abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 14 januari 2004 @ 13:37:39 #1
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_16250959
Ik las hier in ieder geval één moeder die inbakert en nu heb ik een vraagje namens een vriendin van mij.

Ze heeft een dochtertje van negen weken die ze op advies van het CB mag gaan inbakeren. Ze hadden haar al verteld dat het de eerste twee drie dagen wat moeizaam kon gaan, maar haar kleintje raakt soms zo overstuur dat ze bijna gaat spugen. Dat wil ze ook niet natuurlijk. Dit is nu de tweede dag dat ze het probeert. De eerste twee keer ging het echt goed, haar dochter sliep meteen een paar uur achter elkaar, maar daarna niet meer en werd ze helemaal overstuur.

Wie heeft er wat tips of kan haar verzekeren dat het echt beter zal gaan als ze even volhoudt, of wie heeft er andere nuttige info? Alvast bedankt!!!

pi_16251099
Misschien een hele stomme vraag, maar wat is inbakeren?
It is impossible to make anything foolproof because fools are so ingenious.
pi_16251168
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 13:42 schreef LookItsme het volgende:
Deal with it; rock 'n roll
pi_16251183
OEps....ik las inbreken, vond het al vreemd
pi_16251205
quote:
En wie zijn "het CB"?
pi_16251212
quote:
  woensdag 14 januari 2004 @ 13:47:03 #7
76500 Spyder
onweerstaanbaar onuitstaanbaar
pi_16251224
http://www.babycare-and-advice.com/inbaker.htm

met foto's!

edit: het is dus een soort mini dwangbuis voor babies.

[Dit bericht is gewijzigd door Spyder op 14-01-2004 13:47]

Deze post wordt U aangeboden door: Audi, Bosch, Corel, Davilex, Eneco, Friki, G-Star, Hak, Intertoys, Johma, Kia, Lada, McDonalds, Nike, Ohra, Pepsi, Quantum, Radio 3FM, Sony, Toyota, Uncle Ben's, V&D, Wasa, Xerox, Yokohama, Zeeman
  woensdag 14 januari 2004 @ 13:47:12 #8
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_16251230
Simpel gezegd je kind inwikkelen in twee speciale doeken, strak rond de armpjes (zodat de kleine niet wakker wordt van zijn/haar bewegende armpjes) en los rond de beentjes (om de heupjes niet te schaden).

Dit is een methode die toegepast worden voor kindjes die zichzelf wakker houden door de bewegingen of die niet kunnen wennen aan de ruimte die ze nu ineens hebben t.o.v. de baarmoeder.

Dit is wat ik er van weet in ieder geval

pi_16251236
quote:
in·ba·ke·ren (ov.ww.)
1 (een baby, een kind) in doeken wikkelen, warm instoppen

woensdag 14 januari 2004 @ 13:47:43 #10
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_16251245
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 13:46 schreef bop het volgende:

[..]

En wie zijn "het CB"?

Consultatiebureau
pi_16251249
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 13:46 schreef bop het volgende:

[..]

En wie zijn "het CB"?

Het CB is het Consultatie Buro. Dat weet ik zelfs
It is impossible to make anything foolproof because fools are so ingenious.
pi_16251254
quote:
huh?
  woensdag 14 januari 2004 @ 13:48:06 #13
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_16251263
Inbakeren. Net zo dom en middeleeuws als het inbinden van vrouwen voeten in china.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_16251267
Blijkbaar ik inbakeren het soort van inpakken van de baby als een mummie zodat het niet al teveel beweegt en rustig kan slapen....
pi_16251276
quote:
Baby inpakken als in een coconnetje. Misschien had je vriendin haar kindje te strak ingepakt. Het is denk ik wel moeilijk om je kindje zo in te pakken dat het zich veilig maar niet bekneld voelt en het niet te warm of te koud krijgt. Zou een vroedvrouw ofzo hier niet over te raadplegen zijn?
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  woensdag 14 januari 2004 @ 13:48:47 #16
76500 Spyder
onweerstaanbaar onuitstaanbaar
pi_16251287
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 13:48 schreef bop het volgende:
Blijkbaar ik inbakeren het soort van inpakken van de baby als een mummie zodat het niet al teveel beweegt en rustig kan slapen....
Ze worden er inderdaad gelukkiger van

Deze post wordt U aangeboden door: Audi, Bosch, Corel, Davilex, Eneco, Friki, G-Star, Hak, Intertoys, Johma, Kia, Lada, McDonalds, Nike, Ohra, Pepsi, Quantum, Radio 3FM, Sony, Toyota, Uncle Ben's, V&D, Wasa, Xerox, Yokohama, Zeeman
pi_16251323
Kunnen hier aub normale reakties geplaats worden!!!!
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_16251408
neeeeeeee!

Heb ik net een hele uitleg gegeven, valt IE uit!

Het voelt goed hè?
A je to!
  woensdag 14 januari 2004 @ 13:52:55 #19
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_16251411
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 13:48 schreef Megumi het volgende:
Inbakeren. Net zo dom en middeleeuws als het inbinden van vrouwen voeten in china.
En als jouw reactie hierop

Maar even serieus, er zijn veel babies die er baat bij hebben. Het was ook een serieuze vraag. Ik hoop dan alsnog op een serieus antwoord

woensdag 14 januari 2004 @ 13:54:08 #20
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_16251449
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 13:52 schreef melonovy het volgende:
neeeeeeee!

Heb ik net een hele uitleg gegeven, valt IE uit!

Aaargh

Met lange replies doe ik nog wel eens CTRL A - CTRL C tussendoor, omdat ik ook een zoontje heb die de ESC-knop kent

pi_16251769
Ik baker Chiara dus in, sinds een week of 6 (vanaf dat zij 7 maanden was) en met succces mag ik wel zeggen. Ze is rustiger en voornamelijk overdag slaapt ze beter, en 's avonds is ze minder wakker. Ik had al heel wat toegepast om haar rustiger te laten slapen, maar dit in combi met haar telaten huilen heeft hier geholpen.

Als het CB haar adviseert om te gaan inbakeren, moet het CB haar daar ook bij begeleiden, want het is niet simpelweg je kind in doeken wikkelen, maar er hoort ook een bepaalde regelmaat bij, en je moet zelf ook een beetje getraind worden om om te gaan in die nieuwe situatie.
In het boekje "Inbakeren brengt rust" geschreven door Ria Blom wordt je een heleboel uitgelegd. Ook hoe om te gaan met huilen.
Vergeet niet dat je kind soms de tijd nodig heeft om te wennen, dit kan een week duren.
Chiara had er geen moeite mee en accepteerde weer heel goed dat ze werd ingewikkeld. Geen een kind is hetzelfde.

Wat ook heel belangrijk is, is dat de moeder hier voor 100% achter staat en heel zelfverzekerd hier mee bezig is, als ze zelf onzeker is over het inbakeren, merkt zo'n kind dat natuurlijk wel...

Even een paar links:
http://www.debakermat.nl/
http://www.inbakeren.nl/

Niet alle kindjes liggen er ongelukkig bij hoor, het kan ook anders! Chiara is een stuk zonniger sinds ze wordt ingebakerd en ze was al een vrolijk meisje!!!

Het voelt goed hè?
A je to!
pi_16251845
NB: het boekje kun je vak ook lenen bij he CB of bieb.
Het voelt goed hè?
A je to!
  woensdag 14 januari 2004 @ 14:18:52 #23
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_16252146
Melonovy, heel erg bedankt dat je het opnieuw hebt willen typen!!! Ik zal de info aan haar doorgeven!

Leuke foto trouwens.

pi_16261667
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 13:37 schreef Tan het volgende:
Ze hadden haar al verteld dat het de eerste twee drie dagen wat moeizaam kon gaan, maar haar kleintje raakt soms zo overstuur dat ze bijna gaat spugen.
Gedver, ben ik nu de enige die denkt...Wat als het meiske gaat spugen terwijl ze ingebakerd ligt? Kan ze dus geen kant op....

Sorry maar ik ken een geval dat het wel gebeurd is, kindje heeft het niet overleefd....

Overigens, ik ben niet tegen en niet voor inbakeren, dat is ieder voor zich, maar ik zie spugen en inbakeren in 1 zin staan en ja.... Enge gedachtes komen boven.

Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_16262649
Als baby'tjes moeten overgeven of wat melk terug geven, draaien ze in een reflex hun hoofdje om. Het is een enge gedachten dat je kindje zou kunnen stikken, maar zo zijn er nog veel meer situaties waar je je ernstig zorgen om kunt maken.
Het voelt goed hè?
A je to!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')