abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24597246
quote:
Op zondag 16 januari 2005 13:22 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Nee, hij schrok echt, hij stond ff 2 seconden stil.
misschien is hij een betere acteur dan wij denken
That's The Way Things Go
pi_24597756
Het gerucht gaat dat dat roze konijn gewoom mr. Armstrong himself was
Voorkom een kater, blijf dronken!
pi_24599191
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 00:26 schreef Richard27 het volgende:
Ook King For A Day staat nu online op www.doctorsnuggles.com
Is hij nu toevallig down of ligt het aan mij

[ Bericht 3% gewijzigd door nipeng op 16-01-2005 17:49:21 (url edit) ]
pi_24604132
Waar is ergens een volledige setlist te vinden?

Ik ben niet gegaan. Ik ken ze ook nog niet zo lang, maar American Idiot (cd) vind ik wel super. Maar ben benieuwd wat ik gekend zou hebben als ik toch gegaan zou zijn.
  zondag 16 januari 2005 @ 23:06:38 #80
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_24604149
Set list staat in het concert topic van Greenday .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_24604487
Wat zijn Homecoming en Holiday toch geweldige nummers
pi_24604530
Holiday vind ik echt een supernummer. Kan er geen genoeg van krijgen....
pi_24604671
quote:
Green Day in concert

Woensdag 12 januari stonden de grondleggers van de onvervalste punkrock in de Heineken Music Hall te Amsterdam: Green Day! Gelukkig waren ze nog niet zo bejaard als R.E.M. maar anarchistisch genoeg om er een echt punkoptreden van te maken!

In het voorprogramma stond 'New Found Glory'. We hadden wel wat meer verwacht van deze ruige kerels. Het lijkt een highschool-bandje maar schijn bedriegt. In het echt zijn het oude mannen, die beter hun shirt aan kunnen houden......Dat ze het dan ook nog beter bij covers kunnen houden....is niet teveel gezegd.

Dan opeens verschijnt er een konijn op het podium....met bier....en we dachten al in één of andere lucide droom te zijn beland. Gelukkig het konijn komt niet uit 'Alice in Wonderland' en verdwijnt na een paar zwalkende rondjes weer van het podium.

En ja hoor eindelijk komt Billie Joe on stage! Het wordt één groot feest, ondanks dat het opeens wel heel erg benauwd is in de Hall. Thank god wordt het absurde en suffe bord met 'verboden te crowdsurfen' omgedraaid door de zanger. Daar wordt natuurlijk dankbaar gebruik van gemaakt. Helaas worden de crowdsurfers toch uit de Hall gegooid door de beveiliging. Flauw hoor.....

Het publiek is voor het grootste deel opvallend jong. Altijd grappig om te zien dat de 'oudere generatie'-bands nieuw bloed aantrekt. Zelfs de wat oudere en minder bekende nummers worden uit volle borst meegezongen.

Hoogtepunt was zonder discussie de nummers 'Basket Case' en 'She'. Wel heel erg jammer dat er zo weinig oude nummers werden gespeeld en er mocht echt wel wat meer creativiteit in de playlist. We hadden het eerste uur het gevoel dat we naar de cd 'American Idiot' aan het luisteren waren. De nummers werden namelijk in dezelfde volgorde gespeeld.....

Laten we vooral niet vergeten dat er twee fans op het podium werden gehaald en mochten spelen! Eén van de jongens had echt zijn 'lucky day', want hij mocht de felrode gitaar van Billie Joe Armstrong lekker mee naar huis nemen! Hopelijk is deze jongen nog heelhuids inclusief de gitaar thuisgekomen....

Voor de oude en jonge fans: dit concert mocht je niet missen...!
Bron: http://www.sbsonline.nl/modules.php?name=special&site=muzieknieuws&sid=3247&rubrieknaam=

En:
quote:
Beach Boys van de punkrock

POP Green Day. Gehoord: 12/1 Heineken Music Hall, Amsterdam.

Green Day-zanger Billy Joe Armstrong draait grijnzend een crowdsurfverbod-bord om, zodat het niet meer zichtbaar is voor het publiek. De hint is duidelijk: een beetje punker laat zich nooit en te nimmer de wet voorschrijven. Die doet lekker wat hij zelf wil.

