Ze heeft een dochtertje van negen weken die ze op advies van het CB mag gaan inbakeren. Ze hadden haar al verteld dat het de eerste twee drie dagen wat moeizaam kon gaan, maar haar kleintje raakt soms zo overstuur dat ze bijna gaat spugen. Dat wil ze ook niet natuurlijk. Dit is nu de tweede dag dat ze het probeert. De eerste twee keer ging het echt goed, haar dochter sliep meteen een paar uur achter elkaar, maar daarna niet meer en werd ze helemaal overstuur.
Wie heeft er wat tips of kan haar verzekeren dat het echt beter zal gaan als ze even volhoudt, of wie heeft er andere nuttige info? Alvast bedankt!!!
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 13:42 schreef LookItsme het volgende:
Misschien een hele stomme vraag, maar wat is inbakeren?
quote:En wie zijn "het CB"?
quote:
met foto's!
edit: het is dus een soort mini dwangbuis voor babies.
[Dit bericht is gewijzigd door Spyder op 14-01-2004 13:47]
Dit is een methode die toegepast worden voor kindjes die zichzelf wakker houden door de bewegingen of die niet kunnen wennen aan de ruimte die ze nu ineens hebben t.o.v. de baarmoeder.
Dit is wat ik er van weet in ieder geval
quote:Consultatiebureau
Op woensdag 14 januari 2004 13:46 schreef bop het volgende:[..]
En wie zijn "het CB"?
quote:Het CB is het Consultatie Buro. Dat weet ik zelfs
Op woensdag 14 januari 2004 13:46 schreef bop het volgende:[..]
En wie zijn "het CB"?
quote:
quote:Baby inpakken als in een coconnetje. Misschien had je vriendin haar kindje te strak ingepakt. Het is denk ik wel moeilijk om je kindje zo in te pakken dat het zich veilig maar niet bekneld voelt en het niet te warm of te koud krijgt. Zou een vroedvrouw ofzo hier niet over te raadplegen zijn?
quote:Ze worden er inderdaad gelukkiger van
Op woensdag 14 januari 2004 13:48 schreef bop het volgende:
Blijkbaar ik inbakeren het soort van inpakken van de baby als een mummie zodat het niet al teveel beweegt en rustig kan slapen....
quote:En als jouw reactie hierop
Op woensdag 14 januari 2004 13:48 schreef Megumi het volgende:
Inbakeren. Net zo dom en middeleeuws als het inbinden van vrouwen voeten in china.
Maar even serieus, er zijn veel babies die er baat bij hebben. Het was ook een serieuze vraag. Ik hoop dan alsnog op een serieus antwoord
quote:Aaargh
Op woensdag 14 januari 2004 13:52 schreef melonovy het volgende:
neeeeeeee!Heb ik net een hele uitleg gegeven, valt IE uit!
Met lange replies doe ik nog wel eens CTRL A - CTRL C tussendoor, omdat ik ook een zoontje heb die de ESC-knop kent
Als het CB haar adviseert om te gaan inbakeren, moet het CB haar daar ook bij begeleiden, want het is niet simpelweg je kind in doeken wikkelen, maar er hoort ook een bepaalde regelmaat bij, en je moet zelf ook een beetje getraind worden om om te gaan in die nieuwe situatie.
In het boekje "Inbakeren brengt rust" geschreven door Ria Blom wordt je een heleboel uitgelegd. Ook hoe om te gaan met huilen.
Vergeet niet dat je kind soms de tijd nodig heeft om te wennen, dit kan een week duren.
Chiara had er geen moeite mee en accepteerde weer heel goed dat ze werd ingewikkeld. Geen een kind is hetzelfde.
Wat ook heel belangrijk is, is dat de moeder hier voor 100% achter staat en heel zelfverzekerd hier mee bezig is, als ze zelf onzeker is over het inbakeren, merkt zo'n kind dat natuurlijk wel...
Even een paar links:
http://www.debakermat.nl/
http://www.inbakeren.nl/
Niet alle kindjes liggen er ongelukkig bij hoor, het kan ook anders! Chiara is een stuk zonniger sinds ze wordt ingebakerd en ze was al een vrolijk meisje!!!
Leuke foto trouwens.
quote:Gedver, ben ik nu de enige die denkt...Wat als het meiske gaat spugen terwijl ze ingebakerd ligt? Kan ze dus geen kant op....
Op woensdag 14 januari 2004 13:37 schreef Tan het volgende:
Ze hadden haar al verteld dat het de eerste twee drie dagen wat moeizaam kon gaan, maar haar kleintje raakt soms zo overstuur dat ze bijna gaat spugen.
Sorry maar ik ken een geval dat het wel gebeurd is, kindje heeft het niet overleefd....
Overigens, ik ben niet tegen en niet voor inbakeren, dat is ieder voor zich, maar ik zie spugen en inbakeren in 1 zin staan en ja.... Enge gedachtes komen boven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |