Ik weet niet of de duivel bestaat wat is jullie mening.quote:In het dualistisch denken is het tegengestelde van wit, zwart (vooral in de magie heel belangrijk). Als tegengestelde van licht is er duisternis! Het tegenoverge-stelde van goed is kwaad! Waarom zou het woord God dan geen tegengestelde hebben? De tegenstrever van God wordt in de H.schrift "Satan(as)" genaamd, wat vijand of tegenstander betekent! De Indiërs noemen de goede geesten "Devas" en de slechte "Dnavas" en de Grieken noemden hem Daimon (vandaar de afleiding Demon) of diabolos waar dan weer het woord "duivel" van is afgeleid. Mensen die dus niet in God willen geloven geloven dus ook niet in de duivel dat is logisch. Maar als ik nu zou zeggen dat juist het niet geloven in de duivel de grootste fout is die je in je leven zou maken ben ik geen fantast maar erg realistisch! Want zeggen "Ik geloof enkel in datgene wat ik zie" is de zelfverblinding van ons hedendaagse denken. Want dit zou betekenen dat radiogolven, Elektronen of de Aura ook geen bestaansrecht hebben!
Laat ons even kijken in de geschiedenis waar de duivel vandaan komt. Zowel in de Bijbel als in de Koran is de duivel een gevallen engel (Satan, Beëlzebub of Lucifer genaamd) die de demonen aanvoert en de mensen tracht te verleiden maar daarvoor op de oordeelsdag zal gestraft worden. Dat is de oudste theorie!
In het 12e hoofdstuk van de openbaring beschrijft de apostel Johannes het gebeurde als volgt " En er kwam oorlog in de hemelen. Michaël en zijn engelen streden met de draak en de draak vocht samen met zijn engelen maar hij kon geen stand houden en er werd geen plaats meer gevonden voor hen in de hemelen. De draak werd op de aarde geworpen, de oude slang die duivel genoemd wordt, die de gehele wereld misleid. Hij werd op de aarde geworpen en zijn engelen met hem." "Wee u aarde want de duivel is neergedaald en hij heeft grote toorn daar hij weet dat hij maar een korte tijdsperiode heeft". Vele schilders hebben dit onderwerp letterlijk uitgebeeld zoals bovenstaande tekening laat zien! Maar is dit alles letterlijk te nemen zoals men ons voorhoudt te geloven? Volgens de nieuwste openbaringen zijn er nooit engelen zonder lichaam of met vleugelen zoals de kerk ons al jaren probeert te doen geloven, geweest. Het afbeelden van engelen met vleugels kan terug gaan tot het oude Egypte waar een "groot gevleugelde" of de ziel die het lichaam verlaat ook al werd afgebeeld met vleugelen! Niet verwonderlijk als wij weten dat processies, kapelletjes en de drie-eenheid ook afgeleid zijn uit Egypte!
Ik verwoord even de definitie van een engel uit het boek Hemel en Hel van Emanuel Swedenborg. (De zweed Swedenborg leefde van 1688 tot 1722 verwierf grote bekendheid als wetenschapper, staatsman, filosoof, theoloog en vooral ziener) Ik citeer: hfst:74. "Dat engelen menselijke gedaanten zijn, heb ik duizenden keren gezien, want ik heb met hen gesproken van mens tot mens, soms met één soms met een aantal bij elkaar en ik heb absoluut niks in hun gedaante gezien dat verschilde met die van een aards mens. Toen ik hen vertelde dat men op aarde volledig hierover in onwetendheid verkeerde vertelde zei dat ze dit wisten. De reden was zeiden ze, dat de aardse geleerden van toen dit denkbeeld verzonnen hadden. Van uit deze voorlopers als leiders werden deze verkeerde ideeën over engelen naar anderen verspreid, die niet voor zichzelf dachten maar de ideeën van hun leiders volgden." En zoals iedereen wel al eens ervaren zal hebben is het moeilijk om een oud gedachtepatroon los te laten vooral voor hen die er jaren in vast zitten. Zelfs nu nog zijn er theologische profesoren die vasthangen aan het denken van de grote kerkvaders en hun oude dogma's! Zei Christus niet dat het voor Farizeeërs en schriftgeleerden heel moeilijk zou zijn om na hun dood het rijk der hemelen te betreden.
Toen Jozef Rulof het schemerrijk betrad en de mensen zag die daar leefden vertelde zijn meester (Alcar) hem het volgende: "Er zijn hier geestelijken der aarde, die in het leven na de dood nog steeds over hel en verdoemenis spreken en het anderen voorhouden en duizenden volgen hen. En dit terwijl ze in de eeuwigheid zijn. Zij die een andere godsdienst belijden worden veracht en wanneer ze het zouden durven verscheurd. Deze geestelijken zijn koud en dor.
Wanneer zij een God van geweld kennen willen zij geen God van liefde zien!
Hun geloof en weten is arm aan geestelijke kracht. Zij bidden hun gehele leven en toch heeft hun gebed geen kracht. Wij noemen hen hier de levende doden".
Toen Paulus op aarde leefde zei hij "Onderzoek alles en behoud het goede".
Blijft dus niet stilstaan bij wat u is aangeleerd of vasthouden aan uw dogma's maar onderzoek alles! Als er dus geen engelen bestaan zoals ons word voorgehouden kunnen als logisch gevolg ook de duivelen geen gevallen engelen zijn, toch niet in de letterlijke zin van het woord! Maar wel symbolisch!!!
De schrijver James M Pryse die de Apocalyps heeft ontcijferd verklaard het verhaal van Michaël als volgt: De strijd die zich in de hemel afspeelt is een beschrijving van het innerlijk conflict dat zich afspeelt in het bewustzijn van de mens. Michaël en zijn godheden staan voor onze hogere en edele gedachten!
Dat er geen plaats meer is voor de draak in de hemel betekend dat er geen plaats in ons mag zijn voor banale en onzuivere gedachten. Satan wordt de verleider van de mensheid genoemd hij is meester over onze stoffelijke natuur.
De stoffelijke mens wordt dag en nacht achtervolgt door zijn begeerten!
Ook Alcar zei in het boek "Een blik in het hiernamaals" "Het enige vuur dat in de hellen, brand is het vuur van haat en hartstochten". De duivel is dus geen persoon buiten ons, maar ook in ons. De mens heeft de keuze te leven als een engel met als voorbeeld de Christus of als de antichrist met als voorbeeld Lucifer. En aangezien ons innerlijke ons uiterlijke is in het hiernamaals, leven deze mensen die zich op aarde als een dier hebben gedragen in de door hen geschapen hellesfeer voort als een dierlijk gedrocht, hier ontbreekt het hen ook aan goddelijke kennis! Deze mensen hebben maar één doel voor ogen zoveel mogelijk mensen mee sleuren in hun dierlijk bewustzijn. Deze meestal op aarde levende mensen zijn dus duivelen geworden in de letterlijke zin van het woord. Historici hebben uitgemaakt dat er gedurende onze geschiedenis zo maar eventjes 15000 oorlogen hebben gewoed die 3 miljard mensen hebben gedood. Nog geen 60 jaar geleden woedde hier dan ook de grootste oorlog ooit!
Dan hebben miljoenen mensen ondervionden hoe sterk het kwade de mens in zijn greep kan houden. Mensen werden duivelen, zij pleegden zelfs verraad tegenover hun eigen familie, geburen, gezinsleden enz. Toen waren de hellen leeggestroomd en leefden de duivelen zich uit op aarde en dat is ook het visioen dat Johannes zag in de Apocalyps. De duivel had de aarde in zijn greep en dat dit letterlijk gebeurd is beschrijven ons de volgende drie waargebeurde verhalen. Ons eerste verhaal komt uit het boek "De lans van het lot" hier lezen wij het waar gebeurde verhaal over een bijzondere ontmoeting. Toen Walter Johannes Stein een wis en natuurkundige in Demel's café te Wenen een boek met aantekeningen aan het bestuderen was over Parsifal en de graallegende, werd hij zich opeens bewust van iets onaangenaam in zijn omgeving. Toen hij opkeek uit zijn boek keek hij recht in het arrogantste en meest demonische gezicht dat hij ooit gezien had. Hij keek in het gezicht van een man met een bruine losse haarlok op zijn voorhoofd en een kleine kortgeknipte snor en kleine baard. Hij was gekleed in een veel te grote zwarte overjas en hij droeg gescheurde schoenen. In zijn handen had hij aquarellen die hij aan voorbijgangers trachtte te verkopen. Toen Stein het café verliet kon hij het niet laten om zich 3 aquarelletjes op karton aan te schaffen. Thuisgekomen besefte hij tot zijn ontzetting dat hij zonder het te beseffen een schilderijtje had gekocht van "de lans van het lot" die zich in Wenen bevond waarin hij al de ganse tijd zeer erg in geïnteresseerd was. En op het karton stond de handtekening van dezelfde man als binnen op de omslag van zijn net gekochte boek van Parsifal met aantekeningen die hij van de duivel beschouwde nl.:"Adolf Hitler". (De lans van het lot is de lans die zou toebehoord hebben aan Longinus, de man die Christus op het kruis de borst doorstak!). Een tweede verhaal speelt zich af 2000 jaar geleden nl op het eiland Patmos in Griekenland. De apostel Johannes ontvangt zijn visioen over de Apocalyps (het einde van de wereld) en hij zag het wilde beest en de koningen der aarde en hun legers vergaderd om oorlog te voeren tegen een man op een wit paard die koning der koningen genoemd werd.
En het wilde beest werd gegrepen en met hem de valse profeet die hele natiën misleide. Toen Christus op de Olijfberg zat kwamen zijn discipelen tot hem en stelden Hem de vraag wanneer zullen deze dingen geschieden" en Jezus antwoordde: "Natie zal tegen natie opstaan" en "koninkrijk tegen koninkrijk"
Er zal dan zo een verschrikking zijn zoals er nog nooit is voorgekomen, indien God de dagen niet zou inkorten er zou niemand het overleven. Herkennen wij hierin niet de eerste en tweede wereldoorlog de verdrukking van de Joden en de atoombom die de oorlog inkortte. Openbaring sprak zelfs van de wegrotting van iemands vlees terwijl hij nog recht staat, klaar en duidelijk een atoomaanval!
Er werd zelfs gesproken van "Ik zal de heidenen tegen de heidenen opzetten". Zijn Duitsland en Rusland die eerst een pact hadden gesloten later niet tegen elkaar gaan strijden. En de valse profeet die de wereld misleid, herkennen wij hierin niet de beloften die Hitler de mensheid voor de oorlog deed en later leidde tot deze oorlog? Mijn derde verhaal gaat het u nog duidelijker maken hoe de duivel te werk gaat en wie zijn helpers zijn. In 1936 liet een lichtwezen, "Alcar" genaamd, zijn aards medium Jozef waar hij contact mee had en door wie hij sprak, schreef en zelfs schilderde, waarnemen dat er een vreselijke oorlog op komst was. Alcar bracht hem tot Adolf Hitler en toen zag Jozef waarvoor deze man op aarde was. Jozef zag in hem een bewust krankzinnige. Hij voelde dat Hitler werkte voor het kwade en hij voor het goede. Hitler voelde hartstocht en geweld in zich, hij wilde de mensheid vernietigen. Hij trok het geweld aan en daardoor ook de demonen der hel. Zij hielden hem en zijn vreselijke helpers in hun macht en leefden zich door hem en zijn soort uit. ( Zie ook het hoofdstuk: Hitler, de Apocalyps en de lans). De duivel zijn dus mensen die bewust kwaad willen doen en niet terug schrikken om de ganse mensheid in hun bewustzijn mee te sleuren en dan vooral zij die er voor open staan! Christus noemde de satan niet voor niks de vader van de leugen of "venit enim princeps hujus mundi" (De Prins van de wereld), (Luk. 2: 4-7, Joh. 14:30, 1Joh.5:19, 2kor.4:4, Openb.12:9)! Ook de Gnosis, een Griekse wijsgerige strekking uit de eerste eeuw beschouwde satan als de werkelijke God van deze wereld. Bij de katharen in Zuid-Frankrijk was dit zelfs één van hun grootste geloofsstrekkingen! (zie hoofdstuk) Ook de apostel Paulus waarschuwde geregeld tegen de listen van de duivel en één van zijn grootste waarschuwingen luide als volgt, "Doet de volledige wapenuitrusting van God aan, opdat gij pal kunt staan tegen de kruiperijen van de duivel, want wij hebben geen strijd tegen vlees en bloed, maar tegen de wereldheersers van de duisternis, namelijk tegen goddeloze geesteskrachten"(Ef. 6:11-16). Vandaar ook het woord bezetenheid! Deze goddeloze geesten bezitten geen lichaam meer en gaan daarom proberen een reeds bestaand lichaam over te nemen. Ooit kwam er iemand tot Christus die bezeten was door tientallen demonen. In deze moderne tijd zijn films: zoals "The Exorcist" die gebaseerd is op ware feiten heel erg in, net zoals horrorfilms waarin vooral de satan en veel bloed en geweld in voorkomen, zelfs Hollywood is al in de ban van het kwade geraakt. Kinderen beginnen reeds heel vroeg geweld te gebruiken en exorcisme of glaasje draaien is voor hen een spel geworden. Ook dragen steeds meer kinderen zwarte kledij, omgekeerde kruisen of plegen zelfmoord onder invloed van stemmen. De naam Christus kunnen ze zelfs niet meer horen en hun kamer hangt vol bloederige posters! De grootste kunst van de duivel in onze eeuw is dus erin geslaagd te zijn te doen geloven dat hij niet bestaat. Hij misleidt daardoor de ganse aarde! Dit is tweeduizend jaar geleden reeds voorspeld met de volgende woorden, "In latere tijden zullen velen afvallen van het geloof, aandacht schenkend aan misleidende en geïnspireerde uitspraken en leringen van demonen" (1Tim 4:1) De enige manier om onder zijn invloed vandaan te komen is hem te weerstaan of exorcisme! Het geloof in de uitdrijving van demonen bestond reeds in het oude Babylonië (in Irak). Eeuwen voor de geboorte van Christus onderwees Zoroaster uit Perzië (nu Iran) zijn volgelingen reeds over de scheiding van een goede en een kwade geest. De apostelen spraken zelfs over een meisje dat een waarzeggende demon in haar had dit om u aan te tonen dat niet iedere helderziende met God in contact staat! (Hand.16:16) (lees hiervoor ook het hoofdstuk over de helderziendheid)!
"Visibilia, temporalia, invisibilia, aeterna sunt". (De zichtbare dingen zijn tijdelijk, de onzichtbare zijn eeuwig). Wees dus waakzaam want de duivel gaat te keer als brullende leeuw op zoek naar wie hij kan verslinden!
Alleen door de duivel in u te weerstaan zal hij van u wegvluchten!!!
G.Vermeire!
Onze vriend "God" was wel degelijk hier, in Het land Israel.quote:Op maandag 17 januari 2005 18:53 schreef Tha.Gnome het volgende:
Symbolisch wel ja, letterlijk niet, net zoals onze vriend God.
Lucifer betekent Lichtdrager of Drager van het Lich, niet Brenger van Licht.quote:Op maandag 17 januari 2005 18:54 schreef ExtremeKnowledge het volgende:
Satan betekent Tegenstander.
Niks anders.
Lucifer betekent Brenger van Licht, en de Lucifer zou afkomstig zijn van Rahab.
quote:Van oudsher is alles wat met hedonisme, lust, bevrediging, aanval, oppositie, dierlijkheid, natuurlijk en levenskracht te maken heeft, Satan of Duivel genoemd Satan is afstammend van het Hebreeuwse "Sheitan", hetgeen "Tegenstander" betekend, niets meer en niets minder en het woord "Duivel" ("Devil", "Teufel") afstamt van het Sankriet woord "Devi", en dit laatste "Moedergodin" betekend.
De man, die claimde god te zijn, Jehova was gewoon een mensquote:Op maandag 17 januari 2005 19:42 schreef boskov het volgende:
wat een discussie...
Als god bestaat, bestaat satan ook. simpel.
Aangezien god niet bestaat, bestaat satan ook niet. Net zo simpel.
@extremeknowlegde:
[..]
Ook lekker onderbouwd enzoquote:Op maandag 17 januari 2005 20:25 schreef Nynex het volgende:
Nee,
de duivel bestaat niet
Neem het maar van mij aan.
Zo, deze thread is done.
Hij gaf als naam gewoon JHWH... en de ene maakte daar Jehovah van en de andere Jahweh. Gewoon puur uitspreekbaarheid van de volkeren die dit bepaalden.quote:Op maandag 17 januari 2005 18:56 schreef ExtremeKnowledge het volgende:
Zijn naam was Jehovah, maar zelf gebruikte hij liever de naam Jahweh, wat "ik ben wie ik ben" betekent.
mijn mening is dat die schrijver veel geld verdient met zijn boekjes en gelijk heeft ie, ben het natuurlijk niet altijd eens met die meneer maar dat hoeft ook niet.quote:Joz, heb je hier zelf nog een mening over of denk je precies hetzelfde als de tekst.
plakkie plakkie gaat sneller, maar ik vind wel dat je gelijk hebt.quote:Waarom copy en pasten jullie zoveel? Hebben jullie zelf ook nog een mening of zijn jullie zo in het boek opgegaan dat je er een beetje fan van bent geworden..
wat is beter dan?quote:Nee ff serieus no hard feelings, maar kunnen jullie zelf niks beters bedenken?
En hiermee maak je dezelfde stomme stap als de gelovigen die jij 'blind' noemt..quote:Op maandag 17 januari 2005 22:02 schreef displission het volgende:
De duivel is niks anders dan een magische "spreuk" waarmee we de normale mens angst inboezemen en hem/haar op het verkeerde spoor brengen.
ach, het heeft wel wat.quote:
jij kan dus wel wetenschappelijk aantonen dat god (in welke vorm dan ook) wel bestaat?quote:Op maandag 17 januari 2005 23:28 schreef Nynex het volgende:
De duivel bestaat niet, net zo min als de fucking kerstman.
Jullie weten ook wel dat het hypothetische bestaan van de duivel ook niet onderbouwd kan worden.
God bestaat (nee, niet die christelijke), buitenaardse wezens ook, de duivel is echter grote onzin, een fucking fabeltje.
Ik ben het grotendeels met je eens. Echter, met het onderstaande spreek je jezelf een beetje tegen;quote:Op maandag 17 januari 2005 23:28 schreef Nynex het volgende:
De duivel bestaat niet, net zo min als de fucking kerstman.
Capiche?
Valt niets aan te onderbouwen, dat is gewoon logisch, idiots.
Jullie weten ook wel dat het hypothetische bestaan van de duivel ook niet onderbouwd kan worden.
De feitelijke kant van het verhaal is dat de duivel in de middeleeuwen verzonnen is door bange christenen.
It would make absolutely no sense om aan te nemen dat de duivel bestaat, een rood mannetje met hoorns en een drietand die de hele dag z'n snor zit te draaien en te bedenken hoe hij God een poets kan bakken. Ja, tis goed met jeee
God bestaat (nee, niet die christelijke), buitenaardse wezens ook, de duivel is echter grote onzin, een fucking fabeltje.
En het verhaaltje over goed en kwaad, ook allemaal door mensen verzonnen. Er is geen goed, er is geen slecht, hangt allemaal van je referentiekader af.
Dingen gebeuren gewoon in dit universum, en die gebeurtenissen dragen geen label van goed of slecht, ze gebeuren gewoon. Maw. die zogenaamde polariteit bestaat helemaal niet.
vs.quote:Jullie weten ook wel dat het hypothetische bestaan van de duivel ook niet onderbouwd kan worden.
De feitelijke kant van het verhaal is dat de duivel in de middeleeuwen verzonnen is door bange christenen.
Overigens werd de duivel al in de bijbel vermeld (als de Morgenster, de Lichtdrager) op het moment dat deze geschreven werd, al heb ik geen idee wanneer dat was.quote:God bestaat (nee, niet die christelijke), buitenaardse wezens ook, de duivel is echter grote onzin, een fucking fabeltje.
Zeg ik dat? Ik zeg dat er een God bestaat omdat ik dat weet, ik ben geen wetenschapper, ik heb geen tijd en zin om er een te worden en er onderzoek naar te doen.quote:Op maandag 17 januari 2005 23:31 schreef boskov het volgende:
[..]
jij kan dus wel wetenschappelijk aantonen dat god (in welke vorm dan ook) wel bestaat?
Simpel, God is wat je er zelf van maakt, het hoeft niet persé de Alwetende of Almachtige te zijn.quote:Op maandag 17 januari 2005 23:42 schreef Nynex het volgende:
[..]
Zeg ik dat? Ik zeg dat er een God bestaat omdat ik dat weet, ik ben geen wetenschapper, ik heb geen tijd en zin om er een te worden en er onderzoek naar te doen.
Kan je hooguit even kort me redenering geven;
God is het gevolg wat geen oorzaak nodig had, hetgeen wat IS, zonder dat het iets anders nodig heeft om het in stand te houden.
En wees maar niet jaloers, jij bent ook god, en ik ook, en mijn nietmachine ook. 'T is allemaal deel van hetzelfde universum, gemaakt van dezelfde atomen, 't is allemaal 1 groot ding wat ik god noem.
Het ego wat in je hoofd zit is de misleider, en maakt het allemaal wat ondoorzichtig.
Maar ik heb het allemaal volkomen logisch doorgedacht, en voor mij klopt het gewoon.
Maar daar gaat deze thread niet over, dus dit is een redelijk beknopte versie van mijn volledige gedachtegang hierover.
wat ben jij ongelovelijk kortzichting. Je noemt mensen idiots omdat ze een discussie over de duivel starten terwijl jij zegt dat god bestaat omdat 'het voor jou klopt'. Sure thing.quote:Op maandag 17 januari 2005 23:42 schreef Nynex het volgende:
[..]
Zeg ik dat? Ik zeg dat er een God bestaat omdat ik dat weet, ik ben geen wetenschapper, ik heb geen tijd en zin om er een te worden en er onderzoek naar te doen.
Kan je hooguit even kort me redenering geven;
God is het gevolg wat geen oorzaak nodig had, hetgeen wat IS, zonder dat het iets anders nodig heeft om het in stand te houden.
En wees maar niet jaloers, jij bent ook god, en ik ook, en mijn nietmachine ook. 'T is allemaal deel van hetzelfde universum, gemaakt van dezelfde atomen, 't is allemaal 1 groot ding wat ik god noem.
Het ego wat in je hoofd zit is de misleider, en maakt het allemaal wat ondoorzichtig.
Maar ik heb het allemaal volkomen logisch doorgedacht, en voor mij klopt het gewoon.
Maar daar gaat deze thread niet over, dus dit is een redelijk beknopte versie van mijn volledige gedachtegang hierover.
Persoonlijk vind ik je vraag een beetje oppervlakkig. Omdat de duivel persoonlijk gedefineerd kan worden, en wat het voor religies betekend.. Sommigen zien de Duivel als een Mens, Geest of zelfs als een symbool..quote:Op maandag 17 januari 2005 15:54 schreef newsman het volgende:
Bestaat de Duivel?
[..]
Ik weet niet of de duivel bestaat wat is jullie mening.
Ik noem whoever ik wil idioot, inclusief jou.. idiootquote:Op maandag 17 januari 2005 23:54 schreef boskov het volgende:
[..]
wat ben jij ongelovelijk kortzichting. Je noemt mensen idiots omdat ze een discussie over de duivel starten terwijl jij zegt dat god bestaat omdat 'het voor jou klopt'. Sure thing.
Als god voor jou bestaat als het totaal, waarom zou er dan geen tegenmacht zijn voor dat? Voor alles wat wij kennen bestaat er een tegenmacht, dus waarom ook niet voor jouw god? Waarom zou volgens jou logica de duivel niet hetgeen zijn wat niet van atomen is gemaakt? Of een ander universum?
Beetje jammer, je verhaal.
precies hetzelfde achterlijke verhaal dat elke gristen vertelt. Sure, veel plezier verder met je leven..quote:Op dinsdag 18 januari 2005 00:03 schreef Nynex het volgende:
[..]
Ik noem whoever ik wil idioot, inclusief jou.. idioot![]()
Dat stakkerige toontje van je staat me allerminst aan, dat alvast voorop.
Weet je wat de term allesomvattend betekend? Begrijp jij het concept totaal?
Het totaal omvat alle tegenkrachten die er zijn.
En like I said, ik kan hier 10mb aan plaintext typen waarin ik uiteen zet wat ik precies onder god versta, inclusief multiversa, dimensies, ETC ETC ad infinitum.
Materie, antimaterie, ALLES is 1 ding. Alle polariteiten zijn the same goddamn thing. Alles en niets is hetzelfde, en het is God.
Alles wat jij kan bedenken, omvat mijn God ook. Begrepen, idiot?
Ik heb je nog geen speld tussen mijn redenering zien krijgen, fuckbag.quote:Op dinsdag 18 januari 2005 00:05 schreef boskov het volgende:
[..]
precies hetzelfde achterlijke verhaal dat elke gristen vertelt. Sure, veel plezier verder met je leven..
helemaal geen zin om op je gelul in te gaan, maar omdat jij het wilt.quote:Op dinsdag 18 januari 2005 00:13 schreef Nynex het volgende:
[..]
Ik heb je nog geen speld tussen mijn redenering zien krijgen, fuckbag.
Alles is 1. Als je moeite met dat concept hebt, ligt het probleem bij jou. Heeft niets met de christenen, hun sprookjesboek, valse profeten of anderzins achterlijke schapengedrag te maken.
Ook wil ik even kwijt dat mijn god verder geen enkele rol speelt in mijn leven. Its just something om in je achterhoofd te houden. En wether you like it or not, het is waar.
En op de dag dat het concept 'boskov' en het bijhorende lichaam en ego sterft, zal je het ook voor een fractie van een seconde begrijpen, net voor je volledig oplost in God![]()
Now can we please get back to satan?
![]()
*topic report plaatstquote:
Kan jij ff een beetje dimmen met je grote mond, de aanwezigheid in mijn topic vind ik al bagger en eerlijk gezegd vind ik je bagger.Dus ga ff buiten in de zandbak spelen.quote:Op dinsdag 18 januari 2005 00:34 schreef Nynex het volgende:
Ik zoek geen uitweg, ik heb geen god nodig, en hoef me al helemaal niet aan iets vast te klampen om te kunnen functioneren, maar als iemand me vraagt wat god is, vertel ik het bovenstaande gedoe.
En inderdaad, ik heb altijd gelijk. En durf er maar eens tegen in te gaan, dan loopt het slecht met je af.![]()
Doordat God en duivel beschreven worden als onzichtbare en entiteiten en alleen bestaande uit geesten, zonder lichamelijke aanwezigheid, is het onmogelijk dit wetenschappelijk aan te tonen.quote:Op maandag 17 januari 2005 23:31 schreef boskov het volgende:
[..]
jij kan dus wel wetenschappelijk aantonen dat god (in welke vorm dan ook) wel bestaat?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |