abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 4 februari 2005 @ 09:53:48 #51
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_24917024
Pacco's gaan makkelijker af en aan, kwestie van een paar klittenbandjes. Wij konden het op een gegeven moment met onze ogen dicht.
Maar je kan natuurlijk ook nog verder oefenen met ingebakerd drinken, ik vond het zelf altijd wel prettig om hem meteen daarna weg te kunnen leggen, dat ie de doeken dus al omhad.
pi_24917479
Het is niet 'slecht' om je kindje ingebakerd te laten drinken dus? Ik heb soms het idee dat ze beter drinkt als die doeken weg zijn. Kan dat?
  vrijdag 4 februari 2005 @ 10:35:16 #53
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_24917613
Ik heb Maria nooit in de doek laten drinken. Dat vond ik dan dus weer niet kloppen met het verhaal van regelmaat en duidelijkheid enzo.
En ik neem aan dat je haar ook weleens verschoont?
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  vrijdag 4 februari 2005 @ 15:25:56 #54
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_24922219
Het werd ergens juist aangeraden om ingebakerd te laten drinken, maar dat moet je gewoon zelf bekijken wat je fijner vindt. Wij hebben toen Tobias al eenmaal ingebakerd sliep geen nachtvoedingen meer gehad zowat, dus weinig ervaring.
Wel gaven we altijd zijn laatste fles (rond 23.00) ingebakerd. Dan haalden we hem eerst uit bed, uit zijn doeken, schone luier, inbakeren, drinken en lekker slaperig weer zijn bedje in.
pi_24924270
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 13:01 schreef melonovy het volgende:
Het is ook wel logisch dat Ria Blom zo idolaat is over het inbakeren, ze promoot het goed en er zijn wel degelijk onderzoeken naar gedaan, maar er staat ook in dat het niet voor ieder kind uitkomst biedt, het is niet de oplossing voor ieder kind met een slaapprobleem.
Zo heb ik het ook begrepen. Wij zijn eerst maar eens met die rust begonnen. En inderdaad zeg! Het werkte! We hadden ineens een baby die veel rustiger was en lekker uitgeslapen was en dus ook vrolijker. Het inbakeren is hier niet eens aan de orde geweest omdat het niet nodig was.
Geen enkel boek is denk ik 'HET BOEK'. Als je zo'n boek leest en het spreekt je niet aan dan leg je het toch weer weg?
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_24924298
Regelmaat is goed voor kleine kinderen, en of je nu de regeltjes van Ria Blom opvolgt wat betreft het regelmaat, of dat je je eigen vaste ritme creeert lijkt mij niet echt maken in belang. Het is voor het kind gewoon goed om te weten waar het aan toe is.

In de tijd dat ik Chiara inbakerde kreeg ze nog bv. En tijdens de bv van +/- 19:00 uur viel ze altijd in slaap. Daarom bakerde ik haar altijd in voor ze aan de borst ging, ik sloot alle grodijnen en deuren en maakte daarmee de omgeving helemaal prikkelvrij. tijdens het voeden zong ik slaapliedjes voor dr. Na het 2 maal herhalen van mijn reportoir viel dronk ze in alle stilte nog even door en viel vervolgens in slaap. Ik tilde haar vervolgens in haar eigen bedje, zonder dat ze er wakker van werd. En zo ging dat hier dag in dag uit.

's Nachts verschonen heb ik op poepluiers na niet gedaan. Juist die duidelijkheid dat het nacht is, of tijd om te slapen creeer door de pacco aan te houden bij een voeding of als je je kind wil troosten.
Pacco aan = tijd voor rust.
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_24932864
Gisteren sliep Noa eigenlijk met kleine kleine tussenpauzes de hele dag...ik kon haar ook niet wakker houden want ze viel zelfs in de wipstoel na vijf minuten naar de mobile kijken in slaap.
Dus; gisteravond was het weer raak. We kregen haar NIET rustig en ze bleef zelfs ingebakerd nog uit alle macht proberen haar armpjes los te krijgen. Uiteindelijk om 01:00 uur 's nachts sliep ze. Gelukkig wel tot een uur of 5, en daarna tot half tien (pauze voor bv). Toen was haar luier ook heel nat, dus ik denk dat ze daarom wakker werd.
Maar vanochtend was ze erg vrolijk en wakker. Toen ze wat meer moe werd heb ik haar weer in haar bedje gelegd (niet ingebakerd). Nu slaapt ze weer, gelukkig.

Kijk, zo'n ritme wil ik graag vasthouden, maar het was vaak niet te doen (zoals gisteravond) omdat ze niet rustig WIL worden op de één of andere manier. Het lijkt dan wel of ze energie heeft om een aantal uur achter elkaar wakker te zijn. Dat heeft ze meestal overdag.
Ach, ik neem het maar zoals het is en hoop gewoon dat het beter gaat worden.
Ze slaapt nu trouwens bij ons in bed (tussen onze kussens in en daar slaapt ze lekker. Als we haar 's nachts in haar bedje leggen is het weer het 'oude liedje'... dus we hebben deze tijd wel even nodig voor haar én ons om een beetje tot rust te komen denk ik.
pi_24968547
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 20:13 schreef snoopy het volgende:

[..]

Zo heb ik het ook begrepen. Wij zijn eerst maar eens met die rust begonnen. En inderdaad zeg! Het werkte! We hadden ineens een baby die veel rustiger was en lekker uitgeslapen was en dus ook vrolijker. Het inbakeren is hier niet eens aan de orde geweest omdat het niet nodig was.
Geen enkel boek is denk ik 'HET BOEK'. Als je zo'n boek leest en het spreekt je niet aan dan leg je het toch weer weg?
We zijn nu al weer een klein weekje verder en hier is het net zo als Snoopy beschrijft.
Het inbakeren is niet nodig geweest en door alleen al de regelmaat van Ria Blom in te voeren is het slapen gelukt!
De simpelheid van voeden, knuffen, half uur box is gewoon genoeg voor Benthe en wordt ze moe en gaat slapen. 's Morgens slaapt ze ruim 2 uur (soms wel 3 uur) en 's middags nog eens 2 uur. Rond 17.00 - 18.00 uur is ze weer moe en gaat ze naar bed tot 22.00 uur, dan een avondvoeding.
Voor mij is het boek HET BOEK geworden en zijn mijn ogen geopend wat betreft het huilen van Benthe. Haar huilen was niet "ik wil getroost worden", maar "ik wil slapen".

Deze moeder is zo ontzettend opgelucht dat het werkt!
pi_24968632
quote:
Op maandag 7 februari 2005 11:58 schreef Stiekemurd het volgende:
Haar huilen was niet "ik wil getroost worden", maar "ik wil slapen".

Deze moeder is zo ontzettend opgelucht dat het werkt!
Fijn Stiekemurd. Zo heb ik het boek ook gebruikt en ik ben er ook nog steeds blij mee
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_24968708
Als ze nu ook nog 's nachts door gaat slapen, dan is het helemaal geweldig. Maar eerst 1 ding te gelijk Dit is gewoon al fijn. Ik heb nu gewoon tijd over om ook eens huisklusjes te doen en dingen voor mezelf. (Vrijdag maar heel de keuken gesopt, want ik had tijd over )
pi_24975805
Stiekie wat goed zeg, heerlijk voor je!
Het kan zijn dat je zelf nog een terugval krijgt, dat al jouw moeheid er nog uit gaat komen, maar ik ben blij voor je dat het nu zo goed gaat met slapen! Profiteer ervan!
Het voelt goed hè?
A je to!
  maandag 9 mei 2005 @ 20:45:35 #62
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_26864103
Even een flinke schop omhoog En een vraag ;

Je mag niet inbakeren 24 uur na een vaccinatie, nou zit ik hier met een baby die verder weinig last heeft van het prikje van vanmiddag, maar wel van het feit dat er niet ingebakerd geslapen mag worden.... brullen dus .

Nu ben ik zo eigenwijs om toch te gaan inbakeren, baby heeft geen koorts, en ik heb een hele dunne doek gebruikt ipv de pacco. Baby slaapt als een roosje .

Weet iemand waarom dat nu eigenlijk is, dat je niet mag inbakeren na een prik? Ik denk zelf ivm met warmtestuwing, vandaar dat ik nu een dunne doek heb gebruikt. Maar een kind laten huilen omdat het niet kan slapen vanwege de loszittende handjes lijkt me ook niet alles, dus ik neem het risico, maar lekker zit het me natuurlijk niet...

Poemojn, ik heb mijn hoop een beetje op jou gevestigd
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  maandag 9 mei 2005 @ 20:48:07 #63
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_26864175
Is vanwege warmte ja, Leah.
En ik heb het ook gedaan na een prik.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_26864327
ik heb 't ook gedaan leah.
regelmatig temp ff controleren bij 't nekje, en een heel dun pyamaatje aan, zo durfde ik het ook wel aan.
  maandag 9 mei 2005 @ 20:57:51 #65
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_26864549
Mede moeders! Hulde, gij dappere wijven !

Nu durf ik ook de nacht wel in .
pi_26865853
De kans dat Baby koorts krijgt is met de nieuwe inentingen toch veel kleiner. Je kunt 't voor de zekerheid nog even controleren voor je zelf gaat slapen.
  maandag 9 mei 2005 @ 21:52:52 #67
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_26866433
Ik dacht al wel dat dat de reden was, maar ja, wie weet wisten jullie iets wat ik niet weet .
pi_26866631
De enige andere reden die ik kan bedenken is dat inbakeren voor een langere diepere slaap zorgt, en na een inenting kan een kind ook suffer en slaperiger zijn. Als dat elkaar versterkt is de kans op wiegedood misschien groter. Maar of deze redenering klopt weet ik ook niet, dus maak je niet direct ongerust.
  maandag 9 mei 2005 @ 22:19:59 #69
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_26867341
Nou ja, als baby er slaperig van werd, had ik ook niet hoeven inbakeren . Overigens was dat bij de eerste prik wel zo, baby sliep zowat 24 uur, zonder ingebakerd te zijn.

Maar goed, ik ben niet zo gauw ongerust, maar wilde even zeker weten of ik niet iets over het hoofd zag.

Overigens ben ik soms wel een onverantwoorde moeder dan ga ik zomaar samen met baby slapen... schijnt ook gevaarlijk te zijn, maar wèl heel gezellig en goed voor de binding tussen moeder en kind .
  maandag 9 mei 2005 @ 22:24:40 #70
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_26867491
Leah, haal je hart op in mijn topic over verantwoord bezig zijn!
pi_26867591
Wij doen hier niet anders! Maar dan wel op de verantwoorde Unicef Babyfriendly-manier.

/editje
Dat suf en slaperig zijn na de prik komt bij de nieuwe vaccinatie ook nauwelijks voor. Had Myrthe wel na de 1e inenting, en volgens een mevrouw/arts van het RIVM is dat vrij zeldzaam.
  maandag 9 mei 2005 @ 22:29:19 #72
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_26867639
Ik heb het al wel eens gelezen , en wijselijk niet gereageerd .
Als Freek goed gegeten heeft, mag ie slagroom op zijn toetje, alleen spuit ik dat dan weleens rechtstreeks in zijn mond, vast ook zèèr onverantwoord, maar ZO leuk!
pi_26870487
ik slaap ook vaak ('s middags en soms 's ochtends) met Anna in m'n eigen bed. heb het idee dat ik het ook wel op een veilige manier doe, maar soms vind ik 't toch wel griezelig. ze rolt vaak zo dicht tegen me aan, ik vraag me regelmatig af wat ze nou zo lekker vindt aan mijn okselgeur.

over inbakeren: wij doen dit nu ook alweer een aantal weken en het is voor Anna echt een groot verschil met daarvoor. ze slaapt sneller (nog steeds niet echt snel hoor, meestal moet ze eerst wel een kwartier huilen) en wat langer (ook niet altijd hoor). laatst toch weer es geprobeerd om haar zonder die doek (we gebruiken ook de Pacco) te laten slapen maar dat lukte helemaaaal niet, echt drama.

poemojn ik ben 't wel met je eens trouwens over die negatieve toon die Ria Blom in haar handleiding bezigt over 'jengelende babies' enzo. maar ik heb aan den lijve ervaren dat het inbakeren voor ons momenteel wel de broodnodige rust brengt. Anna sliep nauwelijks overdag, en 's nachts was het ook steeds moeilijker om haar in haar eigen wiegje te laten slapen. natuurlijk moet zo'n klein babietje veel bij je kunnen zijn, dat heb ik ook (héél) veel gedaan. maar er is ook een moment waarop de balans zoek is, ik kwam niet meer voldoende aan rust toe, en Anna raakte zelf ook steeds uitgeputter. dat merkte ik eigenlijk pas echt goed toen we dus met dat inbakeren begonnen waren: wat was 't ineens een veel vrolijker meisje als ze wakker was! onvoorstelbaar!
  donderdag 26 mei 2005 @ 22:34:21 #74
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_27389635
Hoe doen jullie het met inbakeren als het zo warm is?
Ik heb Julius vandaag in alleen z'n luiertje in de doeken gewikkeld, maar het ziet er nog steeds bloedverziekend heet uit! Zijn er misschien ook speciale, dunne inbakerdoeken voor als het warm is? Ik kan niet goed inschatten of het te heet voor hem is, maar ik ben er wel een beetje bang voor.
Enne... wat zijn die paccodoeken? Een soort inbakerdoeken met klitteband? Als dat het geval is vlieg ik nl morgen naar de winkel om die te kopen!
  donderdag 26 mei 2005 @ 23:14:11 #75
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_27391104
Ik ben een pacco junk , maar ze zijn helaas alleen via internet verkrijgbaar, en een aanslag op je begroting zie link .

http://www.pacco.nl

Maar het is wel ideaal, zelfs met een slaapdronken hoofd heb je je baby in no time ingebakerd.
  donderdag 26 mei 2005 @ 23:15:21 #76
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_27391147
Ow ja, zolang Julius niet zweet is het niet te heet voor hem hoor!
  vrijdag 27 mei 2005 @ 09:46:34 #77
105888 renzell
pi_27398503
Hmmm, dat van dat slaapdronken hoofd bevalt me wel. Ik ga het eens checken, dank je.
  vrijdag 27 mei 2005 @ 09:54:28 #78
105888 renzell
pi_27398721
Leah; van welk materiaal zijn die doeken van pacco? Niet te warm in zomerse tijden?
zal vandaag eens kijken of Julius zweet of niet, maar kan me niet voorstellen dat ie dat niet doet als het zo heet is als bijvoorbeeld gisteren...
  vrijdag 27 mei 2005 @ 12:27:27 #79
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_27403512
Soort flanel, maar het ademt wel heel goed. Ik kom er vanavond nog even op terug!
  vrijdag 27 mei 2005 @ 21:21:10 #80
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_27417830
Wat ik er zo van lees is dat je met warm weer ook kunt blijven inbakeren, tenzij je kind echt een rood gestuwd hoofd krijgt. Hier komt baby wel wat plakkerig uit de doeken, maar zweet veel meer tijdens het drinken van de fles als bij het inbakeren, dus het zal wel goed zijn, vermoed ik. Geen zweetkoppie iig.
  vrijdag 27 mei 2005 @ 21:27:11 #81
105888 renzell
pi_27417978
Hier had Julius dus wel een enorme zweetkop net, maar ja, dat was ook na een kwartier z'n longen uit z'n lijf te hebben geschreeuwd. Ook zijn lijfje voelde erg plakkerig aan en de doeken waren behoorlijk vochtig. Ik als nog geen 7 weken moeder natuurlijk meteen in de stress, was direct bang voor oververhitting ofzo (vriendje was uiteraard veel kalmer dan ik... ) Nu hebben we hem ipv in 2, in 1 doek ingebakerd en ipv het half uurtje huilen van Ria Blom hou ik deze dagen maar een minuut of 10/15 aan, zodat het mannetje zich niet zo rood als een tomaatje kan krijsen.
En ik ga zodra er weer geld op de rekening staat voor zo'n paccodoek, klinkt erg goed namelijk, thanks!
  vrijdag 27 mei 2005 @ 23:21:27 #82
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_27421009
Zo staat het ook zo ongeveer in dat boekje Renzell, minder lang laten huilen, en dunner inbakeren indien mogelijk . Dus je doet het prima, 7 weken moedertje .
pi_27435075
Ik heb dus ook gezocht hier in Engeland maar kon niks vinden dat ook maar op die pacco doeken leek. Dus ik denk dat ik voor de pacco piccolo ga aangezien Chantel toch wel veel beter slaapt als ze ingebakerd ligt. Toch zit ik nog in dubio om voor de commodo te gaan, iemand tips misschien.
pi_27435131
lewis, die comodo is toch pas vanaf 7 kilo? dat duurt nog wel even hoor, ik zou eerst echt die kleinere nemen. ze zijn tweedehands ook wel te koop (zie marktplaats oid).

[edit]heb nog even gekeken op www.pacco.nl, maar je kunt de pacco comodo al vanaf 6 kilo en 60 cm gebruiken. wel is die kleinere te gebruiken tot 7,5 kilo. [/edit]
  zaterdag 28 mei 2005 @ 21:16:23 #85
34891 melonovy
La Kutschie
pi_27438934
Hier meldt zich ook een inbakermoeder (op herhaling), Yoram slaapt een stuk rustiger als hij ingepakt ligt, ik gebruik nu nog een katoenen lakentje die ik om hem heen rol, het in slaap blijven gaat nu een stuk beter. Ik ben alleen niet zo heel strikt, want gisteravond heb ik hem vanwege die enorme warmte niet ingebakerd, en inbakeren doe ik alleen voor de nacht en niet bij ieder slaapje.
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_27439896
Ik zou het ook alleen maar doen voor de nacht.

Bix, ik zat te denken aan de commodo omdat ik nu nog probeer om in te bakeren met katoenen doeken. Chantel komt zoveel aan in gewicht dat ik denk dat ze niet zo heel lang van de 6 kilo af zal zitten. Maar opzich ben ik ook niet van plan om zo super lang in te gaan bakeren. Het lijkt me dat met de tijd ze ook wel met een slaapzak kan doen.
En de tip voor marktplaats was wel een goeie. Er staan er nu een behoorlijk aantal te koop aangeboden.

Mel, waarom doe jij het nog met katoenen doeken? Of is Yoram nog te klein voor de bakerdoeken die je hebt!
  zaterdag 28 mei 2005 @ 22:21:28 #87
34891 melonovy
La Kutschie
pi_27440275
Die pacco's die ik voor Chiara had, heb ik verkocht toen ik ze niet meer gebruikte. Dat waren trouwens commodo's en dus nog een slag te groot voor Yoram nu.
Voorlopig voldoet een lakentje prima, ik wee took niet voor hoe lang ik blijf inbakeren en of ik het straks nodig vind om op de pacco over te stappen.
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_27440288
bakerpraatjes.
  zaterdag 28 mei 2005 @ 22:36:07 #89
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_27440568
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 22:22 schreef gelly het volgende:
bakerpraatjes.
Juist
  zondag 29 mei 2005 @ 08:12:44 #90
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_27445277
Ik kom me hier ook maar even melden

Heeft iemand ervaring met het inbakeren van wat oudere babies? Kai is nu bijna 8 maanden en slapen is hier een drama. Heeft het nog nut om op die leeftijd nog te beginnen met inbakeren? Ik heb net www.inbakeren.nl eens bekeken en het lijkt daar continu over pasgeboren kindjes te gaan.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_27453757
Maar natuurlijk heeft het nog nut Max. Je hebt speciale doeken voor de oudere baby's. Het gebeurt gewoon veel meer met jongere baby's omdat ze nog zo onrustig zijn. Je zou echt even op die pacco website moeten kijken
  zondag 29 mei 2005 @ 21:48:39 #92
34891 melonovy
La Kutschie
pi_27465042
Ja hoor M@x, ik ging Chiara inbakeren toen ze een maand of 9 was ofzo...
Het voelt goed hè?
A je to!
  maandag 4 juli 2005 @ 22:51:27 #93
34891 melonovy
La Kutschie
pi_28494226
Ik lees net dat Chiara 7 maanden was toen ik er mee begon... ouder topic over inbakeren
Maar goed, even een schopje omhoog voor Bix. Overdag inbakeren brengt ook rust, als Anna overdag zo onrustig slaapt zou ik dr ook overdag inbakeren.
Inbakeren geeft ook bepaalde duidelijkheid in het slaappatroon, "ik baker je nu in, omdat je nu moet gaan slapen." Een kindje wat ingebakerd ligt kan weinig anders dan toegeven aan de rust en gaan slapen...
En met die warmte, alleen een romper aan is voldoende. Zolang ze niet zweet is het niet te heet. Warm hebben we het allemaal wel met dit weer...
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_28494563
ja, klopt wel, we hebben tot voor kort dus ook altijd overdag ingebakerd. maar met die hitte vorige week zweette ze wel heel erg, ook met alleen een rompertje eronder. en duurde het in slaap vallen nog erg lang. toen bleek ze ineens zonder bakerdoek maar in een slaapzakje ook vrij gemakkelijk in slaap te komen. dus zijn we wellicht wat te rigoreus gestopt met inbakeren. maar inmiddels daar dus weer een beetje van terug aan 't komen zoals ik in 't baby-topic schreef. 's nachts bakeren we in ieder geval weer in, en overdag wil ik 't nog even aanzien. 's ochtends gaat 't meestal wel goed (op de afgelopen 2 dagen na), 's middags is 't wat lastiger.

nadeel kan inderdaad zijn dat het op deze manier minder duidelijk is wanneer ze moet gaan slapen. maar ja hoe zou je anders rustig aan moeten afbouwen?
  maandag 4 juli 2005 @ 23:29:22 #95
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_28495762
Wat je kan proberen voor afbouwen van inbakeren:
*Bij de slaapjes dat ze heel diep slaapt, om dan te proberen niet ingebakerd te laten slapen. Als dat goed gaat, steeds meer slaapjes niet inbakeren.
*In plaats van beide armpjes, nu maar 1 armpje mee in te bakeren. Dan heeft ze aan de ene kant nog dat veilig gevoel, en aan de andere kant kan ze wat meer wennen aan vrij bewegen.

Wie weet heb je er iets aan

Oh en als je denkt dat het nu niet duidelijk is wanneer ze moet gaan slapen, kun je ook een soort van slaapritueeltje creëren misschien. Dus steeds dezelfde dingetjes doen op dezelfde plekken in huis, voor het slapen gaan. Liedjes zingen, voorlezen, etc.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_28496143
tsja, dat met die armpjes lijkt me lastig met de pacco-doek. iemand ervaring daarmee?
op zich hebben we wel redelijk vaste patronen bij 't slapen gaan maar 't kan misschien nog wel wat duidelijker. bedankt voor de tips.
  woensdag 6 juli 2005 @ 09:46:12 #97
34891 melonovy
La Kutschie
pi_28540292
Met afbouwen met inbakeren ben ik met Chiara ook eerst gestopt met de overdag slaapjes, en na een paar dagen ook 's nachts.
Dat met 1 arm is ook een idee, maar zo moeilijk toe te passen lijkt me...
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_28545039
Ik ben dus ook begonnen met inbakeren bij Chantel. Dat was ik al, maar ik heb nu de pacco commodo. Ze was over de 5,5 kilo toen ik het gebruikte bij Chantel. Ze slaapt echt onwijs goed. Gewoon lachend 8 uur achter elkaar. Ze is nog maar 1 keer geweest voor een nachtvoeding sinds dat ik die doek gebruik. En je merkt ook dat ze een stuk rustiger is en overdag hoef ik die doek haast nooit te gebruiken. Alleen als ze echt heel moe is en niet meer uitzichzelf in slaap kan komen. Chantel houd wel van rust om haar heen als ze slaapt. Die slaapt niet zo makkelijk met veel geluiden om haar heen, dus leg ik haar dan in haar bedje boven en binnen no time ligt ze te snurken

Gek is dat met Joshua wilde ik een soort van ritme creeeren wat voor ons beiden prettig zou zijn en dat lukte niet want hij liet dat niet toe. Maar bij Chantel doe ik gewoon maar wat en die slaapt meestal op vaste tijden en heeft ook zo haar eigen ritme

Maar Bix, met de pacco lijkt me dat niet echt prettig om 1 armpje eruit te laten. Dan zit dat elastiek toch in haar oksel te trekken?
pi_28548512
ja, met dat armpje zie ik ook niet als reële mogelijkheid hiermee hoor, maar geeft niet. we bakeren nu ook overdag weer in en dat scheelt ontzettend. lang leve de bakerdoeken! ik moet dus ook maar es gaan omkijken naar zo'n commodo, want die kleine past nu bijna niet meer.
  zondag 10 juli 2005 @ 19:20:10 #100
105888 renzell
pi_28687706
Damn, ik moet die pacco doek nog steeds bestellen, ik heb alleen steeds geen geld.... pfffff, nou ja, voordeel is wel dat ik inmiddels heb geleerd om het inbakeren niet meer altijd aan papa over te laten en er dientengevolge redelijk handig in ben geworden.
En dat systeem met 1 armpje eruit laten lijkt mij eerlijk gezegd heel vreemd. Ik heb er ook over gelezen in het grote Ria Blom boek, maar zou zelf toch eerder kiezen voor overdag niet bijvoorbeeld. Ik baker Julius altijd in als ie naar bed gaat, of het nou overdag is of 's avonds. Alleen buiten in de kinderwagen slaapt ie 'los' en dat gaat ook prima. Vandaag met de 'fokmeet' heeft meneer de hele terugweg geslapen en dat was ongeveer anderhalf uur.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')