Statistiekjesquote:Hier zit je in het DIG-café. Je zit hier tussen de vaste gasten van DIG. Natuurlijk is het hier erg gezellig en zorgen we er met zijn allen voor dat het ook gezellig blijft. We hebben het hier over allerhande zaken en een vraag op zijn tijd kan natuurlijk ook. Gelukkig hebben we ook uitsmijters (QuietGuy, Slarioux en Lucille) voor het geval dat er een keertje ruzie is of er wat uit de hand loopt.
Een paar punten waar je goed op moet letten:discussie over moderatie hoort in het FB-topic. schelden, flamen, mensen belachelijk maken hoort niet. Ook niet ergens anders. probeer plaatjes zoveel mogelijk te resizen Geen gespam, geen ge-etter.
Je begrijpt het goed, dit is een van de vele delen van de slowchatreeks in DIG en er zullen er zeker nog wel meer komen.
Je kan velen van de vaste gasten ook vinden op IRC in het kanaal #DIG!
Nog een extra toevoeging:quote:
Game on!quote:DIG is al jaren een van de meest serieuze fora op Fok!. Met een niet aflatende rij van mods van kaliberheeft dit forum het volgehouden tussen de soms flink verbaggerde fora (sorry, collega's
).
Hoe dan ook, dat houden we graag zo, en het geldt ook voor slowchat. Daarom het vriendelijke verzoek om van deze reeks geen eindeloze "hoi/doei" reeks te maken. Ga niet smilie-chatten, maar probeer een leuk gesprek te houden. Geen eindeloze gesprekken over de kat van de buren en weet ik wat. Slowchat moet een toevoeging zijn op ons chat-kanaal. En als dat niet lukt, dan gaat deze reeks gewoon weer dicht.
Het heet niet voor niets slowchatten. Het kanaal #DIG is een kanaal waar het serieuze en het lollige elkaar goed in stand houden. Laten we er voor zorgen dat dat hier ook kan.
Of een modem die DHCP ondersteund en dan een goeikope switch erachter zetten, werkt net zo goedquote:Op woensdag 19 januari 2005 11:29 schreef mschol het volgende:
[..]
welke provider??? en snelheid enzo?
met multi-pc modem neem ik aan (anders beetje doelloos...)
is toch ook zonde??quote:Op woensdag 19 januari 2005 12:01 schreef SHERMAN het volgende:
treintjes
ze denkt dat het een bevlieging is en vind het zonde dat ik er geld aan uit wil geven
npquote:Op woensdag 19 januari 2005 11:39 schreef Sjowhan het volgende:
Jump bedankt voor de makkelijke txt, we gaan hier gezellig verder
Ziet er erg mooi uitquote:Op woensdag 19 januari 2005 13:08 schreef BlueCurl het volgende:
mijn pa heeft ook treintjes... ksnap niet dat ie het leuk vind..
http://www.swisstrak.nl is zijn site....
quote:Op woensdag 19 januari 2005 13:24 schreef SHERMAN het volgende:
[..]
Ziet er erg mooi uit![]()
Al een jaar geen update zie ik
?? jaar geleden updatequote:Made: 01-06-1998 / last update: 11-01-2005
de tijden dat ik er de laatste tijd vaak op zit: snachts en s' ochtendsquote:Op woensdag 19 januari 2005 16:41 schreef Renesite het volgende:
when it is'nt
Ik moet tot eind aprilquote:Op donderdag 20 januari 2005 10:17 schreef mschol het volgende:
[..]
'
stage!
nog 2 weken en dan ben ik klaar
morgen is de laatste dagquote:
das prettig...quote:Op donderdag 20 januari 2005 13:45 schreef Sjowhan het volgende:
[..]
Ach.. het is gezellig hier, dus niet echt een dwang om nu al weg te gaan
bummerquote:Op donderdag 20 januari 2005 14:16 schreef SHERMAN het volgende:
Ik heb vandaag een tentamen wiskunde gruwelijk verkloot
4 weken gelede was die van mij afgelopen. laatste stage vonk totaal niet erg was erg gezellig maar het school leven vind ik toch aantrekkelijkerquote:Op donderdag 20 januari 2005 10:17 schreef mschol het volgende:
[..]
'
stage!
nog 2 weken en dan ben ik klaar
quote:Op donderdag 20 januari 2005 16:46 schreef devzero het volgende:
Tata, weer terug
En nu maar weer snel een kop koffie, het is tenslotte pas 10:45
Ik heb een appartement (3 kamers slechts, maar wel 100m2), een bed, een bank en (bijna) een auto. Nog geen tv, maar dat komt nog welquote:Op donderdag 20 januari 2005 17:13 schreef BlueCurl het volgende:
[..]en gaat alles nog een beetje vlekkeloos met verhuizen?
Zoveel zal het niet zijn. Of ben je gaan samenwonen met Jump en is cygnus ineens serieus geworden en gepromoveerd tot mod van GCquote:whehehe je loopt nu wel achter![]()
![]()
heb je ook foto'squote:Op donderdag 20 januari 2005 17:48 schreef devzero het volgende:
[..]
Ik heb een appartement (3 kamers slechts, maar wel 100m2), een bed, een bank en (bijna) een auto. Nog geen tv, maar dat komt nog welIk ben zelfs al sinds dinsdag aan het werk
maar voornamenlijk bezig met 100derden formulieren
[..]
Zoveel zal het niet zijn. Of ben je gaan samenwonen met Jump en is cygnus ineens serieus geworden en gepromoveerd tot mod van GC
Ik heb (nog?) geen digitale camera, maar ik zal dit weekend eens een wandelingetje maken. Deze foto geeft wel een beetje een indruk van de straat waar ik woon (maar is van een rustig gedeelte, ik woon in een wat drukker stuk).quote:Op donderdag 20 januari 2005 18:44 schreef BlueCurl het volgende:
heb je ook foto's? van je woonomgeving enzo etc
! ah toe show me
quote:ennuh ik en jump samenwonen???
quote:Op woensdag 19 januari 2005 13:08 schreef BlueCurl het volgende:
zo toch maar even een routertje halenstomme chello.
niet 100% waar >quote:Op donderdag 20 januari 2005 20:06 schreef QuietGuy het volgende:
[..]dat is bij iedere normale ISP nodig hoor, als je meer pc's achter 1 internetlijn wilt hangen.
Lieve schat, een speedtouch home is dan als router geconfigureerd. Het ís namelijk een router. Alleen kan je hem als bridged router of NAT router instellen... Ow en daar hoef je niet voor te upgraden naar een pro hoorquote:Op donderdag 20 januari 2005 20:45 schreef mschol het volgende:
[..]
ik heb al sinds het ontstaan van mxstream een adsl lijnt met speedtouch home, zet hier een router achter en ga em normaal gebruiken (emule aan bittorrent aan etc) > binnen 2 uur ligt je router op z'n gat
modem flasdhen home naar pro en klaaar... ik heb alleen hubje nog nodig
werkt als een trein...
Mijn router-pc had een uptime van 200 dagen, ik zie niet in waarom een goedkoop hardware routertje dan na 2 uur al plat gaat. Zie verder QGs commentaar (die wel eens de kerstverlichting naar de zolder mag brengenquote:Op donderdag 20 januari 2005 20:45 schreef mschol het volgende:
zet hier een router achter en ga em normaal gebruiken > binnen 2 uur ligt je router op z'n gat
jawel upgraden naar pro zal wel moeten als je meer dan 1 pc tegelijkertijd op internet wil hebben.. kon niet andersquote:Op donderdag 20 januari 2005 20:50 schreef QuietGuy het volgende:
[..]
Lieve schat, een speedtouch home is dan als router geconfigureerd. Het ís namelijk een router. Alleen kan je hem als bridged router of NAT router instellen... Ow en daar hoef je niet voor te upgraden naar een pro hoor
die hardware routers raken verzadigd..quote:Op donderdag 20 januari 2005 21:24 schreef devzero het volgende:
[..]
Mijn router-pc had een uptime van 200 dagen, ik zie niet in waarom een goedkoop hardware routertje dan na 2 uur al plat gaat. Zie verder QGs commentaar (die wel eens de kerstverlichting naar de zolder mag brengen)
eerste geteste router was een e-tech (ik was ook niet verbaaasd dat hij rpoblemen gaf)quote:Op donderdag 20 januari 2005 22:21 schreef Jump het volgende:
dan zal dat wel brol routertje geweest zijn mschol
sjowhan
for the record:quote:Op donderdag 20 januari 2005 22:26 schreef Jump het volgende:
* Jump is ook blij met zen linksys routertje
ik heb er nooit problemen met had, en met me wireless kaartje ook nooitquote:Op donderdag 20 januari 2005 22:27 schreef mschol het volgende:
[..]
for the record:
die deed het bij mij ook niet
Het grappige is dat iedereen het zo noemt, maar het enige wat je doet is een andere config file laden. Een speedtouch home kan gewoon routen. Sterker nog; het is standaard al een router. Alleen in bridged mode.quote:Op donderdag 20 januari 2005 22:16 schreef mschol het volgende:
[..]
jawel upgraden naar pro zal wel moeten als je meer dan 1 pc tegelijkertijd op internet wil hebben.. kon niet anders
Die config-files kan je overigens downloaden op http://www.speedtouch.nl/home.htmlquote:• High-speed Internet access and regular phone service on the same line.
• Up to 8Mbps downstream, 832kps upstream.
• Trouble free
- connects to your PC/LAN via Ethernet or ATMF (optional)
- easy connection to a single PC or multiple PC's and a LAN
- "Always on" (bridged) and dialup (PPTP) modes
• Easy installation
- No Software installation
- Supports Windows 95/98/2000/ME/XP; Mac OS 8.6, 9.0, X; Unix/Linux
mmmquote:Op donderdag 20 januari 2005 23:02 schreef QuietGuy het volgende:
[..]
Het grappige is dat iedereen het zo noemt, maar het enige wat je doet is een andere config file laden. Een speedtouch home kan gewoon routen. Sterker nog; het is standaard al een router. Alleen in bridged mode.
Om het even te bewijzen, zie http://www.speedtouch.com/prodhome.htm
[..]
Die config-files kan je overigens downloaden op http://www.speedtouch.nl/home.html
niet echt zo goedquote:Op vrijdag 21 januari 2005 14:02 schreef BlueCurl het volgende:
ha iedereengoede moiddag! weer lekker een kut vakk vandaag dus lekker fokken
jump hoe ging je examen?
ik hoop boven de tien maar zal nipt zijn danquote:Op vrijdag 21 januari 2005 14:26 schreef BlueCurl het volgende:
[..]
wel boven de 10 denk je? of weer 2 punten? of 1 of 0
![]()
*aai.gif*
nah in ieder geval beter dan als vorig jaar dus. dat scheeltquote:Op vrijdag 21 januari 2005 14:28 schreef Jump het volgende:
[..]
ik hoop boven de tien maar zal nipt zijn dan![]()
nee, lager dan vorig jaar zal het niet zijn
geschiedenisquote:Op vrijdag 21 januari 2005 14:39 schreef SHERMAN het volgende:
vandaag tentamen geschiedenis gehad
ging wel oke
ik denk dat ik voor nederlandsch een onvoldoende hebquote:
jah vink niet gek als je het vak zelf al niet goed kan spellenquote:Op vrijdag 21 januari 2005 14:56 schreef SHERMAN het volgende:
[..]
ik denk dat ik voor nederlandsch een onvoldoende heb
-edit-quote:Op vrijdag 21 januari 2005 15:02 schreef BlueCurl het volgende:
[..]
jah vink niet gek als je het vak zelf al niet goed kan spellen
wees blij johquote:Op vrijdag 21 januari 2005 15:03 schreef Jump het volgende:
ligt het aan mij of gaat fok snel![]()
althans sneller dan gewoonlijk
op fok merk je daar toch niet veel van, maar het "gevoel" van vrijheid op internet is weg. nu moet je zorgen dat je de verbinding niet nutteloos laat openstaan want de factuur loopt snel opquote:Op vrijdag 21 januari 2005 15:19 schreef Sjowhan het volgende:Kutversatel
Heb ik migratie naar BBned aangevraagd, is het niet doorgegaan omdat versatel al een lijnsloop had ingezet.. gevolg: 10-15 dagen wachten op me lijn
Zit dus nu via 56k6 te internetten
quote:Op vrijdag 21 januari 2005 15:19 schreef Sjowhan het volgende:Kutversatel
Heb ik migratie naar BBned aangevraagd, is het niet doorgegaan omdat versatel al een lijnsloop had ingezet.. gevolg: 10-15 dagen wachten op me lijn
Zit dus nu via 56k6 te internetten
bij mij werkte een router dus niet, schijnt dat het aan kpn ligt maar het zal wel, ik kan nu internetten met meerdere opc's tegelijk ben dus tevree..quote:Op vrijdag 21 januari 2005 15:58 schreef Renesite het volgende:
Trouwens, een router werkt hier gewoon oké![]()
goedemiddag kaasko... nederlanderquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |