abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24623350
quote:
Vrouw rijdt tasjesrover dood in Oost

AMSTERDAM - Een 43-jarige automobiliste heeft gisteravond in de Derde Oosterparkstraat in Oost een 19-jarige tasjesdief doodgereden. Volgens de politie 'lijkt het een tragisch ongeval'.

De rover, Ali B., stond bij vrienden bekend als tasjesdief. De politie ontkent dat de automobiliste meermalen over het lichaam is heengereden, zoals vrienden van Ali beweren. De vrouw zit nog wel vast.

Zij reed gisteravond om half zeven door de Derde Oosterparkstraat. Toen ze voor de Linnaeusstraat moest wachten, rukte een jongen een portier open en stal hij haar tas. Hij vluchtte met een maat op een scooter de Derde Oosterparkstraat in. De vrouw zette haar auto op de weg, die eenrichtingsverkeer heeft, in zijn achteruit en reed hen achterna.

Volgens de politie ontstond door nog onbekende oorzaak een aanrijding met de bromfiets. De auto ramde op een verkeersdrempel drie paaltjes en kwam tot stilstand tegen een boom. Ali B. kwam klem te zitten tussen auto en boom, belandde onder de auto en overleed ter plekke. Getuigen zagen de tweede verdachte wegrennen richting Kastanjeplein. Hij is voortvluchtig.

Gisteravond werden twee jongens van vijftien en zestien jaar gearresteerd. De politie kwam hen op het spoor door de brommer die bij de roof werd gebruikt. Welke rol zij hebben gespeeld, is nog onduidelijk. Volgens buurtbewoners worden de laatste tijd vaker tasjes uit auto's geroofd.

Na het incident ontstond gisteravond een grimmige sfeer toen een groepje jongeren begon te schelden en tegen de afzetting schopte.
http://www.parool.nl/nieuws/2005/JAN/18/p1.html

Amsterdam is er in ieder geval wat veiliger op geworden.
  dinsdag 18 januari 2005 @ 12:22:32 #52
62583 RigorMortis
Ik ben een fokker.
pi_24623352
Wie heeft die boom daar gepland? Juist! De gemeente!

Als die boom er niet was geweest, was die jongen niet bekneld geraakt!

It's all in the game, 100 keer loopt het goed af voor de dief, nu 1x pech. Sneu voor zijn ouders, vrienden en familie, helaas... Typisch geval van don't hate the player, hate the game
pi_24623358
Ze leeft nog, Fratsman.

Dit schreef een bekende van de omgekomen dader op een forum elders
quote:
Dat zogenaamde slachtoffer ging achter haar tasje aan omdat er privefoto's in zaten die haar man van haar had gemaakt. Een of andere amateurhoer dus. Die mag van mij best haar hele leven getraumatiseerd zijn.
Om daarna om respect te eisen voor de omgekomen dader, een andere sympathisant wil dat respect persoonlijk anders even komen bijbrengen, mocht je de dader nog steeds dader achten.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  dinsdag 18 januari 2005 @ 12:27:34 #54
44699 err
Da Itchy Trigga Finga Niggaz
pi_24623406
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 12:17 schreef fratsman het volgende:

[..]

En de politiek en jusitie zou zich in plaats van zich te bekommeren om de familie van de dode Marokkaan, Zich ook moeten bekommeren om de familie van de dode vrouw.
heb ik iets gemist?
  dinsdag 18 januari 2005 @ 12:29:09 #55
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_24623438
Respect voor de omgekomen dader eisen. Sjeesus, wat is het begrip 'respect' gedevalueerd.
Op welke grond respect voor die gozer? Omdat ie in het harnas stierf? .
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_24623448
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 12:27 schreef err het volgende:

[..]

heb ik iets gemist?
foutje! Snel ff aanpassen!
  dinsdag 18 januari 2005 @ 12:31:56 #57
44699 err
pi_24623473
quote:
De rover, Ali B., stond bij vrienden bekend als tasjesdief.
Gisteren nog de popprijs, vandaag dood
pi_24623516
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 11:52 schreef milagro het volgende:

[..]

Precies.
En dan kan Multatuli wel lullen over eigenrichting, alsof er hier sprake was van een executie, een afrekening, maar zo is het niet.

De overtreding begint bij het stelen van de tas, niet bij het achterna zitten van de dief.

Als wegvluchten van de dief om te ontkomen, een logische reactie is, dan is het achterna zitten van die dief door de beroofde persoon om zijn eigendommen terug te krijgen dat ook.
Ik heb daar ook geen enkel probleem mee. Ik heb het niet over het gedrag van deze vrouw, want dat kan ik niet beoordelen. Ik heb het over de posters die bijvoorbeeld aangeven nog een paar keer heen en weer te willen rijden om zeker te zijn van de dood. Men verdedigt dit optreden met een beroep op het 'slappe' strafsysteem. Dat noem ik niet alleen eigenrichting, dat is het ook.

Verder heb ik slechts mijn bedenkingen bij het achtervolgen met een auto. Ik zie het vaker gebeuren om het minste of geringste en het leidt vrijwel altijd tot levensgevaarlijke situaties. Je moet geen auto besturen als je daar door emotie niet toe in staat bent. Je draagt daarin een grote verantwoordelijkheid die mijns inziens ver uitstijgt boven het belang om je tasje terug te krijgen. Nu is toevallig de dief verongelukt, maar het had ook jouw of mijn kind kunnen zijn dat daar net liep.

Nogmaals: deze vrouw en deze situatie is door mij niet te beoordelen, maar in het algemeen kan je beter geen woeste achtervolgingen met een auto beginnen midden in de stad. Ik zie het mensen al doen omdat een voetganger ze geattendeerd heeft dat ze door rood reden. Waanzinnig en geheel buiten proporties. Ook bij een diefstal moet je nog steeds afwegen of je handelen niet buitenproportioneel is.
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
pi_24623570
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 12:29 schreef Copycat het volgende:
Respect voor de omgekomen dader eisen. Sjeesus, wat is het begrip 'respect' gedevalueerd.
omdat Ali een goeie knul was en de dame een amateur hoer die hem vermoord heeft.

ja hij was een tasjesrover en ja hij heeft ms zelf wel eens anderen in gevaar gebracht door zijn "werkwijze" maar dat doet er nu niet toe, de dame is een hoer, en Ali een slachtoffer van moord.

het is goed dat Ali niet in Culemborg ter aarde zal worden besteld, daar ben je je begrafenis niet eens zeker zo leerde een krantenbericht over een aangevallen lijkwagen ons deze week.
  dinsdag 18 januari 2005 @ 12:41:26 #60
62583 RigorMortis
Ik ben een fokker.
pi_24623613
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 12:34 schreef multatuli het volgende:

[..]

Ik heb daar ook geen enkel probleem mee. Ik heb het niet over het gedrag van deze vrouw, want dat kan ik niet beoordelen. Ik heb het over de posters die bijvoorbeeld aangeven nog een paar keer heen en weer te willen rijden om zeker te zijn van de dood. Men verdedigt dit optreden met een beroep op het 'slappe' strafsysteem. Dat noem ik niet alleen eigenrichting, dat is het ook.
Ik denk dat de mevrouw de dieven heeft achtervolgd met als doel het terugkrijgen van haar tas, dat is dus geen eigenrichting.
pi_24623628
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 11:56 schreef --H-I-M-- het volgende:
het hele voorval en ook de reacties van iedereen (mezelf incluis) doet me eigenlijk vooral denken aan dit: (lees ook even het onderschrift van de titel)

[afbeelding]

het voordeel van de film is dat eigen rechter wel goed uitpakt, alhoewel ik bang ben dat dat in de nederlandse maatschappij helaas niet zo is!
je pakt meteen degene in de reeks met het hoogste dodental.
pi_24623635
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 12:23 schreef milagro het volgende:
Dit schreef een bekende van de omgekomen dader op een forum elders [...]
Om daarna om respect te eisen voor de omgekomen dader, een andere sympathisant wil dat respect persoonlijk anders even komen bijbrengen, mocht je de dader nog steeds dader achten.
Tragisch gewoon. Men zal er toch mee moeten leren omgaan dat we in onze cultuur GEEN respect opbrengen voor criminelen. Zoals hier zojuist al gezegd: het woord "respect" is inderdaad gedevalueerd. Het lijkt tegenwoordig "ontzag voor aso's en criminelen" te betekenen. Gelukkig dat de vrouw geen "respect" toonde voor de tasjesdief.

