Tot zover het 'homosexualiteit is een keuze' van strenge Christenen.quote:UIC's Brian Mustanski, working with colleagues at the National Institutes of Health, found stretches of DNA that appeared to be linked to sexual orientation on three different chromosomes in the nucleus of cells of the human male.
"There is no one 'gay' gene," said Mustanski, a psychologist in the UIC department of psychiatry and lead author of the study. "Sexual orientation is a complex trait, so it's not surprising that we found several DNA regions involved in its expression."
quote:Op vrijdag 28 januari 2005 16:00 schreef BansheeBoy het volgende:
Wat moet ik hier nou op zeggen ? Het lijkt me duidelijk dat zo'n onderzoek is gesubsideerd door homo-belangenclubs. Totaal niet objectief m.i. en zekers verre van de waarheid
Je bedoelt al die Christen en Moslim fundamentalisten neem ik aan?quote:Op vrijdag 28 januari 2005 16:08 schreef Re het volgende:
Department of Psychiatry
een geestelijke afwijking zullen we maar zeggen
nee hoor, ik bedoel homo's, die wijken genetisch af dus hebben een ziekte, met een goede medicijn therapie is dat makkelijk te onderdrukkenquote:Op vrijdag 28 januari 2005 16:22 schreef OutKast het volgende:
[..]
Je bedoelt al die Christen en Moslim fundamentalisten neem ik aan?
Voor strenge gelovigen is gevoel alleen een kwestie als het om familie en huwelijk gaat (uiteraard hetero).quote:Op vrijdag 28 januari 2005 15:41 schreef Skyclad het volgende:
http://www.medicalnewstoday.com/medicalnews.php?newsid=19361
http://springerlink.metapress.com/app/home/contribution.asp?wasp=524c86wxvpcqtncgdmwk&referrer=parent&backto=issue,6,12;journal,1,108;linkingpublicationresults,1:100421,1
[..]
Tot zover het 'homosexualiteit is een keuze' van strenge Christenen.
Hoewel... Die zullen waarschijnlijk gewoon beweren dat deze wetenschappers satanisten zijn die leugens verspreiden.
De waarheid staat alleen in de Koran vermeld, is het niet?quote:Op vrijdag 28 januari 2005 16:00 schreef BansheeBoy het volgende:
Wat moet ik hier nou op zeggen ? Het lijkt me duidelijk dat zo'n onderzoek is gesubsideerd door homo-belangenclubs. Totaal niet objectief m.i. en zekers verre van de waarheid
De mate van uiting is een keuze, de sexuele aard niet.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 16:30 schreef Byte_Me het volgende:
ergens is homoseksualiteit wel een keuze. ik heb een oom die duidelijk homo is. toch is hij getrouwd en heeft 4 kinderen. het is dus zijn keuze om niet als homo te leven.
Ow, kan je dan ook aangeven waar het verhaal onjuist is? Blijkbaar weet jij meer van DNA onderzoekquote:Op vrijdag 28 januari 2005 16:00 schreef BansheeBoy het volgende:
Dan lijkt het mij een strak plan als we ook zo'n medicijn ontwikkelen voor gelovige mensen. Die zorgen indirect voor een heleboel sterfgevallen binnen de mensheid en die dragen dan ook niet bij bij het voortplanten van het menselijk ras. En we moeten dan ook een medicijn maken voor vrouwen en mannen die slecht zaad hebben of een slechte baarmoeder want die helpen ook niet bij het voortplanten.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 16:26 schreef Re het volgende:
[..]
nee hoor, ik bedoel homo's, die wijken genetisch af dus hebben een ziekte, met een goede medicijn therapie is dat makkelijk te onderdrukken
De meeste mannen op homo ontmoetings plaatsen zijn huisvaders, dus ze leven er wel naar maar jij weet er niets vanaf.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 16:30 schreef Byte_Me het volgende:
ergens is homoseksualiteit wel een keuze. ik heb een oom die duidelijk homo is. toch is hij getrouwd en heeft 4 kinderen. het is dus zijn keuze om niet als homo te leven.
Je hebt zeker nog nooit gehoord van biodiversiteit. Niet elke afwijking in genetische code is een ziekte. Ook bloedgroepen en kleur van ogen zijn voorbeelden van afwijkingen van genetisch materiaal en behoren echt niet tot ziektes hoor.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 16:26 schreef Re het volgende:
[..]
nee hoor, ik bedoel homo's, die wijken genetisch af dus hebben een ziekte, met een goede medicijn therapie is dat makkelijk te onderdrukken
ik denk dat jij een interpretatie foutje maaktquote:Op vrijdag 28 januari 2005 16:39 schreef OutKast het volgende:
[..]
Dan lijkt het mij een strak plan als we ook zo'n medicijn ontwikkelen voor gelovige mensen. Die zorgen indirect voor een heleboel sterfgevallen binnen de mensheid en die dragen dan ook niet bij bij het voortplanten van het menselijk ras. En we moeten dan ook een medicijn maken voor vrouwen en mannen die slecht zaad hebben of een slechte baarmoeder want die helpen ook niet bij het voortplanten.
Of zullen we kampen bouwen waar we ze naartoe sturen?
als jij ziekte linkt aan iets negatief wel ja, ik zeg nergens dat een genetische afwijking iets slechts is ofzo, het is alleen een afwijking die evolutionair natuurlijk niet succesvol is het zou wat zijn als het dominant autosomaal overdraagbaar zou zijnquote:Op vrijdag 28 januari 2005 16:48 schreef Lucille het volgende:
[..]
Je hebt zeker nog nooit gehoord van biodiversiteit. Niet elke afwijking in genetische code is een ziekte. Ook bloedgroepen en kleur van ogen zijn voorbeelden van afwijkingen van genetisch materiaal en behoren echt niet tot ziektes hoor.
Iedereen wijkt genetisch af, ooit daarover nagedacht?quote:Op vrijdag 28 januari 2005 16:26 schreef Re het volgende:
Ik maak geen interpretatie foutje. Ik weet wel wat je probeert te zeggen. Jij kan alleen niet bewijzen dat het evolutionair niet succesvol is want de (de)functionaliteit van homo-sexualiteit is nog nooit onomstotend aangetoond.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 16:54 schreef Re het volgende:
[..]
als jij ziekte linkt aan iets negatief wel ja, ik zeg nergens dat een genetische afwijking iets slechts is ofzo, het is alleen een afwijking die evolutionair natuurlijk niet succesvol is het zou wat zijn als het dominant autosomaal overdraagbaar zou zijn
Hoezo niet?quote:Op vrijdag 28 januari 2005 17:00 schreef OutKast het volgende:
Ik denk zelf dat er wel een functie zit in homo-sexualiteit. DIe functie is niet het opvoeden van kinderen door 2 pappa's die pappa en mamma spelen.
Het zijn juist alle niet-bruine oogkleuren die een afwijking zijn!quote:Op vrijdag 28 januari 2005 16:58 schreef Cheese het volgende:
Laten we bruine ogen ook maar als een ziekte aanwijzen.
Ik denk eerder dat jij het negatief ziet, anders zou je niet beginnen over een medicijn. Dat zijn jouw woorden. En het is ook een foute veronderstelling om te denken dat homoseksualiteit evolutionair gezien niet succelvol is omdat het niet dominant autosomaal overdraagbaar is. Er zijn genoeg zaken te vinden in de natuur die juist uiterst succesvol zijn juist omdat ze latent aanwezig zijn. Die kenmerken worden pas zichtbaar in situaties waarbij een groep als geheel een probleem heeft met de populatiegrootte. Het zou heel goed kunnen zijn dat homoseksualiteit íets vergelijkbaars is. We komen homoseksualiteit namelijk in de natuur bij heel veel andere organismen ook tegen. Dit duidt er dus op dat het niet zo maar een genetisch foutje is dat bij toeval is ontstaan bij mensen.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 16:54 schreef Re het volgende:
[..]
als jij ziekte linkt aan iets negatief wel ja, ik zeg nergens dat een genetische afwijking iets slechts is ofzo, het is alleen een afwijking die evolutionair natuurlijk niet succesvol is het zou wat zijn als het dominant autosomaal overdraagbaar zou zijn
dat je een contra-expertise uit naam van moslim-belangenclubs gaat startenquote:Op vrijdag 28 januari 2005 16:00 schreef BansheeBoy het volgende:
Wat moet ik hier nou op zeggen ?
Zou je zo vriendelijk zijn ons te verblijden met een paar quotes uit de Qu'ran waar in het homo-zijn wordt afgekeurd, waar wordt gezegd dat een homo die geen sex met andere homos heeft maar de 5 zuilen van de Islam volgt slecht is, en niet een quote die alleen maar over sex tussen mannen gaat?quote:Op vrijdag 28 januari 2005 16:00 schreef BansheeBoy het volgende:
UItleg geven van de Koran is een no-go area bij Banshee, laat staan belichting van (mogelijke) hypocrisie.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 17:27 schreef Skyclad het volgende:
[..]
Zou je zo vriendelijk zijn ons te verblijden met een paar quotes uit de Qu'ran waar in het homo-zijn wordt afgekeurd, waar wordt gezegd dat een homo die geen sex met andere homos heeft maar de 5 zuilen van de Islam volgt slecht is, en niet een quote die alleen maar over sex tussen mannen gaat?
Als je er voor kiest om homo te zijn volgens jou moet het daarvoor kiezen dus al afgekeurd worden door de Qu'ran, en niet alleen de sex.
Sex tussen vrouwen wordt zowieso niet genoemd.
Voornamelijk of eigenlijk uitsluitend bij dieren die in groepen leven of deels in groepverband doorbrengen bijvoorbeeld tijdens het broedseizoen, grootbrengen van jongen.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 17:26 schreef Lucille het volgende:
We komen homoseksualiteit namelijk in de natuur bij heel veel andere organismen ook tegen.
quote:Op vrijdag 28 januari 2005 16:26 schreef Re het volgende:
[..]
Helemaal juist.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 17:33 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Voornamelijk of eigenlijk uitsluitend bij dieren die in groepen leven of deels in groepverband doorbrengen bijvoorbeeld tijdens het broedseizoen, grootbrengen van jongen.
Daaruit blijkt wel min of meer uit dat er een biologische functie moet zijn omdat het zo duidelijk iets is wat specifiek bij sociale diersoorten voorkomt.
nature or nurture ? maar uit dit onderzoek zou het tegendeel blijken. of er moeten ook hetero's zijn met dit DNA. Overigens ken ik iemand die is homo geweest !quote:Op vrijdag 28 januari 2005 17:31 schreef Aisha het volgende:
Ik vind het trouwens ook raar dat iedereen schijnt aan te nemen dat je voorkeur ofwel een biologisch substraat heeft ofwel een keuze is (alsof je een schakelaar op je achterhoofd hebt staan). Spelen er geen omgevingsfactoren mee in de ontwikkeling van je seksuele voorkeur?
Nee, ik denk eerlijk gezegt niet dat omgevingsfactoren enige rol spelen in de sexuele voorkeur van een individu.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 17:31 schreef Aisha het volgende:
Ik vind het trouwens ook raar dat iedereen schijnt aan te nemen dat je voorkeur ofwel een biologisch substraat heeft ofwel een keuze is (alsof je een schakelaar op je achterhoofd hebt staan). Spelen er geen omgevingsfactoren mee in de ontwikkeling van je seksuele voorkeur?
Dat kan zeker. Maar zonder 'aanleg' kan de omgeving geen invloed uitoefenen en het is zeer de vraag of die aanleg bij iedereen aanwezig is.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 17:31 schreef Aisha het volgende:
Spelen er geen omgevingsfactoren mee in de ontwikkeling van je seksuele voorkeur?
Aangezien dit zogenaamde "Homo-DNA" bestaat uit meerdere genen, verspreid over meerdere chromosomen. Zou je wellicht kunnen stellen dat biseksuele mensen een aantal van deze genen hebben?quote:
quote:Op vrijdag 28 januari 2005 16:00 schreef dVTB het volgende:
Ach, Skyclad, ook al zouden alle homo's standaard worden geboren met een groot groen vierkant op hun voorhoofd, dan nog zullen er Christen- en Moslim-extremisten zijn die blijven roepen dat het een keuze is. Het past namelijk niet in hun plaatje dat het genetisch bepaald zou zijn, want dat zou dan betekenen dat 'God het zo heeft gewild'... Hehehehe
Ik ken de Qu'ran redelijk goed, en raad ook iedereen aan die met Christenen, Moslims of met welke religie dan ook in discussie wil gaan om eerst hun heilige boeken te lezen. Geeft veel leukere discussies.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 17:31 schreef Elgigante het volgende:
[..]
UItleg geven van de Koran is een no-go area bij Banshee, laat staan belichting van (mogelijke) hypocrisie.
Het is een vicieuze cirkel en als alles zich tegen je keert (als moslim) geldt één antwoord:
Alleen de Koran is objectief en heeft gelijk.
Wat voor homoseksuelen neerkomt op een verbod zichzelf te mogen zijn, terwijl zij noch zichzelf noch hun omgeving verder schade toedoen.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 17:49 schreef Skyclad het volgende:
Ik weet dat er op een aantal plaatsen wordt gerefereerd naar dat sex tussen mannen slecht is, maar tenzij ik iets gemist heb wordt homosexuele voorkeur niet als zodanig afgekeurd.
Wordt er ook bij verteld waarom het niet mag?quote:Ik ken de Qu'ran redelijk goed
Medicijnen zijn goed, dat vooropgesteld maar het was misschien wat cynisch opgesteld omdat onderzoek in die richting uit de psychiatrische hoek komt (of was dat niet opgevallen) en niet uit de biologische hoek. Populatiegrootte speelt hier geen issue omdat het direct gelinkt is naar voedsel schaarste en bij mijn weten komt homofilie niet vaker voor in die gebieden waar dat een issue zou zijn, leuke theorie, dat wel. Zo ook homosexualiteit onder dieren wat we voor het gemak definieren naar de menselijke situatie en niet bezien op nivo van de dieren. En over dat foutje, dat het niet zomaar een foutje is (en dus een foutje) impliceert dat fout slecht is en dat is niet gezegdquote:Op vrijdag 28 januari 2005 17:26 schreef Lucille het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat jij het negatief ziet, anders zou je niet beginnen over een medicijn. Dat zijn jouw woorden. En het is ook een foute veronderstelling om te denken dat homoseksualiteit evolutionair gezien niet succelvol is omdat het niet dominant autosomaal overdraagbaar is. Er zijn genoeg zaken te vinden in de natuur die juist uiterst succesvol zijn juist omdat ze latent aanwezig zijn. Die kenmerken worden pas zichtbaar in situaties waarbij een groep als geheel een probleem heeft met de populatiegrootte. Het zou heel goed kunnen zijn dat homoseksualiteit íets vergelijkbaars is. We komen homoseksualiteit namelijk in de natuur bij heel veel andere organismen ook tegen. Dit duidt er dus op dat het niet zo maar een genetisch foutje is dat bij toeval is ontstaan bij mensen.
Misschien heb je fenotypische homo's en genotypische homo'squote:Op vrijdag 28 januari 2005 17:31 schreef Aisha het volgende:
Spelen er geen omgevingsfactoren mee in de ontwikkeling van je seksuele voorkeur?
quote:Op vrijdag 28 januari 2005 19:38 schreef multatuli het volgende:
Ah, maar dit opent de weg om embryo's te testen op het gen. De christenen en moslims zouden dit onderzoek moeten omarmen, want dan kan er vroegtijdig geaborteerd. Of wacht....
Lees de OP nog eens. Het gaat niet om een gen, het gaat om veel grotere lappen DNA.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 19:38 schreef multatuli het volgende:
Ah, maar dit opent de weg om embryo's te testen op het gen. De christenen en moslims zouden dit onderzoek moeten omarmen, want dan kan er vroegtijdig geaborteerd. Of wacht....
Wil jij geen dna afstaan voor mijn erfelijkheids onderzoek naar domme trollen?quote:Op vrijdag 28 januari 2005 16:00 schreef BansheeBoy het volgende:
quote:Op vrijdag 28 januari 2005 16:00 schreef BansheeBoy het volgende:
Toch blijkt uit de geschiedenis dat cultuur wel degelijk invloed heeft op de groep die seks met hetzelfde geslacht heeft. Ook andere factoren naast genetische factoren, spelen dus een rol bij de uiting van homoseksueel gedrag.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 16:00 schreef dVTB het volgende:
Ach, Skyclad, ook al zouden alle homo's standaard worden geboren met een groot groen vierkant op hun voorhoofd, dan nog zullen er Christen- en Moslim-extremisten zijn die blijven roepen dat het een keuze is. Het past namelijk niet in hun plaatje dat het genetisch bepaald zou zijn, want dat zou dan betekenen dat 'God het zo heeft gewild'... Hehehehe
Zou je ook de moeite willen doen om voorbeelden te geven?quote:Op vrijdag 28 januari 2005 21:56 schreef Tarak het volgende:
Toch blijkt uit de geschiedenis dat cultuur wel degelijk invloed heeft op de groep die seks met hetzelfde geslacht heeft. Ook andere factoren naast genetische factoren, spelen dus een rol bij de uiting van homoseksueel gedrag.
Daar zat ik ook op te wachten, want volgens mij (Met alle respect!) is het gewoon slap gelul.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 22:00 schreef P-Style het volgende:
[..]
Zou je ook de moeite willen doen om voorbeelden te geven?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |