abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 28 januari 2005 @ 15:28:21 #176
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_24799214
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 15:12 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

welke klasse is de rotterdam de laatste of niet
De voorste dacht ik?
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  Moderator vrijdag 28 januari 2005 @ 15:31:35 #177
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_24799262
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 15:15 schreef RonaldV het volgende:

[..]

in mijn opinie: geen. Ik zou of het een, of het ander kiezen, maar nooit beiden tegelijk. Gezien mijn liefde voor Lockheed lijkt mijn keuze duidelijk Als de Hawk in de vergelijking komt wordt het lastiger. de Mk.100 series is wel erg hot. Ik zou er zelfs een gelijke hoeveelheid Mk.200s naast willen hebben.
ja ik ben ook wel gecharmeerd van Hawk maar dan hadden we dat 90 jaar geleden moeten aanschaffen.

met het oog op de nieuwe jachtvliegtuigen kunnen we beter ook een trainer van de nieuwste generatie scoren.

T.50 of MAKO is mij om het even want ik vind ze er allebei wel lekker uitzien alleen zijn de specs van MAKO wat beter geloof ik (wil je hem als light attack aircraft inzetten is dit misschien van belang)
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_24802089
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 15:14 schreef RonaldV het volgende:
de PC-7/9 serie vervult de taak die in de USAF vervuld wordt door de Tweet (T-37), de Hawk de taak van de T-38. Kijk maar bij de USN: de basic training vindt plaats op de Texan-II (PC-9) en de rest van de opleiding op de T-45 Goshawk (Marine versie van de Hawk).
Ik weet niet hoeveel leven er nog zit in de PC-7, maar van mij hoeven die niet zo nodig weg. Maar met het aflopen van de ENJJPT moet er wel een alternatief komen, en imho kan dat voor een schappelijke prijs de ex-zwitserse hawk worden. We werken toch al samen met de Zwitsers op allerlei terrein, misschien kunnen we hun jet-vliegeropleiding er wel bij doen. Maar als we voor 100% nieuw gaan vind ik dat de koreanen en Lockheed een bijzonder aantrekkelijk pakket hebben met de T-50.
Kijk eens naar het huidige programma van de ENJJPT, dan zie je in waarom er 2 jet trainers gebruikt worden. Voor de NL piloten eerst de PC-7, dan de T-37 en daarna de T-38. Dat is gewoon een goed programma. Als het zo is dat de ENJJPT weg gaat, Ik heb nog steeds nergens gelezen dat het overwogen wordt (iemand een betrouwbare bron?), zou nederland dus alleen de PC-7 en een jet trainer over houden, je krijgt dan een verslechterd trainingsprogramma. Het is afhankelijk van welke jet trainer er gekozen wordt, maar er moet toch een reden zijn dat de ENJJPT eerst een lichte subsonische trainer gebruikt en daarna een wat zwaardere supersonische trainer?

De EADS MAKO is supersonische trainer, dat wist ik nog niet. Dus dan zou mijn trainings programma er als volgt uit zien:

- Basis trainer: PC-7
- Basis jettrainer: M-346
- Supersonische jettrainer (evt. light attack aircraft): T-50

De PC-21 zou wat mij betreft de functie van de PC-7 en M-346 kunnen overnemen.
Ipv M-346's kan ook voor de Hawk Mk.100 gekozen worden. De Mk. 200 is geen optie als trainer. en ze zijn ook nog eens afschuwlijk lelijk om te zien

[ Bericht 3% gewijzigd door M5 op 28-01-2005 18:25:07 ]
V10
  vrijdag 28 januari 2005 @ 22:11:20 #179
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_24805552
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 18:17 schreef M5 het volgende:

[..]

Kijk eens naar het huidige programma van de ENJJPT, dan zie je in waarom er 2 jet trainers gebruikt worden. Voor de NL piloten eerst de PC-7, dan de T-37 en daarna de T-38. Dat is gewoon een goed programma. Als het zo is dat de ENJJPT weg gaat, Ik heb nog steeds nergens gelezen dat het overwogen wordt (iemand een betrouwbare bron?), zou nederland dus alleen de PC-7 en een jet trainer over houden, je krijgt dan een verslechterd trainingsprogramma. Het is afhankelijk van welke jet trainer er gekozen wordt, maar er moet toch een reden zijn dat de ENJJPT eerst een lichte subsonische trainer gebruikt en daarna een wat zwaardere supersonische trainer?
Nederland gebruikt de PC-7 om te voorkomen dat ongeschikte kandidaten naar de VS gaan voor de jet opleiding. Er vielen namelijk te veel kandidaten af. door de PC-7 in te voeren kwam de opleiding bi de KLu meer in lijn met die van de USAF. De Tweets worden echter langzaam maar zeker vervangen dooor de Texan-II, die meer geschikt is voor ab-initio opleidingen.
De USAF is afaik de enige die de vliegeropleiding op zo veel toestelen doen. De meeste andere luchtmachten gebruiken na de flightscreening (bij ons door de KLM luchtvaatschool op Eelde) turboprops eerst, en gaan daarna naar jets als de AplphaJet, Hawk/T-45 of MB-339
quote:
De EADS MAKO is supersonische trainer, dat wist ik nog niet. Dus dan zou mijn trainings programma er als volgt uit zien:

- Basis trainer: PC-7
- Basis jettrainer: M-346
- Supersonische jettrainer (evt. light attack aircraft): T-50

De PC-21 zou wat mij betreft de functie van de PC-7 en M-346 kunnen overnemen.
Ipv M-346's kan ook voor de Hawk Mk.100 gekozen worden. De Mk. 200 is geen optie als trainer. en ze zijn ook nog eens afschuwlijk lelijk om te zien
De Hawk200 zou bij mij als lichte wapentrainer gebruikt worden, als opstapje naar de veel veeleisender F-16AM en later F-35. Lelijk of niet, daar is hij uitermate geschikt voor, en mogelijkerwijs zou je ze daarnaast nog als "agressor' voor DACT kunnen gebruiken.

Mijn opleidingspad:
-PC-7/PC-21/Tucano
-Hawk100+Hawk200
-F-16/F-35

[ Bericht 34% gewijzigd door RonaldV op 28-01-2005 22:16:56 ]
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  vrijdag 28 januari 2005 @ 22:59:47 #180
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_24806618
het heeft geen ruk met militair te maken... maar dit is wel heel erg stoer!
- Privacy Matters
pi_24806748
http://www.deagostini.nl/worldweapon/?fromsite=www.deagostini.nl

Heb ik vandaag gekocht en het ziet er wel grappig uit
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
  zaterdag 29 januari 2005 @ 12:09:12 #182
85750 N_I_
Free Bizantium!
pi_24812579
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 23:05 schreef SHERMAN het volgende:

"Elk wapensysteem wordt tot leven gewekt door de bijgeleverde gedetailleerde uitklapposter,"

Een uitklapposter?

Democracy is like a trolleybus. You get in, and once you have reached your destination you get out
христианский солдат
pi_24812615
3 A4tjes
pi_24830859
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 23:05 schreef SHERMAN het volgende:

is dat niet dezelfde uitgever van bouw je eigen poppenhuis en die onzin
waar je naar 2 weken niets meer van hoort
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 1 februari 2005 @ 21:56:52 #185
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_24871369
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
  donderdag 3 februari 2005 @ 10:28:39 #186
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_24897892
topic dood?
- Privacy Matters
  donderdag 3 februari 2005 @ 10:32:02 #187
17274 Wuder
Wees blij dat je nog leeft!
pi_24897942
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 10:28 schreef RonaldV het volgende:
topic dood?
Misschien te diep aan het gaan? Ik volg de meeste dingen die jullie hier bespreken echt niet meer...
Sinterklahs, Ghet Dawn!!!!
pi_24898096
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 10:32 schreef Wuder het volgende:

[..]

Misschien te diep aan het gaan? Ik volg de meeste dingen die jullie hier bespreken echt niet meer...
  donderdag 3 februari 2005 @ 11:07:54 #189
17829 Lone_Gunman
Badda Bing Badda Bang
pi_24898538
En Piro, onze snelvuurknanon, die AWOL is gegaan.
"Go Ahead, Make My Day !!"
  donderdag 3 februari 2005 @ 12:06:11 #190
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_24899604
Piro is een aardige jongen, maar hij schiet nogal eens uit de losse heup. Beter eerst nadenken, en dan pas de trekker overhalen voor één enkel schot dat raak is, dan een gatlinggun die lood spuwt en niks raakt.

Maarreuh... post es wat makkelijks dan?
- Privacy Matters
  donderdag 3 februari 2005 @ 18:06:56 #191
85750 N_I_
Free Bizantium!
pi_24905507
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 11:07 schreef Lone_Gunman het volgende:
AWOL?
Democracy is like a trolleybus. You get in, and once you have reached your destination you get out
христианский солдат
pi_24905573
Even een plaatje droppen dan maar:

Dit is de grote versie, en de rest staat hier.
Untill I awake - / - Elu Elensar
pi_24907467
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 11:07 schreef Lone_Gunman het volgende:
ja wat is er gebeurt met die jonge

staat constand online maar dan op afwezig

is slecht voor zijn postcount
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  donderdag 3 februari 2005 @ 21:18:57 #194
17829 Lone_Gunman
Badda Bing Badda Bang
pi_24908534
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 18:06 schreef N_I_ het volgende:

[..]

AWOL?
'Absent WithOut Leave' oftewel iemand die hem gesmeerd is, gedeserteerd etc etc.
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 20:15 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

ja wat is er gebeurt met die jonge

staat constand online maar dan op afwezig

is slecht voor zijn postcount
Van wat ik heb begrepen is dat hij er geen zin in meer heeft. Fok! inclusief C&H zit volgens hem, ik geef hem grotendeels gelijk, met teveel idioten. Hij kon er niet meer tegen.
"Go Ahead, Make My Day !!"
  vrijdag 4 februari 2005 @ 15:10:36 #195
85750 N_I_
Free Bizantium!
pi_24922007
quote:
Fok! inclusief C&H zit volgens hem, ik geef hem grotendeels gelijk, met teveel idioten. Hij kon er niet meer tegen.
De goddeloosheid is inderdaad wijdverspreid onder de users van fok! dus daarin geef ik hem groot gelijk. Maar dat komt toch niet tot uiting in C&H? En [centraal]Defensie is ook redelijk zuiver.
христианский солдат
  vrijdag 4 februari 2005 @ 15:34:29 #196
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_24922358
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 15:10 schreef N_I_ het volgende:

[..]

De goddeloosheid is inderdaad wijdverspreid onder de users van fok! dus daarin geef ik hem groot gelijk. Maar dat komt toch niet tot uiting in C&H? En [centraal]Defensie is ook redelijk zuiver.
Goddeloos?
Sorry, maar sommigen snappen nog steeds niet dat dit Fok! is, en niet het echte leven. Als je je op gaat winden dan moet je even iets anders gaan doen, en weg uit het topic waarover je je druk maakt. Ik vermaak me prima op Fok! Ik heb heel veel geduld, zelfs met users als SCH, en als ik er even geen zin meer in heb, ga ik naar een ander topic. Ik neem alles wat hier gebeurt met een korreltje zout, en als een serie een kant op gaat die me niet bevalt (zoals in december toen diezelfde Piro veel te ver ging) dan smeer ik 'm even uit een topic. Er is niet zoiets als de waarheid, het hele leven is afwegen van belangen, ook het leven op Fok! Piro is blijkbaar nog niet zo ver. Hij groeit er wel overheen, ondertussen moeten we dit topic niet laten overlijden.
- Privacy Matters
pi_24923865
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 15:34 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Goddeloos?
Sorry, maar sommigen snappen nog steeds niet dat dit Fok! is, en niet het echte leven. Als je je op gaat winden dan moet je even iets anders gaan doen, en weg uit het topic waarover je je druk maakt. Ik vermaak me prima op Fok! Ik heb heel veel geduld, zelfs met users als SCH, en als ik er even geen zin meer in heb, ga ik naar een ander topic. Ik neem alles wat hier gebeurt met een korreltje zout, en als een serie een kant op gaat die me niet bevalt (zoals in december toen diezelfde Piro veel te ver ging) dan smeer ik 'm even uit een topic. Er is niet zoiets als de waarheid, het hele leven is afwegen van belangen, ook het leven op Fok! Piro is blijkbaar nog niet zo ver. Hij groeit er wel overheen, ondertussen moeten we dit topic niet laten overlijden.
precies!

ff vraagje, ik las ergens dat het 2e prototype van de PC-21 gecrashed is (reg. HB-HZB), ergens half verwege januari. Heeft iemand toevallig wat details over hoe en wat?

Deze kist dus:

[ Bericht 2% gewijzigd door M5 op 04-02-2005 20:02:35 ]
V10
  vrijdag 4 februari 2005 @ 20:29:02 #198
17274 Wuder
pi_24924593
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 15:34 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Goddeloos?
Ja de goede oude tijd toen we zelfs een eigen "defensie" sub-forum wilden..

vrijdag 4 februari 2005 @ 20:32:47 #199
17274 Wuder
pi_24924658
Hey ik heb een vraag, weet niet of het al gesteld is..

Op Irak foto's zie je soldaten vaak met een mooie desert-camo en daaroverheen een groene flak-jacket.. wat voor nut heeft die mooie desert-camo dan als je zo'n bos camouflage flak-jacket erover gooit?
  vrijdag 4 februari 2005 @ 20:44:29 #200
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_24924887
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 19:51 schreef M5 het volgende:

[..]

precies!

ff vraagje, ik las ergens dat het 2e prototype van de PC-21 gecrashed is (reg. HB-HZB), ergens half verwege januari. Heeft iemand toevallig wat details over hoe en wat?

Deze kist dus:
[afbeelding]
Uit Flight International, 18-24 January 2005:

"Pilatus chief test pilot Andreas Ramseier was killed in the crash of a prototype of the newly certificated PC-21 advanced trainer last week close to Buochs airfield in Stans, near Lucerne, Switserland.
The PC-21 - the second of two development aircraft - was being test flown on 13 January when it crashed at around 16:39 local time in dry weather conditions, also injuring a person on the ground, say Nidwalden canton police. The PC-21 was certificated by the Swiss civil aviation authority on 30 December 2004. Local reports say that Pilatus was preparing the aircraft for the International Defence Exhibition in Abu Dhabi next month.
The cause of the crash is under investigation by the Swiss federal prosecutor's office. Pilatus declines to comment on the accident."
Er staat een foto bij afgebeeld waar de staart-sectie relatief intact los op de grond ligt.
- Privacy Matters
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')