dier en natuur.

Exotische dieren zijn bijzonder populair als huisdier.
Veel mensen vinden het leuk, interessant of stoer om een bijzonder dier te hebben. Zelden realiseren zij zich dat deze dieren helemaal niet in ons land thuishoren en al helemaal niet in een kooi, hok of kom. Laat staan dat zij weten waar deze dieren vandaan komen en welke lijdensweg ze hebben afgelegd. Wellicht zouden zij zich nog wel een keer bedenken, alvorens tot aanschaf over te gaan.
Ook de vraag naar producten van exotische dieren is groot: krokodillenleren tassen of schoenen van slangenleer zijn hot items. Of voor consumptie: kikkerbillen of schildpadsoep maken de maaltijd erg exclusief.

Herkomst
Om aan de vraag naar exotische dieren te voldoen worden dieren soms speciaal gekweekt. Het komt helaas veel vaker voor dat ze in hun geboorteland gewoon uit de vrije natuur worden geroofd om vervolgens op transport naar de Westerse wereld te worden gezet. Zelfs bedreigde soorten worden hierbij niet ontzien. Een verbod op de handel in bedreigde diersoorten belet louche handelaren niet om deze dieren illegaal te verhandelen. Veel dieren overleven de vangst en het transport niet. Zij die het wel overleven staat nieuwe ellende te wachten, eerst in de dierenwinkel en later bij mensen thuis. Mensen die een exoot aanschaffen weten vaak niet waaraan ze beginnen. Daardoor krijgt het dier niet de juiste huisvesting, voeding en verzorging. Met als gevolg fysiek leed, stress en een vroegtijdige dood.

Verzorging
Hoe makkelijk de aanschaf is van exotische dieren, zo moeilijk is hun verzorging. De dieren leven hier in een ander (kouder) klimaat, vaak met een gebrek aan leefruimte. Veel exotische dieren overleven mede daardoor de Nederlandse huiskamer niet. De dieren die het wel overleven, krijgen het alsnog zwaar te verduren: papegaaien vereenzamen en pikken zichzelf kaal van de stress, schildpadden hebben ernstig te lijden onder een chronisch gebrek aan ruimte. En wat voor alle exotische huisdieren geldt: het blijven altijd 'wilde' dieren, die niet naar hun eigen aard kunnen leven.

De Dierenbescherming wil dat de internationale handel in wildgevangen exoten wordt verboden. Exotische dieren horen niet in gevangenschap, maar gewoon in de vrije natuur, in hun natuurlijke leefomgeving.
  zaterdag 29 januari 2005 @ 13:19:53 #35
39643 MadRotorHead
Some call me mad...
pi_24813596
Hier kun je pinguins zien..... soms live, soms prerecorded.....

http://www.mbayaq.org/efc/efc_fo/fo_peng_cam.asp

Oh er staat ook nog dat een pinguin zo'n 25 tot 40 vissen per dag eet... en dan hebben we het niet over guppies. Wat doet een haring tegenwoordig? 2 euro (zonder uitjes)?....
  zaterdag 29 januari 2005 @ 13:28:32 #36
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_24813740
Hier schijn je ze te kunnen kopen... Kan me amper voorstellen dat dit serieus is, echter.
http://www.penguinwarehouse.com/index.php
  zaterdag 29 januari 2005 @ 13:34:21 #37
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_24813849
En de tegens van een andere site ( http://ourworld.compuserv(...)a_Barham/faq.htm#pet ) :
quote:
Can I keep a penguin as a pet?
Over the years we have often been asked about the possibility of keeping penguins as pets. We are no experts, but we have talked to several. They all are completely against the idea.
First off, all species of penguin are protected so that you could only (legally) get a penguin from a Zoo that had bred it.

Secondly, you would need a constant and reliable supply of fresh frozen fish as well as appropriate vitamin supplements, you would also need to know a vet who was familiar with penguins and the many diseases they are prone to when kept in captivity.

Thirdly, you would need to be able to feed the birds every day so you couldn't take any more vacations! You can't just put a penguin into kennels!

Fourthly, you would need to build a suitable enclosure to keep the bird - remember different species have very different environmental requirements (temperature, vegetation etc.). For example, there are no species of penguin that could live outside year round in say Chicago with its wide temperature variations. Plus all species of penguins require access to a large, deep and clean pool of water - preferably salt water.

Fifthly, penguins tend to live in large colonies - anything less than say 20 birds would not be sufficient. So you would need a very healthy income. Zoo's here reckon it costs around 400 pounds (700 US$) per year just to keep a penguin in fish!

Finally, why would you want to keep penguins for yourself anyway? They are much better left in the wild or in well looked after breeding colonies in Zoos and Aquaria. Remember that nearly all species are endangered to some extent or another.

We would strongly discourage anyone from trying to keep a penguin as a pet - except the cuddly toy variety!
  zaterdag 29 januari 2005 @ 13:36:33 #38
39643 MadRotorHead
Some call me mad...
pi_24813871
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 13:28 schreef Copycat het volgende:
Hier schijn je ze te kunnen kopen... Kan me amper voorstellen dat dit serieus is, echter.
http://www.penguinwarehouse.com/index.php
Dit is bloedserieus... kijk maar naar de FAQ:
Q: Can I train my penguin?
A: Of course! Train them well and teach them all the good tricks and amazing mind powers. Someday one of those smart penguins (maybe yours) will become a Jedi penguin, an elite status of wealth, power and strength in the penguin empire.
  zaterdag 29 januari 2005 @ 13:41:18 #39
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_24813963
En dan de tien top redenen om een pinguin als huisdier te nemen:

1. The perfect conversation piece for parties!

2. Make great foot-warmers.

3. Lovely lawn ornament.

4. Man's true best friend.

5. Good dancing partner.

6. Bring South Pole home!

7. Come fully dressed in their own tuxedo.

8. Rid house of pesky krill.

9. Good Christmas Decorations!

10. Have you seen a penguin?!

pi_24814711
Opgeschoond

Ik denk trouwens ook niet dat het legaal is een pinquin.
Ga gewoon lekker regelmatig naar de dierentuin daar zitten er zat
  zaterdag 29 januari 2005 @ 14:37:27 #41
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_24814908
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 14:25 schreef Bluezz het volgende:
Opgeschoond

Ik denk trouwens ook niet dat het legaal is een pinquin.
Ga gewoon lekker regelmatig naar de dierentuin daar zitten er zat
Buiten dat, denk even aan praktische dingen: hoe wil je hem zindelijk krijgen? Wat als blijkt dat je er toch niet goed voor kan zorgen? (opvang e.d.) Wat als ie ziek is? (ik denk dat de dierenarts je niet kan helpen ) Wat als je een keer op vakantie gaat? (niet iedereen zal staan te springen om "op te passen") etc. etc.

Mijn moeder heeft 2 jaar een aapje gehad (dit was eind jaren 60) en uiteindelijk er voor gekozen om hem weg te geven aan een dierentuin. Dit ging overigens niet zonder slag of stoot want ze hadden al een aapjesoverschot.
Het beestje was gewoon niet normaal te houden, aapjes kunnen namelijk deuren en ramen open maken. Voorraadkasten werden leeggeroofd, de kledingkasten leeggegooid etc. Zag ie kans om buiten te komen dan bracht ie ook wel eens een "bezoekje" aan de buren met hetzelfde resultaat.
Het duurde een jaar voordat ie enigzins zindelijk was, nou ja zindelijk, plassen en poepen deed ie toen op dezelfde plek in de kamer maar dan wel op het tapijt. (krant of bak lukte niet want dan ging ie ernaast zitten )
Gelukkig was het beestje ook niet echt zonder soortgenootjes en als ie paringsdrift had nou berg je dan maar.

Ik zal eens kijken of ik de foto's ergens in kan scannen.
Bezint eer gij begint klinkt cliche maar gaat zeker voor wilde dieren. Er zitten meer na- dan voordelen aan en uiteindelijk lukt het deze dieren bijna niet te integreren in ons leven. Laat staan dat je ze gelukkig kan maken en ook kan houden.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
  zaterdag 29 januari 2005 @ 17:44:27 #42
83103 yvette1982
pi_24818002
bedankt voor alle tips. Met die informatie wordt het alleen maar makkelijker. En wie weet kan ik contact opnemen met die knakker van die andere site die een pinguin zoekt plus degene die de tips geeft. Ik kan niet wachten tot ik het huis uit ben om een pinguin te kopen.
  zaterdag 29 januari 2005 @ 17:50:34 #43
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_24818135

Waar ga je die pinguin -en vooral alles wat er bij komt kijken- trouwens van betalen?
  zaterdag 29 januari 2005 @ 18:04:32 #44
83103 yvette1982
pi_24818403
Ik ben op zoek naar een baan en die vind ik vast wel binnenkort. Dan kan ik ook het huis uit gaan.
pi_24818466
Ik hoop voor die pinguin dat je op je sollicitatie net zo slimme indruk maakt als hier.

Edit: ga je nog antwoord geven op de vraag wat er met al die vissen van je is gebeurd?
  zaterdag 29 januari 2005 @ 18:12:04 #46
17709 hollander172
pi_24818535
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 18:04 schreef yvette1982 het volgende:
Ik ben op zoek naar een baan en die vind ik vast wel binnenkort. Dan kan ik ook het huis uit gaan.
Je hebt dezelfde grootheidswaanzin als mijn schoonzusje.

Die heeft nog niet eens vast werk en denkt dat ze wel een huis kan kopen. (ze werkt wel maar dat is een betaalde stage )

Voor je je gaat verdiepen in een penguin, kijk eerst eens of je zelfstandig leven uberhaubt wel kan betalen. Samen met jou denken er nog een hele hoop te makkelijk over wat de kredietverstrekkers natuurlijk weer prima vinden.
  zaterdag 29 januari 2005 @ 18:12:57 #47
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_24818554
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 18:04 schreef yvette1982 het volgende:
Dan kan ik ook het huis uit gaan.
Samen met je zoontje?
Ja, op eigen benen staan kost gelukkig niet veel, tegenwoordig. Daar kan een pinguin ook nog wel bij .
  zaterdag 29 januari 2005 @ 18:42:29 #48
83103 yvette1982
pi_24819088
natuurlijk kost het een hoop geld, maar ik ben ook van plan om een hoop te verdienen. Jullie kennen mijn kwalificaties niet dus daar kunnen jullie ook niet veel over zeggen. Tevens ga ik misschien ook nog wel samenwonen als ik weer ff een partner heb gevonden.

En die vissen zijn allemaal dood gegaan. Mijn aquarium heb ik ook in het park gezet omdat ik een keer dronken thuis kwam en toen heb ik in het aquarium gekotst; en toen heb ik mijn aquarium met de laatste vis in het park gezet. Het was namelijk erg ranzig geworden.
  zaterdag 29 januari 2005 @ 18:56:25 #49
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_24819366
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 18:42 schreef yvette1982 het volgende:
Jullie kennen mijn kwalificaties niet dus daar kunnen jullie ook niet veel over zeggen.
Nou, iemand die een carierre als fluffygirl ambieert, is in mijn ogen niet al te hoog gekwalificeerd...

Om nog maar te zwijgen over je verantwoordelijkheidsbesef.
Zet je je pinguin ook in het park als je 'm een keer dronken onderkotst?
  zaterdag 29 januari 2005 @ 18:58:51 #50
83103 yvette1982
pi_24819424
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 18:56 schreef Copycat het volgende:

[..]

Nou, iemand die een carierre als fluffygirl ambieert, is in mijn ogen niet al te hoog gekwalificeerd...

Om nog maar te zwijgen over je verantwoordelijkheidsbesef.
Zet je je pinguin ook in het park als je 'm een keer dronken onderkotst?
haha gekkie natuurlijk zet ik die niet in het park. Als ik de pinguin onder zou kosten kan ik die weer makkelijk schoonmaken of ik laat hem wat rondjes zwemmen in een speelgoedbadje voor kinderen. Maar dat aquarium was ik toch al zat en het was te veel werk om schoon te maken, tevens was ik nog erg jong en onvolwassen ( het was ook 1,5 jaar geleden)

Plus ik kan ook gewoon een normale baan krijgen die goed betaalt, en dat duurt niet lang meer.
  zaterdag 29 januari 2005 @ 19:00:53 #51
39240 jagermaster
stof en water, dat ben ik
pi_24819469
quote:
natuurlijk kost het een hoop geld, maar ik ben ook van plan om een hoop te verdienen. Jullie kennen mijn kwalificaties niet dus daar kunnen jullie ook niet veel over zeggen. Tevens ga ik misschien ook nog wel samenwonen als ik weer ff een partner heb gevonden.
DAt laatste zegt genoeg over jou kwalificaties. Kan ook wel leuk gaan bleren met wat voor kwalificaties ik wel allemaal niet heb. Maar daarmee heb ik nog niet die goedbetaalde baan hoor. Moet je een hoop geluk ook bij hebben wil je meteen beginnnen met zo'n goed betaalde baan.
En als je nog uit te zoeken partner nou nog ff nie wil samenwonen zoek je zeker ook een ander uit?
quote:
En die vissen zijn allemaal dood gegaan. Mijn aquarium heb ik ook in het park gezet omdat ik een keer dronken thuis kwam en toen heb ik in het aquarium gekotst; en toen heb ik mijn aquarium met de laatste vis in het park gezet. Het was namelijk erg ranzig geworden.
arme pinguin
Where's my fear???
pi_24819653
quote:

[..]

Dan heb jij nooit gevoeld hoe koud de zee daar in de kaap is....
  zaterdag 29 januari 2005 @ 19:13:55 #53
17709 hollander172
pi_24819753
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 18:12 schreef Copycat het volgende:
Samen met je zoontje?
Ze heeft ook nog een zoontje?
Ja leuk een mama die wilde dieren bij een klein kind zet.
quote:
Ja, op eigen benen staan kost gelukkig niet veel, tegenwoordig. Daar kan een pinguin ook nog wel bij .
Nee valt best mee he? Je houdt veel meer geld over dan dat je thuis woont en kostgeld moet betalen. Kan je nog eens gekke dingen doen, een penguin kopen bijvoorbeeld.
pi_24819815
quote:
Dus als je een partner hebt gevonden ga je per direct samenwonen? Een beetje slimme kerel bedenkt zich wel 3 keer voor ie samen gaat wonen met iemand die zulke waanideeën heeft...
quote:

Jij bent duidelijk goed voor je dieren... Neem gewoon even GEEN beesten meer, ofzo.
  † In Memoriam † zaterdag 29 januari 2005 @ 19:46:43 #55
7074 moussy
kuttekop
pi_24820404
BHFH heeft een kloon?
Je zou er haast een boek over schrijven!
  zaterdag 29 januari 2005 @ 20:30:14 #56
83103 yvette1982
pi_24821267
ik heb geen waanideen. En mijn partner moet gewoon binnen een jaar met mij samenwonen. Dat is heel erg leuk hoor.
En dat zoontje kan wel een stoer huisdier gebruiken, daar wordt de kleine wat mannelijker van en dat kan hij heel goed gebruiken.
pi_24822125
pinguin als huisdier
pi_24822652
Het is dat dit forum niet in ONZ staat, anders zou ik zweren dat het een kloon was...

Als dit echt serieus is: MENS, DOE NORMAAL.. als je niet eens voor een paar vissen kan zorgen... kom op!!

(sorry, zo denk ik erover)

[ Bericht 8% gewijzigd door Janetje op 29-01-2005 21:43:12 ]
Wat mot je, vroeg ze dan en zette alsnog een slotje.
Ga toch weg gek, zeiken doe je maar in feedback.
Soms kreeg ze van alles naar haar hoofd. Cholera, tyfus en ebola.
Doe mij maar een Whoppermenu. Met cola. ©Biogarde
  zaterdag 29 januari 2005 @ 22:40:27 #59
17709 hollander172
pi_24823946
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 20:30 schreef yvette1982 het volgende:
ik heb geen waanideen. En mijn partner moet gewoon binnen een jaar met mij samenwonen. Dat is heel erg leuk hoor.
En dat zoontje kan wel een stoer huisdier gebruiken, daar wordt de kleine wat mannelijker van en dat kan hij heel goed gebruiken.
Je hebt wel waanideeen. Je hebt een zoontje (dat maakt je per definitie al minder gewild) en je stelt ook nog de eis dat je binnen een jaar wil samenwonen? No offence voor alleenstaande moeders maar dit lijkt me iets te hoog gegrepen, sta je ook even stil bij je kind?

Je kind mannelijker maken door een wild dier in huis te nemen? Dream on..... Weet je wel dat die beesten niet zo van mensen en kinderen houden? Ze kunnen ook verrekte hard uithalen en maken echt geen onderscheid tussen jou of je kind. Steek je tijd en moeite lekker in je kind, hij zal het goed kunnen gebruiken.
pi_24824541
hoe lang hebben je haaien geleefd en hoe lang leven haaien normaal?

schopje naar ONZ
War is not about who's right, it's about who's left
fok! fotoboek
pi_24824896
Ik heb ooit eens schilpadden gehad. Dat mag toch niet meer?
pi_24825939
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 23:30 schreef Orginial het volgende:
Ik heb ooit eens schilpadden gehad. Dat mag toch niet meer?
Jawel hoor, bij de dierenwinkel in maastricht staan ze nog gewoon in de etallage... *hoi weer..
Wat mot je, vroeg ze dan en zette alsnog een slotje.
Ga toch weg gek, zeiken doe je maar in feedback.
Soms kreeg ze van alles naar haar hoofd. Cholera, tyfus en ebola.
Doe mij maar een Whoppermenu. Met cola. ©Biogarde
pi_24827657
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 20:30 schreef yvette1982 het volgende:
En bij deze is ie dicht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')