bixister ik droog? dankje
![]()
. ach, je kan je er druk om maken. of niet. en soms is het heerlijk om je er druk over te maken, niks mis mee, als je je maar realiseert dat het een forum blijft en dat het dus geen ehhh,nou helemaal niks uitmaakt (ik wordt mama dus misschien moet ik eens netter gaan praten
![]()
) wat je vind, eigenlijk. en dan is het wel weer grappig. maja. soms ben ik het hier dan ook niet mee eens. Maar goed. Ik geef meteen toe dat ik gewoon begonnen ben met lurken en niet eens de regels heb gelezen (behalve hoe je linkjes maakt en smilies) (erg he
![]()
)
draaipoging helaas mislukt. kindje muurvast ingedaald, ik een paar blauwe plekken en beursigheden rijker (maar dat was het proberen wel waard, alleen wel jammer dat t dan niet gelukt is zeg maar...) zucht. kindje was goed actief na de draaipoging, soms wel hartslagen van 170-180, arme zij/hij.
Ga voor de stuitbevalling, Diakonessen heeft daar ook veel ervaring mee, kindje is niet te groot, alles ziet er ok uit en desnoods wordt het een spoedkeizersnee waar (goddank) dan een epidurale verdoving voor wordt gebruikt zodat ik overal bij blijf zelfs dan.
Naja. het zij zo. twijfel nog even of ik echt op zoek wil gaan naar ervaringen met stuitbevallingen, of dat ik dat juist niet wil en het beleefd ga negeren... (www.nvog.nl brengt het wel ERG positief, maar denk eigenlijk dat de verhalen die op internet staan meestal niet de succesverhalen zijn en om daar mezelf nou mee te plagen is ook weer zo wat).
alert! vrouw die opeens bedacht heeft dat ze zich maar eens psychisch moet voorbereiden op bevallen! *trots* lang verhaal dus sla het vooral over als je geen zin hebt het te lezen waar ik wel erg benieuwd naar ben is wat je allemaal 'kan/wil' doen als je weeen hebt en je mag niet onder de douche staan om ze op te vangen (vanwege apparatuur)(jammer, want ik kon me zo voorstellen dat ik dat wel fijn zou vinden om ze daar op te vangen), en je bent ook niet thuis om rondjes te rennen of ontzettend lang op de wc te gaan zitten ofzo. is het fijn om een filmpje op te zetten ter afleiding ende 'vermaek'? lukt het om naar muziek te luisteren of heb je er iig steun aan? Ik moet naar het ziekenhuis als ik om de 3 a 4 mins weeen heb, ontsluiting kan dan van 2 tot 5 cm zijn en dus nog een tijdje te gaan (zou kunnen). Ik lig vast in het begin nog niet in de kraamsuite maar op een gewone zaal (misschien niet met mensen om me heen als ik geluk heb), dus in het begin alleen mn laptop als multimediacentrum, hoe maak ik het mezelf het prettigste, hoe kan ik me daar op voorbereiden om in een vreemde omgeving pijn te voelen en te ervaren? Thuis zou ik gewoon doen wat me op dat moment zou invallen, vermoed ik. En ik vermoed dat dat heus niet heel veel zou zijn, maar als je nou goede ervaringen hebt met fijne dingen om bij je te hebben, naja dan pakken we die gewoon in. beter teveel mee dan het missen. beetje vaag verhaal, maar misschien hebben jullie tips/ervaringen/ideen/meningen, ze zijn zeer welkom. Iedereen bevalt anders, maar dan nog.