Nee, ze heeft haar goed niet beschermt, dat zou zo zijn geweest als op het moment dat hij het tasje uit de auto wilde pakken de deur op slot zat, of dat zij hem tegen hield of whatever. In dit geval had de dader haar tasje al, en is zij hem achterna gegaan. Dat is niet bescherming, dat is verhaal halen of in ieder geval de tas proberen terug te halen.quote:Op donderdag 20 januari 2005 16:59 schreef AvispaCS het volgende:
[..]
Dat is nou net wat die vrouw hier heeft gedaan. Zij heeft zichzelf of haar goed beschermt. Door de schrik van straatcriminaliteit heeft ze haar auto in de achteruit gezet en de crimineel proberen klem te rijden. Ze heeft door de schrik niet goed kunnen inschatten wat de gevolgen hiervan zouden kunnen zijn. Dan zou ze zich dus kunnen beroepen op tijdelijke ontoerekeningsvatbaarheid.
Ze was de auto uitgestapt?quote:Op donderdag 20 januari 2005 17:05 schreef Taurus het volgende:
Ze is bewust in de auto gaan zitten, bewust op de dader afgereden waarbij hij is overleden. En voor dat bewuste risico zit ze nu vast ,en wordt ze mogelijk beschuldigd.
Ik denk dat mevrouw Ali El B. niet dood wilde rijden, maar wel aan wilde rijden omquote:Op donderdag 20 januari 2005 16:44 schreef Jasra het volgende:
[..]
Ik denk helemaal niet dat die Ali een lieve jongen was. Maar raak je liever je tasje kwijt, of ga je liever dood (op een zo niet prettige manier)?
Het is een menselijke neiging om te sympathiseren met het slachtoffer dat het ergst moest lijden. En dat is in dit geval die Ali.
Hoewel ik denk dat hij bepaald geen lieverdje is, en die vrouw ongetwijfeld een brave burger is, heb ik liever dat m'n tasje wordt gejat (wat zeg ik, dat álles wordt gejat) dan dat ik wordt geplet tussen een auto en een boom (dat was het toch?).
Als blijkt dat ze niet toerekeningsvatbaar is, wordt ze ontslagen van alle rechtsvervolging.
drie woorden : Spijker kop slaanquote:Op donderdag 20 januari 2005 16:59 schreef AvispaCS het volgende:
[..]
Dat is nou net wat die vrouw hier heeft gedaan. Zij heeft zichzelf of haar goed beschermt. Door de schrik van straatcriminaliteit heeft ze haar auto in de achteruit gezet en de crimineel proberen klem te rijden. Ze heeft door de schrik niet goed kunnen inschatten wat de gevolgen hiervan zouden kunnen zijn. Dan zou ze zich dus kunnen beroepen op tijdelijke ontoerekeningsvatbaarheid.
Mwah, ik heb liever dat degene die het tasje jat word geplet dan dat het tasje word gestolen. En dat je menselijkwijs sympathie hebt voor degene die het meest moest lijden is ook gelul. Zo zal niemand symptahie hebben voor een neergestoken verkrachter, of een neergeslagen fietsendief. Zo heb ik ook nul komma nul sympathie voor een dooie dief (en wie weet wat nog meer).quote:Op donderdag 20 januari 2005 16:44 schreef Jasra het volgende:
[..]
Ik denk helemaal niet dat die Ali een lieve jongen was. Maar raak je liever je tasje kwijt, of ga je liever dood (op een zo niet prettige manier)?
Het is een menselijke neiging om te sympathiseren met het slachtoffer dat het ergst moest lijden. En dat is in dit geval die Ali.
Hoewel ik denk dat hij bepaald geen lieverdje is, en die vrouw ongetwijfeld een brave burger is, heb ik liever dat m'n tasje wordt gejat (wat zeg ik, dat álles wordt gejat) dan dat ik wordt geplet tussen een auto en een boom (dat was het toch?).
hoi beste Darkster. we vinden het fijn dat u door alle commotie in nederland ook ff uw zegje doet.quote:Op donderdag 20 januari 2005 16:20 schreef Darkster het volgende:
hoi beste gtst-kijker. we vinden het fijn dat u door alle commotie in nederland ook ff naar ned2 kijkt.
we moeten u echter informeren dat wilders al zeer geruime tijd waarschuwt voor de dreiging van de islamitische samenleving in nederland en hun criminele activiteiten (waarvoor hij ook lekker met de dood is bedreigd). dat hij dit zegt is puur omdat hij gelijk heeft.
zo nu mag u weer verder gaan met rtl4 kijken.
Je eigendom beschermen kan tevens omvatten de poging om het terug te krijgen. Het is onzin dat een beroep op noodweer niet mogelijk is als de dief de zaak al in handen heeft en zich uit de voeten probeert te maken.quote:Op donderdag 20 januari 2005 17:05 schreef Taurus het volgende:
Nee, ze heeft haar goed niet beschermt, dat zou zo zijn geweest als op het moment dat hij het tasje uit de auto wilde pakken de deur op slot zat, of dat zij hem tegen hield of whatever. In dit geval had de dader haar tasje al, en is zij hem achterna gegaan. Dat is niet bescherming, dat is verhaal halen of in ieder geval de tas proberen terug te halen.
Oh daar gaan we al:quote:Op donderdag 20 januari 2005 17:05 schreef Taurus het volgende:
[..]
Nee, ze heeft haar goed niet beschermt, dat zou zo zijn geweest als op het moment dat hij het tasje uit de auto wilde pakken de deur op slot zat, of dat zij hem tegen hield of whatever. In dit geval had de dader haar tasje al, en is zij hem achterna gegaan. Dat is niet bescherming, dat is verhaal halen of in ieder geval de tas proberen terug te halen.
Ze is bewust in de auto gaan zitten, bewust op de dader afgereden waarbij hij is overleden. En voor dat bewuste risico zit ze nu vast ,en wordt ze mogelijk beschuldigd.
Inmiddels hebben ze "de oplossing" bedacht: de stille tocht gaat anders heten, hoor ik net op Radio 2: een rouwstoet...quote:Op donderdag 20 januari 2005 17:11 schreef milagro het volgende:
Cohen staat dit toe omdat het anders ws helemaal hommeles wordt.
Bovendien heeft hij zijn afkeuring laten weten over hen die dit 'moord' noemen.
Ik snap ook niet waar hij dat vandaan haaltquote:
Hetgeen natuurlijk volkomen geschift is.quote:Op donderdag 20 januari 2005 17:11 schreef milagro het volgende:
Cohen staat dit toe omdat het anders ws helemaal hommeles wordt.
Nou das nergens voor nodig hoor.. Rustig maarquote:Op donderdag 20 januari 2005 17:15 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Oh daar gaan we al:
Mevrouw had met de deuren op slot moeten rijden...dat is wel niet veilig mocht je auto te water raken.... of je komt in een aanrijding...maar het helpt wel tegen Overvallers.. stom wijf ook ze had haar deur op slot moeten doen.
Ze is niet in de auto gaan zitten ze zat al in de auto en heeft geprobeerd de dader klem te rijden....als jij een inbreker betrapt ren je hem toch zeker ook achterna?.
Zij heeft zich in haar schrik vast niet gerealiseerd dat het zo kon aflopen
Ik vind dit misselijkmakend ze had haar deur op slot moeten doen
gvd gvd gvd hier wordt ik kwaad van
De stille tocht/rouwstoet is trouwens 's middags is en niet 's avonds, moeten die mensen niet werken?quote:Op donderdag 20 januari 2005 17:15 schreef dVTB het volgende:
[..]
Inmiddels hebben ze "de oplossing" bedacht: de stille tocht gaat anders heten, hoor ik net op Radio 2: een rouwstoet...
Zaken toestaan omdat het anders helemaal hommeles wordt, vind ik van zwakte getuigen.
zij.quote:Op donderdag 20 januari 2005 17:16 schreef milagro het volgende:
[..]
Ik snap ook niet waar hij dat vandaan haalt
Ik dénk dat hij het daarom zou kunnen toestaan.quote:Op donderdag 20 januari 2005 17:17 schreef Eightball het volgende:
[..]
Hetgeen natuurlijk volkomen geschift is.
Tssss... een stille tocht voor zo'n stuk stront.
ingezonden column op de Gestopte Roker .quote:Hulp is onderweg
Ingezonden
Ali B, die de Marokkanen tot kalmte maande na het tragische auto-ongeluk van een tasjesdief, is de nieuwe Messias.
20 januari 2005
Cid Martel
Ali B heeft het druk; interviews geeft hij nog maar zelden. ‘Er zijn gewoon teveel dingen die m'n aandacht vragen.’ Vorige week nog dreigden terroristen de top van de Eiffeltoren op te blazen. ‘Op zo'n moment moet je voorkomen dat de situatie verder escaleert.’
Buiten het hotel staat een uitzinnige menigte, iedereen wil een glimp opvangen van de multigetalenteerde rapper. ‘Ali is een held’, zegt een meisje in gebrekkig Engels. Ze is helemaal uit Palestina gekomen, speciaal voor Ali. ‘Dankzij hem hebben we nu eindelijk een eigen staat.’ Als Ali op het balkon verschijnt, springen de tranen in haar ogen. ‘Ali, I love you!’ Ali lacht uitbundig en zwaait naar z'n fans. ‘Dit hoort erbij’, zegt hij later in de limousine. ‘Ik zal nooit vergeten waar ik vandaan kom, deze mensen hebben mij groot gemaakt.’
De wereld rekent op mij
Hoe groot Ali precies is blijkt zodra we de poorten van het hoofdkwartier van de Verenigde Naties binnenrijden. Secretaris-Generaal Clinton verwelkomt Ali hoogstpersoonlijk met een ferme handdruk en een bemoedigend schouderklopje. ‘Welcome to the UN, my friend’, lacht Bill. Ali knikt bescheiden. Hij is hier niet voor zichzelf, maar voor de slachtoffers van de komeet die een maand geleden insloeg en aan ruim 600.000 Chinezen het leven kostte. ‘Toen ik die ellende zag, ben ik wel even aan mezelf gaan twijfelen’, vertrouwt Ali ons toe. ‘Maar ik mag die mensen niet teleurstellen, ze rekenen op me. De hele wereld rekent op me.’
En dus gaat Ali door. Vermanend spreekt hij 's middags de verzamelde wereldleiders toe. ‘Jullie moeten meer geld geven, meer hulp bieden. Ik doe mijn best, maar zonder jullie red ik het niet.’ Met twee vingers in de lucht sluit Ali z'n betoog af. ‘Peace!’ Hij krijgt een daverend applaus.
Achter de coulissen wacht hem een verrassing. Oudgediende Bono overhandigt hem een gouden plaat voor het album Vrede, waarvan wereldwijd meer dan 3 miljard exemplaren zijn verkocht. Ali is zichtbaar ontroerd. ‘Door alles wat ik ernaast doe, zou je soms vergeten dat ik in de eerste plaats muzikant ben.’
Terug in Nederland hoopt Ali meer tijd te kunnen besteden aan vrienden en familie. Twee weken geleden kwam een vriend van hem om het leven bij een gewelddadige overval op een postkantoor. ‘Op zo'n moment wil je er gewoon zijn, maar ik zat in Groenland waar ijsberen in elkaar werden geknuppeld’, zegt hij als we terugrijden naar het hotel. Dan gaat z'n mobiele telefoon, een teken dat iemand in nood zit. ‘Blijf kalm’, sommeert Ali. ‘Ik kom eraan.’ De limousine trekt op naar de dichtstbijzijnde telefooncel, waar Ali ons een hand geeft en uitstapt. Door de achteruit zien we nog net hoe een schim weerkaatst door het maanlicht opstijgt naar de hemel. Hulp is onderweg.
net als het meisje wat wordt verkracht omdat ze een kort rokje aan heeft, en het daarom zelf om de verkrachting vroeg; de vrouw had de deuren niet op slot, dus het is haar eigen schuld dat ze van haar tasje beroofd is.quote:Op donderdag 20 januari 2005 17:05 schreef Taurus het volgende:
[..]
ja sorry. ik was ff vergeten dat als je tas uit je auto word gestolen je absoluut niets mag doen om je spullen terug te krijgen aangezien een ongeluk mogelijk kan gebeuren. de islamitische gemeenschap praat ook mooit niet over mede-landgenoot maar over broeder van de islam.....quote:Op donderdag 20 januari 2005 17:13 schreef doppelgänger het volgende:
[..]
hoi beste Darkster. we vinden het fijn dat u door alle commotie in nederland ook ff uw zegje doet.
we moeten u echter informeren dat wilders hier indirect doodslag en/of moord goedkeurt en daarmee in de samenleving in nederland alleen maar verder polariseerd en de islamitische dreiging aanwakkerd (waardoor hij ook lekker met de dood is bedreigd). dat hij dit zegt is puur omdat hij baat heeft bij het in stand houden van zijn eigen slachtoffer-rol.
zo nu mag u weer verder gaan met sbs6 kijken.
quote:Op donderdag 20 januari 2005 17:22 schreef Taurus het volgende:
[..]
zij.
En pardon, ik had zoiets mee gekregen maar dat mag wel weggelaten worden in mijn verhaaltje hoor.
Het is in jouw betoog wel degelijk een cruciaal detail. Jij hebt het er steeds over dat de vrouw bewust haar acties uitvoerde, dat ze wist wat ze deed. Volgens jou stapte ze bewust in om de jongen bewust aan te rijden. Wanneer de vrouw de hele tijd gewoon in de auto zat, is het niet meer zo vanzelfsprekend dat ze achterruit reed om de jongen te raken, maar kan het ook heel aannemelijk zijn dat ze een ander doel had om achterruit te rijden.quote:Op donderdag 20 januari 2005 17:22 schreef Taurus het volgende:
[..]
zij.
En pardon, ik had zoiets mee gekregen maar dat mag wel weggelaten worden in mijn verhaaltje hoor.
Wat een kromme vergelijkingen! Sorry m aar ja, in deze samenleving moet rekening worden gehouden met tasjesdieven, inbrekers etc. etc. ! Als jij dat niet vindt, prima, zelf weten, ik heb genoeg gezien waardoor ik mijn deuren op slot houd.quote:Op donderdag 20 januari 2005 17:23 schreef Redux het volgende:
[..]
net als het meisje wat wordt verkracht omdat ze een kort rokje aan heeft, en het daarom zelf om de verkrachting vroeg; de vrouw had de deuren niet op slot, dus het is haar eigen schuld dat ze van haar tasje beroofd is.
nogmaals, wanneer is ze volgens jou uit de auto gestapt? Je zuigt dingen uit je duim om je gelijk te halen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |