abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 20 januari 2005 @ 16:19:07 #226
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_24652865
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 13:47 schreef multatuli het volgende:

[..]

Hmm, doc. Dat is een terechte nuance, maar die wordt niet gemaakt over de rechtszaak waar Ali die dag voor moest komen. Hij is daar niet voor veroordeeld, sterker nog hij is uit zijn voorlopige hechtenis vrijgelaten op bevel van de rechter. Ik zie heel wat fokkertjes die bij de ene verdachte zonder enig inzicht in de processtukken zeker weten dat Ali daar schuldig aan was en bij deze mevrouw het omgekeerde doen. Curieus.
En vice versa gebeurt dat dus ook. Even curieus dus.

In mijn posts refereer ik ook overigens niet aan het xenos-proces.
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_24652881
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 16:08 schreef Absinth het volgende:
Tjongejonge, Wilders moet ook weer ff zieltjes winnen
hoi beste gtst-kijker. we vinden het fijn dat u door alle commotie in nederland ook ff naar ned2 kijkt.
we moeten u echter informeren dat wilders al zeer geruime tijd waarschuwt voor de dreiging van de islamitische samenleving in nederland en hun criminele activiteiten (waarvoor hij ook lekker met de dood is bedreigd). dat hij dit zegt is puur omdat hij gelijk heeft.
zo nu mag u weer verder gaan met rtl4 kijken.
pi_24652882
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 16:06 schreef Darkster het volgende:

[..]

aan wie moet ik me in nederland aanpassen dan?
Aan de normen en waarden van de niet-rechts-extremistische inwoners van dit land misschien? Ik zie jou hier alleen maar vuilspuiten, uitspraken doen die niet bepaald getuigen voor respect voor de mensen om je heen. Dat menig post van jou direct verwijderd wordt zou toch een signaal moeten zijn. Verder is het bijvoorbeeld gebruikelijk hoofdletters te gebruiken in 'onze' taal. Van mij mag je hoor maar loop dan niet te schelden op een Marokkaanse slet die eerst maar eens Nederlands moet leren voor ze op tv komt of woorden van die strekking
quote:
als ik naar buitenland ga op vakantie of what ever dan probeer ik me op vakantie nog aan te passen aan het land omdat ik weet dat als je respect voor die mensen hebt zij dat voor jouw hebben en dat je dan veel meer gedaan krijgt dan wanneer je geen respect toond.
En waarom gedraag je je hier in Nederland dan zo respectloos.
quote:
wie zegt mij dat ik respect moet hebben voor mensen die zich niet willen aanpassen aan onze waarden en normen, onze samenlevigsregels.
Jouw normen en waarden zijn nogal afwijkend van die van mij en van wat in dit land gangbaar is
quote:
ik ben geen rascist maar ik ben gewoon extreem rechts. en als je het verschil daartussen niet weet, zoals kennelijk veel achterlijke fokkers hier dan ga asjeblieft weer terug naar de mbo je geld terug vragen of zo...
Tsssk
pi_24652909
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 16:01 schreef Taurus het volgende:
Wilders: Schande dat OM slachtoffer tasjesdief vervolgt

Uitgegeven: 20 januari 2005 15:20
Laatst gewijzigd: 20 januari 2005 15:30

DEN HAAG - Tweede-Kamerlid Wilders vindt het "schandelijk" dat het Openbaar Ministerie in Amsterdam een 43-jarige automobiliste verdenkt van doodslag op een Marokkaanse tasjesdief.

Wilders: "Dit is schandelijk, de wereld op zijn kop. Ze maken van een slachtoffer een dader en andersom. Onbegrijpelijk en ongepast dat deze vrouw in het nauw nu vervolgd wordt. Om over de stille tocht in Amsterdam nog maar te zwijgen."

Het uit de VVD gestapte Kamerlid wil "alle Marokkaanse raddraaiers het land uitzetten". Wilders: "Ik word hier helemaal gek van. De mensen zijn de raddraaiers in de steden en dorpen zat. Bij herhaalde straatterreur moeten we deze jongens simpelweg het land uitzetten."

nu.nl

Stemmen jongens!!
Ik kan me redelijk vinden in sommige opvattingen van Wilders, maar ik vind het altijd een beetje goedkoop om na een paar pluspunten meteen op iemand of op een partij te stemmen.

Mevrouw is inderdaad slachtoffer, maar haar wraakactie maakt haar tot dader. Bij Ali is het omgekeerd.

Alleen het idee van een stille tocht vind ik walgelijk, ondanks dat hij misschien voor zijn vrienden en familie een aardige kerel was, kun je het maatschappelijk gezien NIET maken om juist NU een stille tocht te houden.
Dat wekt namelijk de indruk dat deze betrekking heeft op een volkomen onschuldig persoon dat volledig buiten zijn schuld om de dood heeft gevonden en dat Was Ali el B. niet.

ik vind een stille toch op voorhand al waardeloos en nietszeggend, maar dit slaat wel alles
Yeah baby Yeah!
pi_24652922
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 16:20 schreef Darkster het volgende:

[..]

hoi beste gtst-kijker. we vinden het fijn dat u door alle commotie in nederland ook ff naar ned2 kijkt.
we moeten u echter informeren dat wilders al zeer geruime tijd waarschuwt voor de dreiging van de islamitische samenleving in nederland en hun criminele activiteiten (waarvoor hij ook lekker met de dood is bedreigd). dat hij dit zegt is puur omdat hij gelijk heeft.
zo nu mag u weer verder gaan met rtl4 kijken.
Mag ik weten wat jij zoal doet in het leven? Want de meeste extreem rechtse personen die de uitspraken doen die jij doet, hebben zelf geen enkele opleiding genoten laat staan dat ze naar RTL-4 kijken, dat is zelfs nog te moeilijk voor ze. Dus je maakt me wel nieuwsgierig, aangezien je anderen moeiteloos op hun opleiding en tv-keuze durft aan te vallen?
pi_24652942
Een fucking stille tocht voor een ordinaire asociale criminele tasjesdief. Het dieptepunt van de stille tocht als verschijnsel is nu toch wel echt bereikt...
  donderdag 20 januari 2005 @ 16:27:25 #232
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_24652943
Ali, hou jij m'n tassie effe vast.
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
  donderdag 20 januari 2005 @ 16:28:36 #233
66318 AvispaCS
Religion is evil !
pi_24652955

Een crimineel krijgt een stille tocht.
Een slachtoffer wordt aangeklaagd.

Nu is Nederland echt helemaal van de kaart !!!!

Ik vind het schandalig dat de gemeente Amsterdam aan deze stille tocht meewerkt. Ik hoop dat er mensen zijn die er met een lawaaitocht naast gaan lopen om de betreffende vrouw een hart onder de riem te steken. Ik denk ook dat de nabestaanden van echte slachtoffers van zinloos geweld zich hierdoor enorm beledigd zullen voelen. De gemeente Amsterdam en Job Cohen hadden toch beter moeten weten.

Hoe kan het trouwens dat de politie uitgaat van een noodlottig ongeval en het OM van doodslag?

[ Bericht 8% gewijzigd door AvispaCS op 20-01-2005 16:34:46 ]
"Religion is excellent stuff for keeping common people quiet.", Napoleon Bonaparte.
"I am an atheist and thank God for that.", George Bernard Shaw.
"Religion is nothing more than socially acceptable insanity.", Oscar Wilde.
pi_24652956
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 16:20 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Aan de normen en waarden van de niet-rechts-extremistische inwoners van dit land misschien? Ik zie jou hier alleen maar vuilspuiten, uitspraken doen die niet bepaald getuigen voor respect voor de mensen om je heen. Dat menig post van jou direct verwijderd wordt zou toch een signaal moeten zijn. Verder is het bijvoorbeeld gebruikelijk hoofdletters te gebruiken in 'onze' taal. Van mij mag je hoor maar loop dan niet te schelden op een Marokkaanse slet die eerst maar eens Nederlands moet leren voor ze op tv komt of woorden van die strekking
[..]

wat is de definitie van mens dan? dat marokkaanse tuig zit dichter tegen "dieren" aan dan tegen mensen. volgens mij is een post maar verwijderd en de fok-admins weten ook niet bepaald wat vrijheid van meningsuiting is. ik heb een in duitsland gemaakt toetsenbord gekocht omdat die goedkoper was (zie maar dat ik een echte nederlander ben) en daar is de shift-knop irritant van dus gebruik ik hem maar niet.

[..]

ohw sorry, ik dacht dat de nederlandse samenleving gebasseerd was op de legitimiteit van geweld door criminelen en dat respectloos gedrag de nieuwe waarden en normen zijn in nederland. of ben ik nu te snel aan het integreren?

Jouw normen en waarden zijn nogal afwijkend van die van mij en van wat in dit land gangbaar is
[..]

fijn voor jouw, ga je me nu doodsteken?

Tsssk
pi_24652967
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 16:20 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

[..]

wat is de definitie van mens dan? dat marokkaanse tuig zit dichter tegen "dieren" aan dan tegen mensen. volgens mij is een post maar verwijderd en de fok-admins weten ook niet bepaald wat vrijheid van meningsuiting is. ik heb een in duitsland gemaakt toetsenbord gekocht omdat die goedkoper was (zie maar dat ik een echte nederlander ben) en daar is de shift-knop irritant van dus gebruik ik hem maar niet.

[..]

ohw sorry, ik dacht dat de nederlandse samenleving gebasseerd was op de legitimiteit van geweld door criminelen en dat respectloos gedrag de nieuwe waarden en normen zijn in nederland. of ben ik nu te snel aan het integreren?

[..]

fijn voor jouw, ga je me nu doodsteken?

Tsssk
[img=http://www.geenstijl.nl/images/gassen.jpg]
pi_24652985
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 16:24 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Ik kan me redelijk vinden in sommige opvattingen van Wilders, maar ik vind het altijd een beetje goedkoop om na een paar pluspunten meteen op iemand of op een partij te stemmen.

Mevrouw is inderdaad slachtoffer, maar haar wraakactie maakt haar tot dader. Bij Ali is het omgekeerd.

Alleen het idee van een stille tocht vind ik walgelijk, ondanks dat hij misschien voor zijn vrienden en familie een aardige kerel was, kun je het maatschappelijk gezien NIET maken om juist NU een stille tocht te houden.
Dat wekt namelijk de indruk dat deze betrekking heeft op een volkomen onschuldig persoon dat volledig buiten zijn schuld om de dood heeft gevonden en dat Was Ali el B. niet.

ik vind een stille toch op voorhand al waardeloos en nietszeggend, maar dit slaat wel alles
Perfect verwoord

Dit is precies mijn mening wat ik al 'n aantal topics duidelijk wil maken..
pi_24653020

mijn volgende autosticker
M'n signature, wat doe je :{
pi_24653022
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 16:28 schreef Darkster het volgende:

[..]
Gefeliciteerd. Ik geef me gewonnen, tegen zoveel domheid kan ik niet op

Ik ben wel blij dat je zelf al aangeeft dat je een extremist bent
pi_24653023
Ik vraag me af waar de mensen die de actie van deze vrouw goedkeuren de grens vinden liggen. Stel, ik zie een man een andere man slaan. Mag ik die eerste man dan neerschieten?
Een allochtoon scheldt mij uit voor ik-weet-niet-wat. Mag ik hem dan doodsteken?

Of laat ik zo zeggen, stel dat je iemand een klap mag geven als ie je uitscheldt (dan leert ie het wel af om zomaar mensen uit te schelden). En stel dat als je iemand slaat, dat je diegene dan compleet in elkaar mag rammen (want het is echt zo asociaal en gewelddadig om iemand te slaan, dus mag je je flink verdedigen), en als iemand je in elkaar slaat, mag je die agressieveling gerust vermoorden (je bent compleet ziek in je hoofd als je iemand helemaal in elkaar slaat, toch?).
Dan krijg ie dit:
*man scheldt andere man uit*
*uitgescholden man loopt naar scheldend persoon toe en geeft hem een mep*
*eerste man begint verwoed op de tweede man in te slaan*
*tweede man trekt een mes en steekt de eerste man neer*

Dan kom je toch helemaal nergens???
Je mag jezelf verdedigen als je lijf, goed of eerbaarheid (of die van iemand anders) wordt 'aangerand'. En zelfs als je daar wat in doorslaat (letterlijk),wordt dat soms geaccepteerd (noodweerexces). Maar iemand doodrijden is gewoon van een heel andere orde.
pi_24653030
heeft niemand een lawine-pijl van oud-en-nieuw nog liggen.
zij houden een "stille tocht" voor een crimineel (stille tocht is de bedoeling voor slachtoffers zinloos geweld). wat ook al weer duidt op superveel respect van die marokkaanen voor ons.

laten wij dan ff een nieuwe betekenis geven aan""stille"tocht" (dat begrip is na morgen toch door dat volk verpest)
pi_24653048
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 16:28 schreef AvispaCS het volgende:

Een crimineel krijgt een stille tocht.
Een slachtoffer wordt aangeklaagd.

Nu is Nederland echt helemaal van de kaart!

Ik vind het schandalig dat de gemeente Amsterdam aan deze stille tocht meewerkt. Ik hoop dat er mensen zijn die er met een lawaaitocht naast gaan lopen om de betreffende vrouw een hart onder de riem te steken. Ik denk ook dat de nabestaanden van echte slachtoffers van zinloos geweld zich hierdoor enorm beledigd zullen voelen. De gemeente Amsterdam en Job Cohen hadden toch beter moeten weten.
Belachelijke opmerking. Ja, stille tocht is belachelijk en inderdaad, dat hoort bij zinloos geweld en dat is hier niet ter sprake. Maar een lawaaitocht zou een lager niveau aanduiden dan alle allochtonen uit dit land bij elkaar. Daar is die vrouw ook niet bij gebaat, bovendien heeft die geen hart onder de riem nodig. hooguit omdat ze haar tas kwijt is, maar als 't een ongeluk was is ze denk ik net zo goed niet blij met de dood van die jongen.
pi_24653068
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 16:24 schreef Elgigante het volgende:
Daar heb je wel gelijk in, alleen kampen we hier in Nederland met een groep mensen die het in dit soort situaties alleen voor de (oorspronkelijke) dader opneemt. "Misschien was het wel een hele lieve jongen in de omgang", "Hij was nog niet definitief veroordeeld voor de gewelddadige overval", "Hij was nog van slag door de rechtszaak, waardoor hij niet precies wist wat hij deed en daarom is hij verminderd toerekeningsvatbaar", "Dood is een te zware straf voor iemand die toevallig eens een tasje steelt", enzovoort, enzovoort.

En voor het (oorspronkelijke) slachtoffer mag er dan geen begrip zijn? Wie weet wat voor trauma's die vrouw in het verleden al heeft meegemaakt. Misschien is ze al wel eens eerder beroofd? Misschien ging ze wel compleet door het lint toen ze die crimineel haar tas zag stelen? In hoeverre is iemand op zo'n moment nog toerekeningsvatbaar? Waarom zou de crimineel het voordeel van de twijfel moeten hebben en het slachtoffer niet? - Ik vind het hardstikke terecht dat iemand als Wilders dit automatisme aan de kaak stelt.

Je stelt dat je het maatschappelijk gezien niet kunt maken om voor Ali el B een stille tocht te houden. Toch gaat het morgen wel gewoon gebeuren. Niemand die daar iets tegen onderneemt. Laffe politici zwijgen massaal en tolereren dit. Je kunt het Wilders dan niet kwalijk nemen dat hij WEL het lef heeft om daar tegen te ageren, zeker omdat hij in dit verband een mening verkondigt die door een zeer groot deel van de bevolking in ons land wordt gedeeld.
pi_24653096
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 16:06 schreef Darkster het volgende:
asjeblieft weer terug naar de mbo je geld terug vragen of zo...
Ook zo'n typisch medelanderfoutje.

Ga nou maar gewoon weg, je bent heel erg triest en zielig met je opstookpogingen. Echt als jij een Hollander bent, ben ik Arnold Schwarznegger!
pi_24653111
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 16:35 schreef Darkster het volgende:
heeft niemand een lawine-pijl van oud-en-nieuw nog liggen.
zij houden een "stille tocht" voor een crimineel (stille tocht is de bedoeling voor slachtoffers zinloos geweld). wat ook al weer duidt op superveel respect van die marokkaanen voor ons.

laten wij dan ff een nieuwe betekenis geven aan""stille"tocht" (dat begrip is na morgen toch door dat volk verpest)
Ik vroeg wat voor opleiding je hebt gedaan of wat voor werk je doet? Wil je daar even antwoord op geven of schaam je je dan voor het feit dat jij mensen beoordeeld op opleiding en tv-zenderkeuze?
pi_24653114
we stammen af van de apen. dat wij mensen zijn en apen apen komt omdat vroegahh in onze hersenen het spraakgedeelte ontwikkelde en bij apen niet. dit stelde ons in staat om met elkaar te communiceren en de machtigsten te worden op aarde.
apen kunnen niet communiceren
marokkanen kunnen communiceren maar doen het niet

wie is er dommer de aap die het niet kan of de marokkaan die het wel kan en niet doet.
pi_24653135
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 16:38 schreef dVTB het volgende:

[..]

Daar heb je wel gelijk in, alleen kampen we hier in Nederland met een groep mensen die het in dit soort situaties alleen voor de (oorspronkelijke) dader opneemt. "Misschien was het wel een hele lieve jongen in de omgang", "Hij was nog niet definitief veroordeeld voor de gewelddadige overval", "Hij was nog van slag door de rechtszaak, waardoor hij niet precies wist wat hij deed en daarom is hij verminderd toerekeningsvatbaar", "Dood is een te zware straf voor iemand die toevallig eens een tasje steelt", enzovoort, enzovoort.

En voor het (oorspronkelijke) slachtoffer mag er dan geen begrip zijn? Wie weet wat voor trauma's die vrouw in het verleden al heeft meegemaakt. Misschien is ze al wel eens eerder beroofd? Misschien ging ze wel compleet door het lint toen ze die crimineel haar tas zag stelen? In hoeverre is iemand op zo'n moment nog toerekeningsvatbaar? Waarom zou de crimineel het voordeel van de twijfel moeten hebben en het slachtoffer niet? - Ik vind het hardstikke terecht dat iemand als Wilders dit automatisme aan de kaak stelt.

Je stelt dat je het maatschappelijk gezien niet kunt maken om voor Ali el B een stille tocht te houden. Toch gaat het morgen wel gewoon gebeuren. Niemand die daar iets tegen onderneemt. Laffe politici zwijgen massaal en tolereren dit. Je kunt het Wilders dan niet kwalijk nemen dat hij WEL het lef heeft om daar tegen te ageren, zeker omdat hij in dit verband een mening verkondigt die door een zeer groot deel van de bevolking in ons land wordt gedeeld.
Ik denk helemaal niet dat die Ali een lieve jongen was. Maar raak je liever je tasje kwijt, of ga je liever dood (op een zo niet prettige manier)?
Het is een menselijke neiging om te sympathiseren met het slachtoffer dat het ergst moest lijden. En dat is in dit geval die Ali.

Hoewel ik denk dat hij bepaald geen lieverdje is, en die vrouw ongetwijfeld een brave burger is, heb ik liever dat m'n tasje wordt gejat (wat zeg ik, dat álles wordt gejat) dan dat ik wordt geplet tussen een auto en een boom (dat was het toch?).

Als blijkt dat ze niet toerekeningsvatbaar is, wordt ze ontslagen van alle rechtsvervolging.
  donderdag 20 januari 2005 @ 16:44:19 #247
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_24653136
Daar gaan we weer.. Job Cohen de knuffelbeer van de "K*t Marokanen"

[ Bericht 6% gewijzigd door TimoBasso op 20-01-2005 17:00:46 ]
SKB | Michel Fabrizio | Noriyuki Haga
MotoGP | World Champion 2006 Nicky Hayden | World Champion 2007 Casey Stoner
Alice Team | Mika Kallio | Niccolò Canepa
pi_24653143
Natuurlijk zit je als Marokaan 4 maanden onschuldig in de bak
Als je zonder rijbewijs en AUSWEISZ rondrijd wordt je met je baby ook vastgehouden

het lieve jongetje zal inderdaad niets gedaan hebben.... laat me niet lachen
En inderdaad geef het nog 48 uur en het is weer de schuld van de samenleving

het gaat misschien te ver dat een van de posters de buurvrouw van deze doodgereden eikel een slecht nederlamdspratende hoer noemt, maar mensen worden gefrustreerd door het niks mogen zeggen. Zodra het een Marokaan is is het meteen hij is zon lieve jongen was hij zo goed geintegreerd whatevr.....

Een misdaad blijft een misdaad ongeacht je afkomst
En je moet je afkomst of je sociale omgeving dus niet als excuus gebruiken

Op de vinkenslag zijn et ook allemaal asocialen....en dat zijn geen marokanen
zook die snol van een buurvrouw...het was zon lieve jongen...het was een vuile tasjes rover

Ik ben tot nu toe in staat gebleven de nationaliteit van deze lieve jongen niet te betrekken in mijn posts. Als we de regering en groeperinkjes mogen geloven ziojn alle Marokanen voorbeeldige burgers.

Ik wens niemand dood, al ik hier toch echt niet rouwig om zijn
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
pi_24653180
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 16:34 schreef Jasra het volgende:
Ik vraag me af waar de mensen die de actie van deze vrouw goedkeuren de grens vinden liggen. Stel, ik zie een man een andere man slaan. Mag ik die eerste man dan neerschieten?
Een allochtoon scheldt mij uit voor ik-weet-niet-wat. Mag ik hem dan doodsteken?

Of laat ik zo zeggen, stel dat je iemand een klap mag geven als ie je uitscheldt (dan leert ie het wel af om zomaar mensen uit te schelden). En stel dat als je iemand slaat, dat je diegene dan compleet in elkaar mag rammen (want het is echt zo asociaal en gewelddadig om iemand te slaan, dus mag je je flink verdedigen), en als iemand je in elkaar slaat, mag je die agressieveling gerust vermoorden (je bent compleet ziek in je hoofd als je iemand helemaal in elkaar slaat, toch?). Dan krijg ie dit:
*man scheldt andere man uit*
*uitgescholden man loopt naar scheldend persoon toe en geeft hem een mep*
*eerste man begint verwoed op de tweede man in te slaan*
*tweede man trekt een mes en steekt de eerste man neer*

Dan kom je toch helemaal nergens??? Je mag jezelf verdedigen als je lijf, goed of eerbaarheid (of die van iemand anders) wordt 'aangerand'. En zelfs als je daar wat in doorslaat (letterlijk),wordt dat soms geaccepteerd (noodweerexces). Maar iemand doodrijden is gewoon van een heel andere orde.
Een leuke theoretische benadering, maar de praktijk pakt altijd anders uit. Ik keur het doodrijden van een tasjesdief niet goed, maar ik keur het zeker ook niet af dat de vrouw zich tegen de diefstal wilde verweren (dat is zelfs haar goed recht) en de beslissing nam om de auto in z'n achteruit te zetten. De gevolgen zijn groter dan was te overzien, maar de tasjesdief heeft het nog altijd aan zichzelf te danken.

Als jij zonder aanleiding iemand gaat lopen uitschelden, moet je niet gek opkijken als diegene zich verweert. Als jij zomaar iemand slaat, moet je niet raar opkijken als je een knal terugkrijgt. En tja, zo'n klap wil soms wel eens verkeerd vallen. Net zoals zo'n autootje in z'n achteruit wel eens net een tikkie harder wil rijden dan je zou verwachten.

Ik keur de reactie van de vrouw dus niet af, omdat niet is vastgesteld dat ze doelbewust de tasjesdief heeft willen doodrijden. Zou dat WEL vast komen te staan, dan keur ik haar reactie WEL af, maar blijf ik nog altijd vinden dat hier sprake moet zijn van verminderde toerekeningsvatbaarheid.

[ Bericht 26% gewijzigd door #ANONIEM op 20-01-2005 17:10:40 (Deze keer MET mijn reactie) ]
  donderdag 20 januari 2005 @ 16:59:56 #250
66318 AvispaCS
Religion is evil !
pi_24653182
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 16:34 schreef Jasra het volgende:
Je mag jezelf verdedigen als je lijf, goed of eerbaarheid (of die van iemand anders) wordt 'aangerand'. En zelfs als je daar wat in doorslaat (letterlijk),wordt dat soms geaccepteerd (noodweerexces). Maar iemand doodrijden is gewoon van een heel andere orde.
Dat is nou net wat die vrouw hier heeft gedaan. Zij heeft zichzelf of haar goed beschermt. Door de schrik van straatcriminaliteit heeft ze haar auto in de achteruit gezet en de crimineel proberen klem te rijden. Ze heeft door de schrik niet goed kunnen inschatten wat de gevolgen hiervan zouden kunnen zijn. Dan zou ze zich dus kunnen beroepen op tijdelijke ontoerekeningsvatbaarheid.
"Religion is excellent stuff for keeping common people quiet.", Napoleon Bonaparte.
"I am an atheist and thank God for that.", George Bernard Shaw.
"Religion is nothing more than socially acceptable insanity.", Oscar Wilde.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')