abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 14 januari 2005 @ 00:30:41 #1
91333 displission
||stockpile wierrook || +30 :)
pi_24555345
Als ik jullie nu eens vertel dat we hier drie keer leven, drie keer in dit immens grote heelal, drie keer op deze aarde wordt je daar dan vrolijk van: ik wel. Ik wordt er zo vrolijk van dat ik wel een rondje zou willen draaien met mijn vinger in de lucht.

Ik basseer dit op materiaal wat ik heb verkregen en wat ik nog steeds krijg. Het wordt me gegeven in de vorm van beelden en ik heb het sterke vermoeden dat dit de tweede keer is. Nu moet ik niet te voorbarig zijn want er zijn zat artiesten die zingen over eeuwigheid, maar als ik dan toch zou mogen kiezen kies is voor het mooie spreekwoord: "Drie keer is scheepsrecht".

Het gaat natuurlijk niet voor alles op, maar wat betrefd leren is dit het ultieme spreekwoord. De eerste keer gaat het gigantisch mis. De tweede keer en ik heb het sterke vermoeden dat we daar nu zijn beland leer je van je eerder gemaakte "fout" athans, je wilt het anders doen, maar meestal gaat het dan nog net niet goed genoeg. De derde keer doe je het in een keer goed. Dit alles gaat gepaard met miljoenen aarden die enkel en alleen in beelden zijn vastgelegd in een enkel tijdsbestek.

Ik heb het hier over reincarnatie; wat zou het nut kunnen zijn van een eeuwige reincarnatie. Misschien is hij wel eeuwig in je hoofd. Maar een enkeling kan dus met dit spreekwoord de reincarnatieprocessen op zijn ene hand tellen. D.m.v. het tellen tot drie.

1. De fout
2. De fout, maar door te denken geconditioneerd opgelost
3. De zege door uitvoering

Reacties zijn altijd welkom. Dit mag een topic worden over reincarnatie of over waarom mensen over de eeuwigheid zingen..maakt niet uit..zolang het maar een beetje ontopic blijft en relevant is.
een heks zorgt altijd voor een goede zak appels..twee groene en een bruine..zorg er als heks voor dat er een mooie rode in het midden legt en dat deze als eerste wordt gepakt omdat hij er smakelijk uitziet..Sluit het gesprek af met: eet smakelijk
pi_24556150
Waarom plaats je dit in TRU? Je neemt je zelf toch serieus?
Tegenwoordig moet je Dr. Ir. zijn om een beetje correct Nederlands te kunnen neerpleuren.
Abusing semicolons since 1987.
  vrijdag 14 januari 2005 @ 01:50:31 #3
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_24556342
dude.... dit klinkt als een manische psychose.... heb je je lithium wel genomen?
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_24556463
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 00:30 schreef displission het volgende:
Ik basseer dit op materiaal wat ik heb verkregen en wat ik nog steeds krijg. Het wordt me gegeven in de vorm van beelden
uhhh? bron? Stuurt de buurman je iedere keer een dvdtje op of zie je het tijdens je dagelijkse paddo sessies
  vrijdag 14 januari 2005 @ 02:09:33 #5
91333 displission
pi_24556498
zo is btw niet de diagnose gesteld..secondly ik gebruik geen lithium..en thirtly ...... LOVE, PEACE AND HAPPYNESS
een heks zorgt altijd voor een goede zak appels..twee groene en een bruine..zorg er als heks voor dat er een mooie rode in het midden legt en dat deze als eerste wordt gepakt omdat hij er smakelijk uitziet..Sluit het gesprek af met: eet smakelijk
  vrijdag 14 januari 2005 @ 02:10:24 #6
91333 displission
pi_24556504
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 02:04 schreef Daze het volgende:

[..]

uhhh? bron? Stuurt de buurman je iedere keer een dvdtje op of zie je het tijdens je dagelijkse paddo sessies
Check ook voor herhaling vatbaar...
  vrijdag 14 januari 2005 @ 03:44:47 #7
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_24557058
ligt het aan het tijdstip of ligt het gewoon aan die #$%^$%#^&@#^users hiero.. damn reageer eens normaal zeg

ben het wel met je eens.. die 3 stappen

1. De fout
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_24557348
Snap er niets van
none so far...
pi_24557349
none so far...
pi_24557368
Alle goede dingen in drieën. Drie komt wel vaker voor om een ultiem resultaat te bereiken.
Maar om daarom maar drie keer te moeten leven?
Franciscus van Assissi kent het zevenvoudige pad, dan kom je bij jezelf.
In India kennen ze het negenvoudige pad, maar dan kom je ook ergens.
  vrijdag 14 januari 2005 @ 09:25:52 #11
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_24558241
3 lijkt me wat lastig. Veel mensen overlijden heel jong en dan zou je dus een kans 'weggooien'. Daarnaast is dat getal 3 afkomstig van een spreekwoord en hoeft dus niet zoveel te zeggen. Dat je het gevoel hebt dat dit de tweede keer voor jou is dat kan ik wel begrijpen maar dat zegt niks over het totaal aantal keren hier. Waarom zou het voor iedereen 3 keer moeten zijn? Waarom niet een flexibel getal dat verschilt per persoon? Nu heb je wel een mooie uitleg waarom 3 een aardig aantal is maar ik zou me er zelf niet zo op vastpinnen

Daarnaast: Als je beelden krijgt van je vorige leven is het dan niet zo dat dit direct invloed heeft op dit leven en dat de huidige 'film' dus anders wordt? (note: Dit kan natuurlijk ook bij de huidige film horen -> Moeilijk onderwerp )

En waarom zijn er dan zoveel verschillende versies van 3? Mensen hebben hele anderen levens ten opzichte van elkaar namelijk. En is 3 genoeg om alles te leren?

@mods Kunnen jullie een gaatje vinden in jullie drukke schema voor mass-delete
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
pi_24558813
Misschien dat het voor jou genoeg zou zijn om het in drie keer te leren. Ik ben wel van mening dat er een heleboel zielen zijn die nog veel vaker als drie keer reincarneren. Waarom zou je alles per definitie in 3 pogingen geleerd hebben? De 3 maal is scheepsrecht theorie ga ik dus niet echt in mee. Maarja uiteraard weet ik het ook niet zeker. Mijn gevoel zegt echter dat ik al tientallen keren ben gereincarneerd. Wellicht nog wel vaker. Een eeuwigheid, nee geen eeuwigheid. Vraag me eigenlijk af of je wel kan spreken van eeuwigheid einde of begin. Is begin en einde niet slechts een duale term die we gebruiken om om te gaan met deze "materie"? Eeuwigheid is een tijdsaanduiding. Tijd is materialistisch en is dus geen bestaand iets. Kom er maar eens uit
pi_24558975
jammer dat gebeurtenissen in je leven heel vaak een direct gevolg zijn van keuzes van anderen.
..... en daar gaat je theorie
pi_24559042
Ik heb maar 1 vrouw ... mis ik nu iets ?
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_24559600
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 10:21 schreef Salvad0R het volgende:
jammer dat gebeurtenissen in je leven heel vaak een direct gevolg zijn van keuzes van anderen.
..... en daar gaat je theorie
Of dit lijkt maar zo
  vrijdag 14 januari 2005 @ 15:51:56 #16
91333 displission
pi_24564902
salvador daar heb je waarschijnlijk gelijk in, maar die anderen leren toch ook?
  zaterdag 15 januari 2005 @ 15:22:04 #17
73940 Choices
Woordeloze lurker
pi_24581420
Displission, ik vind het erg mooi wat je beschrijft. En misschien zit er een waarheid in.

Darksoulz, over dualiteit.
Ik weet niet of je engels kan, maar ik heb hier over onlangs een engels mailtje over getypt. die ik in het nederlands hier voor je zal vertalen:
quote:
Licht is de essensie van het universum. Het is alles en niets, het overal en nergens. Maar wij zijn allen geboren onder een dak, onder eenzelfde hemel, het fysieke universum. Dat wat voor zoveel variaties zorgt, zorgt ervoor dat wij voor altijd op het fysieke niveau blijven. We leven, gaan dood, en uiteindelijk worden we herboren wanneer de tijd daarvoor gekomen is. We zijn ondermijnend aan de universele wetten welke we noch kunnen zien noch aanraken, we kunnen alleen zijn effecten voelen, de gevangen ziel, in een eeuwige dualiteit. Wij zijn zwaar onderdanig voor de Universele wet van Balans, of Dualiteit. Iemand op aarde, kan nooit perfecte eenheid (verlichting) behalen wanneer we slaven zijn aan de universele wet van balans, dualiteit.
En dus ons doel is dit, om boven dualiteit te stijden, de eenheid in, en omnipotentie. Dit kan alleen gedaan worden door een transendente levenswijze; geen meningen, geen ideën, gewoon accepteren wat is, en slechts de intentie hebben. En langzaam, veranderd de persoon, en word steeds meer en meer 1 met het absolute, met alles en niets, met licht. Je word plotseling fijngevoelig, je word telepathisch ontvankelijk doordat je fijngevoeligheid toeneemt, en je contact met het licht, met het absolute, groeit. Je leert het universum waarnemen, een situatie waarnemen zonder direct oorzaak of gevolg. One begins to know, without knowing. Hij word ontvankelijk voor de ervaring van het Absolute, het eeuwige, het licht dat geen keerzijde kent. En dan, aan het einde, omdat in een lichaam zitten dat geboren is door de Universele balans, door dualiteit, moet het ook doodgaan. Het is gebonden aan de regel van Balans, (karma). We kunnen bepalen wanneer we doodgaan, maar niet Dat wat we doodgaan, het fysieke lichaam moet weer opgenomen worden in de balans van het universum. Het is gecreëerd door de balans, zo moet het ook eindigen. De wet van dualiteit. Dit lichaam, is een schelp dat wij allen vroeg of laat zullen afschudden, en wanneer wij een trancendente levenstijl erop hebben nagehouden, betekent het, dat wij doodgaan, op een bewuste manier. Wij verlaten ons lichaam, bewust. Volledig, bewust, voorbij het fysieke en astrale universum, het absolute in.

het omhulsel (het lichaam) waarmee we onszelf ooit identificeerde, zal worden afgebroken, en teruggenomen worden door de constante balans van het universum. En omdat we een trancendente levenstijl erop hebben nagehouden, een leven van spiritualiteit, een leven van het absolute, zijn we nu 1. We zijn omnieus. Vanaf dat moment, is er niks wat we weten, en niks wat we niet weten. We zijn op dat moment boven dualiteit gestegen, en geabsorbeerd door het absolute. Vanaf dat moment, sta je boven dualiteit, en ben je instaat om dualiteit tot jou hand te zetten, je kunt materialiseren, dematerialiseren. voor mij, zal dit leven het laatste zijn, ik heb het gevoelt. Dit is de weg wat voor alles gelijk is, en het zal tijd voor worden voor andere, wanneer het Ultieme, De balans, De dualiteit, het toelaat. Dan zal het jou tijd zijn om dualiteit te ontstijgen.

Leven is raar, het is beide een combinatie van keuzes die we zelf schijnen te maken, en van de wetten van het universum, de wet van karma, de wet van balans. Het is een absolute wet dat alleen de echte transendentale persoon kan overkomen. Want al het andere, is slechts een illusie. Alle meningen, alle worstelingen, en zorgen. All het leven kent slechts 1 weg, en dat is meewerken met het universum. Niet allen die proberen zullen ontstijgen, en niet allen die ontstijgen, zullen proberen. Concentreer je op een speciale gifte, dat je hebt gekregen naarmate je bewustzijn toenam en je hebt je ontstijging gemist, je bent afgeleid, en je zal niet kunnen ontstijgen totdat je hiervan bewust word. Om alles te hebben, moet je eerst alles verliezen. Het is een onvermijdelijke concequentie dat afstamt van jou intentie, dat leidt naar het absolute. De concequentie die afstamd van jou verlangen om het absolute te leren kennen. Wanneer iemand zijn leven spiritueel verrijkt leeft. Concentreer je niet op hetgeen dat je ervaart, maak je geen zorgen, niet gespannen, niet angstig zijn, niet genieten. Maar wees gewoon (just Be). Nieuwe gavens gekregen van het absolute maken je het makkelijk om je te laten afleiden. Wees gelijkwaardig vredig voor ieder een om je heen, wees gelijkwaardig vredig met al dat je ervaart, wees gelijkwaardig vredig, met alles.

het is de weg van de Tao, de weg van de christene, de weg van de hindoe, de weg van de boedhist, het is ... de weg van het alles.
pi_24585463
Choices, dankjewel voor de mooie tekst. Ik heb nog niet eerder een duidelijkere tekst als deze gelezen. Nochtans probeer ik het te bevatten. Helaas gaat het nog steeds mijn bevattingsvermogen te boven. Misschien ben ik er gewoon nog niet klaar voor. Ik ben sowieso een vrij materialistisch ingesteld persoon. Dus dat werkt niet mee. Ik zie niet hoe ik alles los kan laten. Wie weet komt dat besef nog wel. Ben er in ieder geval wel mee bezig
  zaterdag 15 januari 2005 @ 20:00:31 #19
73940 Choices
Woordeloze lurker
pi_24585877
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 19:36 schreef Darksoulz het volgende:
Choices, dankjewel voor de mooie tekst. Ik heb nog niet eerder een duidelijkere tekst als deze gelezen. Nochtans probeer ik het te bevatten. Helaas gaat het nog steeds mijn bevattingsvermogen te boven. Misschien ben ik er gewoon nog niet klaar voor. Ik ben sowieso een vrij materialistisch ingesteld persoon. Dus dat werkt niet mee. Ik zie niet hoe ik alles los kan laten. Wie weet komt dat besef nog wel. Ben er in ieder geval wel mee bezig
Dat maakt niet uit. Wat ik schreef, raar genoeg, gaat ook mijn bevattingsvermogen te boven. Om werkelijk 1 te zijn, is iets dat wellicht ieders voorstelling te boven gaat.
Je zegt materialistisch ingesteld te zijn, en dat het tegenwerkt. Probeer het anders te zien: ALs jij een andere instelling moest hebben, dan was dat toch heus gebeurt? De balans die door dualiteit ontstaan is in dit universum is alles regerend, jou buien, jou manier van denken, is ook een balans. Men kan niet genieten zonder te lijden etc, een waarheid die zeker waar is als je subjectief bent aan de Universele Wet van Dualiteit.
Je bent zoals je bent, omdat het universum het zo wilt (en dan is de wil van het universum de oneindige dualiteit/balans/karma) Wat ik hierboven geschreven heb is dan ook de basis van het begrip; karma. Je zult er vanzelf komen, en ik voel aan dat je dat vanbinnen ook al voelt, maar je weet tegelijkertijd ook dat er geen haast bij is, dat het vanzelf wel komt. Het is dit weten dat bevestigt dat jou mentale instelling op dit moment perfect is zoals ie is . een fijne avond allen! Ikga straks ff lekker los .
pi_24588742
Choices, wat een schitterende tekst.
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 00:30 schreef displission het volgende:

1. De fout
Je geeft een mooie uitleg. Alleen volgens mij is het een principe wat niet vast ligt in 3 levens. Het zijn meer drie fases die je beschrijft. Drie leerfases.

In een leven maak je miljoenen verschillende keuzes. Het lijkt me niet dat je in leven 1 alles fout doet, in leven 2 doe je het al een stuk beter (nadenken, oplossen) en in leven 3 doe je alle miljoenen keuzes goed. Wat jij beschrijft kan best, maar niet gerelateerd aan een vast aantal levens.

Trouwens heb ik wat ervaring met mediums en mensen die ook erg afgestemd zijn op dit soort dingen die hebben het altijd over 1-10 levens gemiddeld per cyclus. Hier zijn wel verschillende bronnen voor hoor. Variëert heel erg. Maar niemand spreekt over alleen 3, en die mensen beschouw ik toch wat als 'experts'.
  zaterdag 15 januari 2005 @ 23:30:58 #21
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_24589557
Hmmm, nou moet ik opeens aan het volgende denken:

Er was een tijd waarin we puur instinctief leefden, in deze tijd waren geen regels nodig omdat niemand ergens om maalde, iedereen z'n eigen ding deed, en wanneer er iets in de weg stond werd het uit de weg geruimd of stopte het leven, je won of je verloor (1).

Nu is de tijd dat we zowel instinctief als rationeel/logisch leven, echter, daar het instinct nog altijd sterk aanwezig is proberen we onszelf op de rails te houden m.b.v. wetten, regels en conditionering als falende lapmiddelen, het compromis doet zijn intrede (2).

Er komt een tijd dat we puur rationeel/logisch leven en niet meer onderhevigd zijn aan onderbuikgevoelens, netjes in balans, etc., in deze tijd zijn compromissen niet meer nodig omdat alles is zoals het is (3).

Ik ben er nog niet uit wat de plaats van emoties is, wat mij betreft zijn emoties nog altijd interfaces voor het instinct via welke het instinct ons denken, doen en laten bepaalt, plus dat een emotie tevens een primitieve vorm van communicatie richting soortgenoten is, en daarom wellicht in fase 3 overbodig.

Ik kon helaas geen betere term dan rationeel/logisch vinden voor wat ik bedoel, misschien bestaat er wel geen woord voor.
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
  zondag 16 januari 2005 @ 13:41:45 #22
73940 Choices
Woordeloze lurker
pi_24596309
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 22:47 schreef Geartsjuh het volgende:
Choices, wat een schitterende tekst.
[..]

Je geeft een mooie uitleg. Alleen volgens mij is het een principe wat niet vast ligt in 3 levens. Het zijn meer drie fases die je beschrijft. Drie leerfases.

In een leven maak je miljoenen verschillende keuzes. Het lijkt me niet dat je in leven 1 alles fout doet, in leven 2 doe je het al een stuk beter (nadenken, oplossen) en in leven 3 doe je alle miljoenen keuzes goed. Wat jij beschrijft kan best, maar niet gerelateerd aan een vast aantal levens.
Ik heb ook wel zo'n vermoeden dat dit systeem ergens is opgeschreven in een geschrift, ik bedoel ik zou er niet verbaasd van staan te kijken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')