De Amerikaanse punkers van Green Day, die begin jaren negentig doorbraken met het catchy album Nookie, zijn inmiddels dertigers. Maar dat weerhoudt ze er niet van om het publiek nat te spuiten met immense waterpistolen.

Zelf blijven ze ook niet gespaard. Armstrong hult zichzelf in een koningsmantel en draagt een lullig kroontje. Drummer Tre cool heeft een grote tuttige roze hoed met bloemen op zijn hoofd. En de trompettist heeft een belachelijk bijenpak aan.

Green Day bewijst vanavond niet alleen over zelfspot te beschikken, maar ook dat ze niet stil is blijven staan. Fans van in de dertig veren vooral op bij een grote rechttoe rechtaan-hit als When I come around, terwijl de pubers in de zaal om het hardst meezingen bij een nieuwe minder harde hit als Boulevard of broken dreams.

Green Day is zelfs nog immer vernieuwend. Op hun laatste album American idiot staan twee punkrock-opera's, zeer waarschijnlijk geïnspireerd door Tommy van hun grote helden The Who.

Grappig dat het experiment in de pretpunk nu afkomstig is van mannen die tien jaar geleden uitgekotst werden omdat ze te commercieel zouden zijn. De mini-punkrockopera Jesus Of Suburbia klinkt live minder strak dan op de plaat. Toch overtuigt de harmonieuze samenzang tussen Armstrong en bassist Mike Dirnt ook nu: hier staan de Beach Boys van de punkrock.

Dat de band vanavond wel erg rammelig klinkt, deert de zaal niet, want het enthousiasme van Armstrong maakt veel goed. Als hij een jongen uit het publiek stevig op de mond kust, joelt het publiek uitgelaten. Als hij stoer zingt I wanna be the minority, I don't need the authority zingt de HMH massaal met hem mee. En als hij tijdens de toegift in zijn eentje het rustige Time of your life zingt, krijgt hij een overweldigend applaus.

Zoals op site van de HMH werd beloofd, kregen de Green Day-fans een leuke avond. Want, de band mag dan wel een politieke plaat gemaakt hebben met anti-Bush album American idiot, voor zwartgalligheid hoeft niet te worden gevreesd.

Er vallen inderdaad heel weinig politieke statements. En tijdens de Queen-cover zingt iedereen gebroederlijk We are the champions en wordt de confetti met grote kracht de zaal ingeschoten. Dit is wel heel erg Amerikaans. Dit is toch geen punkrock? Waar schuilt hier überhaupt nog het verzet? Misschien in de lach van Armstrong die hij midden in het refrein niet langer kan verbergen. Een subtiele aanklacht vol zelfspot. Niet tegen Bush of de Amerikaanse samenleving ditmaal. Maar tegen de strenge wetten van punkrock.

Green Day doet echt waar ze zelf zin in heeft. Dat siert de band.
Bron: http://www.parool.nl/muziek/2005/artikelen/011305-greenday.html
Victory is mine!!
  FOK!fossiel zondag 16 januari 2005 @ 23:44:05 #84
10 RemCOW
SG Special power! :D
pi_24604877
Twee fans Drie!
Nookie
Dat de band vanavond wel erg rammelig klinkt
Beter een gat in je hand, dan een hand in je gat
Let's have fun ---- Life will suck soon enough
Hattrick: 206761
pi_24605731
haha ik lach me kapot wat een paar waardeloze reviews, als je ze leest denk je dat ze er niets aanvonden, maar ze vonden het toch stiekem wel leuk.
Maar Nookie...dat album ken ik nog niet
That's The Way Things Go
  maandag 17 januari 2005 @ 01:05:23 #86
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_24606386
Misschien waren ze in de war met Limp Bizkit - Nookie.
En dan hebben we ook nog Boy Sets Fire - Rookie.
pi_24606650
waarschijnlijk waren ze in de war met Limp Bizkit, want Nookie is ooit een hit geweest. Sowieso zal zo'n journalist waarschijnlijk geen "onbekende"(aka niet commercieel) punk bands zoals Boy Sets Fire kennen
That's The Way Things Go
pi_24609979
Ik ben dan wel niet geweest, maar wat een waardeloze reviews
  FOK!fossiel maandag 17 januari 2005 @ 11:28:55 #89
10 RemCOW
pi_24610315
quote:
Op maandag 17 januari 2005 01:05 schreef Ixnay het volgende:
Misschien waren ze in de war met Limp Bizkit - Nookie.
En dan hebben we ook nog Boy Sets Fire - Rookie.
Ja, maar kom op zeg... Dookie of Nookie. .

Ik vond het publiek niet opvallend jong, maar eerder opvallend divers. Jong & oud, echt punkers/rockers om het zo te noemen en "gewoon" publiek.
pi_24610389
Wtf, werd je echt uit die baggerhall gesmeten als je zou hebben gecrowdsurft???
pi_24610521
Ach, reviewers van kranten zijn meestal kritisch over het geluid, dat schijnt hip te zijn ofzo.
Ik vond het in ieder geval een meesterlijk concert, en wat de rest schrijft geef ik geen reet om.
"Everybody talking to their pockets
Everybody wants a box of chocolates"
~Leonard Cohen
pi_24610539
Wat een bullshit die reviews zeg
Een discussie win je nooit.
Er ging vannacht om 9 uur nog een auto voorbij.
pi_24610627
Oeh!! Het Parool heeft niet goed zijn huiswerk gedaan

Nookie en volgens mij stonden er duidelijk 3 fans op het poduim
de band rammelde aan alle kanten
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
pi_24613087
quote:
Op maandag 17 januari 2005 11:34 schreef =HellFire= het volgende:
Wtf, werd je echt uit die baggerhall gesmeten als je zou hebben gecrowdsurft???

Eruit gesmeten lijkt me lichtelijk overdreven. Alleen bij herhaaldelijk overtreden van de niet-crowdsurfen-regel kan je er wel es uitgetrapt worden, maar 1x betekent vaak gewoon weer mooi de zaal in hoor. Desnoods weer achteraan aansluiten, maar dan ben je ook weer zo voor...
  FOK!fossiel maandag 17 januari 2005 @ 15:53:55 #95
10 RemCOW
pi_24613606
Hoezo baggerhall?

Ik vind het een goede inrichting, genoeg wc's , goed geluid, goede bereikbaarheid...
  maandag 17 januari 2005 @ 19:40:05 #96
90197 soul114
Flac is the new Mp3!
pi_24614095
News Flash
De derde clip van American Idiot is Holiday !
Ik zag de clip vanmiddag op MTV, het is een 'must
see' dus hij zal deze week nog wel aantal keer
langskomen!
pi_24614118
Ja fijn... nu voel ik mezelf gedwongen MTV aan te zetten .
  FOK!fossiel maandag 17 januari 2005 @ 20:26:40 #98
10 RemCOW
pi_24614415
Holiday had ik vorige maand al eens gezien. En niet erg raar dat Holiday de nieuwe single is, aangezien Holiday en Boulevard Of Broken Dreams tegelijkertijd zijn opgenomen .
pi_24617423
ja maar Boulevard wordt nu weer de kast ingezet en Holiday zullen we de komende weken nog vaak genoeg gaan zien op MTV. Maar ik heb de clip ook gezien en ja wat zal ik ervan zeggen, ik snap de link met de lyrics niet echt.
That's The Way Things Go
pi_24619929
quote:
Op maandag 17 januari 2005 15:14 schreef Brram het volgende:

[..]

Eruit gesmeten lijkt me lichtelijk overdreven. Alleen bij herhaaldelijk overtreden van de niet-crowdsurfen-regel kan je er wel es uitgetrapt worden, maar 1x betekent vaak gewoon weer mooi de zaal in hoor. Desnoods weer achteraan aansluiten, maar dan ben je ook weer zo voor...
deze keer werden er geen waarschuwingen gegeven en alle crowd surfers eruit gegooid.
die borden staan er niet voor niets.
stond iets van 20 man en vrouw buiten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')