abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † zaterdag 29 januari 2005 @ 10:15:21 #101
43556 miss_dynastie
pi_24811453
Daniman, de nacht is om te slapen hoor
  † In Memoriam † zaterdag 29 januari 2005 @ 10:16:58 #102
37843 lady-wrb
kortaf
pi_24811465
en zaterdagochtend om uit te slapen
  † In Memoriam † zaterdag 29 januari 2005 @ 10:18:34 #103
43556 miss_dynastie
pi_24811474
Nou... zo heel vroeg is het toch niet?
Maar ik was een uur geleden al wakker, ja.
Ben het uitslapen verleerd
pi_24811904
agossie Cas!!! Zijn z'n wangetjes ook helemaal ruw geworden? Hoe is hij er zelf onder,slaapt hij nog wel een beetje?
pi_24811965
Och Cas toch!! Die wangetjes zien er echt pijnlijk uit. En René . Ik heb ook van die foto's hahaha.
Kind ben je moe? Neeeeeeeheeee *ogen dicht onderuitgezakt in de lekkere stoel*

Ik wil eigenlijk niks zeggen omdat ik bang ben dat het niet zal doorgaan... maar....
we staan op de wachtlijst voor een hond!!!! Een beagle-puppy van de shhh We moeten eerst nog 'gekeurd' of we geschikt zijn voor een hondje uit het lab, en ik heb geen idee wanneer de hondjes 'vrij' komen, maar ik heb er zooooooooo'n zin in !!!
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  zaterdag 29 januari 2005 @ 11:13:00 #106
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_24811981
Cool Syrena!
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
pi_24812006
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 11:13 schreef Spindizzy het volgende:
Cool Syrena!
Ja he, ik ben echt helemaal . Gisteravond hebben we al over namen gepraat
Ik wil iets dat ik goed kan gillen als ie ervandoor gaat als ie een konijn ruikt

Ik ga de Nipo-software installeren als afleiding, want nu zie ik alleen maar hondjes
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  zaterdag 29 januari 2005 @ 11:17:01 #108
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_24812021
Puppy's zijn wel heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel vermoeiend hoor

pi_24812035
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 11:11 schreef Syrena het volgende:
we staan op de wachtlijst voor een hond!!!! Een beagle-puppy van de shhh We moeten eerst nog 'gekeurd' of we geschikt zijn voor een hondje uit het lab, en ik heb geen idee wanneer de hondjes 'vrij' komen, maar ik heb er zooooooooo'n zin in !!!
Ze hebben relatief zeer kort in het lab gezeten, pups immers, denk dat je uit moet gaan van normale pups. De SHHH is best streng met plaatsen, zeg ik er wel bij.
pi_24812138
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 11:17 schreef Spindizzy het volgende:
Puppy's zijn wel heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel vermoeiend hoor

Leuk voor mijn moeder. Die is overdag steeds thuis.

Tinkerbell> Hoe streng zijn ze dan? Waar letten ze op, of je huis geschikt is en of je wel een goede 'persoonlijkheid' (weet niet hoe ik het moet uitleggen wat ik bedoel) hebt voor een hondje? Dat je niet over je heen laat lopen maar ook niet te lang zelf doormodderd als er gedragsproblemen zijn?

Dit is de laatste vraag hoor, als ik meer vragen heb ga ik naar F&F
pi_24812390
Syrena, ik heb je vraag gekopieerd naar de SC van F&F en daar geantwoord (heel verhaal)
  † In Memoriam † zaterdag 29 januari 2005 @ 14:41:01 #112
7074 moussy
kuttekop
pi_24814978
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 11:06 schreef danosa het volgende:
agossie Cas!!! Zijn z'n wangetjes ook helemaal ruw geworden? Hoe is hij er zelf onder,slaapt hij nog wel een beetje?
Ja hoor, slapen gaat prima, alleen is ie gestaakt met eten, maar daar ga ik nu niet meer om stressen

Oef, Syrena, een pup, met een "foute" inprentingsperiode, ik zou niet graag in jouw puppy-schoenen willen staan
Je zou er haast een boek over schrijven!
  zaterdag 29 januari 2005 @ 15:12:54 #113
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_24815458
spekkie had je die box nog gehaald?????????/

syrena leuk een puppy
  † In Memoriam † zaterdag 29 januari 2005 @ 15:28:26 #114
37843 lady-wrb
kortaf
  † In Memoriam † zaterdag 29 januari 2005 @ 15:30:11 #115
43556 miss_dynastie
pi_24815730
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 15:12 schreef babyfeet het volgende:
spekkie had je die box nog gehaald?????????/
Ja, daar ben ik ook benieuwd naar!
  zaterdag 29 januari 2005 @ 16:45:56 #116
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_24816990
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 15:28 schreef lady-wrb het volgende:
wat is een inprentingsperiode?
De periode waarin je de hond kunt 'vormen'. Waarin je hem met van alles kennis moet laten maken zodat hij daar later niet raar op gaat reageren. Dat is bij mijn Casper dus misgegaan omdat hij als zwerfhond is geboren.

Honden moeten in hun vroege jeugd tijdens de inprentingsperiode leren wie
hun soortgenoten zijn, hoe je daar precies mee om moet gaan en wat tot de
normale omgeving van de een hond behoort.

De gevoelige periode voor inprenting ligt tussen de leeftijd van 3 en 12
weken met een periode van optimale gevoeligheid tussen de 5 en 8 weken.

Honden hebben een zogenaamde dubbele inprenting , dat wil zeggen dat zij niet
alleen honden als soortgenoten moeten leren accepteren, maar ook tegen mensen
sociaal gedrag moeten gaan vertonen. Dit kan men bereiken door de pup kennis
te laten maken met honden van verschillend formaat, leeftijd en geslacht. De
pup dient ook in contact te worden gebracht met volwassen mannen en vrouwen,
maar ook met kinderen (onder begeleiding van de fokker)

Daarnaast leren honden in deze periode wat tot hun naaste omgeving gerekend kan worden.
(verkeer,andere huisdieren, huishoudelijke apparaten etc.)

Na uiterlijk 12 weken is de inprentingsperiode definitief voorbij en de kans
voor een honden eigenaar om de pup in te prenten is voorbij.

Het eerste deel van de inprentingsperiode wordt benut bij de goede fokker en
het laatste deel bij de eigenaar.
Honden die niet goed zijn ingeprent zullen hun hele leven bang blijven voor
de dagelijkse dingen in de mensenmaatschappij.
Begrijp u nu waarom wij willen waarschuwen voor puppen in verhuisdozen etc. (broodfokkers)
De puppen hebben alleen een mensen hand gezien met een voerbak.
  † In Memoriam † zaterdag 29 januari 2005 @ 16:54:42 #117
37843 lady-wrb
kortaf
pi_24817139
heee, bedankt.
ik begrijp nu hoe het gekomen is dat onze hond zijn hele leven bang is geweest van andere honden.
mijn moeder heeft hem de eerste tijd dat we hem hadden steeds opgetild als er andere honden in de buurt kwamen.
een grove fout dus.
  † In Memoriam † zaterdag 29 januari 2005 @ 18:24:49 #118
43556 miss_dynastie
pi_24818766
lady-wrb, moest vandaag nog heel erg aan jouw ondertitel denken toen ik iemand in de supermarkt driftig in de weer zag met haar mobieltje
  zaterdag 29 januari 2005 @ 18:40:07 #119
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_24819040
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 10:16 schreef lady-wrb het volgende:
en zaterdagochtend om uit te slapen
niet in mijn geval Ben vanochtend wezen werken en daarna met mijn collega en zijn vriendin die ook op kantoor waren, naar de jaarbeurs geweest en NIET naar de kamasutrabeurs... NEE, naar de NOT-beurs, want ons bedrijf heeft daar de afgelopen dagen gestaan

ben eigenlijk pas net weer terug. En zometeen ga ik weer, want dan viert mijn broer een feest dat hij zijn diploma voor fysiotherapeut gekregen heeft
patat ftw :)
pi_24819670
Gefeliciteerd Daniman, een fysiotherapeut in de familie !
Ik zou 'm nu erg goed kunnen gebruiken mijn schouders zitten muurvast.

Ik heb vanavond een date. Met een kereltje van 22 en 2.03 lang
Wat moet ik aantrekken ?! Geen al te diep decollete, want dan kijkt ie zo recht op m'n Zeeman-BH

Misschien gaan we wel niet...
pi_24819756
Ik weet niet eens wat dat tegenwoordig inhoudt man, 'daten'.
Ik vond het al uitermate verwarrend dat de 'als je gezoend hebt, dan heb je verkering' regel ineens niet meer gold zo halverwege de jaren negentig
  † In Memoriam † zaterdag 29 januari 2005 @ 19:15:49 #122
7074 moussy
kuttekop
pi_24819784
wrom niet naar de kamasutrabeurs Daniman

Lady-wrb, wij hadden een witte herder Latka zij werd door de fokker ook opgetild als er een grote hond in de buurt kwam. Ze was 7 weken dat ze bij ona kwam en nog altijd tot haar eindje hing ze als een rugzakje met dr voorpoten over mn schouders als er een grote hond voorbij kwam
  † In Memoriam † zaterdag 29 januari 2005 @ 19:16:58 #123
7074 moussy
kuttekop
pi_24819807
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 19:14 schreef Syrena het volgende:
Ik weet niet eens wat dat tegenwoordig inhoudt man, 'daten'.
Ik vond het al uitermate verwarrend dat de 'als je gezoend hebt, dan heb je verkering' regel ineens niet meer gold zo halverwege de jaren negentig
weet je dan wel dat een wippie maken, niet meteen samenwonen is
  zaterdag 29 januari 2005 @ 19:17:06 #124
30488 coolbabe
My little pwny
pi_24819810
succes vanavond Syrena
Daniman gefelicteerd!

Ik heb geen baan meer Nou komt dat wel best uit want ik kan toch niet lopen, maar de manier waarop is een beetje lullig
Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
  Jubileum moderator zaterdag 29 januari 2005 @ 19:18:13 #125
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_24819830
Ah coolbabe hoe kan dat nou?
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  † In Memoriam † zaterdag 29 januari 2005 @ 19:19:18 #126
7074 moussy
kuttekop
pi_24819844
Dus toch Coolbabe?
  † In Memoriam † zaterdag 29 januari 2005 @ 19:21:14 #127
43556 miss_dynastie
pi_24819889
He wat kut coolbabe

Syrena, je wordt oud
  zaterdag 29 januari 2005 @ 19:21:22 #128
30488 coolbabe
My little pwny
pi_24819891
hij had gewoon al iemand anders aangenomen zonder mij te vertellen dat ik niet meer hoefde te komen. Het is dat ik hem zelf belde (omdat mijn loon niet klopte) en het hoorde.
Ik heb hem stijf gescholden en krijg mijn geld gewoon uitbetaald, en hij ziet me daar nooit meer terug.
Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
  zaterdag 29 januari 2005 @ 19:22:39 #129
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_24819913
Wat een eikel joh
  Jubileum moderator zaterdag 29 januari 2005 @ 19:25:13 #130
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_24819965
Jezus wat een klotemanier zeg! Getverdemme!
Eva ♥ en Iris ♥
  zaterdag 29 januari 2005 @ 19:26:46 #131
30488 coolbabe
My little pwny
pi_24820005
de vreugde van het werken zonder contract. dat doe ik dus ook nooit meer.
ik ga komende week naar de CWI, wil gaan integreren en ga eens kijken of ze iets voor me kunnen betekenen
  Jubileum moderator zaterdag 29 januari 2005 @ 19:32:25 #132
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_24820115
Wat voor werk kun je gaan doen coolbabe?
Eva ♥ en Iris ♥
  zaterdag 29 januari 2005 @ 19:33:24 #133
30488 coolbabe
My little pwny
pi_24820131
als het maar zittend is
Liefst iets met de pc of iets creatiefs ofzo. Ik weet het nog niet, daarom ga ik eerst kijken wat mijn mogelijkheden zijn
pi_24820241
Kom ik hier in dit topic even terug op de geboorte akte van mijn vriend.
Voor degene die niet weten waar dit over gaat , wij willen nog even snel gaan trouwen
Ja ja , out off the blue en het liefst op korte termijn voordat de kleine er is.
Maar nou heeft Jeroen een akte die is 4,5 jaar oud.
Mooi dokument zoals je die elders in Nederland maar amper krijgt , vol met echtheids tekens tegen het vervalsen.
In tegen stelling tot het "vodje" dat ik kreeg van de gemeente waar ik geboren ben.
Dat was een 3kwart 4-tje die gekopieerd is zonder watermerk , makkelijk te vervalsen.
Vanwege mijn zwangerschap en het feit dat ik dus op het laatst al loop is een reisje naar Amsterdam niet echt mogelijk , aangezien alleen het reizen al 6 uur duurt.
En per post is het mogelijk , maar dan duurt het 3 tot 4 weken voordat we het papiertje binnen hebben.

Wat ons tegen het borst stoot is dat de enige reden die ons gemeentehuis opgeeft voor het niet mogen gebruiken van de akte is dat er gegevens veranderd kunnen zijn.
Daarmee doelen ze op de familienaam , want de rest is niet te veranderen.
De familienaam kunnen we natuurlijk ook met alle andere dokumenten die nodig zijn (legitimatie en uittreksel bevolkings register) aantonen dat die hetzelfde zijn gebleven.
Dat bv. het uittreksel uit het bevolkingsregister maar beperkt "houdbaar" is kunnen we ons dan wel voorstellen , maar een geboorte akte waar normaal geproken niets in veranderd???

Maar goed de akte ligt nu bij onze gemeente en ze gaan het erover hebben of ze er wel of niet mee akkoord gaan en dat krijgen we maandag te horen....
  Jubileum moderator zaterdag 29 januari 2005 @ 19:39:51 #135
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_24820249
Leuk en spannend tegelijk
Eva ♥ en Iris ♥
  † In Memoriam † zaterdag 29 januari 2005 @ 19:49:52 #136
7074 moussy
kuttekop
pi_24820474
6 uur reizen?? Woon je in de bush bush van belgië of zo?
pi_24820616
Nope practisch tegen de duitse grens in Groningen.
Met die 6 uur is de heen en terug reis dus samen gevoegd
  † In Memoriam † zaterdag 29 januari 2005 @ 20:01:07 #138
7074 moussy
kuttekop
pi_24820681
Och nou, wij deden er 3,5 uur over om van ergens ver weg in Groningen, naar Joure, naar emmeloord, naar Amsterdam, naar Den Helder te rijden. Dus dan moeten jullie het wel sneller kunnen doen hoor
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 29 januari 2005 @ 20:10:48 #139
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_24820845
Ik lig echt in een kreukel hier Frank is in mijn keukenkastjes aan het grasduinen en hij komt van alles tegen dat over de datum is. Moet je dat commentaar horen Ik heb hem al verteld dat ik expres dingen koop en die over de datum laat gaan omdat ik het zo leuk vindt om hem erover tekeer te horen gaan. Maar hij gelooft me niet
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_24820897
Reis zelf volgens route net iis 2 uur en 9 minuten.
Daar zit het reizen in Amsterdam nog niet eens bij in.
En daarna nog het halen van het dokument en de pauze die je dan ook nog wel even neemt.
6 uur is normaal best te doen , als ik niet hoog zwanger was kon het me niets schelen en reed ik bij wijze er vandaag nog heen.
Het reizen kan voor mij in elk geval niet meer.
Jeroen is zelf nog meer in de wolken die kan niet eens meer normaal functioneren op zijn werk vanwege de komst van de kleine... Die raakt al in paniek als ik de telefoon niet meer opneem en dan zit ie nog maar 15 minuten van me verwijderd
Veel te bang dat juist als hij die kant op zou rijden hier de bevalling zou gaan beginnen en hij niet op tijd terug is.

Maar ik hoop echt dat ze niet al te moeilijk doen over die akte en we maandag telefoon krijgen dat we gewoon in ondertrouw kunnen gaan.
pi_24820910
Spannend Xanthe!

Trouwens, zelfs als je naar de gemeente zou gaan wil dat nog niet zeggen dat je de akte gelijk mee krijgt. Ik heb ze pas opgevraagd in onze geboorteplaats (Rotterdam) en daar zeiden ze dat als ik langs zou komen ze de akte toch per post zouden versturen en ik deze niet gelijk mee zou krijgen.

WIj zijn ook bezig alles te regelen en ik wil proberen te trouwen als ik zo'n 7 a 8 maanden ben. Ben nu 14 weken dus heb nog effe...
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_24820969
Lollig Rewimo!

Daniman, gefeli met je broer!
En hoe was de kamasutrabeurs?

Balen coolbabe, echt zo jammer, maar helaas is dat wel het risico wat je hebt gelopen door te werken zonder contract. Ik hoop dat je straks meer succes in een nieuwe job hebt!!
Het voelt goed hè?
A je to!
  † In Memoriam † zaterdag 29 januari 2005 @ 20:16:52 #143
7074 moussy
kuttekop
pi_24820972
Ach welja joh, dat is wel te doen, ga samen, eet er wat, neeme r de tijd voor, dus een dagje in Amsterdam. Niet om te kijk-mij-nou-eensen, maar ik woon in Den Helder en heb een volledige zwangerschap in Amsterdam bij een gyn gelopen, bijna 2 uur in de auto heen en dan nog bijna 2 uur voor de terug reis. Als ik het kan, kan jij het ook! Enneuh, het bevallen gaat daar net zo goed als thuis hoor
pi_24821065
Lol ik ben nu 38 weken dus eer we kunnen trouwen ben ik of overtijd of is de kleine er al hahaha....
Het kwam donderdag ineens weer eens ter sprake.
We weten wel wat we aan elkaar hebben en hebben ook helemaal geen behoefte aan een groot feest.
Er moesten nog wat dingen goed geregeld gaan worden vanwege het huis en nog wat andere zaakjes en financieel is het voor ons ook aantrekkelijker om getrouwd te zijn.
We hebben het er al wel een aantal keren over gehad wat we zouden gaan doen , maar steeds werd het dus weer in de doofpot geschoven.
En nu hadden we zoiets van het moet maar eens uit de doofpot , althans Jeroen dacht dat.
We gaan dus "stiekem" trouwen op een gratis dag en doen er verder ook niets aan.
Tot grote ergernis van mijn zwager.

In Amsterdam krijg je de akte wel meteen mee , dat was de vorige keer ook zo en toen kon het dus nog niet eens schriftelijk aangevraagd worden en moest je er zelf heen om hem te krijgen.
Dat is dus wel veranderd.
pi_24821126
Tuurlijk gaat bevallen daar net zo goed , maar ik trek het zelf niet meer om zolang in die houding te moeten zitten.
Half uurtje en mijn bekken lijkt alweer helemaal op slot te zitten , om nog maar te zwijgen over de kramp in mijn kuiten die ik steeds krijg als ik in de auto zit.
pi_24821606
Syrena, veel plezier op je date!
Geniet er van!
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_24823653
Xanthe ik kan me voorstellen dat dat geen leuk ritje is zo lang, blehh
Syrena veel plezier vanavond. Flirtse
Coolbabe wat kl*te zeg, bah!

Hier ging gisteren de wasmachine stuk En aangezien ik de meeste was voor t weekend bewaar (goedkoop stroom) Lag er net een heeeeeeeeeele berg. De pomp van de afvoer bleek kapot. Er zat een stuk spijkerstof in. Vandaag kwam er een 24 uurs monteur. Gelukkig is die weer gemaakt. Wel weer 150 euro armer Maar goed daar heb je geen nieuwe voor.
Morgen gaan beide meiden lekker naar oma zodat ik de achterstand even kan inhalen. Nou ja lekker
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  zaterdag 29 januari 2005 @ 22:46:05 #148
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_24824051
Veel wasplezier morgen, jessie!

Ik ben vandaag met Daan lekker creatief bezig geweest. Maandag mag Daan trakteren, omdat hij dan voor het laatst op de psz is. Ik wilde gewoon een simpele traktatie met weinig gedoe.
Eergisteren keek ik dus op internet om wat ideeën op te doen. Daar zag ik een 'kleurboekje' waar op de voorkant een handafdruk stond, met eronder 'tot ziens'. Ik was al van plan om een kleurplaat(je) bij de traktatie te doen en ik bedacht dat die handafdruk dan wel aan de andere kant kon.
Gisteren heb ik dus kleurplaatjes (A5 formaat) uitgeprint en op de andere kant 'Daan gaat naar de basisschool!' en 'Daag!' geprint. Vervolgens vingerverf gekocht, ballonnen, wat snoep en ('scoubidou')touwtjes. Het snoep heb ik met een ballon in plastic zakjes gedaan (boterhamzakjes).
Vandaag heeft Daan zijn hand op die blaadjes 'gestempeld' en heb ik de blaadjes met de touwtjes aan de zakjes geknoopt.
Al met al veel meer werk dan ik van plan was, maar het was wel heel leuk!
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_24824102
Klinkt leuk Grijs. Doe is een foto-tje!
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_24824113
Sugar het is hier ook wel wennen dat ik Mar zijn achternaam heb maar ik gebruik hem zelden.
Cas& Rene schitterende foto's heeft je moeder hier weer neer gegooid Cas word maar snel niet meer verkouden hoor
Syrena veel plezier met je date
Coolbabe wat een rot mannier zeg om zo je baan kwijt te geraken
Jessie, irritant is dat he dat zoiets stuk gaat
Hier komen ze woensdag een nieuwe cv-ketel plaatsen want we hadden weer es probs met de cv weer een paar dagen zonder verwarming en warm water gezeten en toen was ik het beu en gelukkig kreeg ik te horen dat hij afgeschreven was

Xanthe hopelijk komt alles goed en kunnen jullie snel nog trouwens

Sugar om nog even terug te komen op een trouwfeest, wij waren in 2001 zo uit het hoofd een kleine 8000,- gld kwijt, en dat was voor de hele dag
Trouw
rondleiding in musea
lunch&Diner
feest
incl drinken

maar iig succes nog met zoeken en hopelijk kom je wat leuks tegen
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')