abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 2 april 2004 @ 13:20:50 #1
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_18129521
Aangezien ik deze stelling ook al eens heb geponeerd in verschillende postings, leek het mijn een goed idee om hier een centraal topic van te maken. Om te kijken hoe de andere mensen hier over denken.

Wat heeft mij bezielt om juist deze topic te kiezen,
Ik ben van mening dat de huidige strafmaat in Nederland een aanfluiting is, en gaat helemaal geen preventieve/corrigerende werking van uit.
Voorbeelden hiervan zijn.
-Een bolletjesslikker wordt zonder enige vorm van straf naar huis gestuurt
-Een verkrachter die 11 verkrachtingszaken achter zijn naam heeft staan slechts 3 jr krijgt.
-Financiële criminaliteit wat in Nederland nauwelijks adequaat wordt aangepakt.
-De daders van Anja Roos die haar dood hebben getrapt krijgen 3 jr. of minder.

Het gevolg hiervan is dat de Nederlandse bevolking geen vertrouwen meer hechten aan het correctieve optreden van de politie en het begint langzaam aan een slapstick vertoning te worden. Vroeger had iedereen respect voor de politie, tegenwoordig is dat respect ver te zoeken. De overheid moet preventief corrigeren, zodat er ook een gevoel ontstaat bij de burger dat er ook daadwerkelijk iets aan gedaan wordt, in plaats van de correcties achteraf toepassen (lees : puin ruimen).

Daarom wil ik graag in Nederland een streng systeem waar een zekere waardigheid van uit gaat (als rolmodel kies ik hierbij voor het strenge Singaporese strafsysteem).
Waarom :
- Doodstraf invoeren voor extreem zware delinquenten (niet voor drugsbezit !!).
- Er komt weer een gevoel van veiligheid en normen en waarden in de samenleving.
- Kleine vergrijpen worden gestraft door middel van stokslagen. Onder het credo wie niet horen wil moet maar voelen.
- Statistieken bewijzen dat het systeem werkt, Singapore heeft één van de laagste criminaliteitscijfers in de Wereld.

Voor een onderbouwing van dit systeem, bezoek eens de volgende sites....
http://www.singstat.gov.sg/ssn/feat/4Q94/feat.html
http://www.langara.bc.ca/prm/2003/singapore.html
http://www.unl.edu/scarlet/v5n33/v5n33qa.html
http://www.seadolby.com/singapore/singlaw.html
http://www.atps.com/crime/cause.htm

-edit-
Natuurlijk wel met behoud van vrije meningsuiting mits deze niet belastend is voor andere mensen/groeperingen/ideologieën.

Wat is jullie mening daarover ?!

[ Bericht 0% gewijzigd door Drugshond op 02-04-2004 14:03:12 ]
  vrijdag 2 april 2004 @ 13:22:23 #2
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_18129552
Ga gedeeltelijk met je mee. Maar de doodstraf kan gewoon niet.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_18129578
repressie op drugs werkt niet , dat weet je nu toch wel.
  vrijdag 2 april 2004 @ 13:25:25 #4
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_18129621
Een soort Sharia dus?
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  vrijdag 2 april 2004 @ 13:26:13 #5
37252 Miwe
Wat mot je?
pi_18129646
Staat er op die sites ook aangegeven hoeveel onschuldigen er in Singapore onterecht veroordeeld worden?

edit:
Ah, idd:

72 dagen in de gevangenis zonder aanklacht of wat dan ook. Puur om politieke redenen. Prima systeem hoor
  vrijdag 2 april 2004 @ 13:26:17 #6
89730 Drugshond
pi_18129648
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 13:23 schreef pberends het volgende:
repressie op drugs werkt niet , dat weet je nu toch wel.
Owke, mee eens ff de topic bij werken.
  vrijdag 2 april 2004 @ 13:28:35 #7
29440 ajay
Professor in de idioterie
pi_18129704
Nee dank je. Ik vind wel dat NL meer strenger moet zijn; Nederland moet af van de gedachte dat criminelen het resultaat zijn van de verdorven maatschappij en dat ze bekeerd kunnen worden en uiteindelijk terug in de maatschappij moeten kunnen. Terecht strenger straffen voor zwaardere overtredingen, verder misdrijven zeer zware straffen, sommige straffen zoals verkrachting en moord moet je anders oplossen. Ik vind niet dat je ze moet afmaken, maar verkrachters verplicht castreren en verder dit soort beesten verbannen naar syberië en laten werken in een strafkamp. Laat ze maar wat voor ons opleveren ipv kosten.

Ik wil geen Big Brother ala Amerika en controle ala Singapore. Dan is de vrijheid zoek.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen!
  vrijdag 2 april 2004 @ 13:30:46 #8
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_18129760
In Thailand zijn er strenge straffen, een heleboel MEN IN BROWN (Thaise coppers) en hele slechte omstandigheden in de gevangenissen...

en toch loopt de criminaliteit ook daar op

Al mag een beetje strenger straffen in Nederland wel ja, want iemand die iemand vermoord krijgt inderdaad in mijn ogen wel een te lage straf, temeer doordat ze op goed gedrag weer eerder in de samenleving losgelaten worden...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_18129801
De middenweg tussen een politiestaat en wat we nu hebben is perfect.
pi_18129814
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 13:26 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Owke, mee eens ff de topic bij werken.
Een politiestaat waar drugs legaal is zou best aardig kunnen werken.
  vrijdag 2 april 2004 @ 13:36:40 #11
89730 Drugshond
pi_18129933
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 13:30 schreef ozzietukker het volgende:
In Thailand zijn er strenge straffen, een heleboel MEN IN BROWN (Thaise coppers) en hele slechte omstandigheden in de gevangenissen...

en toch loopt de criminaliteit ook daar op
Is er een (lineaire) relatie tussen de stijging van de criminaliteit in Thailand en het inwoner aantal ?!
(weet ik niet ?!)

De omstandigheden in de gevangenissen in Thailand, owke kunnen beter maar het hoeft ook geen Hilton hotel te zijn. Maar ik koos bewust het Singaporese systeem omdat de economie aldaar vergelijkbaar is met onze Nederlandse economie.
pi_18129958
ik ben er wel mee eens dat er een doodstraf moet komen...
Do no Kill Do not rape Do not steal, these are princables that every men of every faith can embrace
  vrijdag 2 april 2004 @ 13:41:00 #13
29440 ajay
Professor in de idioterie
pi_18130033
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 13:36 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Is er een (lineaire) relatie tussen de stijging van de criminaliteit in Thailand en het inwoner aantal ?!
(weet ik niet ?!)

De omstandigheden in de gevangenissen in Thailand, owke kunnen beter maar het hoeft ook geen Hilton hotel te zijn. Maar ik koos bewust het Singaporese systeem omdat de economie aldaar vergelijkbaar is met onze Nederlandse economie.
Niet mee eens: Je vergelijkt een aziatische cultuur met een europese. Wij zijn te gewend aan onze vrijheid. We zijn denk ik niet bereid om zomaar onze way of life op te geven. Ander kun je beter naar het japanse systeem gaan, waar eigenlijk de minste misdaden per capita zijn. Dat houdt in dat je een hele invloedrijke regering krijgt, een georganiseerde misdaad en eer en familie. Dan doe je het helemaal goed.

Vergeet niet dat ondanks dat Amerika een politiestaat is de misdaad daar welig tiert.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen!
  vrijdag 2 april 2004 @ 13:41:58 #14
89730 Drugshond
pi_18130058
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 13:26 schreef Miwe het volgende:
Staat er op die sites ook aangegeven hoeveel onschuldigen er in Singapore onterecht veroordeeld worden?

edit:
Ah, idd:

72 dagen in de gevangenis zonder aanklacht of wat dan ook. Puur om politieke redenen. Prima systeem hoor
Good point
  vrijdag 2 april 2004 @ 13:49:44 #15
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_18130274
Laten we eens beginnen met meer cellen te bouwen en dan zwaarder straffen.
Als de sanctie hoger is zal de overtreding minder vaak worden begaan.

Zwaarder straffen moeten we zeker doen.
wat vrijheid inleveren (privacy) voor veiligheid, heb daar helemaal geen probleem mee.
De doodstraf.. Dat gaat een beetje te ver.
  vrijdag 2 april 2004 @ 13:49:55 #16
89730 Drugshond
pi_18130277
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 13:41 schreef ajay het volgende:
[..]
Niet mee eens: Je vergelijkt een aziatische cultuur met een europese. Wij zijn te gewend aan onze vrijheid. We zijn denk ik niet bereid om zomaar onze way of life op te geven. Ander kun je beter naar het japanse systeem gaan, waar eigenlijk de minste misdaden per capita zijn. Dat houdt in dat je een hele invloedrijke regering krijgt, een georganiseerde misdaad en eer en familie. Dan doe je het helemaal goed.

Vergeet niet dat ondanks dat Amerika een politiestaat is de misdaad daar welig tiert.
Mooi antwoord. Maar zijn die vrijheden die we dan op moeten geven dan zo duur. Of met andere woorden is het dit ons waard ?. Het geeft wel aan dat we een cultuur-shift zouden moeten maken. Met andere woorden je levert iets in, maar je krijgt er wel een betere maatschappij voor terug .
pi_18130302
Wat jij wilt is een verzwaring van de straffen. Dat is wat anders dan een politiestaat.
  vrijdag 2 april 2004 @ 13:53:40 #18
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_18130361
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 13:26 schreef Miwe het volgende:
Ja, Singapore lijkt mij ook geen goed voorbeeld. Dat leden van de oppositie vanwege hun politieke mening worden gevangen lijkt me niet iets wat hier moet komen.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  vrijdag 2 april 2004 @ 13:59:59 #19
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_18130521
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 13:53 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Ja, Singapore lijkt mij ook geen goed voorbeeld. Dat leden van de oppositie vanwege hun politieke mening worden gevangen lijkt me niet iets wat hier moet komen.
Wat de regering meestal doet is de oppositie aanklagen voor laster (ze hebben namelijk kritiek op de regeringsleden), en ze vervolgens idioot hoge boetes op laten leggen. Dan leren ze het gauw af, dat oppositie voeren. Voor de verkiezingen staat ook altijd al vast dat de regering wint, omdat voor meer dan de helft van de zetels geen oppositiekandidaat is.
  vrijdag 2 april 2004 @ 14:01:30 #20
41606 Misanthroopia
Consequences Schmonsequences!
pi_18130558
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 13:25 schreef Sidekick het volgende:
Een soort Sharia dus?
hehe zat ik net aan te denken.

Lolly gejat? Rechterhand eraf!

Maar doodstraf kan natuurlijk echt niet. Als jij iemand de doodstraf geeft ben je zelf ook een moordenaar. Je motief is wel anders, maar in principe doe je precies hetzelfde, iemand zijn leven ontnemen. Je moet daar boven staan en voor jezelf stellen dat het doden van mensen gewoon barbaars is. Er zijn genoeg andere manieren die er voor zorgen dat iemand nooit meer schade aan de maatschappij kan toebrengen (levenslang e.d.).
"Do you like apples? I SAID: DO YOU LIKE APPLES?? HOW D'YA LIKE_THEM_APPLES!!"
pi_18130566
Ik ben helemaal tevreden zoals het nu is. Er kunnen wel dingen verbeterd worden: minder mensen opsluiten enzo en ook minder lang; maar goed, daar is toch vast niemand het mee eens

En over die omstandigheden. De gevangenis is GEEN Hilton hotel. Ik vind dat iedereen in de gevangenis goed eten moet krijgen, een lekker bed en TV moet kunnen kijken. Als je mensen op water en brood in een cel zet worden ze alleen maar geïsoleerder en geflipter. Je moet ze weer in de maatschappij integreren die criminelen. Lesgeven, begeleiden bij beroepskeuze dat soort dingen.

Ik vind Singapore en Thailand zo eng dat ik nooit vrijwillig naar zo'n land zou gaan; ik krijg al kriebels bij de gedachte aan zo'n streng systeem...

Als Nederland net zo zou worden zou ik emigreren. Ik vind het nu al strontvervelend als ik op elke hoek van de straat politie tegenkom, maar ja het kan niet anders blijkbaar.
Maar Nederland een politiestaat?

Groetjes
Arjan
  vrijdag 2 april 2004 @ 14:03:46 #22
89730 Drugshond
pi_18130608
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 13:53 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Mee eens, topic aangepast.
  vrijdag 2 april 2004 @ 14:03:55 #23
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_18130612
Op zich zou er best strenger gestraft mogen worden in de gevallen die je aanhaalt (afgezien van de bolletjesslikkers, die bedienen verslaafden en dat lijkt me wel nodig). De doodstraf ben ik echter op tegen, de overheid/gerechtelijke instanties zouden niet een dergelijke beslissingsbevoegdheid mogen hebben als het gaat om het leven van een persoon.
  vrijdag 2 april 2004 @ 14:14:17 #24
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_18130842
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 14:03 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Op zich zou er best strenger gestraft mogen worden in de gevallen die je aanhaalt (afgezien van de bolletjesslikkers, die bedienen verslaafden en dat lijkt me wel nodig). De doodstraf ben ik echter op tegen, de overheid/gerechtelijke instanties zouden niet een dergelijke beslissingsbevoegdheid mogen hebben als het gaat om het leven van een persoon.
Het probleem van die bolletjesslikkers is echter dat er nu een cellentekort is, en een stevige achterstand bij het OM. Dat is niet 1-2-3 weggewerkt, dus worden de bolletjesslikkers (ik dacht alleen degenen die niet in Nederland wonen) weer op het vliegtuig terug gezet.
  vrijdag 2 april 2004 @ 14:20:37 #25
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_18130992
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 14:14 schreef freako het volgende:

[..]

Het probleem van die bolletjesslikkers is echter dat er nu een cellentekort is, en een stevige achterstand bij het OM. Dat is niet 1-2-3 weggewerkt, dus worden de bolletjesslikkers (ik dacht alleen degenen die niet in Nederland wonen) weer op het vliegtuig terug gezet.
Tsjah, ik vind een bolletjesslikker geen probleem aangezien ze in mijn ogen niks fouts doen. Ze voorzien een groep mensen van hun behoeftes. Als het aan mij zou liggen, zouden ze dus totaal niet bestraft worden. Maar goed, dit topic gaat niet over drugs
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')