Het "zogenaamde" slachtoffer, schrijven deze wereldvreemde mensen dan? Hoezo "zogenaamd"? Willen ze soms beweren dat die vrouw NIET van haar tas is beroofd? Dat ze zomaar voor de lol een potje Carmageddon is gaan doen? *zucht*
pi_24623677
voor die vrouw.
Ze heeft de geweldsinstructie van de Amsterdamse politie goed begrepen
pi_24623699
Ik vind dat hier zulke rare reacties worden gegeven, massaal ook. "net goed"

De dood voor 'n tasje jatten vind ik een veel, veel te zware straf. En mocht die vrouw dat expres hebben gedaan, dan vind ik dat heel, heel fout. Belachelijk hoe sommigen hier praten zeg..
pi_24623714
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 12:12 schreef dVTB het volgende:

[..]

Precies. En laten we wel zijn: Stel dat die jongen alleen een gebroken been had opgelopen, dan had hij waarschijnlijk een proces tegen de vrouw aangespannen. En dat zou dan ook nog bloedserieus worden uitgevoerd. Zo bezopen is ons rechtssysteem.
Het is toch logisch dat er een zaak komt, die komt er nu ws. ook wel. De vraag is of de vrouw straf verdient, niet of er een zaak komt.
  dinsdag 18 januari 2005 @ 12:50:12 #66
44699 err
pi_24623722
quote:
STRAATROVER DOODGEREDEN:
'Ze riep dat ze die scooter niet had gezien'
Dinsdag 18 januari, AMSTERDAM - Een beroofde vrouwelijke automobilist zette gisteravond in Amsterdam Oost de achtervolging in op de dief van haar tas. Ze reed hem aan en hij stierf op straat. Het was Ali (19), scholier en een bekende straatrover uit de buurt. De vrouw is aangehouden. Marokkaanse 'getuigen' beweren dat de vrouw 'een paar keer over hem heen reed', maar daar klopt volgens de politie en andere getuigen niets van.

Henk had gisteravond om half zeven net gegeten toen hij een harde knal hoorde. Hij keek uit het raam van zijn woning aan de Derde Oosterparkstraat, vijftig meter van de Linnaeusstraat. "Ik zag een rode auto die achteruit tegen een boom was gereden. Ik zag alleen een helm liggen. Toen de vrouw de auto naar voren reed, kwam de jongen tevoorschijn. Hij was bewusteloos en lag gedraaid in elkaar. Ik durde hem niet te verplaatsen. De bestuurster was helemaal van slag. "Ze hield haar handen in de lucht. Dit was niet de bedoeling, riep ze.“ Zijn vrouw Marja: "Ik zag een jongen, volgens mij de tweede dader, met zijn handen voor zijn gezicht. Hij stond te kijken of die jongen nog leefde. Toen is hij hard weggerend." Ook buurman Fred zag de jongen wegrennen. "De bestuurster schreeuwde: "Waarom doe je dit? Er zit niet eens geld in die tas.“. Ze riep dat ze de jongen op de scooter niet had gezien. Ze was zich de pleuris geschrokken. De inhoud van haar tas, papier en telefoon, lag over de hele stoep maar dat interesseerde haar niet. Dat hebben we bij elkaar gezocht. Ik vroeg nog of ze water wilde maar dat wilde ze niet.“ Een krantenbezorger op een brommer staat vanmorgen bij de boom. Op de verkeersdrempel staan drie witte paaltjes scheef. Op de stoep staan witte cirkels - merktekens die de politie gisteravond aanbracht op plekken waar brokstukken van de scooter terecht kwamen. "De jongen die dood is gegaan, is een buurjongen van me. Ali. Gisteravond leek het hier die toestand met Van Gogh wel. Witte mannen en een blauwe tent. Eindelijk kan ik kijken op de plek. Dit is wat er over is: wat cirkels en een plastic handschoentje." De negentienjarige Ali had volgens de krantenbezorger die net klaar is met zijn wijk 'een goede achtergrond'. "Hij komt uit een succesvolle familie. Zijn broers hebben bedrijven. Aleen hij.... Het was geen slechte jongen maar toch tasjesroof. Hij volgde een beroepsopleiding." Een andere Marokkaanse jongen heeft gehoord dat Ali ooit heeft vastgezeten en dat hij in de buurt bekend stond als tasjesrover. De jongens hebben gehoord dat de bestuuster twee keer over Ali is heengereden. "En dan weet ik wel wat zwaarder gaat wegen. Het kan niet wat ze heeft gedaan. Vasthouden op hulp inroepen kan. Maar je gaat niet iemand vermoorden vanwege een tasjesroof. Een andere jongen in de straat woont, en vanmorgen bij de boom komt kijken, kon niet geloven dat het Ali was die onder de auto werd weggetrokken. "Hij zat helemaal klem. Toen ik hem zag, wist ik dat het was afgelopen. Ze is met opzet over hem heengereden. Dit is gewoon moord." De politie ontkent dat de bestuurster meerdere keren over het slachtoffer is heengereden. Ook getuige Henk heeft het niet gezien. „Ze is niet nog een keer over hem heengereden. Ze reed naar voren om die jongen vrij te krijgen. Buren hebben haar spullen bij elkaar gezocht." Zijn vrouw begrijpt dat de automobiliste achter de tasjesdief aanging. „Dat had ik ook gedaan. Dat die jongen is doodgereden is verschrikkelijk. Ik had liever gezien dat hij een pak op zijn donder had gekregen. Waar gaan we naar toe in deze buurt. Eerst van Gogh, nu dit." Het ongeval vond plaats pal tegenover de Linneausschool. Op de basisschool zitten kinderen die getuige waren van de moord op Theo van Gogh. „We hebben weer heel wat uit te leggen aan de kinderen,“ zegt een onderwijzeres die haar fiets op slot zet. Nadat de politie de straat gisteravond had afgezet ontstond er een gespannen situatie toen een man achter de omheining kwam om naar het slachtoffer te kijken. Toen hij werd weggestuurd begon een groep jongens tegen de hekken te schoppen. „Het was verschrikkelijk. Die jongen lag vier uur onder een laken te bloeden,“ zegt bewoner Fred. "Gelukkig waren er wat oudere Marokaanse mannen die de jongens aanspraken. Maar je hebt boter op je hoofd als je te keer gaat tegen die vrouw. Je moet met je poten van iemands spullen afblijven.“

Bron: Eindhovens Dagblad
  dinsdag 18 januari 2005 @ 12:50:35 #67
14018 Adagio
Agree to disagree
pi_24623731
De auto kwam van rechts
"Avoid employing unlucky people - throw half of the pile of CVs in the bin without reading them." - "Al dat Rev tuig moet hard aangepakt worden, TUIG is het TUIG ZEG IK JE!!"
  dinsdag 18 januari 2005 @ 12:52:20 #68
44699 err
pi_24623755
en een willekeurige post van onze eeuwig geslachtofferde forum buren op marokko.nl:
quote:
dat nog geen reden om dat arme jochie plat te rijden en hem van zijn leven te ontnemen.. diefstal is nog geen reden tot moord!! en over beroepsrisico; het is o nee WAS gewoon een jongen die kattekwaad uithaalde. tasjesroven noem ik geen proffesionele crimineel!! en ja hij is zeker een slachtoffer en als ik dat wijf tegenkom dan spuug ik in haar hoerenkop.
  dinsdag 18 januari 2005 @ 12:52:53 #69
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_24623767
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 12:38 schreef milagro het volgende:
omdat Ali een goeie knul was en de dame een amateur hoer die hem vermoord heeft.
Ali is een held!
Volgens mij haalt die jongen op dat forum trouwens twee zaken door elkaar. Hoorde vanochtend bij Giel Beelen die Joris van het tvprogramma Taxi namelijk vertellen over een vrouw wiens tasje was geroofd en die nog het meest ziek was van het feit dat daarin 'pikante' privéfoto's zaten.
Wel een erg toevallige overeenkomst...

Maar dat doet er allemaal niet toe, natuurlijk. Ali is een held en die vrouw is een hoer.

Het is allemaal zo simpel .
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_24623826
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 12:50 schreef Adagio het volgende:
De auto kwam van rechts
Dan was het de schuld van die jongen, dan had die voorrang moeten geven
  dinsdag 18 januari 2005 @ 12:58:21 #71
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_24623834
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 12:50 schreef err het volgende:

[..]
Toch weer apart, de politie en getuigen zeggen dat de vrouw hem 1 keer geraakt heeft, maar zijn vriendjes beweren dat de vrouw meerdere keren over hem heen is gereden. Sorry, maar ik weet wel wie ik geloof..
pi_24623839
Er was geen sprake van een woeste achtervolging, ze zette haar auto in zijn achteruit, reed achteruit en toen kwam de knul klem te zitten tussen boom en auto.

In een reflex de achtervolging in willen zetten of de dader belemmeren weg te komen door je auto ervoor te zetten is geen eigenrichting, in de zin van een zelfuitgesproken vonnis voltrekken, als ware het een executie.

De dame wilde haar eigendom terug, en begon een begin te maken dat te doen.

Maar ook al was er sprake geweest van een korte hevige achtervolging, dan nog is het een hele begrijpelijke REFLEX reactie.
Er wordt net gedaan door sommigen hier alsof je op zo'n moment kalm een en ander gaat overwegen, even snel een lijste met pro's en con's aftikt om dan tot een weloverwogen besluit te komen.

Deze dame is kort daarvoor op een toch wel angstaanjagende manier beroofd. Zit je rustig in je auto rukt een of ander kwaadwillend persoon het portier open en jat je spullen.
Je hebt dan ongeveer 5 seconden om alles op een rij te zetten als je dat al lukt, meestal treedt onmiddelijk het reflex in werking.

Bij 30 % van de mensen is dat de achtervolging in zetten, bij 30 % is dat als verstijfd blijven zitten, bij 10 % is dat "houd de dief" roepen, bij 10 % is dat hysterisch huilen en krijsen, bij 18 % worden alle vier de stadia doorlopen en bij 1, 9 % slaan de stoppen door en wordt er een pistool getrokken, bij 0.1 % treedt onmiddelijk het logisch denkvermogen in werking en wordt in absolute helderheid van geest de plussen en minnen weggezet tegen elkaar op de inmiddels getrokken Palmtop en na het drukken op "enter" verschijnt de juiste beslissing op het kleine doch heldere scherm.
pi_24623914
Volkomen goed gehandeld van die mevrouw
quote:
De rover, Ali B., stond bij vrienden bekend als tasjesdief.
Verdiende hij niet genoeg met rappen?
  dinsdag 18 januari 2005 @ 13:11:15 #74
41597 IPdaily
Lekker Nederlands
pi_24623955
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 12:50 schreef err het volgende:

[..]
Op basis van deze (echte) getuigen is vrijspraak goed mogelijk denk ik
pi_24623956
Damn, die reactie van dat 'andere' forum

Hoe ziek in je kop moet je zijn om tot zulke redeneringen te komen. Het zegt ook al genoeg als je tasjesroof als 'kattekwaad' ziet. Belletje trek, een fikkie, dat is kattekwaad...

Als ik de gozer tegenkom van die reactie dan spuug ik niet in zijn gore kutgezicht maar dan sla ik 'm net zolang totdat ie normaal kan reageren.
  dinsdag 18 januari 2005 @ 13:21:38 #76
44699 err
pi_24624078
tsja het is een goede weergave van hoe men zelf dat gedrag ziet. Tasjes roven kattekwaad, een roofmoord plegen ongein?
  dinsdag 18 januari 2005 @ 13:29:30 #77
136 V.
Like tears in rain...
pi_24624170
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 12:29 schreef Copycat het volgende:
Tsja...

Wat ik ook wel saillant en cynisch vindt, is dat deze mevrouw, die in een impuls reageerde, is opgepakt door de politie, terwijl de politie er zelf ook wat van kan:
quote:
Beruchte geweldpleger overlijdt tijdens arrestatie

Uitgegeven: 17 januari 2005 20:51

AMSTERDAM - Een beruchte Amsterdamse geweldpleger is maandag na hevig verzet tegen zijn arrestatie in Amsterdam-Noord om het leven gekomen. De 39-jarige man bood heftig verzet, toen een arrestatieteam hem in een woning wilde oppakken.

Toen de agenten hem onder controle hadden, raakte de man door nog onbekende oorzaak onwel. Reanimatie van politie en ambulancepersoneel mocht niet meer baten, liet de politie weten.
V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_24624182
de vrouw had het volste recht te achtervolgen. op het moment zelf is het ook meer de adrenaline die een mens stuurt dan het gezonde verstand. achteraf gezien is het tragisch dat het zo afloopt.
AIO in Zweden.
pi_24624194
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 13:11 schreef nikk het volgende:

Hoe ziek in je kop moet je zijn om tot zulke redeneringen te komen. Het zegt ook al genoeg als je tasjesroof als 'kattekwaad' ziet. Belletje trek, een fikkie, dat is kattekwaad...

Als ik de gozer tegenkom van die reactie dan spuug ik niet in zijn gore kutgezicht maar dan sla ik 'm net zolang totdat ie normaal kan reageren.
Met voorbedachten rade?
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  dinsdag 18 januari 2005 @ 13:32:57 #80
136 V.
Like tears in rain...
pi_24624204
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 12:50 schreef Adagio het volgende:
De auto kwam van rechts
Dat maakt niet uit... achteruitrijden valt volgens mij onder de Bijzondere Verrichtingen.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 18 januari 2005 @ 13:37:41 #81
74737 NeoGenic1982
Welcome back Mr. Anderson
pi_24624270
Als van Gogh vermoord wordt vinden de meeste marokkanen het super en springen ze een gat in de lucht. Als een criminele mede marokkaan per ongeluk om het leven komt door een ongeval tijdens zijn criminele daad, is het racisme, moord, en breekt de pleures uit en kan die vrouw dadelijk vluchten. En dan is het een lieve jongen die nooit kwaad deed, net zoals met die leraar uit den haag, en zo kennen we nog wel meer verhalen over lieve marokkaanse jongens die geen vlieg kwaad doen, maar jah he.. hoe moeten marokkanen dat nou kunnen weten, ze zien zelfs dingen die er niet zijn zoals het meerdere malen overrijden van het slachtoffer/crimineel.

Tja aard van het beestje zeg ik maar...
  dinsdag 18 januari 2005 @ 13:38:04 #82
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_24624276
En mag deze mevrouw nui ook samen met haar familie onderduiken op kosten van de Belastingbetaler? En wordt ze ook het land uitgevlogen met een Orion als het gevaarlijker wordt? Zoals met een bepaalde politica gebeurde, die doelbewust tegen een bevolkingsgroep aanschopt, terwijl deze mevrouw in een ongeluk een minderheidsvertegenwoordiger heeft doen verongelukken?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_24624311
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 13:30 schreef Ante het volgende:
de vrouw had het volste recht te achtervolgen. op het moment zelf is het ook meer de adrenaline die een mens stuurt dan het gezonde verstand. achteraf gezien is het tragisch dat het zo afloopt.
Ze had juist niet het volste recht. Wij kunnen het ons zogenaamd allemaal goed voorstellen ( ) maar men mag nou eenmaal niet voor eigen rechter spelen. Als die jongen haar wat aan deed, oke, maar een tasje jatten, kom op zeg... Dan is doodrijden geen optie hoor. Wanneer ze dat wel doet, is ze zelf op dat moment fouter dan de tasjesdief.

Dus als ze het expres heeft gedaan; hoop ik dat ze gestraft wordt.
  dinsdag 18 januari 2005 @ 13:45:56 #84
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_24624380
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 13:41 schreef Taurus het volgende:

[..]

Ze had juist niet het volste recht. Wij kunnen het ons zogenaamd allemaal goed voorstellen ( ) maar men mag nou eenmaal niet voor eigen rechter spelen. Als die jongen haar wat aan deed, oke, maar een tasje jatten, kom op zeg... Dan is doodrijden geen optie hoor. Wanneer ze dat wel doet, is ze zelf op dat moment fouter dan de tasjesdief.

Dus als ze het expres heeft gedaan; hoop ik dat ze gestraft wordt.
Anders lees je even. Ze zette de auto in de achteruit om de criminelen tegen te houden, goed werk dus Je doet net of ze de intentie had hem dood te rijden ( )

Dat iemand daarbij de dood vindt is treurig natuurlijk.
  dinsdag 18 januari 2005 @ 13:46:57 #85
136 V.
Like tears in rain...
pi_24624389
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 13:41 schreef Taurus het volgende:

[..]

Ze had juist niet het volste recht.
Nee, je hebt inderdaad niet het volste recht om impulsief te reageren als jou met voorbedachten rade een invasieve inbreuk op je eigendom en integriteit wordt aangedaan.

Dan moet en zal je bevend als een rietje de politie bellen en daarna de slachtofferhulp.

En dat bedenk je dan allemaal in pakweg 3 seconden.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_24624404
Mooi, weer zo'n achterbaks crimineeltje minder.
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
pi_24624446
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 13:38 schreef Lord_Vetinari het volgende:
En mag deze mevrouw nui ook samen met haar familie onderduiken op kosten van de Belastingbetaler? En wordt ze ook het land uitgevlogen met een Orion als het gevaarlijker wordt? Zoals met een bepaalde politica gebeurde, die doelbewust tegen een bevolkingsgroep aanschopt, terwijl deze mevrouw in een ongeluk een minderheidsvertegenwoordiger heeft doen verongelukken?
Je haat zit wel erg diep hè?
  dinsdag 18 januari 2005 @ 13:52:33 #88
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_24624457
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 13:46 schreef Verbal het volgende:

[..]

Nee, je hebt inderdaad niet het volste recht om impulsief te reageren als jou met voorbedachten rade een invasieve inbreuk op je eigendom en integriteit wordt aangedaan.

Dan moet en zal je bevend als een rietje de politie bellen en daarna de slachtofferhulp.

V.
Amen!
pi_24624488
@ taurus

Ach jankerd.. ik had 'm ook kapot gereden en z'n pa die later nog kwam zeiken ook.
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
pi_24624524
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 13:11 schreef nikk het volgende:
Volkomen mee eens, met dit deel. Diefstal, hoe groot of klein dan ook, is per definitie crimineel gedrag. En let wel: dit was geen jongen die toevallig eens een tasje jatte, maar iemand die bekend stond als tasjesrover.

Het staat tussen de regels door genoemd, alsof het zijn beroep is. Ali. B, professioneel tasjesrover. De overheid mag zich ook eens gaan afvragen waarom zo'n figuur überhaupt vrij rondliep, hoe zo'n figuur (kennelijk) keer op keer kan toeslaan en ermee weg wist te komen.

Nikk, verlaag jezelf niet tot het niveau van dat soort lieden....
pi_24624539
Als ze schuldig wordt bevonden moet ze het land uit.

Je moet je in Nederland aan de wet houden of opkrassen.
I have a feeling we're not in Kansas anymore..
  dinsdag 18 januari 2005 @ 13:58:20 #92
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_24624548
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 13:46 schreef Verbal het volgende:

[..]

V.
Ze had de jongen niet eens gezien. Haar intentie was waarschijnlijk gewoon om dr auto total los te rijden op wat paaltjes en een boom.
pi_24624559
Ach en dan het gevluchte maatje, laat Ali, zijn vriend, voor dood achter en neemt de benen.
Wat een vriend!

En ach, het is maar je tasje
Als het maar je tasje is, waarom zet zo'n knul dan zijn hele toekomst op het spel voor "maar een tasje".

De volgende keer heb je "maar een tasje" over je nek en aan je schouder hangen en sleurt zo'n randdebiel je een meter of wat mee.

Wat is dat nu voor een onzin, het is maar een tasje, alsof je op dat moment het rijtje afgaat "wat zat er in die tas, even kijken, lippenstift van de Hema, borsel, tampons, kauwgom" oh, niets dus, neem maar mee.

Sommige mensen zijn hier blijkbaar totaal niet bekend met het begrip reflex in noodsituaties en ja beroofd worden is een noodsituatie, of dat nu "maar een tasje" is of je nikes die je moet afstaan.

Ben ik ook fout geweest de dief van mijn fiets een douw te geven wat hem deed vallen en ws zich deed bezeren om maar niet over de geestelijke schade te spreken die mijn scheldkanonade teweeg gebracht moet hebben?
Is dat met voorbedachte rade, in die paar seconden dat je een en ander registreert, voor eigen rechter spelen of is dat gewoon een instinctief beschermen van eigendommen, jouw eigendommen.

Deze meneer komt op een scooter aanscheuren, rukt een portier open van een bemande stilstaande auto en grist een tas (maar een tasje, pardon) weg om dan weer met hoge snelheid weg te scheuren, althans dat was de bedoeling.
Dat lukte hem de vorige tientallen keren wél, God weet welke schade , naast materiele, dat de slachtoffers opgeleverd heeft, maar ach, dat boeit niet, nu ging het om "maar een tasje" en vindt niet het slachtoffer alleen lichamelijke en /of mentale traumatische gevolgen, maar de dader zélf.
De dader die op het moment dat hij besluit een roof te plegen, ook de consequenties , de risico's blijkbaar de moeite waard vindt, ook als het om "maar een tasje" gaat.

[ Bericht 1% gewijzigd door milagro op 18-01-2005 14:05:33 ]
pi_24624611
Als ik haar was zou ik die ouders van Ali nog effe aanklagen om de schade aan de auto vergoed te krijgen.
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
pi_24624659
En het was weer een marokkaan.........
normen en waarden politiek http://www.pphwn.nl/
  dinsdag 18 januari 2005 @ 14:20:21 #96
74737 NeoGenic1982
Welcome back Mr. Anderson
pi_24624815
Je kan het ook zo bekijken.

Stel je voor die vrouw wist Ali bij de arm te grijpen, wat zou Ali doen.

Dit is mijn visie:

Ali slaat die vrouw tegen de grond en geeft haar nog enkele schoppen samen met zjin vriend na, en gaat ervandoor met het tasje. Die vrouw overlijd op de plaats.

Het zou namelijk niet de eerste keer zijn dat iemand overlijd door een stomme overval wat uit de hand liep.
  dinsdag 18 januari 2005 @ 14:21:06 #97
53283 Captain_Chaos
Aláááááááárm.....
pi_24624832
TVP.

Boeiend om hier users zich in bochten te zien wringen om de dader van een roof in de slachtofferrol te manoeuvreren.

De reactie van de bestuurder van de personenauto kan over geredetwist worden maar ik daag iedereen uit de bewering te weerleggen dat hij waarschijnlijk niet plat was gereden wanneer hij zich niet had vergrepen aan andermans eigendom. Hij en zijn maat hebben zich gewoon stevig verslikt in hun 'willoze slachtoffer' met de hoogste prijs voor één van hen als gevolg.
Jawohl Herr Kaloin!
pi_24624847
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 13:56 schreef dVTB het volgende:

[..]

Volkomen mee eens, met dit deel. Diefstal, hoe groot of klein dan ook, is per definitie crimineel gedrag. En let wel: dit was geen jongen die toevallig eens een tasje jatte, maar iemand die bekend stond als tasjesrover.

Het staat tussen de regels door genoemd, alsof het zijn beroep is. Ali. B, professioneel tasjesrover. De overheid mag zich ook eens gaan afvragen waarom zo'n figuur überhaupt vrij rondliep, hoe zo'n figuur (kennelijk) keer op keer kan toeslaan en ermee weg wist te komen.
Dat is inderdaad zeer triest. Hoe is het toch mogelijk dat dit soort lieden gewoon vrij rondlopen? En dat gezeur dat het 'maar' een tas is en hij 'maar' een tasjesrover komt me echt de strot uit. Hij was een dief, een crimineel. Punt.
quote:
Nikk, verlaag jezelf niet tot het niveau van dat soort lieden....
Dat is soms erg moeilijk..
pi_24624853
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 13:51 schreef nikk het volgende:

[..]

Je haat zit wel erg diep hè?
En jij bent gevaarlijker dan ik dacht, met je stompzinnige agressieve reactie.

En dat al die eencelligen hier die het toejuichen dat deze jongeman dood is, eens een keer mogen meemaken dat hun broer bij een ongeluk om het leven komt. Of hij nou crimineel is of niet, het blijft een mens. Waar zit godverdomme bij veel van jullie toch je gevoel?

Je gaat het toch niet toejuichen dat iemand dood is?
pi_24624917
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 14:22 schreef SCH het volgende:

[..]

En jij bent gevaarlijker dan ik dacht, met je stompzinnige agressieve reactie.

En dat al die eencelligen hier die het toejuichen dat deze jongeman dood is, eens een keer mogen meemaken dat hun broer bij een ongeluk om het leven komt. Of hij nou crimineel is of niet, het blijft een mens. Waar zit godverdomme bij veel van jullie toch je gevoel?

Je gaat het toch niet toejuichen dat iemand dood is?
Ik weet niet hoe het met jouw familie zit, maar mijn broer gaat geen tasjes stelen van vrouwen. En als ie dat wel besluit te gaan doen, hoop ik van ganser harte dat ie ook overhoop gereden wordt.

Die gast heeft gekregen wat ie verdiende. Eindelijk eens een straf op maat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')