Owke, mee eens ff de topic bij werken.quote:Op vrijdag 2 april 2004 13:23 schreef pberends het volgende:
repressie op drugs werkt niet , dat weet je nu toch wel.
Een politiestaat waar drugs legaal is zou best aardig kunnen werken.quote:Op vrijdag 2 april 2004 13:26 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Owke, mee eens ff de topic bij werken.![]()
Is er een (lineaire) relatie tussen de stijging van de criminaliteit in Thailand en het inwoner aantal ?!quote:Op vrijdag 2 april 2004 13:30 schreef ozzietukker het volgende:
In Thailand zijn er strenge straffen, een heleboel MEN IN BROWN (Thaise coppers) en hele slechte omstandigheden in de gevangenissen...
en toch loopt de criminaliteit ook daar op
Niet mee eens: Je vergelijkt een aziatische cultuur met een europese. Wij zijn te gewend aan onze vrijheid. We zijn denk ik niet bereid om zomaar onze way of life op te geven. Ander kun je beter naar het japanse systeem gaan, waar eigenlijk de minste misdaden per capita zijn. Dat houdt in dat je een hele invloedrijke regering krijgt, een georganiseerde misdaad en eer en familie. Dan doe je het helemaal goed.quote:Op vrijdag 2 april 2004 13:36 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Is er een (lineaire) relatie tussen de stijging van de criminaliteit in Thailand en het inwoner aantal ?!
(weet ik niet ?!)
De omstandigheden in de gevangenissen in Thailand, owke kunnen beter maar het hoeft ook geen Hilton hotel te zijn. Maar ik koos bewust het Singaporese systeem omdat de economie aldaar vergelijkbaar is met onze Nederlandse economie.
Good pointquote:Op vrijdag 2 april 2004 13:26 schreef Miwe het volgende:
Staat er op die sites ook aangegeven hoeveel onschuldigen er in Singapore onterecht veroordeeld worden?
edit:
Ah, idd:
http://www.unl.edu/scarlet/v5n33/v5n33qa.html
72 dagen in de gevangenis zonder aanklacht of wat dan ook. Puur om politieke redenen. Prima systeem hoor
Mooi antwoord. Maar zijn die vrijheden die we dan op moeten geven dan zo duur. Of met andere woorden is het dit ons waard ?. Het geeft wel aan dat we een cultuur-shift zouden moeten maken. Met andere woorden je levert iets in, maar je krijgt er wel een betere maatschappij voor terug .quote:Op vrijdag 2 april 2004 13:41 schreef ajay het volgende:
[..]
Niet mee eens: Je vergelijkt een aziatische cultuur met een europese. Wij zijn te gewend aan onze vrijheid. We zijn denk ik niet bereid om zomaar onze way of life op te geven. Ander kun je beter naar het japanse systeem gaan, waar eigenlijk de minste misdaden per capita zijn. Dat houdt in dat je een hele invloedrijke regering krijgt, een georganiseerde misdaad en eer en familie. Dan doe je het helemaal goed.
Vergeet niet dat ondanks dat Amerika een politiestaat is de misdaad daar welig tiert.
Ja, Singapore lijkt mij ook geen goed voorbeeld. Dat leden van de oppositie vanwege hun politieke mening worden gevangen lijkt me niet iets wat hier moet komen.quote:Op vrijdag 2 april 2004 13:26 schreef Miwe het volgende:
Staat er op die sites ook aangegeven hoeveel onschuldigen er in Singapore onterecht veroordeeld worden?
Wat de regering meestal doet is de oppositie aanklagen voor laster (ze hebben namelijk kritiek op de regeringsleden), en ze vervolgens idioot hoge boetes op laten leggen. Dan leren ze het gauw af, dat oppositie voeren. Voor de verkiezingen staat ook altijd al vast dat de regering wint, omdat voor meer dan de helft van de zetels geen oppositiekandidaat is.quote:Op vrijdag 2 april 2004 13:53 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Ja, Singapore lijkt mij ook geen goed voorbeeld. Dat leden van de oppositie vanwege hun politieke mening worden gevangen lijkt me niet iets wat hier moet komen.
hehe zat ik net aan te denken.quote:Op vrijdag 2 april 2004 13:25 schreef Sidekick het volgende:
Een soort Sharia dus?
Mee eens, topic aangepast.quote:Op vrijdag 2 april 2004 13:53 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Ja, Singapore lijkt mij ook geen goed voorbeeld. Dat leden van de oppositie vanwege hun politieke mening worden gevangen lijkt me niet iets wat hier moet komen.
Het probleem van die bolletjesslikkers is echter dat er nu een cellentekort is, en een stevige achterstand bij het OM. Dat is niet 1-2-3 weggewerkt, dus worden de bolletjesslikkers (ik dacht alleen degenen die niet in Nederland wonen) weer op het vliegtuig terug gezet.quote:Op vrijdag 2 april 2004 14:03 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Op zich zou er best strenger gestraft mogen worden in de gevallen die je aanhaalt (afgezien van de bolletjesslikkers, die bedienen verslaafden en dat lijkt me wel nodig). De doodstraf ben ik echter op tegen, de overheid/gerechtelijke instanties zouden niet een dergelijke beslissingsbevoegdheid mogen hebben als het gaat om het leven van een persoon.
Tsjah, ik vind een bolletjesslikker geen probleem aangezien ze in mijn ogen niks fouts doen. Ze voorzien een groep mensen van hun behoeftes. Als het aan mij zou liggen, zouden ze dus totaal niet bestraft worden. Maar goed, dit topic gaat niet over drugsquote:Op vrijdag 2 april 2004 14:14 schreef freako het volgende:
[..]
Het probleem van die bolletjesslikkers is echter dat er nu een cellentekort is, en een stevige achterstand bij het OM. Dat is niet 1-2-3 weggewerkt, dus worden de bolletjesslikkers (ik dacht alleen degenen die niet in Nederland wonen) weer op het vliegtuig terug gezet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |