Volgens mij is het nog steeds zo dat ongeveer de hele academische wereld iets pas accepteertals het wetenschappelijk aantoonbaar is. Ik heb zelf aangegeven in dit topic dat ik ermeteen niet van uit ga dat iets dat niet wetenschappelijk is aangetoond ook meteen niet bestaat. Maar dat ik wel denk dat er een moment komt dat alles wetenschappelijk kan worden bewezen.quote:Op dinsdag 18 januari 2005 09:32 schreef Denagam het volgende:
[..]
Doordat God en duivel beschreven worden als onzichtbare en entiteiten en alleen bestaande uit geesten, zonder lichamelijke aanwezigheid, is het onmogelijk dit wetenschappelijk aan te tonen.
Mensen die de wetenschap proberen te misbruiken om aan te tonen dat er geen God of duivel bestaat moeten gewoon eens leren toe te geven dat als iets niet wetenschappelijk aantoonbaar is het niet per definitie onwaar hoeft te zijn.
Wetenschap is een continue groeiend besef van dingen om ons heen... geen meetlat waar je op elk moment of op elke plaats een 100% betrouwbaar en nooit omontkeerbaar antwoord kan verschaffen.
Accepteren als het aantoonbaar is, is in mijn ogen totaal anders dan het per definitie verwerpen omdat iets niet aantoonbaar is. Helaas zie ik dat laatste iets te veel hier.quote:Op dinsdag 18 januari 2005 09:54 schreef boskov het volgende:
[..]
Volgens mij is het nog steeds zo dat ongeveer de hele academische wereld iets pas accepteertals het wetenschappelijk aantoonbaar is.
Ik hoop ook dat dat moment komt, maar ik betwijfel het ten zeerste.quote:Ik heb zelf aangegeven in dit topic dat ik ermeteen niet van uit ga dat iets dat niet wetenschappelijk is aangetoond ook meteen niet bestaat. Maar dat ik wel denk dat er een moment komt dat alles wetenschappelijk kan worden bewezen.
Helemaal mee eens...quote:En mooi dat je begint over de entiteiten. Zoals ik al zei zijn god en de duivel zo beschreven in de bijbel en andere boeken dat je er niks tegen in kan brengen..
De DUIVELquote:Op maandag 17 januari 2005 20:25 schreef Nynex het volgende:
Nee,
de duivel bestaat niet
Neem het maar van mij aan.
Zo, deze thread is done.
Lucifer bestaat al sinds de Romeinse tijd.quote:Op maandag 17 januari 2005 23:28 schreef Nynex het volgende:
De duivel bestaat niet, net zo min als de fucking kerstman.
Capiche?
Valt niets aan te onderbouwen, dat is gewoon logisch, idiots.
Jullie weten ook wel dat het hypothetische bestaan van de duivel ook niet onderbouwd kan worden.
De feitelijke kant van het verhaal is dat de duivel in de middeleeuwen verzonnen is door bange christenen.
It would make absolutely no sense om aan te nemen dat de duivel bestaat, een rood mannetje met hoorns en een drietand die de hele dag z'n snor zit te draaien en te bedenken hoe hij God een poets kan bakken. Ja, tis goed met jeee
God bestaat (nee, niet die christelijke), buitenaardse wezens ook, de duivel is echter grote onzin, een fucking fabeltje.
En het verhaaltje over goed en kwaad, ook allemaal door mensen verzonnen. Er is geen goed, er is geen slecht, hangt allemaal van je referentiekader af.
Dingen gebeuren gewoon in dit universum, en die gebeurtenissen dragen geen label van goed of slecht, ze gebeuren gewoon. Maw. die zogenaamde polariteit bestaat helemaal niet.
Zou je deze vraag even willen herzien? Ik snap er niet veel van!quote:Op woensdag 19 januari 2005 14:51 schreef newsman het volgende:
Maar bestaat hij dan ook als Satan het eeuwige kwaad met het eeuwige leven dat vraag ik me af en als er een hel zou zijn waar is die hel precies dan.??![]()
De vragen zijn heel simpel, wie is Satan en als hij het eeuwige leven zou hebben zoals in de boeken beschreven is, Waar leeft Satan dan(de hel).Waar is dan de hel??quote:Op woensdag 19 januari 2005 15:03 schreef Denagam het volgende:
[..]
Zou je deze vraag even willen herzien? Ik snap er niet veel van!
Mwah.. de vragen misschien wel,maar je vraagstelling niet. Het leek meer op 4 vragen die door elkaar liepen in 1 zin zonder overgang. Mja... hier even de randvoorwaarden bepalenquote:Op woensdag 19 januari 2005 15:12 schreef newsman het volgende:
[..]
De vragen zijn heel simpel, wie is Satan en als hij het eeuwige leven zou hebben zoals in de boeken beschreven is, Waar leeft Satan dan(de hel).Waar is dan de hel??
Ik hoop dat je nu de vragen wel begrijpt.
Laatst las ik ergens dat we ook wel eens gewoon figuren in iemands SIMS spel zouden kunnen zijn. Grappig idee. Moest denken aan kinderserie Reboot van jaren geleden.quote:Op maandag 24 januari 2005 08:54 schreef OnegaiNL het volgende:
misschien bestaat er wel helemaal geen god/duivel of dergelijke.... wie zegt dat we niet 'ratten' zijn in een experiment voor Aliens?
ze verzinnen voor veel dingen Goden... zo kun je ook een God van internet verzinnen .... ik weet niet of je het kan...... kletsen over iets wat je niet kan zien.
Ik Sater ben onder u!quote:Op maandag 17 januari 2005 17:09 schreef longinus het volgende:
Duivelig stukje.
Nee, een God kan best bestaan, maar dan niet als een identiteit die oordeelt. Een duivel introduceren is dan ook zinloos/dubbelop.quote:Op maandag 24 januari 2005 10:22 schreef nokwanda het volgende:
Haushofer: Wil dat zeggen dat God en de duivel gelijk staan aan ethiek en dus door de mens bedacht zijn?
Speth: Hoe komt de mens aan die bewuste keuzemogelijkheden/vrije wil. Waarom denk je dat die er is? (btw ook volgens de koran is moord een doodzonde toch?)
Omdat wij een evolutionair ontwikkeld brein hebben. Klaarquote:Speth: Hoe komt de mens aan die bewuste keuzemogelijkheden/vrije wil. Waarom denk je dat die er is? (btw ook volgens de koran is moord een doodzonde toch?)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |