abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29025011
Sorry Leah, ik zag jouw post ook pas toen ik mijn post ge-edit had.
pi_29025739
Ja doemscenario is wel waar Bix. Ik had vannacht dus geen pacco doek omdat ie in de was zat. Dus moest Chantel het zonder doen. Nou dat heb ik geweten. Elke 2 uur was ze wakker De nacht daarvoor ging dat ook al zo omdat we de bv wat op moesten voeren, heb ik haar toen ook niet ingebakerd. En als ik de bakerdoek losmaak met het klitteband dan is Chantel ook klaar wakker. Dus dat slapend uitbakeren zou hier ook niet werken.

Maar goed ik baker overdag niet in. Dus ik ga dan tegen die tijd maar slaapzakjes gebruiken. En maar hopen dat ze dat maaien afleert.
pi_29025956
uh oh... maar overdag slaapt ze wel goed lewis?
pi_29026131
Maaien leert ze vast wel af. Meestal rond een maand of 3 dacht ik, als ze gerichter hun armen leren gebruiken en expres tegen babygyms ed aanslaan.
pi_29026164
nou, anna maait nog steeds. terwijl ze prima gericht kan slaan.
  vrijdag 22 juli 2005 @ 21:09:26 #131
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_29050177
Ik heb de handdoek even in de ring gegooid... het arme schaap heeft twee enorme bobbels in het bekkie zitten (tandjes dus), heel dik verdriet, en pijn.

Om dan nu ook nog niet ingebakerd te mogen liggen gaat me te ver, dus ik probeer het over een week ofzo nog wel eens een keer.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_29052507
groot gelijk, leah. hoe was 't vannacht eigenlijk verlopen, heeft baby goed doorgeslapen?
  vrijdag 22 juli 2005 @ 23:08:53 #133
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_29052656
Neuh.... maar daarna ontdekte ik die bobbels, ontaarde moeder die ik ben .
pi_29052924
hehheh de ware ontaarde moeder zou ze niet ontdekt hebben.
  vrijdag 22 juli 2005 @ 23:19:25 #135
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_29052960
Ah, de positieve draai , dank u, die had ik nodig !
pi_29053305
Ja Chantel slaapt overdags wel aardig eigenlijk. En overdags inbakeren vond ze niet zo fijn. Het is nog maar 2 keer voorgekomen dat ze er goed mee heeft geslapen. Ik hoef bijvoorbeeld maar muziek op te zetten in woonkamer en ze ligt al te slapen. Verders valt ze ook regelmatig vanzelf in slaap. Vannacht heeft ze weer ingebakerd gelegen en sliep dus weer 6.5 uur achter elkaar. Ik werd niet eerder wakker, maar eenmaal wakker sliep madam ook niet eerder dan dik uur erna en dan ligt ze te gillen en giegelen. Ik moest me inhouden om niet zelf mee te lachen. Ze is dus echt een ochtend mens
  zaterdag 23 juli 2005 @ 22:42:15 #137
34891 melonovy
La Kutschie
pi_29072399
Ik ben (even) gestopt met inbakeren, hij slaapt nu zonder ook vrij rustig en hij ligt er lekker ontspannen bij met zijn armen omhoog. Hij valt ook redelijk goed in slaap als zijn buikje vol gedronken is en hij geboerd heeft. 's Nachts gaan zijn knuisjes richting mond met de nodige kreun en smak geluiden, dan komt hij een slokje drinken en slaapt weer verder.
Overdag zijn de slaapjes nog wel varierend van duur, maar overdag heb ik hem nauwelijks ingebakerd gehad.

Het was een paar weken erg prettig voor hem om zo lekker veilig ingebakerd te liggen, maar ik zie nu niet meer de noodzaak om er mee door te gaan. Voorlopig gaat het wel lekker zo.
Het voelt goed hè?
A je to!
  zondag 24 juli 2005 @ 11:10:40 #138
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_29080206
Fijn Mel; als het zonder ook prima gaat, waarom ermee doorgaan inderdaad.

En Leah; heel logisch hoor, dat je niet iedere dag uitvoerig de binnenkant van baby's mondje bestudeerd!

Hier zweer ik nog steeds bij het inbakeren, ook overdag. Al merk ik wel dat Julius zich er soms meer tegen begint te verzetten dan hij eerst deed. Slapen doet ie trouwens ook heel goed in de kinderwagen, maar wel alleen als we aan het lopen zijn. Ach, ik zie wel hoe het loopt. 22 augustus gaan we op vakantie en het lijkt me fijn voor hem als ie tijdens zo'n periode van chaos, veranderlijkheid en onrust, toch z'n oude vertrouwde ritme heeft waar het inbakeren een wezenlijk onderdeel van is. Daarna gaan we het waarschijnlijk rustig afbouwen. Hij is dan ook 5 maanden, dus dat lijkt me een goed moment.
pi_29100737
Ik heb vrijdag nog maar eens het CB gebeld omdat ik nog steeds niet terug gebeld was.
De dame die ik aan de telefoon kreeg vond dit niet netjes en zou er even werk van maken. Ik zou óf die middag óf maandag terug gebeld worden. Vrijdag niks meer gehoord, dus zien of ze maandag bellen.
(Vraag me bijna af of het dan nog zin heeft want vrijdag moeten we dus voor het eerst met Hanne naar het CB)

* Jonnetje is eigenlijk ook wel een beetje stout..
Ik heb Hanne nu vanaf donderdag 's nachts ingebakerd.
Ik baker met een flanellen luier alleen haar armpjes in. De luier is precies zó groot dat haar armpjes mooi langs haar lichaampje (blijven) liggen maar haar heupjes en beentjes blijven vrij. (omdat ze op het CB haar heupjes nog wouden controleren)(Heeft de kinderarts in het ziekenhuis ook al gedaan maar dat (willen ze niet) horen ze niet op het CB)

Maar ze slaapt nu dus al vier nachten ingebakerd
En.... ze slaapt dus al meteen drie nachten door!
W ~ H ~ T
  maandag 25 juli 2005 @ 09:03:23 #140
105888 renzell
pi_29104322
Wow Jonnetje, dat is te gek!
Ik ben VOOR inbakeren! En fijn toch, dat het zelfs al werkt terwijl je alleen haar armpjes inbakerd?!
  maandag 25 juli 2005 @ 09:49:52 #141
34891 melonovy
La Kutschie
pi_29104803
Lekker hoor Jonnetje dat Hanne doorslaapt, hoe doen ze het toch, ik krijg (kreeg) het maar niet voor elkaar met mijn kinderen
Toch vraag ik me af hoe je met 1 flanelle luier een kindje inbakert, gebruik je spelden, tape oid?
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_29106667
Hier hetzelfde als bij Mel. Ik ben ook gestopt. Chantel begon zich echt te verzetten ertegen. En ik heb nu sinds 2 nachten een slaapzakje gebruikt wat ook prima werkt. Ze maait ook niet meer zo met haar armpjes. Dus we gaan gewoon proberen of het zo blijft doorgaan. Als ze weer te onrustig word heb ik altijd die doek nog klaar liggen om te gebruiken.
pi_29111289
Vanmorgen is de wijkvk geweest.
Bleek dat ik toch niet zo stout was als ik dacht.

Ik dacht dat ik wel commentaar zou krijgen omdat ik op eigen houtje toch ben gaan inbakeren. Maar ze vond dat ik het perfect opgelost had. Ik had genoeg info ingewonnen. Ze vond dat ik het goed deed/had gedaan, ze me weinig meer kon uitleggen en dat ik me prima kon redden zo.
Ze heeft me wel even aangeraden om even langs Jan Sikkes-/Lappenland te gaan voor een iets grotere lap (licht rekbare) Flanel. Ik kon ze ook via De Bakermat bestellen. Maar bij Jan Sikkes-/Lappenland is het dezelfde stof alleen (goedkoper en) moet je die dan zelf nog even omzomen.
quote:
Op maandag 25 juli 2005 09:49 schreef melonovy het volgende:
Lekker hoor Jonnetje dat Hanne doorslaapt, hoe doen ze het toch, ik krijg (kreeg) het maar niet voor elkaar met mijn kinderen
Toch vraag ik me af hoe je met 1 flanelle luier een kindje inbakert, gebruik je spelden, tape oid?
Ik heb het afgekeken van Handleiding voor inbakeren
Men neme één flanellen luier.
Die vouw je dubbel zodat je een driehoek krijgt. En dan (zoals op die site) alleen stap/foto 2, 3 en 4. Ik vouw de luier niet zoals op die site omdat een luier daar gewoon te klein voor is.
Ik had zo geen veiligheidsspelden maar gelukkig zat bij mij in het kraampakket een rolletje luiertape.
Scheelt weer, kan ik 'r ook niet per ongeluk lek prikken.
W ~ H ~ T
  maandag 25 juli 2005 @ 21:17:01 #144
109497 Icaä
Are you proud of who I am
pi_29122979
Die combisleeper is toch veel te warm in de zomer? Ik heb er eentje, destijds voor de oudste gekocht, en hoewel het vier-seizoenen-slaapzak is en je de slaapzak kan splitsen, maken die mouwen het wel veel te warm voor de zomer, denk ik.

Overigens Leah, ik heb meteen de grote maat gekocht, als jouw Baby een reuzegrote baby is, dan kun je dat overwegen. Het enige wat ik gedaan heb is de halsopening met een paar stevige steken wat minder groot gemaakt, en de mouwen omgeslagen. Oké, het past niet helemaal, maar om nu nog zo'n kleine te gaan kopen lijkt me een beetje weggegooid geld.

-edit- tip:
Neem een jaarabonnement op Ouders van nu (via www.zester.nl ), en je krijgt met bijbetaling een Combi Sleeper. Kosten: abonnement: 46,20. Bijbetaling: kleine Combi Sleeper: 32 euro. Samen: 78,20 euro. De kleine combisleeper kost elders op internet: 82,50.
Grote cs kan ook, dan bijbetaling: 38 euro. Dus 84,20, in plaats van 92,50. Ja, ik snap het ook niet.

[ Bericht 13% gewijzigd door Icaä op 25-07-2005 21:25:43 ]
I'll meet you on the other side
I'll meet you in the light
  donderdag 28 juli 2005 @ 20:49:33 #145
105888 renzell
pi_29212899
Ik heb iets heel on-renzell-achtigs gedaan; ik heb Julius net ONingebakerd te slapen gelegd!
Het is zo verschrikkelijk heet, hij dreef gewoon weg in z'n inbakerdoekie, arm kleintje. Heb hem nu onder een heel dun lakentje gelegd en het heel strak ingestopt. Ik hoop dat ie zo ook in slaap kan komen, want inbakeren wil ik hem nu echt even niet aan doen. Hmmm, vooralsnog ligt ie te huilen...
  donderdag 28 juli 2005 @ 21:09:10 #146
105888 renzell
pi_29213555
poging mislukt! Hij dreef weer in het zweet en werd echt helemaal gek van het huilen. Heel heel zielig!
pi_29214598
Ah het kleine mannetje. Is het bij jullie zo warm dan Hier stormt het al de hele dag en het regent echt pijpestelen. Het is dus in ieder geval koel genoeg.

Ik heb Chantel al een paar dagen in een trappelpakje en slaapzakje en het gaat erg goed moet ik zeggen. Ze ligt er ook gelijk in met Joshua, en ze ligt soms nog wat na te pruttelen, maar over het algemeen slaapt ze dan vrij snel. Dit had ik dus niet verwacht dat het gelijk zo goed zou gaan.
  donderdag 28 juli 2005 @ 22:31:46 #148
105888 renzell
pi_29216176
Ja Lewis, wat heerlijk dat het zo makkelijk gaat. Ik denk dat ik het bij Juul beter een keer kan proberen als ie niet al overstuur is. Het maakte het drama nu allen maar erger. Papa heeft hem echt in slaap moeten blazen vanavond.
En ja, het was hier vandaag minimaal 30 graden!
pi_29216289
vervelend voor Julius Renzell, wij lieten/laten Thijs met extreme hitte gewoonweg in zijn luier liggen en blote buik
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
pi_29216403
Renz, ik zou het gewoon proberen wanneer hij echt lekker in een ritme zit en je denkt van nu kan het wel. En met die hitte is het zowieso heel erg vervelend. Zelf weet je dan ook niet hoe je in slaapt komt. Dus voor die baby's is dat helemaal niet lekker lijkt me. Ach arme Julius
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')