abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 18 januari 2005 @ 21:48:28 #126
63367 Jdee
diep ademhalen... hou vast...
pi_24629404
quote:
Op maandag 17 januari 2005 23:26 schreef Rottdog het volgende:
Jdee ook ik lag aan allerlei toeters en bellen maar mocht tussendoor wel douchen om even bij te komen erg prettig. Heb je al is info ingewonnen over de verloskamer
nee, ik weet eigenlijk alleen dat ze kraamsuites hebben (18) die echt super de luxe geweldig met cdspelers aan de wand en eigen badkamers zijn, maar je moet een beetje mazzel hebben om daar terecht te komen, alhoewel, 18 stuks is niet slecht natuurlijk. Daar kun je meenemen wat je wil, een mn laptop met dvds kunnen zowieso mee. Dvds en cds kunnen in rugzakje, ibook moeten we dan maar aan denken als ik uiteindelijk naar het ziekenhuis ga.

Ik kreeg wel meteen te horen dat ik niet onder de douche mocht, misschien vanwege de ctg via de bil van t kind? maar zal het volgende week bij de gyn nog eens vragen. Wel een goede van de verloskamer, schrijf ik meteen ook op mn vragenlijstje, thnx.

nee ik wordt niet ingeleid, ik blijf thuis tot ik weeen heb om de 3-4 minuten, maar als de vliezen nog niet zijn gebroken enzo wordt het vast allemaal anders...

(ik begin wel aan de verhalen te begrijpen dat er niet veel van afleiding terecht komt maar een fijne lange lijst muziek meenemen is wel een goed idee!! )

[ Bericht 11% gewijzigd door Jdee op 18-01-2005 22:25:29 ]
..en laat gaan...
  dinsdag 18 januari 2005 @ 21:56:03 #127
63367 Jdee
pi_24629510
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 06:03 schreef phluphy het volgende:
Jdee, volgens mij heeft het weinig zin om dingetjes mee te nemen etc voor afleiding. Ik was te opgewonden over het aankomende gebeuren om me op iets anders te kunnen concentreren. Ik vond het gewoon heerlijk met Jeroen te babbelen etc. en me zoveel mogelijk nog te ontspannen (lichamelijk). Maar het is volkomen logisch dat je er vooraf mee bezig bent Good luck
thnx, ik vermoed ook wel dat ik uiteindelijk te opgewonden ben/ er teveel in op ga om me op iets anders te kunnen (willen?) concentreren, maar het voelt als constructief om er ook mee bezig te zijn. Da's al veel beter dan er als een berg tegenopzien .

iedereen trouwens echt bedankt voor t medeleven, ik pik er de komende posts nog wat quotes uit, maar dat betekent niet dat ik niet iedereen persoonlijk zou willen quoten en antwoorden.

ik zag al wel dat er gevraagd werd waar, en dat is inderdaad het diak in Utrecht (vlakbij mijn voormalige woonstee, voor mensen die Utrecht kennen). wat een goed idee om naar zo'n info avond te gaan! ik dacht elke eerste zondag van de maand, maar moet ik ff navragen.

dan ga ik nu verder met bijlezen. Kwam daar gisteren niet zo aan toe.

[ Bericht 4% gewijzigd door Jdee op 18-01-2005 22:29:30 ]
..en laat gaan...
  dinsdag 18 januari 2005 @ 22:06:46 #128
34891 melonovy
La Kutschie
pi_24629685
Tja, tijdens en na de bevalling heb ik me echt weinig met andere dingen bezig kunnen houden, heb er niet aangedacht om een boekeje te lezen of naar een film te kijken, echt ik was al tevreden als ik al een hele zin geformuleerd kreeg. Je keert helemaal in jezelf tijdens zo'n bevalling, tenminste zo ervaarde ik dat. En als die kleine er is, dan ben je alleen maar bezig met het bewondern van je kindje...
Het voelt goed hè?
A je to!
  dinsdag 18 januari 2005 @ 22:07:34 #129
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_24629702
Jdee, tijdschriften!
Ik had echt geen puf/energie/concentratie weetikveeel om me ook maar ergens langer dan 30 sec. m'n aandacht bij te houden.. en tijdschrift is dan wel lekker.. artikelen zijn net niet te lang en je kunt het hele zaakje zo wegleggen en weer oppakken.

ik had alleen geen tijdschriften bij me en omdat het zaterdag was, was het winkeltje in de hal van het ziekenhuis nog niet open 's morgens.. De infomap van het ziekenhuis heb ik toen maar gepakt... En Swets zat er de hele tijd maar een beetje verloren bij.. *agossie*
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  dinsdag 18 januari 2005 @ 22:07:56 #130
63367 Jdee
pi_24629710
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 10:18 schreef Githa het volgende:
(...)
hartslag van 170/180 is toch niet zo vreselijk hoor voor een kindje ? .... afgelopen donderdag toen ik aan de ctg lag schoot hij bij beweging regelmatig door naar de 170/180.

die van mij zit meestal tussen de 130 en de 150 met uitschieters naar de 160, dus t was behoorlijk hyperdepieper gisteren voor diens doen. wat was het ook weer, meisjes zijn rustiger dan jongens? hmmm, waar zijn die bakerpraatjes als je er eens lekker een uit te kast wil trekken
quote:
maar wat knap dat je gaat voor een stuit.... ik zou niet weten waar ik voor gekozen zou hebben maar gewoon doen wat je gevoel je in geeft en net als Melonovy al zegt elk soort van bevalling heeft zijn risico's en er zijn meer als genoeg stuitbevallingen erg goed gegaan dus zolang jij er positief tegenover staat, ga er voor meid
ik was er ook verbaasd over, maar er wordt dus bij hoog en bij laag beweerd op de NVOG site dat er an sich niet meer risicos voor t kind zijn (wel meer voor de moeder, meer kans op knip bijvoorbeeld), als bij een normale ligging. Ik vind dat ook wel erg optimistisch en positief gesteld en ga me daar zeker bij de afspraken bij de gyn de komende weken proberen wat meer over te horen, maar zoals ik al eerder zei ben ook niet zo happy met het idee keizersnee uberhaupt, dus het is ook niet weer zo knap hoor
quote:
Update hier ....
Ik voel me een ongeloofelijke zeur(...) kan niks meer hebben hierdoor en barst bij iedere gelegenheid in tranen uit vriendje snapt er niks meer van ......
knuffel! hoop dat je je toch wat beter voelt de komende tijd, want 3 weken zo door wordt je niet gelukkiger van. Blijf vooral hier zeuren, misschien verlicht het de frustratie, een beetje. En vriendjes die er niets van snappen hebben pech, helaas . chocoladeijs/iets anders waar ie je temporeel blij mee kan maken is nu gewoon belangrijk en aanhoren dat t allemaal zeer doet ook. En als je je dan ietsje beter voelt (en geliefd), kun je misschien weer rekening met m houden (maar zo werkt t niet, ik weet het, )

[ Bericht 2% gewijzigd door Jdee op 18-01-2005 22:37:36 ]
..en laat gaan...
  dinsdag 18 januari 2005 @ 22:16:39 #131
63367 Jdee
pi_24629852
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 12:07 schreef bixister het volgende:
jdee wat jammer dat 't draaien niet gelukt is. heel veel succes met de stuitbevalling! en ik denk dat je echt niet eerst op een zaal hoeft te liggen als je in 't ziekenhuis arriveert hoor, ik mocht in ieder geval meteen naar een verloskamer. ik had ook allerlei boekjes en eten en drinken mee maar eerlijk gezegd had ik daar op 't moment zelf erg weinig belangstelling meer voor. je gaat van wee naar wee en de tussenperiodes zijn al niet meer zo lang als je al zover bent, dus dan ben je blij dat je gewoon even geen pijn hebt. (klinkt lekker opbeurend he? ) dus een filmpje kijken: ik denk 't niet! maar wie weet is 't bij jou wel heel anders. ik hoop voor je dat je tussendoor toch af en toe even mag douchen, want dat is inderdaad erg prettig.
(het is echt een Utrechtse boel hier nu even geloof ik, het WKZ was het he? Ja hoog tijd voor een Utrecht meet)
Hmmm, volgens mij hoef ik stiekum niet zoveel in dat tasje te stoppen, als ik het zo hoor :-). Iedereen neemt zooi mee, niemand komt eraan toe. Of het moeten tijdschriften en een boek voor Neelix zijn (hihi, ET).
naja. is ook niet erg. liga's/mueslirepen worden inderdaad ook wel aanbevolen voor de energie, gooi ik dan toch ook maar in mn tasje (misschien dat het uiteindelijk niet meer in mn linnentasje past maar dat mn grote rugzak mee moet, arme Neelix )

Ik kan me goed voorstellen dat het maar griezelig is als Gerrie nog kan draaien, voel je hoe ie ligt uberhaupt? Hoop dat je je relatief goed blijft voelen, wel.
quote:
gisteravond zijn we op kraamvisite geweest bij die vriendin van me die 3 dagen voor mij uitgerekend was en haar man & dochtertje, waarmee gelukkig nu alles prima gaat. oh wat klein toch weer he zo'n pasgeboren babietje. ik begin langzamerhand ook zó ontzettend benieuwd te worden naar ons nieuwe spruitje...
herken het gevoel, maar kan het me helemaal voorstellen als je je tijd hebt uitgezeten!

[ Bericht 2% gewijzigd door Jdee op 18-01-2005 22:41:15 ]
..en laat gaan...
  dinsdag 18 januari 2005 @ 23:18:06 #132
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_24630859
Zoë had zo'n ctg ding in haar hoofd Jdee maar daar mag je vast wel even vanaf om lekker te douchen tenminste ik mocht dat wel. steekt er een antenne uit
  woensdag 19 januari 2005 @ 10:45:55 #133
63367 Jdee
pi_24637258
ik hoop het zeer (al was het alleen maar voor het kodakmoment van Jdee met een antenne uit dr doos )

Merisse ik dacht niet dat er echt met 36 al ingedaald dient te zijn, maar het komt volgens mij wel vaker voor bij een eerste zwangerschap dat het al zo vroeg gebeurt.
..en laat gaan...
  woensdag 19 januari 2005 @ 10:55:26 #134
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_24637461
Jdee, het klopt NIET dat er geen extra risico's zijn voor het kind. Ik heb destijds ook alle info gelezen op alle sites en kwam wel degelijk die risico's tegen. Oók op de NVOG-site.
Dat wil niet zeggen dat ik je beslissing niet begrijp, ik maakte immers dezelfde, maar wil het wél gezegd hebben.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_24637560
36 weken is echt niet extreem vroeg voor indalen, zeker niet bij een eerste zwangerschap.

ik had ook tijdschriften bij me maar zelfs de kortste artikeltjes moest ik telkens opnieuw beginnen te lezen.
pi_24637604
melonovy: als het zover is en er is geen tijd om chiara te brengen kun je haar dan niet op laten halen in het zhuis ?? Dat kon bij ons eventueel wel. De oudsten mogen dan naar de speelkamer van het dagverblijf tot er oppas is mocht je niet willen dat ze erbij zijn. (niet ideaal, maar beter iets dan niets of een gehaast etc etc)
pi_24638003
Ik kom even melden dat ik niks te melden heb
pi_24638036
pfff da's weinig!

en nee dat was geen echte puf!
  † In Memoriam † woensdag 19 januari 2005 @ 11:28:28 #139
43556 miss_dynastie
pi_24638074
whaaaaaaa lily
pi_24638339
Je weet toch dat zoiets met de minuut kan veranderen he Lily? Blijf je wel bij het toetsenbord zitten

En hoe is het met jou Bix? Kunnen we al zo op kraamvisitie komen? Ben zelf ook wel benieuwd naar Gerrie. Als ik het goed herinner weten jullie het geslacht nog niet hè?

Mel, ik kan me erg goed voorstellen dat Remco er niet blij van wordt om Chiara weg te brengen. ik zelf zou er voor kiezen om Jadey te laten halen. Remi mocht geen stap bij me vandaan tijdens de bevalling omdat het nu eenmaal helemaal niet oke ging en ik ben dus nu al bang voor een eventuele 2e keer, helaas.

Dus Jdee, ook hier geen boekjes, tijdschriften of reepjes. Alleen maar de douche en ook ik kon amper een woord zeggen.

Githa, ik vond het heerlijk dat ons bed zo hoog stond. Moet ook bekennen dat het na de bevalling nog heel lang zo heeft gestaan op klossen. Je mag hier de klossen na de bevalling dacht ik een half jaar houden, nou volgens mij heb ik ze idd pas in december terug gebracht. Heerlijk vond ik het, en erg gemakkelijk om onder het bed te stofzuigen
pi_24638476
nee we weten niet wat 't wordt danosa. ik las trouwens iets over de geslachtsvoorspellende waarde van de hartslag, (jdee geloof ik), dat regeltje luidt als volgt: een hoge hartslag duidt op een meisje, een lage op een jongen. de grens ligt ongeveer op 140. maar ik geloof dat die grens geldt voor later in de zwangerschap, dus als 't kindje al ongeveer volgroeid is (want een klein lijfje heeft een hogere hartslag). bovendien moet voor een wat betrouwbare meting het hartje eigenlijk gedurende minstens een half uur gemeten worden, en daar dan het gemiddelde van, omdat het van moment tot moment nogal kan verschillen. ik heb er de afgelopen 2 controles bij de VK toevallig naar gevraagd (maar dat waren dus wel momentopnames). de eerste keer was de hartslag hoog, de tweede keer laag. dus geen idee nog steeds!
pi_24638863
Dames,

even een vraagje...

Mijn meissie is nu 38 weken zwanger en heeft nu al een dag of 2 last van 'menstruatiepijn' zolas ze dat zo mooi zegt... Hebben jullie daar ook last van?? MAW duidt dit op een aankomende bevalling of is het zeg maar 'voorwerk'??
a marathon- At 18 mile you wonder why you do this, at 26,2 it all becomes perfectly clear!
pi_24638901
zou allebei goed kunnen volgens mij Gomorrah. bij mijn 1e bevalling heb ik geen 'voorweeën' gehad, maar de gewone weeën begonnen ook als flinke menstruatiekrampen. succes ermee!
pi_24639050
Afwachten dus....

om gek van te worden...
a marathon- At 18 mile you wonder why you do this, at 26,2 it all becomes perfectly clear!
  FOK!fossiel woensdag 19 januari 2005 @ 12:39:31 #145
2628 Karin
pi_24639381
Vreselijk he dat wachten Gomorrah. Sterkte ermee!

Ik had ook van alles in mijn tas zitten in het ziekenhuis, koekjes, drinken, leeswerk en dat is net zo hard weer mee naar huis gekomen. Inderdaad nergens aan toegekomen. En ik lag ook aan een CTG dmv een dingetje op Brams hoofd. Gelukkig mocht ik tussendoor nog even in bad maar misschien is dat met een stuitbevalling weer anders. Goed dat je dat van te voren even navraagt weet je tenminste waar je aan toe bent.
pi_24639569
Ja Gomorah helaas kan dat wel voorwerk zijn en ook het begin van de bevalling. Ik heb het wel veel gehad bij mijn eerste zwangerschap.

Zo nu maar eens een updeetje van mij. Ik ben maandag naar de vk geweest. Hartslag was goed en met het kindje gaat het gewoon goed. Mijn bloeddruk was 90 over 50. Of hoe je het dan ook zegt.

Ik heb momenteel veel last van mijn rug, nek en schouders en ook mijn heupen zijn niet zo super. Dus vandaar dat ik niet zoveel post, heb gewoon de puf niet om veel achter de pc te zitten. Ik ben ook veel bezig met mijn schoolwerk. Verders mag ik niet klagen
Ik voel de baby heel veel, en voelde gisteren voor het eerst dat de baby de hik had. Leuk is dat. Oh ja en de baby ligt ook erg laag, ik heb dan ook heel weinig last van maagzuur. En dat is toch wel super, want die maagzuur daar werd ik de vorige keer helemaal gestoord van.
pi_24639935
Lewis, meten ze daar de bloeddruk ook met andere eenheden? Anders is het wel een behoorlijk lage bloeddruk, en voel je je daardoor ook waarschijnlijk zo moe. Heeft je vk daar niets over gezegd?
mooi he, alles
  † In Memoriam † woensdag 19 januari 2005 @ 14:03:45 #148
81992 Githa
pi_24640616
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 11:48 schreef bixister het volgende:
nee we weten niet wat 't wordt danosa. ik las trouwens iets over de geslachtsvoorspellende waarde van de hartslag, (jdee geloof ik), dat regeltje luidt als volgt: een hoge hartslag duidt op een meisje, een lage op een jongen. de grens ligt ongeveer op 140. maar ik geloof dat die grens geldt voor later in de zwangerschap, dus als 't kindje al ongeveer volgroeid is (want een klein lijfje heeft een hogere hartslag). bovendien moet voor een wat betrouwbare meting het hartje eigenlijk gedurende minstens een half uur gemeten worden, en daar dan het gemiddelde van, omdat het van moment tot moment nogal kan verschillen. ik heb er de afgelopen 2 controles bij de VK toevallig naar gevraagd (maar dat waren dus wel momentopnames). de eerste keer was de hartslag hoog, de tweede keer laag. dus geen idee nog steeds!
en volgens mij kun ej daar ook niet echt van uitgaan
Dat zou betekenen dat ik toch een meid ga krijgen maar 4 verschillende deskundigen hebben onafhankelijk van elkaar bevestigd dat het duidelijk een jongen was Hartje was een uur lang gemeten met 37 weken en ik had bij beweging echt uitschieters van 170/180 maar gemiddeld bleef hij hangen op 140/150.... you tell me
  † In Memoriam † woensdag 19 januari 2005 @ 14:20:43 #149
81992 Githa
pi_24640927
Gomorrah, ook hier al die verschijnselen hoor en ook geen idee of het nu begint of toch niet ....
De Vk kan daar helaas ook niks van zeggen en heeft mij verteld dat zolang ik twijfel het geen echte weeën zijn en het dus afwachten is alles daar tussenin is dus voorwerk schralen troost he want wachten duurt zo lang als de spanning stijgt

Danosa, Ik heb geen klossen maar kratjes maar ik neem aan dat die ongeveer even hoog zijn. Ik moet er niet aan denken om dat bed zolang hoog te moeten hebben vind het lelijk en onpraktisch en ik heb vreselijke zin om daar over te zeuren maar dat zal ik jullie besparen tis vandaag echt zo'n dag.....
Hoelang moet dat bed eigenlijk hoog blijven na de bevalling of mag het diezelfde week al naar beneden ?

Vanavond of morgenavond komen ze eindelijk de laatste spullen brengen van de babykamer .... en wel het belangrijkste deel het bedje !!! en als die sukkel van v. Asten het nu eens voor èèn keer goed doen dan ben ik helemaal gelukkig
Ze zouden ons vandaag laten weten welke dag het zou worden maar daar hebben we mooi weer zelf achteraan moeten bellen blijkt dat diegene die daar overgaat er niet is dussuh ze bellen terug kan er eigenlijk net zo goed vanuit gaan dat het dus toch morgen gaat worden
maar goed ik klaag niet

kan ik mooi morgennacht gaan bevallen
pi_24641644
Phileine, nee ik geloof niet dat ze daar met andere eenheden meten. Ik ben inderdaad heel erg moe.
En ze zeiden wel dat mijn bloeddruk laag was in het begin, maar later nooit meer over gehad. En de reden dat het zo laag was kwam door de zwangerschap werd er gezegd.

Het viel me wel op het verschil met de vorige keer, ik ben nu echt niet vooruit te branden af en toe en dat vind ik wel knap irritant.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')