Zo...
* Jonnetje komt ook even op het bankje neerploffen.... Zit iedereen nog?Blegh! Wij hebben ook zo'n leuk weekend achter de rug..
Vrijdag was Michiel jarig. Ik moest 's ochtends eerst naar de tandarts. Weer een kies met giga-gat minder en twee vullingen rijker! Hiep hoi! Daarna naar schoonmamma even eten, Wilyan naar bed, bakje koffie en wachten tot Wilyan weer wakker werd. Zo rond een uur of drie mijn broertje opgehaald en richting Grunn'n gereden en even lekker door de Ikea gehobbeld. Ik moest nieuwe afwasborstels hebben en Michiel wou het Vikare (Jessie!
![]()
) meegroeibedje bekijken. Allemaal nog erg leuk..
Komen we thuis, broertje kruipt achter de pc en hubs achter de laptop. Ding was gecrasht en moest opnieuw geïnstaleerd. Dat ging natuurlijk weer niet zoals het moest en Michiel verhuisde met laptop naar de keuken. (laptop pakte wireless niet dus hij moest even aan een kabeltje internetten en dat kan alleen in de keuken)
Zo ineens rent Michiel de kamer in roept: "Ze trappen me hier verd**** de spiegel van de auto af!" En terwijl hij naar buiten stormt gil ik iets van: "Er achter aan! Snel!"
Ik ook naar buiten, en snel weer naar binnen telefoon en nummer van de politie zoeken. Dit laat ik niet over m'n kant gaan. Ik roep Michiel die aan het eind van de straat staat te stuiteren van woede. Hij roept dat ik de politie moet bellen dus ik antwoord: "ben ik mee bezig". Michiel komt terug lopen en intussen heb ik iemand aan de lijn. Ik geef de telefoon aan Michiel zodat die goed kan vertellen wat er nou gebeurde, ze zouden iemand langs sturen. Daarna heeft Michiel even zijn excuses aangeboden aan de buurvrouw, die kwam namelijk net thuis en Michiel rende haar al vloekend en mopperend bijna omver in zijn achtervolging.
Bleek dus dat Michiel in de keuken zat en een *plof* naast zich hoorde. Hij kijkt uit het raam en ziet dat de spiegel naast de auto hangt, kijkt achterom en ziet (alleen) twee jongens en een meid op een fiets hier in de straat rijden. Er achter aan dus.. Aan het eind van de straat hier zit een paadje wat tussen aan de ene kant een bosje en de andere kant een dierenparkje door loopt. Hier hangt 's avonds veel jeugd en zo stond er nu dus ook een groep van zo'n twintig man. Tja en daar loop je niet zomaar ff heen van: wie heeft m'n spiegel er af gekickt?
Politie kwam, hoorden Michiel's verhaal aan en vroegen of Michiel even mee wou. Ze waren in een gewone burgerauto om het zo maar even te noemen, dus Michiel mee.
De politie heeft het groepje wat er (nog) stond geisoleerd en naar door husb aangegeven signalement id-pasjes van potentiele daders meegenomen. Michiel zat nog steeds achter in de auto en moest op de id-pasjes kijken of hij iemand herkende. Michiel heeft ze niet erg goed gezien (eigenlijk alleen van de achterkant) dus wist het niet zeker. Wees een paar aan, die werden onder een laantaarnpaal gezet, groot licht van de auto aan en moesten even naar de auto en van de auto afgekeerd staan zodat Michiel ze kon bekijken. Ze vielen af omdat ze wel bomberjacks aan hadden en een zwart petje op, maar (één van) de dader had een afdruk achterop zijn jas staan.
Helaas dus geen daders gepakt..
![]()
Het blijkt dat er wel vaker zulke dingen hier gebeuren maar eigenlijk nooit hier in de straat. Dus de politie houd het hier nu nog beter in de gaten.
Het schijnt dat men (de bewoners van het dorp en de politie zelf) het wel erg zat zijn, vandaar dat er dus ook behoorlijk werk van werd gemaakt.