abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24560942
De stelling:
PvdA en CDA laten in de 1e plaats hun oren hangen naar allerlei NGOs zoals vluchtelingen werk, de vakbeweging of de raad van kerken in plaats van naar de kiezers te luisteren. De NGOs hebben zo een onrechtvaardige invloed op het bestuur van het land en de verwevenheid met de partijen staat de oplossing van maatschappelijke vraagstukken in de weg. Het ondermijnt de democratie en discirmineert burgers die niet aangesloten zijn bij een NGO.

ook deelnemen aan deze discussie? kom rond middernacht en in de ochtend en zeg je mening!
  Moderator vrijdag 14 januari 2005 @ 12:08:19 #2
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_24561020
wtf?

rond middernacht en in de ochtend ben ik dronken want het is weer vrijdag.

en zijn er ook argumenten voor het 1 of het ander want ik heb er de ballen verstand van
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_24623548
Waarom alleen de PvdA en het CDA? Volgens mij laten de SP, groenlinks, de VDD en de SGP hun oren meer hangen naar allerhande NGO's.
The uproar of one hand clapping.
pi_24771636
NGO is?
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
  donderdag 27 januari 2005 @ 01:16:24 #5
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_24771710
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 01:10 schreef wonko het volgende:
NGO is?
fluister: non governmental organisation
pi_24771736
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 01:16 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

fluister: non governmental organisation
Oh ja, bedankt
pi_24771746
Dus het is weer een grote pot vriendjespolitiek en de burger hij betaalde de hap, mopperde en ging weer voetbal kijken met zijn oranje kloffie aan.
pi_24772896
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 01:19 schreef wonko het volgende:
Dus het is weer een grote pot vriendjespolitiek en de burger hij betaalde de hap, mopperde en ging weer voetbal kijken met zijn oranje kloffie aan.
De mannen die namens te PvdA de oppositie hebben gevoerd vertrekken, op zoek naar het goud.
Doeke is al onder de pannen en Leo zal wel eens een PvdA burgemeesterpostje kunnen bemachtigen als dank voor zijn getoonde inzet.
pi_24772998
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 08:05 schreef Koos Voos het volgende:

[..]

De mannen die namens te PvdA de oppositie hebben gevoerd vertrekken, op zoek naar het goud.
Doeke is al onder de pannen en Leo zal wel eens een PvdA burgemeesterpostje kunnen bemachtigen als dank voor zijn getoonde inzet.
Doekle Terpstra is nooit lid van de PvdA geweest en al helemaal niet van de Kamerfractie. Haal dat rode waas toch eens weg van je toetsenbord, zielepoot.
  donderdag 27 januari 2005 @ 08:28:43 #10
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_24773019
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 12:04 schreef accelerator het volgende:
De stelling:
PvdA en CDA laten in de 1e plaats hun oren hangen naar allerlei NGOs zoals vluchtelingen werk, de vakbeweging of de raad van kerken in plaats van naar de kiezers te luisteren. De NGOs hebben zo een onrechtvaardige invloed op het bestuur van het land en de verwevenheid met de partijen staat de oplossing van maatschappelijke vraagstukken in de weg. Het ondermijnt de democratie en discirmineert burgers die niet aangesloten zijn bij een NGO.

ook deelnemen aan deze discussie? kom rond middernacht en in de ochtend en zeg je mening!
Wat ben jij eigenlijk zielig. Of bestaan in jouw optiek NGO's niet uit kiezers? Nog afgezien van het feit, dat elke politieke partij naar belangengroepen luistert (of dacht je dat de VVD uit eigen beweging omgedraaid is over het Grijze Kenteken voor ondernemers?), is het natuurlijk van de zotte om dit op 2 partijen te betrekken.

Bovendien heb ik zo het vermoeden dat jij weer de eerste zou zijn om een topic te openen als een partij helemaal zijn eigen weg zou gaan, zonder naar NGO's te luisteren. Vooral als dat jouw partij zou zijn...
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_24773324
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 08:26 schreef Julius_Vanderdecker het volgende:

[..]

Doekle Terpstra is nooit lid van de PvdA geweest en al helemaal niet van de Kamerfractie. Haal dat rode waas toch eens weg van je toetsenbord, zielepoot.

Tsss.... over een (d)waas gesproken.
Waar lees jij dat ik beweer dat ex-CNV opperhoofd Doekle lid is (geweest) van de PvdA ?

Ik let meer op Leo.. die heeft zijn handen voor Wouter in het vuur gestoken en ik verwacht dat hij daarvoor op PvdA-wijze beloond zal worden..
pi_24773348
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 09:05 schreef Koos Voos het volgende:

[..]

Tsss.... over een (d)waas gesproken.
Waar lees jij dat ik beweer dat ex-CNV opperhoofd Doekle lid is (geweest) van de PvdA ?
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 08:05 schreef Koos Voos het volgende:

[..]

Doekle is al onder de pannen
Daar dus. Of is begrijpend schrijven iets te hoog gegrepen voor je?
pi_24773431
Doekle is al onder de pannen.

ben je nu echt zo dom of doe je maar alsof ..
pi_24773442
Heeft de TS nog argumenten of een motivering voor deze stelling?

Want het tegenovergestelde is waar: vooral het CDA ligt enorm overhoop met juist die NGO's die hij noemt zoals vooral de vakbeweging en de vluchtelingenorganisaties. Daar zit veel tweespalt als het al niet verwijdering is. De Raad van Kerken is geen NGO maar wel een club die er toe doet en die in de meest recente brieven aan het kabinet meestal heeft laten weten zich niet te kunnen vinden in het regeringsbeleid en roepen het CDA regelmatig op een socialer gezicht te laten zien. Vraag het deze clubs en ze zullen je stelling absoluut niet onderschrijven.

De PvdA luistert (terecht) beter naar deze clubs maar dat ze er in de 1e plaats naar luisteren, zie ik graag onderbouwd
pi_24773503
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 09:14 schreef Koos Voos het volgende:
Doekle is al onder de pannen.

ben je nu echt zo dom of doe je maar alsof ..
Jij snapt niet echt veel van taalopbouw he? Je noemt een groep (de mannen...) en vervolgens noem je twee namen. Taalkundig volgt, dat die twee mannen door jou bedoeld worden als elementen van de door jou genoemde groep.

Je zult dat vast weer gaan ontkennen en op de man spelen, maar het is wel een feit.
pi_24773545
Is goed hoor knul ..
pi_24836555
Een mooi voorbeeld van de verwenheid is onze eigen premier die voorzitter is geweest bij de NCRV. Denk je echt dat onder zijn bewind de financiering van de publieke omroepen wordt afgeschaft?
pi_24836686
quote:
Op zondag 30 januari 2005 18:12 schreef accelerator het volgende:
Een mooi voorbeeld van de verwenheid is onze eigen premier die voorzitter is geweest bij de NCRV. Denk je echt dat onder zijn bewind de financiering van de publieke omroepen wordt afgeschaft?
Wat heeft dt met dit topic over ngo's te maken?
Hij is trouwen geen vz. maar vice-vz. geweest.
  zondag 30 januari 2005 @ 18:35:52 #19
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_24836971
Als de kiezers zich zouden ergeren aan de te grote invloed van NGO's, dan zouden ze niet op de betreffende partijen stemmen. Simpel zat. Ik snap het probleem van TS dus niet helemaal.
pi_24846904
Ik ben erg benieuwd naar de bronnen en motiveringen die ten grondslag liggen aan de beweringen van TS. Ook ben ik erg benieuwd waar TS de informatie vandaan haalt dat het alleen om de PvdA en het CDA gaat en niet over de andere partijen.
A mind with a heart of it's own
  maandag 31 januari 2005 @ 11:05:10 #21
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_24847318
quote:
Op maandag 31 januari 2005 10:28 schreef DrMarten het volgende:
Ik ben erg benieuwd naar de bronnen en motiveringen die ten grondslag liggen aan de beweringen van TS. Ook ben ik erg benieuwd waar TS de informatie vandaan haalt dat het alleen om de PvdA en het CDA gaat en niet over de andere partijen.
Waarschijnlijk zal hij je daarvoor lang in spanning laten afwachten.
pi_24849548
quote:
Op maandag 31 januari 2005 11:05 schreef Pool het volgende:

[..]

Waarschijnlijk zal hij je daarvoor lang in spanning laten afwachten.
Daar ga ik voor het gemak maar wel vanuit ja
A mind with a heart of it's own
pi_24851198
quote:
Op zondag 30 januari 2005 18:35 schreef Pool het volgende:
Als de kiezers zich zouden ergeren aan de te grote invloed van NGO's, dan zouden ze niet op de betreffende partijen stemmen. Simpel zat. Ik snap het probleem van TS dus niet helemaal.
Denk je echt dat de kiezers dat door hebben.
pi_24851436
quote:
Op maandag 31 januari 2005 15:02 schreef accelerator het volgende:

[..]

Ga je nou de OP nog uiteen zetten of laten we het hierbij?
  maandag 31 januari 2005 @ 17:23:15 #25
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_24852781
quote:
Op maandag 31 januari 2005 15:02 schreef accelerator het volgende:

[..]

Ja, een groot deel wel. Zeker met betrekking tot vakbonden en werkgeversorganisaties, dat is gewoon algemeen bekend. En voor degenen die het niet doorhebben is het hun eigen probleem. Ze kúnnen het weten als ze de moeite nemen om het ook maar een beetje uit te zoeken. Kiezers mogen best zelf nadenken, anders kunnen we net zo goed de hele democratie afschaffen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')