Lieve schatten, het is tijd voor mijn wekelijkse beschouwing over de achterlijkheid van de Vernigde Staten.
Lo llamo:
Het achterlijke Amerika.
Jongens, ik ben anti-Amerikaans, ik zeg het jullie eerlijk. Niet omdat ik een overgeëmotioneerde moslim-extremist ben en ook niet omdat ik persé iets tegen Amerika moet hebben, maar simpelweg een achterlijk land is, met een achterlijke regering en een achterlijk volk. Tot mijn grote spijt kennen wij in Europa grote groepen mensen die blijkbaar met Amerikanen, Amerika en de Amerikaanse regering sympatiseren. Waarom ze dat doen is mij tot dusver een grandioos raadsel, alhoewel ik moet erkennen dat ik ook de charme van de totale achterlijkheid waar het land in is gehuld inzie. Zoals altijd wordt ik bijgestaan door een bekende, doch overleden Amerikaan, met deze week...
...
Isaac Asimov!![]()
.
Gisteren kwam Chirac met een voorstel om een kleine heffing in te voeren op internationale transacties, alles bij elkaar zou dit jaarlijks 10 miljard dollar opleveren, iets wat de Franse president zou willen gebruiken voor het bestrijden van AIDS. Welke regering was
faliekant tegen dit plan? De regering
Bush.
![]()
.
Blijkbaar vind de Amerikaanse regering minder dan een kwart van het regeringbudget voor
ontwikkelingshulp wel weer genoeg. De Amerikanen geven blijkbaar niet zoveel om mensen van wie het immuumsysteem langzaam maar zeker afzwakt en dan sterven aan een longontsteking, of kanker, of wat dan ook. Nee, de Amerikanen willen het liever écht spectaculair. Het liefst met veel bloed, geweld en
collatoral damage. Mag ik u er aan herinneren dat we al tussen de 15493 en 17721
doden hebben in Irak? Even tussendoor, die oorlog kost op moment van schrijven zo'n
151,860,554,101 dollar.
![]()
.
Maar ja, ik moet toch vertellen dat de Amerikaanse regering iets doet aan het bestrijden van AIDS. Het standpunt is het pleiten voor onthouding en monogamie. Ideaal! De conservatieve stemmers in Amerika zijn tevreden, het kost amper geld en ze houden zo tenminste de schijn op iets goed te willen doen in de wereld. De kinderen die met AIDS geboren worden, de vrouwen en kinderen die verkracht worden door militante rebellen en de kinderen die hongerig en ouderloos achterblijven na het zien aftakelen, zieker en zieker worden en overlijden van hun ouders hebben daar wat aan. Wisten jullie al dat '
gezin met een kind aan het hoofd' in Zuid-Afrika al een officiële bevolkingsgroep is?
![]()
.
Jongens;
GOD BLESS AMERICA!Asimov stierf op 6 april 1992 aan de gevolgen van AIDS.* Volgende keer gaan we het hebben over het 'recht' in de VS. Dat wordt een iets langer verhaal. Blijf lezen![ Bericht 1% gewijzigd door JAM op 27-01-2005 06:44:54 ]
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."