Niet persoonlijker dan dat jij bent t.o.v. mij, dus dit lijkt me geen enkel probleem. Ik doe slechts een suggestie, zoals jij die ook doet, en dat moet blijkbaar kunnen, als ik tenminste op jouw eerdere post afga.quote:
Je geeft het al aan ruweg 1% van de 'gemeenschap' neemt een groot deel van de misdaden voor eigen rekening, is het dan juist niet extra wrang dat de overige 99% de dupe wordt van een dergelijke generalisatie. Ik wil geen woorden vuilmaken aan het tuig dat die misdaden pleegt, maar ik heb wel een gevoel van medelijden met de grote groep die hier niks mee te maken heeft en toch met de nek aangekeken wordt.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 23:48 schreef Overlast het volgende:
Tja zulke generalisaties word ik ook niet zo vrolijk van. "Vochtige bruine ogen" etcetc.
Maar tegelijk weet ik wel precies waar de TS het over heeft
Het is heel erg lastig om tegenwoordig de nuance te behouden.
Als 70% van de jeugdgevangenissen volzit met allochtonen(waarvan 40% marokkaan geloof ik), en als allochtonen 99% van de straatroven voor hun rekening nemen in Rotterdam.
Dan vind ik het 1.) klote voor de normale marokkanen 2.) klote voor de slachtoffers en vind ik dat we al die criminele tyfuslijers hard moeten aanpakken.
Dan heb je een waas voor je ogen. Ik suggereer namelijk niets. Ik meld impliciet dat ik jouw ogen nooit heb gezien, meld verder dat die waarneming die ik opschrijf subjectief is in het geval dat iemand het zou zeggen.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 01:14 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Niet persoonlijker dan dat jij bent t.o.v. mij, dus dit lijkt me geen enkel probleem. Ik doe slechts een suggestie, zoals jij die ook doet, en dat moet blijkbaar kunnen, als ik tenminste op jouw eerdere post afga.
Die vergelijking klopt wel...... die ze pretenderen...... Maar ze maken een kapitale blunder omdat sommige mensen zijn aanwijsbaar alsook statistisch de fout ingaan en daarmee gaat in elk (vervolg) betoog de plank volledig mis slaan..quote:Op zaterdag 29 januari 2005 00:52 schreef VOLVOMEISTER het volgende:
Best sneu dat zulke linkse zwijnen als Venetari en Lupa_Solitaria teruggrijpen naar WO II. Daar word ik echt zo moe van, dat wanhopige verdediging van hun linkse ideologie. Echt...
Als ik ergens al echt medelijden mee heb, dan is het vooral met de Turkse gemeenschap, en andere, beter aangepaste, zich beter gedragende, overwegend islamitische groepen in onze samenleving. Zij worden duidelijk de dupe van de negatieve beedvorming t.o.v. de Islam, voornamelijk veroorzaakt door het moslimextremisme, en worden door velen geheel onterecht op één hoop gegooid met de Marokkaanse gemeenschap. Het zijn immers 'allemaal moslims'quote:Op zaterdag 29 januari 2005 01:14 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
Je geeft het al aan ruweg 1% van de 'gemeenschap' neemt een groot deel van de misdaden voor eigen rekening, is het dan juist niet extra wrang dat de overige 99% de dupe wordt van een dergelijke generalisatie. Ik wil geen woorden vuilmaken aan het tuig dat die misdaden pleegt, maar ik heb wel een gevoel van medelijden met de grote groep die hier niks mee te maken heeft en toch met de nek aangekeken wordt.
Zo blijft het wel in stand namelijk.
Zo van:
> X. komt puur door uiterlijke en etnische kenmerken in een verdom hoekje.
> X. wordt niet serieus genomen en veelal vermeden vanwege dit beeld.
< X. voelt zich verongelijkt
< X. zal zich veel eerder gaan gedragen naar het stereotype waarin de maatschappij hem plaatst.
Ik wil afsluiten met de sterkte te wensen voor je buurman, hij heeft dit op geen enkele manier verdiend en ik hoop dat 'ie weer helemaal gezond wordt. Mensen die dit doen mag je van mij ook in een baan om de aarde schieten.
quote:Op zaterdag 29 januari 2005 01:21 schreef Lemmeb het volgende:
en worden door velen geheel onterecht op één hoop gegooid met de Marokkaanse gemeenschap.
Hoe klein zou dat deel zijn? In diezelfde leeftijdcategorie dus?quote:Op zaterdag 29 januari 2005 01:25 schreef Sjoewe het volgende:
Maar toch gebruik je het woord marokkaan als een negatieve term. Hoewel het slechts om een klein deel van die groep gaat.
Ik vind de opmerkingquote:Op zaterdag 29 januari 2005 01:17 schreef Verbal het volgende:
[..]
Dan heb je een waas voor je ogen. Ik suggereer namelijk niets. Ik meld impliciet dat ik jouw ogen nooit heb gezien, meld verder dat die waarneming die ik opschrijf subjectief is in het geval dat iemand het zou zeggen.
Maar je bevestigt met je reactie wel het punt dat ik wil maken: subjectiviteit. Jij gaat af op wat jij waarneemt, niet op wat er staat.
Het zou je sieren daar inhoudelijk op in te gaan, ipv zo dom om je heen te gaan meppen.
Gratis tip.
V.
onnodig suggestief, edoch in het geheel niet beledigend. Je laat de waarheid immers in het midden.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 01:04 schreef Verbal het volgende:
[..]
Jij hebt ook vochtige ogen (de kleur weet ik niet), maar dat het gluiperige, onbetrouwbare varkensoogjes zouden zijn is dan weer een subjectieve waarneming te noemen, mocht iemand zulks over jouw kijkers te melden hebben.
Psssst. Niet bewegen. Je lult jezelf het drijfzand in.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 01:30 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Ik vind de opmerking
[..]
onnodig suggestief, edoch in het geheel niet beledigend. Je laat de waarheid immers in het midden.
Ikzelf ga als reactie absoluut niet verder dan diezelfde vorm van niet-beledigende suggestiviteit. Als jij dat interpreteert als 'dom om me heen gaan meppen', heb je wellicht zelf een waas voor je ogen en in de hitte van het moment veel moeite om dergelijk postgedrag juist te interpreteren.
Derhalve zou het je sieren zelf niet meer gebruik te maken van dergelijk suggestief postgedrag, teneinde dit gedrag ook niet aan anderen te ontlokken.
Gratis tip.
L.
In plaats van het posten van dergelijke losse flodders, die in het geheel niets bijdragen aan de discussie, zou je ook eens kunnen overwegen inhoudelijk te reageren.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 01:26 schreef Verbal het volgende:
[..]
Je wekt de indruk jezelf eigenlijk heel verlicht te vinden, maar de ironie van je opmerking ontgaat je blijkbaar.
Best sip, eigenlijk.
V.
Yeah right geloof je het zelf...quote:Op vrijdag 28 januari 2005 19:30 schreef DennisMoore het volgende:
Hebben ze die lui te pakken gekregen?
Zo denk ik ook. Ik ben het 200% met je eens. Het is ongelofelijk ja. Diep en diep triest. Wanneer wordt onze Balkenende en Remkes nou eens wakker? Maargoed, laat ik hierover maar ophouden voordat ik misschien te ver ga. En bovendien, loop je zelfs de kans vermoord te worden door dit soort dingen te zeggen. (Lees: De waarheid te zeggen).quote:Op vrijdag 28 januari 2005 19:25 schreef Lemmeb het volgende:
Ik heb gisteren weer eens met mijn onderbuurman gesproken. Die had ik sinds de Kerst niet meer gezien. Ik dacht eigenlijk dat hij verhuisd was. Da's niet zo gek, het verloop is groot waar ik woon.
Maar de reden dat we (ik en de andere bewoners van het hofje waar ik woon) hem sinds de Kerst niet meer hadden gezien, bleek een stuk minder triviaal. Hij was namelijk vlak voor de Kerst in het centrum van Rotterdam neergestoken door zo'n clubje Marokkanen en heeft een maandje in het ziekenhuis moeten bivakkeren.
Hij heeft me het hele verhaal verteld, zover hij het zich nog kon herinneren. De exacte details laat ik uit privacy-overwegingen liever buiten beschouwing. Waar het op neer kwam, is dat die Marokkanen het, ondanks dat hij al z'n geld al had afgestaan, toch nodig achtten een mes direct in zijn hart te planten, voor de ogen van zijn vriendin. Een volstrekt overbodige en lafhartige daad, waar alleen een primitief dier toe in staat is.
Nu, na drie hartoperaties, lijkt mijn buurman weer enigszins aan de beterende hand. Hij revalideert nu, met de hulp van zijn vriendin, en kan inmiddels weer lopen. Maar hij zal er waarschijnlijk de rest van zijn leven last van blijven houden. Zo'n mes in je hart gaat je nu eenmaal niet in de kouwe kleren ziten. Bovendien heeft hij na de steekpartij vier liter bloed verloren en daardoor ook een hersenbeschadiging opgelopen. School (hij deed ironisch genoeg iets in de zachte sector, met moeilijk opvoedbare jongeren enzo) zit er voorlopig niet meer voor hem in.
Waar ik me recentelijk, onder andere in dit topic, nog heb laten verleiden tot het doen van (voor mijn doen dan) softere uitspraken, neem ik al deze uitspraken weer terug. Marokkanen van het soort dat dit doet (en dat zijn er veel meer dan de slecht-ingelichten op dit forum i.h.a. denken) zijn geen 'mensen'. Dit zijn 'dieren'.
Je ziet het al in die vochtige donkerbruine ogen van zo'n kut-Marokkaan als hij je aanspreekt op straat: dit is een mens van het laagste soort, een 'struikrover', zoals één van mijn meest linkse journalistenvrienden, inmiddels ook door schade en schande rijk geworden, dit tuig pleegt te omschrijven. Het is een volbloed gluiperd zonder geweten, eigenlijk gewoon een 'beest'.
En beesten dien je ook als zodanig te behandelen. Die behandel je niet met respect en eeuwigdurende compassie, zoals je een mens behandelt. Die stop je in een kooi en laat je zwaar werk of een levensgevaarlijk kunstje doen. Maar als ze te gevaarlijk (of te nutteloos) worden, dan geef je ze een laatste spuitje. Eigenlijk maakt het niet eens uit wat je ermee doet, zolang je ze in geen geval maar op de beschaafde maatschappij loslaat. En zo dienen deze Marokkanen ook te worden behandeld.
Als deze mening me tot een rechts-extremist maakt en ik de gemiddelde softie op dit forum daarmee angst aanjaag, het zij zo. Ik doe in wezen geen vlieg kwaad en ben een pacifist in hart en nieren. Maar soms is het gewoon mooi geweest.
Voor degenen die denken dat ik te snel oordeel: dit nieuws komt als de voorlopige trieste afsluiter van een lange reeks incidenten die de afgelopen drie maanden in mijn directe omgeving plaatshadden, waar 'toevallig' telkens weer Marokkanen bij betrokken waren.
Kun je dat eens wat uitwerken? Waar bestond de groep uit? Wanneer vielen ze binnen die 1%? Strafblad? Met politie in aanraking?quote:Op zaterdag 29 januari 2005 01:32 schreef Sjoewe het volgende:
Pin me er niet op vast maar ik heb het ooit voor een debatstelling uitgewerkt. Het ging bij mijn weten om nog geen 1% van de totale groep. Die 1% was echter dan wel crimineler dan iedere andere etnische leeftijdsgroep. Hetgeen natuurlijk heel dubbel is, want enerzijds bevestigd het de vooroordelen, tegelijk toont het natuurlijk aan dan een bijzonder kleine groep het verpest voor de rest.
quote:Op zaterdag 29 januari 2005 01:32 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
In plaats van het posten van dergelijke losse flodders, die in het geheel niets bijdragen aan de discussie, zou je ook eens kunnen overwegen inhoudelijk te reageren.
Zolang je maar continu erbij blijft vermelden, dat je woorden pertinent niet van toepassing zijn op de hele groep, kun je best ver gaan zonder dat het racisme/discriminatie wordt. Er wordt immers van alles over iedereen geroepen op dit forum, je wil niet weten wat voor shit ik constant over me heen krijg.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 01:32 schreef Erick1985 het volgende:
[..]
Zo denk ik ook. Ik ben het 200% met je eens. Het is ongelofelijk ja. Diep en diep triest. Wanneer wordt onze Balkenende en Remkes nou eens wakker? Maargoed, laat ik hierover maar ophouden voordat ik misschien te ver ga. En bovendien, loop je zelfs de kans vermoord te worden door dit soort dingen te zeggen. (Lees: De waarheid te zeggen).
Zo... first name basis met dealers?quote:Op zaterdag 29 januari 2005 01:36 schreef cultheld het volgende:
Ik blij dat Jermaine wel wist hoe ze moest dealen met die dieren
Ja- Ja en Ja.......quote:Op zaterdag 29 januari 2005 01:32 schreef Sjoewe het volgende:
Pin me er niet op vast maar ik heb het ooit voor een debatstelling uitgewerkt. Het ging bij mijn weten om nog geen 1% van de totale groep. Die 1% was echter dan wel crimineler dan iedere andere etnische leeftijdsgroep. Hetgeen natuurlijk heel dubbel is, want enerzijds bevestigd het de vooroordelen, tegelijk toont het natuurlijk aan dan een bijzonder kleine groep het verpest voor de rest.
Was dat je 'inhoudelijke bijdrage' tot zover? Ik kan haast niet wachten op de volgende.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 01:36 schreef Verbal het volgende:
[..]
Jij zou kunnen overwegen je eigen gebral eens onder de loep te nemen.
Je bent echt een beetje triest bezig, namelijk.
Welterusten.
V.
Jermaine (Achternaam zal ik niet plaatsen uit respect voor haar privacy) mijn Surinaamse heldinquote:Op zaterdag 29 januari 2005 01:38 schreef Verbal het volgende:
[..]
Zo... first name basis met dealers?
V.
Nederland gaat erop vooruit, al rij ik achteruit.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 01:36 schreef cultheld het volgende:
Ik ben blij dat Jermaine wel wist hoe ze moest dealen met die dieren
Dit dekt mijn mening over criminele Marokkanen vrij goed.quote:En beesten dien je ook als zodanig te behandelen. Die behandel je niet met respect en eeuwigdurende compassie, zoals je een mens behandelt. Die stop je in een kooi en laat je zwaar werk of een levensgevaarlijk kunstje doen. Maar als ze te gevaarlijk (of te nutteloos) worden, dan geef je ze een laatste spuitje. Eigenlijk maakt het niet eens uit wat je ermee doet, zolang je ze in geen geval maar op de beschaafde maatschappij loslaat. En zo dienen deze Marokkanen ook te worden behandeld.
Hopelijk krijgt ze alleen een boete omdat ze te hard achteruit reedquote:Op zaterdag 29 januari 2005 01:43 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Nederland gaat erop vooruit, al rij ik achteruit.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |