Kom ik hier in dit topic even terug op de geboorte akte van mijn vriend.
Voor degene die niet weten waar dit over gaat , wij willen nog even snel gaan trouwen
![]()
Ja ja , out off the blue en het liefst op korte termijn voordat de kleine er is.
Maar nou heeft Jeroen een akte die is 4,5 jaar oud.
Mooi dokument zoals je die elders in Nederland maar amper krijgt , vol met echtheids tekens tegen het vervalsen.
In tegen stelling tot het "vodje" dat ik kreeg van de gemeente waar ik geboren ben.
Dat was een 3kwart 4-tje die gekopieerd is zonder watermerk , makkelijk te vervalsen.
Vanwege mijn zwangerschap en het feit dat ik dus op het laatst al loop is een reisje naar Amsterdam niet echt mogelijk , aangezien alleen het reizen al 6 uur duurt.
En per post is het mogelijk , maar dan duurt het 3 tot 4 weken voordat we het papiertje binnen hebben.
Wat ons tegen het borst stoot is dat de enige reden die ons gemeentehuis opgeeft voor het niet mogen gebruiken van de akte is dat er gegevens veranderd kunnen zijn.
Daarmee doelen ze op de familienaam , want de rest is niet te veranderen.
De familienaam kunnen we natuurlijk ook met alle andere dokumenten die nodig zijn (legitimatie en uittreksel bevolkings register) aantonen dat die hetzelfde zijn gebleven.
Dat bv. het uittreksel uit het bevolkingsregister maar beperkt "houdbaar" is kunnen we ons dan wel voorstellen , maar een geboorte akte waar normaal geproken niets in veranderd???
Maar goed de akte ligt nu bij onze gemeente en ze gaan het erover hebben of ze er wel of niet mee akkoord gaan en dat krijgen we maandag te horen....