PvdA en CDA luisteren in de 1e plaats naar de NGOsquote:DEN HAAG - Bevrijdingsdag (5 mei) moet voortaan ook een 'dag van de democratie en van de binding' zijn. Dat hebben het kabinet en tal van maatschappelijke organisaties woensdag in de Ridderzaal afgesproken op een door het kabinet belegde conferentie over maatschappelijke binding in Nederland.
quote:PvdA en CDA laten in de 1e plaats hun oren hangen naar allerlei NGOs zoals vluchtelingen werk, de vakbeweging of de raad van kerken in plaats van naar de kiezers te luisteren. De NGOs hebben zo een onrechtvaardige invloed op het bestuur van het land en de verwevenheid met de partijen staat de oplossing van maatschappelijke vraagstukken in de weg. Het ondermijnt de democratie en discirmineert burgers die niet aangesloten zijn bij een NGO.
Bel even met Volkert of Mohammed, die weten hoe je dat aanpakt.quote:Op donderdag 27 januari 2005 00:21 schreef Koos Voos het volgende:
Hoogste tijd voor de grote schoonmaak![]()
BEVRIJD van de overheersing door een ideologie die ook duidelijk niet in multikul geloofde en alvast aan die grote schoonmaak was begonnen waarover je het hebt... Toch???quote:Op donderdag 27 januari 2005 00:21 schreef Koos Voos het volgende:
Met maatschappelijke organisaties, variërend van vakbonden tot KNVB en van de Johan Cruyff Foundation tot de stichting tegen Zinloos geweld, kwam het kabinet tot een aantal concrete afspraken. Zo komt er binnenkort behalve een organisatie van ouders van allochtone leerlingen ook een vereniging van leraren van islamitische scholen.
DEN HAAG - Bevrijdingsdag (5 mei) moet voortaan ook een 'dag van de democratie en van de binding' zijn. Dat hebben het kabinet en tal van maatschappelijke organisaties woensdag in de Ridderzaal afgesproken op een door het kabinet belegde conferentie over maatschappelijke binding in Nederland.
Volgens minister Verdonk (Vreemdelingenzaken en Integratie) moet 5 mei een dag worden om het belang van de democratische rechtsstaat te benadrukken. Ook zei ze dat het een dag zou kunnen zijn dat nieuwe Nederlanders het Nederlanderschap kunnen verkrijgen.
Wat nou dag van de binding'.........![]()
Op 5 Mei herdenken wij al 60 jaar dat wij Nederlanders BEVRIJD zijn en dat heeft geen flikker met multiculti BINDING te maken !!
Dit kabinet weet van gekkigheid niet meer wat ze moeten doen en bezwijken onder de islam druk.
Hoogste tijd voor de grote schoonmaak![]()
quote:Op donderdag 27 januari 2005 01:00 schreef Ryan3 het volgende:
BEVRIJD van de overheersing van een ideologie die ook duidelijk niet in multikul geloofde en alvast aan die grote schoonmaak was begonnen waarover je hebt... Toch???
Dat is toch echt toegeven aan moslim-druk, he?quote:Volgens minister Verdonk (Vreemdelingenzaken en Integratie) moet 5 mei een dag worden om het belang van de democratische rechtsstaat te benadrukken. Ook zei ze dat het een dag zou kunnen zijn dat nieuwe Nederlanders het Nederlanderschap kunnen verkrijgen.
De naam doet af aan de werkelijke betekenis van vijf mei.quote:Op donderdag 27 januari 2005 01:00 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
BEVRIJD van de overheersing door een ideologie die ook duidelijk niet in multikul geloofde en alvast aan die grote schoonmaak was begonnen waarover je het hebt... Toch???
En dus dacht je dan brei ik ook maar eens een sok???quote:Op donderdag 27 januari 2005 01:28 schreef heiden6 het volgende:
[..]
De naam doet af aan de werkelijke betekenis van vijf mei.
Sowieso is 'dag van de binding', of iets in die richting, een ontzettende geitenwollensokkenterm. Hij had zomaar van Donner kunnen komen.
Lul niet zo slap, Ryan. Waar doel je op?quote:Op donderdag 27 januari 2005 01:31 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
En dus dacht je dan brei ik ook maar eens een sok???
Een betekenis die voor de meesten onbekend is in de zin dat zij ooit iets anders als vrijheid hebben gekend, er wordt al jaren een discussie gevoerd en stappen gezet over verandering van de 5 mei viering.quote:Op donderdag 27 januari 2005 01:28 schreef heiden6 het volgende:
De naam doet af aan de werkelijke betekenis van vijf mei.
Sowieso is 'dag van de binding', of iets in die richting, een ontzettende geitenwollensokkenterm. Hij had zomaar van Donner kunnen komen.
Zie mijn eerdere post aan de geachte medeFok!ker K. Voos. Volgens mij sluit bevrijdingsdag (60 jaar geleden bevrijd van overheersing door een regime dat ook niet in multikul geloofde en alvast aan K. Voos' grote schoonmaak begonnen was) uitstekend aan bij het doel waarvoor dit kabinet 5 mei wil gebruiken.quote:Op donderdag 27 januari 2005 01:33 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Lul niet zo slap, Ryan. Waar doel je op?
Onzuiver noemde jij dat toch... Ehm nu ja gedeeltelijk Onzuiver dus.quote:Op donderdag 27 januari 2005 00:22 schreef Monidique het volgende:
Nou, Koos Voos, het is ongelooflijk maar waar, ik ben het met je eens... Gedeeltelijk.
Nee , het is voor veel oudere Nederlanders een hele bijzondere en emotionele dag.quote:Op donderdag 27 januari 2005 01:37 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Zie mijn eerdere post aan de geachte medeFok!ker K. Voos. Volgens mij sluit bevrijdingsdag (60 jaar geleden bevrijd van overheersing door een regime dat ook niet in multikul geloofde en alvast aan K. Voos' grote schoonmaak begonnen was) uitstekend aan bij het doel waarvoor dit kabinet 5 mei wil gebruiken.
Lijkt me duidelijk dat Koos doelt op schoonmaak in de regering en niet het opruimen van buitenlanders.quote:Op donderdag 27 januari 2005 02:23 schreef dVTB het volgende:
Als je hier gaat pleiten voor een schoonmaak ben je net zo fout bezig als de Duitse bezetter, die tijdens WO II ook een "schoonmaak" hield.
quote:Op donderdag 27 januari 2005 00:28 schreef accelerator het volgende:
[..]
PvdA en CDA luisteren in de 1e plaats naar de NGOs
[..]
De PvdA zit ineens in het Kabinet of zo?quote:DEN HAAG - Bevrijdingsdag (5 mei) moet voortaan ook een 'dag van de democratie en van de binding' zijn. Dat hebben het kabinet en tal van maatschappelijke organisaties woensdag in de Ridderzaal afgesproken op een door het kabinet belegde conferentie over maatschappelijke binding in Nederland.
Klopt, ik heb inderdaad iets te vluchtig gelezen. Sorry, KoosVoos.quote:Op donderdag 27 januari 2005 08:34 schreef Gia het volgende:
Lijkt me duidelijk dat Koos doelt op schoonmaak in de regering en niet het opruimen van buitenlanders. De link naar nazi-Duitsland slaat derhalve helemaal nergens op.
Er kan best nog een nationale feestdag bij ! Ik vind 6 mei er op zich wel een goede dag voor. Dan herdenk je dus op 4 mei je doden, vier je op 5 mei dat je in vrijheid leeft en op 6 mei (DE dag bij uitstek) staat dan de democratie centraal. Een mooie drie-eenheid.quote:Op donderdag 27 januari 2005 08:34 schreef Gia het volgende:
Ik denk, net als jij: Van bevrijdingsdag blijf je af. Er zijn toch nog dagen zat! Doe het dan op suikerfeest, dan mogen ze fijn op die dag naturaliseren en hebben ze dubbel feest.
quote:Op donderdag 27 januari 2005 09:09 schreef SCH het volgende:
Het is helemaal niet toegeven aan moslims - het is juist weer zo'n staaltje stompzinnig geouwehoer van Verdonk.
"We zorgen voor een dag waarop we zeggen dat jullie er bij horen, paspoort ophalen en zeik dan gvd achteraf niet dat we niks voor jullie doen. Jullie horen er bij hoor, je dat. Omdat ik het zeg. Niet omdat ik het graag wil of omdat de Nederlanders dat willen of dat jullie dat willen maar omdat het wel handig is om dat te formaliseren. Dan hebben we dat maar geregeld. Verder niet meer mekkeren. We misbruiken de 5e mei daar dan maar even voor. :
Sowieso is het zo dat bevrijdingsdag maar eens in de 5 jaar. (Dit jaar het eerst) een vrije dag is. Maar ik ben het met je eens dat 6 mei hiervoor beter geschikt is. Van bevrijdingsdag heb je af te blijven.quote:Op donderdag 27 januari 2005 09:29 schreef dVTB het volgende:
[..]
Klopt, ik heb inderdaad iets te vluchtig gelezen. Sorry, KoosVoos.
[..]
Er kan best nog een nationale feestdag bij ! Ik vind 6 mei er op zich wel een goede dag voor. Dan herdenk je dus op 4 mei je doden, vier je op 5 mei dat je in vrijheid leeft en op 6 mei (DE dag bij uitstek) staat dan de democratie centraal. Een mooie drie-eenheid.
Als je kijkt naar het aantal vrije dagen cq. feestdagen in Nederland ten opzichte van alle andere landen in Europa, komen wij er bijzonder karig van af. De meeste landen hebben gemiddeld 3 a 4 feestdagen meer dan wij. Nederland staat helemaal onderaan de lijst. Een dag voor democratie vind ik op zich geen slecht idee, maar absoluut niet in plaats van één van de schaarse nationale feestdagen die we hebben.
Wanneer Verdonk de democratische rechtstaat probeert te benadrukken, lijkt me dat toch nauwelijks een argument om te gaan roepen dat het een 'moslim feelgood' truuk is als we jou moeten geloven. Typerend is dat toch weer...quote:Op donderdag 27 januari 2005 09:30 schreef Koos Voos het volgende:
[..]
![]()
( Alle mogelijke onzinnige ' moslim feelgood ' truuks worden uit de kast gehaald .. dat dit meestal ten koste van de autochtone bevolking gaat vergeet men voor het gemak.
Zo wordt de kloof.. oeps dat woord is in de ban, de binding, steeds kleiner)
Bevrijdingsdag valt dit jaar op Hemelvaartsdag. Niks 'vrij' dus. (Althans, niet extra...)quote:Op donderdag 27 januari 2005 09:33 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
[..]
Sowieso is het zo dat bevrijdingsdag maar eens in de 5 jaar. (Dit jaar het eerst) een vrije dag is. Maar ik ben het met je eens dat 6 mei hiervoor beter geschikt is. Van bevrijdingsdag heb je af te blijven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |