abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24579350
Mijn hand slaapt nu al bijna 2 weken. Het begon op een ochtend toen ik wakker werd en merkte dat mijn hand sliep. Niks aan de hand natuurlijk want dat kan wel eens voorkomen, maar ik begin nu te twijfelen. Je zou zeggen dat het vanzelf wel weer weg gaat, maar dat ziet er niet naar uit.
pi_24579385
Zoiets gebeurd mij ook wel eens, wakkerworden en dan erachter komen dat het linkergedeelte van m'n linkerhand totaal gevoelloos is. Dat is meestal met een uurtje weer over, en het zal vast komen doordat ik verkeerd lig ofzo..

Maar 2 weken is wel erg lang, ik zou de dokter maar eens opzoeken als ik jou was.
pi_24579398
RSI verschijnsel
pi_24579415
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 13:00 schreef Sm0keZ het volgende:
Zoiets gebeurd mij ook wel eens, wakkerworden en dan erachter komen dat het linkergedeelte van m'n linkerhand totaal gevoelloos is. Dat is meestal met een uurtje weer over, en het zal vast komen doordat ik verkeerd lig ofzo..

Maar 2 weken is wel erg lang, ik zou de dokter maar eens opzoeken als ik jou was.
Ja ik dacht dat het kwam doordat ik op mijn arm had geslapen, wat ik wel eens vaker hebt gehad. Maar dan zou het geen 2 weken aanhouden lijkt mij.
pi_24579417
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 13:01 schreef Conflict het volgende:
RSI verschijnsel
Dat klinkt ook niet echt onlogisch
pi_24579442
Dat kan duiden op een beschadigde of beknelde zenuw. Lijkt mij niet onverstandig om de dokter een bezoekje te brengen.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_24579447
Ik heb er al 10 jaar last van (vooral op de fiets)
pi_24579460
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 13:01 schreef Conflict het volgende:
RSI verschijnsel
Het is me rechterhand en ik gebruik de muis met mijn linkerhand.
pi_24579472
Is je hand nog niet aan het afsterven?
  zaterdag 15 januari 2005 @ 13:07:38 #10
17447 Reintje
Zet je aan het denken!
pi_24579506
Voel je wel dingen, of is de hand echt compleet gevoelloos? In welke mate kun je de hand nog bewegen?
Action is the enemy of thoughts
pi_24579507
[..]
[/quote]

Misschien ruk je verkeerd??
pi_24579508
dokter bezoeken!

Zenuw is bekneld of beschadigd.
  zaterdag 15 januari 2005 @ 13:09:53 #13
65983 adjes26
----== BRaK ==----
pi_24579535
Net zolang met je hand op de tafel blijven slaan totdat ie wakker wordt...
Yesterday is History, Today is a gift, Tomorow is Mystery!!
pi_24579549
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 13:05 schreef vanvugh het volgende:

[..]

Je kan ook RSI krijgen zonder een pc te gebruiken hoor.

Ik heb het namelijk in beide handen en gebruik toch echt geen twee muizen!

Ik heb het opgelopen door heel erg veel groente te snijden toen ik in een restaurant werkte.
pi_24579582
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 13:05 schreef vanvugh het volgende:

[..]

Ik heb ook wel is eens last van m'n linker hand (arm) als ik lang achter de pc zit, terwijl ik de muis gebruik met m'n rechter hand.
pi_24579644
Als je hand slaapt kan het natuurlijk ook een CTS zijn. (Carpale Tunnel Syndroom)
Dan moet je je even van bewust worden welke vingers het meest tintelen. Zijn dit de duim, de wijswinger, de middelvinger en het binnenste gedeelte van de ringvinger dan kan dit pleiten voor een beklemming van de nervus medianus in het polsgewricht, ook wel CTS genoemd.
Doen de pink en het buitenste gedeelte van de ringvinger ook mee dan is dit onwaarschijnlijk want deze vingers worden 'gevoed' door een andere zenuw, de nervus ulnaris, die niet door dit tunneltje loopt.
Kortom:
-Alleen de eerste 3 vingers en een gedeelte ringvinger: waarschijnlijk CTS
-Ook de pink en buitenste gedeelte ringvinger erbij: onwaarschijnlijk CTS
-De gehele hand, dus ook de handrug en handpalm: Algeheel zenuwprobleem.
pi_24579824
-dubbel-
pi_24579826
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 13:16 schreef Disbelieve_it het volgende:
Kortom:
-Alleen de eerste 3 vingers en een gedeelte ringvinger: waarschijnlijk CTS
-Ook de pink en buitenste gedeelte ringvinger erbij: onwaarschijnlijk CTS
-De gehele hand, dus ook de handrug en handpalm: Algeheel zenuwprobleem.
Eigenlijk is het vooral mij pink en die daar naast en een beetje mijn handpalm. Vooral als ik ze beweeg.
pi_24579923
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 13:07 schreef Reintje het volgende:
Voel je wel dingen, of is de hand echt compleet gevoelloos? In welke mate kun je de hand nog bewegen?
Een gedeelte van mijn rechter hand voelt "gevoelloos" aan, maar ik voel natuurlijk wel wat, alleen tintelt het raar en het voelt bv helemaal vaag aan als ik er over wrijf. Bewegen gaat gewoon, alleen het voelt een beetje raar aan.
pi_24580012
Jep je pink, dat is je nervus radialis. Die kan klem zitten in je rug of elleboog of idd CTS en dan krijg je dat.
Ga er maar mee naar de dokter.
Metal Up Your Ass!! Bouque de Pheauteau
pi_24580030
Dat klinkt als een geval van carpaal tunnel syndroom, aldus dr 205_Lacoste.
  zaterdag 15 januari 2005 @ 13:40:10 #22
109687 -Angel-
Play that funky music.
pi_24580094
Ik heb ook last gehad van dit probleem. Ben hiermee langs de dokter gegaan, die gaf het advies ontspan je hand. Dus als je rechts bent gebruik dan de linkerhand als je aan het surfen bent over het Internet.
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 13:04 schreef Conflict het volgende:
Ik heb er al 10 jaar last van (vooral op de fiets)
Draag handschoenen dit verminderd dit gevoel aanzienlijk. Dit is dan ook één van van de redenen dat wielrenners handschoenen dragen.

Wat ik echter heb gedaan om voorgoed af te zijn van dit probleem is, met gebalde vuist tegen de muur aan slaan en dit met aanzienlijke kracht. Binnen no-time had ik het gevoel weer terug in mijn hand.
pi_24580121
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 13:25 schreef vanvugh het volgende:

[..]

Eigenlijk is het vooral mij pink en die daar naast en een beetje mijn handpalm. Vooral als ik ze beweeg.
Pink en gedeelte van de ringvinger worden gevoed door de ulnaris, de zenuw die je in je elleboog kan voelen als je 'telefoonbotje'. Als het enkel dit is kan het pleiten voor een ulnaropathie, een aandoening van de zenuw zelf. Zo kan het bijvoorbeeld zijn dat die zenuw aan het demyeliniseren is. Hoeweel dit natuurlijk wel meteen een extreem voorbeeld is hoeft het natuurlijk niet zo te zijn. Ik weet niet hoe oud je bent, dit kan van invloed zijn. Of heb je suikerziekte? Of iemand in de familie met ms?

De huisarts kan je doorverwijzen naar de neuroloog die middels een simpel zenuwgeleidingsonderzoekje (EMG) kan aantonen of er wat mis is met een van de zenuwen in je hand. En raadt eens.. ik doe die onderzoekjes.
pi_24580181
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 13:35 schreef Fixxxer het volgende:
Jep je pink, dat is je nervus radialis. Die kan klem zitten in je rug of elleboog of idd CTS en dan krijg je dat.
Ga er maar mee naar de dokter.
De pink wordt idd ook gevoed door de radialis, maar die neemt de bovenzijde van o.a. de pink en de handrug voor zijn rekening. Zou idd ook een eventuele mogelijkheid kunnen zijn, echter komt een radialis aandoening maar zelden voor, dan is het vaker een algehele zenuwaandoening.
  zaterdag 15 januari 2005 @ 13:46:41 #25
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_24580184
Jouw hand slaapt al 2 weken en het is niet in je opgekomen om even bij de huisarts langs te gaan?
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
pi_24580200
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 13:40 schreef -Angel- het volgende:
Ik heb ook last gehad van dit probleem. Ben hiermee langs de dokter gegaan, die gaf het advies ontspan je hand. Dus als je rechts bent gebruik dan de linkerhand als je aan het surfen bent over het Internet.
Ik ben links en gebruik mijn linker hand, maar mijn linker hand heeft nergens last van.
  zaterdag 15 januari 2005 @ 13:50:24 #27
111387 Lukaso
bloemen houden van mensen
pi_24580242
ik heb volgensmij ook weleens zoiets gehad, het was niet heel erg maar het voelde idd een beetje alsof mijn hand sliep, maar na een tijdje gewoon weer overgegaan, ik weet niet precies hoelang het geduurd heeft maar zeker langer dan een paar dagen
  zaterdag 15 januari 2005 @ 13:50:57 #28
82525 Little_Angel
Labiel kudtwijf.
pi_24580247
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 13:46 schreef TrenTs het volgende:
Jouw hand slaapt al 2 weken en het is niet in je opgekomen om even bij de huisarts langs te gaan?
Dat snap ik ook niet, zijn meer mensen die te lang wachten met een bezoekje brengen aan de huisarts. . Niet echt verstandig imho.
Don’t touch the girl,
she will cut your hands off,
and call it an accident.
pi_24580317
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 13:41 schreef Disbelieve_it het volgende:
De huisarts kan je doorverwijzen naar de neuroloog die middels een simpel zenuwgeleidingsonderzoekje (EMG) kan aantonen of er wat mis is met een van de zenuwen in je hand. En raadt eens.. ik doe die onderzoekjes.
Z'n onderzoek heb ik al eens gehad. Tijdens voetbal stootte ik ergens keihard tegen aan met mijn klein teen, sindsdien kan ik hem niet meer bewegen. Daardoor heb ik z'n EMG test gedaan; daaruit kwam dat; of ik moest er gewoon mee leven of ik moest een operatie ondergaan, die ook het nodig risico (voor mijn kleine teen) met zich meebracht. Ik weet niet of dat er iets mee te maken kan hebben?

[ Bericht 0% gewijzigd door vanvugh op 15-01-2005 14:20:40 ]
pi_24580340
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 89% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 10:18:48 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_24580359
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 13:50 schreef Little_Angel het volgende:

[..]

Dat snap ik ook niet, zijn meer mensen die te lang wachten met een bezoekje brengen aan de huisarts. . Niet echt verstandig imho.
Ik zou na een dag of 2, 3 al bij de huisarts staan met zoiets
pi_24580653
Ik las hond slaapt al twee weken
pi_24580927
Zou kunnen dat je carpaal tunnel syndroom hebt..
Beknelde zenuwen in je hand; heeft mn moeder ook gehad.
Moet geopereerd 'nzo..

Zou maar ff naar de dokter gaan

succes..
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_24580938
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 13:56 schreef vanvugh het volgende:

[..]

Z'n onderzoek heb ik al eens gehad. Tijdens voetbal stootte ik ergens keihard tegen aan met mijn klein teen, sindsdien kan ik hem niet meer bewegen. Daardoor heb ik z'n EMG test gedaan; daaruit kwam dat; of ik moest er gewoon mee leven of ik moest een operatie ondergaan, die ook het nodig risico (voor mijn kleine teen) met zich meebracht. Ik weet niet of dat er iets mee te maken kan hebben?
Maat van me ook een keer gehad, met zn grote teen tegen de tafel getrapt, en daarna een paar maand geen gevoel dr meer in. Volges mij doet die teen het nu wel weer (jr. later oid).
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  zaterdag 15 januari 2005 @ 14:48:14 #35
38758 SwOoSh
Bert en Bin laden
pi_24580953
en dan ga je pas na twee weken je zorgen maken???

doe jij heel de dag niks ofzo?
♠ ▪ ♣ ▪ ♥ ▪ ♦ ™
pi_24581048
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 14:48 schreef SwOoSh het volgende:

_O_ Marco van Basten - Jari Litmanen _O_
New York Yankees; #2, #13, #20, #42, #46, #62, #65
We play today. We win today. Dassit.
pi_24582107
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 14:48 schreef SwOoSh het volgende:

Als ik de hele dag niks te doen zou hebben dan was ik wel even naar de huisarts geweest, denk je niet?
pi_24582148
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 14:22 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Ik las hond slaapt al twee weken
pi_24582340
quote:

[..]
Of iemand in de familie met ms?
MS is niet erfelijk toch?
  zaterdag 15 januari 2005 @ 19:59:26 #41
11697 Junkie
VideoFreak :)
pi_24585852
Snap niet waarom je nog niet naar de doktor bent geweest. Een paar daagjes okay, maar 2 weken.

En 't lijkt idd op CTS.
pi_24586653
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 13:46 schreef Disbelieve_it het volgende:

[..]

De pink wordt idd ook gevoed door de radialis, maar die neemt de bovenzijde van o.a. de pink en de handrug voor zijn rekening. Zou idd ook een eventuele mogelijkheid kunnen zijn, echter komt een radialis aandoening maar zelden voor, dan is het vaker een algehele zenuwaandoening.
ja idd het is de ulnaris, haal het ff door elkaar.
Metal Up Your Ass!! Bouque de Pheauteau
pi_24588052
quote:

[..]

Pink en gedeelte van de ringvinger worden gevoed door de ulnaris, de zenuw die je in je elleboog kan voelen als je 'telefoonbotje'. Als het enkel dit is kan het pleiten voor een ulnaropathie, een aandoening van de zenuw zelf. Zo kan het bijvoorbeeld zijn dat die zenuw aan het demyeliniseren is. Hoeweel dit natuurlijk wel meteen een extreem voorbeeld is hoeft het natuurlijk niet zo te zijn. Ik weet niet hoe oud je bent, dit kan van invloed zijn. Of heb je suikerziekte? Of iemand in de familie met ms?
Ik denk idd dat het met mijn elleboog te maken heeft, want als ik mijn elleboog hard op tafel zet krijg ik een soort van 'schok'. En het is ook vooral de onderkant, dus van mijn pink naar mijn elleboog wat zo vaag aanvoelt. Ik ben overigens 18 en ik heb geen suikerziekte. Maar wat houdt ulnaropathie precies in dan? En wat valt er aan te doen?
pi_24588178
Lol als ik op de juiste plek op mijn elleboog druk beweegt mijn pink
  zaterdag 15 januari 2005 @ 22:24:21 #45
38344 knokkels
Radio49 voor je kanus! O+
pi_24588352
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 22:07 schreef vanvugh het volgende:

[..]

Ik denk idd dat het met mijn elleboog te maken heeft, want als ik mijn elleboog hard op tafel zet krijg ik een soort van 'schok'. En het is ook vooral de onderkant, dus van mijn pink naar mijn elleboog wat zo vaag aanvoelt. Ik ben overigens 18 en ik heb geen suikerziekte. Maar wat houdt ulnaropathie precies in dan? En wat valt er aan te doen?
http://www.neurochirurgie-zwolle.nl/ulnaropathie.html
Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
pi_24588501
D-O-K-T-E-R

moet het nog vaker gezegt worden? je kan wel blijven beschrijven waar je last van hebt maar wij kunnen je verder ook niet helpen dan informatie geven en je doorwijzen naar de -jawel- DOKTER

succes
pi_24588535
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 22:32 schreef Mip1988 het volgende:
D-O-K-T-E-R

moet het nog vaker gezegt worden? je kan wel blijven beschrijven waar je last van hebt maar wij kunnen je verder ook niet helpen dan informatie geven en je doorwijzen naar de -jawel- DOKTER

succes
Ja maar het is weekeinde!
  zaterdag 15 januari 2005 @ 22:36:08 #48
109687 -Angel-
Play that funky music.
pi_24588545
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 13:40 schreef -Angel- het volgende:
[..]

Draag handschoenen dit verminderd dit gevoel aanzienlijk. Dit is dan ook één van van de redenen dat wielrenners handschoenen dragen.

Wat ik echter heb gedaan om voorgoed af te zijn van dit probleem is, met gebalde vuist tegen de muur aan slaan en dit met aanzienlijke kracht. Binnen no-time had ik het gevoel weer terug in mijn hand.
Heb je wat in de onderste alinea vermeld staat ook al geprobeerd (in mijn geval werkte het uitstekend). Het kost maar enkele seconden en kan de reis naar de dokter besparen.
pi_24588552
Toeval ????

(onderaan in topic)
Rokende handen ?
  zondag 16 januari 2005 @ 10:22:31 #50
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_24593753
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 16:16 schreef Evil-Cherry het volgende:

[..]

MS is niet erfelijk toch?
Het is niet erfelijk, maar je moet een bepaald genetisch profiel hebben om vatbaar te zijn voor MS. Als je broer of zus MS heeft, heb je zelf een groter risico om het ook te krijgen. Of in mijn geval: mijn broer en zussen hebben een verhoogd risico omdat ik het heb...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')