De voorste dacht ik?quote:Op vrijdag 28 januari 2005 15:12 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
welke klasse is de rotterdam de laatste of niet
ja ik ben ook wel gecharmeerd van Hawk maar dan hadden we dat 90 jaar geleden moeten aanschaffen.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 15:15 schreef RonaldV het volgende:
[..]
in mijn opinie: geen. Ik zou of het een, of het ander kiezen, maar nooit beiden tegelijk. Gezien mijn liefde voor Lockheed lijkt mijn keuze duidelijkAls de Hawk in de vergelijking komt wordt het lastiger. de Mk.100 series is wel erg hot. Ik zou er zelfs een gelijke hoeveelheid Mk.200s naast willen hebben.
Kijk eens naar het huidige programma van de ENJJPT, dan zie je in waarom er 2 jet trainers gebruikt worden. Voor de NL piloten eerst de PC-7, dan de T-37 en daarna de T-38. Dat is gewoon een goed programma. Als het zo is dat de ENJJPT weg gaat, Ik heb nog steeds nergens gelezen dat het overwogen wordt (iemand een betrouwbare bron?), zou nederland dus alleen de PC-7 en een jet trainer over houden, je krijgt dan een verslechterd trainingsprogramma. Het is afhankelijk van welke jet trainer er gekozen wordt, maar er moet toch een reden zijn dat de ENJJPT eerst een lichte subsonische trainer gebruikt en daarna een wat zwaardere supersonische trainer?quote:Op vrijdag 28 januari 2005 15:14 schreef RonaldV het volgende:
de PC-7/9 serie vervult de taak die in de USAF vervuld wordt door de Tweet (T-37), de Hawk de taak van de T-38. Kijk maar bij de USN: de basic training vindt plaats op de Texan-II (PC-9) en de rest van de opleiding op de T-45 Goshawk (Marine versie van de Hawk).
Ik weet niet hoeveel leven er nog zit in de PC-7, maar van mij hoeven die niet zo nodig weg. Maar met het aflopen van de ENJJPT moet er wel een alternatief komen, en imho kan dat voor een schappelijke prijs de ex-zwitserse hawk worden. We werken toch al samen met de Zwitsers op allerlei terrein, misschien kunnen we hun jet-vliegeropleiding er wel bij doen. Maar als we voor 100% nieuw gaan vind ik dat de koreanen en Lockheed een bijzonder aantrekkelijk pakket hebben met de T-50.
Nederland gebruikt de PC-7 om te voorkomen dat ongeschikte kandidaten naar de VS gaan voor de jet opleiding. Er vielen namelijk te veel kandidaten af. door de PC-7 in te voeren kwam de opleiding bi de KLu meer in lijn met die van de USAF. De Tweets worden echter langzaam maar zeker vervangen dooor de Texan-II, die meer geschikt is voor ab-initio opleidingen.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 18:17 schreef M5 het volgende:
[..]
Kijk eens naar het huidige programma van de ENJJPT, dan zie je in waarom er 2 jet trainers gebruikt worden. Voor de NL piloten eerst de PC-7, dan de T-37 en daarna de T-38. Dat is gewoon een goed programma. Als het zo is dat de ENJJPT weg gaat, Ik heb nog steeds nergens gelezen dat het overwogen wordt (iemand een betrouwbare bron?), zou nederland dus alleen de PC-7 en een jet trainer over houden, je krijgt dan een verslechterd trainingsprogramma. Het is afhankelijk van welke jet trainer er gekozen wordt, maar er moet toch een reden zijn dat de ENJJPT eerst een lichte subsonische trainer gebruikt en daarna een wat zwaardere supersonische trainer?
De Hawk200 zou bij mij als lichte wapentrainer gebruikt worden, als opstapje naar de veel veeleisender F-16AM en later F-35. Lelijk of niet, daar is hij uitermate geschikt voor, en mogelijkerwijs zou je ze daarnaast nog als "agressor' voor DACT kunnen gebruiken.quote:De EADS MAKO is supersonische trainer, dat wist ik nog niet. Dus dan zou mijn trainings programma er als volgt uit zien:
- Basis trainer: PC-7
- Basis jettrainer: M-346
- Supersonische jettrainer (evt. light attack aircraft): T-50
De PC-21 zou wat mij betreft de functie van de PC-7 en M-346 kunnen overnemen.
Ipv M-346's kan ook voor de Hawk Mk.100 gekozen worden. De Mk. 200 is geen optie als trainer. en ze zijn ook nog eens afschuwlijk lelijk om te zien
"Elk wapensysteem wordt tot leven gewekt door de bijgeleverde gedetailleerde uitklapposter,"quote:Op vrijdag 28 januari 2005 23:05 schreef SHERMAN het volgende:
http://www.deagostini.nl/worldweapon/?fromsite=www.deagostini.nl
Heb ik vandaag gekocht en het ziet er wel grappig uit
is dat niet dezelfde uitgever van bouw je eigen poppenhuis en die onzinquote:Op vrijdag 28 januari 2005 23:05 schreef SHERMAN het volgende:
http://www.deagostini.nl/worldweapon/?fromsite=www.deagostini.nl
Heb ik vandaag gekocht en het ziet er wel grappig uit
Misschien te diep aan het gaan? Ik volg de meeste dingen die jullie hier bespreken echt niet meer...quote:
quote:Op donderdag 3 februari 2005 10:32 schreef Wuder het volgende:
[..]
Misschien te diep aan het gaan? Ik volg de meeste dingen die jullie hier bespreken echt niet meer...
AWOL?quote:Op donderdag 3 februari 2005 11:07 schreef Lone_Gunman het volgende:
En Piro, onze snelvuurknanon, die AWOL is gegaan.![]()
ja wat is er gebeurt met die jongequote:Op donderdag 3 februari 2005 11:07 schreef Lone_Gunman het volgende:
En Piro, onze snelvuurknanon, die AWOL is gegaan.![]()
'Absent WithOut Leave' oftewel iemand die hem gesmeerd is, gedeserteerd etc etc.quote:
Van wat ik heb begrepen is dat hij er geen zin in meer heeft. Fok! inclusief C&H zit volgens hem, ik geef hem grotendeels gelijk, met teveel idioten. Hij kon er niet meer tegen.quote:Op donderdag 3 februari 2005 20:15 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
ja wat is er gebeurt met die jonge
staat constand online maar dan op afwezig
is slecht voor zijn postcount![]()
De goddeloosheid is inderdaad wijdverspreid onder de users van fok! dus daarin geef ik hem groot gelijk. Maar dat komt toch niet tot uiting in C&H? En [centraal]Defensie is ook redelijk zuiver.quote:Fok! inclusief C&H zit volgens hem, ik geef hem grotendeels gelijk, met teveel idioten. Hij kon er niet meer tegen.
Goddeloos?quote:Op vrijdag 4 februari 2005 15:10 schreef N_I_ het volgende:
[..]
De goddeloosheid is inderdaad wijdverspreid onder de users van fok! dus daarin geef ik hem groot gelijk. Maar dat komt toch niet tot uiting in C&H? En [centraal]Defensie is ook redelijk zuiver.
precies!quote:Op vrijdag 4 februari 2005 15:34 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Goddeloos?
Sorry, maar sommigen snappen nog steeds niet dat dit Fok! is, en niet het echte leven. Als je je op gaat winden dan moet je even iets anders gaan doen, en weg uit het topic waarover je je druk maakt. Ik vermaak me prima op Fok! Ik heb heel veel geduld, zelfs met users als SCH, en als ik er even geen zin meer in heb, ga ik naar een ander topic. Ik neem alles wat hier gebeurt met een korreltje zout, en als een serie een kant op gaat die me niet bevalt (zoals in december toen diezelfde Piro veel te ver ging) dan smeer ik 'm even uit een topic. Er is niet zoiets als de waarheid, het hele leven is afwegen van belangen, ook het leven op Fok! Piro is blijkbaar nog niet zo ver. Hij groeit er wel overheen, ondertussen moeten we dit topic niet laten overlijden.
Ja de goede oude tijd toen we zelfs een eigen "defensie" sub-forum wilden..quote:Op vrijdag 4 februari 2005 15:34 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Goddeloos?
Sorry, maar sommigen snappen nog steeds niet dat dit Fok! is, en niet het echte leven. Als je je op gaat winden dan moet je even iets anders gaan doen, en weg uit het topic waarover je je druk maakt. Ik vermaak me prima op Fok! Ik heb heel veel geduld, zelfs met users als SCH, en als ik er even geen zin meer in heb, ga ik naar een ander topic. Ik neem alles wat hier gebeurt met een korreltje zout, en als een serie een kant op gaat die me niet bevalt (zoals in december toen diezelfde Piro veel te ver ging) dan smeer ik 'm even uit een topic. Er is niet zoiets als de waarheid, het hele leven is afwegen van belangen, ook het leven op Fok! Piro is blijkbaar nog niet zo ver. Hij groeit er wel overheen, ondertussen moeten we dit topic niet laten overlijden.
Uit Flight International, 18-24 January 2005:quote:Op vrijdag 4 februari 2005 19:51 schreef M5 het volgende:
[..]
precies!![]()
ff vraagje, ik las ergens dat het 2e prototype van de PC-21 gecrashed is (reg. HB-HZB), ergens half verwege januari. Heeft iemand toevallig wat details over hoe en wat?![]()
Deze kist dus:
[afbeelding]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |