Damn
![]()
Motoren zijn echt gevaarlijk, ze zouden verboden moeten worden
![]()
Levend projectiel
![]()
Het verhaaltje hieronder wilde ik posten, maar we gingen even de bandit 'bekijken'. Mijn oudere broer kon de bandit niet in beweging krijgen, viel telkens uit
![]()
toen heb ik ff een rondje gereden nadat hicham het had gedaan.
Toen ie vervolgens warm was ging ik nog een keer (stiekem eventje een extra groot rondje, bengel
![]()
) damn
![]()
geaarlijke dingen man
![]()
En dat geluid als je richting 10k+ toerenp/m gaat
![]()
(kan dat echt geen kwaad zolang je niet in het rood komt
![]()
)
Al die voetgangers op de stoep zo van WTF
![]()
Kwam toevallig een politie auto na een tijdje me tegemoet rijden toen ik keerde, toen hield ik ff me hart vast
![]()
En best gevaarlijk dat schakelwerk in het begin, als je met lessen niet echt hoog in toeren heb gereden enzo
Tis maar goed dat die 25kW regel bestaat
Ok hier hetgeen ik wilde posten
![]()
:
Ok hier mijn 2de verslag na het geweldige succes van mijn rijexamen verslag.
Ik dus om 9 uur op een heerlijke zondagochtend opgestaan en me voorbereid op wat zou gaan komen.
![]()
Ik had nog even de advertentie uitgeprint, de foto's uitgeprint en "motor kopen voor dummies" etc. geprint en bekeken. Ook maakte ik nog even een contractje 'voor het geval dat...'. Ok, en toen vertrok ik dus.
Mijn broertje wilde me niet brengen, dus ik ging met de brommert
![]()
Dat was dom van hem, want vanochtend was het echt heerlijk weer + lege wegen. Damn,
![]()
. Mijn tas zat een beetje vol omdat ik een voetpompje had meegenomen voor mijn brommerbanden die langzaam leeglopen
Ok, dit was dus weer een van de weinige keren dat ik weer eens met de trein ging. Even mijn vervoermiddel aan de kant van de veerpont gedumpt (stuk leger ipv de volgepropte fietsenvoorkant
![]()
) en mijn reis kon beginnen
![]()
(had nog net geen knapzakje mee, had het verhaal wel compleet gemaakt
![]()
) Ok bladiebla je kent het wel. Ik had de treinroute uitgeprint en kaartje gekocht
De trein in
![]()
Ik was ruim op tijd en op deze vroege zondag ochtend voelde ik me kiplekker
![]()
Ik moet toegeven... ik neem al mijn woorden terug over treinreizen. Echt relaxed en goedkoop
met een OV kaart van je broertje, volgende keer toch maar doordeweeks gaan, is nog gratis ook
Maargoed, het was dus lekker leeg en zeer comfortabel en veel sneller dan met de auto. Dus ik had het helemaal aan het verkeerde eind over de auto. De volgende keer neem ik ook gewoon weer de trein. Scheelt behoorlijk wat stress, zolang het niet druk is
De trein had vertraging en dat had ik reeds door gesms'd aan RB. Aangekomen in Hoogeveen, daar waar ik al tot de conclusie gekomen was dat Nederland eigenlijk best leeg is en dat er buiten Amsterdam gewoon Nederlanders in Nederland wonen en dat Hoogeveen ook meer een dorp is als een stad, wachtte RB me al op. Ik wist niet meteen dat hij het was, maar ik liep tenminste zijn richting op, en hij herkende mij wel meteen
![]()
(Wat zat je te doen op je mobiel?
![]()
)
RB kende de boel kennelijk wel een beetje ofzo?
![]()
Dat denk ik tenminste, want hij kon het aardig vinden in zijn afgetrapte leenbak
![]()
Het volgende moment ging eigenlijk heel snel.
![]()
We kwamen bij het huis aan, stelden ons voor aan een soort van jonge
kamper
en RB ging direct de motor onderzoeken
![]()
Gelukkig had ik je meegenomen, wist gewoon meteen wat te doen
![]()
Voor ik en de verkoper het door hadden racede RB al door de straat en mocht ik slechts genieten van een zwaar motor geluid dat ergens ver achter de huizen in mijn oren weerklonk
Ben overigens wel benieuwd wat je in die tussentijd allemaal op de motor hebt gedaan RB
![]()
Aniwegs, RB terug en hij kon direct vertellen wat er allemaal loos was. Voor mij kwam het ongeveer op het volgende neer (van wat ik kon onthouden heb):
- motor vertoonde opvallende gebruikerskrassen
- motor was niet bling bling
- hapje uit het voorspatbord
- remmen, achterwiel en remblokken waren een binnenkorte kostenpost
- motor bleek ook geimporteerd te zijn
- spa rood zonder prik is eigenlijk ook wel lekker
Hmmjah, zoiets. We hebben nog even bij hem thuis gezeten, fototjes gemaakt en ik heb er op gezeten
![]()
Wat mij opviel is dat het zeker even moet wennen om zo een motor te rijden. Door de vorm van het stuur bijvoorbeeld, maar ook vanwege het gewicht en de zithouding. Wat me ook opviel is dat het gewoon in het algemeen een mooie, ook wel klein ogende motor is.
![]()
Geluid was ook wel lekker.
Mjah, na het gesprekje (gelukkig was ik niet gaan rijden want daarna begon het te sneeuwregenhagelen
![]()
) gingen we weer op weg. We zijn er niet echt uitgekomen, ik twijfel nog aan de gebruikerskrassen enzo. Ook de mentaliteit van de jongen (interesse in de motor zelf) was niet echt je van hèt. (RB?
![]()
) Kan aan het moment liggen, maar het kwam niet echt over als iemand die met veel liefde aan zijn motor werkt.
RB bracht me weer terug naar het station
![]()
wachtten even samen op de trein en daarna weer naar huis. Lekker comfi in le train
![]()
Nog iets, deze motor ziet er op de foto mooier uit dan in het echt. Iets wat volgens mij normaal andersom is
![]()
Pics, en alles wat ik ben vergeten komt later nog wel:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Slecht filmpje van de motor ![]()
Oh ja, over alle andere genoemde opties: het moet gewoon een kawa worden, klaar uit
![]()
En ik ga het denk ik rustig aan beginnen, want die beginnelingen die lekker aan het gas jengelen om hun lestijd uit te luiden zijn toch wel een gevaar op de weg
![]()
Rietje, dit topic gaat te snel om overal op te reageren, dus het ligt niet aan jou. Dat iemand niet reageerd op een post gebeurd iedereen wellis hoor, het wordt heus wel gelezen.
![]()
(en nou niet zeuren dat ik na deze post te weinig schrijf
![]()
)