Wanneer ze niet in een rij staan, neem ik in beide gevallen een pinautomaat verderop.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 23:20 schreef Sjonnjoop het volgende:
[..]
Kans op geweld ja, staan er 4 Nederlanders bij de pin automaat heb je grte kans dat ze gaan pinnen, staan er 4 marokkanen heb je een iets grote kans dat je gepinde geld hun doel is![]()
En voor Nederlanders die zich ophouden bij een pinautomaat zonder in een rij plaats te nemen ga je niet opzij? How come?quote:Ik vind het prima dat je het vooroordelen vindt, ik heb liever geen mes tussen mn ribben en pin wel ff ergens anders
Toch heb ik de indruk dat Lupa vooral doelt op het gevaar van generalisatie..quote:Op vrijdag 28 januari 2005 23:20 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Ik heb het niet over het vergelijken van Duitsers+Joden met Nederlanders+Marokkanen.
Mensen klagen niks voor niks zowat alléén maar over Marokkanen en niet over andere buitenlanders.
Nou, misschien moet je even de post lezen die ik daarvóór maakte en de reactie daarop? Ik vind de zich ontwikkelende haat jegens alles wat (Turks en) Marokkaans is griezelig veel lijken op de opgehitste hetze tegen joden. De quotes van Hitler op de eerste pagina van dit topic maken dat pijnlijk duidelijk.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 23:20 schreef schaapievlees het volgende:
wtf heeft dit nou weer met de 2de wereld oorlog te maken man![]()
![]()
D'r is al lang generalisatie als het op dit onderwerp aankomt.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 23:24 schreef Alicey het volgende:
[..]
Toch heb ik de indruk dat Lupa vooral doelt op het gevaar van generalisatie..
omdat je die Nederlanders wel kan inschatten is het tuig ga je ook een automaatje verder, de marokkaanse jeugd kleed zich grotendeels alsof ze uit de Bronx zijn komen wandelen, dus ga ik zeker niet testen of het echt juist die lieve knuffel marokkaantjes zijn of toch weer het tuigquote:Op vrijdag 28 januari 2005 23:23 schreef Alicey het volgende:
[..]
Wanneer ze niet in een rij staan, neem ik in beide gevallen een pinautomaat verderop.
[..]
En voor Nederlanders die zich ophouden bij een pinautomaat zonder in een rij plaats te nemen ga je niet opzij? How come?
Kun je ook lezen? Ik quote jouw misselijkmakende tekst in reactie op Tuvai's "Het zijn niet alleen vooroordelen." Het draait in dit topic wel degelijk voor een deel om ernstige vooroordelen. Jouw vooroordelen onder andere. Als je het gaat hebben over 'vochtige bruine ogen etc." dan...quote:Op vrijdag 28 januari 2005 23:22 schreef Lemmeb het volgende:
Need you say more about what?
Wat heb ik met Tuvai.net te makenHij is slechts verantwoordelijk voor zijn uitspraken en ik slechts voor de mijne.
Dat vind ik dus tegenvallen. Zoals ik al eerder aangaf, ik ben een keer mishandeld door een aantal Nederlanders die ik op basis van hun uiterlijk toch niet als tuig zou classificeren. Ook met Nederlanders die er verder niet als tuig uit zien ben ik dus voorzichtig.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 23:26 schreef Sjonnjoop het volgende:
[..]
omdat je die Nederlanders wel kan inschatten is het tuig ga je ook een automaatje verder, de marokkaanse jeugd kleed zich grotendeels alsof ze uit de Bronx zijn komen wandelen, dus ga ik zeker niet testen of het echt juist die lieve knuffel marokkaantjes zijn of toch weer het tuig
Dat lijkt me nogal voor de hand liggen. Maar kun je op basis daarvan iets zeggen over een hele bevolkingsgroep? Doet het verder echt ter zake tot welke bevolkingsgroep een crimineel hoort?quote:Op vrijdag 28 januari 2005 23:26 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
D'r is al lang generalisatie als het op dit onderwerp aankomt.
Mijn vraag(nouja, vraag?) is gewoon waarom dat toch alleen gebeurt met deze bevolkingsgroep.Het antwoord is eigenlijk al meer als duidelijk, maarja.
Oh, ja, het is allemaal hun eigen schuld. Zelfs al is 50% van de Marokkanen crimineel, dan nòg is generalisatie niet op zijn plaats!quote:Op vrijdag 28 januari 2005 23:26 schreef Tuvai.net het volgende:
D'r is al lang generalisatie als het op dit onderwerp aankomt.
Mijn vraag(nouja, vraag?) is gewoon waarom dat toch alleen gebeurt met deze bevolkingsgroep.Het antwoord is eigenlijk al meer als duidelijk, maarja.
De bewering dat het slechts om een klein deel zou gaan, is net zomin logisch herleidbaar. Wat ons dan nog rest is de praktijkervaring, en die hebben ik, en velen met mij, inmiddels genoeg.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 23:20 schreef Alicey het volgende:
[..]
Nuance : Groot deel. Ook dat blijft echter een aanname die niet logisch herleidbaar is. De implicatie wordt in het navolgende stuk gemaakt.
Ga even zout leggen op het minst relevante deel van mijn beweringquote:Jij weet niet wat de meesten op dit forum denken. Opnieuw een drogredenering.
Ik heb trouwens ook vochtige bruine ogen.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 23:29 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Als je het gaat hebben over 'vochtige bruine ogen etc." dan...
heel verstandig, ik heb nooit last van Nederlanders gehad, ik lees wat nieuws en ben in het verleden wel eens wat marokkanen tegengekomen. Verder vind it het ook heel opvallend dat in mijn bedrijf met +/- 250 werknemers slechts 1 marokkaan werkt. Is mijn werkgever een racist of ook door schade en schande wijs geworden..?quote:Op vrijdag 28 januari 2005 23:29 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat vind ik dus tegenvallen. Zoals ik al eerder aangaf, ik ben een keer mishandeld door een aantal Nederlanders die ik op basis van hun uiterlijk toch niet als tuig zou classificeren. Ook met Nederlanders die er verder niet als tuig uit zien ben ik dus voorzichtig.
Nee, een hele bevolkingsgroep bestempelen is inderdaad verkeerd, alhoewel ik net één aardig Marokkaans meisje ken, alle andere Marokkanen die ik ken zijn dat soort figuren die voorbijgangers provoceren en uitdagen bij de lokale supermarkt.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 23:30 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat lijkt me nogal voor de hand liggen. Maar kun je op basis daarvan iets zeggen over een hele bevolkingsgroep? Doet het verder echt ter zake tot welke bevolkingsgroep een crimineel hoort?
Helemaal niks mis met die uitspraak. Ik betrek het slechts op het deel van de Marokkanen waar dit nu eenmaal voor geldt, zoals die zuigertjes bij mij in de straat.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 23:29 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Kun je ook lezen? Ik quote jouw misselijkmakende tekst in reactie op Tuvai's "Het zijn niet alleen vooroordelen." Het draait in dit topic wel degelijk voor een deel om ernstige vooroordelen. Jouw vooroordelen onder andere. Als je het gaat hebben over 'vochtige bruine ogen etc." dan...
Weet je, dan niks. Het is gewoon te walgelijk voor woorden, zo'n uitspraak.
Dat zegt echter niets. Ik heb die ervaringen niet, en heb zelf juist negatieve ervaringen met andere bevolkingsgroepen. Ongetwijfeld ook velen met mij. Laten we het echter op feiten houden, en niet op onderbuikgevoelens. Laten we vooral niet generaliseren.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 23:31 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
De bewering dat het slechts om een klein deel zou gaan, is net zomin logisch herleidbaar. Wat ons dan nog rest is de praktijkervaring, en die hebben ik, en velen met mij, inmiddels genoeg.
Dat je je eigen logica niet begrijpt zet je punt ook geen kracht bij.quote:Ga even zout leggen op het minst relevante deel van mijn bewering. Als dat het rationele, 'logische' niveau is waarop je de discussie wenst te voeren, zijn we in één klap wel erg ver gezakt.
Toch wel vreemd als een groot deel van de Marokkanen crimineel zou zijn, nietwaar?quote:Lekker belangrijk of het 'de meesten op dit forum' of gewoon 'de slecht-ingelichten op dit forum' betreft. Ik loop al langer dan vandaag rond op dit forum, en kan alleen maar afgaan op de posts van de users, die er in heel veel gevallen (in mijj ogen de meeste) op wijzen dat men geen idee heeft waar men over praat, omdat men nog nooit een criminele Marokkaan van dichtbij heeft gezien.
Nogmaals, jij bent degene die een claim doet. Wie stelt, bewijst.quote:Maar als jij cijfers hebt die het tegendeel bewijzen, nodig ik je bij deze uit om die hier te posten.
Zijn ze ook koud en gevoelloos, en verraden ze de goede verstaander steevast dat je liegt?quote:Op vrijdag 28 januari 2005 23:31 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik heb trouwens ook vochtige bruine ogen.
En jij beweert dat je aan hun 'vochtige bruine ogen' kunt zien dat het 'dat soort Marokkanen zijn'. Als dat geen vooroordeel is dan weet ik het niet meer.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 23:35 schreef Lemmeb het volgende:
Helemaal niks mis met die uitspraak. Ik betrek het slechts op het deel van de Marokkanen waar dit nu eenmaal voor geldt, zoals die zuigertjes bij mij in de straat.
Dat jij het verheft tot een 'vooroordeel', daarmee implicerende dat ik alle Marokkanen ermee bedoel, is jouw probleem.
Dat laatste is pas iets over te zeggen met meer informatie. Zijn er vacatures waarop wordt gesolliciteerd door Marokkanen? Zijn er andere sollicitanten die beter presteren? Heeft je werkgever negatieve ervaringen met Marokkanen?quote:Op vrijdag 28 januari 2005 23:32 schreef Sjonnjoop het volgende:
[..]
heel verstandig, ik heb nooit last van Nederlanders gehad, ik lees wat nieuws en ben in het verleden wel eens wat marokkanen tegengekomen. Verder vind it het ook heel opvallend dat in mijn bedrijf met +/- 250 werknemers slechts 1 marokkaan werkt. Is mijn werkgever een racist of ook door schade en schande wijs geworden..?
Wat is het verschil tussen deze uitspraak en de op de eerste pagina geschreven citaten van Hitler? Niks, helemaal niks! Haakneuzen of koude gevoelloze ogen, het doet er niet toe.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 23:37 schreef Lemmeb het volgende:
Zijn ze ook koud en gevoelloos, en verraden ze de goede verstaander steevast dat je liegt?
Volgens mij niet. Ik word geloofd op mijn bruine ogen.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 23:37 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Zijn ze ook koud en gevoelloos, en verraden ze de goede verstaander steevast dat je liegt?
Hoe heb je dit geconstateerd?quote:Btw, zoals ik al zei (ik kan het blijkbaar niet vaak genoeg zeggen): niet alle Marokkanen hebben dit soort ogen, slechts dat hangtuig.
Ik zou niet weten waarom er geen marokkaan zou komen solliciteren, ik zou ook niet weten waarom ze slechter zouden zijn dan de rest want ze zijn natuurlijk hartstikke geintegreerd en sociaal aangepastquote:Op vrijdag 28 januari 2005 23:39 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat laatste is pas iets over te zeggen met meer informatie. Zijn er vacatures waarop wordt gesolliciteerd door Marokkanen? Zijn er andere sollicitanten die beter presteren? Heeft je werkgever negatieve ervaringen met Marokkanen?
Het hangt van een aantal factoren af.. Zonder die informatie is er weinig zinnigs over te zeggen.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 23:42 schreef Sjonnjoop het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waarom er geen marokkaan zou komen solliciteren, ik zou ook niet weten waarom ze slechter zouden zijn dan de rest want ze zijn natuurlijk hartstikke geintegreerd en sociaal aangepast
Hij heeft uitgebreid onderzoek gedaan naar de vochtigheidsgraad, de temperatuur en de gevoeligheid van de ogen van Marokkanen en daarna een link gelegd met eventueel crimineel gedrag.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 23:41 schreef Alicey het volgende:
Hoe heb je dit geconstateerd?
Slaap lekker Lupa!quote:Op vrijdag 28 januari 2005 23:43 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Hij heeft uitgebreid onderzoek gedaan naar de vochtigheidsgraad, de temperatuur en de gevoeligheid van de ogen van Marokkanen en daarna een link gelegd met eventueel crimineel gedrag.
Hij zou het toch niet gewoon uit zijn duim gezogen hebben wel?
En nu ga ik echt naar bed.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |