abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28704428
ik heb de pacco comodo (met benendoek) inmiddels via marktplaats gekocht, scheelt flink in de prijs hoor renzell. enne wat goed dat julius onderweg zo lekker geslapen heeft.
  woensdag 20 juli 2005 @ 00:13:01 #102
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_28962734
Nog even voor het slapen gaan . Ik lees net op de site van pacco, dat de doeken voor 6 maanden en ouder niet meer verkocht worden, dit in verband met het toenemende risico op omrollen in de doek, met alle gevolgen vandien.

Nav de meest recente richtlijnen wordt aangeraden kinderen ouder dan 6 maanden niet meer in te bakeren.
*Baby maar aan het afwennen gaat*
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_28962982
Klinkt alsof er iets fout is gegaan.

Succes met 't afwennen! Hoe oud is Baby nu dan?
pi_28963878
o jakkes.
  woensdag 20 juli 2005 @ 08:25:30 #105
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_28966553
Hmmm, zo klinkt het inderdaad. Ik wil voor Julius toch inderdaad die doeken tot 6 maanden nog gaan bestellen (maar inderdaad eerst ff op marktplaats kijken). Wat ga jij nu met Anna doen Bix? Ook maar afbouwen?
  woensdag 20 juli 2005 @ 09:44:46 #106
34891 melonovy
La Kutschie
pi_28967422
Chiara liet me op een ochtend ook zien dat ze kon rollen in dr pacco, ik was enorm geschrokken en ben er toen ook mee gestopt.
Mijn vriendin bakert haar zoon van 2 nog wel in en legt hem vervolgens in de (ik meen) safetysleep, de pacco heeft ze ook verknipt en vernaaid om dat toe kunnen passen.
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_28969315
ik weet 't nog niet renzell. in ieder geval gaan we 't nu wel sneller weer proberen (het afbouwen).
pi_28969438
Het lijkt me ook zo onnatuurlijk om op die leeftijd nog ingebakerd te zijn? (als ze kleiner zijn ook, maar als ze groter zijn helemaal)
Persoonlijk denk ik overgens dat het geen kwaad kan. Als ze 6 maanden of ouder zijn kunnen ze toch zeker wel dr koppie omdraaien als ze op hun buik liggen. Janneke sliep en slaapt ook altijd op haar buik, met haar handjes onder haar buik en gezichtje gewoon opzij.
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_28969741
Hmmmmmz....

Ik heb dus vandeweek de wijkvk gebeld (ze moet nog terug bellen) omdat wij hier misschien/waarschijnlijk ook gaan inbakeren. Hanne heeft nogal moeite om in te slapen. Als ze bijna in slaapvalt begint ze met haar armpjes te maaien en word ze dus weer wakker. Dit gaat herhaaldelijk door waardoor ze uiteindelijk helemaal overstuur raakt.
(Mel, deed Chiara dat ook niet?)

Als ik haar in haar wiegje helemaal superstrak instop met haar armpjes onder de deken, zodat ze niet kan gaan maaien, dan is ze rustig en valt ze vaak heel rustig in slaap.
(met af en toe even een mor of een piep uitgezonderd dan)
Maar dat lukt alleen met lakentje én deken. Als het dus wat warmer is en ze alleen onder een laken gaat slapen, werkt het dus niet omdat ze die zo los weet te werken.

Nu dus het probleem.. Ik lees net over het rollen en inbakeren...
Hanne probeert sinds ze een week oud is al om te rollen!
De eerste keer dacht ik dat ik spoken zag tot de kraamverpleegster het ook had gezien en er over begon. Het lukt haar dus nog niet maar ze probeert het wel degelijk. Gisteren op ons bed heb ik Hanne even over het 'dooie punt' geholpen zodat ze op haar buik kwam te liggen. Ligt ze daar op haar buik rolt ze zo even terug op haar rug! Volgens mij was het ook wat toeval dat het lukte omdat ze haar armpjes nog zo dicht tegen haar lichaam lagen, maar ze gooide wel 'bewust' haar gewicht opzij om terug te rollen.

Denken jullie dat we haar nu nog wel mogen inbakeren?
Ze kán dus nog niet rollen maar is wel bezig om het te proberen.

Misschien dat ze het wel helemaal niet doet als ze ingebakerd is?
W ~ H ~ T
  woensdag 20 juli 2005 @ 12:55:14 #110
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_28972430
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 11:24 schreef jessie het volgende:
Het lijkt me ook zo onnatuurlijk om op die leeftijd nog ingebakerd te zijn? (als ze kleiner zijn ook, maar als ze groter zijn helemaal)
Persoonlijk denk ik overgens dat het geen kwaad kan. Als ze 6 maanden of ouder zijn kunnen ze toch zeker wel dr koppie omdraaien als ze op hun buik liggen. Janneke sliep en slaapt ook altijd op haar buik, met haar handjes onder haar buik en gezichtje gewoon opzij.
Jessie, de armen en handjes liggen heel strak tegen het lijfje aangesnoerd, die kunnen ze dus niet gebruiken om hun hoofd te draaien, mocht dat nodig zijn. Voor mij is dat toch anders als zelf met de handjes onder de buik gaan liggen.

Poemojn, Baby is nu een half jaar, en rolt om. Nog wel niet in de pacco, maar toch. Ligt nu onder een spanlaken , is mijn stage met dementerende bejaarden in een grijs verleden toch niet voor niets geweest . Baby lag een beetje lullig met de armpjes te zwaaien, had er ook duidelijk last van dat er niet meer ingebakerd geslapen kan worden.

[ Bericht 2% gewijzigd door Leah op 20-07-2005 13:18:13 ]
  woensdag 20 juli 2005 @ 12:57:39 #111
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_28972521
Jonnetje, als je een groter laken neemt, en dat overdwars gebruikt lukt het misschien wel?
pi_28975815
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 12:57 schreef Leah het volgende:
Jonnetje, als je een groter laken neemt, en dat overdwars gebruikt lukt het misschien wel?

Ik heb al een ledikant-laken in een wiegje. En die wurmt ze dus al los. Op één of andere manier is het te dun of te glad ofzo, met het dekentje erbij is het natuurlijk wel een stuk dikker en stroever.
W ~ H ~ T
pi_28976121
leah wat is een spanlaken?
  woensdag 20 juli 2005 @ 19:10:48 #114
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_28984151
Gewoon een groot laken, die je dan om het matras spant door het eronder te stoppen. Vroegah bond men dat dan aan de onderkant nog vast, maar dat laat ik maar achterwege...
Hel en verdoemenis waren vandaag trouwens mijn deel op het CB, ik mocht echt niet meer inbakeren en Baby was nog te dik ook (duh!). Overigens ligt Baby nu wel weer ingebakerd, 1 slaapje per keer hoor...ga dat kind echt niet cold turkey afwennen, oververmoeidheid lijkt me nou ook niet zo gezond
pi_28984632
wat was de precieze reden nou volgens het CB?

en dat instoppen van 't laken doe ik nu ook al zo eigenlijk.
  woensdag 20 juli 2005 @ 19:32:17 #116
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_28984758
Ik moet je bekennen dat ik het niet eens gevraagd heb , gevalletje ene oor in, andere oor uit...
Gewèldig CB hier , ik had voor de verandering weer iemand die ik nog nooit gezien heb, sterker, ik heb nog nooit iemand meer dan 1 keer gezien. Jippie.
  donderdag 21 juli 2005 @ 13:53:43 #117
34891 melonovy
La Kutschie
pi_29008398
Klopt hoor Jonnetje, Chiara had ook wat last van maaiende armen en benen waardoor ze zichzelf wakker maakte.
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_29009120
ik heb 't cb hier vanochtend gebeld, maar die wisten van niks w.b. een veranderende richtlijn over inbakeren. ze gingen 't nog uitzoeken en ik zou teruggebeld worden. zal mij benieuwen.
  donderdag 21 juli 2005 @ 20:51:11 #119
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_29020249
Vanmorgen heb ik Baby's armpjes in de pyamabroek gestopt en er een strak laken overheen gedaan. Op zich ging dat aardig, maar nu zijn de andere slaapjes ook niet meer zo best, het lijkt erop dat Baby het inbakeren ook eigenlijk niets meer vindt (even de vrijheid geproefd, denk ik).

Pfft..

En Bix, hebben ze nog gebeld?
pi_29020625
Er zijn ook mensen die afbouwen met de combisleeper.
Website
Die zit vrij strak, en je kunt de armpjes in mouwen doen. Doordat die mouwen zwaarder zijn kan de baby de armen dan toch niet vrij bewegen.
Misschien is dat wat? Als je alleen de buitenzak gebruikt en het raam open laat staan kan het wel met dit weer.
Ze zijn op Marktplaats wel 2ehands te koop, je kunt ook zelf een nepper maken natuurlijk. Bij de Prenatal ed kun je dan wel zien hoe zo'n Combisleeper aanvoelt.
  donderdag 21 juli 2005 @ 21:08:47 #121
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_29020754
Wordt wel een duur geintje... Ik heb niet zoveel problemen met de aanschap van de combisleeper, maar die gaat dan maar een half jaar mee. Als ik echt wanhopig word zal ik nog even aan je tip denken, want het is op zich geen slecht idee .
  donderdag 21 juli 2005 @ 21:11:37 #122
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_29020848
En als jij je post edit terwijl ik typ, slaat mijn post weer nergens op .
Overigens heb ik Baby net slapend uitgebakerd, gaat vooralsnog goed .
pi_29023528
ja ze hebben gebeld. voor hen was 't niks nieuws, zij raadden altijd al aan om af te gaan bouwen zodra 't kind kan draaien. bovendien waren ze eigenlijk sowieso niet voor de pacco-doeken ivm grotere kans op warmtestuwing. nog tips gevraagd voor 't afbouwen, bijv. of je 't beter in een keer kunt doen of langzaam aan per slaapje opvoeren: het kan enorm verschillen per kind wat het beste werkt. als we zouden kiezen voor langzaamaan raadt zij aan om te beginnen met de nachten niet in te bakeren, omdat ze 's nachts over 't algemeen dieper slapen. (ik zie meteen weer doemscenario's met veel gebroken nachten voor me maar ok...) . en ook omdat je overdag regelmatiger even kunt checken of je kind nog goed ligt. verder had ze nog als tip om 't kind alleen de in-slaap-val-periode in te bakeren, en het zodra 't slaapt los te maken. (zou ik echt niet durven met Anna, die wordt geheid weer wakker!). nou ja ik heb 'r vanavond toch maar weer gewoon ingebakerd, ze rolt nog niet zo actief dus we slapen er nog maar een paar nachtjes over.

poemojn, die combi-sleeper tip vind ik wel goed klinken.

[ Bericht 1% gewijzigd door bixister op 21-07-2005 22:57:30 ]
  donderdag 21 juli 2005 @ 22:41:24 #124
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_29023613
Nadeel met dat slapend uitbakeren vind ik is dat het zo'n ongelofelijk herrie maakt, dat klittenband .
pi_29023758
leah, bij jou werkt slapend uitbakeren dus wel, stoer!!!

[edit]ja die herrie levert hier gegarandeerd een wakkere anna op! [/edit]
pi_29025011
Sorry Leah, ik zag jouw post ook pas toen ik mijn post ge-edit had.
pi_29025739
Ja doemscenario is wel waar Bix. Ik had vannacht dus geen pacco doek omdat ie in de was zat. Dus moest Chantel het zonder doen. Nou dat heb ik geweten. Elke 2 uur was ze wakker De nacht daarvoor ging dat ook al zo omdat we de bv wat op moesten voeren, heb ik haar toen ook niet ingebakerd. En als ik de bakerdoek losmaak met het klitteband dan is Chantel ook klaar wakker. Dus dat slapend uitbakeren zou hier ook niet werken.

Maar goed ik baker overdag niet in. Dus ik ga dan tegen die tijd maar slaapzakjes gebruiken. En maar hopen dat ze dat maaien afleert.
pi_29025956
uh oh... maar overdag slaapt ze wel goed lewis?
pi_29026131
Maaien leert ze vast wel af. Meestal rond een maand of 3 dacht ik, als ze gerichter hun armen leren gebruiken en expres tegen babygyms ed aanslaan.
pi_29026164
nou, anna maait nog steeds. terwijl ze prima gericht kan slaan.
  vrijdag 22 juli 2005 @ 21:09:26 #131
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_29050177
Ik heb de handdoek even in de ring gegooid... het arme schaap heeft twee enorme bobbels in het bekkie zitten (tandjes dus), heel dik verdriet, en pijn.

Om dan nu ook nog niet ingebakerd te mogen liggen gaat me te ver, dus ik probeer het over een week ofzo nog wel eens een keer.
pi_29052507
groot gelijk, leah. hoe was 't vannacht eigenlijk verlopen, heeft baby goed doorgeslapen?
  vrijdag 22 juli 2005 @ 23:08:53 #133
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_29052656
Neuh.... maar daarna ontdekte ik die bobbels, ontaarde moeder die ik ben .
pi_29052924
hehheh de ware ontaarde moeder zou ze niet ontdekt hebben.
  vrijdag 22 juli 2005 @ 23:19:25 #135
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_29052960
Ah, de positieve draai , dank u, die had ik nodig !
pi_29053305
Ja Chantel slaapt overdags wel aardig eigenlijk. En overdags inbakeren vond ze niet zo fijn. Het is nog maar 2 keer voorgekomen dat ze er goed mee heeft geslapen. Ik hoef bijvoorbeeld maar muziek op te zetten in woonkamer en ze ligt al te slapen. Verders valt ze ook regelmatig vanzelf in slaap. Vannacht heeft ze weer ingebakerd gelegen en sliep dus weer 6.5 uur achter elkaar. Ik werd niet eerder wakker, maar eenmaal wakker sliep madam ook niet eerder dan dik uur erna en dan ligt ze te gillen en giegelen. Ik moest me inhouden om niet zelf mee te lachen. Ze is dus echt een ochtend mens
  zaterdag 23 juli 2005 @ 22:42:15 #137
34891 melonovy
La Kutschie
pi_29072399
Ik ben (even) gestopt met inbakeren, hij slaapt nu zonder ook vrij rustig en hij ligt er lekker ontspannen bij met zijn armen omhoog. Hij valt ook redelijk goed in slaap als zijn buikje vol gedronken is en hij geboerd heeft. 's Nachts gaan zijn knuisjes richting mond met de nodige kreun en smak geluiden, dan komt hij een slokje drinken en slaapt weer verder.
Overdag zijn de slaapjes nog wel varierend van duur, maar overdag heb ik hem nauwelijks ingebakerd gehad.

Het was een paar weken erg prettig voor hem om zo lekker veilig ingebakerd te liggen, maar ik zie nu niet meer de noodzaak om er mee door te gaan. Voorlopig gaat het wel lekker zo.
Het voelt goed hè?
A je to!
  zondag 24 juli 2005 @ 11:10:40 #138
105888 renzell
pi_29080206
Fijn Mel; als het zonder ook prima gaat, waarom ermee doorgaan inderdaad.

En Leah; heel logisch hoor, dat je niet iedere dag uitvoerig de binnenkant van baby's mondje bestudeerd!

Hier zweer ik nog steeds bij het inbakeren, ook overdag. Al merk ik wel dat Julius zich er soms meer tegen begint te verzetten dan hij eerst deed. Slapen doet ie trouwens ook heel goed in de kinderwagen, maar wel alleen als we aan het lopen zijn. Ach, ik zie wel hoe het loopt. 22 augustus gaan we op vakantie en het lijkt me fijn voor hem als ie tijdens zo'n periode van chaos, veranderlijkheid en onrust, toch z'n oude vertrouwde ritme heeft waar het inbakeren een wezenlijk onderdeel van is. Daarna gaan we het waarschijnlijk rustig afbouwen. Hij is dan ook 5 maanden, dus dat lijkt me een goed moment.
pi_29100737
Ik heb vrijdag nog maar eens het CB gebeld omdat ik nog steeds niet terug gebeld was.
De dame die ik aan de telefoon kreeg vond dit niet netjes en zou er even werk van maken. Ik zou óf die middag óf maandag terug gebeld worden. Vrijdag niks meer gehoord, dus zien of ze maandag bellen.
(Vraag me bijna af of het dan nog zin heeft want vrijdag moeten we dus voor het eerst met Hanne naar het CB)

* Jonnetje is eigenlijk ook wel een beetje stout..
Ik heb Hanne nu vanaf donderdag 's nachts ingebakerd.
Ik baker met een flanellen luier alleen haar armpjes in. De luier is precies zó groot dat haar armpjes mooi langs haar lichaampje (blijven) liggen maar haar heupjes en beentjes blijven vrij. (omdat ze op het CB haar heupjes nog wouden controleren)(Heeft de kinderarts in het ziekenhuis ook al gedaan maar dat (willen ze niet) horen ze niet op het CB)

Maar ze slaapt nu dus al vier nachten ingebakerd
En.... ze slaapt dus al meteen drie nachten door!
W ~ H ~ T
  maandag 25 juli 2005 @ 09:03:23 #140
105888 renzell
pi_29104322
Wow Jonnetje, dat is te gek!
Ik ben VOOR inbakeren! En fijn toch, dat het zelfs al werkt terwijl je alleen haar armpjes inbakerd?!
  maandag 25 juli 2005 @ 09:49:52 #141
34891 melonovy
La Kutschie
pi_29104803
Lekker hoor Jonnetje dat Hanne doorslaapt, hoe doen ze het toch, ik krijg (kreeg) het maar niet voor elkaar met mijn kinderen
Toch vraag ik me af hoe je met 1 flanelle luier een kindje inbakert, gebruik je spelden, tape oid?
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_29106667
Hier hetzelfde als bij Mel. Ik ben ook gestopt. Chantel begon zich echt te verzetten ertegen. En ik heb nu sinds 2 nachten een slaapzakje gebruikt wat ook prima werkt. Ze maait ook niet meer zo met haar armpjes. Dus we gaan gewoon proberen of het zo blijft doorgaan. Als ze weer te onrustig word heb ik altijd die doek nog klaar liggen om te gebruiken.
pi_29111289
Vanmorgen is de wijkvk geweest.
Bleek dat ik toch niet zo stout was als ik dacht.

Ik dacht dat ik wel commentaar zou krijgen omdat ik op eigen houtje toch ben gaan inbakeren. Maar ze vond dat ik het perfect opgelost had. Ik had genoeg info ingewonnen. Ze vond dat ik het goed deed/had gedaan, ze me weinig meer kon uitleggen en dat ik me prima kon redden zo.
Ze heeft me wel even aangeraden om even langs Jan Sikkes-/Lappenland te gaan voor een iets grotere lap (licht rekbare) Flanel. Ik kon ze ook via De Bakermat bestellen. Maar bij Jan Sikkes-/Lappenland is het dezelfde stof alleen (goedkoper en) moet je die dan zelf nog even omzomen.
quote:
Op maandag 25 juli 2005 09:49 schreef melonovy het volgende:
Lekker hoor Jonnetje dat Hanne doorslaapt, hoe doen ze het toch, ik krijg (kreeg) het maar niet voor elkaar met mijn kinderen
Toch vraag ik me af hoe je met 1 flanelle luier een kindje inbakert, gebruik je spelden, tape oid?
Ik heb het afgekeken van Handleiding voor inbakeren
Men neme één flanellen luier.
Die vouw je dubbel zodat je een driehoek krijgt. En dan (zoals op die site) alleen stap/foto 2, 3 en 4. Ik vouw de luier niet zoals op die site omdat een luier daar gewoon te klein voor is.
Ik had zo geen veiligheidsspelden maar gelukkig zat bij mij in het kraampakket een rolletje luiertape.
Scheelt weer, kan ik 'r ook niet per ongeluk lek prikken.
W ~ H ~ T
  maandag 25 juli 2005 @ 21:17:01 #144
109497 Icaä
Are you proud of who I am
pi_29122979
Die combisleeper is toch veel te warm in de zomer? Ik heb er eentje, destijds voor de oudste gekocht, en hoewel het vier-seizoenen-slaapzak is en je de slaapzak kan splitsen, maken die mouwen het wel veel te warm voor de zomer, denk ik.

Overigens Leah, ik heb meteen de grote maat gekocht, als jouw Baby een reuzegrote baby is, dan kun je dat overwegen. Het enige wat ik gedaan heb is de halsopening met een paar stevige steken wat minder groot gemaakt, en de mouwen omgeslagen. Oké, het past niet helemaal, maar om nu nog zo'n kleine te gaan kopen lijkt me een beetje weggegooid geld.

-edit- tip:
Neem een jaarabonnement op Ouders van nu (via www.zester.nl ), en je krijgt met bijbetaling een Combi Sleeper. Kosten: abonnement: 46,20. Bijbetaling: kleine Combi Sleeper: 32 euro. Samen: 78,20 euro. De kleine combisleeper kost elders op internet: 82,50.
Grote cs kan ook, dan bijbetaling: 38 euro. Dus 84,20, in plaats van 92,50. Ja, ik snap het ook niet.

[ Bericht 13% gewijzigd door Icaä op 25-07-2005 21:25:43 ]
I'll meet you on the other side
I'll meet you in the light
  donderdag 28 juli 2005 @ 20:49:33 #145
105888 renzell
pi_29212899
Ik heb iets heel on-renzell-achtigs gedaan; ik heb Julius net ONingebakerd te slapen gelegd!
Het is zo verschrikkelijk heet, hij dreef gewoon weg in z'n inbakerdoekie, arm kleintje. Heb hem nu onder een heel dun lakentje gelegd en het heel strak ingestopt. Ik hoop dat ie zo ook in slaap kan komen, want inbakeren wil ik hem nu echt even niet aan doen. Hmmm, vooralsnog ligt ie te huilen...
  donderdag 28 juli 2005 @ 21:09:10 #146
105888 renzell
pi_29213555
poging mislukt! Hij dreef weer in het zweet en werd echt helemaal gek van het huilen. Heel heel zielig!
pi_29214598
Ah het kleine mannetje. Is het bij jullie zo warm dan Hier stormt het al de hele dag en het regent echt pijpestelen. Het is dus in ieder geval koel genoeg.

Ik heb Chantel al een paar dagen in een trappelpakje en slaapzakje en het gaat erg goed moet ik zeggen. Ze ligt er ook gelijk in met Joshua, en ze ligt soms nog wat na te pruttelen, maar over het algemeen slaapt ze dan vrij snel. Dit had ik dus niet verwacht dat het gelijk zo goed zou gaan.
  donderdag 28 juli 2005 @ 22:31:46 #148
105888 renzell
pi_29216176
Ja Lewis, wat heerlijk dat het zo makkelijk gaat. Ik denk dat ik het bij Juul beter een keer kan proberen als ie niet al overstuur is. Het maakte het drama nu allen maar erger. Papa heeft hem echt in slaap moeten blazen vanavond.
En ja, het was hier vandaag minimaal 30 graden!
pi_29216289
vervelend voor Julius Renzell, wij lieten/laten Thijs met extreme hitte gewoonweg in zijn luier liggen en blote buik
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
pi_29216403
Renz, ik zou het gewoon proberen wanneer hij echt lekker in een ritme zit en je denkt van nu kan het wel. En met die hitte is het zowieso heel erg vervelend. Zelf weet je dan ook niet hoe je in slaapt komt. Dus voor die baby's is dat helemaal niet lekker lijkt me. Ach arme Julius
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')