Dat heb ik ook wel hoor. Ik kan het wel maar het gaat nog niet helemaal 100% goed.quote:Op donderdag 3 februari 2005 14:25 schreef sannuh het volgende:
[..]
Ke dan! Ik doe 1 les van 1 uur per week... ik kan alles al wel alleen moet t nog vloeiend en soepel gaan![]()
quote:Op vrijdag 4 februari 2005 19:29 schreef Vassili_Z het volgende:
Examinatoren moeten hun contract nakomen, dus niet alle kanidaten laten slagen als ze dat ook echt verdienen, maar dr ook een paar laten zakken om de schijn te wekken dat ze hun werk goed doen
hoe gaat het dan ??quote:
Het is een hartnekkig gerucht dat examinatoren een bepaald percentage kandidaten moet laten zakken.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 13:19 schreef Vassili_Z het volgende:
hoe gaat het dan ??
Ik hoor van iedereen dat, wat ik heb gepost.
Leg het maar eens uit dan als je het weet...
hmmz ok, nou maar hopen dat de meeste examinators voldoende betrouwbaar zijn of niet ?quote:Op zaterdag 5 februari 2005 14:00 schreef XMN8R het volgende:
[..]
Het is een hartnekkig gerucht dat examinatoren een bepaald percentage kandidaten moet laten zakken.
Dit is echter NIET waar! Als je gezakt bent, dan mankeert er echt nog het één en ander aan je rijvaardighed. Alleen als je een goede rit rijdt - waarin je laat zien dat je de verkeersregels voldoende beheerst en de auto voldoende onder controle hebt - zul je slagen en mag je bij de gemeente een rijbewijs gaan halen.
Examinatoren hebben géén contract waar dit soort onzin instaat!quote:Op zaterdag 5 februari 2005 16:04 schreef Vassili_Z het volgende:
[..]
hmmz ok, nou maar hopen dat de meeste examinators voldoende betrouwbaar zijn of niet ?
quote:Op zaterdag 5 februari 2005 16:22 schreef Hik het volgende:
[..]
Examinatoren hebben géén contract waar dit soort onzin instaat!![]()
Dat is zo'n ontzettend broodje aap verhaal...
Sterker nog, examinatoren worden regelmatig gecontroleerd door hún leidinggevenden om te zien hoe ze hun werk doen en of ze zich houden aan de manier van examineren die het CBR voorstaat. En dat wil niét zeggen dat er een vast slagingspercentage is, maar heeft te maken met klantvriendelijkheid, het voeren van goed of slecht nieuwsgesprekken, het aanwijzigen geven aan de kandidaat.... al die zaken waar een examinator tijdens zijn opleiding voor heeft geleerd.
Ik denk dus dat je er wel vanuit mag gaan dat je examinator betrouwbaar is. Natuurlijk zijn er onderlinge verschillen (daar zijn het mensen voor), maar van vaste slagingspercentages is ab-so-luut geen sprake!
Gewoon hard oefenen dus, want vanaf nu kan je de examinator de schuld niet meer geven!![]()
Heaven... heb je mijn antwoord gezien op je vraag hierboven?
Het examineren is altijd mensenwerk, dus een bad hair day of wat dan ook zou altijd minimale invloed kunnen hebben. Maar een contract.quote:Op vrijdag 4 februari 2005 19:29 schreef Vassili_Z het volgende:
[..]
Examinatoren moeten hun contract nakomen, dus niet alle kanidaten laten slagen als ze dat ook echt verdienen, maar dr ook een paar laten zakken om de schijn te wekken dat ze hun werk goed doen
nou meid toch...quote:Op zaterdag 5 februari 2005 19:14 schreef Youssef het volgende:
[..]
Het examineren is altijd mensenwerk, dus een bad hair day of wat dan ook zou altijd minimale invloed kunnen hebben. Maar een contract.![]()
Ik was de eerste op een dag en maakte 5 bijzondere fouten, waarvan 1 geweldig hard. Maar ik mocht hem toch mee nemen
![]()
20 cm is dat toch:quote:Op vrijdag 4 februari 2005 21:20 schreef Mr.Mills het volgende:
Je wordt serieus doodgegooid met die voorrangssituaties...
Maar daar is het vooral zaak om ff logisch na te denken, en natuurlijk in het boek kijken (daar staat het echt heel duidelijk in).
En ik had op m'n theorie een vraag waar een aanhanger een stuk hout had uitsteken, moest ik beantwoorden hoeveel dat maximaal mocht zijn....zo'n vragen krijg je wel degelijk.
En leer dus alsjeblieft dat boek, toen ik examen deed hadden dachten de meeste mensen dat ze het wel konden,maar drie kwart was dus gezakt..
Oh laura, gefeliciteerd![]()
Het wordt altijd duidelijk aangegeven, maar meestal wordt er een beginnend bestuurder mee bedoeld. Dus 0,2.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 19:52 schreef heaven7 het volgende:
Sorry HikDankjewel! Maar als ernaar wordt gevraagd moet ik dan 0,2 of 0,5 invullen?
20cm aan elke kant natuurlijkquote:Op zaterdag 5 februari 2005 19:49 schreef heaven7 het volgende:
[..]
20 cm is dat toch:Maar 20 cm aan beide zijden of in totaal?
quote:Op zaterdag 5 februari 2005 21:55 schreef ilona-scuderia het volgende:![]()
![]()
Onderstaand mailtje kreeg ik van een vriendin die voor de 3e keer examen moest doen en al 4000 euro! armer is...
That's sick.... ik dacht dat het CBR niet zou rijden op dagen met sneeuw en ijzel. En dan nog 210 euro extra bijbetalen ? wow helemaal klote...quote:Op zaterdag 5 februari 2005 21:55 schreef ilona-scuderia het volgende:![]()
![]()
Onderstaand mailtje kreeg ik van een vriendin die voor de 3e keer examen moest doen en al 4000 euro! armer is...
"Nou.... ik ben niet geslaagd maar ook niet gezakt....
Ik moest maandag 2 weken geleden in de sneeuw en het ijs.... en ben in de eerste
3 minuten van het examen uit de bocht gegleden op een industrieterein met een
snelheid van 25 km/u tegen een geparkeerde auto, niet mijn schuld, de auto ging
gewoon glijden en daar kon ik niks aan doen. De examinatrice was een koele
zakelijke vrouw en zei dat het niet verstandig was om verder te rijden met de
angst in mijn benen en dat we maar lekker een nieuwe afspraak voor me gingen
maken.... Mijn insturctrice was mee en die zei op de terugweg naar het cbr nog
tegen de examinatrice dat ik dan in ieder geval nog een extra kans had, de
examinatrice zei niks hierop.... bij het cbr heel veel papieren ingevuld en werd
gelijk een examen (spoed) voor de volgende ochtend voor me geboekt, mijn foto en
uittreksel hielden ze daar wel tot de volgende dag....
Je voelt de bui waarschijnlijk al hangen, toen mijn instructrice in de middag
belde vooor de exacte details van het examen de volgende dag bleek dat ik het
gewoon weer moest betalen en oh ja, of ik nog 14 euro extra spoedkosten moest
betalen. Mijn instructrice belde mij hierover en ik besloot dat ik het dan toch
wat later wilde doen, ook omdat ik zo boos was, iedereen deed alsof ik het
examen vergoed kreeg, niemand heeft ook maar een woord over kosten gesproken
toen ze het nieuwe examen boekte...
Dus nou moet ik 17 februari weer en zien zij dat als mijn vierde keer, ik
vind het echt echt echt belachelijk.
Mijn ouders en vriend waren er in de ochtend dan ook van overtuigd dat mijn
examen afgezegd zou worden. ALs je dan al gaat rijden met zulk weer met examens
ga dan in godensnaam niet een industriegebied in waar geen kip komt en waar
bovendien ook niet gestrooid is... Ik kan er echt niks aan doen dat het zo
gelopen is, maar betaal wel 210 euro voor een examen en ik verdien een eerlijke
kans om het te halen en die heb ik die ochtend niet gekregen vind ik. Als het
aan het einde van mijn examen gebeurd was had ik er misschien nog in kunnen
komen, je hebt dan immers wel bijna een heel examen gehad, ik was net 2 straten
door en er was absoluut niks gebeurd waarop in had kunnen zakken.
Het plezier is al lang weg. Ik wou dat ik er echt nooit aan begonnen was... Als
klap op de vuurpijl vind mijn instructrice dat ik deels schuld heb (mijn bocht
was te ruim volgens haar) en dat ik toch mijn geld niet terug krijg.... ze doet
ook heel koeltjes tegen me sinds het is gebeurd. De examinatrice vond juist niet
dat mijn bocht te ruim was, volgens haar reed ik al tegen de stippellijn en kon
ik moeilijk in een bocht op de andere weghelft gaan rijden, je moet immers
tegenliggers verwachten.
Een kutsituatie dus waar ik echt he-le-maal klaar mee ben. Ik zit nu bijna te
denken om gewoon voor BNOR, staatsexamen te gaan, want ik ben klaar met het CBR.
Als mijn instructrice zo blijft doen en ik zak dan ga ik een paar rijlessen bij
een andere rijschool nemen en daarbij examen doen."
Jezus dan heb je écht pecht zegquote:Op zaterdag 5 februari 2005 21:55 schreef ilona-scuderia het volgende:![]()
![]()
Zoals ik hierboven al heb uitgelegd heeft dit geen enkele zin. BNOR is een aparte divisie van het CBR waar je examen moet doen als je eenmaal 4x bent gezakt. Het is dus niet iets wat je kunt kiezen en je wordt er ook niet anders beoordeeld dan bij het CBR. Desalniettemin kan ik me voorstellen dat het voor je vriendin wel prettiger is, omdat de examinatoren van het BNOR speciaal zijn opgeleid om om te gaan met extreem zenuwachtige kandidaten. Door alles wat er is gebeurt kan ik me voorstellen dat je vriendin inmiddels behoorlijk zenuwachtig is! Maargoed: ze zal eerst nog een keer examen moeten doen bij het CBR (en hopelijk slaagt ze dan wel!), want ze kan niet zelf beslissen bij het BROR examen te gaan doen.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 21:55 schreef ilona-scuderia het volgende:![]()
![]()
Een kutsituatie dus waar ik echt he-le-maal klaar mee ben. Ik zit nu bijna te
denken om gewoon voor BNOR, staatsexamen te gaan, want ik ben klaar met het CBR.
Als mijn instructrice zo blijft doen en ik zak dan ga ik een paar rijlessen bij
een andere rijschool nemen en daarbij examen doen."
als je bezig bent met rijbewijs A, moet je deze dingen wel leren.quote:Op maandag 7 februari 2005 13:58 schreef heaven7 het volgende:
Hmm in mijn boek staat nu een groot hoofdstuk over de motorfiets, waar die allemaal mee uitgerust moet zijn en wat verplicht is etc. Dat hoef ik toch niet te leren of wel
Een uitgebreid artikel, nogal warrig geschreven. Grote nadeel van het artikel is dat zaken die vast ooit wel eens voorkomen worden voorgesteld als de normale gang van zaken (zowel waar het gaat om rijscholen als om het CBR). Jammer. Zo blijven de broodje aap verhalen in de wereld...quote:Op maandag 7 februari 2005 19:25 schreef Vassili_Z het volgende:
Wat meer toelichting![]()
http://www.rijprocedure.o(...)lagingspercentages-1
Dus je kreeg het meeste verkeerssituaties, borden e.d.? Niet van die vragen hoe je je remafstand berekend enzo?quote:Op woensdag 9 februari 2005 14:03 schreef Pumatje het volgende:
ik had geen cd rom, geen oefenboek
enkel een 300 vragenboekje uit 2001.
3 ft![]()
Ik weet zo'n beetje alles wat in het boek staat. ik heb echt elke dag zitten leren, twee weken langquote:Op woensdag 9 februari 2005 15:01 schreef Pumatje het volgende:
ik kreeg alles gewoon, ook verkeersituaties, maar ook wat borden betekenen, die medicijnen dinges enzo.
De tijd per vraag verschilt per vraag (voor open vragen krijg je bijvoorbeeld iets meer tijd). Bij meerkeuze staan alle antwoorden tegelijk in je scherm en worden ze één voor één opgelezen.quote:Op woensdag 9 februari 2005 15:08 schreef Puckzzz het volgende:
p.s. hoeveel tijd heb je eigenlijk per vraag, en worden de meerkeuzeantwoorden 1 voor 1 gegeven of allemaal tegelijk? Is het op 1 groot scherm of heeft ieder zijn eigen monitor?
Wat wil ik veel weten he? sorrie hoor, ik ben een beetje nerveus
ik heb die vraag van remafstand niet gehad, ook niet tegengekomen in mijn antwoordenboekjequote:Op woensdag 9 februari 2005 15:08 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Ik weet zo'n beetje alles wat in het boek staat. ik heb echt elke dag zitten leren, twee weken langMaximale lengte van auto, auto + kar, laadvermogen blahblahblah. Maar er staat dus echt nergens in het boek hoe je je remafstand berekent, wel heb ik inmiddels via de cd-rom geleerd dat je gemiddelde afstand per meter is: aantal kilometers per uur, gedeeld door 100 en dan X 3. Maar wat je daar nu aan hebt om dat te weten. En trouwens zo snel kan ik dat nooit uitrekenen.
p.s. hoeveel tijd heb je eigenlijk per vraag, en worden de meerkeuzeantwoorden 1 voor 1 gegeven of allemaal tegelijk? Is het op 1 groot scherm of heeft ieder zijn eigen monitor?
Wat wil ik veel weten he? sorrie hoor, ik ben een beetje nerveus
Ja dat had ik ook, je moet goed kijken want daar bedoelen ze dat het gemarkeerd moet zijn als het meer is dan 10 cm, en dat is bij die vraag niet dus zo mag je niet gaan rijden. Die 20 cm aan elke kant is ook bij vekabest zo.quote:Op woensdag 9 februari 2005 13:11 schreef Puckzzz het volgende:
Ik heb morgen theorie examen. Ik heb de cd-rom van VekaBest aan de kant geflikkerd, daar staan echt idiote vragen in plus dat het tegenstrijdig is met wat er in het ANWB boek staat. In het ANWB boek staat dus dat bij een personenauto een niet deelbare lading op het dak vervoerd niet meer dan 20 cm aan elke kant mag uitsteken mits de totale breedte van de auto de 2.55 niet overschrijdt (allemaal nu uit he blote hoofdje he?) Bij VekaBest cd-rom kwam de vraag: de lading steekt aan beide kanten 15 cm uit, mag u nu gaan rijden? Ikke dus "ja" antwoorden...was het fout!!
Eindhoven 3 uurquote:Op woensdag 9 februari 2005 18:57 schreef heaven7 het volgende:
Overigens heb ik ook theorie morgen dus. BIBBER! Waar zit jij Puckzzz? En hoe laat? Ik half 11.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |