jullie zitten er helemaal naast. In zuid afrika leven ook gewoon pinguins op het strand. Niet alle pinguins hebben kou nodig.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 11:29 schreef Cosworth het volgende:
Krijgt je pinguin dan een diepvries als hok?
Je bent wel gestoord trouwens, als je een pinguin in huis neemt. Je bent toch geen klein kind. Wat is er met die vissen gebeurd trouwens?
En jij zit er helemaal naast door een pinguin als huisdier te willen. Laat je nakijken, ofzo.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 11:31 schreef yvette1982 het volgende:
[..]
jullie zitten er helemaal naast. In zuid afrika leven ook gewoon pinguins op het strand. Niet alle pinguins hebben kou nodig.
Oh sorry, dit kon jij niet weten maar het strand en het zout-water golfslag bad dat ik in mijn kamer heb is al in gebruik door kolonie zeerobben en daar kan ik geen pinguins bij hebben.....quote:Op zaterdag 29 januari 2005 11:31 schreef yvette1982 het volgende:
[..]
jullie zitten er helemaal naast. In zuid afrika leven ook gewoon pinguins op het strand. Niet alle pinguins hebben kou nodig.
En die Zuidafrikaanse pinguins kunnen ook heel goed aarden in ons kikkerlandjesklimaat?quote:Op zaterdag 29 januari 2005 11:31 schreef yvette1982 het volgende:
Foto...quote:Op zaterdag 29 januari 2005 11:35 schreef MadRotorHead het volgende:
Oh sorry, dit kon jij niet weten maar het strand en het zout-water golfslag bad dat ik in mijn kamer heb is al in gebruik door kolonie zeerobben en daar kan ik geen pinguins bij hebben.....
Ik denk dat het klimaat het grootste probleem niet is. Dierentuinbeesten overleven immers ook. Maar je gaat toch geen pinguin in een hokkie stoppen? Zielig voor dat beest.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 11:36 schreef Copycat het volgende:
[..]
En die Zuidafrikaanse pinguins kunnen ook heel goed aarden in ons kikkerlandjesklimaat?
Ik zou graag een foto voor je maken maar het probleem is dat ik aan het plafond een zeer zeldzame groep vleerhonden heb hangen en die schrikken zich rot van de flits en vliegen op. Dat maakt vervolgens mijn tijgers wakker die denken dat er naderend onheil is waardoor die achter mijn 7 zebra's aan gaan.... het zal niet de eerste keer zijn dat er een hele stampede door de straat gaat omdat ik een foto wil maken van mijn bijzondere huisdieren....quote:
jullie hoeven niet zo raar te doen. Zoiets moet gewoon kunnen hoor. En ik kan echt wel voor zo'n dier zorgen, ik ben dol op pinguins.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 11:32 schreef Cosworth het volgende:
[..]
En jij zit er helemaal naast door een pinguin als huisdier te willen. Laat je nakijken, ofzo.![]()
Dat is inderdaad waar. Maar ik denk dat dierentuinen ook iets beter uitgerust zijn om de natuurlijke leefomgeving van hun dieren na te kunnen bootsen.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 11:38 schreef Cosworth het volgende:
Ik denk dat het klimaat het grootste probleem niet is. Dierentuinbeesten overleven immers ook. Maar je gaat toch geen pinguin in een hokkie stoppen? Zielig voor dat beest.
Wel eens nagedacht over het welzijn van het beesie zelf ??quote:Op zaterdag 29 januari 2005 11:41 schreef yvette1982 het volgende:
[..]
jullie hoeven niet zo raar te doen. Zoiets moet gewoon kunnen hoor. En ik kan echt wel voor zo'n dier zorgen, ik ben dol op pinguins.
Hoe zie je het dan in realiteit voor je?quote:Op zaterdag 29 januari 2005 11:41 schreef yvette1982 het volgende:
Zoiets moet gewoon kunnen hoor. En ik kan echt wel voor zo'n dier zorgen, ik ben dol op pinguins.
dat lijkt me wel. Als ik het huis uit ga dan heb ik ook nog wel een tuin of balkon zodat hij buiten kan spelen. En in de winter kan ik de vacht insmeren met vet zodat hij het lekker warm heeft plus dat hij dan nog beter kan glijden. En ik wil toch graag een bad dus dan kan hij ook samen met mij in bad spetteren. Hij zal weinig tekort komen hoor.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 11:36 schreef Copycat het volgende:
[..]
En die Zuidafrikaanse pinguins kunnen ook heel goed aarden in ons kikkerlandjesklimaat?
Zijn pinguins ook zo dol op jou? Is er liever een pinguin alleen bij jou dan in plaats van bij z'n soortgenootjes. Pinguins leven in groepen dat is je bekend he?quote:
tuurlijk die zal dol zijn op het baasje.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 11:44 schreef Blue-eyes het volgende:
[..]
Wel eens nagedacht over het welzijn van het beesie zelf ??
tja zo ken ik er ook nog een paar.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 11:49 schreef MadRotorHead het volgende:
[..]
Zijn pinguins ook zo dol op jou? Is er liever een pinguin alleen bij jou dan in plaats van bij z'n soortgenootjes. Pinguins leven in groepen dat is je bekend he?
Hoe zie je dit voor je?
Er komen een paar mensen-hufters bij een pinguin kolonie en die pikken er een paar tussen uit om die vervolgens te verkopen.
Ver weg van huis en vriendjes zit zo'n pinguin dan bij jou in de badkuip zich te vervelen omdat jij de hele dag naar school/werk bent. 'S avonds krijgt ie een haring en mag ie even bij jou op schoot want jij bent dol op pinguins....
Weet je wat? Neem je huis mee naar de pinguin kolonie en als er een pinguin VRIJWILLIG bij jou in huis gaat wonen dan neem je die gezellig mee terug.... is dat 'n idee?
Dat geloof ik graag. Er zijn zelfs 'mensen' die olifanten slachten omdat ze van die fraaie tanden hebben. Het verbaast me helemaal niets dat er gore hufters zijn die over de rug van het welzijn van het dier geld proberen te verdienen aan mensen zoals jij die denken dat ieder die in huis te houden is....quote:Op zaterdag 29 januari 2005 11:50 schreef yvette1982 het volgende:
[..]
p.s. ik ken wel wat winkels waar je alles kan bestellen, en dus moet het mogelijk zijn om die pinguin te kopen. Het zal alleen wat prijzig zijn.
ga eerst maar ff bestuderen hoe groepen dieren inelkaar zitten voor je zulke uitspraken doet. Een pinguin is geen hond en er ook absoluut niet mee te vergelijken qua gedrag.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 11:53 schreef yvette1982 het volgende:
[..]
tja zo ken ik er ook nog een paar.
Vele huisdieren leven in kuddes en dat mag zeker dan wel. net als vissen in een aquarium en het is zeker ook goed om een puppe na 6 weken uit zijn nest te halen.
En pinguins zijn vast dol op mij, ik ben erg lief en geliefd.
Ben je het schoppen verleerd?quote:Op zaterdag 29 januari 2005 11:47 schreef HeatWave het volgende:
---> F&F
dat zeg jij. Je moet eens weten wat voor dieren er allemaal te koop zijn in dit land.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 12:22 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Dit is echt niet serieus. Het houden van dit soort exoten is in Nederland niet eens toegestaan.
quote:Can I keep a penguin as a pet?
Over the years we have often been asked about the possibility of keeping penguins as pets. We are no experts, but we have talked to several. They all are completely against the idea.
First off, all species of penguin are protected so that you could only (legally) get a penguin from a Zoo that had bred it.
Secondly, you would need a constant and reliable supply of fresh frozen fish as well as appropriate vitamin supplements, you would also need to know a vet who was familiar with penguins and the many diseases they are prone to when kept in captivity.
Thirdly, you would need to be able to feed the birds every day so you couldn't take any more vacations! You can't just put a penguin into kennels!
Fourthly, you would need to build a suitable enclosure to keep the bird - remember different species have very different environmental requirements (temperature, vegetation etc.). For example, there are no species of penguin that could live outside year round in say Chicago with its wide temperature variations. Plus all species of penguins require access to a large, deep and clean pool of water - preferably salt water.
Fifthly, penguins tend to live in large colonies - anything less than say 20 birds would not be sufficient. So you would need a very healthy income. Zoo's here reckon it costs around 400 pounds (700 US$) per year just to keep a penguin in fish!
Finally, why would you want to keep penguins for yourself anyway? They are much better left in the wild or in well looked after breeding colonies in Zoos and Aquaria. Remember that nearly all species are endangered to some extent or another.
We would strongly discourage anyone from trying to keep a penguin as a pet - except the cuddly toy variety!
Dit is bloedserieus... kijk maar naar de FAQ:quote:Op zaterdag 29 januari 2005 13:28 schreef Copycat het volgende:
Hier schijn je ze te kunnen kopen... Kan me amper voorstellen dat dit serieus is, echter.
http://www.penguinwarehouse.com/index.php
Buiten dat, denk even aan praktische dingen: hoe wil je hem zindelijk krijgen? Wat als blijkt dat je er toch niet goed voor kan zorgen? (opvang e.d.) Wat als ie ziek is? (ik denk dat de dierenarts je niet kan helpenquote:Op zaterdag 29 januari 2005 14:25 schreef Bluezz het volgende:
Opgeschoond
Ik denk trouwens ook niet dat het legaal is een pinquin.
Ga gewoon lekker regelmatig naar de dierentuin daar zitten er zat
Je hebt dezelfde grootheidswaanzin als mijn schoonzusje.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 18:04 schreef yvette1982 het volgende:
Ik ben op zoek naar een baan en die vind ik vast wel binnenkort. Dan kan ik ook het huis uit gaan.
Samen met je zoontje?quote:Op zaterdag 29 januari 2005 18:04 schreef yvette1982 het volgende:
Dan kan ik ook het huis uit gaan.
Nou, iemand die een carierre als fluffygirl ambieert, is in mijn ogen niet al te hoog gekwalificeerd...quote:Op zaterdag 29 januari 2005 18:42 schreef yvette1982 het volgende:
Jullie kennen mijn kwalificaties niet dus daar kunnen jullie ook niet veel over zeggen.
haha gekkie natuurlijk zet ik die niet in het park. Als ik de pinguin onder zou kosten kan ik die weer makkelijk schoonmaken of ik laat hem wat rondjes zwemmen in een speelgoedbadje voor kinderen. Maar dat aquarium was ik toch al zat en het was te veel werk om schoon te maken, tevens was ik nog erg jong en onvolwassen ( het was ook 1,5 jaar geleden)quote:Op zaterdag 29 januari 2005 18:56 schreef Copycat het volgende:
[..]
Nou, iemand die een carierre als fluffygirl ambieert, is in mijn ogen niet al te hoog gekwalificeerd...
Om nog maar te zwijgen over je verantwoordelijkheidsbesef.
Zet je je pinguin ook in het park als je 'm een keer dronken onderkotst?![]()
DAt laatste zegt genoeg over jou kwalificaties. Kan ook wel leuk gaan bleren met wat voor kwalificaties ik wel allemaal niet heb. Maar daarmee heb ik nog niet die goedbetaalde baan hoor. Moet je een hoop geluk ook bij hebben wil je meteen beginnnen met zo'n goed betaalde baan.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 18:42 schreef yvette1982 het volgende:
natuurlijk kost het een hoop geld, maar ik ben ook van plan om een hoop te verdienen. Jullie kennen mijn kwalificaties niet dus daar kunnen jullie ook niet veel over zeggen. Tevens ga ik misschien ook nog wel samenwonen als ik weer ff een partner heb gevonden.
arme pinguinquote:En die vissen zijn allemaal dood gegaan. Mijn aquarium heb ik ook in het park gezet omdat ik een keer dronken thuis kwam en toen heb ik in het aquarium gekotst; en toen heb ik mijn aquarium met de laatste vis in het park gezet. Het was namelijk erg ranzig geworden.
Dan heb jij nooit gevoeld hoe koud de zee daar in de kaap is....quote:Op zaterdag 29 januari 2005 11:31 schreef yvette1982 het volgende:
[..]
Ze heeft ook nog een zoontje?quote:Op zaterdag 29 januari 2005 18:12 schreef Copycat het volgende:
Samen met je zoontje?
Nee valt best mee he?quote:Ja, op eigen benen staan kost gelukkig niet veel, tegenwoordig. Daar kan een pinguin ook nog wel bij.
Dus als je een partner hebt gevonden ga je per direct samenwonen?quote:Op zaterdag 29 januari 2005 18:42 schreef yvette1982 het volgende:
natuurlijk kost het een hoop geld, maar ik ben ook van plan om een hoop te verdienen. Jullie kennen mijn kwalificaties niet dus daar kunnen jullie ook niet veel over zeggen. Tevens ga ik misschien ook nog wel samenwonen als ik weer ff een partner heb gevonden.
quote:En die vissen zijn allemaal dood gegaan. Mijn aquarium heb ik ook in het park gezet omdat ik een keer dronken thuis kwam en toen heb ik in het aquarium gekotst; en toen heb ik mijn aquarium met de laatste vis in het park gezet. Het was namelijk erg ranzig geworden.
Je hebt wel waanideeen.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 20:30 schreef yvette1982 het volgende:
ik heb geen waanideen. En mijn partner moet gewoon binnen een jaar met mij samenwonen. Dat is heel erg leuk hoor.
En dat zoontje kan wel een stoer huisdier gebruiken, daar wordt de kleine wat mannelijker van en dat kan hij heel goed gebruiken.
Jawel hoor, bij de dierenwinkel in maastricht staan ze nog gewoon in de etallage... *hoi weer..quote:Op zaterdag 29 januari 2005 23:30 schreef Orginial het volgende:
Ik heb ooit eens schilpadden gehad. Dat mag toch niet meer?
En bij deze is ie dicht.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 20:30 schreef yvette1982 het volgende:
ik heb geen waanideen. En mijn partner moet gewoon binnen een jaar met mij samenwonen. Dat is heel erg leuk hoor.
En dat zoontje kan wel een stoer huisdier gebruiken, daar wordt de kleine wat mannelijker van en dat kan hij heel goed gebruiken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |