Bron: RTLZquote:Nederlandse werkloosheid loopt op tot 6,3 procent
De officiële werkloosheid vertoonde tegen het eind van 2004 een stijgende lijn. In het vierde kwartaal van 2004 telde Nederland gemiddeld 473 duizend werklozen.
492.000
Na correctie voor seizoeninvloeden komt de werkloosheid uit op 492 duizend. Dit is 13 duizend hoger dan in de periode september-november 2004 en 28 duizend hoger dan in het derde kwartaal van vorig jaar. Dit blijkt uit de nieuwste cijfers van het CBS.
Gedurende de afgelopen drie maanden was gemiddeld 6,3 procent van de beroepsbevolking werkloos. Een jaar eerder was dit 5,5 procent.
Wisselend beeld in 2004
De werkloosheid lag in het vierde kwartaal 57 duizend hoger dan een jaar eerder. Toch liet de arbeidsmarkt in de loop van 2004 tekenen van herstel zien. Halverwege het afgelopen jaar vertoonde de werkloosheid enige tijd een dalende trend. Deze dalende trend heeft zich na de zomer echter niet doorgezet. De werkloosheid vertoont momenteel weer een trendmatige groei van 6 duizend werklozen per maand.
Jaargemiddelde 83 duizend hoger
Het jaargemiddelde van de werkloosheid is voor 2004 uitgekomen op 479 duizend, een stijging van 83 duizend ten opzichte van 2003 toen het jaargemiddelde uitkwam op 396 duizend. De werkloosheid steeg bij zowel mannen als vrouwen en in alle leeftijdsgroepen. Het aantal mannelijke werklozen steeg met 41 duizend, het aantal werkloze vrouwen met 43 duizend. Onderverdeeld naar leeftijd valt de sterke stijging onder ouderen op.
In de leeftijdsgroep 45-64 steeg het aantal werklozen met 32 duizend. Als percentage van de beroepsbevolking was de werkloosheid het hoogst onder jongeren met 13,3 procent. In 2003 was dit nog 10,6 procent. Met het beschikbaar komen van de cijfers over het vierde kwartaal zijn de voorlopige werkloosheidscijfers voor 2004 in geringe mate bijgesteld.
Wat een naiviteit zeg, Nederland zorgt voor iedereen behalve haar eigen bewoners.quote:Op donderdag 20 januari 2005 10:20 schreef dJ-Zcore het volgende:
Dat geld voor Azië vind ik niet bepaald geld wat over de balk gesmeten wordt.
En het grootste gedeelte werkelozen zijn mensen die te lui zijn om werk te zoeken, dus van die cijfers moet je je niks aantrekken.
Wat een naiviteit zeg, het geld dat aan ontwikkelingshulp en nu aan Azie wordt besteed is een minieme fractie van de begroting. En er zijn weinig landen waarin de bewoners het zo goed hebben als in Nederland.quote:Op donderdag 20 januari 2005 10:23 schreef pberends het volgende:
[..]
Wat een naiviteit zeg, Nederland zorgt voor iedereen behalve haar eigen bewoners.
Wie is hier nou naïef?quote:Op donderdag 20 januari 2005 10:23 schreef pberends het volgende:
[..]
Wat een naiviteit zeg, Nederland zorgt voor iedereen behalve haar eigen bewoners.
3,8 miljard miniem op een begroting van 110 miljard? Ik herinner me een begrotingstekort te hebben van bijna 3 %. Er zijn zat landen waar mensen het beter hebben dan in Nederland. Besides Nederland spendeert het meeste van alle landen aan die goede doelen-onzin in het buitenland.quote:Op donderdag 20 januari 2005 10:28 schreef nerd4sale het volgende:
[..]
Wat een naiviteit zeg, het geld dat aan ontwikkelingshulp en nu aan Azie wordt besteed is een minieme fractie van de begroting. En er zijn weinig landen waarin de bewoners het zo goed hebben als in Nederland.
Een groot deel daarvan onder voorwaarden, zodat het bijna direkt weer in de Nederlandse economie terecht komt.quote:Op donderdag 20 januari 2005 10:32 schreef pberends het volgende:
[..]
3,8 miljard miniem op een begroting van 110 miljard? Ik herinner me een begrotingstekort te hebben van bijna 3 %.
Afhankelijk van welke maatstaven en cijfers je hanteert, zijn dat er tussen de 3 en 17 als ik me niet vergis. Weet je hoeveel landen daar dus niet bij horen?quote:Er zijn zat landen waar mensen het beter hebben dan in Nederland.
Dus?quote:Besides Nederland spendeert het meeste van alle landen aan die goede doelen-onzin in het buitenland.
Zo..ben ik het zomaar voor de verandering een keer met je eens.quote:Op donderdag 20 januari 2005 10:23 schreef pberends het volgende:
[..]
Tja, over de waarheid kun je weinig van mening verschillen.quote:Op donderdag 20 januari 2005 10:55 schreef www.velpzuid.com het volgende:
[..]
Zo..ben ik het zomaar voor de verandering een keer met je eens.
Hehehequote:Op donderdag 20 januari 2005 14:30 schreef pberends het volgende:
[..]
Tja, over de waarheid kun je weinig van mening verschillen.
quote:Op donderdag 20 januari 2005 20:54 schreef Notoire_Gek het volgende:
Nederland is zo'n beetje verzorgingsstaat nummer 1 in de wereld. Je kunt net als PBerends gewoon je uitkering ontvangen, elke dag gemiddeld zo'n 50 posts hier weg knallen (hoe krijg je het voor elkaar Berends) en verder wat nutteloos rondhangen in je gesubsidieerde huurkrot. Wel vreemd dat het die figuren juist zijn, die het hardst lopen schreeuwen dat de regering niks voor het eigen volk doet. Alles wordt voor je betaalt.....door mensen die wel werken en niet klagen. Neem daar eens een voorbeeld aan.
N-G
quote:minder toerekeningsvatbaar
Tuurlijk joh. En daarvan komen er elk kwartaal spontaan 13.000 bij...quote:Op donderdag 20 januari 2005 10:20 schreef dJ-Zcore het volgende:
En het grootste gedeelte werkelozen zijn mensen die te lui zijn om werk te zoeken, dus van die cijfers moet je je niks aantrekken.
Vuile profiteur! Parasiet van de eerlijke werkende man!quote:Op donderdag 20 januari 2005 21:51 schreef tong80 het volgende:
Ik ben er één van.Voordeel dat m'n postaantal omhoog schiet.
Nederland mag wel wat meer paraderen met het geld dat we hebben gegeven, andere landen doen het ook.hoewel deze natuurlijk een stuk groter zijn.quote:Op donderdag 20 januari 2005 19:19 schreef Drugshond het volgende:
13.000 extra werkelozen laatste drie maanden ...... afgelopen zomer waren dat er (bijna) 13.000 per maand... maar er begint een zekere afvlakking op te treden......
In verhouding tot de E.U is onze werkeloosheid wel hoog maar niet zo hoog als in Duitsland en Frankrijk... en qua begroting hebben we e.e.a. beter op orde...
Die ramp.... geef ze maar geld... is een leuk investeringsproject... en daarmee kunnen gulle landen zich op de kaart zetten bij de goedkoopste productielanden van de toekomst als China het weer op zijn heupen krijgt (versus Taiwan).... -- Zie : het bedrag dat Japan beschikbaar heeft gesteld als toegemoed koming van het leed tijdens WO-II....... it's just a mix of politics and economics on global scale.
Er kan veel beter.... maar in vergelijking tot... doen we het zo slecht nog niet,
Goh je lijkt wel Peter Jan Balkenende.quote:Op donderdag 20 januari 2005 10:20 schreef dJ-Zcore het volgende:
ordt.
En het grootste gedeelte werkelozen zijn mensen die te lui zijn om werk te zoeken,
Wat een onzin, er zijn zat banen in de tuinbouw. Maar Nederlanders zijn daar te beroerd voor waardoor er Polen voor aangetrokken moeten worden.quote:Op zaterdag 22 januari 2005 20:03 schreef frapogalogliko het volgende:
[..]
Goh je lijkt wel Peter Jan Balkenende.
Waren die mensen ook lui toen er wel genoeg werk was. Wat een onzin klets je nu.
Een heleboel mensen willen graag werken,maar er is spijtig genoeg geen genoeg werk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |