abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 8 februari 2005 @ 15:40:54 #276
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_24989077
het is gewoon een piloot, die gasten moeten niet zo zeiken, anders wordt het te ingewikkeld en moet ik teveel nadenken.

dus vliegtuigpiloot, helikopterpiloot, tankpiloot, bootpiloot, idioot, vrachtwagenpiloot etc.
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator dinsdag 8 februari 2005 @ 15:42:30 #277
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_24989096
helicopter fire and forget missile
  dinsdag 8 februari 2005 @ 16:38:53 #278
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_24989671
HELicopter LaserguidedFIRE-and-forget missile (tel de hoofdletters bij elkaar op. Overigens postte ik geen reactie wegens druk
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_24989680
quote:
Legerpiloot gebruikt heli om pizza te bezorgen
Een helikopterpiloot uit het Britse leger heeft zich een reprimande op de hals gehaald door zijn helikopter op een wel heel bijzondere manier voor eigen doeleinden te gebruiken. De man gebruikte de Lynx-helikopter namelijk om een pizza naar zijn vriendin te brengen. Het incident vond al op 20 januari plaats, maar is vandaag pas bekendgemaakt.

De 25-jarige piloot maakte deel uit van een eenheid gestationeerd in Suffolk. Hij was bezig met een kaartleesoefening toen hij besloot de pizza bij zijn vriendin af te geven, die 50 kilometer verderop bezig was met een andere legeroefening.

De betrokken personen hebben allen disciplinaire straffen gekregen, maar het leger wilde niet zeggen om wat voor straffen het gaat.

Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
  dinsdag 8 februari 2005 @ 16:40:20 #280
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_24989686
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 12:33 schreef M5 het volgende:
check dit:
[afbeelding]
Een F-4F Phantom II met NL registratie. is geen fake btw.

Komt van Airliners.net
Als ik me goed herinner komt deze plaat uit de NF-5 tijd, eind 80er, begin 90er jaren. Dit was een wraakactie voor een soortgelijke actie van de Duitsers op NF-5 op bezoek in Hopsten.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  dinsdag 8 februari 2005 @ 16:52:32 #281
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_24989832
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 14:54 schreef M5 het volgende:

[..]

Luchtvaarttechnisch gezien is alles wat een vliegbrevet heeft een piloot. De gezagvoerder heeft het bevel over de kist. Dat is de enige meerwaarde aan zijn functie.
Een schutter hoeft geen piloot te zijn, maar kan (kon?) in de VS ook simpelweg schutter zijn. Ik was in de veronderstelling dat we hier een soortgelijke setup hadden, zo is het ooit bij de eerste AH-64s wel ingevoerd iig, omdat de landmacht geen piloten in dienst had.
quote:
Zoals jij het stelt zou de backseater die de kist vliegt geen piloot zijn?
Zie voorgaande.
quote:
In een Apache zit in NL de meest ervaren vlieger (heet geen piloot bij de KLu) in de frontseat. In de US Army zit de meest ervaren vlieger in de backseat. De technische functie blijft gelijk, de frontseater is de gunner, de backseater is de piloot. De meest ervaren piloot aanboord is dan de gezagvoerder die het bevel over de kist heeft.
De functies kunnen wel gewisseld worden. Dan vliegt de front seater en concentreerd de back seater zich op de wapen systemen/radios. Wie wat doet mogen ze gezellig samen uitzoeken, maar de gezagvoerder heeft het laatste woord.
Een Mission Commander is degene die de leiding van de hele missie op zijn naam heeft, maar dit hoeft niet de gezagvoerder te zijn. Bij AWACS bijvoorbeeld zit de Mission Commander op het Operations deck, en de gezagvoerder op het flightdeck. Een schutter kan mission commander zijn, terwijl de vlieger de gezagvoerder is. Een gezagvoerder is alleen verantwoordelijk voor de kist, een mission commander (het woord zegt het al) voor de uitvoering van de missie.
quote:
Voorlopig blijft de Nederlandse situatie anders dan de Amerikaanse, maar dat zou in de toekomst wel eens kunnen veranderen.
Zoals ik al zei: het was niet altijd zo dat schutters ook piloot waren. Denk dan vooral aan de begin jaren waarbij luchtmacht-piloten vlogen, en landmacht-schutters schoten. En ja, ik gebruik express de kreet piloot, om verwarring met de schutter te vermijden. Uit ervaring weet ik dat niet iedereen het onderscheid tussen vlieger en vliegend personeel kan maken, zelfs binnen de KLu.
Ik ben echt wel op de hoogte van de terminologie van de KLu, je hoeft hier niet het docentje uit te hangen.
- Privacy Matters
  dinsdag 8 februari 2005 @ 16:58:09 #282
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_24989910
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 15:40 schreef sp3c het volgende:
het is gewoon een piloot, die gasten moeten niet zo zeiken, anders wordt het te ingewikkeld en moet ik teveel nadenken.

dus vliegtuigpiloot, helikopterpiloot, tankpiloot, bootpiloot, idioot, vrachtwagenpiloot etc.
Speaking of which: Een commandant van mij is ooit eens heel erg boos geworden op een Squadron, omdat de piloten -die opdracht hadden om klaar te zitten in hun kist met draaienede motor- hadden besloten dat ze na een half uur wel lang genoeg hadden gezeten. Ze zetten hun kisten uit, stapten uit, en gingen koffie halen in de crewroom.
Toen mijn commandant daar achter kwam heeft hij de eerste de beste die hij aan de telefoon kreeg de huid volgescholden. De stomverbaaste man's enige verweer: "Ja maar: dit zijn wel jachtvliegers!"
Mijn commandant: "Het interesseet me niet hoe duur hun schuttersput is! Als ik zeg dat ze er in kruipen, dan blijven ze erin tot ik zeg dat ze er uit mogen! En nu ###verdomme vliegen!"

- Privacy Matters
  Moderator dinsdag 8 februari 2005 @ 17:02:52 #283
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_24989963
whehehehehehe

maar goed, laat die figuren dan ook met de thermoskan af en toe langs die voertuigen lopen, die arme jongens hebben zeker een half uur zonder koffie gezeten!
  Moderator dinsdag 8 februari 2005 @ 17:19:27 #284
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_24990179
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 16:38 schreef RonaldV het volgende:
HELicopter LaserguidedFIRE-and-forget missile (tel de hoofdletters bij elkaar op. Overigens postte ik geen reactie wegens druk
D'OH!!!

so close
  dinsdag 8 februari 2005 @ 17:49:27 #285
17274 Wuder
Wees blij dat je nog leeft!
pi_24990528
http://www.multicampattern.com/

Leuke camouflage voor all-terrain...

Het verbaast me hoe het kan dat ze zo'n camouflage kunnen bouwen.. Er zit dus nog best wel een diepe theorie achter het camoufleren..
Sinterklahs, Ghet Dawn!!!!
pi_24990541
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 16:52 schreef RonaldV het volgende:
een heel verhaal
Waar het me alleen maar om ging is dat in het artikel de fout werkt gemaakt dat de gunner positie in de Apache de back seat is. Dat is niet zo.

In NL is de Frontseater de Mission-Commander & Gezagvoerder, er wordt daarin geen verschil in gemaakt. In de US Army is dat de Backseater. Zowel de frontseater als de backseater kunnen/mogen de kist vliegen. Misschien dat het eerst in de US Army anders was.

Ik hang helemaal niet het docentje uit.
V10
pi_24991676
Is defensie bezig met een training ofzo
Laatste dagen vliegen er hier nogal wat Chinooks over
hier = betuwe
pi_24992397
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 19:05 schreef SHERMAN het volgende:
hier = betuwe
hier het zelfde

omgeving tilburg komen altijd wel veel heli`s lang maar nu echt absuurt veel en laag

en wat betekend dat cijfer in je avatar
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_24992633
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 21:02 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

hier het zelfde

omgeving tilburg komen altijd wel veel heli`s lang maar nu echt absuurt veel en laag

en wat betekend dat cijfer in je avatar
Het zijn er de laatste dagen extreem veel ja

Dat is het aantal keren dat mijn avater is opgevraagd, hoe hoger het cijfer hoe meer keer mijn avater is opgevraagt, is hoe meer keer mijn reacties worden bekeken, volkomen nutteloos maar wel leuk
  dinsdag 8 februari 2005 @ 21:19:12 #290
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_24992667
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 19:05 schreef SHERMAN het volgende:
hier = betuwe
Betuwe is halverwege Soesterberg en Gilze. Beiden zijn helivelden. Soesterberg gaat dicht. Gilze wordt nieuwe homeplate. Veel oefenen in lokale procedures.

Ik lul ook maar wat
- Privacy Matters
pi_24992983
Transport van Soesterberg naar Gilze dus?
pi_24994176
Er wordt op Gilze idd regelmatig geoefend door Chinooks/Cougars, maar niet overdreven veel. Misschien dat ze een oefening gepland hebben ja. En ze zijn echt niet aan het verhuizen per heli naar Gilze Zo gek is de KLu ook weer niet. De gebouwen voor 300sqn en 298sqn zijn op Gilze ook nog niet af denk ik.
V10
pi_24994725
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 23:04 schreef M5 het volgende:
Er wordt op Gilze idd regelmatig geoefend door Chinooks/Cougars, maar niet overdreven veel. Misschien dat ze een oefening gepland hebben ja. En ze zijn echt niet aan het verhuizen per heli naar Gilze Zo gek is de KLu ook weer niet. De gebouwen voor 300sqn en 298sqn zijn op Gilze ook nog niet af denk ik.
Het is de laatste 2 dagen lekker bezig anders, de heli's zullen toch ook overgebracht worden neem ik aan, of zou het goedkoper zijn om ze uit elkaar te halen en ze op vrachtwagens te dumpen
pi_24994998
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 23:25 schreef SHERMAN het volgende:

[..]

Het is de laatste 2 dagen lekker bezig anders, de heli's zullen toch ook overgebracht worden neem ik aan, of zou het goedkoper zijn om ze uit elkaar te halen en ze op vrachtwagens te dumpen
De heli's worden met de verhuizing uiteraard overgevlogen. Maar de rest niet en voor zover ik weet is de verhuizing nog niet begonnen, dat is pas ergens in 2007. Ik denk dat het hier gewoon om een oefening gaat, ook die duren wel eens langer dan 1 dag.
V10
  woensdag 9 februari 2005 @ 00:02:21 #295
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_24995737
Ik heb het toch helemaal nergens over verhuizen per helicopter Ik zei oefenen in lokale procedures.

t gaat lekker op Fok de laatste tijd. Nog even en ik ga bij Piro op de reservebank zitten
- Privacy Matters
pi_24996124
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 00:02 schreef RonaldV het volgende:
Ik heb het toch helemaal nergens over verhuizen per helicopter Ik zei oefenen in lokale procedures.

t gaat lekker op Fok de laatste tijd. Nog even en ik ga bij Piro op de reservebank zitten
Dag defensie topic
  woensdag 9 februari 2005 @ 00:33:37 #297
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_24996836
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 00:13 schreef SHERMAN het volgende:

[..]

Dag defensie topic
Het topic hangt toch hopelijk niet op mij en Piro
- Privacy Matters
  woensdag 9 februari 2005 @ 00:39:11 #298
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_24997094
Is het al bekend wie onze Apache heli's gaat kopen?
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
pi_25001858
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 00:39 schreef HarigeKerel het volgende:
Volgens mij zijn er nog geen klanten gevonden. Maar de kans is groot de US Army ze terug neemt. Of anders worden ze waarschijnlijk op gekocht door een land wat al een aantal Apache's heeft staan, of gaat kopen.
V10
  woensdag 9 februari 2005 @ 11:08:49 #300
24293 Mikkel
Assistant regional manager
pi_25003617
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 00:39 schreef HarigeKerel het volgende:
Volgens mij is het CDA al terug aan het krabbelen, zij willen die 6 apaches liever houden ipv verkopen.
People look at me, they say he’s tough, he was in the army he’s gonna be hard, by the book. But I am caring, and sensitive. Isn’t Schindler’s list a brilliant film?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')