En kopen doe ik al van één van mijn oppaskindjes, maar die komt morgen pas.
quote:
Op woensdag 26 september 2001 12:54 schreef SunChaser het volgende:
Ja, maar dan bellen ze aan: mijnheerrrrrrr, wat is een aaaarsss?
Schoot hiervan in de lach om een of ander reden.
Een kruis op z'n kop doet het trouwens ook goed hoor.... of je huisnummer in 666 veranderen, doet wonderen!
quote:er zijn wel verschillende bordjes voor...
Op woensdag 26 september 2001 13:51 schreef Vork het volgende:
Naast de Nee -Nee stickers voor ongeadresseerd reclamedrukwerk en streekbladen enz moet daar inderdaad maar eens een sticker voor komen voor kinderpostzegels, huis-aan-huis verkopers, deurwaarders, jehova-getuigen etc. etc.
"geen collecte"
"Wij mogen wèl uitslapen van god!"
"aan de deur wordt niet gekocht" ed...
persoonlijk vind ik dit soort bordjes altijd een beetje 'aso' staan
quote:Ja en dit vind ik ook van briefjes met "GEEN KINDERPOSTZEGELS"
Op woensdag 26 september 2001 14:17 schreef Jordy-B het volgende:[..]
er zijn wel verschillende bordjes voor...
"geen collecte"
"aan de deur wordt niet gekocht" ed...persoonlijk vind ik dit soort bordjes altijd een beetje 'aso' staan
quote:AGOSSIE
Op woensdag 26 september 2001 12:23 schreef SunChaser het volgende:
Pak zo'n kind een deurzegel af waarop te zien is dat je een pakketje hebt gekocht.
quote:zeker vergeten dat je zelf ook ooit een kind was
Op woensdag 26 september 2001 12:49 schreef MacBeth het volgende:
Een bord: steek je kutzegels in je aars! helpt wel.
quote:Nee, ik liet me niet voor het karretje van de meester/jufrouw spannen.
Op woensdag 26 september 2001 17:03 schreef Keroppi het volgende:[..]
Ja en dit vind ik ook van briefjes met "GEEN KINDERPOSTZEGELS"
![]()
Kom nou zijn jullie nooit jong geweest en met kinderzegels langs de deur gegaan?
't is feitelijk afpersing, "of je koopt waardeloze rotzooi van ons, of we blijven je met z'n allen pesten". Dat deden de Amerikaanse "mobs" in de jaren dertig ook, maar dan met 'bescherming' als rotzooi en fysiek pesten.
Deze kinderen doen dus Maffia-praktijken. Iedereen zal begrijpen dat je die kleine gangsters keihard aan moet pakken. Eigenlijk zou je ze ter plekke af moeten ranselen, en ze vervolgens meegeven aan de Jehova's die langs komen voor een strenge heropvoeding.
quote:Stel je toch niet zo aan
Op woensdag 26 september 2001 17:12 schreef MacBeth het volgende:[..]
Nee, ik liet me niet voor het karretje van de meester/jufrouw spannen.
't is feitelijk afpersing, "of je koopt waardeloze rotzooi van ons, of we blijven je met z'n allen pesten". Dat deden de Amerikaanse "mobs" in de jaren dertig ook, maar dan met 'bescherming' als rotzooi en fysiek pesten.
Deze kinderen doen dus Maffia-praktijken. Iedereen zal begrijpen dat je die kleine gangsters keihard aan moet pakken. Eigenlijk zou je ze ter plekke af moeten ranselen, en ze vervolgens meegeven aan de Jehova's die langs komen voor een strenge heropvoeding.
Deze sticker op je deur plakken doet wonderen ze komen niet meer aan de deur.
quote:Hallo Aap,
Op woensdag 26 september 2001 17:15 schreef tweety70 het volgende:[..]
Stel je toch niet zo aan
Denk je nou werkelijk dat ik serieus ben?
quote:
Op woensdag 26 september 2001 17:15 schreef Uiruru het volgende:
Voor iedereen die last heeft van Jehova getuigen.Deze sticker op je deur plakken doet wonderen ze komen niet meer aan de deur.
quote:Goeie!
Deuteronomium 18:21-22
"Wanneer gij nu bij uzelf mocht zeggen: Hoe onderkennen wij het woord dat de HERE niet gesproken heeft? - als een profeet spreekt in de naam des HEREN en zijn woord wordt niet vervuld en komt niet uit, dan is dit een woord, dat de HERE niet gesproken heeft; in overmoed heeft de profeet het gesproken, gij zult voor hem niet vrezen."
quote:Wassenaar?
Op woensdag 26 september 2001 17:27 schreef zodiakk het volgende:
Ze komen hier niet.
quote:ten eerste hoef je zeker tegen mij niet te gaan schelden,en ten tweede zet het er dan ook niet op als je het niet meent.
Op woensdag 26 september 2001 17:19 schreef MacBeth het volgende:[..]
Hallo Aap,
Denk je nou werkelijk dat ik serieus ben?
Jompels,
Slaapmeisje
quote:Thnx.. Ik wou al op zoek gaan naar wat er nou eigenlijk stond.. maar kon ut k*tding niet vinden tussen de rotzooi.
Op woensdag 26 september 2001 17:23 schreef DennisMoore het volgende:[..]
[..]Goeie!
Maar idd.. een hele goeie..
quote:gaan ze met je bus klepperen
Op vrijdag 28 september 2001 02:01 schreef Dr_Crouton het volgende:
Of de deurbel een meter hoger monteren, ben je gelijk van kleine bellentrekkers af.
quote:Heb een roestige klep, die laat zich niet zo gauw klepperen
Op vrijdag 28 september 2001 12:04 schreef Jordy-B het volgende:
gaan ze met je bus klepperen
quote:één keer is ook geen probleem...
Op zaterdag 29 september 2001 14:21 schreef Raaf het volgende:
Wat een dom gezeur zeg!
Laat die kindertjes toch lekker langs de deuren gaan!
Als je daar al niet tegen kan kun je je beter op laten nemen in een psychiatrische kliniek voor autisten.
maar 30 keer?
quote:hier in Assen vast ook wel, alleen d'r zijn tigtig scholen...
Op zaterdag 29 september 2001 17:44 schreef Light het volgende:
In de goede oude tijd, toen ik nog op de basisschool zat, heb ik ook eens van die kinderpostzegels verkocht. Ik kan me nog herinneren dat ieder kind een aantal straten toegewezen kreeg, daar mochten we verkopen. We hadden dus allemaal onze eigen 'regio'
En soms worden kinderen naar wijken aan de andere kant van de stad gestuurd...
Mijn zusje hebben ze btw gedwongen om die troep rond te brengen, want anders kreeg ze strafpunten... ik vind persoonlijk dat als het zo moet, ze die hele crap maar moeten afschaffen...
En ik vind ook dat je een sticker moet kunnen krijgen zonder dat je die postzegels koopt... gewoon om te laten zien dat d'r al iemand is langsgeweest...
quote:Kinderen verplichten tot het verkopen van kinderpostzegels vind ik ook wat overdreven.
Op zaterdag 29 september 2001 17:51 schreef Jordy-B het volgende:[..]
hier in Assen vast ook wel, alleen d'r zijn tigtig scholen...
En soms worden kinderen naar wijken aan de andere kant van de stad gestuurd...
Mijn zusje hebben ze btw gedwongen om die troep rond te brengen, want anders kreeg ze strafpunten... ik vind persoonlijk dat als het zo moet, ze die hele crap maar moeten afschaffen...
En ik vind ook dat je een sticker moet kunnen krijgen zonder dat je die postzegels koopt... gewoon om te laten zien dat d'r al iemand is langsgeweest...
En idd, een stickertje dat je geen interesse hebt zouden ze ook kunnen invoeren. Mag best een andere zijn dan om aan te geven dat je al gekocht hebt, maar het is iig wel duidelijk dat aanbellen geen zin heeft.
quote:Helemaal mee eens
Op zaterdag 29 september 2001 14:21 schreef Raaf het volgende:
Wat een dom gezeur zeg!
Laat die kindertjes toch lekker langs de deuren gaan!
Als je daar al niet tegen kan kun je je beter op laten nemen in een psychiatrische kliniek voor autisten.
quote:Leuk he ,Dribbeltje
Op zaterdag 29 september 2001 20:13 schreef Juup© het volgende:
[afbeelding]
quote:EN bovendien werd je als Verkoper op een 5-daagse trainingskamp gezet compleet met stormbaan en tactieken voor het open houden van voordeuren, achterdeuren en dakramen. Hoe waakhonden in de luren leggen, valse liedjes zingen zodat men toch ging zwichten om jouw zegeltjes te kopen. Oh ja, en een zegel aan de deur was verplicht.
Op zondag 30 september 2001 02:03 schreef SunChaser het volgende:
Vroeger (opa vertelt) kreeg elk kind gewoon een eigen wijk. Dus had je hooguit 3 kinderen aan de deur.
quote:
Op woensdag 26 september 2001 17:12 schreef MacBeth het volgende:
quote:de maffia verdeelde onder mekaar de wijken ook altijd.
Op zaterdag 29 september 2001 17:44 schreef Light het volgende:
In de goede oude tijd, toen ik nog op de basisschool zat, heb ik ook eens van die kinderpostzegels verkocht. Ik kan me nog herinneren dat ieder kind een aantal straten toegewezen kreeg, daar mochten we verkopen. We hadden dus allemaal onze eigen 'regio'
quote:je moet die dingen ook sparen en niet gebruiken...
Op woensdag 26 september 2001 20:01 schreef Slaapmeisje het volgende:
Tis te gek voor woorden, ook ik heb vroeger met die rottige kinderzegels lopen leuren, maar wie heeft er tegenwoordig nog behoefte aan postzegels? Vorig jaar nog zo'n pakketje van zo'n koter gekocht om eindelijk dat felbegeerde stickertje op mijn deur te kunnen plakken, maar ik heb nog meer dan de helft van die postzegels over. Als de Euro eenmaal wordt geintroduceerd kan ik die zegels ook wel de prullenbak indonderen. Dan maar een stelletje spamkaarten richting mijn vrienden sturen.Jompels,
Slaapmeisje
ook ik heb vroeger dat spul moeten verkopen, en ik vond er niks aan!
Ik heb verdorie voor school en weet ik veel wat al zo vaak langs de deuren gemoeten! Kinderpostzegels, trabantjes, sponzen, lootjes!!! Ik had er al zo'n rothekel aan!
Dingen verkopen is leuk als je een extravert typetje bent, maar voor mensen als ik hoeft dat echt niet.
Laten ze dan de enthousiastelingen meer geven en de (zie-ut-niet-zitten)-figuren niet of weinig.
Trouwens, over kinderen die aan je deur komen... over een maand is het weer sint maarten , krijg je ook weer allerlei kindertjes die een liedje gaan zingen en er dan nog snoep voor willen ook!
quote:
Op maandag 01 oktober 2001 12:38 schreef Slasher het volgende:
wat is een pedo-filatelist?
Vertel 'm dan goed: wat is een Pedofilatemaan....
Gekocht om er vanaf te zijn en omdat die kids er ook maar voor misbruikt worden.
Wordt er later weer aan de deur gebeld. 'Nee, sorry, ik heb ze al gekocht'. WTF? Ik had dat zegeltje toch onder de deurbel geplakt?
Blijkt dat ding op de grond te zijn gevallen, plakt voor geen meter, dat belooft weinig goeds voor de gekochte zegels
En een tip: als het effuh kan plak je de 'ik heb al gekocht zegel' aan de binnenkant van de deur, voor het raam of zo, want:
a. die kleredingen pleuren er zo af
b. er zijn van die geinponems die ze eraf stelen om zelf te gebruiken...
't is omdat ze hiero in de buurt allemaal glas in hun voordeur hebben zitten en dus de sticker aan de binnenkant hebben maar anders had ik d'r ook al 1 gestolen...
quote:in "Lukas" staat ook ergens "gaat niet van deur tot deur", maar ik kan het ff niet terugvinden
Voor iedereen die last heeft van Jehova getuigen.Deze sticker op je deur plakken doet wonderen ze komen niet meer aan de deur.
toch wel nostalgie, vroeger ging ik zelf ook altijd de huizen langs
quote:Inderdaad, en tegenwoordig vallen die huis-aan-huis verkopers wel mee hoor, als je ze gewoon normaal verteld dat je geen interesse hebt zijn ze zo weer weg. Hetzelfde geldt voor Jehovah's.
Op woensdag 26 september 2001 14:17 schreef Jordy-B het volgende:[..]
er zijn wel verschillende bordjes voor...
"geen collecte"
"aan de deur wordt niet gekocht" ed...persoonlijk vind ik dit soort bordjes altijd een beetje 'aso' staan
Maar op de basisschool deden wij net aan kinderpostzegels .
quote:
Op woensdag 26 september 2001 17:03 schreef Keroppi het volgende:[..]
Ja en dit vind ik ook van briefjes met "GEEN KINDERPOSTZEGELS"
![]()
Kom nou zijn jullie nooit jong geweest en met kinderzegels langs de deur gegaan?
quote:Ga werken ofzo, heb je er oo geen last van.
Op woensdag 26 september 2001 12:21 schreef Ester het volgende:
Sinds 11.00 vanochtend blijft de deurbel rinkelen
quote:is ook zo'n sticker voor die die kinderpostzegelkindjes op afstand houd ?
Ik wacht wel tot mijn neefje ze moet gaan verkopen, dan kun je er niet meer onderuit komen
vanmiddag kwamen ze al aan.. ik liep de gang in, zach 2 kleuters staan met een geldvragende blik in hun ogen. Heb ik me omgedraaid.. dat bewijsje dat ik kinderpostzegels gekocht heb hangt zeker tehoog
quote:denkje dat die kindertjes weten wat een pedo is?
Op woensdag 24 september 2003 17:52 schreef DikkeSmikkel het volgende:
Bordje bij de deur zetten: hier woont een pedo! Maar of je je daarmee geliefd maakt in de buurt!
quote:Da's knap, alleen groep 7 en 8 van de basisschool mogen die dingen verkopen. Behalve op speciaal onderwijs scholen, daar verkopen kinderen ze elk jaar. Maar ja, een s.o. kleuter laat je niet alleen op pad gaan...
Op woensdag 24 september 2003 18:40 schreef Daklem het volgende:
ik doe gewoon niet meer open..vanmiddag kwamen ze al aan.. ik liep de gang in, zach 2 kleuters staan met een geldvragende blik in hun ogen. Heb ik me omgedraaid.. dat bewijsje dat ik kinderpostzegels gekocht heb hangt zeker tehoog
Mijn zusje verkoopt ze hier, maar verder zien wij ook nooit kinderen die ze verkopen. Maar als ze dat wel zouden doen zou ik dat niet erg vinden. Wat een gezeik dat je briefjes op de deur zou moeten plakken enzo. Koop gewoon zo'n setje en zeg tegen de rest dat je al gekocht hebt. Moeilijk hoor...
quote:Kan makkelijk hoor.
Op woensdag 24 september 2003 19:32 schreef Fannetje het volgende:[..]
Da's knap, alleen groep 7 en 8 van de basisschool mogen die dingen verkopen.
Zusje van groep 8 vraagt aan haar kleine broertje "ga jij postzegeltjes verkopen dan krijg je een euro van me" en de moeder en vader zijn niet thuis.
quote:afgelopen weekend twee keer..
Op woensdag 26 september 2001 17:27 schreef zodiakk het volgende:
Ze komen hier niet.
[edit] dit was dus even offtopic over jehova's he? maar dat begrepen jullie vast
quote:Behalve dus als je thuis werkt, dan heb je er extra last van
Op woensdag 24 september 2003 17:46 schreef ArmaniMania het volgende:
Ga werken ofzo, heb je er oo geen last van.
quote:ik wel
Op woensdag 24 september 2003 21:12 schreef schatje het volgende:
Ik vind het zielig voor dat kind om geen postzegels te kopen.Dat zou ik dus echt niet kunnen.
"NEE!"
[Dit bericht is gewijzigd door moniek op 24-09-2003 21:43]
quote:Ik geef ze meestal ook snoep.
Op woensdag 24 september 2003 21:13 schreef FokEend het volgende:
Er stond bij mij zo'n klein lief jochie aan de deur, ik kon echt geen nee zeggen
quote:foute grap..
Op woensdag 24 september 2003 21:50 schreef vbmot het volgende:
Dit op je deur hangen?
quote:jij bent slecht
Op woensdag 24 september 2003 21:50 schreef vbmot het volgende:
Dit op je deur hangen?
vroeger heb ik het ook niet gedaan: ik liet me niet dwingen lomp langs huizen te gaan. ik ging lekker vroeg naar huis (je mocht eerder weg van school voor die zegels) en ik verkocht standaard een pakje aan me moeder en me oma (zodat zij de stomme stikker kregen )
al die andere fanatieke kinderen aan het einde als ze hun lijstje met verkochte pakjes inleverden heel trots.. nou ik heb lekker buiten kunnen spelen met me vrienden terwijl jullie de hele tijd langs deuren gingen
quote:das volgens mij ook de gehele motivatie achter deze steeds terugkomende aktie: mensen worden het zat en kopen maar een setje om van dat gezeur af te zijn. Elk ander bedrijf die op deze manier aan klanten zou willen komen kan op veel gezeik rekenen, maar omdat het nu kinderen zijn mag het ineens
Op woensdag 24 september 2003 22:29 schreef Dezz het volgende:
Koop gewoon een zo'n setje ben je er meteen vanaf
quote:Nou, peuter dat stickertje er ff af en scan het in, zodat je het hier kunt posten....iedereen blij
Op woensdag 24 september 2003 21:06 schreef Mr.Trelawney het volgende:
Ja, dat begreep ik.
Wij hebben in elk geval die kaartjes en die postzegels gekocht, zei ons mam. We hebben nu zo'n mooi stickertje op de deur.
bij de volgende ga ik achter de bank liggen
quote:Weet je hoeveel ze voor die dingen vragen?! ZIEK!
Op woensdag 24 september 2003 21:12 schreef schatje het volgende:
Ik vind het zielig voor dat kind om geen postzegels te kopen.Dat zou ik dus echt niet kunnen.
naja zolang de jehovas getuigen niet jehovapostzegels gaan verkopen
die komen namelijk vaak zat aan de deur.
ik had laatst ook in Duitland een paar aan de deur.
had ik geen zin om met mijn gebrekkige duits (ik ken die naamvallen allemaal niet) uit te gaan staan leggen dat ik al een religie heb.
toen heb ik de deur gewoon dichtgedaan.
zachtjes hoor.
Ik vond het vroeger altijd wel geinig om die dingen te verkopen, ging er met een klasgenootje een wedstrijdje van maken. Hihi. En ik woonde in een winkelstraat, dus gewoon alle winkels langs
* Nijna heeft dus nu ook zo'n mooi stickertje op de deur
Maar die rommel, die hoef ik niet.
quote:Kinderen kunnen er ook niets doen.Bovendien is het voor een goed doel
Op donderdag 25 september 2003 02:09 schreef Sessy het volgende:[..]
Weet je hoeveel ze voor die dingen vragen?! ZIEK!
quote:Da's niet lief.
Op woensdag 26 september 2001 12:23 schreef SunChaser het volgende:
Pak zo'n kind een deurzegel af waarop te zien is dat je een pakketje hebt gekocht.
quote:Sint Maarten ja, mijn moeder maakte altijd van die bekers klaar vol met snoepgoed.Zo blij, zo blij waren de kinderen.
Op donderdag 25 september 2003 12:52 schreef Aventura het volgende:
Ze komen met dat soort dingen nooit bij mij aan de deur.
Terwijl ik best zegels wil kopen! Ook krijg ik bijvoorbeeld nooit collectanten. Helemaal jammer vind ik dat ze niet komen Sint-Maarten-en. Ik vind het juist leuk om kinderen blij te maken
quote:Inderdaad, op mijn basisschool werd zelfs precies bijgehouden hoeveel geld je had opgehaald. Misschien nemen ze dat in overweging bij het bepalen van je schooladvies
Op woensdag 26 september 2001 17:12 schreef MacBeth het volgende:[..]
Nee, ik liet me niet voor het karretje van de meester/jufrouw spannen.
quote:
Op donderdag 25 september 2003 13:17 schreef modbeek het volgende:
Plak dit op je deur:
[afbeelding]
quote:En wat betekend dat onderste dan?? Waar is deze stikker te verkrijgen??
quote:Helemaal mee eens. Tekst stikker. Jehova rot gvd (voluit. Maar nu afgekort om mede fokkers niet te kwetsen) op.
Op woensdag 26 september 2001 14:06 schreef Nuke het volgende:
Nee tegen Jehova's.... dat zou nog eens een goede sticker zijn!Een kruis op z'n kop doet het trouwens ook goed hoor.... of je huisnummer in 666 veranderen, doet wonderen!
Of, wat je ook kunt doen,
Je haalt je rode hoorntjes van carnaval uit de kast en de grote oude zwarte cape
Je doet de hoorntjes op en je knipt twee gaatjes in de cape
Dan trek je de cape zo ver naar voren en buig je je hoofd dat zij je gezicht niet zien kunnen.
Dan doe je de deur lang-zaam open en vraag je met een diepe step
"Ik heb op je gewacht"
Dan lach je als een psychish gestoorde persoon.
"I open the door, I glare at them and tell them I'm not interested, I close the door, they leave.
End of story. "
-------------------------------------
"I have a sign on my door that says:
No soliciting
No Prostheletizing (its spelled correctly on the sign)
No Campaigning
No Petitioning
Thank you."
---------------------------------------
"Sicced the dogs on them once when they were knocking on my door at 7:30 on a saturday morning.....
Friend will meet them at the door wearing a cloak and horns, holding a staff with a decorated bison skull on it.....
Got a nice new doormat now......
We Love Our Vaccum
We Found God
We Gave At The Office
Thanks.
Tends to get the point across."
-----------------------------
(deze vind ik nog de beste van ze allemaal)
"When we first moved in they came calling. (They ship in the new kids by the busload here) It was a much warm day. (read wet dirty sock in the face weather) I invited them in and offered them a glass of water. I have a big pentagram wreath hanging in the front room. Also a rather large ornate copy of our handfasting vows. Not to mention several bookshelves full of books and Pagan implements of all kinds and descriptions.
Told them I was following a different path, was solicitious of their health. Warned them to stay cool and watched them squirm uncomfortably in their suits and ties as my large male cat did figure eights through their legs demanding loudly to be paid attention to.
They declined the cool water, swallowed nervously and said they'd be on their way. They haven't visit us since. And I know they've been here, as I said they get shipped in by the busload every spring.
Had a friend in New York who wold greet them at the door sky-clad (naakt) and invite them in to worship with him.... "
------------------------------------------------------
"Well there's the "Will this take long, I'm due for kidney dialysis soon" comment that tends to stop them.
Apparently they aren't allowed to convert you if you are Jewish - my neighbour now uses this one, she seems to get them a lot because she is in all day.
DH answering the door in his underwear also seems to deter them. Maybe he should put the axe down first..."
Is toch ook zwaar irri als de hele dag de bel gaat!!
quote:hehehe
Op woensdag 26 september 2001 12:24 schreef Kozzmic het volgende:
Briefje op de deur hangen met Nee, ik mot geen zegels!!!
Maar dan nog, van die kleine ettertjes HIER in buurt koop ik toch niks.
Doe als onze buurvrouw:quote:Op dinsdag 28 september 2004 19:53 schreef mikando18 het volgende:
Morgen begint het weer, iemand nog goede tips?![]()
't wordt allemaal vanuit school geregeld.quote:Op woensdag 29 september 2004 19:39 schreef Henno het volgende:
Die koters zijn nog naïef, een goed doel kan ze mooi misbruiken voor dit soort dingen. Of houden die kinderen er zelf ook nog wat aan over behalve vermoeide benen en scheldpartijen van geirriteerde mensen?
Van één keer weet ik nog dat we een sleutelhanger kregen met een kinderpostzegel erinquote:Op woensdag 29 september 2004 19:39 schreef Henno het volgende:
Die koters zijn nog naïef, een goed doel kan ze mooi misbruiken voor dit soort dingen. Of houden die kinderen er zelf ook nog wat aan over behalve vermoeide benen en scheldpartijen van geirriteerde mensen?
Ga een vak leren, zoek een baan en zorg dat je om 11.00 uur op je werk bentquote:Op woensdag 26 september 2001 12:21 schreef Ester het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |