abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 16 januari 2005 @ 21:24:59 #51
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_24602569
Waarom staat dit niet in TTK, het gaat tenslotte om een expositie van schilderijen
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_24602598
quote:
Op zondag 16 januari 2005 21:13 schreef SCH het volgende:
milagro ziet geloof ik het verschil niet tussen een Tweede Kamerlid en iemand die kunstenaar van zijn beroep is.
Oh dus alleen een kamerlid mag de Heilge Teksten niet misbruiken, ontheiligen, daarmee de Islam en moslims vernederen?

Als een kunstenaar het doet, zal het diezelfde korte lontjes uit het depot het aan hun gelovige reet roesten ineens?

Dus dat onderscheid maken moslims daar waar het aan komt op het schofferen van moslims.
Als een kamerlid het doet dan mag het niet, als een kunstenaar het doet vinden ze het vast okay.
Dat hebben we gemerkt toen een Nederlands kunstenaar een vd Tien Geboden op zijn EIGEN huis schilderde, dat moest eraf want de Imam uit de moskee en de moskee gangers stoorden zich eraan, het was provocerend naar moslims toe.

Tuurlijk, SCH, right, sure, vast en zeker, yep, klopt
Wat liep te dan te mekkeren over van Gogh?
Dat was ook een kunstenaar, namelijk een filmmaker, die toevallig ook columns schreef.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  zondag 16 januari 2005 @ 21:32:42 #53
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_24602675
quote:
Op zondag 16 januari 2005 21:17 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Ik vraag me af wat het bijdraagt aan de discussie.
Het zwengelt de discussie aan en houdt de discussie levend.

Maar goed, als jij vindt dat kunstuitingen altijd een bepaald nut moeten hebben, dan kunnen er een hoop subsidies afgeschaft worden.
pi_24602740
quote:
Op zondag 16 januari 2005 21:32 schreef Lithion het volgende:

[..]

Het zwengelt de discussie aan en houdt de discussie levend.

Maar goed, als jij vindt dat kunstuitingen altijd een bepaald nut moeten hebben, dan kunnen er een hoop subsidies afgeschaft worden.
Welke discussie in hemelsnaam en wat wil hij er mee bereiken? Dat strenggelovigen en matiggelovingen op een lijn komen te staan? Want vergeet niet dat je matiggelovigen of moslims die niks met extremisten van doen hebben, je daarmee geen hand toe reikt. De kunstenaar denkt vast dat als hij het grappig vindt, iedereen het grappig vindt. Nou, als iets duidelijk is geworden door de dood van Theo van Gogh is dat overgrote deel moslims allerminst gecharmeerd waren van zijn humor.

En dat laatste suggereer jij, het slaat helemaal nergens op.
  zondag 16 januari 2005 @ 21:37:33 #55
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_24602747
quote:
Op zondag 16 januari 2005 21:22 schreef SCH het volgende:
Het is jou zeker ontgaan dat er een brief op zijn lijk zat?
Dat doet niets af aan het feit dat het een kunstenaar was die vermoord is om exact eenzelfde uiting. Ga je daar ook nog op reageren, of wil je je er op deze manier makkelijk van af maken?

Overigens, waarom zou een Tweede Kamerlid in haar eigen tijd zich niet met beeldende kunsten bezig mogen houden?
pi_24602777
quote:
Op zondag 16 januari 2005 21:24 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Je bedoelt dat hij de volgende gaat worden die wordt neergeknald?
Dat kun je natuurlijk nooit weten. Hij maakt het zich wel moeilijk op deze manier. Want ik neem aan dat ie ook bekendheid wil, naast 'de discussie levend houden'.
pi_24602803
quote:
Op zondag 16 januari 2005 20:29 schreef SCH het volgende:
Fantastische vent dit. En dit is natuurlijk van een heel andere orde dan Submission, dat als politiek statement is gemaakt.
Maar natuurlijk joh
"Relativity applies to physics, NOT ETHICS."
  zondag 16 januari 2005 @ 21:47:50 #58
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_24602911
quote:
Op zondag 16 januari 2005 21:37 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Welke discussie in hemelsnaam en wat wil hij er mee bereiken?
Jij had het over een discussie, niet ik. Nou, die discussie dus.

En wat hij ermee wil bereiken? Mensen aan het denken zetten waarschijnlijk, iets wat kunstenaars wel vaker plachten te doen. Reacties losmaken, zaken in perspectief plaatsen, etc. Maar goed, waarschijnlijk ben je dus geen kunstliefhebber.
quote:
De kunstenaar denkt vast dat als hij het grappig vindt, iedereen het grappig vindt. Nou, als iets duidelijk is geworden door de dood van Theo van Gogh is dat overgrote deel moslims allerminst gecharmeerd waren van zijn humor.

En dat laatste suggereer jij, het slaat helemaal nergens op.
Ik suggereer helemaal niets. Sinds wanneer moet een kunstenaar überhaupt met iedereen rekening houden? Ik weet wel zeker dat kunstenaars juist helemaal niet iedereen aan zijn/haar zijde probeert te krijgen. Mijn God zeg, het lijkt wel of ik met Cohen aan het babbelen ben.
pi_24603143
quote:
Op zondag 16 januari 2005 21:47 schreef Lithion het volgende:

[..]

Jij had het over een discussie, niet ik. Nou, die discussie dus.

En wat hij ermee wil bereiken? Mensen aan het denken zetten waarschijnlijk, iets wat kunstenaars wel vaker plachten te doen. Reacties losmaken, zaken in perspectief plaatsen, etc. Maar goed, waarschijnlijk ben je dus geen kunstliefhebber.
Ah, ik zie waar jij heen wil.

Jij denkt dat het van mij niet mag. Wel, iedereen mag van mij echt alles doen waar ie zin in heeft, zelfs als het smakeloos is (ik kan me voorstellen dat mensen die vinden. Ik vind het alleen niet mooi. Het gaat nergens over, in mijn ogen, interpretatie). Als van mij iedereen alles mag doen, moet ie ook voor de consequenties daarvoor opdraaien. We leven immers in een gekke tijd, waarin veel idioten (de Mohammed B. van dit land) denken invloed te moeten hebben op de huidige situatie. Aan de andere kant zijn er mensen die denken dat ze door middel van pure provocatie (deze kunst is gemaakt naar aanleiding van een gebeurtenis). Kijkend naar hoe het met sommige van die mensen afgelopen is, zou ik de kunstenaar het afgeraden hebben om dit op dit moment ten toon te stellen. Nederland heeft helemaal niks aan een nieuwe dode 'martelaar in de naam van de ongelovigen'. De samenleving wordt er alleen nog zwart/witter van. Want wat heeft Submission behalve een dode regisseur ons nu opgeleverd? Wat hebben al die columns van Van Gogh ons nu opgeleverd? Een discussie over de vrijheid van meningsuiting maar het heeft geen mensen bij elkaar gebracht. Dan heb ik nog meer respect voor een Ali B., hoe debiel hij ook overkomt, hij weet mensen te verenigen. En volgens mij is dat wat we nodig hebben. Mijn god ik lijk wel Cohen.
[..]
quote:
Ik suggereer helemaal niets. Sinds wanneer moet een kunstenaar überhaupt met iedereen rekening houden? Ik weet wel zeker dat kunstenaars juist helemaal niet iedereen aan zijn/haar zijde probeert te krijgen. Mijn God zeg, het lijkt wel of ik met Cohen aan het babbelen ben.
Ik vind het makkelijk om mij niet kunstminnend te noemen. Iedereen houdt van kunst op zijn of haar eigen manier. Je komt nu wel erg snobistisch over.
  zondag 16 januari 2005 @ 22:06:12 #60
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_24603219
Ik ben het met Dagonet eens dat dit topic beter past in TTK.
Ergo: NWS - TTK
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  zondag 16 januari 2005 @ 22:15:17 #61
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_24603412
quote:
Op zondag 16 januari 2005 22:02 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Ah, ik zie waar jij heen wil.

Jij denkt dat het van mij niet mag.
. Nee, dat denk ik helemaal niet. Wat houd je er toch rare gedachten op na. Ik vraag me alleen af of jij wel begrijp waarom kunstenaars überhaupt de dingen doen die zij doen.
quote:
Als van mij iedereen alles mag doen, moet ie ook voor de consequenties daarvoor opdraaien.
Ah en wat voor consequenties zijn dat dan? De enige consequenties waar een kunstenaar eventueel voor zou op moeten draaien zijn consequenties van overheidswege uit, wanneer hij bepaalde rechtsregels overtreedt (en godzijdank is provoceren niet verboden). Het is juist de overheid die hem dient te beschermen tegen mensen die menen zelf voor bepaalde consequenties te moeten zorgen.
quote:
Kijkend naar hoe het met sommige van die mensen afgelopen is, zou ik de kunstenaar het afgeraden hebben om dit op dit moment ten toon te stellen. Nederland heeft helemaal niks aan een nieuwe dode 'martelaar in de naam van de ongelovigen'.
Nederland heeft juist helemaal niks aan kunstenaars die zich het zwijgen op laten leggen door een stel geloofswaanzinnigen. Juist nú is het belangrijk dat getoond wordt waar Nederland voor staat, dat dergelijke zaken gewoon mogelijk moeten zijn en juist nú moet de regering extremisten die het recht in eigen handen wil nemen keihard aanpakken. Ik zie juist liever nog 100 van dit soort kunstenaars opstaan... hoe breder het front tegen deze extremisten wordt, hoe sneller ze zullen inbinden. Hoe sneller het duidelijk zal worden dat hier gewoon met Allah gespot mag worden.
pi_24603528
quote:
Op zondag 16 januari 2005 22:15 schreef Lithion het volgende:

[..]

. Nee, dat denk ik helemaal niet. Wat houd je er toch rare gedachten op na. Ik vraag me alleen af of jij wel begrijp waarom kunstenaars überhaupt de dingen doen die zij doen.
[..]

Ah en wat voor consequenties zijn dat dan? De enige consequenties waar een kunstenaar eventueel voor zou op moeten draaien zijn consequenties van overheidswege uit, wanneer hij bepaalde rechtsregels overtreedt (en godzijdank is provoceren niet verboden). Het is juist de overheid die hem dient te beschermen tegen mensen die menen zelf voor bepaalde consequenties te moeten zorgen.
[..]

Nederland heeft juist helemaal niks aan kunstenaars die zich het zwijgen op laten leggen door een stel geloofswaanzinnigen. Juist nú is het belangrijk dat getoond wordt waar Nederland voor staat, dat dergelijke zaken gewoon mogelijk moeten zijn en juist nú moet de regering extremisten die het recht in eigen handen wil nemen keihard aanpakken. Ik zie juist liever nog 100 van dit soort kunstenaars opstaan... hoe breder het front tegen deze extremisten wordt, hoe sneller ze zullen inbinden. Hoe sneller het duidelijk zal worden dat hier gewoon met Allah gespot mag worden.
Consequenties? Denk na: hij kan vermoord worden?

Ik snap wel wat jij en velen willen. Ik zou het graag ook zo zien. Maar ik ben bang dat het niet gaat helpen en dat je het erger maakt door, zoals gezegd minder-radicalen erbij meesleept. De radicalen zullen hier echt niet zich door laten veranderen. Daar doe je niks aan tot ze zich gaan roeren. Dus vraag ik mij af, hoe dat in zijn werk moet gaan. Eerst de provocatie van iemand.. .en dan..? Gaan ze uit angst het land uit... of?

Overigens vind ik het een moedige manier om aan de discussie mee te doen. Al ben ik bang dat ie wel eens andere motieven kan hebben (gewoon bekendheid verwerven). Die vraag zouden van mij hem gerust mogen stellen als ze hem gaan interviewen.
pi_24603548
quote:
Op zondag 16 januari 2005 22:02 schreef Toffe_Ellende het volgende:

Als van mij iedereen alles mag doen, moet ie ook voor de consequenties daarvoor opdraaien.
Oftewel omdat hij kunst wil maken moet hij het ook maar aanvaarden dat hij vermoord wordt

Het is typerend dat mensen die gebruik maken van dit soort indirecte chantage vaak aanschurken tegen de groepen waaruit de directe bedreiging komt.
"Relativity applies to physics, NOT ETHICS."
pi_24603616
quote:
Op zondag 16 januari 2005 22:23 schreef Davitamon het volgende:

[..]

Oftewel omdat hij kunst wil maken moet hij het ook maar aanvaarden dat hij vermoord wordt

Het is typerend dat mensen die gebruik maken van dit soort indirecte chantage vaak aanschurken tegen de groepen waaruit de directe bedreiging komt.
Nee ... als ik een zippo in een kruitvat gooit, moet ik toch ook niet raar opkijken dat ik straks in de fik sta

Leuk hoe sommige mensen die in een bepaalde foute hoek proberen te drukken ... echt heel erg.
  zondag 16 januari 2005 @ 22:30:38 #65
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_24603674
quote:
Op zondag 16 januari 2005 22:22 schreef Toffe_Ellende het volgende:

Overigens vind ik het een moedige manier om aan de discussie mee te doen. Al ben ik bang dat ie wel eens andere motieven kan hebben (gewoon bekendheid verwerven). Die vraag zouden van mij hem gerust mogen stellen als ze hem gaan interviewen.
Uit VN van 15-1: "Soms wordt hij angstig van zijn eigen grote mond. Maar hij moet, zegt hij, hij heeft alleen zijn werk en daar moet hij het mee doen. Daarmee hoopt hij iets te zeggen over deze tijd, daardoor hoopt hij dat mensen gaan praten, de 'dialoog aangaan', zoals dat is gaan heten.
Daar gelooft hij heilig in, ook al wordt dat steeds moeilijker."
  zondag 16 januari 2005 @ 22:34:15 #66
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_24603729
quote:
Maar ik ben bang dat het niet gaat helpen en dat je het erger maakt door, zoals gezegd minder-radicalen erbij meesleept. De radicalen zullen hier echt niet zich door laten veranderen.
Oké, dus wat jij voorstelt is dat kunstenaars zich maar schikken naar godsdienstwaanzinnigen. Vooral niet uit de ban springen, want je zou eens om je kunst vermoord kunnen worden. En de volgende radicaal legt de lat weer iets lager, er valt weer een dode omdat iemand koranteksten projecteert op een bedekt vrouwenlichaam en dan ga jij de volgende kunstenaars adviseren om maar niet meer zo te provoceren enz. enz.

Ja, dat is de richting die we op moeten. Heel goed.

Achterlijke waanzin. Hoe krijg je het je toetsenbord uit.
pi_24603769
quote:
Op zondag 16 januari 2005 22:30 schreef Copycat het volgende:

[..]

Uit VN van 15-1: "Soms wordt hij angstig van zijn eigen grote mond. Maar hij moet, zegt hij, hij heeft alleen zijn werk en daar moet hij het mee doen. Daarmee hoopt hij iets te zeggen over deze tijd, daardoor hoopt hij dat mensen gaan praten, de 'dialoog aangaan', zoals dat is gaan heten.
Daar gelooft hij heilig in, ook al wordt dat steeds moeilijker."
Ah, nou mensen gaan praten, als dit gehyped wordt (binnenkort hebben weer iets nieuws nodig, de nieuwsvoorziening over de ramp in Azie begint af te zwakken). Maar ik snap dus niet hoe dat werkt. Hoe kun je op deze manier mensen over het goede onderwerp bij elkaar brengen? Want je ziet al wat er in dit topic gebeurd. Overal hebben we het over behalve over wat hij ermee wil bereiken en hoe hij dat wil. Hetzelfde gold ook voor Submission. Om nu te zeggen dat dit positief is geweest voor de maatschappij.
  zondag 16 januari 2005 @ 22:37:36 #68
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_24603789
quote:
Op zondag 16 januari 2005 22:27 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Nee ... als ik een zippo in een kruitvat gooit, moet ik toch ook niet raar opkijken dat ik straks in de fik sta
Ah, dus de moslimsgemeenschap is een kruitvat?
pi_24603804
Een dapper idee van deze kunstenaar.
pi_24603829
quote:
Op zondag 16 januari 2005 22:34 schreef Lithion het volgende:

[..]

Oké, dus wat jij voorstelt is dat kunstenaars zich maar schikken naar godsdienstwaanzinnigen. Vooral niet uit de ban springen, want je zou eens om je kunst vermoord kunnen worden. En de volgende radicaal legt de lat weer iets lager, er valt weer een dode omdat iemand koranteksten projecteert op een bedekt vrouwenlichaam en dan ga jij de volgende kunstenaars adviseren om maar niet meer zo te provoceren enz. enz.

Ja, dat is de richting die we op moeten. Heel goed.

Achterlijke waanzin. Hoe krijg je het je toetsenbord uit.
Argh, je maakt me gek.

Geef nou toch eens antwoord op mijn vraag! Hoe moet een provocerend kunstenaar dmv zijn kunst mensen bij elkaar weten te krijgen? En nogmaals het mag van mij allemaal maar ik ben alleen bang dat het niets zal helpen. Als dit niet duidelijk meer is.
  zondag 16 januari 2005 @ 22:42:16 #71
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_24603847
quote:
Op zondag 16 januari 2005 22:36 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Maar ik snap dus niet hoe dat werkt. Hoe kun je op deze manier mensen over het goede onderwerp bij elkaar brengen?
Waar haal je het waanidee vandaan dat mensen altijd bij elkaar gebracht moeten worden en dat dat het basisdoel van een kunstwerk moet zijn? Een discussie losmaken is het doel en een discussie is bijvoorbeeld of godsdiensten zo afgefakkeld mogen worden... of een discussie zoals we die hier hebben. Open je ogen eens!
pi_24603882
quote:
Op zondag 16 januari 2005 22:37 schreef Lithion het volgende:

[..]

Ah, dus de moslimsgemeenschap is een kruitvat?
Hallo, waar heb jij gezeten! Politici kunnen niet meer over straat door wat ze zeggen. We hebben een groot probleem met radicalenmoslims in Nederland. Of wilde je dat op de PvdA manier gaan ontkennen?
  zondag 16 januari 2005 @ 22:45:48 #73
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_24603891
quote:
Op zondag 16 januari 2005 22:36 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Hoe kun je op deze manier mensen over het goede onderwerp bij elkaar brengen? Want je ziet al wat er in dit topic gebeurd. Overal hebben we het over behalve over wat hij ermee wil bereiken en hoe hij dat wil.
Ik denk dat het deels deze 'altruistische missie' is en (groten)deels de dadendrang van een kunstenaar met dito geest.

Nadat ie een schedelbasisfractuur werd geslagen met een stuk hout, vanwege zijn kunst, kon ie een maand niets meer maken*.
Nu moet ie weer... omdat ie nu eenmaal niet anders kan.
* Ik citeer vrolijk uit VN
  zondag 16 januari 2005 @ 22:45:53 #74
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_24603894
quote:
Op zondag 16 januari 2005 22:40 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Geef nou toch eens antwoord op mijn vraag! Hoe moet een provocerend kunstenaar dmv zijn kunst mensen bij elkaar weten te krijgen?
DAT IS ZIJN DOEL NIET!!!!!!

Jezus Christus zeg. Waarom moeten mensen per se bij elkaar gebracht worden? Waar haal je in godesnaam het krankzinnige idee vandaan dat elke kunstvorm mensen bij elkaar moet brengen?
  zondag 16 januari 2005 @ 22:50:09 #75
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_24603941
quote:

[..]

Consequenties? Denk na: hij kan vermoord worden?

Ik snap wel wat jij en velen willen. Ik zou het graag ook zo zien. Maar ik ben bang dat het niet gaat helpen en dat je het erger maakt door, zoals gezegd minder-radicalen erbij meesleept. De radicalen zullen hier echt niet zich door laten veranderen. Daar doe je niks aan tot ze zich gaan roeren. Dus vraag ik mij af, hoe dat in zijn werk moet gaan. Eerst de provocatie van iemand.. .en dan..? Gaan ze uit angst het land uit... of?

Neem mij niet kwalijk dat ik even over iets anders begin.
En het is niet mijn bedoeling dat je het volgende al te persoonlijk opvat.

Wanneer ik de houding die jij ten toon spreid tegen kom, moet ik er altijd aan denken hoe het toch komt dat uit Nederland zoveel Joden zijn afgevoerd. Deze houding, en dan van heel veel mensen tegelijk zou dat mogelijk gemaakt kunnen hebben. Ik denk dat je zo'n houding in andere landen in mindere mate tegen komt, maar dat weet ik verre van zeker.
Koranfascisme bedankt Islam
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')