Zo'n opmerking hebben we nu ff net niet nodig.quote:Op dinsdag 18 januari 2005 14:08 schreef lionsguy18 het volgende:
En het was weer een marokkaan.........![]()
Jeez, wat een onzin dit. Wil je soms beweren dat die vrouw doelbewust in de achtervolging is gegaan omdat het toevallig een jongen van Marrokaanse afkomst betrof? Als het nodig is dat die vrouw moet onderduiken, dan moeten we z'n zestien-miljoenen die paar rotcenten maar opbrengen. Er is vooralsnog geen enkele reden om aan te nemen dat die vrouw doelbewust op de tasjesdief is ingereden, dus dient zij te worden beschermd tegen het type mens dat er zo z'n eigen regels op nahoudt (tasjes stelen is niet crimineel) en doelbewust deze vrouw willen ombrengen.quote:Op dinsdag 18 januari 2005 13:38 schreef Lord_Vetinari het volgende:
En mag deze mevrouw nui ook samen met haar familie onderduiken op kosten van de Belastingbetaler? En wordt ze ook het land uitgevlogen met een Orion als het gevaarlijker wordt? Zoals met een bepaalde politica gebeurde, die doelbewust tegen een bevolkingsgroep aanschopt, terwijl deze mevrouw in een ongeluk een minderheidsvertegenwoordiger heeft doen verongelukken?
http://www.volkskrant.nl/binnenland/1105946532046.htmlquote:Weer dode op straat in Amsterdam-Oost
Van onze verslaggever Iñaki Oñorbe Genovesi
AMSTERDAM - Verhitte taferelen dicht bij de plaats waar Theo van Gogh werd vermoord. Dit keer is het slachtoffer een Marokkaanse man. Vermoord, krijsen de omstanders.
Onthutst kijken de bewoners elkaar aan. Niet weer een moord in hun buurt. Niet weer een blauw politiedoek in Amsterdam-Oost. Maar enkele meters verderop ligt maandagavond het bedekte lichaam van een 19-jarige Marokkaanse man.
Vermoord, schreeuwen Marokkaanse jongeren bij de afzetting in de Derde Oosterparkstraat. Als een hond is hun vriend afgemaakt door die vrouw in haar auto. Per ongeluk doodgereden, zegt een autochtone ooggetuige. Omdat ze in paniek raakte toen de jongen haar vanaf zijn scooter wilde overvallen.
De vrouw zou in haar auto hebben gezeten, toen de jongen en een vriend op een scooter kwamen aanrijden. Ze deden het portier van haar auto open en gristen haar tas weg. Daarop reed ze de jongen dood. Eigen schuld, zegt de man beslist.
Enkele meisjes beginnen te huilen. Schuld of onschuld is volgens hen niet belangrijk. Een mens ligt dood op straat. En dat doet pijn, of het nou Theo van Gogh is of een onbekende Marokkaanse jongen.
Maar de Marokkaanse jongeren laten zich niet de mond snoeren. Ze eisen gerechtigheid. 'Dit is racisme. Die vrouw heeft hem net zo lang achtervolgd totdat ze hem te pakken had', zegt Omar. 'Die vrouw en haar familie gaan branden', sist Mohammed.
Ze trappen tegen het afzettingshek aan. Schelden politieagenten uit, die in hun ogen maar wat staan rond te hangen. 'Stel dat een Marokkaan de dader was geweest. Dan hadden ze heel wat meer gedaan.'
Intussen groeit de groep woedende jongeren. 'Waar is de vrouw? Waar is die hoer?' Maar er is ook bezorgdheid om de familie van het slachtoffer. 'Weet iemand waar ze wonen? Heeft iemand ze al gewaarschuwd?'
De familie is dan al op de hoogte. Even daarvoor is de vader van de man bij het zien van het lijk door het lint gegaan. Driftig zwaait hij met zijn armen. Zijn gekrijs overstemt de kletterende regen.
Agenten kunnen hem ternauwernood overtuigen dat hij mee naar het bureau aan de Linnaeusstraat moet. Daar probeert een crisisteam hem op te vangen.
Op straat wil het maar niet rustig worden. Elke nieuwkomer krijgt het verhaal opnieuw te horen. Bij elk relaas wordt de vrouw meer en meer als een monster afgeschilderd. Ze zou de jongen vol gas van zijn scooter hebben gereden. Ze zou een paar keer heen en weer over hem heen zijn gereden.
De politie wil weinig zeggen. Achter de afzetting is het technisch onderzoek nog bezig. Getuigen moeten worden gehoord. De vrouw is meegenomen naar het bureau. 'Echt waar jongens.'
Een groepje Nederlandse bewoners schudt het hoofd. Als het maar niet escaleert. Als ze maar niet nog banger hoeven te zijn om op straat te lopen. Buurtbewoner Ed: 'We zijn hier al wat gewend. Inbraken, straatroof. Maar als we elkaar ook nog op straat gaan vermoorden. . .'
Buurtbewoner Frans kijkt er niet van op. 'Je loopt hier door die Marokkaantjes op hun scooters met je hart in de keel. Nou, dan kan je er op wachten dat iemand het niet meer pikt.'
Dat bedoel ik dus precies. Gelet op de reacties van de fanclub van Ali kan ik me best voorstellen dat die mevrouw en haar familie moeten onderduiken. Maar ik durf te wedden dat dit niet door de Staat betaald gaat worden, in tegenstelling tot het onderduiken (en beschermen) van diverse politici, die moedwillig bepaalde bevolkingsgroepen / religies lopen te schofferen, terwijl het bij deze mevrouw een ongeluk was.quote:Op dinsdag 18 januari 2005 14:27 schreef dVTB het volgende:
[..]
Er is vooralsnog geen enkele reden om aan te nemen dat die vrouw doelbewust op de tasjesdief is ingereden, dus dient zij te worden beschermd tegen het type mens dat er zo z'n eigen regels op nahoudt (tasjes stelen is niet crimineel) en doelbewust deze vrouw willen ombrengen.
Doet niemand.... alleen...... niemand treurt erom.... DAT vind ik een groot verschil!! Hij heeft het zelf in de hand gehad. Hij had van andersmans spullen af kunnen blijven dan had hij nu nog vrolijk rondgelopen. Die vrouw heeft nu iemands dood op haar geweten maar ze heeft helemaal niet gevraagd om de situatie waarin ze iemand met haar auto moet achtervolgen met alle gevolgen van dien!!quote:Op dinsdag 18 januari 2005 14:22 schreef SCH het volgende:
[..]
En dat al die eencelligen hier die het toejuichen dat deze jongeman dood is, eens een keer mogen meemaken dat hun broer bij een ongeluk om het leven komt. Of hij nou crimineel is of niet, het blijft een mens. Waar zit godverdomme bij veel van jullie toch je gevoel?
Je gaat het toch niet toejuichen dat iemand dood is?
deel 3 is en blijft de beste hequote:Op dinsdag 18 januari 2005 12:43 schreef Chillmeister het volgende:
[..]
je pakt meteen degene in de reeks met het hoogste dodental.![]()
Sjezus kerel, voel je even aan je voorhoofd.quote:Op dinsdag 18 januari 2005 14:27 schreef American_Nightmare het volgende:
Die gast heeft gekregen wat ie verdiende. Eindelijk eens een straf op maat.
Mee eens, het was beter geweest als ie voor de rest van zijn leven invalide was geweest.quote:Op dinsdag 18 januari 2005 14:46 schreef Noca het volgende:
[..]
Sjezus kerel, voel je even aan je voorhoofd.
Ik verdedig hier zeker de vrouw en heb geen sympathie voor dat crimineeltje, maar niemand verdiend het om voor zoiets dood te gaan. Dat slaat echt nergens op.
Inderdaad. Beetje triest ook weer om mensen die blijkbaar anders denken dan jij, SCH, voor "eencelligen" uit te maken.quote:Op dinsdag 18 januari 2005 14:27 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het met jouw familie zit, maar mijn broer gaat geen tasjes stelen van vrouwen. En als ie dat wel besluit te gaan doen, hoop ik van ganser harte dat ie ook overhoop gereden wordt.
Die gast heeft gekregen wat ie verdiende. Eindelijk eens een straf op maat.
Het schijnt voor diverse hier zwaar mee te wegen dat het een Marokkaan is. Tuurlijk is het een dief, tuurlijk was hij fout. Maar om nu gelijk blij te zijn dat zo iemand dood is.quote:Op dinsdag 18 januari 2005 14:22 schreef SCH het volgende:
[..]
En jij bent gevaarlijker dan ik dacht, met je stompzinnige agressieve reactie.
En dat al die eencelligen hier die het toejuichen dat deze jongeman dood is, eens een keer mogen meemaken dat hun broer bij een ongeluk om het leven komt. Of hij nou crimineel is of niet, het blijft een mens. Waar zit godverdomme bij veel van jullie toch je gevoel?
Je gaat het toch niet toejuichen dat iemand dood is?
Ja, en Nederlandse pubers staken zonder reden een Islamitische basisschool in de fik, waarna één of ander helder licht hier op Fok reageerde met de woorden "het kan ook kortsluiting zijn", terwijl er "Theo R.I.P" op de muur was gekalktquote:Op dinsdag 18 januari 2005 14:08 schreef lionsguy18 het volgende:
En het was weer een marokkaan.........![]()
Nee, maar als je je met zulke praktijken bezighoudt, kun je natuurlijk wel verwachten dat het een keer slecht afloopt. Ik bedoel na zo'n roof zal hij ook niet keurig volgens de verkeersregels wegrijden. Hij loopt gewoon risico, het pakt alleen toevallig wat anders uit, en dat is heel spijtig, maar daar brengen we em toch niet mee terug.quote:Op dinsdag 18 januari 2005 14:46 schreef Noca het volgende:
[..]
Sjezus kerel, voel je even aan je voorhoofd.
Ik verdedig hier zeker de vrouw en heb geen sympathie voor dat crimineeltje, maar niemand verdiend het om voor zoiets dood te gaan. Dat slaat echt nergens op.
quote:Op dinsdag 18 januari 2005 14:29 schreef nikk het volgende:
[..]
http://www.volkskrant.nl/binnenland/1105946532046.html
De vrouw heeft de jongen dus in paniek perongeluk aangereden. Eigen schuld van die 19 jarig crimineel.quote:Omdat ze in paniek raakte toen de jongen haar vanaf zijn scooter wilde overvallen.
Daar ben ik het ook mee eens, maar om nou te zeggen dat je blij bent dat zo iemand dood is vind ik veel te ver gaan.quote:Op dinsdag 18 januari 2005 15:02 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Nee, maar als je je met zulke praktijken bezighoudt, kun je natuurlijk wel verwachten dat het een keer slecht afloopt. Ik bedoel na zo'n roof zal hij ook niet keurig volgens de verkeersregels wegrijden. Hij loopt gewoon risico, het pakt alleen toevallig wat anders uit, en dat is heel spijtig, maar daar brengen we em toch niet mee terug.
Het kan aan mijn leestechniek liggen maar ik lees écht nergens dat hij blij is.quote:Op dinsdag 18 januari 2005 15:07 schreef Noca het volgende:
[..]
Daar ben ik het ook mee eens, maar om nou te zeggen dat je blij bent dat zo iemand dood is vind ik veel te ver gaan.
En voor dit soort reactie vond je het nodig een kloon aan te maken?quote:Op dinsdag 18 januari 2005 15:04 schreef IMDNME het volgende:
Nu wordt die vrouw en nog erger haar familie nota bene bedreigt door zo'n stelletje imbicielen, waarom laten wij dat toe in Nederland ?! Waarom laten wij ons het leven zuur maken door dit soort apen die een beetje rondhangen op scooters en iedereen hier het leven zuur maken zonder dat de overheid hier iets aan doet ? Waarom ??? Ik zeg: iedere beetje stad een eigen Guardia Civil en 's avonds posten op alle plekken waar die geiteneukers lopen te fokken en ACTIE ondernemen ..
![]()
quote:Geregistreerd op: dinsdag 18 januari 2005 @ 14:15
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |