abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24702006
quote:
Op zondag 23 januari 2005 08:02 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Of je leest even.
Heb ik gedaan, maar je argumentatie snijd geen hout.
"Ik zweer hierbij plechtig de basisbeginselen en vrijheden van de Westerse cultuur tegen elke prijs te verdedigen en alle vijanden die deze beginselen en vrijheden bedreigen tot aan de laatste man aan toe uit te roeien."
  † In Memoriam † zondag 23 januari 2005 @ 08:35:22 #127
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_24702051
quote:
Op zondag 23 januari 2005 08:12 schreef Luger het volgende:

[..]

Heb ik gedaan, maar je argumentatie snijd geen hout.
Snijdt in jouw ogen geen hout.

Een aanval op Iran zal het regime niet verzwakken, eerder versterken.

Argumentatie? Niets is zo goed voor een regime, welke dan ook, dan een gezamelijke vijand. Is altijd zo geweest, zal altijd zo blijven. Door een aanval zal de haat jegens het westen, met in het bijzonder Amerika, alleen maar toenemen met als gevolg dat de bevolking van Iran achter haar land en regering gaat staan.

Leg eens uit waar deze argumantatie faalt dan?
pi_24702058
Jij maakt ervan dat een aanval op Iran voor niemand gunstig is en dat is gewoon niet waar. Tuurlijk zou door een Amerikaanse aanval het regime tijdelijk wat sterker in zijn zadel komen te zitten, maar als de Ayatollahs uiteindelijk weggejaagd zijn en de Yanks peren hem snel weer dan is dat voor iedereen beter. Vergeet niet dat Iran notabene hoofdverantwoordelijk is (samen met SA) voor het bestaan van moslimfundamentalisme zoals we dat nu kennen. Als die revolutie niet gebeurd was in de 70s dan was een geen sponsor en ideologisch voorbeeld geweest.
"Ik zweer hierbij plechtig de basisbeginselen en vrijheden van de Westerse cultuur tegen elke prijs te verdedigen en alle vijanden die deze beginselen en vrijheden bedreigen tot aan de laatste man aan toe uit te roeien."
  † In Memoriam † zondag 23 januari 2005 @ 08:45:26 #129
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_24702074
quote:
Op zondag 23 januari 2005 08:39 schreef Luger het volgende:
Jij maakt ervan dat een aanval op Iran voor niemand gunstig is en dat is gewoon niet waar.
Ja dat zeg je nu al drie keer, maar waarom dan niet volgens jou?
pi_24702108
Omdat Iran een bedreiging is voor ons.

Iran is:
1. Een fascistisch religieuze dictatuur waar simpelweg zeer domme mensen de macht hebben.
2. Er geen controle op die domme mensen is.
3. Ze het voorbeeld, de financieerder en wapenleverancier zijn van moslimterroristen.
4. Ze bereid zijn die atoombom te gooien op Europa.
5. Het normaliseren van Iran zou het faillisement vd islamitische revolutie betekenen.
  † In Memoriam † zondag 23 januari 2005 @ 09:12:52 #131
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_24702139
quote:
Op zondag 23 januari 2005 08:59 schreef Luger het volgende:

Iran is:
1. Een fascistisch religieuze dictatuur waar simpelweg zeer domme mensen de macht hebben.
3. Ze het voorbeeld, de financieerder en wapenleverancier zijn van moslimterroristen.
5. Het normaliseren van Iran zou het faillisement vd islamitische revolutie betekenen.
Ja sorry, maar je leest dus niet.

Het gaat erover wat voor effect een beperkte aanval, dat wat de Amerikanen nu voor ogen hebben, op de situatie in Iran zal hebben.

In simpele taal:

Amerika wil wat militaire doelen enzo platgooien, laten we zeggen een stuk of dertig, en dat zou de bevolking moeten helpen om in opstand tegen de regering te komen.

A. Te verwachten is precies het tegenovergestelde effect, namelijk dat de bevolking alleen maar meer achter de regering gaat staan.
B. Kan Iran alles binnen een paar maand of zo weer opbouwen, het meeste zal binnen een week zelfs al vervangen zijn, dus militair gezien is zoiets een speldenprik
C. Zal het ook internationaal alleen maar ten goede komen aan Iran en schadelijk zijn voor de VS, vooral in Rusland en Azië.

Dus wat is in vredesnaam het argument om zo'n aanval uit te voeren??
  zondag 23 januari 2005 @ 09:33:01 #132
50671 Strijder
In Extremis
pi_24702205
quote:
Op zondag 23 januari 2005 08:59 schreef Luger het volgende:

Iran is:
Die zeer domme mensen zitten er ook in de VS.
quote:
En luisteren naar niemands raad.
quote:
Inderdaad (Irak bijvoorbeeld).
quote:
Zij ook bereid zijn een atoombom ergens te droppen.
quote:
Het normaliseren van de VS zou het faillissement van het kapitalisme betekenen.
Untill I awake - / - Elu Elensar
  zondag 23 januari 2005 @ 09:49:50 #133
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_24702269
Dus wat is in vredesnaam het argument om zo'n aanval uit te voeren??
---------------

Die strategie is al bewezen in Afghanistan en Joegoslavie.
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_24702916
quote:
Op zondag 23 januari 2005 09:33 schreef Strijder het volgende:

[..]
Het normaliseren van de VS zou het faillissement van het kapitalisme betekenen.
Sprak hij vanuit een kapitalistisch land werkend met een kapitalistische computer.

Maar jij vindt het dus normaal dat in Iran meisjes die verkracht zijn opgeknoopt worden? Dat de leiders fatwas over Europese schrijvers uitspreken? Dat in Iran je de doodstraf krijgt als je als vrouw zonder hoofddoek buiten komt? Dat een groep religieuze dictators buitenlands terrorisme financieren? Dat de bevolking notabene zelf de onderdrukking door de totaal gestoord Ayatollahs zat is? Dat het land al 3 decennia in de macht van gekken is en dat niemand er wat aan doet?

Doet het trouwens pijn dat China steeds kapitalistischer wordt?
pi_24703025
Check hier de waarschijnlijk aan te vallen punten

zondag 23 januari 2005 @ 11:31:37 #137
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_24703132
Ik hoop serieus dat dit nooit zal gebeuren. Ten eerste ben ik bang dat het een bloedbad gaat worden (en dan niet alleen op Iran's grondgebied). Iran is een stuk verder dan Irak ooit had kunnen zijn. En ten tweede zal dit niet puur tot Iran beperkt blijven. Aanslagen zijn te verwachten in iedereen die de VS helpt. En dan aanslagen waarbij die van 9-11 klein lijken.
stupidity has become as common as common sense was before
  zondag 23 januari 2005 @ 12:34:23 #138
105839 Powershot
Si vis pacem para bellum.
pi_24704173
Iran heeft iets weg van de opgeheven DDR..
Ik ken een aantal gevluchte Iraniërs die met lede ogen toezien hoe het met hun land gesteld is tov de westerse beschaving en dan heb ik het niet over de luxe waarin wij leven, maar de vrijheid die we hier genieten. Daar moet je altijd op je qiu vive zijn voor verraders en verklikkers zelfs onder je familie en vrienden. Een van hen gaf mij het boekje "The hard awakening" cadeau. Kippenvel krijg je van dat soort waargebeurde verhalen.
De hervormingen die de regering voor ogen heeft worden tegengehouden door ayatollahs en andere geestelijken die bang zijn macht te verliezen.
Indien Amerika een revolutie zou willen ontketenen dan omvat dat een veel groter masterplan met plaatselijke verzetsgroepen.
Het vernietigen van enkele militaire doelen in Iran zou de lont kunnen zijn in een enorm kruitvat in die regio.
Indien je kiest voor bepaald gedrag, kies je ook voor de gevolgen.
  zondag 23 januari 2005 @ 13:22:05 #139
50671 Strijder
In Extremis
pi_24705211
quote:
Op zondag 23 januari 2005 11:13 schreef Luger het volgende:

[..]

Sprak hij vanuit een kapitalistisch land werkend met een kapitalistische computer.
a) dat weet jij niet en
b) er maar van uit gaande dat ik in Nederland zit, Nederland heeft nog steeds geen kapitalistisch systeem. Er wordt van alles aan gedaan, maar het is er nog steeds niet (gelukkig).
quote:
Maar jij vindt het dus normaal dat in Iran meisjes die verkracht zijn opgeknoopt worden? Dat de leiders fatwas over Europese schrijvers uitspreken? Dat in Iran je de doodstraf krijgt als je als vrouw zonder hoofddoek buiten komt? Dat een groep religieuze dictators buitenlands terrorisme financieren? Dat de bevolking notabene zelf de onderdrukking door de totaal gestoord Ayatollahs zat is? Dat het land al 3 decennia in de macht van gekken is en dat niemand er wat aan doet?
Goh, heb ik dat allemaal beweerd met een kritische reactie op jouw erg eenzijdige post ?
quote:
Doet het trouwens pijn dat China steeds kapitalistischer wordt?
Avatar-bashen ? Sjonge, je argumenten worden steeds beter zeg
Untill I awake - / - Elu Elensar
pi_24705259
De laatste stuiptrekkingen van een wereldmacht in verval.
It's easier to get forgiveness than permission.
  zondag 23 januari 2005 @ 16:44:01 #141
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_24708338
quote:
Op zondag 23 januari 2005 13:25 schreef Glacius het volgende:
De laatste stuiptrekkingen van een wereldmacht in verval.
wie o wie gaat hen opvolgen en wat o wat zijn de gevolgen?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  zondag 23 januari 2005 @ 17:09:49 #142
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_24708586
quote:
Op maandag 17 januari 2005 07:54 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
. Uit een artikel blijkt dat Amerikaanse commando's al in Irak zijn
Balkenende virus ? Moet het immers geen Iran zijn.

Ook de topic titel moet tussen aanhalingstekens. Het is immers een bewering van een voormalig lid van het Pentagon. Niet erg betrouwbaar dus.

Volgens mij heeft de VS ook geen baat bij het uit laten lekken van die akties, als ze er zouden zijn. Het zou het regime in Iran alleen maar helpen om hun tegenstanders als "landverraders" (of de islamofascistische variant daarvan) te vervolgen.
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
  zondag 23 januari 2005 @ 17:24:18 #143
102036 janrad
Gek op mijn Mac
pi_24708782
Absoluut foute boel zo'n oorlog ik denk dat de VS Iran enorm onderschatten de eerste langeafstans raket die Iran verlaat gaat richting Israel en die slaat direct terug. En kunt bedenken wat er gebeurt als Israel er zich mee gaat bemoeien. Bush is , als dit allemaal waar is, gevaarlijker dan Hitler als hij dit doet en creert als zwaar christen hiermee zijn eigen armegadon.
PSN :crashtestnl85 Voeg mij toe op PSN als je durft.
  zondag 23 januari 2005 @ 17:41:57 #144
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_24708945
quote:
Op zondag 23 januari 2005 17:09 schreef Akkersloot het volgende:

Balkenende virus ? Moet het immers geen Iran zijn.
BHFH is enigzins zwakzinnig, da's niet erg... dat hoort er nou eenmaal een beetje bij
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
  zondag 23 januari 2005 @ 17:44:35 #145
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_24708994
While all eyes are on Iran and Syria, US action may be in Venezuela with a start of Venezuela-Colombia war from war of words

http://www.indiadaily.com/editorial/01-23d-05.asp
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
pi_24708996
Ik verwacht dat Israël, met steun van Amerika, binnen een half jaar Iran aanvalt.
  zondag 23 januari 2005 @ 17:50:47 #147
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_24709121
quote:
Op zondag 23 januari 2005 17:44 schreef Hallulama het volgende:
While all eyes are on Iran and Syria, US action may be in Venezuela with a start of Venezuela-Colombia war from war of words

http://www.indiadaily.com/editorial/01-23d-05.asp
Dat zou mooi zijn... die Chavez koopt meer en meer moderne vliegtuigen en kan een bedreiging voor onze Antillen zijn.

Maken de Ami's hem mooi ff onschadelijk
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
  zondag 23 januari 2005 @ 17:59:34 #148
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_24709293
Nederland kan dan misschien beter zelf preventief Venezuela aanvallen!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_24709596
Ik verwacht dat Israël, met steun van Amerika, binnen een half jaar Iran aanvalt.
--------------------

Daar heeft de IAF de VS echt niet voor nodig
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_24709602
Ik verwacht dat Israel, inderdaad gesteund door de VS, dit jaar die kerncentrale in Iran plat gooit met een hele snelle kleine actie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')