abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 16 januari 2005 @ 15:59:04 #51
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_24598034
Tjeetje Xanthe eerlijk en recht voor de raap alla maar dat zet je er toch niet neer, denk niet dat je vriendje het waardeert maar dat je dat als vriendin zijnde hier dat ook nog zo neer zet ook niet.
  zondag 16 januari 2005 @ 17:50:40 #52
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_24599558
Xanthe, niet echt fijn wakker worden dus maar die jongen kan er ook niks aan doen.

Lily en Bix, spannend zeg, ook van mij veel sterkte en succes de laatste dagen.

Hier gaat het goed, ben woensdag jarig maar geen zin om het te vieren dus doe het ook niet, wij hebben beide nogal een grote familie en heb echt geen zin om de hele dag met visite te zitten.
Dus zaterdag komen de ouders, broers, schoonzussen en beste vrienden alleen even langs gelukkig.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  zondag 16 januari 2005 @ 18:51:01 #53
83364 heavenswoman
just my point of view
pi_24600472
Xanthe, zoalng niemand je vriend hier persoonlijk kent mag je heus wel elkker van je afschrijven... die verdomde hormonen moeten zich af en toe kunnen uiten hoor!
  zondag 16 januari 2005 @ 19:10:37 #54
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_24600803
Maar dat weet je dus niet.... misschien is het wel een collega van me. En TC kent hem iig persoonlijk.

Maar goed, ieder zijn meug...
helaas heb ik ook last van mijn hormonen, maar zo te lezen is dan alles geoorloofd
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  zondag 16 januari 2005 @ 19:37:39 #55
83364 heavenswoman
just my point of view
pi_24601112
alles is een beetje veel gezegd hoor Leah :-) Je moet je hormonen dus soms wel enigszins in bedwang houden ....
Ik bedoelde alleen maar dat ik me best voor kan stellen dat je even van je af wilt schrijven, en als dan niemand je liefje kent is dat toch prima.... oke als het een bekende is van iedereen of van iemand, dan is het best lullig ja, dat ben ik met je eens ....
  zondag 16 januari 2005 @ 19:54:38 #56
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_24601296
Laat ik het zo zeggen, ik vind dat er een grens is aan wat je op een forum zet, ook al is het nog zo anoniem.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  zondag 16 januari 2005 @ 19:58:46 #57
63367 Jdee
diep ademhalen... hou vast...
pi_24601342
*bemoeit zich er ook nog even tegenaan* tis gewoon niet zo NETJES van m dat ie dat dan niet ff zelf heeft opgeruimd, maar dr is toch niet echt iets vies aan (of begrijp ik verkeerd dat het hier om sperma ging?), in de zin van faeces ofzo. Het is weldegelijk vies als je er opeens ingrijpt, begrijp me niet verkeerd, maar ik bedoel dus meer dat het viezer zou zijn als ie had liggen kotsen in bed (waar ik dan weer in eerste instantie aan dacht overigens ) Het is niet zo fijn als je de persoon waarover geklaagd wordt kent, maar verder is dit forum er toch juist bij uitstek voor geschikt om je geliefden achter het behang te kunnen plakken, al is het maar voor even?

verder is er weer een dag voorbij, Lily! spanning sensatie!
..en laat gaan...
pi_24602602
hihi Jdee jij weet 't mooi 'droog' te verwoorden. maar Xanthe, ik begreep natuurlijk wel wat je bedoelde, het bedplasgrapje was meer mijn ietwat subtiele manier om aan te geven dat ik niet zo goed weet wat ik met zulke informatie moet. maar ach, het is ook weer geen halszaak hoor.
pi_24604459
Nou de slaapkamer blinkt me tegemoet, voel me haast schuldig dat ik nog niet aan het bevallen ben. Best handig zo'n man met nesteldrang Maar nog niets te melden hier, buik is weer rustig, wel af een toe een harde buik maar niet veel vaker dan normaal. Voeten zijn weer mega-opgezwollen, ik kan nu zelfs mijn instappers niet meer aan zonder wringen en pijn
pi_24604563
herkenbaar ladybos. hier ook een (zo goed als) geheel gepoetst huis, het to-do-voor-Gerrie-er-is-lijstje is hier dit weekend drastisch ingekort. dat vocht vasthouden is vervelend he. hopelijk hoef je niet lang meer! ik heb ook steeds dikkere vingers & voeten. bah. maar ik kan m'n schoenen nog wel aan. ringen zijn af. welterusten, ik duik er ook in.
pi_24604602
Vind het een beetje amerikaans overkomen dat je dat soort dingen niet zou mogen zeggen.
Het is iets dat bij het leven hoort en waarvan een ieder weet dat het gebeurd maar oei oei oeiiiii....
Kvk mag wel verteld worden , dat je naar de plee gaat mag wel verteld worden maar dit....
Blijkbaar zijn er mensen die erg kortzichtig hierin zijn en of ik dat nou ben of een ander, denk dat we die discussie maar in het midden moeten laten want daarmee zullen we toch niet op 1 lijn komen.
En die ene persoon die we irl hebben ontmoet en waar voornamelijk ik contact mee heb...
Tis voor mij dus zo dat ik hier echt geen volksstammen irl ken.
Maar goed ik hou er wel over op , voordat ik dingen ga zeggen waar ik misschien later spijt van krijg of die ik door de hormonen oid. verkeerd overbreng.
Ik ben gewoon erg recht voor zijn raap en ja ik weet ook dat niet iedereen hier tegen kan en dat blijkt nu maar weer eens.

Terug naar de zwangerschap en geboorte.
Hoe zit het met de plek waar je een ledikant neer zet?
We wilden de kleine graag een tijdje op onze slaapkamer hebben staan , de enige plek waar dit kan is voor een raam.
Nou hebben wij enkel glas en zat er alleen luxaflex voor , dus mijn vereiste was dat er in elk geval zware gordijnen voor zouden komen hangen.
Nou hebben we van mijn ouders vandaag gordijnen gekregen die ze over hadden en die heeft mijn moeder meteen opmaat gemaakt qua breedte (mazzeltje dat bij thuis komst de lengte ook nog precies bleek te passen).
Raam is 1 meter breed en het is dus een stuk gordijnen geworden dat uit 1 stuk bestaat en wat kamer hoog is (echt van plafond tot op de grond) en velours (en dan geen kwantum kwaliteit maar iets dikker dan dat).
Nou las ik dat het ledikant niet voor een verwarming mag staan (wat ik nog begrijpen kan vanwege warmte verschil en verbrandings gevaar) maar die zit op dat punt ook niet.
Maar dat een ledikant ook niet voor een raam mag staan.
Zal dit nou echt zo'n kwaad kunnen als we het ledikant voor dat raam hebben staan?
  zondag 16 januari 2005 @ 23:54:43 #62
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_24605110
quote:
Op zondag 16 januari 2005 23:30 schreef Xanthe het volgende:

Ik ben gewoon erg recht voor zijn raap
Dan had je wel gezegd dat die lapzwans z'n zaad in je dekbed had geloosd en te lui was om het zelf even op te ruimen

Nu even waarvoor ik kwam, Ladybos ik wou je terugmailen maar ik krijg m'n mail steeds terug. Ik heb nog een tube met ijscreme voor opgezwollen voeten. Hebben? Stuur dan even een mailtje van een adres waarop ik wel kan reageren Ga morgen rond 16:00 uur Jolie ophalen bij de oppas, kan dan op de terugweg wel even door je brievenbus duwen!
pi_24605410
Ow wat lief van je Luchtbellie, ik mail je wel even met mijn andere adres..
  maandag 17 januari 2005 @ 00:11:10 #64
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_24605431
* Brighteyes zou ook wel eens zwanger willen zijn... kan je mooi alles op hormonen gooien.

Of telt PMS ook...

Tsjongejonge zeg! Kan het hier nou nooit eens anders dan alleen maar kiften en kijven!
  maandag 17 januari 2005 @ 07:58:56 #65
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_24608219
quote:
Op maandag 17 januari 2005 00:11 schreef Brighteyes het volgende:
Tsjongejonge zeg! Kan het hier nou nooit eens anders dan alleen maar kiften en kijven!
*Klunk*
Dat valt toch wel mee, BE?
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  † In Memoriam † maandag 17 januari 2005 @ 09:44:52 #66
81992 Githa
pi_24608916
LILYYYYYYYYYYYYYYYYYYYY ..... wat spannend altijd he als DE datum verstreken is ......

en Bix ? alles goed op deze mooie dag om te bevallen ? *HINT*
  maandag 17 januari 2005 @ 09:49:13 #67
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_24608958
quote:
Op maandag 17 januari 2005 07:58 schreef Sugar het volgende:
*Klunk*
Dat valt toch wel mee, BE?
Nou... ik meen het, als ik zo even terugdenk over de laatste paar weken is er toch wel weer aardig wat gedoe en gezeik geweest, en dit weekend ook weer, in het geboortekaartjes topic etc.
Ik word er gewoon zo moe van. En ja, tuurlijk hormonen en alles zijn prima, maar je tikt je reactie nota bene. Dan vraag ik me af of het echt niet mogelijk is om nog even over te lezen wat je geschreven hebt en even het gezonde verstand wb 'fatsoen te gebruiken...

(even een kleine nuancering) Het is natuurlijk niet zo zwaar als ik het hierboven schrijf, maar het valt me gewoon op dat er de laatste tijd zo vaak gekat word, maar goed, dingen die je niet leuk vindt blijven vaak langer hangen dan de positieve dingen.

[ Bericht 14% gewijzigd door BE op 17-01-2005 10:22:35 ]
  maandag 17 januari 2005 @ 09:49:32 #68
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_24608962
Meldplicht!
pi_24609581
Ok, ok, rustig maar

baby nog in buik, niks te melden verder....
  † In Memoriam † maandag 17 januari 2005 @ 10:49:00 #70
37843 lady-wrb
kortaf
pi_24609717
nou t'is dat xanthe erover begint, maar die verhalen over kvk fff en weet ik veel wat hoeven van mij ook niet zo. het interesseert me niet zo op welke manier, wanneer en hoeveel keer de dames hier hun man bespringen. over dit soort verhalen lees ik dus gewoon heen. en ja die opmerking dan over de vriend van xanthe, tja, daar heb ik hetzelfde gevoel over. t is iets privees, als ik die vriend was zou ik er nog pissig over worden ook.

maar goed, t is een open forum, ieder mag er droppen wattie wil, zolang ik er dan ook maar van mag zeggen wat ik wil
pi_24610436
hier ook geen nieuws.

en dit soort kwesties zijn lastig discussieerbaar omdat het over 'fatsoen' / stijl/ smaak gaat. verschillen daarin liggen vaak heel subtiel, daar kun je moeilijk regels voor opstellen. en op een groot forum als dit zul je daarin veel diverse opvattingen (en dus uitingen) tegenkomen. niks mis mee, maar het zal af en toe wel reacties over en weer oproepen. geeft toch niet? ik vind 't wel grappig.
pi_24610622
Er is een hele makkelijke oplossing als je ergens moe van wordt. Je zet gewoon je computer uit of je gaat naar een andere site. Mensen zeggen en reageren nu eenmaal niet allemaal hetzelfde

En waarom zijn er geen mensen aan het bevallen?
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_24610660
ik beval best! heb ik van horen zeggen. beefcake heb je al in 't filmpjestopic gekeken?
  † In Memoriam † maandag 17 januari 2005 @ 11:51:19 #74
37843 lady-wrb
kortaf
pi_24610669
quote:
Op maandag 17 januari 2005 11:48 schreef beefcake het volgende:

En waarom zijn er geen mensen aan het bevallen?
misschien is het te koud?
pi_24610680
Ik heb een dip... Ik weet niet meer hoe ik me moet voelen nu.
Ik heb zostraks maar even naar het ziekenhuis gebeld...

Het viel me op dat ik nog maar zo weinig nou ja, zeg maar liever bijna niks van Guppie voel. Zeker wetende dat ik Wilyan bij 16 weken al zeer duidelijk voelde.

Ik let er nu namelijk eigenlijk helemaal niet op hoe 'ver' ik eigenlijk ben. Tot ik in m'n agenda keek, zag dat ik nu 18 weken zwanger ben en best wel schrok..
Ik heb vanaf kerst zo'n twee á drie weken last van diaree gehad, dus flink last van rommelende borrelende darmen en vage geluiden en borrels in mijn buik. Ik voelde dus van alles in mijn buik maar ik vond niet dat dat Gupje was. Het konden immers net zo goed mijn darmen zijn.
Daarna heb ik één of twee keer ( ) een fladdertje of plopje gevoeld. Maar daarbij twijfelde ik dus ook steeds of het niet mijn darmen of iets anders was. Bij Wilyan was het eigenlijk direct vanaf het begin dat ik iets voelde zeker. Die beweging was veel sterker. En dat was dus bij 16 weken.

Michiel vind het ook raar dat ik nog steeds (bijna) niks heb gevoeld.
Dus vandaag maar meteen de gyn gebeld waar ik bij onder controle sta. Ik had een afspraak staan voor volgende week vrijdag maar ik moest morgen meteen maar even komen.
W ~ H ~ T
pi_24610717
jonnetje, vervelend dat je je zo'n zorgen maakt. maar zo raar is het toch niet om bij 18 weken nog weinig te voelen? ik voelde ook niet veel voor een week of 20 hoor. het kan heel goed zijn dat de placenta bijvoorbeeld dit keer een beetje anders ligt dan de vorige keer (meer aan de voorkant). maar wel fijn dat je snel terecht kunt. ik hoop van harte dat 't een geruststellend bezoek wordt!
pi_24610900
Ik vind je ook wel bevallig hoor bix, maar kunt beter gáán bevallen En ik had het filmpje nog niet gezien, maar nu wel! Wat goed van Piet!
pi_24611961
Hey Jonnetje, wat vervelend nou zeg dat je niets voelt, lijkt me ook zorgelijk, je wordt er zo onzeker van, terwijl er helemaal niets aan de hand hoeft te zijn, maar ik kan me die twijffels wel voorstellen. Veel sterkte en een hoop geluk morgen, fijn dat je zo snel al mag komen!

Vandaag ben ik weer op controle geweest bij de VK. Alles weer dik in orde, mijn bloeddruk was 10 bij 10 lager, nu 110 om 60 eerder altijd 120 om 70, maar goed, ik voel me verder prima.
Ze ging even MellyBelly voelen en concludeerde dat het lekker goed groeit en dat het een pittig geproportioneerd kindje zal zijn. Het groeit dus lekker!

Alles oke, over 4 weken mag ik weer terug komen!
Het voelt goed hè?
A je to!
  maandag 17 januari 2005 @ 13:43:32 #79
61800 Rottdog
pi_24612139
Lieve Jonnetje, zou je niet zo ongerust maken het is alleen maar een indicatie van wanneer je je kindje zou kunnen voelen. Voor het zelfde geld ligt de placenta gewoon voor en ja dan zul je je kindje niet voelen, zou gewoon afwachten wat de gyn zegt. Sterkte meid

Wil nog even ergens op terug komen Xanthe, ik ben totaal niet preuts maar vond het gewoon te ranzig voor woorden. Het eerste wat er in me opkwam was wat een ongelovelijke viespeuk
pi_24612457
Dank voor jullie opbeurende woorden.

Maar het is precies wat Melonovy zegt, ik word er onzeker van.
Vooral omdat de mevrouw aan de telefoon -nadat ze vroeg waneer ik weer een afspraak had,- zo snel zei dat ik morgen maar lang moest komen.
quote:
Op maandag 17 januari 2005 11:54 schreef bixister het volgende:
maar zo raar is het toch niet om bij 18 weken nog weinig te voelen?
Bix, ik heb dus één of twee keer iets gevoeld. Maar dat kunnen dus net zo goed (weer) mijn onrustige darmpjes zijn geweest.
Moet ook zeggen dat dat al zo'n anderhalf / twee weken terug is en ik daarna ook niks meer heb gevoeld.

Het zal (ons/mij kennende) wel weer niks zijn en maak ik me weer eens druk om niks.
Laten we het hopen!
W ~ H ~ T
pi_24612534
Jonnetje succes bij de gyn! Ws heb je gewoon een lekker rustig en lui kindje
pi_24614057
succes morgen Jonnetje.... als je je eenmaal in je hoofd hebt gehaald dat het mogelijk niet goed is dan kun je beter even laten kijken anders heb je totaal geen rust meer Waarschijnlijk schopt hij/zij dadelijk bij de controle alles bij elkaar

Edit: it's me Githa!

[ Bericht 5% gewijzigd door Spooky4u op 17-01-2005 19:42:12 ]
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
  † In Memoriam † maandag 17 januari 2005 @ 19:45:01 #83
43556 miss_dynastie
pi_24614126
Jonnetje, ik kan me best voorstellen dat je ongerust bent, ook al is elke zwangerschap en elk kindje anders. Ik hoop dat je morgen wordt gerustgesteld
pi_24614231
Jonnetje ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt. Ik had dat ook altijd snel. En dan ga je er op letten en dan voel je helemaal niks meer of juist rare dingen. Heerlijk dat je morgen terecht kunt! Hou je taai dit nachie
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  maandag 17 januari 2005 @ 20:43:23 #85
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_24614628
Jonnetje, ik voelde Frutsel voor het eerst met 28 weken en daarna 2 weken helemaal niks, kan natuurlijk de eerste keer iets anders zijn geweest maar ik snap je bezorgheid.
Veel succes morgen en ik weet zeker dat alles goed is met Gupje
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  maandag 17 januari 2005 @ 22:27:53 #86
63367 Jdee
pi_24615523
bixister ik droog? dankje . ach, je kan je er druk om maken. of niet. en soms is het heerlijk om je er druk over te maken, niks mis mee, als je je maar realiseert dat het een forum blijft en dat het dus geen ehhh,nou helemaal niks uitmaakt (ik wordt mama dus misschien moet ik eens netter gaan praten ) wat je vind, eigenlijk. en dan is het wel weer grappig. maja. soms ben ik het hier dan ook niet mee eens. Maar goed. Ik geef meteen toe dat ik gewoon begonnen ben met lurken en niet eens de regels heb gelezen (behalve hoe je linkjes maakt en smilies) (erg he )

draaipoging helaas mislukt. kindje muurvast ingedaald, ik een paar blauwe plekken en beursigheden rijker (maar dat was het proberen wel waard, alleen wel jammer dat t dan niet gelukt is zeg maar...) zucht. kindje was goed actief na de draaipoging, soms wel hartslagen van 170-180, arme zij/hij.
Ga voor de stuitbevalling, Diakonessen heeft daar ook veel ervaring mee, kindje is niet te groot, alles ziet er ok uit en desnoods wordt het een spoedkeizersnee waar (goddank) dan een epidurale verdoving voor wordt gebruikt zodat ik overal bij blijf zelfs dan.
Naja. het zij zo. twijfel nog even of ik echt op zoek wil gaan naar ervaringen met stuitbevallingen, of dat ik dat juist niet wil en het beleefd ga negeren... (www.nvog.nl brengt het wel ERG positief, maar denk eigenlijk dat de verhalen die op internet staan meestal niet de succesverhalen zijn en om daar mezelf nou mee te plagen is ook weer zo wat).

alert! vrouw die opeens bedacht heeft dat ze zich maar eens psychisch moet voorbereiden op bevallen! *trots* lang verhaal dus sla het vooral over als je geen zin hebt het te lezen
waar ik wel erg benieuwd naar ben is wat je allemaal 'kan/wil' doen als je weeen hebt en je mag niet onder de douche staan om ze op te vangen (vanwege apparatuur)(jammer, want ik kon me zo voorstellen dat ik dat wel fijn zou vinden om ze daar op te vangen), en je bent ook niet thuis om rondjes te rennen of ontzettend lang op de wc te gaan zitten ofzo. is het fijn om een filmpje op te zetten ter afleiding ende 'vermaek'? lukt het om naar muziek te luisteren of heb je er iig steun aan? Ik moet naar het ziekenhuis als ik om de 3 a 4 mins weeen heb, ontsluiting kan dan van 2 tot 5 cm zijn en dus nog een tijdje te gaan (zou kunnen). Ik lig vast in het begin nog niet in de kraamsuite maar op een gewone zaal (misschien niet met mensen om me heen als ik geluk heb), dus in het begin alleen mn laptop als multimediacentrum, hoe maak ik het mezelf het prettigste, hoe kan ik me daar op voorbereiden om in een vreemde omgeving pijn te voelen en te ervaren? Thuis zou ik gewoon doen wat me op dat moment zou invallen, vermoed ik. En ik vermoed dat dat heus niet heel veel zou zijn, maar als je nou goede ervaringen hebt met fijne dingen om bij je te hebben, naja dan pakken we die gewoon in. beter teveel mee dan het missen. beetje vaag verhaal, maar misschien hebben jullie tips/ervaringen/ideen/meningen, ze zijn zeer welkom. Iedereen bevalt anders, maar dan nog.
..en laat gaan...
  maandag 17 januari 2005 @ 22:32:10 #87
63367 Jdee
pi_24615596
jonnetje> hmmm, maar je zorgen maken is ook weer zoiets. fijn dat je al eerder terecht kan, en wellicht wordt dan meteen bekend hoe je placenta ligt, en hoe het kind zich gedraagd, hoe het ligt enzo, wat je zelf dan ook weer meeneemt als 'dit is normaal voor deze zwangerschap want...' . Lijkt me wel heel gek om te merken dat een tweede zwangerschap zo anders kan aanvoelen. Je weet dat het normaal is dat er verschil is tussen de zwangerschappen, maar het is toch ergens wel gek, voor je gevoel. naja. ik ben pas bij nummer 1, dus wat weet ik nu succes en knuffel, het is vast allemaal goed.
..en laat gaan...
  maandag 17 januari 2005 @ 23:26:12 #88
61800 Rottdog
pi_24616478
Jdee ook ik lag aan allerlei toeters en bellen maar mocht tussendoor wel douchen om even bij te komen erg prettig. Heb je al is info ingewonnen over de verloskamer dan weet je ook ongeveer wat je mee kunt nemen misschien hebben ze daar video of dvd je weet het maar nooit. Sommige ziekenhuizen willen je daar ook wel even vlot rond leiden. Spelletjes voor op je laptop weet niet of ze er internet mogelijkheden hebben. Heb zelf weinig nodig gehad (was te ziek) maar had van alles mee. Dat was zo alles wat ik kon bedenken
  maandag 17 januari 2005 @ 23:54:29 #89
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_24616951
jammer jdee dat het niet is geluk.
pi_24617033
Zooo.. heb even een voetenbadje genomen met de bruistabletten van luchtbel (lekker toepasselijk he) en daarna mijn voetjes in laten smeren met de ijsgel. Mén wat zijn ze dik zeg, nog dikker dan op de foto laatst. Nou heb ik vanmiddag zoute popcorn zitten eten en dat zal vast ook niet meehelpen

Jdee, jammer dat het draaien niet gelukt is.. Je kent het verhaal van de vriendin van Phileine he.. wbt stuitbevalling..
  dinsdag 18 januari 2005 @ 06:03:56 #91
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_24619957
Jonnetje heel veel succes vandaag

Ladybos, stupid woman, wie gaat er dan ook popcorn eten Hou je taai hé !

Jdee, volgens mij heeft het weinig zin om dingetjes mee te nemen etc voor afleiding. Ik was te opgewonden over het aankomende gebeuren om me op iets anders te kunnen concentreren. Ik vond het gewoon heerlijk met Jeroen te babbelen etc. en me zoveel mogelijk nog te ontspannen (lichamelijk). Maar het is volkomen logisch dat je er vooraf mee bezig bent Good luck
... ♥ ik mis je ♥
pi_24621057
Jonnetje succes hoor vandaag! Hoe laat mag je komen?

Jdee, wat jammer, maar wel heel dapper van je om voor een stuitbevalling te gaan!

Ladybos, ik hou niet zo van die bangmakerij-praatjes, er zijn ook veel stuitbevallingen goed verlopen, en ook normale bevallingen fout gelopen. Idem dito met keizersnedes. Een bevalling is gewoon niet risicoloos.
Het voelt goed hè?
A je to!
  † In Memoriam † dinsdag 18 januari 2005 @ 10:18:29 #93
81992 Githa
pi_24621697
Jdee, ik wist niet dat je gister die draaipoging al had en wat jammer dat het niet gelukt is...hartslag van 170/180 is toch niet zo vreselijk hoor voor een kindje ? .... afgelopen donderdag toen ik aan de ctg lag schoot hij bij beweging regelmatig door naar de 170/180.
maar wat knap dat je gaat voor een stuit.... ik zou niet weten waar ik voor gekozen zou hebben maar gewoon doen wat je gevoel je in geeft en net als Melonovy al zegt elk soort van bevalling heeft zijn risico's en er zijn meer als genoeg stuitbevallingen erg goed gegaan dus zolang jij er positief tegenover staat, ga er voor meid

Update hier ....
Ik voel me een ongeloofelijke zeur Ik moet gewoon nog zo'n 2,5 week maar heb het nu al helemaal gehad... mijn buik en rug doen echt zeer, mijn baarmoedermond geeft steken, lopen moeizaam, mijn handen zijn zo opgezwollen dat de motoriek ook niet alles meer is en de harde buiken volgen elkaar steeds op
Liggen kan ook niet want dan moet ik direct naar de wc om alles wat er al in heeft willen blijven eruit te gooien bleeeeeeegh! ik kan zo nog wel ff doorgaan met de klachten, ben het even helemaal beu.
De Vk zei pas te hoeven bellen als de weeën echt pijnlijk zijn en ze om de 5 min komen.... ga er dus vanuit dat dit allemaal normaal is en het erbij hoort maar ik hoop wel dat het geen 3 weken doorgaat zo kan niks meer hebben hierdoor en barst bij iedere gelegenheid in tranen uit vriendje snapt er niks meer van ......
pi_24622109
Jdee, inderdaad jammer dat het niet gelukt is, maar ja... niks aan te doen...

Githa, bah vervelend zeg, al die klachten ....
pi_24622536
Githa, wat rot voor je joh, heel vervelend allemaal...
Dat de laatste loodjes zwaar zijn is wel duidelijk, maar het is zo jammer dat het allemaal zo zwaar moet zijn he... Hopelijk is die kleine van jullie het ook snel zat en zul je eerder bevallen dan de uitgerekende datum... Sterkte!
Het voelt goed hè?
A je to!
  † In Memoriam † dinsdag 18 januari 2005 @ 11:49:52 #96
43556 miss_dynastie
pi_24622962
Jdee, wat jammer dat het draaien niet gelukt is

Githa, je zeurt helemaal niet joh, is toch logisch dat het je af en toe teveel wordt. Gewoon lekker van je afhuilen hoor
pi_24623173
jdee wat jammer dat 't draaien niet gelukt is. heel veel succes met de stuitbevalling! en ik denk dat je echt niet eerst op een zaal hoeft te liggen als je in 't ziekenhuis arriveert hoor, ik mocht in ieder geval meteen naar een verloskamer. ik had ook allerlei boekjes en eten en drinken mee maar eerlijk gezegd had ik daar op 't moment zelf erg weinig belangstelling meer voor. je gaat van wee naar wee en de tussenperiodes zijn al niet meer zo lang als je al zover bent, dus dan ben je blij dat je gewoon even geen pijn hebt. (klinkt lekker opbeurend he? ) dus een filmpje kijken: ik denk 't niet! maar wie weet is 't bij jou wel heel anders. ik hoop voor je dat je tussendoor toch af en toe even mag douchen, want dat is inderdaad erg prettig.

githa, klaag maar raak hoor, zo te lezen heb je er alle recht toe. balen zeg dat je je zo ellendig voelt. hopelijk komt je baby lekker tijdig.

afgezien van het vocht vasthouden voel ik me weer aardig goed. ben nu wel uitgeput na een rondje ramen lappen, maar ja. ik blijf 't wat griezelig vinden of Gerrie niet weer opnieuw draait, vanochtend dacht ik weer even dat ie dwars lag, maar later volgens mij toch niet meer. nou ja hoor we zien 't wel. donderdag mag ik weer op controle.

gisteravond zijn we op kraamvisite geweest bij die vriendin van me die 3 dagen voor mij uitgerekend was en haar man & dochtertje, waarmee gelukkig nu alles prima gaat. oh wat klein toch weer he zo'n pasgeboren babietje. ik begin langzamerhand ook zó ontzettend benieuwd te worden naar ons nieuwe spruitje...
pi_24623233
Jdee krijg je een inleiding???

Wij dachten namelijk ook dat we wel tijd hadden voor een filmpje, nou mooi niet.
Ook ik lag vast aan het bed en kon er niet uit. Op zich vond ik het wel jammer dat ik niet kon rondlopen en douchen, maar het ging allemaal erg snel door het infuus. We hadden de laptop meegenomen en hebben toen maar de mp3 dir afgespeeld. Op Dido is Benthe geboren

Ik begon ook meteen op de verloskamer en eerst werd er een ctg gedaan en toen pas vliezen breken en later werd het infuus aangebracht.

In ieder geval heel veel succes!

Githa, hou nog even vol meid. Ik begrijp dat je het helemaal zat bent, maar heus het komt allemaal goed
pi_24623696
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 09:33 schreef melonovy het volgende:
Jonnetje succes hoor vandaag! Hoe laat mag je komen?
Om 14.20 uur.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jdee in welk ziekenhuis ga je bevallen? (als ik het vragen mag)
Hier in Leeuwarden hebben ze namelijk infoavonden.
quote:
Voorlichtingsavonden
Ongeveer één keer per twee maanden wordt een voorlichtingsavond gegeven aan zwangere vrouwen en hun partners. Tijdens deze avond krijgt u informatie over wat u kunt verwachten voor, tijdens en na de bevalling. De voorlichting gaat in op thuisbevallen en bevallen in het ziekenhuis. Naast informatie van deskundigen zoals een gynaecoloog, verloskundige en verpleegkundige is er een informatiemarkt.

* Bron *
In Assen (waar ik van Wilyan ben bevallen) hadden ze dit trouwens ook.
quote:
Maandelijks organiseert het ziekenhuis een voorlichtingsavond voor zwangere vrouwen. U kunt dan ook de kraamafdeling en de verloskamers bekijken. Als u een voorlichtingsavond wilt bijwonen, kunt u zich opgeven bij de kraamafdeling.

* Bron *
Alleen kon ik er bij Wilyan nét geen gebruik meer van maken. Tegen de tijd dat bekend was dat ik in het ZH moest bevallen was de info-avond net geweest.
W ~ H ~ T
  dinsdag 18 januari 2005 @ 12:52:03 #100
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_24623749
succes straks jonnetje..
ik hoop dat ze je gerust kunnen stellen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')