En Dit Is Dus Weer Geen Respect Tonen Voor Andermans Mening!quote:Op woensdag 19 januari 2005 01:44 schreef Murray het volgende:
Wat Ben Jij Een ZGZ Wannabee Met Je Al Hoofdletters!!! Poephoofd!!
Dat is Feedback........Daar mag je flamenquote:
Ik zat erop te wachtenquote:Op woensdag 19 januari 2005 01:45 schreef mr_oizo het volgende:
En Dit Is Dus Weer Geen Respect Tonen Voor Andermans Mening!
Dank U!
Ja, das ook een goeie.quote:Op woensdag 19 januari 2005 12:56 schreef spiritual het volgende:
ik sta open voor de mening van een ander, omdat ik het zelf ook waardeer als men voor mijn mening open staat...
ik kan wel een functie aan dit topic vinden:quote:Op woensdag 19 januari 2005 14:44 schreef MUUS het volgende:
Sommige mensen staan wel open voor andere meningen en sommige mensen niet.
Klaar ende voila.
En nu? Ik snap het nut van dit topic (in TRU) niet helemaal..
ik misschien ook niet helemaal maar het zou wel ontieglijk handig zijn als sommige mensen eens lessen krijgen in openstaan voor anderen. Dat zou de communicatie in dit forum nogal vermakkelijken. Met name de eerste 5 berichten nadat je een topic opent zijn vaak van mensen die niet echt openstaan voor anderen. Ik wil niet klagen, maar mijn mening geven over dit onderwerpquote:Op woensdag 19 januari 2005 14:44 schreef MUUS het volgende:
Sommige mensen staan wel open voor andere meningen en sommige mensen niet.
Klaar ende voila.
En nu? Ik snap het nut van dit topic (in TRU) niet helemaal..
Ja die snapte ik ook al niet evenals van een dier of een dingquote:Op vrijdag 21 januari 2005 13:39 schreef aloa het volgende:
Vraag me trouwens af wat voor mening een plant kan hebben![]()
Maar kan je dan niet een mening hebben? Jij vindt zus en een ander vindt het zo. Dan kan je toch ook andermans mening overwegen? Ik bedoel als je je strak vasthoudt aan je eigen mening en weigert naar een ander zijn mening te luisteren dan sta je inderdaad niet open. Maar als je een mening hebt, maar een ander komt met een andere mening dan kan ik bijvoorbeeld andermans mening ook erbij houden. Wie weet verandert het wel mijn eigen mening omdat de mening van die ander een helderder kijk op een situatie of onderwerp geeft.quote:Op zaterdag 22 januari 2005 18:04 schreef Choices het volgende:
Wat is werkelijk open staan voor een mening? Mensen zijn vaak onder de indruk dat ze bijvoorbeeld een andermans standpunt begrijpen, maar doen het in werkelijkheid niet. In mijn mening betekent open staan dit;
Je mening is Open. Hoe kan je ooit open erover spreken, als je mening als gesloten is. Je moet er geen mening over hebben, en elke mening als een mogelijkheid kunnen zien. Dan pas, sta je werkelijk open.
Een discussie aangaan en dan je mening al hebben, maakt dat je niet meer open staat in een discussie. En hoe kan je ooit open staan, als je je eigen mening al hebt gevormd? Open staan, is wat het is; Open staan, meningloos voor de ander, elke insteek als een mogelijkheid beschouwen. Je mening staat open, is niet gesloten, er dus geen mening gevormd, maar staat open tot vorming. Als je mening al gevormd is, is het niet meer open.
punt is een beetje, hetvolgende:quote:Op zaterdag 22 januari 2005 19:41 schreef Darksoulz het volgende:
[..]
Maar kan je dan niet een mening hebben? Jij vindt zus en een ander vindt het zo. Dan kan je toch ook andermans mening overwegen? Ik bedoel als je je strak vasthoudt aan je eigen mening en weigert naar een ander zijn mening te luisteren dan sta je inderdaad niet open. Maar als je een mening hebt, maar een ander komt met een andere mening dan kan ik bijvoorbeeld andermans mening ook erbij houden. Wie weet verandert het wel mijn eigen mening omdat de mening van die ander een helderder kijk op een situatie of onderwerp geeft.
Het ligt er natuurlijk ook aan hoe sterk je eigen mening is. Ieder mens heeft overal een mening over, maar dat wil niet zeggen dat diegene ook zeker weet of zijn of haar mening ook de juiste is. Als je een mening gaat vragen aan een ander iemand, dan doe je dat omdat je niet zeker bent of je eigen mening wel de juiste is. Als je zeker weet dat de mening van jezelf de juiste is, dan zul je inderdaad niet geheel open staan voor een ander, omdat je toch wel weet dat je gelijk hebtquote:Op zaterdag 22 januari 2005 20:02 schreef Choices het volgende:
[..]
punt is een beetje, hetvolgende:
Je eigen mening, zorgt voor een basis vanwaar je uit praat. Dit zorgt ervoor dat je al praat vanuit een mening. Als je luistert naar andermans meningen, luister je vanuit je eigen mening. Je mening, word voor jou persoonlijk de basis van het gesprek. Deze basis doet het luisteren al vertroebelen. Je kunt wellicht het vermoeden hebben dat jij openlijk in het gesprek staat, maar werkelijk openstaan, doe je niet helemaal, totdat je je eigen mening volledig in het gesprek verwaarloosd. En er zelfs niet meer aan denkt. Dan pas gun je de insteek van een ander volledig de kans om bij je door te dringen.
-door te dringen voor begrip-. Want als je luistert, terwijl je je eigen mening hebt. Dan komen de woorden die gesproken worden door de ander, niet bij jou aan, maar bij jou gevormde mening. En als jij je mening hebt weggegooid, dan komen de woorden wel bij jou aan.
Dit is een essentieel verschil, in openheid. Dit betekent niet dat discussies houden terwijl je een eigen mening hebt zinloos is, helemaal niet. Je kunt er genoeg van leren, maar werkelijk open zijn, ben je op dat moment niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |