idd het zou hypocriet zijn te denken de alleswetende te zijn..... bewandel een middenweg zou ik zeggen sta open voor opvattingen ....quote:Op zondag 23 januari 2005 13:17 schreef Choices het volgende:
denk nooit dat de maatstaffen waarmee jij je wereld meet, compleet is, een vergissing van velen.
*ril... er zijn dus echt mensen die denken dat dit zo isquote:Op zaterdag 22 januari 2005 21:00 schreef erodome het volgende:
Maar om te weten hoe het werkt met energie moet je wat kennis hebben van hoe het lichaam werkt.
Misschien weet je wel dat het lichaam werkt op elektrischiteit eigenlijk, magnetische velden die pulseren, elke cel heeft zijn eigen trilfrequentie, in een orgaan behoren de cellen met elkaar mee te lopen wbt het trillen.
Wordt een cel nu ziek dan gaat hij in een andere frequentie trillen, hij kan zo zijn buren ziek maken, grote ellende dus.
De energie die je instuurt helpt het lichaam de cellen weer in de juiste frequentie te zetten.
yup omdat het ook zo is. wetenschappelijk bewezen ook. dat stuk wat je van Ero gequote heb bedoel ik dus. het princiepe van wat Jomanda vertelde is zo, dat zij het niet goed gebruikt lijkt te hebben is niet onze schuld.quote:Op dinsdag 25 januari 2005 09:56 schreef Rasing het volgende:
[..]
*ril... er zijn dus echt mensen die denken dat dit zo is
Dan stel ik voor dat je hoofdletters gebruikt aan het begin van de zin, als we het dan toch hebben over intelligent overkomen.quote:Op dinsdag 25 januari 2005 12:21 schreef Enyalius het volgende:
ik stel voor dat je voortaan eerst:
1. kennis op doet op wetenschappelijk niveau voordat je commentaar geeft
2. dat je je meer verdiept en uit probeerd voordat je commentaar geeft
dat laat je wat intelligenter overkomen
Dit stuk legt het wat beter uit dan dat ik dat kan doen.quote:Langzaam maar zeker begint de wetenschap iets te begrijpen van bepaalde aspecten van de helende krachten.
Om een wetenschappelijke theorie over de werking van reiki te kunnen begrijpen, moet je je in de magneetvelden verdiepen die elk levend wezen opwekt.De arts Dr. James Oschman beschrijft dit fascinerende thema in zijn onlangs verschenen boek: Energy Medicine, the scientific basis.
Het is al enige tijd bekend dat er elektrische stroom door ons lichaam gaat.
Deze stroom vloeit door ons zenuwstelsel en behoort tot de zelfregulerende krachten van ons eigen lichaam.
Het zenuwstelsel is verbonden met elk orgaan en stukje weefsel in ons lichaam, en signalen vanuit de hersenen gebruiken deze snelweg om alle lichamelijke activiteiten te regelen.
Elektrische stroom beweegt zich in en tussen de lichaamscellen door.
Veel lichaamscellen bevatten zelfs vloeibare kristallen.
Deze levende kristallen zitten gevangen in celmembramen, in de mergschede van de zenuwen en op verschillende andere plaatsen.
Wanneer die kristallen onder druk komen te staan, geven ze piezo-elektrische stroomstootjes af.
De vloeibare kristallen in het lichaam wekken dus voortdurend elektrische stroom op.
Deze stroompjes zijn vaak coherent, dat wil zeggen dat, net als bij een lazer, de frequentie’s allemaal in harmonie met een bepaald gebied zijn.
Deze lazer-achtige trillingen kunnen zich in het lichaam verplaatsen maar ook naar de omgeving uitstralen.
Dat doet denken aan het helende effect van trommels.
Wanneer de percussiedruk van het tromgeroffel op het lichaamsweefsel inwerkt, worden ritmische elektrische stroompjes en velden opgewekt die de biologische activiteit van het weefsel beinvloeden.
Bovendien is er nog een zenuwstelsel, het perineurium.
Het bestaat uit een laag verbindend weefsel, dat het zenuwstel omringt.
In een reeks artikelen wordt het door Robert O. Becker beschreven.
Meer dan de helft van de hersencellen zijn perineurale cellen.
Men moet het perineurium als een tweede zenuwstelsel zien dat op gelijkstroom werkt.
Het word door hersengolven gestuurd en is rechtstreeks bij het genezingsproces betrokken.
Als een deel van het lichaam gewond raakt, wekt het perineurale stelsel een elektrisch potentiaal op, op de plek van de verwonding, waardoor het lichaam hierop attent gemaakt wordt.
Met behulp van dit elektrische potentiaal stuurt het perineurale stelsel cellen, zoals witte bloedlichaampjes, fibroplasten en mobiele huidcellen naar de gekwetste plek.
Tijdens het genezingsproces verandert het elektrisch potentiaal.
Het perineurale stelsel reageert bovendien bijzonder gevoelig op uitwendige magneetvelden.
Als er elektrische stroom door een geleider gaat, dan wordt de geleider door een magnetisch veld omringd.
De elektrische stromen in het menselijke lichaam wekken magnetische velden op die men biomagneetvelden noemt.
Ze dringen het lichaam binnen en omringen het.
Met gevoelige magnometers heeft men die velen gemeten.
Dr. John Zimmerman van de university of Colorado school of medicine in Denver gebruikt een apperaat dat men SQUID(super conducting quantum interference device) noemt, om de magnetische velden van verschillende delen van het lichaam te meten, waaronder de hersenen, het hart en een groot aantal organen.
Deze biomagnetische waarden helpen inzicht te krijgen in de wijze waarop het lichaam werkt en bij het stellen van een diagnose.
Het hart heeft het sterkste biomagnetische veld.
Het kon zelfs nog op een afstand van 4 meter worden gemeten.
De hersenen en alle organen worden omringt door hun eigen biomagnetische veld.
Deze velden pulseren met verschillende frequentie’s en werken in op elkaar.
Als een orgaan gezond is heeft hij een bepaalde frequentie.
Wordt het ziek dan veranderd die freqentie.
Al deze biomagnetische velden tezamen vormen een groot biomagnetisch veld dat het lichaam omhult.
Natuurlijk lijkt het op wat wij de aura noemen.
Het biomagnetisch veld zou dus een van de hoofdbestandsdelen van de aura kunnen zijn, hoewel er natuurlijk ook andere facetten kunnen meespelen.
Deze velden werken in op andere velden die zich in de buurt van het lichaam bevinden, ook op die van andere mensen.
Dit principe noemt men inductie.
Dat wil zeggen dat een magneetveld kan inwerken op een ander, door veranderingen in het veld te veroorzaken maar ook door de intensiteit en de frequentie van de elektrische stroom in de geleider te veranderen.
Dat wil zeggen dat het biomagnetische veld van de ene mens inwerkt op dat van een ander.
Dit kan gevolgen hebben voor het welzijn van die persoon, maar ook voor het functioneren van zijn organen en weefsels.
Dit verduidelijkt de term “magnetische persoonlijkheid”.
Het is ook het wetenschappelijke principe van de ene mens die een therapeutische werking heeft op een ander mens.
Wetenschappelijk gezien vormt de huid niet de begrenzing van een mens, maar zijn persoonlijkheid strekt zich rondom hem uit.
Uit eigen ervaring weten wij dat dat waar is, want ieder mens heeft weleens de aanwezigheid van een ander gevoeld.
Nu is er ook een wetenschappelijke verklaring voor.
Dat is pas een gezonde instelling ... velen denken op den duur dat ze zelf dokter zijn. Ze vergeten soms welke invloed ze op hun patient hebben, en ook welke verantwoordelijkheid ...quote:Op dinsdag 25 januari 2005 13:37 schreef erodome het volgende:
Ohhhhh wat betrefd artsen ga ik zelfs nog veel verder hoor, iedereen met klachten behoort ook naar de gewone arts te gaan, een ieder die bij me komt met toch wel echte klachten geef ik het dringende advies om naar de arts te gaan, als ze echt niet willen blijf ik dat stimuleren, ga desnoods met iemand mee als ze dan wel willen...
Ik ben namelijk geen arts en wil op geen enkele manier de plaats van een arts innemen, zou ik dat wel doen dan is de kans natuurlijk groot dat ik tegen net zulke enorme en fatale blunders aanloop als dat jomanda heeft gedaan, de gevolgen zijn te groot, een schoenmaker moet zich bij zijn eigen leest houden...
Ik smijt graag met linkjes:quote:Op dinsdag 25 januari 2005 13:37 schreef erodome het volgende:
knip
Neen, niet te vergelijken, therapeutic touch is presies wat het zegt, aanraken, de helende kracht van simpele aanrakingen, van aandacht....quote:Op dinsdag 25 januari 2005 14:09 schreef Rasing het volgende:
[..]
Ik smijt graag met linkjes:
http://www.abc.net.au/science/k2/moments/gmis9836.htm
Korte samenvatting: Emily Rosa, een meisje van 9, heeft met haar 'science project' aangetoond dat Therapeutic Touch (vergelijkbaar met Reiki (toch?)) healers niet konden voelen of Emily haar hand bij hun hand hield of niet. Gepubliceerd in het Journal of the American Medical Association. En dat zonder moeilijke SQUID-apparaten of theorieën over magneten die niemand begrijpt.
Niet helemaal hetzelfde, okay.quote:Op dinsdag 25 januari 2005 15:00 schreef erodome het volgende:
Neen, niet te vergelijken, therapeutic touch is presies wat het zegt, aanraken, de helende kracht van simpele aanrakingen, van aandacht....
Een mooie voorwaarde voor goede wetenschap is dat onafhankelijke onderzoekers de resultaten moeten kunnen herhalen. Is dat gebeurd?quote:Ze hebben ook testen met reiki gedaan, er zijn wat verschillende uitkomsten bij verschillende testen, maar 1 van de mooiste was een test met planten die allemaal presies onder dezelfde omstandigeheden gehouden werden, degene die reiki kregen waren gezonder, groter en groener, betere conditie dus...
En sorry, als jij wetenschap niet snapt is dat niet mijn schuld, dit gaat over wetenschappelijke onderzoeken die onder voorwaarde's gedaan worden, netjes en keurig zoals het hoort.
Wat is het verschil hierin dan erodome?quote:Op dinsdag 25 januari 2005 15:00 schreef erodome het volgende:
Neen, niet te vergelijken, therapeutic touch is presies wat het zegt, aanraken, de helende kracht van simpele aanrakingen, van aandacht....
Bij reiki wordt er toch niet aangeraakt? Ik dacht dat dat bij TT ook niet het geval was, maar 'touch' doet toch eigenlijk wel anders vermoedenquote:Op dinsdag 25 januari 2005 16:07 schreef Choices het volgende:
Wat is het verschil hierin dan erodome?
Reiki kan wellicht zeer goed hetzelfde zijn als therapeutic touch. Wat zou het verschil zijn?
Klopt maar dat is; Wat er gebeurt. Niet Hoe het gebeurt.quote:Op dinsdag 25 januari 2005 16:09 schreef Rasing het volgende:
[..]
Bij reiki wordt er toch niet aangeraakt? Ik dacht dat dat bij TT ook niet het geval was, maar 'touch'doet toch anders vermoeden
Of hoe het zou moeten gebeuren...quote:Op dinsdag 25 januari 2005 16:12 schreef Choices het volgende:
Klopt maar dat is; Wat er gebeurt. Niet Hoe het gebeurt.
Het lijkt mij idd dat ze allebei volgens zo'n beetje dezelfde principes zouden moeten werken. Als ze al werken that is. Maar Erodome heeft er meer verstand van.quote:En hoe het gebeurt, daarin zou het verschil moeten liggen. De fysieke handelingen mogen verschillen, maar wat is het werkelijke verschil? Wat en hoe, om die twee te scheiden, is lastig, in een wereld waar je niet alwetend bent.
zoals ik het begreep is dat...quote:Op dinsdag 25 januari 2005 16:07 schreef Choices het volgende:
[..]
Reiki kan wellicht zeer goed hetzelfde zijn als therapeutic touch. Wat zou het verschil zijn?
Met TT werk je niet met energie, het is gewoon een manier van affectie tonen, aanrakingen, iets waar ook heel veel kracht in schuilt trouwens hoor, gewoonweg aandacht geven, het kan het verschil tussen leven en dood betekenen, net dat steuntje in de rug geven wat iemand nodig heeft om even door te knokken.quote:Op dinsdag 25 januari 2005 16:07 schreef Choices het volgende:
[..]
Ik zou het op moeten zoeken voor je dan, maar heel veel onderzoeken zijn er nog niet gedaan, onderzoeken worden trouwens zo goed als alleen vanuit de alternatieve kring gedaan, er is veel onwil aan de wetenschappelijke kant...quote:Op dinsdag 25 januari 2005 15:14 schreef Rasing het volgende:
[..]
Niet helemaal hetzelfde, okay.
Wat blijft: deze mensen konden niet voelen of Emily haar hand bij die van hen hield. Ze zeiden dit wel te kunnen, maar zodra ze niks meer konden zien, verdween dit effect helemaal.
[..]
Een mooie voorwaarde voor goede wetenschap is dat onafhankelijke onderzoekers de resultaten moeten kunnen herhalen. Is dat gebeurd?
'Wetenschap' is geen toverwoord. Ook de wetenschappelijke methode kan misbruikt worden door mensen die dingen aan willen tonen die in hun straatje passen. En dan kunnen de resultaten van een onderzoek er nog zo mooi uitzien, als iets niet kan, dan kan het niet. Het feit dat Reiki en aanverwante methoden niet in de reguliere praktijk worden gebruikt, spreekt wat dat betreft boekdelen.
Ook dat is energiequote:Op dinsdag 25 januari 2005 19:54 schreef erodome het volgende:
[..]
Met TT werk je niet met energie, het is gewoon een manier van affectie tonen, aanrakingen, iets waar ook heel veel kracht in schuilt trouwens hoor, gewoonweg aandacht geven, het kan het verschil tussen leven en dood betekenen, net dat steuntje in de rug geven wat iemand nodig heeft om even door te knokken.
Daar moet ik altijd een beetje tegenop hikken: 1 van de hoogste vormen van energie. Die zinnen worden al te vaak gebruikt binnen alternatieve geneescircuits.. Ikzelf heb een cursus Magnified Healing gedaan, waar ze dat ook zeggen.quote:Reiki werkt met energie, 1 van de hoogste vormen van energie die voor een mens te verhapstukken zijn, bij nog hogere vormen van energie heb je hulp nodig van lichtwerkers, gidsen en dat soort spul, daar kunnen wij gewoon niet zo lekker mee werken...
Hm, ik snap inderdaad wat je bedoelt. Dat gevoel van 'bevestiging' van de helpers, is zo sterk, dat er geen twijfel meer is, aan of de intentie is vervuld of niet. Je weet het gewoon, maakt niet uit wat iemand ook zou zeggen, je weet diep vanbinnen dat het gewoon gebeurt is.quote:Op dinsdag 25 januari 2005 20:40 schreef erodome het volgende:
Magnified healing doe je niet alleen, dat weet je als je het gedaan hebt, dat wordt met behulp van helpers gedaan...
Voor een onafgestemd voortuig. Door je bewustzijn te verruimen kan je hierdoor je lichaam er meer op afstemmen. Tijd even buiten beschouwing gelaten.quote:Het trillingsgetal van de energie is te hoog voor een mens om dat alleen te verwerken.
Silvia Krijnen.quote:Bij wie heb je je cursus gedaan trouwens?
Klopt, daar was ik inderdaad al van op de hoogte. En veel mensen gebeurt dat ook. Maar ja, veel mensen leren door te beoefen. Die ellende waar je het over hebt, zie je het meest in de occulte sferen, ik denk dat dit wellicht vergelijkbaar is aan de ellende waar jij over spreekt?quote:Verder, tja je moet zelf weten hoe je werkt, expirimenteren, klooien e.d. doe ik wel, maar dan wel op mezelf waar ik het van binnen en van buiten kan voelen als je begrijpt wat ik bedoel.
Als dat goed gaat dan probeer ik het op mijn katten, omdat katten instaat zijn negatieve energieen te zuiveren.
Verder neem ik het voor kennisgeving aan, ik leer er erg veel door, hoe de energie werkt, hoe dingen van mij het beinvloeden, wat ik toe kan voegen enz enz enz.
Maar geberuiken op een client, nee, misschien over een jaar of 20 als ik nog meer inzicht heb, want uiteindelijk ben ik nog maar een groentje en weet ik nog maar een klein beetje, je bent je leven lang bezig met leren als het goed is...
Ik heb heel erg veel ellende gezien van mensen die maar wat gingen aankloten, mensen die dachten met reiki kan ik geen kwaad doen, want dat is me verteld, FOUT dus....
De systemen zijn er niet voor niets, alhoewel vele systemen die we hier hanteren ook niets anders zijn dan expirimenten van andere mensen, veel zit niet dichtbij de bron.
Wist je dat als je zelf niet goed in je vel zit en energie geeft(ja ook reiki) dat je je eigen klachten mee kan geven.
quote:Ze zijn niet heilig die systemen, maar nutteloos nu ook weer niet en beperkend eigenlijk ook niet.
Grappig dat je dat zegt inderdaad. Want een vriend van mij, is al heel erg veel in beheersing van energiën op occulte manier. Chaos energie, wellicht ken je het verschijnsel. Geen speeltje.quote:Ik heb me zeer verdiept in de originele vorm van reiki en als je dat systeem hanteert dan maak je wat mee, dat wil je niet geloven, het is zoveel krachtiger...
Niet elke energie is hetzelfde, ze hebben verschillende trillingsgetallen, verschillende verscheidingsvormen, vind het vreemd dat je dat niet opgemerkt hebt als je ermee werkt...
En dat is zooooooooo mooi, heerlijk om daar deel van uit te mogen maken...quote:Op dinsdag 25 januari 2005 21:11 schreef Choices het volgende:
[..]
Hm, ik snap inderdaad wat je bedoelt. Dat gevoel van 'bevestiging' van de helpers, is zo sterk, dat er geen twijfel meer is, aan of de intentie is vervuld of niet. Je weet het gewoon, maakt niet uit wat iemand ook zou zeggen, je weet diep vanbinnen dat het gewoon gebeurt is.
Dat heeft beperkingen aangezien we stoffelijk zijn, ons trillingsgetal kan op ten duur niet echt hoger, alhoewel ik absoluut niet met zekerheid durf te zeggen of iemand met het hoogst mogelijke trillingsgetal het niet kan, ik ben die mensen nog niet tegengekomen igg...quote:Voor een onafgestemd voortuig. Door je bewustzijn te verruimen kan je hierdoor je lichaam er meer op afstemmen. Tijd even buiten beschouwing gelaten.
Heb ik weleens van gehoort, ken haar niet...quote:Silvia Krijnen.
Idd leren mensen door te oefenen, maar ik ben er erg voor dat ze op zichzelf oefenen...quote:Klopt, daar was ik inderdaad al van op de hoogte. En veel mensen gebeurt dat ook. Maar ja, veel mensen leren door te beoefen. Die ellende waar je het over hebt, zie je het meest in de occulte sferen, ik denk dat dit wellicht vergelijkbaar is aan de ellende waar jij over spreekt?
Verschillende sensatie's heb je altijd, elke keer dat ik iemand behandel voelt het iets anders aan al naar gelang wat dat persoon nodig heeft.quote:. Niks is nutteloos !! haha.
[..]
Grappig dat je dat zegt inderdaad. Want een vriend van mij, is al heel erg veel in beheersing van energiën op occulte manier. Chaos energie, wellicht ken je het verschijnsel. Geen speeltje.
En hij had het altijd over zoveel verschillende soorten energiën, en ik ga binnenkort een Chinese geneeskunde studie volgen in A'dam, Qi Gong gebaseerde studie, waar de mevrouw waarbij ik een intake gesprek had ookal dat had vermeld. Het punt is, is dat mijn intellectuele kennis over meerdere energieën heel erg ... maar dan ook zeer beperkt is. Ik hoorde van haar dat er zo'n ruim 250 soorten Chi zijn. Ik had geen idee haha.
Maargoed, terug op waarom ik het niet merkte. Het enigste wat ik merkte, is verschillende sensaties, maar dit schreef ik toe aan het deze zaken:
niveau van concentratie,
Oprechtheid van de intentie,
Puurheid van bewustzijn op het moment.
Wellicht is dit misschien wel gelijkwaardig aan de term; Verschillende soorten energiën, zou goed kunnen.
Oh, ik weet precies wat je bedoelt... Ik heb het maandelang gehad, maar doordat ik mijn bewustzijn verkleinde door een zeer emotionele relatie die ik aanging, verloor ik mijn gevoeligheid erop..quote:Op dinsdag 25 januari 2005 21:23 schreef erodome het volgende:
[..]
En dat is zooooooooo mooi, heerlijk om daar deel van uit te mogen maken...
Hmm.. het is een interessant onderwerp, maar je hebt gelijk.quote:Dat heeft beperkingen aangezien we stoffelijk zijn, ons trillingsgetal kan op ten duur niet echt hoger, alhoewel ik absoluut niet met zekerheid durf te zeggen of iemand met het hoogst mogelijke trillingsgetal het niet kan, ik ben die mensen nog niet tegengekomen igg...
Hmm ik snap ook enorm wat je bedoelt. Ik heb het zovaak om mij heen gezien. Ik zelf beoefen de vrede in mijn geest door middel van meditatie, en dit is van enorm belang. Ik ben van nature al een rustig persoon. Maar heel veel vrienden om mij heen, hun belevingswereld worden door alle paranormale en spirituele ervaringen in 2en gespleten, en leidt tot een enorm onstabiele bewustzijnstoestand. Waarvan meerdere naar psychologen moesten, maar nooit natuurlijk de kern van het verhaal vertelde (spiritueel/paranormaal, valt niet goed bij de wetenschap). Ik heb het trouwens zelf ook een keertje gehad.quote:Idd leren mensen door te oefenen, maar ik ben er erg voor dat ze op zichzelf oefenen...
Even denken hoor, wat voor ellende ben ik allemaal tegengekomen, van zware depressie's naar totale onbalans, klachten die overgenomen werden tot serieuse psychische klachten aan toe, dan spreek ik over opgenomen moeten worden in een inrichting, dat zijn geen geintjes meer...
Ik denk dat je het redelijk kan vergelijken met elkaar, ik heb ook een keer te maken gehad met iemand die door het occulte last had en dat was vrijwel hetzelfde idd...
Yep, mooi en herkenbaar.quote:Op dinsdag 25 januari 2005 21:52 schreef Choices het volgende:
Je hebt een geest, en je geest is een Oceaan.
Je hebt ook een ego, en je ego is een een mens op een grote Oceaan. Drijvend en wel. Het ego wilt graag aan de oppervlakte blijven. Zodra je een duik maakt in je eigen bewustzijn, maw, met welk doel dan ook. moet het ego zn adem inhouden. Dit kan hij voor weken, of maandenlang doen. Hoewel, vaak duikt niemand langer dan een paar minuten tot een paar uur in zn eigen bewustzijn. Maar als je dit lang genoeg doet, word je ego gek. Hij wilt terug naar de oppervlakte. En zodra je daar aan toegeeft, en naar de oppervlakte gaat. Doet je ego er alles aan, om daar te blijven. Dit veroorzaakt een onstabiliteit in je geest. En ook zo worden mensen rijp voor het gesticht. Als ze niet hun geest trainen. "The mind has trouble letting go".
Er zijn talloze voorbeelden hoe spiritualiteit of paranormale zaken, kunnen leiden tot onstabiliteit natuurlijk, dit was slechts een voorbeeld.
merk wel dat de vibraties, zoals ik ze noem, aan het veranderen zijn. de energien worden toegangelijker voor iedereen. je hoort ook steeds meer mensen die dus in staat zijn om paranormale zaken waar te kunnen nemen.quote:Op dinsdag 25 januari 2005 20:40 schreef erodome het volgende:
Niet elke energie is hetzelfde, ze hebben verschillende trillingsgetallen, verschillende verscheidingsvormen, vind het vreemd dat je dat niet opgemerkt hebt als je ermee werkt...
Ben je niet bang dat je hiermee verwachtingen kweekt die mogelijk niet uit komen (er staat speculatief, I know)? En hoe zou je daarmee omgaan? (Of kun je sowieso geen tijdsvak bepalen voor deze verandering en weet je dus nooit of deze al geweest is of nog moet komen)quote:Op donderdag 27 januari 2005 13:20 schreef erodome het volgende:
Ik denk dat het een combinatie van dingen is, maar hoe dat allemaal moet gaan lopen, tja dat is de vraag, het is allemaal verder ook speculatie, wel speculatie met een ondergrond, maar het bljft speculatie...
Mja, die kinderen van tegenwoordig krijgen kilo's suiker binnen per jaar, misschien dat ze daar hyper van worden. En of kinderen gevoeliger worden? Ik denk zelf dat het tegenwoordig meer wordt opgemerkt. Want ik zie ook genoeg jeugd die zo ontzettend doelloos zijn ( erg vroeg beginnen met drinken, geweldpleging, niet geinteresseerd in school) dat ik moeilijk kan geloven dat er een "Aquarius tijdperk" is aangebroken.quote:Op donderdag 27 januari 2005 14:20 schreef erodome het volgende:
Nee daar ben ik niet bang voor, ik ga dat ook niet als waarheid neerzetten ofzo, alleen in een discussie als deze heb ik het er eens over...
Maar er zit wel een hele fikse ondergrond in hoor, misschien weet je dat het aquarius tijdperk aan is gebroken, dat is heel goed te merken aan de kids die geboren worden, wat we nieuwetijdskinderen noemen zijn tegenwoordig geen uitzonderingen meer, maar zowat de norm.
De gevoeligheid van mensen neemt toe, mensen voelen meer, trekken meer naar spiritualiteit toe, steeds meer kids die dingen zien en voelen...
Dat heeft ook veel nadelen hoor, laten we daar geen misverstanden over hebben, problemen als adhd schieten als paddestoelen uit de grond e.d., nu is mijn idee dat adhd e.d. opzich geen probleem is, maar dat de omgang ermee een probleem is...
Je kunt je natuurlijk af vragen of dat de schuld van Jomanda is of van die mensen die niet verder willen kijken dan hun neus lang is.quote:En dát staat me zo tegen bij dat mens. Ze verpest het meteen voor iedereen, want iedereen denkt bij spiritualiteit meteen aan lelijke blauwe jurken en gewauwel over antennes...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |