abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 23 januari 2005 @ 13:34:31 #61
73888 DIA
die ja .....
pi_24705412
quote:
Op zondag 23 januari 2005 13:17 schreef Choices het volgende:
denk nooit dat de maatstaffen waarmee jij je wereld meet, compleet is, een vergissing van velen.
idd het zou hypocriet zijn te denken de alleswetende te zijn..... bewandel een middenweg zou ik zeggen sta open voor opvattingen ....

Ik ben geen aanhanger van Jomanda.....al zou ze het kunnen dan wordt het t'e commercieel gebracht....
maar dit stuk is duidelijk geschreven uit de hand van een christenen.... en zou volgens de bijbel ook van toepassing op andere "profeten" als mozes mohammet etc. kunnen zijn....terwijl die op hun beurt ook weer overtuigd zijn van hun eigen geloof......
pi_24728321
Nou volgens mij is een ding zeer duidelijk Jomanda is echt niet alwetend.Volgens mij denkt ze dat ze kan genezen.Ik heb weining vertrouwen in dit figuur.
  dinsdag 25 januari 2005 @ 09:56:47 #63
41051 Rasing
Taalnazis vereinigt euch!
pi_24737404
quote:
Op zaterdag 22 januari 2005 21:00 schreef erodome het volgende:
Maar om te weten hoe het werkt met energie moet je wat kennis hebben van hoe het lichaam werkt.
Misschien weet je wel dat het lichaam werkt op elektrischiteit eigenlijk, magnetische velden die pulseren, elke cel heeft zijn eigen trilfrequentie, in een orgaan behoren de cellen met elkaar mee te lopen wbt het trillen.
Wordt een cel nu ziek dan gaat hij in een andere frequentie trillen, hij kan zo zijn buren ziek maken, grote ellende dus.
De energie die je instuurt helpt het lichaam de cellen weer in de juiste frequentie te zetten.
*ril... er zijn dus echt mensen die denken dat dit zo is
Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
  dinsdag 25 januari 2005 @ 12:21:00 #64
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_24739466
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 09:56 schreef Rasing het volgende:

[..]

*ril... er zijn dus echt mensen die denken dat dit zo is
yup omdat het ook zo is. wetenschappelijk bewezen ook. dat stuk wat je van Ero gequote heb bedoel ik dus. het princiepe van wat Jomanda vertelde is zo, dat zij het niet goed gebruikt lijkt te hebben is niet onze schuld.

ik stel voor dat je voortaan eerst:
1. kennis op doet op wetenschappelijk niveau voordat je commentaar geeft
2. dat je je meer verdiept en uit probeerd voordat je commentaar geeft
dat laat je wat intelligenter overkomen
Human beings, by changing the inner attitudes of their minds, can change the outer aspects of their lives.
William James (1842 - 1910)
  dinsdag 25 januari 2005 @ 12:41:03 #65
41051 Rasing
pi_24739742
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 12:21 schreef Enyalius het volgende:
ik stel voor dat je voortaan eerst:
1. kennis op doet op wetenschappelijk niveau voordat je commentaar geeft
2. dat je je meer verdiept en uit probeerd voordat je commentaar geeft
dat laat je wat intelligenter overkomen
Dan stel ik voor dat je hoofdletters gebruikt aan het begin van de zin, als we het dan toch hebben over intelligent overkomen.

Het lichaam 'werkt' op electriciteit?
Elke cel heeft zijn frequentie?
Ziekte --> andere frequentie?
'Energie' het lichaam insturen --> tadaa goede frequentie?

Dat klink ontzettend alsof iemand niet weet waar hij (zij in dit geval) het over heeft. Nofi verder, maar als je te sterk hieraan vasthoudt, gaan er Sylvia Millecams dood. Gelukkig stelt Erodome nog dat iemand met kanker naar een echte arts moet.
pi_24740681
Sorry, maar het is echt waar, wetenschappelijk bewezen...

Zie dit stuk, ik gebruik hem wel vaker, maar het legt het gewoon leuk uit en geeft wat bronnen die je na kan kijken...
quote:
Langzaam maar zeker begint de wetenschap iets te begrijpen van bepaalde aspecten van de helende krachten.
Om een wetenschappelijke theorie over de werking van reiki te kunnen begrijpen, moet je je in de magneetvelden verdiepen die elk levend wezen opwekt.De arts Dr. James Oschman beschrijft dit fascinerende thema in zijn onlangs verschenen boek: Energy Medicine, the scientific basis.

Het is al enige tijd bekend dat er elektrische stroom door ons lichaam gaat.
Deze stroom vloeit door ons zenuwstelsel en behoort tot de zelfregulerende krachten van ons eigen lichaam.
Het zenuwstelsel is verbonden met elk orgaan en stukje weefsel in ons lichaam, en signalen vanuit de hersenen gebruiken deze snelweg om alle lichamelijke activiteiten te regelen.

Elektrische stroom beweegt zich in en tussen de lichaamscellen door.
Veel lichaamscellen bevatten zelfs vloeibare kristallen.
Deze levende kristallen zitten gevangen in celmembramen, in de mergschede van de zenuwen en op verschillende andere plaatsen.
Wanneer die kristallen onder druk komen te staan, geven ze piezo-elektrische stroomstootjes af.
De vloeibare kristallen in het lichaam wekken dus voortdurend elektrische stroom op.
Deze stroompjes zijn vaak coherent, dat wil zeggen dat, net als bij een lazer, de frequentie’s allemaal in harmonie met een bepaald gebied zijn.
Deze lazer-achtige trillingen kunnen zich in het lichaam verplaatsen maar ook naar de omgeving uitstralen.
Dat doet denken aan het helende effect van trommels.
Wanneer de percussiedruk van het tromgeroffel op het lichaamsweefsel inwerkt, worden ritmische elektrische stroompjes en velden opgewekt die de biologische activiteit van het weefsel beinvloeden.

Bovendien is er nog een zenuwstelsel, het perineurium.
Het bestaat uit een laag verbindend weefsel, dat het zenuwstel omringt.
In een reeks artikelen wordt het door Robert O. Becker beschreven.
Meer dan de helft van de hersencellen zijn perineurale cellen.
Men moet het perineurium als een tweede zenuwstelsel zien dat op gelijkstroom werkt.
Het word door hersengolven gestuurd en is rechtstreeks bij het genezingsproces betrokken.
Als een deel van het lichaam gewond raakt, wekt het perineurale stelsel een elektrisch potentiaal op, op de plek van de verwonding, waardoor het lichaam hierop attent gemaakt wordt.
Met behulp van dit elektrische potentiaal stuurt het perineurale stelsel cellen, zoals witte bloedlichaampjes, fibroplasten en mobiele huidcellen naar de gekwetste plek.
Tijdens het genezingsproces verandert het elektrisch potentiaal.
Het perineurale stelsel reageert bovendien bijzonder gevoelig op uitwendige magneetvelden.

Als er elektrische stroom door een geleider gaat, dan wordt de geleider door een magnetisch veld omringd.
De elektrische stromen in het menselijke lichaam wekken magnetische velden op die men biomagneetvelden noemt.
Ze dringen het lichaam binnen en omringen het.
Met gevoelige magnometers heeft men die velen gemeten.
Dr. John Zimmerman van de university of Colorado school of medicine in Denver gebruikt een apperaat dat men SQUID(super conducting quantum interference device) noemt, om de magnetische velden van verschillende delen van het lichaam te meten, waaronder de hersenen, het hart en een groot aantal organen.
Deze biomagnetische waarden helpen inzicht te krijgen in de wijze waarop het lichaam werkt en bij het stellen van een diagnose.

Het hart heeft het sterkste biomagnetische veld.
Het kon zelfs nog op een afstand van 4 meter worden gemeten.
De hersenen en alle organen worden omringt door hun eigen biomagnetische veld.
Deze velden pulseren met verschillende frequentie’s en werken in op elkaar.
Als een orgaan gezond is heeft hij een bepaalde frequentie.
Wordt het ziek dan veranderd die freqentie.
Al deze biomagnetische velden tezamen vormen een groot biomagnetisch veld dat het lichaam omhult.
Natuurlijk lijkt het op wat wij de aura noemen.
Het biomagnetisch veld zou dus een van de hoofdbestandsdelen van de aura kunnen zijn, hoewel er natuurlijk ook andere facetten kunnen meespelen.

Deze velden werken in op andere velden die zich in de buurt van het lichaam bevinden, ook op die van andere mensen.
Dit principe noemt men inductie.
Dat wil zeggen dat een magneetveld kan inwerken op een ander, door veranderingen in het veld te veroorzaken maar ook door de intensiteit en de frequentie van de elektrische stroom in de geleider te veranderen.
Dat wil zeggen dat het biomagnetische veld van de ene mens inwerkt op dat van een ander.
Dit kan gevolgen hebben voor het welzijn van die persoon, maar ook voor het functioneren van zijn organen en weefsels.
Dit verduidelijkt de term “magnetische persoonlijkheid”.
Het is ook het wetenschappelijke principe van de ene mens die een therapeutische werking heeft op een ander mens.

Wetenschappelijk gezien vormt de huid niet de begrenzing van een mens, maar zijn persoonlijkheid strekt zich rondom hem uit.
Uit eigen ervaring weten wij dat dat waar is, want ieder mens heeft weleens de aanwezigheid van een ander gevoeld.
Nu is er ook een wetenschappelijke verklaring voor.
Dit stuk legt het wat beter uit dan dat ik dat kan doen.
Zoals je ziet maak ik echt geen grapjes en klets ik niet uit mijn nek, het is wetenschappelijk bwezen, is te meten gewoonweg...
Het geeft niet dat je dat niet wist, maar vraag de volgende keer gewoon even hoe ik op dat idee kom..

Ohhhhh wat betrefd artsen ga ik zelfs nog veel verder hoor, iedereen met klachten behoort ook naar de gewone arts te gaan, een ieder die bij me komt met toch wel echte klachten geef ik het dringende advies om naar de arts te gaan, als ze echt niet willen blijf ik dat stimuleren, ga desnoods met iemand mee als ze dan wel willen...

Ik ben namelijk geen arts en wil op geen enkele manier de plaats van een arts innemen, zou ik dat wel doen dan is de kans natuurlijk groot dat ik tegen net zulke enorme en fatale blunders aanloop als dat jomanda heeft gedaan, de gevolgen zijn te groot, een schoenmaker moet zich bij zijn eigen leest houden...
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_24740919
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 13:37 schreef erodome het volgende:
Ohhhhh wat betrefd artsen ga ik zelfs nog veel verder hoor, iedereen met klachten behoort ook naar de gewone arts te gaan, een ieder die bij me komt met toch wel echte klachten geef ik het dringende advies om naar de arts te gaan, als ze echt niet willen blijf ik dat stimuleren, ga desnoods met iemand mee als ze dan wel willen...

Ik ben namelijk geen arts en wil op geen enkele manier de plaats van een arts innemen, zou ik dat wel doen dan is de kans natuurlijk groot dat ik tegen net zulke enorme en fatale blunders aanloop als dat jomanda heeft gedaan, de gevolgen zijn te groot, een schoenmaker moet zich bij zijn eigen leest houden...
Dat is pas een gezonde instelling ... velen denken op den duur dat ze zelf dokter zijn. Ze vergeten soms welke invloed ze op hun patient hebben, en ook welke verantwoordelijkheid ...
Mijn moeder is ook jaren naar zo iemand geweest. Ze is er jaren goed bij geweest, want ze mankeerde niks ... tot ze borstkanker kreeg. Die persoon is haar blijven behandelen en ging haar genezen. Tov anderen heeft ze alles stilgezwegen ... tot het echt zichtbaar werd, en te laat was ... Op het laatste heeft die "geneesster" zich teruggetrokken en is mijn moeder naar de klassieke geneeskunde gegaan ... maar tevergeefs, die hebben haar nog wat uitstel kunnen geven maar ze is heengegaan ...
Erg vind ik dat ... ook vooral omdat ze het tov ons verzwegen had ... wij hadden nog kunnen aandringen om haar te laten behandelen ...
En die persoon "werkt" ondertussen gewoon verder ... ik vraag me soms af of ze er achteraf nog wel es bij stilstaat ... of telt ze gewoon haar centjes ?
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  dinsdag 25 januari 2005 @ 14:01:17 #68
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_24741140
@Erodome
Coole info. Hier zocht ik al een tijdje naar.

Edit: En een schoenmaker moet zich idd bij zijn eigen leest houden
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
  dinsdag 25 januari 2005 @ 14:09:44 #69
41051 Rasing
pi_24741293
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 13:37 schreef erodome het volgende:
knip
Ik smijt graag met linkjes:

http://www.abc.net.au/science/k2/moments/gmis9836.htm

Korte samenvatting: Emily Rosa, een meisje van 9, heeft met haar 'science project' aangetoond dat Therapeutic Touch (vergelijkbaar met Reiki (toch?)) healers niet konden voelen of Emily haar hand bij hun hand hield of niet. Gepubliceerd in het Journal of the American Medical Association. En dat zonder moeilijke SQUID-apparaten of theorieën over magneten die niemand begrijpt.
  dinsdag 25 januari 2005 @ 14:27:46 #70
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_24741589
Ik ken wel verhalen die toch echt erop lijken te duiden dat zoiets als 'reiki' kan. Ik heb geen idee hoe of wat maar ik geloof best dat je een apparaat kan maken dat je hart op 4 meter afstand kan uitlezen. Hoe dat tussen mensen werkt weet ik niet maar veel hebben er baat bij. Zolang je maar niet vergeet om ook naar een arts te gaan
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
  dinsdag 25 januari 2005 @ 14:33:13 #71
71780 DeHeldjes
Anti-Sociaal....
pi_24741669
Oke... dat Jomanda zuigt ...oke.. Maar die BS wat ik lees over dat Satan mensen geneest ipv Jomanda... tja... beetje errug vergezocht vindt je niet?
Eigenlijk wel...maar eigenlijk ook weer niet...
pi_24742120
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 14:09 schreef Rasing het volgende:

[..]

Ik smijt graag met linkjes:

http://www.abc.net.au/science/k2/moments/gmis9836.htm

Korte samenvatting: Emily Rosa, een meisje van 9, heeft met haar 'science project' aangetoond dat Therapeutic Touch (vergelijkbaar met Reiki (toch?)) healers niet konden voelen of Emily haar hand bij hun hand hield of niet. Gepubliceerd in het Journal of the American Medical Association. En dat zonder moeilijke SQUID-apparaten of theorieën over magneten die niemand begrijpt.
Neen, niet te vergelijken, therapeutic touch is presies wat het zegt, aanraken, de helende kracht van simpele aanrakingen, van aandacht....

Ze hebben ook testen met reiki gedaan, er zijn wat verschillende uitkomsten bij verschillende testen, maar 1 van de mooiste was een test met planten die allemaal presies onder dezelfde omstandigeheden gehouden werden, degene die reiki kregen waren gezonder, groter en groener, betere conditie dus...

En sorry, als jij wetenschap niet snapt is dat niet mijn schuld, dit gaat over wetenschappelijke onderzoeken die onder voorwaarde's gedaan worden, netjes en keurig zoals het hoort.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  dinsdag 25 januari 2005 @ 15:14:58 #73
41051 Rasing
pi_24742331
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 15:00 schreef erodome het volgende:
Neen, niet te vergelijken, therapeutic touch is presies wat het zegt, aanraken, de helende kracht van simpele aanrakingen, van aandacht....
Niet helemaal hetzelfde, okay.

Wat blijft: deze mensen konden niet voelen of Emily haar hand bij die van hen hield. Ze zeiden dit wel te kunnen, maar zodra ze niks meer konden zien, verdween dit effect helemaal.
quote:
Ze hebben ook testen met reiki gedaan, er zijn wat verschillende uitkomsten bij verschillende testen, maar 1 van de mooiste was een test met planten die allemaal presies onder dezelfde omstandigeheden gehouden werden, degene die reiki kregen waren gezonder, groter en groener, betere conditie dus...

En sorry, als jij wetenschap niet snapt is dat niet mijn schuld, dit gaat over wetenschappelijke onderzoeken die onder voorwaarde's gedaan worden, netjes en keurig zoals het hoort.
Een mooie voorwaarde voor goede wetenschap is dat onafhankelijke onderzoekers de resultaten moeten kunnen herhalen. Is dat gebeurd?

'Wetenschap' is geen toverwoord. Ook de wetenschappelijke methode kan misbruikt worden door mensen die dingen aan willen tonen die in hun straatje passen. En dan kunnen de resultaten van een onderzoek er nog zo mooi uitzien, als iets niet kan, dan kan het niet. Het feit dat Reiki en aanverwante methoden niet in de reguliere praktijk worden gebruikt, spreekt wat dat betreft boekdelen.
  dinsdag 25 januari 2005 @ 16:07:21 #74
73940 Choices
Woordeloze lurker
pi_24743065
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 15:00 schreef erodome het volgende:

Wat is het verschil hierin dan erodome?
Reiki kan wellicht zeer goed hetzelfde zijn als therapeutic touch. Wat zou het verschil zijn?
  dinsdag 25 januari 2005 @ 16:09:38 #75
41051 Rasing
pi_24743098
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 16:07 schreef Choices het volgende:
Reiki kan wellicht zeer goed hetzelfde zijn als therapeutic touch. Wat zou het verschil zijn?
Bij reiki wordt er toch niet aangeraakt? Ik dacht dat dat bij TT ook niet het geval was, maar 'touch' doet toch eigenlijk wel anders vermoeden
  dinsdag 25 januari 2005 @ 16:12:52 #76
73940 Choices
Woordeloze lurker
pi_24743146
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 16:09 schreef Rasing het volgende:

[..]

Bij reiki wordt er toch niet aangeraakt? Ik dacht dat dat bij TT ook niet het geval was, maar 'touch'doet toch anders vermoeden
Klopt maar dat is; Wat er gebeurt. Niet Hoe het gebeurt.

En hoe het gebeurt, daarin zou het verschil moeten liggen. De fysieke handelingen mogen verschillen, maar wat is het werkelijke verschil? Wat en hoe, om die twee te scheiden, is lastig, in een wereld waar je niet alwetend bent .
  dinsdag 25 januari 2005 @ 16:26:47 #77
41051 Rasing
pi_24743350
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 16:12 schreef Choices het volgende:
Klopt maar dat is; Wat er gebeurt. Niet Hoe het gebeurt.
Of hoe het zou moeten gebeuren...
quote:
En hoe het gebeurt, daarin zou het verschil moeten liggen. De fysieke handelingen mogen verschillen, maar wat is het werkelijke verschil? Wat en hoe, om die twee te scheiden, is lastig, in een wereld waar je niet alwetend bent .
Het lijkt mij idd dat ze allebei volgens zo'n beetje dezelfde principes zouden moeten werken. Als ze al werken that is. Maar Erodome heeft er meer verstand van.
  dinsdag 25 januari 2005 @ 17:23:44 #78
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_24744213
quote:

[..]

zoals ik het begreep is dat...
therapeutisch toon je affectie. veel mensen hebben daar al genoeg aan. wat aandacht en erkenning en ze goed laten voelen.

bij reiki gaat het dieper. je werkt met de energie en die gebruik je om het lichaam van de patient te reinigen of om de energie te balanceren. ook kun je met reiki cellen stimuleren waardoor het genezings proces versnelt kan worden. doordat je met reiki de energien waar kunt nemen kun je dus ook de werkelijke problemen vinden ipv dat je alleen de symptomen behandeld. althans zo ervaar ik het. weet niet of dat ook de algemeen geaccepteerde uitleg is van reiki in het algemeen.
Human beings, by changing the inner attitudes of their minds, can change the outer aspects of their lives.
pi_24745391
Ik geloof er ook in, althans in (helende) energie. Vraag me niet hoe het kan, maar het gebeurt of kan gebeuren. Nou ben ik nooit bij Jomanda geweest en wist zelf niet eens van het bestaan van chakra's (betekenis etc) en kundalini af. Opzich zijn dit twee verschillende verhalen, maar ze staan ook weer met elkaar in verband. En op dit moment ben ik een boekje aan het lezen, wat voor mij nog meer bevestigend werkt hoe energie te werk kan gaan of niet te werk kan gaan, etc. Maar ik wil het niet langer maken hier dan nodig, en dat wordt waarschijnlijk wat te offtopic.

Kort gezegd, als ik hier nu mijn ongezouten mening zou moeten en mag geven, ongeacht hoe anderen erover denken en wat anderen ervan zouden vinden. Dan zou ik volmondig zeggen: 'ja, energie, chakra's en kundalini bestaan. En dit duldt bij mij dan ook geen tegenspraak. Dit weekend heb ik bijv. (weer) mogen ervaren hoe mijn hoofdpijn (iets teveel stress en alcohol, I don't know) verdween door een handoplegging van een ander. Daarbij verdween het niet alleen, maar vielen we samen in slaap, mijn geest en lichaam leegde zich gewoon, en ondanks die leegte kreeg ik weer een vol gevoel. Het was ergens gewoon heel mooi ook.

Over chakra's, energie en kundalini. Kort samengevat. Ik heb ergens een keer het vermoeden uitgesproken dat er bij mij blokkeringen werden opgeheven. Nu ben ik dus dat boekje aan het lezen, en ik weet, voel whatever dat ik het juist heb aangevoeld, zo heb geïnterpreerd, ervaren, whatever. Het doet er niet veel toe. Wat ik iig denk en al dacht, is dat je je chakra's (en kundalini) voelt pas op het moment dat er blokkeringen zijn. Immers, anders zou de energie vrij door kunnen stromen. Komt de energie (kundalini) op een blokkade terecht, dan gaat het weerstand bieden, net als dat je je hand tegen een muurtje duwt. De energie wordt telkenmale groter (en vuriger) omdat het 'erlangs' wil, door die kracht kan en gaat het op een gegeven moment door de blokkade heen (en ook dat voel je erg duidelijk). Chakra's zijn in die zin dus gewoon hulpmiddelen om blokkades op te (kunnen) heffen.

Was wat informatie tot nu toe. Even voor mezelf (want ik ben behoorlijk bezig met verdere integratie van informatie dmv verkregen ervaringen, en dat is cool en dat allemaal op een rustige, nuchtere manier en alleen soms als ik de tijd ervoor neem en/of wil nemen, want juist het leven is zo belangrijk om ook geleefd te worden) en eventueel voor anderen.
pi_24746775
quote:

[..]

Met TT werk je niet met energie, het is gewoon een manier van affectie tonen, aanrakingen, iets waar ook heel veel kracht in schuilt trouwens hoor, gewoonweg aandacht geven, het kan het verschil tussen leven en dood betekenen, net dat steuntje in de rug geven wat iemand nodig heeft om even door te knokken.

Reiki werkt met energie, 1 van de hoogste vormen van energie die voor een mens te verhapstukken zijn, bij nog hogere vormen van energie heb je hulp nodig van lichtwerkers, gidsen en dat soort spul, daar kunnen wij gewoon niet zo lekker mee werken...
pi_24746885
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 15:14 schreef Rasing het volgende:

[..]

Niet helemaal hetzelfde, okay.

Wat blijft: deze mensen konden niet voelen of Emily haar hand bij die van hen hield. Ze zeiden dit wel te kunnen, maar zodra ze niks meer konden zien, verdween dit effect helemaal.
[..]

Een mooie voorwaarde voor goede wetenschap is dat onafhankelijke onderzoekers de resultaten moeten kunnen herhalen. Is dat gebeurd?

'Wetenschap' is geen toverwoord. Ook de wetenschappelijke methode kan misbruikt worden door mensen die dingen aan willen tonen die in hun straatje passen. En dan kunnen de resultaten van een onderzoek er nog zo mooi uitzien, als iets niet kan, dan kan het niet. Het feit dat Reiki en aanverwante methoden niet in de reguliere praktijk worden gebruikt, spreekt wat dat betreft boekdelen.
Ik zou het op moeten zoeken voor je dan, maar heel veel onderzoeken zijn er nog niet gedaan, onderzoeken worden trouwens zo goed als alleen vanuit de alternatieve kring gedaan, er is veel onwil aan de wetenschappelijke kant...

En dat het niet in de reguliere praktijk wordt gebruikt is niet waar, ik weet dat het ziekenhuis in amsterdam erg blij is met reiki, zeker op de kankerafdeling, veel ziekenhuizen hebben reiki binnen hun deuren verwelkomt en er zijn echt bergen met verpleegsters die reiki hebben gedaan nadat ze zagen wat het teweeg bracht bj patienten.
In amerika zijn er ook een heel aantal ziekenhuizen die het gebruiken, de observatie van artsen leert ons dat mensen die voor en na een operatie reiki krijgen sneller genezen en minder napijn hebben dan degene die geen reiki krijgen.
Ook weet ik dat reiki in verzorgingstehuizen ook geen vreemde is, in vele tehuizen wordt het gebruikt, met veel succes.

Er zijn iets teveel succes verhalen om het als onzin af te doen igg en niet alleen verhalen van in de war zijnde miepjes, maar ook van artsen die echt versteld staan e.d....
  dinsdag 25 januari 2005 @ 20:24:04 #82
73940 Choices
Woordeloze lurker
pi_24747289
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 19:54 schreef erodome het volgende:

[..]

Met TT werk je niet met energie, het is gewoon een manier van affectie tonen, aanrakingen, iets waar ook heel veel kracht in schuilt trouwens hoor, gewoonweg aandacht geven, het kan het verschil tussen leven en dood betekenen, net dat steuntje in de rug geven wat iemand nodig heeft om even door te knokken.
Ook dat is energie . En nog dezelfde energie ook nog.
quote:
Reiki werkt met energie, 1 van de hoogste vormen van energie die voor een mens te verhapstukken zijn, bij nog hogere vormen van energie heb je hulp nodig van lichtwerkers, gidsen en dat soort spul, daar kunnen wij gewoon niet zo lekker mee werken...
Daar moet ik altijd een beetje tegenop hikken: 1 van de hoogste vormen van energie. Die zinnen worden al te vaak gebruikt binnen alternatieve geneescircuits.. Ikzelf heb een cursus Magnified Healing gedaan, waar ze dat ook zeggen.
Alle energieën is voor iedereen te ervaren, als je maar bewust genoeg bent. Persoonlijk, vind ik dat systemen die door de mensen zijn gemaakt om met bepaalde energieën te werken veel te veel is opgeblazen, in de zin van Detail-beschrijving, grenzen, condities. Wat moet en niet moet. Al die zaken zijn vaak onzin. Het enigste wat er hoeft te zijn, is je bewustzijn, en je intentie. Je intentie vormt het gevolg. De pure intentie kan alle helingen bewerkstelligen. En als je jou intentie bind aan bepaalde overtuigingen zal dat alleen maar je helingskunsten in de weg staan. Want alles is mogelijk, om dat niet te denken heb je jezelf alleen maar mee. om voorbeelden te geven:

Ik heb de volgende zaken succesvol beoefend:
Telekinese
telepathie,
lichtvoeding,
empathie.
En zelfs heling, er waren een aantal maanden waar ik vrijwel elke ongemak onmiddelijk kon helen bij mijzelf. Bij een ander was dat moeilijker.

EN allemaal zonder intellectuele kennis van zogenaamde verschillende energieën. Er zijn geen limieten tot wat je kan. Om je te houden aan een systeem is slechts je mogelijkheden beperken, je kunt zoveel meer als je je niet gebonden bent aan systemen (systemen in deze context impliceerd: Eisen/limieten/standaarden/rituelen/ etc etc). Om niet gebonden te zijn aan een systeem, betekent dat je acties niet gebonden zijn, betekent dat je mogelijkheden niet gebonden zijn, en betekent dat de effecten niet gebonden zijn. Een systeem kan limiterend werken, en het veroorzaakt starheid door de overtuigingen die het wekt.

Maargoed.. that's me.
pi_24747576
Magnified healing doe je niet alleen, dat weet je als je het gedaan hebt, dat wordt met behulp van helpers gedaan...

Het trillingsgetal van de energie is te hoog voor een mens om dat alleen te verwerken.

Bij wie heb je je cursus gedaan trouwens?

Verder, tja je moet zelf weten hoe je werkt, expirimenteren, klooien e.d. doe ik wel, maar dan wel op mezelf waar ik het van binnen en van buiten kan voelen als je begrijpt wat ik bedoel.
Als dat goed gaat dan probeer ik het op mijn katten, omdat katten instaat zijn negatieve energieen te zuiveren.
Verder neem ik het voor kennisgeving aan, ik leer er erg veel door, hoe de energie werkt, hoe dingen van mij het beinvloeden, wat ik toe kan voegen enz enz enz.
Maar geberuiken op een client, nee, misschien over een jaar of 20 als ik nog meer inzicht heb, want uiteindelijk ben ik nog maar een groentje en weet ik nog maar een klein beetje, je bent je leven lang bezig met leren als het goed is...

Ik heb heel erg veel ellende gezien van mensen die maar wat gingen aankloten, mensen die dachten met reiki kan ik geen kwaad doen, want dat is me verteld, FOUT dus....
De systemen zijn er niet voor niets, alhoewel vele systemen die we hier hanteren ook niets anders zijn dan expirimenten van andere mensen, veel zit niet dichtbij de bron.
Wist je dat als je zelf niet goed in je vel zit en energie geeft(ja ook reiki) dat je je eigen klachten mee kan geven.
De systemen geven dus vooral een stukje veiligheid, goede voorbereiding, goede zorg voor jezelf zodat je goed in je vel zit als healer zijnde.
Ze zijn niet heilig die systemen, maar nutteloos nu ook weer niet en beperkend eigenlijk ook niet.

Ik heb me zeer verdiept in de originele vorm van reiki en als je dat systeem hanteert dan maak je wat mee, dat wil je niet geloven, het is zoveel krachtiger...

Niet elke energie is hetzelfde, ze hebben verschillende trillingsgetallen, verschillende verscheidingsvormen, vind het vreemd dat je dat niet opgemerkt hebt als je ermee werkt...
pi_24748074
Over katten gesproken idd .

Daar dacht ik toen ik mijn stukje had ingetypt nog aan, de energie-gevers/aanvoelers bij uitstek .
Nu weet ik het alleen wat beter te benamen allemaal.

maargoed, de meeste honden kijken je wat dat betreft soms maar stom aan (wel poepig daarnietvan), katten doen er wat mee of niet, naar je toe gaan, bij je liggen enzo

[ Bericht 2% gewijzigd door sweetgirly op 25-01-2005 21:20:44 ]
  dinsdag 25 januari 2005 @ 21:11:49 #85
73940 Choices
Woordeloze lurker
pi_24748179
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 20:40 schreef erodome het volgende:
Magnified healing doe je niet alleen, dat weet je als je het gedaan hebt, dat wordt met behulp van helpers gedaan...
Hm, ik snap inderdaad wat je bedoelt. Dat gevoel van 'bevestiging' van de helpers, is zo sterk, dat er geen twijfel meer is, aan of de intentie is vervuld of niet. Je weet het gewoon, maakt niet uit wat iemand ook zou zeggen, je weet diep vanbinnen dat het gewoon gebeurt is.
quote:
Het trillingsgetal van de energie is te hoog voor een mens om dat alleen te verwerken.
Voor een onafgestemd voortuig. Door je bewustzijn te verruimen kan je hierdoor je lichaam er meer op afstemmen. Tijd even buiten beschouwing gelaten.
quote:
Bij wie heb je je cursus gedaan trouwens?
Silvia Krijnen.
quote:
Verder, tja je moet zelf weten hoe je werkt, expirimenteren, klooien e.d. doe ik wel, maar dan wel op mezelf waar ik het van binnen en van buiten kan voelen als je begrijpt wat ik bedoel.
Als dat goed gaat dan probeer ik het op mijn katten, omdat katten instaat zijn negatieve energieen te zuiveren.
Verder neem ik het voor kennisgeving aan, ik leer er erg veel door, hoe de energie werkt, hoe dingen van mij het beinvloeden, wat ik toe kan voegen enz enz enz.
Maar geberuiken op een client, nee, misschien over een jaar of 20 als ik nog meer inzicht heb, want uiteindelijk ben ik nog maar een groentje en weet ik nog maar een klein beetje, je bent je leven lang bezig met leren als het goed is...

Ik heb heel erg veel ellende gezien van mensen die maar wat gingen aankloten, mensen die dachten met reiki kan ik geen kwaad doen, want dat is me verteld, FOUT dus....
De systemen zijn er niet voor niets, alhoewel vele systemen die we hier hanteren ook niets anders zijn dan expirimenten van andere mensen, veel zit niet dichtbij de bron.
Wist je dat als je zelf niet goed in je vel zit en energie geeft(ja ook reiki) dat je je eigen klachten mee kan geven.
Klopt, daar was ik inderdaad al van op de hoogte. En veel mensen gebeurt dat ook. Maar ja, veel mensen leren door te beoefen. Die ellende waar je het over hebt, zie je het meest in de occulte sferen, ik denk dat dit wellicht vergelijkbaar is aan de ellende waar jij over spreekt?
quote:
Ze zijn niet heilig die systemen, maar nutteloos nu ook weer niet en beperkend eigenlijk ook niet.
. Niks is nutteloos !! haha.
quote:
Ik heb me zeer verdiept in de originele vorm van reiki en als je dat systeem hanteert dan maak je wat mee, dat wil je niet geloven, het is zoveel krachtiger...
Niet elke energie is hetzelfde, ze hebben verschillende trillingsgetallen, verschillende verscheidingsvormen, vind het vreemd dat je dat niet opgemerkt hebt als je ermee werkt...
Grappig dat je dat zegt inderdaad. Want een vriend van mij, is al heel erg veel in beheersing van energiën op occulte manier. Chaos energie, wellicht ken je het verschijnsel. Geen speeltje.
En hij had het altijd over zoveel verschillende soorten energiën, en ik ga binnenkort een Chinese geneeskunde studie volgen in A'dam, Qi Gong gebaseerde studie, waar de mevrouw waarbij ik een intake gesprek had ookal dat had vermeld. Het punt is, is dat mijn intellectuele kennis over meerdere energieën heel erg ... maar dan ook zeer beperkt is. Ik hoorde van haar dat er zo'n ruim 250 soorten Chi zijn. Ik had geen idee haha.

Maargoed, terug op waarom ik het niet merkte. Het enigste wat ik merkte, is verschillende sensaties, maar dit schreef ik toe aan het deze zaken:
niveau van concentratie,
Oprechtheid van de intentie,
Puurheid van bewustzijn op het moment.

Wellicht is dit misschien wel gelijkwaardig aan de term; Verschillende soorten energiën, zou goed kunnen.
pi_24748439
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 21:11 schreef Choices het volgende:

[..]

Hm, ik snap inderdaad wat je bedoelt. Dat gevoel van 'bevestiging' van de helpers, is zo sterk, dat er geen twijfel meer is, aan of de intentie is vervuld of niet. Je weet het gewoon, maakt niet uit wat iemand ook zou zeggen, je weet diep vanbinnen dat het gewoon gebeurt is.
En dat is zooooooooo mooi, heerlijk om daar deel van uit te mogen maken...
[..]
quote:
Voor een onafgestemd voortuig. Door je bewustzijn te verruimen kan je hierdoor je lichaam er meer op afstemmen. Tijd even buiten beschouwing gelaten.
Dat heeft beperkingen aangezien we stoffelijk zijn, ons trillingsgetal kan op ten duur niet echt hoger, alhoewel ik absoluut niet met zekerheid durf te zeggen of iemand met het hoogst mogelijke trillingsgetal het niet kan, ik ben die mensen nog niet tegengekomen igg...
[..]
quote:
Silvia Krijnen.
Heb ik weleens van gehoort, ken haar niet...
[..]
quote:
Klopt, daar was ik inderdaad al van op de hoogte. En veel mensen gebeurt dat ook. Maar ja, veel mensen leren door te beoefen. Die ellende waar je het over hebt, zie je het meest in de occulte sferen, ik denk dat dit wellicht vergelijkbaar is aan de ellende waar jij over spreekt?
Idd leren mensen door te oefenen, maar ik ben er erg voor dat ze op zichzelf oefenen...
Even denken hoor, wat voor ellende ben ik allemaal tegengekomen, van zware depressie's naar totale onbalans, klachten die overgenomen werden tot serieuse psychische klachten aan toe, dan spreek ik over opgenomen moeten worden in een inrichting, dat zijn geen geintjes meer...
Ik denk dat je het redelijk kan vergelijken met elkaar, ik heb ook een keer te maken gehad met iemand die door het occulte last had en dat was vrijwel hetzelfde idd...
[..]
quote:
. Niks is nutteloos !! haha.
[..]

Grappig dat je dat zegt inderdaad. Want een vriend van mij, is al heel erg veel in beheersing van energiën op occulte manier. Chaos energie, wellicht ken je het verschijnsel. Geen speeltje.
En hij had het altijd over zoveel verschillende soorten energiën, en ik ga binnenkort een Chinese geneeskunde studie volgen in A'dam, Qi Gong gebaseerde studie, waar de mevrouw waarbij ik een intake gesprek had ookal dat had vermeld. Het punt is, is dat mijn intellectuele kennis over meerdere energieën heel erg ... maar dan ook zeer beperkt is. Ik hoorde van haar dat er zo'n ruim 250 soorten Chi zijn. Ik had geen idee haha.

Maargoed, terug op waarom ik het niet merkte. Het enigste wat ik merkte, is verschillende sensaties, maar dit schreef ik toe aan het deze zaken:
niveau van concentratie,
Oprechtheid van de intentie,
Puurheid van bewustzijn op het moment.

Wellicht is dit misschien wel gelijkwaardig aan de term; Verschillende soorten energiën, zou goed kunnen.
Verschillende sensatie's heb je altijd, elke keer dat ik iemand behandel voelt het iets anders aan al naar gelang wat dat persoon nodig heeft.
Het is heel lastig uit te leggen, er zijn mensen die dit veel beter kunnen dan dat ik dat kan, ik moet er even over nadenken hoe ik dat moet beschrijven...
  dinsdag 25 januari 2005 @ 21:52:12 #87
73940 Choices
Woordeloze lurker
pi_24748941
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 21:23 schreef erodome het volgende:

[..]

En dat is zooooooooo mooi, heerlijk om daar deel van uit te mogen maken...
Oh, ik weet precies wat je bedoelt... Ik heb het maandelang gehad, maar doordat ik mijn bewustzijn verkleinde door een zeer emotionele relatie die ik aanging, verloor ik mijn gevoeligheid erop..
Alhoewel ik wel weet dat het ooit weer zal terugkomen wanneer het tijd daarvoor is.
quote:
Dat heeft beperkingen aangezien we stoffelijk zijn, ons trillingsgetal kan op ten duur niet echt hoger, alhoewel ik absoluut niet met zekerheid durf te zeggen of iemand met het hoogst mogelijke trillingsgetal het niet kan, ik ben die mensen nog niet tegengekomen igg...
Hmm.. het is een interessant onderwerp, maar je hebt gelijk.
Ik zal het uitleggen: Ons trillingsgetal kan nooit bij het absolute trillingsgetal komen. Dit heeft te maken inderdaad met het feit dat we stoffelijk zijn, ... maar dat is niet de enige reden. Omdat ons lichaam is gecreërd door het universum zo moet het ook eindigen. Ons lichaam is het enigste van onszelf, dat onderhevig is aan de dualiteit van het universum. Dit betekent dat het lichaam dat we nu bezitten nooit in perfecte eenheid kan komen. Het moet uiteindelijk doodgaan.
Wij kunnen slechts perfecte eenheid (het hoogste trillingsgetal) bereiken door dood te gaan, maar dan Bewust dood te gaan. Hierdoor transendeer je, en bereik je het hoogste trillingsgetal. Je bent dan niet meer onderhevig aan dualiteit, maar je bent dualiteit ontstegen. Als je geinteresseerd bent in een betere uitwerking, lees mijn post in dit topic:
Hier leg ik het in een groter verhaal duidelijk uit;
Is drie keer scheepsrecht?
quote:
Idd leren mensen door te oefenen, maar ik ben er erg voor dat ze op zichzelf oefenen...
Even denken hoor, wat voor ellende ben ik allemaal tegengekomen, van zware depressie's naar totale onbalans, klachten die overgenomen werden tot serieuse psychische klachten aan toe, dan spreek ik over opgenomen moeten worden in een inrichting, dat zijn geen geintjes meer...
Ik denk dat je het redelijk kan vergelijken met elkaar, ik heb ook een keer te maken gehad met iemand die door het occulte last had en dat was vrijwel hetzelfde idd...
Hmm ik snap ook enorm wat je bedoelt. Ik heb het zovaak om mij heen gezien. Ik zelf beoefen de vrede in mijn geest door middel van meditatie, en dit is van enorm belang. Ik ben van nature al een rustig persoon. Maar heel veel vrienden om mij heen, hun belevingswereld worden door alle paranormale en spirituele ervaringen in 2en gespleten, en leidt tot een enorm onstabiele bewustzijnstoestand. Waarvan meerdere naar psychologen moesten, maar nooit natuurlijk de kern van het verhaal vertelde (spiritueel/paranormaal, valt niet goed bij de wetenschap). Ik heb het trouwens zelf ook een keertje gehad.
een paniek aanval. Niks voor mij, aangezien ik altijd het vredige type ben . Maar echt, ik was voor 2 tot 5 minuten compleet rijp voor het gesticht haha. Ik kon niet meer praten, ik deinsde terug als mn ex (het was met mn ex), mij benaderde. Ik was echt in een angst toestand. En erna, begon ik zo aan alles te twijfelen, aan mijn belevingswereld, wat ik ervaren had bleek ineens anders te zijn. Leefde ik een leugen? Een vraag die mij het uur erna flink najoeg.

En nu besef ik, hoe dit alles zo komt. Het is in weze zo makkelijk, om het uit te leggen (aan iedereen geinteresseerd), geef ik hiervoor een analogie:

Je hebt een geest, en je geest is een Oceaan.
Je hebt ook een ego, en je ego is een een mens op een grote Oceaan. Drijvend en wel. Het ego wilt graag aan de oppervlakte blijven. Zodra je een duik maakt in je eigen bewustzijn, maw, met welk doel dan ook. moet het ego zn adem inhouden. Dit kan hij voor weken, of maandenlang doen. Hoewel, vaak duikt niemand langer dan een paar minuten tot een paar uur in zn eigen bewustzijn. Maar als je dit lang genoeg doet, word je ego gek. Hij wilt terug naar de oppervlakte. En zodra je daar aan toegeeft, en naar de oppervlakte gaat. Doet je ego er alles aan, om daar te blijven. Dit veroorzaakt een onstabiliteit in je geest. En ook zo worden mensen rijp voor het gesticht. Als ze niet hun geest trainen. "The mind has trouble letting go".

Er zijn talloze voorbeelden hoe spiritualiteit of paranormale zaken, kunnen leiden tot onstabiliteit natuurlijk, dit was slechts een voorbeeld.
  dinsdag 25 januari 2005 @ 22:34:35 #88
73940 Choices
Woordeloze lurker
pi_24749751
Overigens, als toevoeging op mn laatste post, maar toch in een aparte post:

Onstabiel persoon + Jomanda = Jomanda zoals wij die zien. . The circle is complete
pi_24749967
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 21:52 schreef Choices het volgende:

Je hebt een geest, en je geest is een Oceaan.
Je hebt ook een ego, en je ego is een een mens op een grote Oceaan. Drijvend en wel. Het ego wilt graag aan de oppervlakte blijven. Zodra je een duik maakt in je eigen bewustzijn, maw, met welk doel dan ook. moet het ego zn adem inhouden. Dit kan hij voor weken, of maandenlang doen. Hoewel, vaak duikt niemand langer dan een paar minuten tot een paar uur in zn eigen bewustzijn. Maar als je dit lang genoeg doet, word je ego gek. Hij wilt terug naar de oppervlakte. En zodra je daar aan toegeeft, en naar de oppervlakte gaat. Doet je ego er alles aan, om daar te blijven. Dit veroorzaakt een onstabiliteit in je geest. En ook zo worden mensen rijp voor het gesticht. Als ze niet hun geest trainen. "The mind has trouble letting go".

Er zijn talloze voorbeelden hoe spiritualiteit of paranormale zaken, kunnen leiden tot onstabiliteit natuurlijk, dit was slechts een voorbeeld.
Yep, mooi en herkenbaar.
En wat dat betreft, ja ik lul maar wat in mezelf mee..nevermind, kickt het ego oh zo op problemen .
Het wil (maar) terug (blijven) komen soms. Hoe harder het gevecht, of je het nou beseft of niet, of je er nou bewust van bent (of wordt) of niet, het ego kan het allemaal nog 'leuker' maken.

Gevolg -> negativiteit -> negatieve situaties -> idd vaak leidend tot welbekende crisissituaties.
Of dat nou een depressief gevoel is en/of gedachtes zijn, burnouts, geestelijke verwarring, you name it. Maar, ja nu komt de maar hoor , de mens heeft altijd en overal de keuze om de illusie van het ego te doorprikken. Dit opgeven van.. is geen zwakte, maar een beslissing wat getuigt van de grootste wilskracht wat de mens zowaar gegeven kan worden. Kracht.

En ergens vind ik dit bijna lijken op een test . De ultieme levenstest. Is het niet, maar in mijn ogen lijkt het er een beetje op. Bijna op een spel wat dat betreft, maar een erg realistische, en een erg mooie, hoe negatief het spel van het leven ook kan lijken of leek, etc etc. De keuze om het gevecht op te geven, is er dus in mijn ogen ééntje van winnen. Het ego heeft namelijk verloren dan en daar baalt het flink van. Sterker, het is totaal uitgepraat. Stilte. Leegte. Erg? Welnee, ja voor het ego misschien. Maar goed verloren is nooit erg, dat beseft zelfs het ego dan . Legt zich erbij neer, kan niet anders, want de strijd was te hevig en dat vergeet de ziel niet (meer).

Daarbij hebben we behalve de geest en ego ook nog lichamen, meerdere .
Of dat nou de astrale is of het mentale lichaam. En daar doet de mens oa ervaringen mee op, daar komen de energieën vrij, daar helpen de chakra's waar nodig en ook daar leren wij van. Alles zegt in mijn ogen wat, niets is uitgezonderd of doet er niet toe. Alles staat met elkaar in verband, zo lichaam, zo geest, zo hemel, zo aarde. En woorden doen er weinig toe, wij denken met ons verstand, maar dat is niet het enige. Het lichaam bijvoorbeeld is van een ander soort, niveau. Geen scheiding, is gewoon, in zijn totaliteit. Maar zoals ik al zei, ook dat klinkt beperkt. Zodra het één beseft dat het bij het ander hoort, *klik, gaat dat verstand en fysiek lichaam te boven en toch bereikt het beiden hetzelfde, de bron of wat ieder wilt wat het zijn mag.

Goed, naja zoiets , dat was het maar weer.
Ik doe gewoon net alsof ik in mezelf praat, zijn maar korte stukjes wat dat betreft, mogelijkheden zijn niet alleen zus of zo, gezien mensen ook verschillend zijn, als ik fout zit met iets of niet goed heb verteld, hoor ik het wel. Iig overtreft de reis bijna het doel ansich. Want de reis zelf kan wonderbaarlijk genoeg in elkaar steken, keuzes. Het doel, daar waar je niet meer hoeft te kiezen. Je bent gewoon.

Als ik dan toch een voorspelling moet geven, 2012 of wat voor datum dan ook.
Nieuwe revolutie op globaal niveau gezien misschien, denk zelf dat we er gewoon dichterbij komen, de keuzes worden (steeds) zichtbaarder, individueel, maar wereldwijd gebeurt het overal. Het ego delft het onderspit .

genoeg gefilosofeerd
  woensdag 26 januari 2005 @ 12:36:29 #90
34949 MacMeester
MacMini schopt kont!
pi_24758138
Ondanks dat er veel is geschreven in dit topic wil ik toch iets toevoegen:
let op! dit is een constatering van mij, gebaseerd op het beeld wat ik heb van Jomanda

Jomanda is niet meer de Jomanda die zijn jaren geleden was.
Sinds haar relatie met haar inmiddels overleden partner is het bergafwaarts gegaan.
Mede door die relatie is haar verbinding met de lichtwereld 'verdraaid' en staat zij meer in contact met de 'lagere' astrale wereld, zodat verkeerde invloed op haar mogelijk wordt.

[red]lichtwereld heeft invloed op verzoek zonder voorwaarden of eigengewin,
astrale wereld wil invloed zonodig zonder verzoek puur voor eigengewin en zorgt voor vertraging van de spirituele groei van de mensheid in het geheel.
[/red]

Gevolg is dat zij diverse misstappen weet te maken zoals:
  • De uitspraak over de pijn die ervaren wordt tijdens crematie.
  • Haar reacties mbt Silvia Millecam.
  • Verkeerde diagnoses stellen bij mensen.
  • Werken met Emile Ratelband.

Er is eind 2003 haar een signaal gegeven om zich te bezinnen (zie het zwijgen van Jomanda).
    Die kans heeft ze deels benut, maar deels ook niet benut.

Ik denk ook dat vooral de negatieve publiciteit haar verder naar beneden trekt. Jomanda is net als jij en ik een mens, en de steeds maar voortdurende kritiek en aanvallen maken zelfs Jomanda murw.

Het is beter voor Jomanda dat zij zich in het geheel terugtrekt uit de belangstelling zodat ze zich volledig op haarzelf kan richten en die verbinding die ze had met de lichtwereld.

ik moest dit toch even kwijt
  • De gene die probeert te bewijzen dat zijn geloof beter is dan dat van een ander, begrijpt de betekenis van religie niet.
    meer esotherisch
      donderdag 27 januari 2005 @ 12:06:08 #91
    102993 Enyalius
    Keeper of Knowledge
    pi_24776377
    quote:
    Op dinsdag 25 januari 2005 20:40 schreef erodome het volgende:
    merk wel dat de vibraties, zoals ik ze noem, aan het veranderen zijn. de energien worden toegangelijker voor iedereen. je hoort ook steeds meer mensen die dus in staat zijn om paranormale zaken waar te kunnen nemen.

waardoor dus steeds meer mensen, zoals mijzelf, dus verder verdiepen en dat stuiten op het hogere bewustzijn en alles er om heen.
    pi_24777912
    Veranderen de vibratie's van de energie waarmee gewerkt wordt of veraneren de vibratie's van de mensen zelf????

De tijd om te ontwaken is heel dichtbij, nu zijn er al heel wat mensen ontwaakt zoals we dat noemen en hoe meer mensen ontwaken hoe meer mensen zullen volgen, het is een sneeuwbal effect....

Ik denk dat het een combinatie van dingen is, maar hoe dat allemaal moet gaan lopen, tja dat is de vraag, het is allemaal verder ook speculatie, wel speculatie met een ondergrond, maar het bljft speculatie...
      donderdag 27 januari 2005 @ 13:26:06 #93
    55946 livEliveD
    Cogito ergo doleo
    pi_24778026
    quote:
    Op donderdag 27 januari 2005 13:20 schreef erodome het volgende:
    Ik denk dat het een combinatie van dingen is, maar hoe dat allemaal moet gaan lopen, tja dat is de vraag, het is allemaal verder ook speculatie, wel speculatie met een ondergrond, maar het bljft speculatie...
    Ben je niet bang dat je hiermee verwachtingen kweekt die mogelijk niet uit komen (er staat speculatief, I know)? En hoe zou je daarmee omgaan? (Of kun je sowieso geen tijdsvak bepalen voor deze verandering en weet je dus nooit of deze al geweest is of nog moet komen)
    pi_24779085
    Nee daar ben ik niet bang voor, ik ga dat ook niet als waarheid neerzetten ofzo, alleen in een discussie als deze heb ik het er eens over...

Maar er zit wel een hele fikse ondergrond in hoor, misschien weet je dat het aquarius tijdperk aan is gebroken, dat is heel goed te merken aan de kids die geboren worden, wat we nieuwetijdskinderen noemen zijn tegenwoordig geen uitzonderingen meer, maar zowat de norm.
    De gevoeligheid van mensen neemt toe, mensen voelen meer, trekken meer naar spiritualiteit toe, steeds meer kids die dingen zien en voelen...

Dat heeft ook veel nadelen hoor, laten we daar geen misverstanden over hebben, problemen als adhd schieten als paddestoelen uit de grond e.d., nu is mijn idee dat adhd e.d. opzich geen probleem is, maar dat de omgang ermee een probleem is...
      donderdag 27 januari 2005 @ 14:33:15 #95
    55946 livEliveD
    Cogito ergo doleo
    pi_24779309
    Wat je zegt over kinderen: Daar lijkt het idd wel op
    Tegenwoordig houden scholen er ook meer rekening mee bv Remedial Teaching enzo
    Sorry voor off-topic TS
    pi_24798796
    Ik heb die twee linkjes even vluchtig doorgekeken en eigenlijk vind ik die verhalen geen haar beter dan wat Jomanda doet. .
    Oi!
    Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
    Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
    pi_24806503
    Ik heb maar een paar reacties gelezen. Reacties als "Rot toch op met je spirituele onzin man!" vind ik ZWAAR misplaatst in TRU, en dat is dan ook een grote reden waarom ik hier heel weinig meer kom.

Wat ik van Jomanda vind? Ze maakt er een BELACHELIJKE show omheen, zegt dingen die NERGENS op slaan (zoals dat ze via een onzichtbare antenne in contact staat met aliens en dat iemand in het publiek een keer een groene neus heeft gekregen door de aliens), maar ze heeft ECHT wel een gave, en ook mensen die absoluut niet in haar geloven, kunnen genezen worden door haar. Het is absoluut geen placebo effect dat mensen bij haar genezen worden.
      vrijdag 28 januari 2005 @ 22:55:28 #98
    26723 PARS
    06-LusJeRauw
    pi_24806540
    Jomanda is nep
    Capo di tutti capi
    ....................................................
    pi_24811406
    quote:
    Op donderdag 27 januari 2005 14:20 schreef erodome het volgende:
    Nee daar ben ik niet bang voor, ik ga dat ook niet als waarheid neerzetten ofzo, alleen in een discussie als deze heb ik het er eens over...

Maar er zit wel een hele fikse ondergrond in hoor, misschien weet je dat het aquarius tijdperk aan is gebroken, dat is heel goed te merken aan de kids die geboren worden, wat we nieuwetijdskinderen noemen zijn tegenwoordig geen uitzonderingen meer, maar zowat de norm.
    De gevoeligheid van mensen neemt toe, mensen voelen meer, trekken meer naar spiritualiteit toe, steeds meer kids die dingen zien en voelen...

Dat heeft ook veel nadelen hoor, laten we daar geen misverstanden over hebben, problemen als adhd schieten als paddestoelen uit de grond e.d., nu is mijn idee dat adhd e.d. opzich geen probleem is, maar dat de omgang ermee een probleem is...
    Mja, die kinderen van tegenwoordig krijgen kilo's suiker binnen per jaar, misschien dat ze daar hyper van worden. En of kinderen gevoeliger worden? Ik denk zelf dat het tegenwoordig meer wordt opgemerkt. Want ik zie ook genoeg jeugd die zo ontzettend doelloos zijn ( erg vroeg beginnen met drinken, geweldpleging, niet geinteresseerd in school) dat ik moeilijk kan geloven dat er een "Aquarius tijdperk" is aangebroken.
      zaterdag 29 januari 2005 @ 13:21:01 #100
    72738 misspoezz
    ... Het kan altijd erger
    pi_24813611
    Hmmm wat zal ik zeggen....

Mijn oma is ooit naar Jomanda geweest, heeft een ketting gekocht en alle rompslomp eromheen. Je praat nu over ik denk wel tien jaar terug. Toen was zo'n ketting al over de tien gulden. Ze ging met hoge verwachting heen en kwam zeer teleurgesteld terug... het heeft absoluut niets geholpen.
    Je zit daar met een enorme groep en het is alleen maar geldklopperij!
    ... Kuma Kuma Heeeee ...
    pi_24814336
    Zou het?
    pi_24824408
    Dat het voor 1 persoon niet heeft geholpen, betekent niet dat het alleen maar geldklopperij is.
    pi_24836311
    Wacht even hoor, dus als ik het goed begrijp is Jomanda...nep?

Wauw. Ik bedoel. WAUW! W-A-U-W! DAT zag ik niet aankomen, hoor.

Natuurlijk is ze nep, zelfs ALS je in dat soort dingen gelooft moet je nog weten dat ze nep is. Ik bedoel, als ik een god zou ziijn en ik zou iemand helende krachten geven, dan doe ik dat niet aan een blonde doos uit Limburg, maar aan een verstandig iemand, die er goed gebruik van zou maken. Om maar een zinnig argument te noemen.
    pi_24838552
    Of ze nu echt kan wat ze zegt te kunnen, de show er omheen zorgt ervoor dat de meeste mensen het niet geloven. Want laten we wel wezen, ze zou zo in de Efteling kunnen gaan staan. .

En dát staat me zo tegen bij dat mens. Ze verpest het meteen voor iedereen, want iedereen denkt bij spiritualiteit meteen aan lelijke blauwe jurken en gewauwel over antennes...
    Oi!
    Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
    Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
    pi_24838952
    Godsamme, dé Ewald Vervaet! Een van mijn favoriete kinderpsyschologen, wiens ik veel respect voor heb, hulde!
    Verwijderd door Admin.
    pi_24866478
    -edit MUUS- Jij spoort niet.

[ Bericht 78% gewijzigd door MUUS op 01-02-2005 19:51:33 ]
    Ok Morpheus, you've had your fun, now give me that blue pill before i kick your ass.
    Wat niet te koop is moet je stelen.
    pi_25138885
    Goed hoorde vanavond op editie nl, dat jomanda een film heeft gemaakt, over mensen die zitten met angsten en mensen die slachtoffer geworden zijn van incest.De bedoeling hier van jomanda is dat ze gezamelijk huggend de bioscoop uitkomen.De film is gemaakt door Johan Vlemmix?. Wie is dat ja die gast van ter land ter zee en in de lucht.Screensavers en gelul van jomanda noem je dat een film.
    Hoe veel meer moet degraderen als mens om dit te doen

Groet Newsman
    pi_25157631
    quote:
    En dát staat me zo tegen bij dat mens. Ze verpest het meteen voor iedereen, want iedereen denkt bij spiritualiteit meteen aan lelijke blauwe jurken en gewauwel over antennes...
    Je kunt je natuurlijk af vragen of dat de schuld van Jomanda is of van die mensen die niet verder willen kijken dan hun neus lang is.

Ik vind vooral dat Jomanda nou typisch iemand is die tot op de grond is afgefikt. Het perfecte voorbeeld van demonisering.
      zaterdag 19 februari 2005 @ 13:04:11 #109
    21527 Fonkmeistah
    Zinloos Geweldig
    pi_25160232
    Of het bij jomanda een placebo effect is of niet.. als het helpt, dan helpt het.
    en baat het niet dan schaad het niet.
    Als je vertrouwt op God om je te genezen, dan moet je ook in God vertrouwen als dat niet gebeurt want dan heeft God daar immers een reden voor.

Dat jomanda's theatrale werkwijze en kledingkeuze niet bij iedereen in de smaak vallen doen niet af aan het feit dat alternatieve genezing middels magnetisme, etc. wel degelijk mogelijk is.

en degene die klagen over dat jomanda geld vraagt voor een toegangskaartje en allerlei artikeltjes, moeten zich eens afvragen wat het huren van zo'n hal kost. wat het personeel kost , de belichting, etc.. en ja jomanda moet ook eten.. of verwacht je dat ze vanuit een kartonnen doos voor een aalmoes mensen helpt.

er zijn mediums die rustig 600 dollar vragen voor een telefoon gesprek van een half uur of de willekeurige proffesor swami babbas die 1500 euro vraagt voor een magisch poedertje om je verloren liefde terug te krijgen, in vergelijking is jomanda dus uiterst bescheiden.

Zolang ze nog een stuk betrouwbaarder en positiever blijkt dan menig politici, dan mag ze van mij lekker d'r gang gaan
    Zij die willen voorkomen dat je de werkelijke geschiedenis kent, zijn er op uit hem te herhalen.
    Do not attempt to think or depression may occur, All sports broadcasts will proceed as normal
    pi_25171049
    Ik hoor haar woensdagsochtends wel eens bij giel beelen, en elke keer als een beller een probleem heeft geeft zij raad die de beller vertrouwd of kloppend in de oren klinkt. Dat vind ik op zich erg knap.
      zondag 20 februari 2005 @ 00:14:01 #111
    84524 Morwen
    I got life
    pi_25171485
    Zolang ze geen mensen afraadt om met medische behandelingen te stoppen kan ze een aanvulling zijn. Blijkbaar is er in het reguliere medische circuit een groot hiaat........namelijk die van persoonlijke aandacht. Aandacht voor de persoon en niet alleen voor het lichamelijke "probleem".

Van mij mag ze

Ik ben ooit eens met iemand meegeweest naar Tiel en ik vond het 3 keer niks, maar de persoon die bij me was wel. Kwestie van persoonlijke ervaring dus
    I used to work in a morgue........I am a people person
    Only Human
    pi_25207460
    Ik vind jomanda een beetje een commerciele buisness geworden, ze heeft haar kerk, eerst emiel ratelband en nu een film. Ik geloof niet zo meer in dit persoon.
    pi_25260552
    joh je meent het. niemand geloofd toch zo iemand :S
    en dan die dvd die ze uitbrengt ism (uiteraard) die johan flemmings...
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')