abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24654946
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 19:19 schreef Maaark het volgende:

[..]

Oke, maar hoe krijg ik de rest van mijn track dan synchroon en andersom, als ik niet real time kan inspelen?
Je kan wel real time inspelen? Je neemt dan bijv op spoor 1 je eerste stuk op, vervolgens ga je op spoor 2 een ander stuk spelen, terwijl spoor 1 word afgespeeld. Je speelt dus gewoon mee met je eerste opname. Dit kan je voor 128 sporen doen, dus dat lijkt mij wel voldoende .

Of bedoelde je dit niet?..
  donderdag 20 januari 2005 @ 19:59:05 #52
95512 Maaark
kaploink kaploink
pi_24655423
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 19:26 schreef Hammet het volgende:

[..]

Je kan wel real time inspelen? Je neemt dan bijv op spoor 1 je eerste stuk op, vervolgens ga je op spoor 2 een ander stuk spelen, terwijl spoor 1 word afgespeeld. Je speelt dus gewoon mee met je eerste opname. Dit kan je voor 128 sporen doen, dus dat lijkt mij wel voldoende .

yep bedoelde ik... bedankt
pi_24657102
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 19:26 schreef Hammet het volgende:

[..]

Heb je wel een kleine vertraging. Maar omdat alles dan diezelfde kleine vertraging heeft (als je goed in de maat speelt) kan je 't wel een klein stukje naar achteren schuiven.
feest
pi_24657465
Ik had zo'n retestrak geluid:
humbucker > overdrive (drive vol open, colour naar links) > chorus (depth en delay ofzo vol open) > amp.
Dat ging lekker!
feest
pi_24657718
M'n vader gaat een pedalboard voor me maken!!!

tvp
me·lo·maan\ (de ~ (m.), -manen)
1 iem. met een overdreven liefde voor muziek
pi_24657818
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 22:11 schreef Gitarist het volgende:

tvp
Ah, das handig!
Hoe zit dat dan, kan je dat dan dicht maken zodat je het als een koffer mee kan nemen? En maak je het op maat voor de 4 effecten op die pagina waar je ondertitel naar verwijst of zijn dat enkel je 'topstukken'?
feest
  vrijdag 21 januari 2005 @ 01:53:27 #57
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_24661794
Blegh, ik ben ziek. Ik heb al drie dagen geen gitaar kunnen spelen (tenminste, niet echt constructief).

.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_24663040
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 22:16 schreef Big_Boss_Man het volgende:

[..]

Ah, das handig!
Hoe zit dat dan, kan je dat dan dicht maken zodat je het als een koffer mee kan nemen? En maak je het op maat voor de 4 effecten op die pagina waar je ondertitel naar verwijst of zijn dat enkel je 'topstukken'?
Ja het is de bedoeling dat het een soort koffer wordt. En nee, alle effecten komen er op (wah, chorus, delay, distortion, compressor, footswitch voor amp)
me·lo·maan\ (de ~ (m.), -manen)
1 iem. met een overdreven liefde voor muziek
pi_24666404
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 22:11 schreef Gitarist het volgende:

tvp
Succes!
Ben inmiddels ook al aan m'n derde toe ofzo, want ik ben er nooit tevreden over. Wilde laatst eentje maken in 2 rijen bovenelkaar, met de bovenste net iets hoger. Heb nogal wat pedaaltjes en dat scheelt dan ruimte. Maar ik denk dat ik ze toch allemaal naast elkaar wil zetten, dat is toch echt het makkelijkst. Misschien dat ik ze wel in een gitaarkofer kan bouwen ofzo...
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
  zaterdag 22 januari 2005 @ 00:18:15 #60
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_24680487
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 07:44 schreef Gitarist het volgende:

[..]

Ja het is de bedoeling dat het een soort koffer wordt. En nee, alle effecten komen er op (wah, chorus, delay, distortion, compressor, footswitch voor amp)
Dat lijkt me nou ook erg handig. Helaas bén ik niet handig, en heeft mijn vader een beetje weinig tijd...
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  zaterdag 22 januari 2005 @ 01:56:37 #61
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_24682198
Jongens ende meisjes, ter informatie; 5 februari is er open dag aan het conservatorium van Rotterdam.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_24685270
Vet!!! Alhoewel ik denk dat daar te weinig muzikale aanleg voor heb. Ik speel geen tweede instrument en is dat geen vereiste op het conservatorium? Nb. ben ik daar denk ik ook te oud voor.. (oweee zak)

Even de traditie van het posten van eigen werk hoog houden, want dat vond ik wel interessant:

Nothing2 selecteren in de index voor de geinteresseerden

Het nummer nothing2; een opvolging van riffs die in willekeurige volgorde staan. D.w.z. ze worden aangepast wanneer we een zanglijn hebben en we een zanger vinden. Sommige riffs zullen dan langer worden en andere weer korter. Er zullen dan misschien zelfs riffs verdwijnen. Maarja, eigenlijk overbodige info want iedereen weet wel dat een instrumentaal verzonnen nummer nagenoeg nooit bij een zanger past.

Zou alleen wel eens graag willen weten in welk genre jullie dit nou plaatsen?
In The Presence Of Enemies!
  zaterdag 22 januari 2005 @ 12:54:13 #63
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_24686629
quote:
Op zaterdag 22 januari 2005 11:22 schreef Ibanez het volgende:
Vet!!! Alhoewel ik denk dat daar te weinig muzikale aanleg voor heb. Ik speel geen tweede instrument en is dat geen vereiste op het conservatorium? Nb. ben ik daar denk ik ook te oud voor.. (oweee zak)

Even de traditie van het posten van eigen werk hoog houden, want dat vond ik wel interessant:

Het nummer nothing2; een opvolging van riffs die in willekeurige volgorde staan. D.w.z. ze worden aangepast wanneer we een zanglijn hebben en we een zanger vinden. Sommige riffs zullen dan langer worden en andere weer korter. Er zullen dan misschien zelfs riffs verdwijnen. Maarja, eigenlijk overbodige info want iedereen weet wel dat een instrumentaal verzonnen nummer nagenoeg nooit bij een zanger past.

Coole riffjes!
Het klinkt naar mijn idee een beetje als een mix tussen System of a down (vooral dat rammen op de tel uit het eerste stuk), ouwe Metallica en KoRn. Dat laatste wat rustigere stuk is sowieso beheurlijk nu-metal, maar ik hou daar wel van. Nog een basje en wat zang erbij, en springen maar.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_24687569
quote:

Hé Dave, klinkt gaaf!
Ik zou het metal noemen.
feest
pi_24688197
Ik heb m'n Dunlop JH1 wahwah! Joeper!!

Het gebruiken is toch lastiger dan ik dacht. Het beste gaat met je rechtervoet en dan met hetzelfde ritme als je rechterhand. (of links als linkshandig bent en daaro je plectrum vast houd)
Dave, jij had er toch ook ene en je zei dat je vond dat ie te soepel gaat? (in vergelijking tot je multieffect) Nou, dat vind ik ook wel een beetje, je zit in een beweging van helemaal boven tot beneden en op het laagste gebied klinkt het niet zo goed. Maar ik moet sowieso nog veel oefenen voordat ik definitief ga zeggen wat ik er van vind.

Nu één probleempje. De plug op m'n splittercord is te klein en past niet. Ik denk ik dadelijk naar de electronicatent fiets en een contraplugje en gewoon plugje koop met een paar cm kabel en dan een verloopstukje maak. Dat moet toch gaan? (verkopen ze zo'n contraplugjes?)
feest
pi_24688309
quote:
Op zaterdag 22 januari 2005 14:36 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Ik heb m'n Dunlop JH1 wahwah! Joeper!!
[afbeelding]

Het gebruiken is toch lastiger dan ik dacht. Het beste gaat met je rechtervoet en dan met hetzelfde ritme als je rechterhand. (of links als linkshandig bent en daaro je plectrum vast houd)
Dave, jij had er toch ook ene en je zei dat je vond dat ie te soepel gaat? (in vergelijking tot je multieffect) Nou, dat vind ik ook wel een beetje, je zit in een beweging van helemaal boven tot beneden en op het laagste gebied klinkt het niet zo goed. Maar ik moet sowieso nog veel oefenen voordat ik definitief ga zeggen wat ik er van vind.

Nu één probleempje. De plug op m'n splittercord is te klein en past niet. Ik denk ik dadelijk naar de electronicatent fiets en een contraplugje en gewoon plugje koop met een paar cm kabel en dan een verloopstukje maak. Dat moet toch gaan? (verkopen ze zo'n contraplugjes?)
Hij gaat idd te soepel, ben me nog steeds aan het bedenken wat ik eraan kan doen. Dat lage moet je niet te lang vasthouden. Je moet in principe even een duikvlucht maken naar het lage in, dan hoor je de wah ook goed terug.... Oefenen oefenen oefenen...

Voor je probleempje heb ik de volgende oplossing: Snij een stukje van de plastic ommanteling om het plugje weg. Onder de zwarte ommanteling zit nog een plastic witte mommanteling; deze past wel in de JH1 en je probleem is opgelost..
In The Presence Of Enemies!
  zaterdag 22 januari 2005 @ 17:32:53 #67
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_24690971
quote:

gaaf gespeeld! Ik vond het nr wel Korn-achtig al zeg ik het zelf!

(maar wat is er in hmelsnaam aan de hand met dat belletje op de achtergrond dat gigantisch ruist en zo hoog is dat ie pijn in mn oren veroorzaakt?)
  zaterdag 22 januari 2005 @ 17:47:38 #68
95512 Maaark
kaploink kaploink
pi_24691222
quote:
... Maarja, eigenlijk overbodige info want iedereen weet wel dat een instrumentaal verzonnen nummer nagenoeg nooit bij een zanger past.
Ooh, daarom heb ik altijd zo'n moeite met zanglijnen verzinnen voor wat de rest van de band heeft verzonnen
  zaterdag 22 januari 2005 @ 18:54:07 #69
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_24692310
Ik ben anders wel degelijk voorstander van de zanglijn op het laatst, omdat je dan al helemaal de 'feel' van het nummer hebt! (wel pas na de zanglijn, de tekst verzinnen!!!)
  zaterdag 22 januari 2005 @ 19:19:58 #70
95512 Maaark
kaploink kaploink
pi_24692775
quote:
Op zaterdag 22 januari 2005 18:54 schreef --H-I-M-- het volgende:
Ik ben anders wel degelijk voorstander van de zanglijn op het laatst, omdat je dan al helemaal de 'feel' van het nummer hebt! (wel pas na de zanglijn, de tekst verzinnen!!!)
Ik doe dat altijd tegelijkertijd... wat is daar mis mee?
  zaterdag 22 januari 2005 @ 20:04:54 #71
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_24693601
he-le-maal niets!

maar das de manier waarop ik werk, en dat betekent niet dat het de goede is.

Echter ik ben zo'n tiepje dat zich de muziek probeert te visualiseren en dan vraag ik me bijvoorbeeld af:

-waar ben ik?
-wat gebeurt er?
-hoe voel ik me erbij?

en aan de hand van die dingen maak ik dan een tekst. niet dat mijn teksten nu zo sterk zijn, maar je kan dan wel als je verder produceert die ambiance meenemen. Een tiepsich voorbeeld is bijvoorbeeld het nummer "wanted dead or alive" van bon jovi. Voordat je de tekst hoort, weet je al waar het zich afspeelt en eigenlijk ook al de grote lijn van wat de zanger gaat zingen, en dat vind ik altijd heel gaaf!
  zaterdag 22 januari 2005 @ 21:05:45 #72
70566 MaZz_
Tutchhh, tutch tutch tatch
pi_24694832
Heeeey

Ik ben nieuw in de gitaar wereld en ik wil graag beginnen met gitaar spelen. Ik heb reeds 3 jaar keyboard gespeeld en ik speel sinds 2 jaar (nog steeds) drums.

Mijn vraag is dus, ik ben op zoek naar een (beginners?)gitaar waar je toch een tijdje mee vooruit kan met een nieuwprijs van maximaal 280 euro (excl. versterker).

Iemand advies? thx!
Verveling is voor mensen zonder hobbies - Never change a winning team
You've just moved up a notch,
you're at notch one now.
pi_24694976
wat wil je spelen dan...? (stijl). dit is nl nogal belangrijk bij gitaren...
pi_24695185
Oh ja trouwens... Als één van jullie nog eens een Gibson Les Paul wil kopen, moet je zeker even bij MaxGuitars in Den Haag langs gaan! Het is redelijk kleine zaak (als je het vergelijkt met Feedback R'Dam en Rock Palace), maar ze zijn gespecialeerds in Gibsons. Ik ben er vanmiddag geweest, en DAMN!!! wat heb ik lopen kwijlen! Die gitaren worden geselecteerd en dan pas geïmporteerd, dus je je kan er vanuit gaan dat het met het uiterlijk altijd goed is. Bij Feedback, worden die dingen blind besteld, dus zijn de meeste van gemiddelde Gibson-kwaliteit. Bij MaxGuitars hebben ze allemaal een ontzettend mooie top. Ook hebben ze bijzondere uitvoeringen die je bij anderen niet snel tegen komt. Ze hadden er nu een prachtige Light Burst, een Latte Creme en een spierwitte. Er hing ook een hele mooi lichtbruine LP DoubleCut. Ergens volgende week zou er ook nog een limited edition class 5 binnen komen, ook bijzonder .

Ze verkopen daar zo'n 2 tot 3 Les Pauls per week, dus het aanbod blijft continu veranderen. Echt de moeite waard dus!
pi_24695519
quote:
Op zaterdag 22 januari 2005 21:05 schreef MaZz_ het volgende:
Heeeey

Ik ben nieuw in de gitaar wereld en ik wil graag beginnen met gitaar spelen. Ik heb reeds 3 jaar keyboard gespeeld en ik speel sinds 2 jaar (nog steeds) drums.

Mijn vraag is dus, ik ben op zoek naar een (beginners?)gitaar waar je toch een tijdje mee vooruit kan met een nieuwprijs van maximaal 280 euro (excl. versterker).

Iemand advies? thx!
Fantastisch!! Iemand die niet zo komt van 'ik wil gitaar spelen en ik wil niet meer dan 50 euro uitgeven'! Hulde! Voor 280 euro vind je een hele goede gitaar!
Een Squier Stratocaster of Telecaster, Ibanez RG321, GRG270B, SA120, Epiphone Les Paul Special of SG Special om er een paar van bekende (beginners)merken te noemen.
feest
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')